abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zondag 13 mei 2018 @ 10:58:30 #26
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_179128388
Op zich een herkenbaar verhaal. Maar het blijft toch raar dat iemand er een ingewikkeld dubbelleven op na houdt, terwijl hij of zij ook gewoon de relatie had kunnen beëindigen om daarna vol in de volgende te stappen. Iets achter de hand houden, voor als de nieuwe relatie tegenvalt, zou ik ook nog wel kunnen begrijpen, maar dan moet je daar ook minimaal enige energie in blijven steken.

Iemand 6 weken ontwijken klinkt niet als 'iets achter de hand willen houden'. Nou ja, misschien is er ook wel geen logica bij Borderline of een aanverwante aandoening.

Sterkte, kerel. En move on.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 13 mei 2018 @ 11:54:50 #27
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_179129531
Je spreekt jezelf continue tegen. Je geeft meerdere malen aan dat de leugens die ze vertelde wel gewoon klopten. Leugens heten leugens omdat er dingen worden verteld die niet kloppen. Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?

Je laat ook duidelijk weten zoveel mooie dingen meegemaakt te hebben en dat jullie relatie zo bijzonder was. Waarom? Omdat jullie een weekendje weg hadden gepland? Omdat een leugenaar van een ex zogenaamd bezig was met een huwelijksvoorstel? Jullie waren amper één jaar samen. Gevuld met leugens als ik het zo lees. Maar ja, echt een goede relatie hoor |:( Je vind dat het leven geen zin meer heeft zonder haar, omdat er zoveel moois is gedaan, maar tegelijkertijd vermeld je ook dat je niet meer terug kan denken aan die mooie dingen, omdat er nu overal een bijsmaak aan zit en het niks meer betekent voor je. Whut? :{ Wat is het nou?

En verder: vrijwel iedereen vind dat zijn of haar ex psychische problemen heeft na een break-up. Makkelijker om het daar op te gooien dan om jezelf te realiseren dat ze gewoon niet van je hield. Dat de relatie echt niet zo mooi was als dat jezelf denkt.

Als ik je verhaal zo lees zou jezelf ook wel wat gebaat zijn bij psychische hulp eigenlijk. De logica is ver te zoeken in je verhaal en jouw houding in de relatie snap ik ook niet helemaal. Alsof je totaal geen zelfvertrouwen hebt. Hoe je telkens maar weer over je heen laat lopen. En dan achteraf klagen (terwijl je tegelijkertijd vind dat jullie relatie zo mooi en fantastisch was :') ).

Blokkeer haar ook gewoon overal en ga aan jezelf werken. Beste advies wat je kan krijgen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_179130010
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:15 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ah, het oordeel is alweer geveld. Diagnose gesteld. Oorzaak gevonden. Zou het kunnen dat jullie het gewoon over kutwijven hebben? Lijkt mij een betere verklaring.
Jij vindt het rationeel gedrag?
  zondag 13 mei 2018 @ 16:39:13 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179135348
Ik krijg vooral een heel erg Ven72 gevoel van het verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179142712
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:21 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Jij vindt het rationeel gedrag?
Dat zeg ik toch helemaal niet. Wil jij zeggen dat elk irrationeel gedrag veroorzaakt wordt door een psychiatrische aandoening?
  zondag 13 mei 2018 @ 22:15:02 #31
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_179142845
Neem je verlies en ga verder met je leven...
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_179142964
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:10 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch helemaal niet. Wil jij zeggen dat elk irrationeel gedrag veroorzaakt wordt door een psychiatrische aandoening?
Nee dat wil ik niet. Ik probeer te achterhalen wat jij nou eigenlijk probeerde te zeggen.
pi_179143054
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:19 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Nee dat wil ik niet. Ik probeer te achterhalen wat jij nou eigenlijk probeerde te zeggen.
Ik wil zeggen dat:

1. je geen diagnose kan stellen als je geen psychiater bent en al helemaal niet aan de hand van een verhaal van een betrokkene

2. het totaal onzinnig is om een diagnose hierin te betrekken, het voegt niets toe, verklaard ook helemaal niets
pi_179145304
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ze zal vast van je gehouden hebben, maar het is ergens omgeslagen, waarna ze extreem gedrag is gaan vertonen. Inderdaad waarschijnlijk voortkomend uit een psychische aandoening.

Het is het slimste om al het contact te verbreken, dan zal je nog enige verwerking blij zijn dat je van deze ex af bent. En dat gevoel van blijdschap zal alleen maar sterker worden als je straks weer een nieuwe vriendin hebt.

Kan je trouwens wat preciezer zijn waar ze over gelogen heeft? En waar die schuld van 1000 euro vandaan komt?

Wanneer had je trouwens al onraad kunnen ruiken? Waarschijnlijk in het begin van je relatie. Of zelfs nog voordat het een relatie werd. Zie het als een levensles. Ik blijf altijd verre van zulke gestoorde, foute, figuren.

Heb je trouwens iemand waar je dit hele verhaal aan kwijt kan? Bijvoorbeeld je moeder? Of een goede vriend?
Bedankt. Dat denk ik bij nader inzien ook. Ze leek toch lange tijd echt wel van me gehouden te hebben maar ik heb het idee dat 1 klein ding het bij haar totaal heeft kunnen laten omslaan. Alleen wat dat dan is blijft giswerk. Niet dat ik iemand een psychische aandoening aan wil praten maar alle aanwijzingen wijzen wel in die richting. Haar jeugd, haar gedrag, bepaalde aanwijzingen in onze relatie die achteraf duidelijk werden, verhalen van anderen, enzovoort. Die wijzen (ook volgens een psycholoog die ik gesproken heb) allemaal richting een hechtingsstoornis zoals bijvoorbeeld borderline.

Ik wil best wel precies uitleggen waar ze over gelogen heeft en hoe die schuld is ontstaan, maar dat verhaal is zo specifiek dat ik dat i.v.m. de herkenbaarheid niet in het topic wil plaatsen. Ik wil het wel via een persoonlijk bericht doen als je daar behoefte aan hebt? Dan zal ik die ergens de komende dagen versturen. Het klinkt trouwens alsof jij ook ervaring hebt met dit soort mensen. Klopt dat? Ik kan je wel vertellen dat als je het hele verhaal weet, dat je het dan nog veel achterbakser en raarder zal vinden. Het is ronduit bizar. En ja volgens mij heb je wel gelijk. Ik heb vandaag de hele dag na zitten denken over je reactie. Als ik terugkijk dan vallen er wel een aantal puzzelstukjes op hun plek en had ik (met de kennis van nu) na een paar dates al wel kunnen weten dat er iets niet goed zat. Als ik de stoornis borderline opzoek dan valt mijn ex voor 99% in dat plaatje. Nu is het de kunst om een eventuele volgende keer iemand met dergelijke bagage te spotten voor ik er een relatie mee aan ga. Ik heb zeker wel mensen waar ik het hele verhaal aan kan vertellen. Familie, vrienden, een hulpverlener, enzovoort. Maar ik wilde ook graag de mening van verschillende mensen op internet weten. :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
Heel herkenbaar verhaal. Borderline is een teef en niet te bevatten, laat de drang naar antwoorden los, want die ga je niet krijgen. Verder gaat het gewoon tijd kosten om hier overheen te komen.
Wat vervelend dat jij een soortgelijke ex hebt gehad! Ik ben benieuwd naar jouw verhaal. Zou je die eventueel willen delen? Blijkbaar lopen er nogal veel gestoorde mensen rond als ik verschillende reacties in dit topic zo zie.

quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 00:42 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Waarom ben je ooit een relatie met je ex begonnen? Wat was er dan zo bijzonder aan haar? ze klinkt niet echt als een leuk persoon
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 01:13 schreef Raskolnikow het volgende:
Waarom mis je haar? Klinkt als een naar mens. Waarom zou je haar nog willen zien? Wat valt er 'af te sluiten'?

Liegen en bedriegen is geen onderdeel van borderline of een andere psychiatrische aandoening. Als ze die een zou hebben is dat dus geen excuus.

En als het niet lukt om haar achter je te laten, zoek dan zelf hulp.

Achteraf is het misschien geen leuk persoon maar dat leek ze in het begin wel! Heel lief, meegaand, begripvol, charmant, enzovoort. Ik voelde bij haar een klik die ik nog niet eerder had gevoeld en viel dan ook als een blok voor haar, en zij andersom volgens mij ook voor mij. Daarom kan ik het ook zo moeilijk achter me laten. We hebben in bijna een jaar zo'n intieme en hechte relatie opgebouwd, zoveel tijd samen doorgebracht, en onze levens zo met elkaar verbonden, dat ik me bijna geen leven meer zonder haar kan voorstellen. We hebben allebei in die tijd ook een heel moeilijke periode doorgemaakt (die overigens los van onze relatie staat) waar we elkaar heel erg gesteund hebben en elkaar er letterlijk doorheen gesleept hebben. Ik overdrijf niet als ik zeg dat zij en de steun die ik van haar kreeg maandenlang het enige is geweest wat voor mij een reden was om verder te leven. Dat heeft onze band naar mijn gevoel alleen maar versterkt en ons dichter bij elkaar gebracht. Met andere woorden, ik ben nog steeds heel verliefd op haar. Dat zij me dan zo van het één op het andere moment kan bedriegen, me vervolgens als een baksteen kan laten vallen, en dan doorgaat met haar leven alsof er niets gebeurd is, kan ik nog steeds niet bevatten.

Wat ik af wil sluiten, is dat er voor haar vast een reden is geweest waarom ze zich zo is gaan gedragen. Waarschijnlijk een klein ding die ze in haar hoofd veel groter is gaan maken dan noodzakelijk was terwijl ze dat niet met mij gedeeld heeft. Ik wil dan graag weten wat dat is zodat ik er eventueel ook nog iets van kan leren. Verder wil ik deze relatie natuurlijk gewoon even op een volwassen manier beëindigen, en niet als een stel pubers. Dan is het minste dat je voor de ander kunt doen, elkaar nog één keer onder ogen komen voor een goed gesprek en om afscheid te nemen vind ik. Dan kunnen ook gelijk de financiële zaken geregeld worden. De relatie op deze manier achter me laten voelt gewoon heel erg verkeerd na alles wat we samen doorstaan hebben. Of zie ik dat verkeerd?

quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 09:40 schreef Leandra het volgende:
Hoe verliep jullie contact voor ze zo afstandelijk werd?
Heel goed en heel intiem. Meerdere keren per dag een berichte heen en weer en 's avonds voor het slapen een telefoongesprek. Verder zagen we elkaar zo'n beetje ieder weekend en vaak ook wel een doordeweekse avond. Best veel, maar precies zoals ik het graag zou willen hebben in een relatie. En dat was voor haar wederzijds, zei ze. Maar het sloeg ineens om toen onze plannen om samen een toekomst op te bouwen steeds concreter werden.

quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 09:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Exact dit. Wees maar blij dat je er nu achter komt.

En laat dit je geen tweede keer gebeuren.

Even uithuilen en doorgaan.
Bedankt! Het blijft moeilijk maar ik haal hier toch enigszins wat troost uit. Jullie hebben uiteraard gelijk.

quote:
14s.gif Op zondag 13 mei 2018 10:25 schreef Copycat het volgende:
Neuk haar beste vriendin. Dat schijnt een serieuze optie te zijn.
Als ik het echt wil dan zou ik het waarschijnlijk zelfs nog voor elkaar kunnen krijgen ook. :')

quote:
99s.gif Op zondag 13 mei 2018 10:58 schreef Cynix ® het volgende:
Op zich een herkenbaar verhaal. Maar het blijft toch raar dat iemand er een ingewikkeld dubbelleven op na houdt, terwijl hij of zij ook gewoon de relatie had kunnen beëindigen om daarna vol in de volgende te stappen. Iets achter de hand houden, voor als de nieuwe relatie tegenvalt, zou ik ook nog wel kunnen begrijpen, maar dan moet je daar ook minimaal enige energie in blijven steken.

Iemand 6 weken ontwijken klinkt niet als 'iets achter de hand willen houden'. Nou ja, misschien is er ook wel geen logica bij Borderline of een aanverwante aandoening.

Sterkte, kerel. En move on.
Dank je wel! Waarom iemand zo'n dubbelleven heeft en zo'n web van leugens ophangt zal ik ook nooit kunnen begrijpen. Het is volgens mij niet alsof ze me echt "achter de hand" wilde houden. Maar waarom ze me dan 6 weken aan het lijntje hield en me ondertussen ook nog veel geld afhandig maakte weet ik niet. Volgens mij had ze er niets mee te winnen. Behalve dan als haar doel was om mij te naaien. Dat is dus één van de vragen die ik graag beantwoordt had willen hebben. Vervelend dat jij ook al een soortgelijke ervaring hebt! Wat gebeurt dat toch vaak! Zou je eventueel behoefte hebben om het volledige verhaal (eventueel via een persoonlijk bericht) te delen?

quote:
10s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
Je spreekt jezelf continue tegen. Je geeft meerdere malen aan dat de leugens die ze vertelde wel gewoon klopten. Leugens heten leugens omdat er dingen worden verteld die niet kloppen. Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?

Je laat ook duidelijk weten zoveel mooie dingen meegemaakt te hebben en dat jullie relatie zo bijzonder was. Waarom? Omdat jullie een weekendje weg hadden gepland? Omdat een leugenaar van een ex zogenaamd bezig was met een huwelijksvoorstel? Jullie waren amper één jaar samen. Gevuld met leugens als ik het zo lees. Maar ja, echt een goede relatie hoor |:( Je vind dat het leven geen zin meer heeft zonder haar, omdat er zoveel moois is gedaan, maar tegelijkertijd vermeld je ook dat je niet meer terug kan denken aan die mooie dingen, omdat er nu overal een bijsmaak aan zit en het niks meer betekent voor je. Whut? :{ Wat is het nou?

En verder: vrijwel iedereen vind dat zijn of haar ex psychische problemen heeft na een break-up. Makkelijker om het daar op te gooien dan om jezelf te realiseren dat ze gewoon niet van je hield. Dat de relatie echt niet zo mooi was als dat jezelf denkt.

Als ik je verhaal zo lees zou jezelf ook wel wat gebaat zijn bij psychische hulp eigenlijk. De logica is ver te zoeken in je verhaal en jouw houding in de relatie snap ik ook niet helemaal. Alsof je totaal geen zelfvertrouwen hebt. Hoe je telkens maar weer over je heen laat lopen. En dan achteraf klagen (terwijl je tegelijkertijd vind dat jullie relatie zo mooi en fantastisch was :') ).

Blokkeer haar ook gewoon overal en ga aan jezelf werken. Beste advies wat je kan krijgen.
Ik weet dat het heel erg dubbel lijkt en zo voelt het ook. Ik zal het uit proberen te leggen. De leugens die ze vertelde leken in eerste instantie heel logisch en leken gewoon te kloppen. Totdat ik nattigheid begon te voelen omdat het allemaal wel wat té toevallig begon te worden. Toen ben ik op onderzoek uit gegaan en kwam ik erachter dat ze de laatste 6 weken dus alles bij elkaar gelogen had. Dat is wat ik bedoelde. Onze relatie was, op de laatste 6 weken na, heel intiem en we hebben heel veel mooie momenten samen meegemaakt. We hebben in bijna een jaar meer gedaan dan menig stel zou doen in 3 of 4 jaar tijd. Verder hebben we allebei de nodige tegenslagen gehad waarbij de ander gelijk klaar stond om diegene er doorheen te slepen. Het voelde allemaal heel bijzonder, en het leek van het begin af aan gewoon alsof zij "the one" was voor mij! Dat is wat ik ermee bedoelde. Volgens mij was dat wederzijds. Dat had ze in ieder geval wel tegen me gezegd. Dat maakt het extra moeilijk en lastig om te bevatten dat het zo'n bizarre wending heeft genomen.

Ik zeg ook niet dat de herinneringen niks meer voor me betekenen. Integendeel! Wat het alleen lastig maakt is dat ik er niet aan terug kan denken zonder ook gelijk aan het bedrog van de laatste tijd te denken. Dat is een heel vervelend en dubbel gevoel. Mijn houding komt vooral voort uit de hoop dat haar verhaal toch echt waar zou zijn en dat het nog weer goed zou komen. Dus dan kun je voor jezelf niet veel meer dan het maar weer te slikken omdat je anders de hele relatie weg moet gooien. Waar ik op dat moment absoluut nog niet klaar voor was. Totdat het verhaal zo gek werd dat er gewoon geen touw meer aan vast te knopen viel. Toen ben ik uiteraard wel op onderzoek uit gegaan en toen heb ik haar ook gelijk geconfronteerd.

Die psychische hulp heb ik inmiddels dus daar wordt aan gewerkt. :)

Ik hoop dat er zo wat meer logica in zit en als je vragen hebt dan hoor ik ze graag!

quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:21 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Jij vindt het rationeel gedrag?
Het is absoluut geen rationeel gedrag. Dat zou het zijn als ze de relatie gewoon op een normale manier beëindigd had als ze er klaar mee was.

quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 16:39 schreef Leandra het volgende:
Ik krijg vooral een heel erg Ven72 gevoel van het verhaal.
Verklaar jezelf nader als je wilt? Ik ben niet bekend met dat verhaal.
pi_179145322
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:22 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik wil zeggen dat:

1. je geen diagnose kan stellen als je geen psychiater bent en al helemaal niet aan de hand van een verhaal van een betrokkene

2. het totaal onzinnig is om een diagnose hierin te betrekken, het voegt niets toe, verklaard ook helemaal niets
Dat ben ik niet met je eens. Natuurlijk kun je als leek geen diagnoses stellen. Dat kan alleen een psycholoog of psychiater. Maar bepaalde gedragingen kunnen wel degelijk richting een bepaalde aandoening wijzen. Het is dan toch helemaal niet gek om een vermoeden te hebben en dat te uiten?

Verder kan een diagnose juist heel veel verklaren over waarom iemand zich op een bepaalde manier gedraagt! Dat kan anders totaal onlogisch gedrag op een bepaalde manier toch "logisch" maken in die zin, dat het binnen een bepaalde aandoening past. Dat kan een stuk rust opleveren voor degene die het slachtoffer is van die gedragingen.
pi_179145379
Er gaat iets mis met quoten, dus daarom even zo:

TS, ik snap dat je wil snappen waarom, maar borderline hebben is geen reden om te moeten liegen. En veel mensen die liegen hebben geen borderline.

Als je dan ook nog dit schrijft:

"Als ik de stoornis borderline opzoek dan valt mijn ex voor 99% in dat plaatje. Nu is het de kunst om een eventuele volgende keer iemand met dergelijke bagage te spotten voor ik er een relatie mee aan ga."

Dan doe je jezelf tekort. En je beledigd er veel mensen mee terwijl dat nergens voor nodig is. Probeer de volgende keer iemand die niet te vertrouwen is te spotten, het maakt niet uit of die borderline heeft of niet.

Eerlijk gezegd door een borderliner. :D
pi_179145604
En dit is maar een kant van het verhaal.. wie weet laat jij van alles weg?


Btw; lijkt mij meer op bindingsangst dan iets anders, laat t maar gewoon gaan :)
pi_179145984
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 00:45 schreef belazerddoorex het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Natuurlijk kun je als leek geen diagnoses stellen. Dat kan alleen een psycholoog of psychiater. Maar bepaalde gedragingen kunnen wel degelijk richting een bepaalde aandoening wijzen. Het is dan toch helemaal niet gek om een vermoeden te hebben en dat te uiten?

Verder kan een diagnose juist heel veel verklaren over waarom iemand zich op een bepaalde manier gedraagt! Dat kan anders totaal onlogisch gedrag op een bepaalde manier toch "logisch" maken in die zin, dat het binnen een bepaalde aandoening past. Dat kan een stuk rust opleveren voor degene die het slachtoffer is van die gedragingen.
Het probleem hier zijn echter niet de zaken die bij een aandoening passen, maar het liegen. Dit aan een diagnose koppelen is erg stigmatiserend en schaadt mensen die aan die aandoening lijden.
  maandag 14 mei 2018 @ 03:45:57 #39
477513 Sun-dried_Potato
zongedroogkloot
pi_179146048
Wees blij dat je er nu achter komt ipv dat al je al kinderen hebt oid. Sommige mensen zijn gewoon niet goed bij hun hoofd en laten een spoor van vernieling achter. Helaas is er (zeker bij vrouwen) altijd wel weer iemand die hun zielige verhalen wil geloven.

Die 1000 euro is zonde maar dat heb je alleen aan jezelf te danken. Voortaan niet meer zo dom zijn met je geld.
  maandag 14 mei 2018 @ 07:52:51 #40
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_179147355
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 00:42 schreef belazerddoorex het volgende:

[..]Ik overdrijf niet als ik zeg dat zij en de steun die ik van haar kreeg maandenlang het enige is geweest wat voor mij een reden was om verder te leven.
Jeetje.
quote:
ik ben nog steeds heel verliefd op haar (...) mij als een baksteen laten vallen.
Je kan er zelf ook wat van he?

Ze wil je niet meer. Ze heeft je dat weken geleden verteld maar jij accepteerde het niet. Daarna heeft ze nog 6 weken geprobeerd je gekwetste gevoelens te sparen dit smoesjes te verzinnen waardoor jullie elkaar niet konden zien maar je bleef aandringen.
Uiteindelijk zijn nu ook de laatste spullen terug vanuit beide huizen en nóg zoek je contact.
Pas maar op dat ze straks geen aangifte gaat doen!
Prrrrr
pi_179152504
Hoe oud zijn jullie of staat het ergens en heb ik er overheen gelezen?

Sterkte ts.
Ik begrijp dat je er graag wilt achterkomen hoe alles precies zit en het wilt analyseren en begrijpen, maar op een gegeven moment ...moet je loslaten. Dat is een proces.
Heb geduld met je zelf en je gevoelens. Het wordt beter.
pi_179153635
Duizend euro kan je afschrijven, doe dat ook. Verder gewoon wegblijven en dankbaar zijn dat je er nu achterkomt, en niet nadat je getrouwd bent.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2018 @ 14:13:20 #43
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_179153940
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 00:42 schreef belazerddoorex het volgende:
Vervelend dat jij ook al een soortgelijke ervaring hebt! Wat gebeurt dat toch vaak! Zou je eventueel behoefte hebben om het volledige verhaal (eventueel via een persoonlijk bericht) te delen?
Nou, ik heb het niet zélf meegemaakt, maar bedoel meer dat ik dit soort verhalen vaker heb gehoord. Het ergst lijkt me persoonlijk dat je achteraf met zoveel vragen blijft zitten. Jammer dat degene die het uitmaakt, al dan niet na vreemdgaan, er vaak dan ook helemaal klaar mee is en weinig trek meer heeft om dan nog iets uit te leggen. Eén van de voor de hand liggende verklaringen is dat je ex een ander toch aantrekkelijker of leuker vond, vervolgens ergens een 'misstapje' begaan heeft en heel goed weet dat zoiets niet zo netjes is. Dan kun je door het stof gaan en alles bekennen, maar dat vergt moed, of de ander gewoon keihard dumpen. Dat lijkt dan gemakkelijker. Ga er overigens gerust van uit dat zoiets zich gemakkelijk kan herhalen. Eens een vreemdganger, altijd een (potentiële, want bewezen) vreemdganger...

Mensen blijven rare wezens.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_179156452
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 03:21 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Het probleem hier zijn echter niet de zaken die bij een aandoening passen, maar het liegen. Dit aan een diagnose koppelen is erg stigmatiserend en schaadt mensen die aan die aandoening lijden.
Als TS merkt dat zijn ex vrijwel alle kenmerken van borderline heeft, moet dat gewoon gezegd kunnen worden.

Overigens moet je je er helemaal niet zoveel van aantrekken van wat men op een internetforum zegt. En je er helemaal niet door laten stigmatiseren of laten schaden.
pi_179159255
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 00:42 schreef belazerddoorex het volgende:

[..]

Bedankt. Dat denk ik bij nader inzien ook. Ze leek toch lange tijd echt wel van me gehouden te hebben maar ik heb het idee dat 1 klein ding het bij haar totaal heeft kunnen laten omslaan. Alleen wat dat dan is blijft giswerk. Niet dat ik iemand een psychische aandoening aan wil praten maar alle aanwijzingen wijzen wel in die richting. Haar jeugd, haar gedrag, bepaalde aanwijzingen in onze relatie die achteraf duidelijk werden, verhalen van anderen, enzovoort. Die wijzen (ook volgens een psycholoog die ik gesproken heb) allemaal richting een hechtingsstoornis zoals bijvoorbeeld borderline.
Natuurlijk heeft ze van je gehouden. Anders was ze de relatie echt niet aangegaan.

quote:
Ik wil best wel precies uitleggen waar ze over gelogen heeft en hoe die schuld is ontstaan, maar dat verhaal is zo specifiek dat ik dat i.v.m. de herkenbaarheid niet in het topic wil plaatsen. Ik wil het wel via een persoonlijk bericht doen als je daar behoefte aan hebt? Dan zal ik die ergens de komende dagen versturen. Het klinkt trouwens alsof jij ook ervaring hebt met dit soort mensen. Klopt dat? Ik kan je wel vertellen dat als je het hele verhaal weet, dat je het dan nog veel achterbakser en raarder zal vinden. Het is ronduit bizar. En ja volgens mij heb je wel gelijk. Ik heb vandaag de hele dag na zitten denken over je reactie. Als ik terugkijk dan vallen er wel een aantal puzzelstukjes op hun plek en had ik (met de kennis van nu) na een paar dates al wel kunnen weten dat er iets niet goed zat. Als ik de stoornis borderline opzoek dan valt mijn ex voor 99% in dat plaatje. Nu is het de kunst om een eventuele volgende keer iemand met dergelijke bagage te spotten voor ik er een relatie mee aan ga. Ik heb zeker wel mensen waar ik het hele verhaal aan kan vertellen. Familie, vrienden, een hulpverlener, enzovoort. Maar ik wilde ook graag de mening van verschillende mensen op internet weten. :)
Zelf heb ik die ervaring niet, wel ooit een leuke collega gehad waarbij ik borderline vermoedde, zij begon ook heel snel vreemd gedrag te vertonen (achterbakse roddels bij de leiding over me vertellen). Toen ben ik puur zakelijk met haar omgegaan. En is ze met haar rare gedrag (niet alleen tegen mij) snel verdwenen.

Zij was ook iemand die sensueel flirtte. Wat als man natuurlijk prettig is. Vroeg ze bijvoorbeeld of ik een borsten- of billenman ben, ik 'borsten'. Waarna ze de volgende keer bij het knuffelen haar borsten nog eens extra tegen me aan duwde. Goed, knap was ze wel. Maar emotioneel echt foute koek, ze flirtte ook met onze gezamenlijke leidinggevende.

Als ik me niet zo zakelijk opgesteld had, was het waarschijnlijk ook niets geworden, ik was ook niet haar type.

quote:
Achteraf is het misschien geen leuk persoon maar dat leek ze in het begin wel! Heel lief, meegaand, begripvol, charmant, enzovoort. Ik voelde bij haar een klik die ik nog niet eerder had gevoeld en viel dan ook als een blok voor haar, en zij andersom volgens mij ook voor mij. Daarom kan ik het ook zo moeilijk achter me laten. We hebben in bijna een jaar zo'n intieme en hechte relatie opgebouwd, zoveel tijd samen doorgebracht, en onze levens zo met elkaar verbonden, dat ik me bijna geen leven meer zonder haar kan voorstellen. We hebben allebei in die tijd ook een heel moeilijke periode doorgemaakt (die overigens los van onze relatie staat) waar we elkaar heel erg gesteund hebben en elkaar er letterlijk doorheen gesleept hebben. Ik overdrijf niet als ik zeg dat zij en de steun die ik van haar kreeg maandenlang het enige is geweest wat voor mij een reden was om verder te leven. Dat heeft onze band naar mijn gevoel alleen maar versterkt en ons dichter bij elkaar gebracht. Met andere woorden, ik ben nog steeds heel verliefd op haar. Dat zij me dan zo van het één op het andere moment kan bedriegen, me vervolgens als een baksteen kan laten vallen, en dan doorgaat met haar leven alsof er niets gebeurd is, kan ik nog steeds niet bevatten.
Het is ook beiden, ze was een leuk persoon en jullie hebben een leuke tijd gehad. Maar het is ook een persoon met serieuze problemen, vandaar dat er ook meerdere exen met soortgelijke verhalen zijn, zij kan geen relatie hebben.

quote:
Wat ik af wil sluiten, is dat er voor haar vast een reden is geweest waarom ze zich zo is gaan gedragen. Waarschijnlijk een klein ding die ze in haar hoofd veel groter is gaan maken dan noodzakelijk was terwijl ze dat niet met mij gedeeld heeft. Ik wil dan graag weten wat dat is zodat ik er eventueel ook nog iets van kan leren. Verder wil ik deze relatie natuurlijk gewoon even op een volwassen manier beëindigen, en niet als een stel pubers. Dan is het minste dat je voor de ander kunt doen, elkaar nog één keer onder ogen komen voor een goed gesprek en om afscheid te nemen vind ik. Dan kunnen ook gelijk de financiële zaken geregeld worden. De relatie op deze manier achter me laten voelt gewoon heel erg verkeerd na alles wat we samen doorstaan hebben. Of zie ik dat verkeerd?
Ik denk niet dat er een rationele reden aan te wijzen is waarom ze omsloeg. Jullie werden serieuzer en de toekomst ging een rol spelen. Je kwam te dichtbij, dus begon haar hechtingsproblematiek een rol te spelen en ging haar onderbewuste jou verstoten. Uiteindelijk haar probleem.

Ik denk dat het serieus oplossen niet meer gaat lukken. Dan wordt het alleen maar erger (krijg je nog meer roddels of gezeik, zoals een aangifte aan je broek). Probeer al je spullen terug te krijgen (of heb je die al?). En probeer haar telefoonabonnement op te zeggen, als jij die toch betaalt.

Overigens leer je er nu ook weer van. In het vervolg zal je dit soort types herkennen en ook je tijd en energie in een ander stoppen.

quote:
Heel goed en heel intiem. Meerdere keren per dag een berichte heen en weer en 's avonds voor het slapen een telefoongesprek. Verder zagen we elkaar zo'n beetje ieder weekend en vaak ook wel een doordeweekse avond. Best veel, maar precies zoals ik het graag zou willen hebben in een relatie. En dat was voor haar wederzijds, zei ze. Maar het sloeg ineens om toen onze plannen om samen een toekomst op te bouwen steeds concreter werden.
Dat dus.
pi_179161397
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als TS merkt dat zijn ex vrijwel alle kenmerken van borderline heeft, moet dat gewoon gezegd kunnen worden.

Overigens moet je je er helemaal niet zoveel van aantrekken van wat men op een internetforum zegt. En je er helemaal niet door laten stigmatiseren of laten schaden.
Als TS geen professional is dan is dat nogal moeilijk vast te stellen.

Ik kan zelf prima kiezen waar ik me wel of niet iets van aantrek.
pi_179161411
Weet je zeker dat ze die traumatische jeugd niet ook uit haar duim gezogen heeft?
pi_179161420
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:44 schreef luxerobots het volgende:
elf heb ik die ervaring niet, wel ooit een leuke collega gehad waarbij ik borderline vermoedde, zij begon ook heel snel vreemd gedrag te vertonen (achterbakse roddels bij de leiding over me vertellen).
Wat maakt het uit of ze borderline had als dit gedrag het probleem was?
pi_179161458
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 20:24 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Als TS geen professional is dan is dat nogal moeilijk vast te stellen.

Ik kan zelf prima kiezen waar ik me wel of niet iets van aantrek.
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 20:26 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of ze borderline had als dit gedrag het probleem was?
Laat me raden, jij hebt heel veel ruzies met mensen?
pi_179161495
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 20:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Laat me raden, jij hebt heel veel ruzies met mensen?
Doet dat ertoe?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')