abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179136021
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:25 schreef WillemfromtheBlock het volgende:

[..]

Waarom zou je op de plekken waar je voor dat geld wel een woning aan kunt schadfen niet willen wonen. Vanwege de voorzieningen, aardbevingen of de buurtbewoners?

[..]

Dit is toch meer dan prima of zie ik nu iets over het hoofd?
¤165 aan VVE kosten zijn fors, die heb je dus altijd, naast ke overige kosten. Daarnaast bied een VVE mogelijk ook probleem (naast een evt geldverstrekker) wanneer je wilt gaan verhuren. Het kan kan zijn dat je dus niet mag verhuren volgens een huishoudelijk regelement. En die kans is groot, want in zulke steden worden veel van soortgelijke flatjes gekocht als ‘investering’ waardoor verpaupering plaatsvind.
Fingerspitzgefühl
pi_179139197
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:05 schreef miro86 het volgende:
Ik vind het een vrij slechte investering van 120k. Je studeert 4 jaar (nominaal) in die tijd is het rendement alleen wat je niet hoeft te betalen aan huur (voor een kamer, want student) en een eventuele waardestijging. Hoe groot schat je de kans dat je na die 4 jaar nog in Grunn wil blijven? Voordat ik aan m'n studie begon had ik geen idee waar ik terecht zou komen en ik zou niet blij zijn als ik 120k in bakstenen zou hebben in m'n studentenstad.
Ik wil op dit moment niet te veel in detail treden hierover maar ik kan u wel vertellen dat ik geen eigen bemiddelen ga aanwenden voor de aanschaf van een woning in Groningen.

Ik ben namelijk in de positie dat ik een woning aan kan schaffen om die vervolgens te verhuren maar doe dat liever in een regio waarmee ik bekend ben.

Ik wil daarnaast een woning kopen voor mezelf los daarvan. Of die woning die ik voor mezelf wil gaan kopen nu in Tilburg ligt of in Groningen doet er volgens mij niet echt toe zolang de desbetreffende woning zijn waarde behoud of stijgt in waarde en het eenvoudig is om de woning zodra ik dat wil te gaan verkopen of verhuren.

Overigens is het bij aanschaf van een woning met meerdere kamers mogelijk om de reservekamers te verhuren hetgeen je rendement ten goede komt.

In welke stad heeft u zelf gestudeerd overigens als ik vragen mag?
  zondag 13 mei 2018 @ 20:28:04 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179139789
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:59 schreef WillemfromtheBlock het volgende:

[..]

Dus zelfs een woning in Lewenborg of Beijum hoef je niet per definitie af te schrijven?

Wat voor mij van primair belang is zijn overigens de huizenprijzen en de verkoopbaarheid en eventueel de verhuurbaarheid indien ik besluit om na mijn afstuderen niet langer zelf in Groningen te blijven wonen maar de woning die ik er nu wil gaan kopen wel te blijven verhuren aan studenten bijvoorbeeld.

Mijn eigen woongenot is in deze context van minder groot belang.
Ik vind het maar een raar verhaal. Volgens mij speld je ons maar wat op de mouw over studieplannen en hoe je inmiddels al diverse huizen denkt te kunnen gaan kopen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_179145221
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 20:00 schreef WillemfromtheBlock het volgende:

[..]

Ik wil op dit moment niet te veel in detail treden hierover maar ik kan u wel vertellen dat ik geen eigen bemiddelen ga aanwenden voor de aanschaf van een woning in Groningen.

Ik ben namelijk in de positie dat ik een woning aan kan schaffen om die vervolgens te verhuren maar doe dat liever in een regio waarmee ik bekend ben.

Ik wil daarnaast een woning kopen voor mezelf los daarvan. Of die woning die ik voor mezelf wil gaan kopen nu in Tilburg ligt of in Groningen doet er volgens mij niet echt toe zolang de desbetreffende woning zijn waarde behoud of stijgt in waarde en het eenvoudig is om de woning zodra ik dat wil te gaan verkopen of verhuren.

Overigens is het bij aanschaf van een woning met meerdere kamers mogelijk om de reservekamers te verhuren hetgeen je rendement ten goede komt.

In welke stad heeft u zelf gestudeerd overigens als ik vragen mag?
Ik geloof er geen bal meer van.
Je hebt eigen vermogen en je hebt vreemd vermogen, oftewel een lening. Als je geen eigen vermogen gebruikt, dan is het dus een lening. Van de bank krijg je in zo'n gevalletje niets, dus komt het van paps en mams (ooms en tantes, whatever, vind je mooi zo'n anglicisme). Als ik m'n eigen geld voor iets niet zou willen gebruiken dan zou ik dat helemaal nooit doen met geleend geld en helemaal niet met geld geleend van mijn familie.

Maar bon (gallicisme), waardebehoud of waardestijging kan niemand je beloven, vooral in de huidige bubbel. Snel verkopen ook niet. Toen ik 18 was, was ik met andere dingen bezig dan hospita spelen voor mijn huisgenoot. Al krijg je voor 120k moeilijk iets dat je zou kunnen delen met anderen, hooguit met je partner.

En op je vraag: Maastricht, Londen, Singapore en Helsinki.
2016: MGA UII SAL MAD SXF PAR CMB ALC DME ULN PEK BKK DMK KBV CNX CEI BKK MDL
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LBJ DPS SIN IST
pi_179224172
Waarom zou je in godsnaam een huis gaan kopen?
pi_179224504
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 14:25 schreef WillemfromtheBlock het volgende:

[..]

[..]

Dit is toch meer dan prima of zie ik nu iets over het hoofd?
Wat je over hoofd ziet hier, is dat de woning al door een ander gekocht is.....
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')