abonnement Unibet Coolblue
pi_179110163
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:35 schreef Klepper272 het volgende:
Beste is om die cheetash allemaal te muilkorven ivm de veiligheid van de bezoekers.
En bubblewrap om de klauwen vouwen.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 19:55:23 #152
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_179111044
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 17:40 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Ik zie die aanname hier wel meer gemaakt worden. Mensen waarschuwen houdt altijd, 100% in dat je superveel lawaai moet maken.
Rij gewoon ff langs die mensen, draai raampje omlaag en maak ze wild gebarend met een boze of zelfs bange blik duidelijk dat ze NU DIRECT de auto in moeten gaan, en blijf dat doen tot ze in de auto stappen, al moet je dat 10 minuten blijven doen. Dan, als ze instappen, alarmnummer van park bellen en kenteken/situatie doorgeven. Als ze nog een keer uitstappen, blokkeer iig 1 kant van de auto door er vlak naast te gaan staan. Raampje omlaag, wild gebaren, "stop stop" zeggen, "danger", of "no!" of 1 van de miljoen andere manieren waarop je duidelijk kunt maken dat dit serieuze shit is.
Dat is wel erg antidarwinistisch zeg.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_179111147
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 19:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is wel erg antidarwinistisch zeg.
Pro-life. Zo noem ik het. Die naam is vast nog niet bezet.
pi_179111181
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 14:55 schreef maily het volgende:
Volgens deze meneer is het een promotiestunt

Schrijver Han Peeters weet het honderd procent zeker: het incident met het Franse gezin in safaripark Beekse Bergen van afgelopen maandag is een publiciteitsstunt, opgezet met als doel zoveel mogelijk aandacht voor het park te genereren. De 58-jarige auteur uit Prinsenbeek heeft de beelden bestudeerd en komt tot de conclusie dat het bizarre voorval met de jachtluipaarden 'veel te onwaarschijnlijk is'. ,,Geweldig slim gedaan, hier kan geen advertentiecampagne tegenop.”

Han Peeters (58) is een lokaal bekende auteur die meer dan tien boeken heeft geschreven, waarvan er vier vertaald zijn. Volgens hem lijkt het er sterk op dat het Franse gezin door een promotieteam is ingehuurd. Bewijs voor deze opmerkelijke aantijging heeft hij niet, voor hem is het meer een 'optelsom van onwaarschijnlijkheden'.

,,Zo was het minder gevaarlijk dan dat het eruit zag", begint Peeters, terwijl hij opnieuw de beelden bekijkt. ,,Er gebeurt te veel rondom het gezin dat wijst op acteerspel. Ze weten precies wanneer de mobieltjes op hen gericht zijn. Let bijvoorbeeld op het moment dat de beelden worden gemaakt. Pas dan, als de cheeta's in beweging komen, keren ze snel terug naar de auto."

Ingeseind
Volgens Peeters wisten de Fransen heel goed wat ze deden en op welke manier ze de luipaarden moesten benaderen. ,,Ze konden het zo brengen alsof ze geen idee hadden welk 'gevaar' er speelde", zegt de auteur. ,,Ze wisten dondersgoed dat die cheeta’s het op het kind voorzien hadden. Die hielden ze veilig op de arm. Er was weinig aan de hand."

De boekenschrijver gaat verder: ,,Het is ook toevallig dat de cheeta’s net hadden gegeten voor zij aankwamen. Iemand moet hen hierover ingeseind hebben. Ook opmerkelijk is dat het gezin verderop voor een tweede keer uitstapt. Waarom doen ze dat? Waarschijnlijk om de aandacht te trekken van de filmer, die zich heel terecht wezenloos schrikt van wat hij te zien krijgt."

Luchtige reactie
Maar die cheeta’s dan die op het punt staan uit te halen naar het kind? ,,Ik denk dat het kind geen moment in gevaar is geweest”, zegt Peeters. ,,Als zo’n kind in de buurt is van de volwassene zullen die beesten alleen maar naar ze blazen. Het ziet er allemaal wel heel echt uit, dat moet ik toegeven. Het gaat om een goed georkestreerde promotieactie met een commercieel doel: zoveel mogelijk mensen moeten dit domme gedrag te zien krijgen. En dat is ze gelukt.”

Een woordvoerder van Beekse Bergen kan een lach niet onderdrukken als ze geconfronteerd wordt met de bedenkelijke theorie van de Brabantse schrijver. ,,Een hele interessante manier om naar deze beelden te kijken”, reageert ze luchtig. ,,Maar natuurlijk moeten wij dit hardnekkig ontkennen. Wij hebben het beste met onze dieren en gasten voor. Wij nemen als safaripark geen enkele risico en zouden ze nooit in gevaar brengen.”
Je ziet hier dus dat complottheorieën staan in het kader van angsten bezweren en redirecten naar een andere duistere macht. Jokkebrok doet dit ook bij aanslagen idd. Jongens, er is niets aan de hand: het is een toneelstukje, opgevoerd door duistere krachten. Dat wil hij altijd zeggen.
I´m back.
pi_179111294
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:03 schreef Ryan3 het volgende:

Je ziet hier dus dat complottheorieën staan in het kader van angsten bezweren en redirecten naar een andere duistere macht. Jokkebrok doet dit ook bij aanslagen idd. Jongens, er is niets aan de hand: het is een toneelstukje, opgevoerd door duistere krachten. Dat wil hij altijd zeggen.
In het geval van Peeters betreft het niet meer dan een poging tot zelfpromotie, hetgeen hij het dierenpark verwijt.

Er is geen enkele link tussen cheetas en Peeters, selfpublishing auteurs hebben sowieso geen enkele stature wmb.
pi_179111328
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:11 schreef Za het volgende:

[..]

In het geval van Peeters betreft het niet meer dan een poging tot zelfpromotie, hetgeen hij het dierenpark verwijt.

Er is geen enkele link tussen cheetas en Peeters, selfpublishing auteurs hebben sowieso geen enkele stature wmb.
Ja, maar wat ik zei: je ziet dus het nut hier van complottheorieën.
Wees niet bang mensen. Zo ziet de werkelijkheid er niet uit. Er zijn duistere machten die willen dat jij zo de werkelijkheid ziet. Laten we die duistere machten aanpakken.
I´m back.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 20:19:37 #157
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179111412
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:11 schreef Za het volgende:

[..]

In het geval van Peeters betreft het niet meer dan een poging tot zelfpromotie, hetgeen hij het dierenpark verwijt.

Er is geen enkele link tussen cheetas en Peeters, selfpublishing auteurs hebben sowieso geen enkele stature wmb.
Er is ook geen link tussen Jokkebrok en de Twin Towers (of welk ander willekeurig nieuwsfeit), dus gaat het daar ook om zelfpromotie?
pi_179111602
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:14 schreef Ryan3 het volgende:


Ja, maar wat ik zei: je ziet dus het nut hier van complottheorieën.
Wees niet bang mensen. Zo ziet de werkelijkheid er niet uit. Er zijn duistere machten die willen dat jij zo de werkelijkheid ziet. Laten we die duistere machten aanpakken.
Ik begrijp wat je bedoelt, het is echter wel degelijk zo dat volksbeteugeling dmv angst effectief is, los van dit hele cheetah verhaal uiteraard.
pi_179111721
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 19:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is wel erg antidarwinistisch zeg.
Nou, we hebben allemaal de plicht en de verantwoordelijkheid om mensen tegen hun onwetendheid te beschermen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Begripvol op 12-05-2018 20:42:27 ]
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_179111767
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:19 schreef BadderHaring het volgende:

Er is ook geen link tussen Jokkebrok en de Twin Towers (of welk ander willekeurig nieuwsfeit), dus gaat het daar ook om zelfpromotie?
Ik ken Jokkebrok niet, maar in de regel worden onkundigen op gebied van bepaalde kwesties niet geciteerd in de pers.

Dat zou hetzelfde zijn als een deskundige op het gebied van cheetas te consulteren aangaande de vermeende inmenging van de Russen in de Amerikaanse verkiezigen.
pi_179111858
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je ziet hier dus dat complottheorieën staan in het kader van angsten bezweren en redirecten naar een andere duistere macht. Jokkebrok doet dit ook bij aanslagen idd. Jongens, er is niets aan de hand: het is een toneelstukje, opgevoerd door duistere krachten. Dat wil hij altijd zeggen.
Dit is een onzinverhaal dat hierboven staat. Het is gewoon een waargebeurd verhaal.
Mensen onderschatten cheeta's en ze hebben er geen flauw benul van dat cheeta's in een groep aanvallen.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_179111865
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:27 schreef Za het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt, het is echter wel degelijk zo dat volksbeteugeling dmv angst effectief is, los van dit hele cheetah verhaal uiteraard.
Ja, goed, sla je een ander onderwerp voor een ander topic aan. Maar wat ik zeg dat in deze instantie dus mooi de werking van complottheorieën duidelijk wordt wmb. Beekse Bergen heeft behoefte aan media-coverage, kennelijk draait de zaak niet goed, en dus zetten ze een plot in werking. Eerst die semi-wilde beesten meer voedsel geven dan nodig is wrs, zodat ze loom zijn en wetende dat ze dan niet zomaar mensen gaan aanvallen en dan zogenaamd anonieme Fransen deze stunt laten uithalen waardoor je media-coverage krijgt all over the fucking planet. Hierdoor zullen dan meer mensen naar Beekse Bargen komen.

Overigens hadden ze al vrijkaartjes gegeven via postcodeloterij. Heb er zelf ook gehad. Heb ik gegeven aan andere mensen, die er gebruik van gemaakt hebben.
Vraag me ook af of ze hierdoor meer Amerikanen of Japanners naar hun park krijgen, kun je beter mee doen aan een actie van de postcodeloterij: wat ze al gedaan hadden dus.
I´m back.
pi_179112507
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:05 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Als ik zoiets - waar dan ook - ziet gebeuren en ik ben mij bewust van het gevaar, dan zou ik er alles aan doen om deze onnozele toeristen te waarschuwen. Desnoods met flink getoeter, geschreeuw en gezwaai met mijn handen. Ik zou niet alleen deze toeristen met mijn actie gered hebben, maar ik had mezelf daarmee ook nachtmerries bespaard.
Ik zou niets doen, tegen zoveel domheid kun je beter stil blijven en hopen dat het zichzelf oplost.
pi_179112583
Ik denkelijk ook alles kan verkeerd zijn hoe om of dat men ook reageren doet!

De verantwoording ligt bij de bezoekers, en het park heeft te controleren dat de regels nageleefd worden!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2018 21:08:20 ]
pi_179112697
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:16 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Echt niet. Ze zouden dus juist niet aanvallen, omdat dieren zich concentreren als ze jagen. Door dat geschreeuw en het lawaai leid je ze af. Ik zou ook takken of stenen naar ze gooien, want ik vind het leven van mensen en vooral van kinderen belangrijker dan het welzijn van welk dier dan ook.
7621642000 mensen en oplopend versus 7100 cheeta's en dalend........
Die paar mensen mist niemand.
pi_179113338
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:39 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Dit is een onzinverhaal dat hierboven staat. Het is gewoon een waargebeurd verhaal.
Mensen onderschatten cheeta's en ze hebben er geen flauw benul van dat cheeta's in een groep aanvallen.
Als marketingcampagne zou het bij mij het effect hebben dat ik het ter kennisgeving aan zou nemen dat Safaripark Beekse Bergen nog bestaat.

Verder geloof ik eerder dat er tussen de hordes aan mensen weleens een tokkie zit die buiten de lijntjes pist.
pi_179113677
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als marketingcampagne zou het bij mij het effect hebben dat ik het ter kennisgeving aan zou nemen dat Safaripark Beekse Bergen nog bestaat.

Verder geloof ik eerder dat er tussen de hordes aan mensen weleens een tokkie zit die buiten de lijntjes pist.
Ja, Tokkie? Hoezo Tokkie meteen? Zitten wel rare snuiters tussen idd, en dat is de verklaring ook wrs. Ik denk dat Tokkies dat juist niet zouden doen. Wrs iemand met een universitaire bul die alles beter weet. Was ook jaren geleden zo'n docureeks van een Franse vrouw die overal gezellig bij wilde dieren langs ging, zelfs bij de zogenaamde Comodo monsters.
Nee, ik denk dat dit juist universitair geschoolden zijn ipv het Franse equivalent van MBO2.

Maar goed, ik hoop dat ze deze mensen kunnen opsporen adhv het nummerbord, ben benieuwd.
I´m back.
pi_179113824
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 19:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

En bubblewrap om de klauwen vouwen.
Klauwen van cheetahs zijn niet zo gevaarlijk. Die zijn gemaakt om hard te rennnen, niet om open te rijten.
pi_179114219
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, Tokkie? Hoezo Tokkie meteen? Zitten wel rare snuiters tussen idd, en dat is de verklaring ook wrs. Ik denk dat Tokkies dat juist niet zouden doen. Wrs iemand met een universitaire bul die alles beter weet. Was ook jaren geleden zo'n docureeks van een Franse vrouw die overal gezellig bij wilde dieren langs ging, zelfs bij de zogenaamde Comodo monsters.
Nee, ik denk dat dit juist universitair geschoolden zijn ipv het Franse equivalent van MBO2.

Maar goed, ik hoop dat ze deze mensen kunnen opsporen adhv het nummerbord, ben benieuwd.
nou goed, dan heb jij dat punt

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:35 schreef Broomer het volgende:

[..]

Klauwen van cheetahs zijn niet zo gevaarlijk. Die zijn gemaakt om hard te rennnen, niet om open te rijten.
jij ook een punt
pi_179114405
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]

nou goed, dan heb jij dat punt

Gaat meer om die reflex hè.

En btw had die familie Tokkie ook wel mijn hart gestolen ergens. Okee, beetje te romantisch wrs, maar toch.
I´m back.
pi_179116744
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 07:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Interessant. Vind jij het de verantwoordelijkheid van omstanders om mensen die ultra dom zijn te beschermen voor zichzelf? Op welk moment grijp je in? Als iemand op het punt staat iets geks te doen? Als ze richting een gevaarlijke situatie lopen? Als er aan ze geknabbeld wordt?

Ga jij je mengen in een situatie door te schreeuwen en toeteren zodat de rechter straks kan zeggen dat JIJ die beesten hebt aangespoord om aan te vallen?

En als randvraag:
Op de lange termijn, zal dit beschermen van de domste onder ons als effect hebben dat we meer of minder domme mensen op deze planeet hebben over enkele generaties?

En als rand-bonusvraag ++ (ding ding extra ronde):
Denk jij dat een wereld waar domme mensen de overheid krijgen een prettigere wereld is dan eentje waar niet-zwakbegaafde-niet-tokkies de norm zijn?
Het ging me vooral even over de afweging voor betreffende zelf: dus waar die het meeste mee zou opschieten. Ik denk trouwens niet dat die beesten in de aanval gaan zodra jij ze opschrikt. Het zou kunnen, maar ze jagen in het algemeen in een situatie van niet-hectiek. Schrikeffect resulteert veelal in flight, niet fight. Beste optie was denk ik om iets naar voren te rijden waardoor je het gezichtsveld van de luipaarden had geblokkeerd en -zonder te schreeuwen- had kunnen communiceren met die idioten. Wat betreft de toekomst van de mensheid: ik denk niet dat zo een overweging ook maar bij iemand meespeelt op zo een moment. En het is niet evident dat domme ouders geen intelligent -of op zijn minst een 'nuttig' kind op de wereld kunnen zetten. Als je trouwens toch zover de toekomst in kijkt: hoe relevant denk je dat de 'natuurlijke slimheid' van de mens überhaupt nog zal zijn met AI en genetica-modificatie in opkomst?
pi_179117061
quote:
Op zaterdag 12 mei 2018 21:48 schreef Ryan3 het volgende:
Gaat meer om die reflex hè.

En btw had die familie Tokkie ook wel mijn hart gestolen ergens. Okee, beetje te romantisch wrs, maar toch.
Die lui nemen 'mijn en dijn' niet zo nauw, inderdaad.
pi_179117138
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:42 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Die lui nemen 'mijn en dijn' niet zo nauw, inderdaad.
Heb ik een schrijffout gemaakt?

Ik kan me niet herinneren dat ze dieven waren, van die docureeks btw.
I´m back.
pi_179117238
quote:
Op zaterdag 12 mei 2018 22:44 schreef Ryan3 het volgende:
Heb ik een schrijffout gemaakt?

Ik kan me niet herinneren dat ze dieven waren, van die docureeks btw.
Nee hoor.
Taalgrapje mijnerzijds.
  zondag 13 mei 2018 @ 07:30:34 #175
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179126449
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:24 schreef Za het volgende:

[..]

Die vrouw had de sleutels van de kooi gestolen en is daar 's nachts binnen gegaan. Het is algemeen bekend dat wilde dieren die in dierentuinen gekooid zitten zwaar gestoord zijn, dus ja daar noem je een gevalletje.

Er worden jaarlijks vele vrouwen door honden gedood, maar dat weerhoud ze er niet van de straat op te gaan, noch staan er waarschuwingsborden in alle talen.
Ik vind je opmerking niet zo relevant. Waar het om gaat is dat het dus wel kan. Dat is al hetgeen ik zeg en daar doet geen quasi-grappige opmerking over honden iets aan af.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 13 mei 2018 @ 07:34:35 #176
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179126453
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:35 schreef Broomer het volgende:

[..]

Klauwen van cheetahs zijn niet zo gevaarlijk. Die zijn gemaakt om hard te rennnen, niet om open te rijten.
"De bek van een krokodil is niet zo gevaarlijk. Die is namelijk niet gemaakt om te kauwen."

Je opmerking slaat nergens op. Ze kunnen hun klauwen niet intrekken en om die reden zijn ze botter dan bij andere katachtigen. Daarentegen doen ze gewoon nog steeds godverdomme zeer en hebben ze een bijzonder goed ontwikkelde hubertusklauw die wel vlijmscherp is.

"Niet zo gevaarlijk"

:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 13 mei 2018 @ 07:37:45 #177
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179126455
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:39 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Dit is een onzinverhaal dat hierboven staat. Het is gewoon een waargebeurd verhaal.
Mensen onderschatten cheeta's en ze hebben er geen flauw benul van dat cheeta's in een groep aanvallen.
Hahahahahahahahahahahahahahahahaha

Ons zogenaamd expert noemt jachtluipaarden groepsjagers _O-

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 13 mei 2018 @ 07:38:26 #178
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179126458
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:32 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Nou, we hebben allemaal de plicht en de verantwoordelijkheid om mensen tegen hun onwetendheid te beschermen.

In dat geval moeten wij jou beschermen nog in dit topic te posten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 13 mei 2018 @ 07:47:55 #179
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179126486
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Hahahahahahahahahahahahahahahahaha

Ons zogenaamd expert noemt jachtluipaarden groepsjagers _O-

[ afbeelding ]
Groepsgedrag bij Cheetah's komt wel degelijk voor. Met name binnen families. Niet uitzonderlijk hoor, doch meestal leven ze solitair.

Maar in zo'n setting als een dierentuin worden ze gedwongen om in een groep te leven en is het ook niet uitzonderlijk dat ze zo zullen jagen.
pi_179126488
https://owlcation.com/stem/cheetah-attacks-killing

Goed verhaal, conclusie, valleen cheetah's snel aan? Nee. Vallen ze nooit aan: Nee.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_179126494
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Hahahahahahahahahahahahahahahahaha

Ons zogenaamd expert noemt jachtluipaarden groepsjagers _O-

[ afbeelding ]
Niet? Ik ben ook geen expert maar van wat ik in documentaires heb gezien ging de jacht meestal in een groep.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_179126499
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:47 schreef BadderHaring het volgende:


Maar in zo'n setting als een dierentuin worden ze gedwongen om in een groep te leven en is het ook niet uitzonderlijk dat ze zo zullen jagen.
Cheetas jagen niet in de dierentuin, er worden dagelijks brokken kadaver hun kant op geslingerd.
  zondag 13 mei 2018 @ 07:55:51 #183
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179126502
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Groepsgedrag bij Cheetah's komt wel degelijk voor. Met name binnen families. Niet uitzonderlijk hoor, doch meestal leven ze solitair.

Maar in zo'n setting als een dierentuin worden ze gedwongen om in een groep te leven en is het ook niet uitzonderlijk dat ze zo zullen jagen.
Een incidentele groepsjager is nog geen groepsjager per definitie. De enige groepsjagers in de kattenwereld zijn leeuwen en daar verandert niets aan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179126505
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:53 schreef raptorix het volgende:

Niet? Ik ben ook geen expert maar van wat ik in documentaires heb gezien ging de jacht meestal in een groep.
Dat waren Britten.
  zondag 13 mei 2018 @ 07:58:27 #185
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179126513
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niet? Ik ben ook geen expert maar van wat ik in documentaires heb gezien ging de jacht meestal in een groep.
Absoluut niet. Het is ook niet zonder reden dat ze op kleine prooien jagen die ze alleen kunnen vellen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 13 mei 2018 @ 08:14:24 #186
117098 Hathor
Effe niet
pi_179126570
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niet? Ik ben ook geen expert maar van wat ik in documentaires heb gezien ging de jacht meestal in een groep.
Is het in die gevallen dan meestal niet de moeder en haar cubs? Die blijven dacht ik zo'n twee jaar bij elkaar, en in die tijd leert moeder ze de kneepjes van de jacht. Na die tijd gaan ze ieder hun eigen weg.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179126590
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:49 schreef raptorix het volgende:
https://owlcation.com/stem/cheetah-attacks-killing

Goed verhaal, conclusie, valleen cheetah's snel aan? Nee. Vallen ze nooit aan: Nee.
De conclusie is vooral dat een Cheetah eigenlijk helemaal niet gevaarlijk is voor een fitte volwassen man/vrouw.

Dat sluit niet uit dat het mis kan gaan, maar ja, ook honden kunnen mensen aanvallen en die noemen we ook niet levensgevaarlijk. Of een varken (zie genoemd voorbeeld in het artikel).
pi_179126594
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 08:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De conclusie is vooral dat een Cheetah eigenlijk helemaal niet gevaarlijk is voor een fitte volwassen man/vrouw.

Dat sluit niet uit dat het mis kan gaan, maar ja, ook honden kunnen mensen aanvallen en die noemen we ook niet levensgevaarlijk. Of een varken (zie genoemd voorbeeld in het artikel).
Dat is ook wat ik zeg, het zijn geen aanvallers, maar kunnen in sommige gevallen wel aanvallen, en in Nederland hoor je ook elk jaar wel een verhaal dat een boer gedood word door een koe of stier.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 13 mei 2018 @ 08:37:35 #189
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179126685
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:54 schreef Za het volgende:

[..]

Cheetas jagen niet in de dierentuin, er worden dagelijks brokken kadaver hun kant op geslingerd.
Ik stel dan ook nergens dat ze jagen in een dierentuin. Dat maak jij er van.
  zondag 13 mei 2018 @ 08:39:29 #190
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179126691
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niet? Ik ben ook geen expert maar van wat ik in documentaires heb gezien ging de jacht meestal in een groep.
Welpen krijgen les en broers willen nog wel eens langere tijd bijelkaar blijven.

Het komt geregeld voor, maar in principe is het ieder voor zich.

Zoals Dven zegt, alleen leeuwen jagen echt in groepen.
pi_179126705
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 08:39 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Welpen krijgen les en broers willen nog wel eens langere tijd bijelkaar blijven.

Het komt geregeld voor, maar in principe is het ieder voor zich.

Zoals Dven zegt, alleen leeuwen jagen echt in groepen.
Ja wellicht dat ik wat vertekend beeld heb, voor documentaires is het natuurlijk handiger om een groep te volgen :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 13 mei 2018 @ 08:48:20 #192
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179126733
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 08:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja wellicht dat ik wat vertekend beeld heb, voor documentaires is het natuurlijk handiger om een groep te volgen :+
En die zijn ook niet moeilijk te vinden. Vrouwelijke Cheetah's zijn eigenlijk altijd solitair, mannen vormen wel vaak samenwerkingen.

Voornamelijk in de familie, maar aansluiting bij andere groepen is ook niet vreemd.

Dat zijn ook geen 'incidentele groepsjagers' zoals Dven zegt. Bij mannetjes is dat heel normaal.
pi_179126918
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:41 schreef Za het volgende:
Al die onzin verhalen, die dieren doen mensen niets, ze gaan er nog eerder vandoor.

Het zgn gevaar van roofdieren wordt al jaren in stand gehouden vanwege een paar uitzonderingen.
Ok Freek Vonk.

Natuurlijk zijn deze dieren aardig gewend aan mensen, wat iets van het gevaar weg wellicht wegneemt. Worden ze ook nog eens veel gevoerd waardoor de noodzaak te jagen er niet is.

Maar op het filmpje is heel duidelijk te zien dat ze willen gaan jagen, ze rennen er echt niet op af om het kind een knuffel te gaan geven.
Klopt wel dat cheeta's kwetsbaar zijn en dus niet onnodig een risico aangaan, maar als ze hongerig waren geweest dan waren die mensen echt in grote problemen geweest.

Met dieren als leeuwen en tijgers was het sowieso klaar.
pi_179126946
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 08:42 schreef raptorix het volgende:

Ja wellicht dat ik wat vertekend beeld heb, voor documentaires is het natuurlijk handiger om een groep te volgen :+
Ook in docu's wordt wel duidelijk gemaakt dat ze niet gezamenlijk jagen hoor?
Maar misschien luister je nooit en kijk je alleen.
Als het meerdere zijn dan zijn het dan wel 2 wat oudere broers of moeder die kids het aan het leren is.

quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 08:39 schreef BadderHaring het volgende:

Zoals Dven zegt, alleen leeuwen jagen echt in groepen.
Wilde honden en hyena's.
Om nog maar 2 bekende wat grotere roofdieren te noemen. De orca als je ook waterdieren mee wilt rekenen.
pi_179126978
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 09:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ook in docu's wordt wel duidelijk gemaakt dat ze niet gezamenlijk jagen hoor?
Maar misschien luister je nooit en kijk je alleen.
Als het meerdere zijn dan zijn het dan wel 2 wat oudere broers of moeder die kids het aan het leren is.

[..]

Wilde honden en hyena's.
Om nog maar 2 bekende wat grotere roofdieren te noemen. De orca als je ook waterdieren mee wilt rekenen.
Hyena's zijn ook katachtigen he ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_179126981
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:58 schreef Dven het volgende:

Absoluut niet. Het is ook niet zonder reden dat ze op kleine prooien jagen die ze alleen kunnen vellen.
Jagen inderdaad niet in groepen.
Maar ja een mens valt wel onder dat kleine grut waar ze op jagen, een cheeta kan met gemak een mens vellen.
Alleen deze dieren zijn goed gevoed, gingen gebaren maken en waren met meerderen en blah blah. Dus dan is er geen noodzaak en gaat een cheeta vanwege die risico's die hij ziet niet nemen.

quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:54 schreef Za het volgende:

Cheetas jagen niet in de dierentuin, er worden dagelijks brokken kadaver hun kant op geslingerd.
Want het jacht instinct verdwijnt in een dierentuin :'(
Je ziet heel duidelijk dat dat dier dat nog heeft. Dat instinct blijft.
pi_179127045
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 09:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ok Freek Vonk.

Natuurlijk zijn deze dieren aardig gewend aan mensen, wat iets van het gevaar weg wellicht wegneemt. Worden ze ook nog eens veel gevoerd waardoor de noodzaak te jagen er niet is.

Maar op het filmpje is heel duidelijk te zien dat ze willen gaan jagen, ze rennen er echt niet op af om het kind een knuffel te gaan geven.
Klopt wel dat cheeta's kwetsbaar zijn en dus niet onnodig een risico aangaan, maar als ze hongerig waren geweest dan waren die mensen echt in grote problemen geweest.

Met dieren als leeuwen en tijgers was het sowieso klaar.
Op het filmpje is juist duidelijk te zien dat ze niet aan het jagen waren, maar verjagen.

Zelfs een hongerige Cheetah zal een mens niet snel als prooi kiezen.
pi_179127261
http://www.omroepbrabant.(...)n+Beekse+Bergen.aspx

Het is al een keer eerder mis gegaan.
  zondag 13 mei 2018 @ 09:48:04 #199
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179127269
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 09:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ook in docu's wordt wel duidelijk gemaakt dat ze niet gezamenlijk jagen hoor?
Maar misschien luister je nooit en kijk je alleen.
Als het meerdere zijn dan zijn het dan wel 2 wat oudere broers of moeder die kids het aan het leren is.
In een goede docu leggen ze uit dat jagen in groepen juist bij Cheetah's helemaal niet uitzonderlijk is. Daarmee zitten ze qua jaaggedrag tussen leeuwen en alle andere katachtigen in.

quote:
Wilde honden en hyena's.
Om nog maar 2 bekende wat grotere roofdieren te noemen. De orca als je ook waterdieren mee wilt rekenen.
In de post waar ik naar refereerde ging het om katachtigen. Van de katten leven alleen leeuwen echt in groepen.

Jachtluipaarden vormen regelmatig coalities, en jagen dan wel degelijk in groepen. Dat is lang niet zo incidenteel als jij doet voorkomen, overigens.

En daarmee is het ook helemaal niet gek dat dieren die vanuit hun natuur al meer neiging hebben tot coalitiegedrag, dit nog sterker gaan ontwikkelen wanneer ze met een vaste groep dieren op een klein terrein zitten.
pi_179128092
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 23:08 schreef Ryan3 het volgende:
Maar wel Franse teksten desnoods Engelse texten roepen iig.
“Du Pain, du Vin, du Boursin!!!??!!”

“PAPA FUME UNE PIPE!!?!!!?”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')