abonnement Unibet Coolblue
pi_179192876
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Leg dan eens uit wat er precies wraakzuchtig is aan wat Israel doet.
Google eens op "Israël vergeldingsactie". En tel dan de burgerdoden eens op die het inmiddels gemaakt heeft.
pi_179192916
quote:
9s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Google eens op "Israël vergeldingsactie". En tel dan de burgerdoden eens op die het inmiddels gemaakt heeft.
Ik vraag je om het uit te leggen, wat is er nou zo moeilijk aan, wanneer zijn er recent nou desastreus wraakzuchtige acties gebruikt.
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:59:12 #178
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179193061
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat had Israel dan moeten doen? Die Palestijnen de grens laten oversteken of ondermijnen? Of....?
Hoe is dit een reactie op wat ik daar schrijf?
Dat de grens verdedigt wordt vind ik namelijk niet raar. Ik wil alleen dat het door anderen gedaan wordt omdat er teveel kwaad bloed tussen de vechtende partijen staat. Dat werkt misstanden in de hand en zelfs zonder misstanden zal er wantrouwen zijn.

Ik heb het in die reactie over de zaken waarmee Israel stookt. De infrastructuur slopen, handel ernstig beperken, landbouwgrond afschermen. Opbouw frustreren dus.
Daarnaast met de watertoevoer 'spelen', met invoer van nodige producten zoals medicijnen 'spelen', collectieve straffen uitvoeren, nederzettingen blijven bouwen e.d.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179193329
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoe is dit een reactie op wat ik daar schrijf?
Dat de grens verdedigt wordt vind ik namelijk niet raar. Ik wil alleen dat het door anderen gedaan wordt omdat er teveel kwaad bloed tussen de vechtende partijen staat. Dat werkt misstanden in de hand en zelfs zonder misstanden zal er wantrouwen zijn.

Ik heb het in die reactie over de zaken waarmee Israel stookt. De infrastructuur slopen, handel ernstig beperken, landbouwgrond afschermen. Opbouw frustreren dus.
Daarnaast met de watertoevoer 'spelen', met invoer van nodige producten zoals medicijnen 'spelen', collectieve straffen uitvoeren, nederzettingen blijven bouwen e.d.
Als je naar het verschil kijkt in hoe Hamas en de Palestijnse Autoriteit door Israel zijn behandeld dan denk ik dat Israel wel degelijk bereidheid toont zaken minder te frustreren als de andere partij maar constructief is, maar Hamas is geen gewone partij, zoals we weten.
pi_179193540
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:33 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Je vergelijking met Noord-Brabant klopt niet. Noord-Brabant is onderdeel van de Nederlandse staat en Nederlanders zijn de autochtone bevolking. Er heeft daarentegen nooit een onafhankelijke Palestijnse staat bestaan en Joden en Arabieren zijn beide autochtone volken. De stichting van de staat Israël is verder het gevolg en niet de oorzaak van de spanningen geweest. De Joden streefden niet naar een Joodse staat, maar naar een veilige plek om te wonen. Tenslotte hebben Joden grond gekocht van Arabische grootgrondbezitters, maar wat daar illegaal aan is, ontgaat me volledig.
Op dit moment is Noord-Brabant onderdeel van de Nederlandse staat, maar dat is niet altijd zo geweest. Dat aspect is helemaal niet relevant.

Als je geen bezwaar hebt tegen op opkopen van Palestijnse grond door joden, dan kun je logischerwijs ook geen bezwaar hebben tegen het opkopen van Brabantse grond door moslims. Stel dat daardoor die moslims om een zeker moment 55% van het Brabants grondgebied in handen hebben, dan kun je je wellicht voorstellen dat er bij de inwoners van de andere 45% enige protesten ontstaan. Zij voelen zich dan in hun bestaan bedreigd. Hieruit zou een burgeroorlog kunnen ontstaan.

Op dat moment komen de VN bijeen en die besluiten tot een tweestatenoplossing voor Noord-Brabant. 55% van de grond blijft in handen van de moslims en die prompt de nieuwe staat Brabistan stichten. Het westelijke gedeelte van Den-Bosch behoort voortaan tot Brabistan en de oostelijke gedeelte blijft bij Noord-Brabant horen.

Vervolgens migreren uit Saudi Arabië en andere moslimlanden een paar miljoen moslims naar de nieuwe staat Brabistan. De nieuwe staat wordt ook voor een groot gedeelte gefinancierd en bewapend door Saudi Arabië. Wanneer opstandige Brabanders protesteren aan de hekken van Brabistan, worden ze zonder pardon doodgeschoten door Brabistaanse sluipschutters.
  woensdag 16 mei 2018 @ 11:37:55 #181
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_179193627
quote:
9s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Google eens op "Israël vergeldingsactie". En tel dan de burgerdoden eens op die het inmiddels gemaakt heeft.
Volgens wie?
pi_179193763
Ik neem aan dat iedereen het eens is dat Israel het recht heeft haar grenzen te verdedigen.
pi_179194907
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:30 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Op dit moment is Noord-Brabant onderdeel van de Nederlandse staat, maar dat is niet altijd zo geweest. Dat aspect is helemaal niet relevant.

Als je geen bezwaar hebt tegen op opkopen van Palestijnse grond door joden, dan kun je logischerwijs ook geen bezwaar hebben tegen het opkopen van Brabantse grond door moslims. Stel dat daardoor die moslims om een zeker moment 55% van het Brabants grondgebied in handen hebben, dan kun je je wellicht voorstellen dat er bij de inwoners van de andere 45% enige protesten ontstaan. Zij voelen zich dan in hun bestaan bedreigd. Hieruit zou een burgeroorlog kunnen ontstaan.

Op dat moment komen de VN bijeen en die besluiten tot een tweestatenoplossing voor Noord-Brabant. 55% van de grond blijft in handen van de moslims en die prompt de nieuwe staat Brabistan stichten. Het westelijke gedeelte van Den-Bosch behoort voortaan tot Brabistan en de oostelijke gedeelte blijft bij Noord-Brabant horen.

Vervolgens migreren uit Saudi Arabië en andere moslimlanden een paar miljoen moslims naar de nieuwe staat Brabistan. De nieuwe staat wordt ook voor een groot gedeelte gefinancierd en bewapend door Saudi Arabië. Wanneer opstandige Brabanders protesteren aan de hekken van Brabistan, worden ze zonder pardon doodgeschoten door Brabistaanse sluipschutters.
Jouw vergelijking deugt niet om meerdere redenen. Eigenlijk zijn het er nog meer dan ik noem, maar dit zijn de belangrijkste.
1. Er heeft nooit een onafhankelijke Palestijnse staat bestaan. Het Israëlisch-Palestijns conflict draait erom dat twee volkeren dezelfde grond claim(d)en. In het Britse mandaatgebied Palestina waren er naast andere volken autochtone Joden, autochtone Arabieren alsook Joodse en Arabische immigranten. Noord-Brabant is daarentegen al eeuwen onderdeel van Nederland en de Nederlanders het enige autochtone volk. Moslims zijn geen volk en niet autochtoon in Noord-Brabant.
2. Jouw daaruit volgende denkfout is dat de grond Palestijns was, terwijl dat niet het geval is. Ten tijde van het Britse mandaatgebied Palestina, was de meeste grond publieksgrond, dus Brits. Ongeveer acht procent was van rijke Joden en de rest van Arabische grootgrondbezitters.
3. Jouw chronologie klopt niet. De burgeroorlog was er al voor het VN-verdelingsplan uit 1947. Bovendien maakten de Joden de meerderheid van de bevolking uit van het aan hen toegewezen deel. Na het VN-verdelingsplan, dat de Arabieren afwezen, is de VN niet bijeen gekomen. Israël heeft de onafhankelijkheid uitgeroepen toen het Britse mandaat afliep op het aan de Joden toegewezen deel.
4. Je vergeet voor het gemak dat de Palestijnen en de Arabische buurlanden van Israël in 1948 (direct na het oproepen van de Israëlische onafhankelijkheid), 1967 en 1973 hebben geprobeerd Israël van de kaart te vegen en de Joden in zee te drijven. Ook weigerden de Palestijnen tot midden jaren 90 over vrede te onderhandelen.
5. Er zijn 800.000 Joden uit de Arabische wereld naar Israël geëmigreerd, omdat ze daar dreigden te worden verdreven. Ik snap niet hoe je aan miljoenen komt.
6. De Gazanen worden ge-en misbruikt door de islamitisch-fundamentalistische terreurorganisatie Hamas. Hamas heeft zwart op wit staan Israël te vernietigen en de Joden in zee te drijven. Ook ontkennen ze de Holocaust. Zo lang als Hamas weigert Israël te erkennen, komt er geen vrede.

[ Bericht 0% gewijzigd door Opnaarutrecht op 16-05-2018 17:26:08 ]
pi_179194929
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:45 schreef Black_Baron het volgende:
Ik neem aan dat iedereen het eens is dat Israel het recht heeft haar grenzen te verdedigen.
Ik neem aan dat iedereen het eens is dat landsgrenzen enkel tussen landen bestaan.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 16 mei 2018 @ 13:53:06 #185
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179196753
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als je naar het verschil kijkt in hoe Hamas en de Palestijnse Autoriteit door Israel zijn behandeld dan denk ik dat Israel wel degelijk bereidheid toont zaken minder te frustreren als de andere partij maar constructief is, maar Hamas is geen gewone partij, zoals we weten.
Beide partijen hebben hun bijdrage hierin, dat is gewoon een feit. Isreal frustreert net zo goed, ook op strategische momenten. Rekent op de overgevoeligheid van de andere partij.

Hamas reken ik als terroristische organisatie, die zou geheel uit de vergelijking gehaald moeten worden, geen speler meer in het spel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator woensdag 16 mei 2018 @ 14:05:09 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179197008
de situatie in Israel vergelijken met Brabant is echt wel heel vergezocht

je zou het ontstaan van Israel in heel beperkte mate kunnen vergelijken met het ontstaan van Belgie, dat is ook al vergezocht maar dichterbij kom je als je realistisch bent niet

ik zie het punt ook niet echt, ik neem aan dat we niet meer op de basisschool zitten waar je moet rekenen met snoepjes en koekjes om de som duidelijk te maken ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179197049
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 14:05 schreef sp3c het volgende:
de situatie in Israel vergelijken met Brabant is echt wel heel vergezocht

je zou het ontstaan van Israel in heel beperte mate kunnen vergelijken met het ontstaan van Belgie, dat is ook al vergezocht maar dichterbij kom je als je realistisch bent niet

ik zie het punt ook niet echt, ik neem aan dat we niet meer op de basisschool zitten waar je moet rekenen met snoepjes en koekjes om de som duidelijk te maken ...
Dit.
De vergelijking met Brabant is echt veel te simpel. :')
  Moderator woensdag 16 mei 2018 @ 14:08:49 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179197092
het is juist niet simpel, de situatie is veel te complex om de vergelijking te maken

je moet een boek schrijven om het te laten kloppen dat zo dik is dat de Koran in verhouding op de Donald Duck begint te lijken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 16 mei 2018 @ 14:10:29 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179197120
Brabistan :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179197136
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 14:05 schreef sp3c het volgende:
de situatie in Israel vergelijken met Brabant is echt wel heel vergezocht

je zou het ontstaan van Israel in heel beperkte mate kunnen vergelijken met het ontstaan van Belgie, dat is ook al vergezocht maar dichterbij kom je als je realistisch bent niet

ik zie het punt ook niet echt, ik neem aan dat we niet meer op de basisschool zitten waar je moet rekenen met snoepjes en koekjes om de som duidelijk te maken ...
Je kunt het ontstaan van Israël enigszins vergelijken met het ontstaan van Pakistan.
  Moderator woensdag 16 mei 2018 @ 14:12:01 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179197160
ook maar dat slaat ook nergens op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179197453
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 14:08 schreef sp3c het volgende:
het is juist niet simpel, de situatie is veel te complex om de vergelijking te maken

je moet een boek schrijven om het te laten kloppen dat zo dik is dat de Koran in verhouding op de Donald Duck begint te lijken
Ik bedoel juist dat een vergelijking an sich veel te simpel is. Want het hele ontstaan van Israel zit juist super complex in elkaar.
We zijn het eens, dus. :)
  Moderator woensdag 16 mei 2018 @ 14:26:29 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179197481
topshow
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179198755
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:40 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Jouw vergelijking deugt niet om meerdere redenen. Eigenlijk zijn het er nog meer dan ik noem, maar dit zijn de belangrijkste.
1. Er heeft nooit een onafhankelijk Palestijnse staat bestaan. Het Israëlisch-Palestijns conflict draait erom dat twee volkeren dezelfde grond claim(d)en. In het Britse mandaatgebied Palestina waren er naast andere volken autochtone Joden, autochtone Arabieren alsook Joodse en Arabische immigranten. Noord-Brabant is daarentegen al eeuwen onderdeel van Nederland en de Nederlanders het enige autochtone volk. Moslims zijn geen volk en niet autochtoon in Noord-Brabant.
2. Jouw daaruit volgende denkfout is dat de grond Palestijns was, terwijl dat niet het geval is. Ten tijde van het Britse mandaatgebied Palestina, was de meeste grond publieksgrond, dus Brits. Ongeveer acht procent was van rijke Joden en de rest van Arabische grootgrondbezitters.
3. Jouw chronologie klopt niet. De burgeroorlog was er al voor het VN-verdelingsplan uit 1947. Bovendien maakten de Joden de meerderheid van de bevolking uit van het aan hen toegewezen deel. Na het VN-verdelingsplan, dat de Arabieren afwezen, is de VN niet bijeen gekomen. Israël heeft de onafhankelijkheid uitgeroepen toen het Britse mandaat afliep op het aan de Joden toegewezen deel.
4. Je vergeet voor het gemak dat de Palestijnen en de Arabische buurlanden van Israël in 1948 (direct na het oproepen van de Israëlische onafhankelijkheid), 1967 en 1973 hebben geprobeerd Israël van de kaart te vegen en de Joden in zee te drijven. Ook weigerden de Palestijnen tot midden jaren 90 over vrede te onderhandelen.
5. Er zijn 800.000 Joden uit de Arabische wereld naar Israël geëmigreerd, omdat ze daar dreigden te worden verdreven. Ik snap niet hoe je aan miljoenen komt.
6. De Gazanen worden ge-en misbruikt door de islamitisch-fundamentalistische terreurorganisatie Hamas. Hamas heeft zwart op wit staan Israël te vernietigen en de Joden in zee te drijven. Ook ontkennen ze Holocaust. Zo lang als Hamas weigert Israël te erkennen, komt er geen vrede.
Kijk, wat jij schrijft, klopt allemaal wel - en je bent goed geïnformeerd. Maar toch zijn dit allemaal details die geen afbreuk doen aan mijn stelling:

Israël is een kunstmatig gecreëerde staat, die met veel buitenlands (joods) geld tot stand is gebracht, enerzijds door grote stukken land op te kopen, anderzijds door het gebruik van buitensporig veel geweld. Dat is op geen enkele manier recht te praten.

De holocaust is vreselijk geweest, maar noch de Palestijnen, noch andere arabieren hebben daar schuld aan gehad.
pi_179198960
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

En 24 al geidentificeerd als lid van Hamas of Islamitische Jihad. Zullen vast nog meer volgen.
Ik kan mijzelf classificeren als 'pro-Israel', maar waarom ga je er vanuit dat Israel geen niet-Hamas leden doodschiet? al is het maar als waarschuwing om niet dichterbij de grens te komen.
pi_179198999
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 14:06 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Dit.
De vergelijking met Brabant is echt veel te simpel. :')
Maar ondanks dat mijn vergelijking volgens jou simpel is, heb je nog geen enkel argument aangedragen om dat te ondersteunen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bivox.Silentic op 16-05-2018 15:46:45 ]
pi_179199140
De mensheid, althans een groot gedeelte daarvan, is in de afgelopen 70 veel wijzer geworden. In de tegenwoordige tijd zou het stichten van een kunstmatige Joodse Staat nooit zijn gelukt, net zoals het in de afgelopen jaren niet is een gelukt om een kunstmatige Islamitische Staat te stichten. Die poging is met wereldwijde steun goed de kop in gedrukt en terecht! Helaas was men 70 jaar geleden nog niet zover om in te zien dat ook de Joodse Staat een onzinnig project is. Door pappen en nathouden heeft men dit 70 jaar op zijn beloop gelaten, zonder dat er uitzicht is op een oplossing.
pi_179199211
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, als er in die regio mensen elkaar niet uit kunnen staan zijn het moslims onder elkaar wel.

Zojuist op Zembla een docu gekeken over de Gazastrook. Over een incident waar een aantal jaar geleden 4 kinderen op een strand doodgeschoten werden. Een ander kind raakte gewond, en moet daarvoor een operatie ondergaan. Maar ja, dat kan gezien de erbarmelijke omstandigheden daar alleen in het buitenland.

Daarvoor moest toestemming gevraagd worden aan de Israelische autoriteiten. Een half jaar later hadden ze nog niks gehoord.

Dus het lijkt me niet dat ze even allemaal de middelvinger op kunnen steken en via Egypte aan de backpack vakantie naar Thailand kunnen beginnen.
Vraag is of ze dat zouden doen als ze wel de welvaart en vrijheid zouden hebben. Kijk naar Marokkanen en Turken (lees moslims) hier in Nederland. Die backpacken ook niet, zeker de moslima's niet. Puur gericht op hun eigen kleine islamitisch wereldje. Stel je voor dat je wat cultuur opsnuift in een niet-islamitisch land.
pi_179199743
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 15:37 schreef Homey het volgende:

[..]

Vraag is of ze dat zouden doen als ze wel de welvaart en vrijheid zouden hebben. Kijk naar Marokkanen en Turken (lees moslims) hier in Nederland. Die backpacken ook niet, zeker de moslima's niet. Puur gericht op hun eigen kleine islamitisch wereldje. Stel je voor dat je wat cultuur opsnuift in een niet-islamitisch land.
Het is wel een verschil ja, met de westerse mentaliteit. Ze kunnen toch backpacken en naar Indonesie of zo op vakantie gaan?
Op wintersport kom je ze ook nooit tegen.
pi_179199891
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 15:37 schreef Homey het volgende:

[..]

Vraag is of ze dat zouden doen als ze wel de welvaart en vrijheid zouden hebben. Kijk naar Marokkanen en Turken (lees moslims) hier in Nederland. Die backpacken ook niet, zeker de moslima's niet. Puur gericht op hun eigen kleine islamitisch wereldje. Stel je voor dat je wat cultuur opsnuift in een niet-islamitisch land.
Ben je wel eens in Thailand geweest?

Ik ben daar erg veel Iraniërs tegengekomen. Erg vriendelijke mensen. Beleefd. Zonder vooroordelen.

Je zou vast veel van ze kunnen leren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')