abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179100918
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Onderzoeksplicht en informatieplicht gaan hand in hand. Als de scooter olie lekte, dan had de koper dat bij een proefrit vernomen. De TS wist niet van een eventuele olielekkage en schendt de informatieplicht daarmee niet. Ergo: garantie tot de deur.
Ik ga er vanuit dat de TS ter goeder trouw is in dit geval ja.
Maar 'garantie tot de deur' in z'n algemeenheid gezegd is in principe niet waar maar ik heb in de indruk dat je dat ook wel weet ;)
pi_179101047
Mensen die je zo benaderen moet je gewoon negeren.
Don't confuse my personality with my attitude... My personality is who I am, my attitude depends on who you are...
pi_179101581
Bedankt voor al jullie reacties.
Ik ga maandag zelf contact opnemen met het juridisch loket, om te vragen wat hij te horen zal krijgen als die dit verhaal voorlegt.

Verder ga ik hem dan op basis daarvan, een van de volgende oplossingen bieden:

- Heb een automonteur in de familie, die hem eventueel na zou kunnen kijken. Dus dan kan hij daar langs om de oorzaak vast te stellen.

- Of ik bied hem ¤50 (10%) van aankoopprijs, ter compensatie, en verder niks.

Kunnen jullie je hierin vinden, of zouden jullie wat anders doen?
pi_179101602
quote:
19s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:10 schreef Gunner het volgende:

[..]

Maar 'garantie tot de deur' in z'n algemeenheid gezegd is in principe niet waar maar ik heb in de indruk dat je dat ook wel weet ;)
In zijn algemeenheid is 'garantie tot aan de deur' juist wel de waarheid bij een particuliere verkoper van gebruikte goederen.

Alleen wanneer de verkoper zich niet aan de informatieplicht heeft gehouden of wanneer de verkoper opzettelijk heeft geprobeerd om gebreken te verbergen, kan de koper aanspraak maken op een vergoeding of de koop ontbinden.
pi_179101733
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:56 schreef Sevnno200 het volgende:
Ik ga maandag zelf contact opnemen met het juridisch loket, om te vragen wat hij te horen zal krijgen als die dit verhaal voorlegt.

- Heb een automonteur in de familie, die hem eventueel na zou kunnen kijken. Dus dan kan hij daar langs om de oorzaak vast te stellen.

Dat eerste punt kan nooit kwaad, de rest zou ik niet aan beginnen.
Bij een scooter is het wat lastig, maar veel mensen zetten verborgen streepjes/kenmerken op producten en maken er een fotootje van. Kan je bij dit soort gezeik direct zien of onderdelen verwisseld zijn of niet. Er loopt veel tuig rond op Marktplaats
pi_179101775
quote:
of zouden jullie wat anders doen?
Afwachten. Geen lappogingen ondernemen, want dat is een indirecte schuldbekenning.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179101823
Nee, geen geld teruggegeven, ook geen 50 euro of waardebon.
Je weet zeker dat er niets mis was. De koper had voor de koop onderzoek moeten doen.

Heb ervaring met marktplaats. Men blijft het gewoon proberen.

dreigementen horen bij het niveau van dit volk. Had een goed werkende tv verkocht, en thuis bij de koper waren de kleuren zogenaamd niet goed. (Kereltje gebruikte antieke brakke scartzooi ipv hdmi)
En ja hoor ik moest geld terug geven, anders zou meneer de tv door mijn raam smijten. Er was niets mis met de tv, hij hoefde alleen maar een ander kleurprofiel in te stellen en dat ging boven z'n pet.

Bedreigingen prik je zo doorheen, het heeft nogal een kinderlijk karakter. 'ik haal m'n vader derbij'
...omdat we dachten dat het wel kon....
pi_179101853
Garantie tot aan de deur, niet eens beginnen over geld terug geven of splitten imo. Het geld dat hij heeft bespaart door via marktplaats te kopen moet hij nu uitgeven aan een reparatie. Als hij dit risico niet wilde nemen, had hij niet via marktplaats moeten kopen.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 10:20:51 #34
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_179101864
quote:

Als ik het allemaal zo lees, was er dus wel wat aan de hand met de scooter.

Anders ga je toch niet op deze mietjes achtige manier het proberen op te lossen. (want waarom iets oplossen als er in jouw ogen niks aan de hand is geweest met de scooter)
Hungarian GP "Was that who I think it was?" Ricciardo is reported to have asked his Red Bull engineers over team radio. "Sore loser."
Bahrein GP “Such a dickhead” Hamilton over maxxie
pi_179101866
quote:
19s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:10 schreef Gunner het volgende:

[..]

Op enkele uitzonderingen na is garantie tot de deur de norm. Dat weet je heus wel.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179101891
Ook geen tijd instoppen, niet naar juridisch loket, allemaal niet nodig. Laat 'm lekker razen. Over een paar weken hoor je er niets meer over
pi_179101980
wat was de prijs en de ouderdom van de brommer?
is deze zo goed als nieuw en een prijs van boven de 12-1500 euro dan vind ik het wat anders dan een scooter die meer dan 8.000 km heeft gereden en een prijs van onder de 800 euro.

verkoop je een oude brommer dan is het logisch dat deze niet in perfecte staat is en is het risico voor de koper.

verkoop je een nieuwe brommer dan zou ik mij wel schuldig voelen als er van mis is en dan zou je uit coulance kunnen kijken naar een oplossing. (maar zeker niet verplicht)

of als de prijs zeer laag is dan moet hij ook niet zeuren.
ik moet toegeven dat ik wel eens een brommer heb verkocht met een band die langzaam leeg liep en waar 1 en ander aan mankeerde. maar de prijs van 150 euro die later werd afgedwongen naar 100 euro was dan ook zeer laag.

[ Bericht 29% gewijzigd door fespo op 12-05-2018 10:36:13 ]
Two hands working can do more than a thousand clasped in prayer.
pi_179102071
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 10:20 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Als ik het allemaal zo lees, was er dus wel wat aan de hand met de scooter.

Anders ga je toch niet op deze mietjes achtige manier het proberen op te lossen. (want waarom iets oplossen als er in jouw ogen niks aan de hand is geweest met de scooter)
Tuurlijk waren er wat mankementen aan de scooter, maar hier wist hij gewoon van. En dit probleem: het lekken van olie, wist ik zelf niks van.

Maar kan me ook enigszins verplaatsen in de koper, als hij daadwerkelijk met een probleem zit.

Vandaar mijn compensatie.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 10:40:18 #39
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_179102118
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 10:36 schreef Sevnno200 het volgende:

[..]

Tuurlijk waren er wat mankementen aan de scooter, maar hier wist hij gewoon van. En dit probleem: het lekken van olie, wist ik zelf niks van.

Maar kan me ook enigszins verplaatsen in de koper, als hij daadwerkelijk met een probleem zit.

Vandaar mijn compensatie.
tja, en daar hoop een koper op. Een verkoper zonder ruggegraat en dat hij dan lekker goedkoop uit is.

Dankzij figuren zoals jij bestaan er mensen zoals de koper.
Hungarian GP "Was that who I think it was?" Ricciardo is reported to have asked his Red Bull engineers over team radio. "Sore loser."
Bahrein GP “Such a dickhead” Hamilton over maxxie
pi_179102131
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 10:29 schreef fespo het volgende:
wat was de prijs en de ouderdom van de brommer?
is deze zo goed als nieuw en een prijs van boven de 12-1500 euro dan vind ik het wat anders dan een scooter die meer dan 8.000 km heeft gereden en een prijs van onder de 800 euro.

verkoop je een oude brommer dan is het logisch dat deze niet in perfecte staat is en is het risico voor de koper.

verkoop je een nieuwe brommer dan zou ik mij wel schuldig voelen als er van mis is en dan zou je uit coulance kunnen kijken naar een oplossing. (maar zeker niet verplicht)

of als de prijs zeer laag is dan moet hij ook niet zeuren.
ik moet toegeven dat ik wel eens een brommer heb verkocht met een band die langzaam leeg liep en waar 1 en ander aan mankeerde. maar de prijs van 150 euro die later werd afgedwongen naar 100 euro was dan ook zeer laag.
Betreft een scooter van 3 jaar oud, en 14.000 kilometer gelopen. Vraagprijs was ¤600, en is uiteindelijk weggegaan voor ¤525
pi_179102255
Jouw scooter lekt helemaal geen olie. Nergens uit op te maken. Koper heeft in ieder geval niet met vals geld betaald, zoveel is wel duidelijk
pi_179102263
Gekocht = Gekocht.

Op marktplaats heel veel tokkies die 'achteraf schade' melden, om zo een paar 100 terug te kunnen krijgen.
pi_179102302
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 10:41 schreef Sevnno200 het volgende:

[..]

Betreft een scooter van 3 jaar oud, en 14.000 kilometer gelopen. Vraagprijs was ¤600, en is uiteindelijk weggegaan voor ¤525
ligt een beetje aan het merk en type, maar dat is niet veel geld. en ook nog afdwingen, dan heeft de koper toch een mooie deal.
en met 14.000 km kan er best wat mankeren dus de koper had gewoon goed moeten kijken voor hij iets koopt.
en zolang jij niks hebt verzwegen waar je vanaf wist dan zou ik helemaal niks doen.
als de brommer nog geen olie lekte, dan zou ik eerder denken dat hij heeft lopen kloten en dat is mislukt of hij is te hard over een drempel gereden.

klinkt als een tokkie die niet helder kan nadenken en dan maar verhaal gaat halen bij de koper.

volgende keer even duidelijk zeggen dat de garantie tot de deur is.

[ Bericht 4% gewijzigd door fespo op 12-05-2018 11:28:33 ]
Two hands working can do more than a thousand clasped in prayer.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 11:22:39 #44
74056 ToT
The Gothfather
pi_179102606
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:58 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Of hij heeft inmiddels wat onderdelen verwisseld voor zijn eigen kapotte scootert.
Da's precies wat ik ook denk.

Ik doe zo min mogelijk via Marktplaats, puur om dit soort gezeik te voorkomen.
pi_179102979
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 00:05 schreef loveli het volgende:
Netjes aangeven dat de koop is gesloten zonder dat hij olie lekte.

Mods, verwijder volgende keer liever m'n hele reactie :')
crap in = crap out
pi_179103022
Boeie, gewoon even nakijken of hij er niet aan heeft zutten rommelen. Als alles ok is terugbetalen en scooter opnieuw te koop zetten.
pi_179104721
Update:

Gisteren avond heeft hij laten weten dat hij zijn geld terug wilt etc.
Ik was van plan om tot maandag af te wachten, eerst zelf contact opnemen met juridisch loket en dan iets van mezelf te laten horen.

Nu wordt er weer gedreigd met: als je niet snel reageert heb ik de noodzaak om tot acties over te gaan.

Heb hem het volgende laten weten:

Wat voor acties zouden dit zijn als ik vragen mag? Ik heb met meerdere mensen gesproken die verstand hebben van recht. En verkoop tussen 2 particulieren, komt geen enkele vorm van garantie bij kijken, alléén, wanneer er door beide partijen een contract is ondertekent waarin duidelijk een garantie termijn wordt afgesproken. En voordat we enige verdere dingen ondernemen ga ik maandag eerst zelf contact opnemen met het juridisch loket, om te kijken wat mijn rechten en plichten hierin zijn. Hopende je voldoende te hebben geïnformeerd.

Denk dat ik hier gewoon netjes met hem om ga, en niet eens verplicht ben om überhaupt iets van me te laten horen.
pi_179104731
quote:

Voor beiden; nee. Wat ik anders zou doen: helemaal niets doen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_179104749
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 10:40 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

tja, en daar hoop een koper op. Een verkoper zonder ruggegraat en dat hij dan lekker goedkoop uit is.

Dankzij figuren zoals jij bestaan er mensen zoals de koper.
Hard maar waar.
pi_179104804
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 13:53 schreef Sevnno200 het volgende:
Update:

Gisteren avond heeft hij laten weten dat hij zijn geld terug wilt etc.
Ik was van plan om tot maandag af te wachten, eerst zelf contact opnemen met juridisch loket en dan iets van mezelf te laten horen.

Nu wordt er weer gedreigd met: als je niet snel reageert heb ik de noodzaak om tot acties over te gaan.

Heb hem het volgende laten weten:

Wat voor acties zouden dit zijn als ik vragen mag? Ik heb met meerdere mensen gesproken die verstand hebben van recht. En verkoop tussen 2 particulieren, komt geen enkele vorm van garantie bij kijken, alléén, wanneer er door beide partijen een contract is ondertekent waarin duidelijk een garantie termijn wordt afgesproken. En voordat we enige verdere dingen ondernemen ga ik maandag eerst zelf contact opnemen met het juridisch loket, om te kijken wat mijn rechten en plichten hierin zijn. Hopende je voldoende te hebben geïnformeerd.

Denk dat ik hier gewoon netjes met hem om ga, en niet eens verplicht ben om überhaupt iets van me te laten horen.
Berichten opslaan. Bij directe dreigementen aangifte doen. Maar vooral: NIET MEER MEE COMMUNICEREN.

Bij mij zou hij door zijn dreigende manier van communiceren, binnen letterlijk 1 seconde AL zijn goodwill verliezen. Waarom je er dan überhaupt nog over denkt om moeite voor de man te doen is me een raadsel.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')