abonnement Unibet Coolblue
pi_179113934
Ondanks dat ik niet zo een voorstander van vakbonden ben, raadt ik in dit geval wel aan om eens contact met een vakbond op te nemen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179114145
DootjesR, wat doen ze eigenlijk om jou te helpen om de norm te halen?
Is er enig inzicht/ervaring nodig of is het simpelweg zwaar en monotoon?
pi_179114193
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:33 schreef Roosgeluk het volgende:
pakketjes bezorgen wordt je net zo hard uitgebuit... (ff googelen op postNL, DPD, DHL enz)
werkdruk ligt enorm hoog, je krijgt enkel geld (of volledige vergoeding) per bezorgd pakketje,
pakketjes bij niet thuis of bij postpunt afleveren, krijg je niets (of maar deel van de vergoeding) voor.
Pakketjes moeten ook allemaal tussen bepaalde tijden bezorgd worden, lange dagen...
steeds vaker op zzp basis en met eigen bus (wel de lusten niet de lasten voor bedrijf).

Denk dat je beter een fabriek kan zoeken waar ze nog een beetje netjes met personeel omspringen, bij mij in de regio weten de uitzendkrachten dat fabriek x en y prima werken is en a, b, c met een boog omheen moet lopen.
anders al eens aan thuiswerk gedacht (enveloppen insteken, zakjes vullen en nog meer van dat handwerk).

Weet je al welke kant je uit wilt? Je kunt ook naar werk/leren kijken of dat bedrijf je opleiding betaalt als je x tijd blijft.
Ja, van thuiswerk kan ik me huur niet betalen denk ik.

Wil in februari een hbo opleiding starten.
pi_179115127
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:43 schreef sebaz het volgende:
DootjesR, wat doen ze eigenlijk om jou te helpen om de norm te halen?
Is er enig inzicht/ervaring nodig of is het simpelweg zwaar en monotoon?
Ja, inzicht en ervaring zullen wel wat helpen. Maar het is voornamelijk zwaar en montoon. Ook vaak lege stellingen waardoor je oponthoud heb. Dus dan word je resultaat minder, door iets waar je zelf niks aan kan doen. Of je staat met ze 5en op 1 gangpad wat je norm weer naar beneden haalt. Die norm is gewoon niet objectief.
pi_179116319
Maarja we gaan nu eigenlijk een beetje off-topic. De vraag is: heb ik dan recht op ww?
pi_179116338
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:38 schreef oranjevogel1 het volgende:
Ondanks dat ik niet zo een voorstander van vakbonden ben, raadt ik in dit geval wel aan om eens contact met een vakbond op te nemen.
Zal eens gaan kijken.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 23:06:39 #32
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_179118417
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:04 schreef DootjesR het volgende:

[..]
Die norm is gewoon niet objectief.
Die onmogelijke targets en waarschuwingen zijn een techniek om je zo hard mogelijk te laten werken. Als je deze week de norm haalt, krijg je volgende week +10% werk in dezelfde tijd, net zolang tot je niet meer harder kan. Het is een methode die door o.a. Amazon ontwikkeld is en ook wordt gebruikt door AH en verder door App-bedrijven zoals Uber, Deliveroo, AirB&B etc.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_179118659
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:13 schreef halfway het volgende:

[..]

Hij moet gewoon een minimaal aantal Collie p/u halen "de norm" dus
Maakt hem niet verwijtbaar voor de WW als hij die norm niet haalt, omdat hij te langzaam is.
.
pi_179118868
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:11 schreef halfway het volgende:

[..]

weet je wat het punt is? die Polen halen het wel, 98% van ons personeel is Pool die willen nog wel werken en zijn niet zo lui als de Nederlander tegenwoordig.
Wat een bullshit. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_179119927
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 23:06 schreef Clupea het volgende:

[..]

Die onmogelijke targets en waarschuwingen zijn een techniek om je zo hard mogelijk te laten werken. Als je deze week de norm haalt, krijg je volgende week +10% werk in dezelfde tijd, net zolang tot je niet meer harder kan. Het is een methode die door o.a. Amazon ontwikkeld is en ook wordt gebruikt door AH en verder door App-bedrijven zoals Uber, Deliveroo, AirB&B etc.
Ja, niet normaal man. Echt uitgebuit word je.
pi_179122641
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 23:06 schreef Clupea het volgende:

[..]

Die onmogelijke targets en waarschuwingen zijn een techniek om je zo hard mogelijk te laten werken. Als je deze week de norm haalt, krijg je volgende week +10% werk in dezelfde tijd, net zolang tot je niet meer harder kan. Het is een methode die door o.a. Amazon ontwikkeld is en ook wordt gebruikt door AH en verder door App-bedrijven zoals Uber, Deliveroo, AirB&B etc.
Ik gebruik in verschillende landen afwisselend 3 ‘taxi’apps, waaronder Uber. Vaak vraag ik na het instappen of ze ook voor andere appdiensten werken en welke hun voorkeur heeft. Vaak antwoorden ze ‘Uber’, ondanks de hogere commissie. Geen ervaring met Deliveroo want niet woonachtig in Nederland, maar neem aan dat het net als overal ‘zorgen dat de klant z’n maaltijd zo snel/warm/vers mogelijk krijgt’ is. Dat lijk me logisch. Wat ik me afvraag: hoe laat AirBNB je ‘harder werken tot je niet harder kunt’?

Feit is gewoon dat Nederlanders verwend zijn en áls ze al laaggeschoold werk doen, vaak niet kunnen tippen aan bijv. Poolse collega’s als het gaat om performance. Die Polen zijn ook gewoon mensen en geen genetisch gemodificeerd ras ofzo. Dus het kan prima, maar je moet je er wel voor inzetten.
  zondag 13 mei 2018 @ 02:34:00 #37
286575 Roces18
Chef de party
pi_179125893
Als je ze wil plagen kan je jouw advocaat erop afsturen. Een waarschuwing omdat je vijf procent minder resultaat behaalt dan je collega is geen reden voor een officiële waarschuwing en ook niet voor ontslag tenzij je echt de kantjes er van af loopt. Bijv. 25 procent resultaat tov. Collega's. Dan zou ik de helft van mijn personeel moeten ontslaan.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_179126107
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 02:34 schreef Roces18 het volgende:
Als je ze wil plagen kan je jouw advocaat erop afsturen. Een waarschuwing omdat je vijf procent minder resultaat behaalt dan je collega is geen reden voor een officiële waarschuwing en ook niet voor ontslag tenzij je echt de kantjes er van af loopt. Bijv. 25 procent resultaat tov. Collega's. Dan zou ik de helft van mijn personeel moeten ontslaan.
Ja, kantjes ervan aflopen doe ik niet. Er zijn gewoon externe factoren waardoor je achter gaat lopen. Stel er was geen oponthoud dan was me norm wss 120%. Het is gewoon heel erg pushen allemaal. Echt abnormaal is het.
pi_179126332
Je krijgt gewoon WW. Je wordt niet op staande voet ontslagen, je contract zal niet worden verlengd bij het niet halen van de targets. Dit valt niet onder verwijtbaarheid
  zondag 13 mei 2018 @ 10:39:11 #40
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_179128061
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 00:33 schreef Tja... het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag: hoe laat AirBNB je ‘harder werken tot je niet harder kunt’?

AirB&B stuurt emails als 'Weer geen boeking? De gemiddelde prijs in jouw buurt ligt 10% lager dan wat jij vraagt. Verlaag je prijs!' De AirBNB website stuurt dan mensen vooral naar een alternatieve accommodatie. Als jij dan je prijzen verlaagt draaien ze het om, tot de ander ook de prijzen verlaagt, etc etc.

Uber doet hetzelfde: nieuwe rijders krijgen hogere tarieven dan bestaande chauffeurs, waardoor ze enthousiast beginnen. Maar die tarieven worden in loop van tijd steeds lager waardoor een chauffeur steeds meer moet werken om een normaal inkomen te verdienen. Als je vrij neemt wordt je 'gestraft' doordat je minder of goedkopere ritten krijgt toegewezen.

Voor maaltijdbezorgers geldt hetzelfde, inclusief prestatietargets.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_179129669
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 02:34 schreef Roces18 het volgende:
Als je ze wil plagen kan je jouw advocaat erop afsturen. Een waarschuwing omdat je vijf procent minder resultaat behaalt dan je collega is geen reden voor een officiële waarschuwing en ook niet voor ontslag tenzij je echt de kantjes er van af loopt. Bijv. 25 procent resultaat tov. Collega's. Dan zou ik de helft van mijn personeel moeten ontslaan.
en daarna keihard doorwerken omdat TS die advocaat moet betalen...
pi_179129773
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:11 schreef halfway het volgende:

[..]

weet je wat het punt is? die Polen halen het wel, 98% van ons personeel is Pool die willen nog wel werken en zijn niet zo lui als de Nederlander tegenwoordig.
Of misschien creëer je niet zo'n gezonde werkomgeving en zitten die Polen in een relatief kwetsbare positie en accepteren ze dat daardoor eerder.
  zondag 13 mei 2018 @ 12:20:13 #43
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179129998
Ik mis een nogal relevante vraag. Wat is dan precies de norm? Heb je daar zicht op?
And so is the past
pi_179130046
En als er zo'n vaste norm is, blijkbaar, wat behalen je poolse collega's?

Durf alles er op te wedden dat ze of op jouw niveau zitten of redelijk eronder.

Werkgever van jouw stuurt de brief uitsluitend naar nederlandse werknemers, te duur dus die moeten ze er zo snel mogelijk uit weten te zetten.
pi_179132602
Edit
pi_179132668
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:43 schreef DootjesR het volgende:

[..]

Ja, van thuiswerk kan ik me huur niet betalen denk ik.

Wil in februari een hbo opleiding starten.
Wat is je vooropleiding......
Als je nu al ongeschoold werk doet.....
pi_179132923
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:57 schreef klipper het volgende:

[..]

Dus Poolse mensen kunnen harder werken dan Nederlanders.....
Poolse werknemers zijn vooral goedkoper dan Nederlanders (via tal van constructies).

Bovendien zeuren ze niet over arbeidsvoorwaarden.

Maar wat nog weleens over het hoofd gezien wordt; veruit de meeste (Poolse) arbeidsmigranten zijn uiteraard van het ondernemende type, aanpakkers, logisch ook want dit zijn mensen die bereid zijn tijdelijk en soms voor altijd hun huis, haard en vrienden achter te laten om in korte tijd zoveel mogelijk bij elkaar te vergaren.

Met alle respect, maar deze groep concurreert dus met de onderkant van de arbeidsmarkt hier. Veel mensen die van baan naar baan hoppen en veel mensen die moeite hebben om überhaupt mee te komen in de samenleving (ik zeg niet dat dit geldt voor TS, maar ik schets een doorsnee van de onderkant van de arbeidsmarkt).

Echt een eerlijke concurrentiestrijd is dat dus niet, en dan zijn Polen ook nog eens goedkoper.

Niet gek dus dat de voertaal in logistiek tegenwoordig haast Pools is in plaats van Nederlands.

Overigens staan die doelstellingen / normen wel dusdanig scherp dat ook veel Polen daar moeite mee hebben.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_179136243
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:07 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Of misschien creëer je niet zo'n gezonde werkomgeving en zitten die Polen in een relatief kwetsbare positie en accepteren ze dat daardoor eerder.
Jij slaat de spijker op zn kop.
  zondag 13 mei 2018 @ 17:11:27 #49
286575 Roces18
Chef de party
pi_179136293
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:02 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

en daarna keihard doorwerken omdat TS die advocaat moet betalen...
Gesubsidieerde rechtsbijstand..
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_179136321
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:00 schreef klipper het volgende:

[..]

Wat is je vooropleiding......
Als je nu al ongeschoold werk doet.....
Mavo diploma, maar begon met vwo. 21+ toets heb ik al afgerond voor hbo. Alleen wil ik er financieel wat gezonder voor staan voordat ik eraan wil beginnen. En wil ik een normale baan in de ochtend/middag hebben. Anders kom ik helemaal vertieft aan op de opleiding, want ze beulen je echt af. Ik kan zondagnacht werken en dan dinsdagochtend weer moeten beginnen. Dat trek ik ook slecht qua slapen enzo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')