Wel een slechte dag voor de schadeherstellers.quote:
In feite is dit gewoon Volvo, maar Geely wilde zijn Chinese tak van het merk wat meer exposure geven.quote:Lynk & Co (een Chinees automerk)
Het team van Yvan Muller was in feite gewoon Cyan Racing.quote:Op maandag 3 december 2018 17:02 schreef sasquatsch het volgende:
BMW coureurs Nicky Catsburg en Augusto Farfus gaan voor Hyundai in het WTCR rijden volgend seizoen. Ze vervangen hier het team van Yvan Muller dat een samenwerking met Cyan Racing is aangegaan om te rijden met Lynk & Co (een Chinees automerk).
Voor welk team Catsburg en Farfus gaan rijden is nog onbekend.
https://www.motorsport.co(...)burg-farfus/4307846/
Dat mag niet meer. Teams mogen slechts twee auto's van één fabrikant inzetten en fabrikanten mogen maximaal vier auto's leveren.quote:Op dinsdag 4 december 2018 20:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het team van Yvan Muller was in feite gewoon Cyan Racing.
Ik verwacht dat BRC Racing Team volgend jaar gewoon 4 i.p.v. 2 auto's in zal zetten.
Wel leuk dat Catsburg terugkeert.
Als ik het goed begrepen heb mag een team wel meer wagens inzetten maar moeten deze onder een andere naam ingeschreven worden.quote:Op dinsdag 4 december 2018 23:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat mag niet meer. Teams mogen slechts twee auto's van één fabrikant inzetten en fabrikanten mogen maximaal vier auto's leveren.
En ook het puntensysteem wordt aangepast. De top 15 krijgt volgend jaar punten (analoog aan de BTCC) en er worden ook punten uitgedeeld voor beide kwalificatiesessies.
https://www.thecheckeredf(...)ed-to-wtcr-for-2019/
Wat hebben ze dan overgenomen?quote:Op woensdag 5 december 2018 00:02 schreef Sabata het volgende:
Stiekem moet ik wel gniffelen als ik zie dat het WTCR steeds meer regels uit het BTCC gaat adopteren, terwijl ze vroeger zo liepen te schelden op het BTCC toen baas Alan Gow de Super 2000 regels overboord gooide. Maar twee verkeerd uitgepakte regelwijzigingen verder en de zaken zijn helemaal omgedraaid.
Puntentelling, standaardisatie van onderdelen om de klasse goedkoper te krijgen. handicap regels een combinatie van gewicht en turbo boost.quote:Op woensdag 5 december 2018 01:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat hebben ze dan overgenomen?
De link met BTCC zie ik niet echt. TCR is eigenlijk een kopie van de succesvolle GT3/GT4 formule waarbij auto's d.m.v. BoP aan elkaar gelijkgesteld worden.quote:Op woensdag 5 december 2018 07:51 schreef Sabata het volgende:
[..]
Puntentelling, standaardisatie van onderdelen om de klasse goedkoper te krijgen. handicap regels een combinatie van gewicht en turbo boost.
Er blijft bijna niets meer over van de WRX met het vertrek van het team van Ekstrom en Solbergquote:
Oh dat is wel jammer, het was al zo dunnetjes allemaal.quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er blijft bijna niets meer over van de WRX met het vertrek van het team van Ekstrom en Solberg
Wanneer is dat experiment geweest?quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:07 schreef sasquatsch het volgende:
Alle races worden weer live op Eurosport uitgezonden. Het experiment met de eerste race alleen live op Facebook wordt gestaakt omdat er te weinig kijkers waren.
https://www.thecheckeredf(...)treamed-on-facebook/
Afgelopen jaar. Toen werden alleen race 2 en 3 van een raceweekend op TV uitgezonden. Race 1 was uitsluitend te zien op Facebook.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wanneer is dat experiment geweest?
Apart. Vast ook wel op de Eurosport Player dan, want ik weet toch wel zeker dat ik meer dan eens live heb gekeken en dat was zeker niet op Facebook.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Afgelopen jaar. Toen werden alleen race 2 en 3 van een raceweekend op TV uitgezonden. Race 1 was uitsluitend te zien op Facebook.
Langeveld deed het de afgelopen twee jaar erg goed in TCR Germany dus ik verwacht wel wat van hem.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 09:44 schreef Sabata het volgende:
Beetje onverwacht nog een extra NL'er in de WTCR. Naast Nicky Catsburg bij Hyundai heeft TCR Germany deelnemer Niels Langeveld promotie gekregen.
https://www.touringcartim(...)udi-sport-line-wtcr/
In de telegraaf zei Langeveld dat hij eerst niet op de radar stond en later toch gebeld werd dat hij naast de Belg Frederic Vervisch een Audi S3 voor Cometoyou Racing mocht besturen.
Dit ja, wist ik helemaal nietquote:Op woensdag 27 februari 2019 19:59 schreef Funzel het volgende:
Tof dat Priaulx en Farfus weer terug zijn.
Johan is inderdaad een aparte vogel, je zou haast zeggen polyglot op het gebied van racenquote:Op woensdag 27 februari 2019 21:26 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik verwacht veel van Kristoffersson.
Bovenstaande is exact de reden waarom ik veel verwacht.quote:Op donderdag 28 februari 2019 00:46 schreef Sabata het volgende:
[..]
Johan is inderdaad een aparte vogel, je zou haast zeggen polyglot op het gebied van racen
- Deelnames in WRC en WRC2 (podium gepakt dit jaar in Zweden met de Polo R5)
- WK rallycross gewonnen in 2017 en 2018
- STCC gewonnen 2012 en 2018
- Italiaanse Superstar Toerwagenklasse gewonnen voor Audi in 2012, ondanks dat de lokale "helden" hem in de laatste race van de baan probeerden te rammen
Gabriele Tarquini calls for immediate BoP adjustment for Hyundaiquote:Op maandag 8 april 2019 09:46 schreef Sabata het volgende:
Goeie start voor Volvo (ehm Lynk natuurlijk), al vraag ik me af wanneer Hyundai en VW over de BoP gaan klagen.
Eindelijk een goed resultaat voor Coronel en Langeveld.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 17:50 schreef sasquatsch het volgende:
Nick Catsburg topte alle kwalificatiesessies en heeft de pole voor race 1 en 2 in Slowakije en start als 10de in race 3 (reversed grid)
Tom Coronel start race 1 als vijfde en race 2 en 3 als 27ste en laatste.
Niels Langeveld start race 1 als 16de, race 2 als 7de en race 3 als vierde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |