abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 13 mei 2018 @ 11:03:59 #76
62419 CherryLips
chocoholic
pi_179128488
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 10:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Heb je daar een bewijs van?

Volgens mij is dit namelijk complete nonsens.
Toen ik een keer 's avonds laat thuiskwam, stond er een gare auto tegen het verkeer in voor m'n huis op straat geparkeerd, twee mannen erin. Toen ik m'n voordeur opendeed, viel er een takje riet om, zat tussen de deur en de sponning gefrot. De auto reed ondertussen weg. Dit was in een wijk waar veel inbraken werden gepleegd, waaronder bij mij.
Dus ik geloof wel zeker dat het een gebruikt trucje is. Maar toen ik de politie belde, wisten ze van niks en dachten ze dat het riet vast tussen de deur was gewaaid. Juist. Zo het hoekje om, langs de schutting en langs m'n auto.
NARF
pi_179128926
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Toen ik een keer 's avonds laat thuiskwam, stond er een gare auto tegen het verkeer in voor m'n huis op straat geparkeerd, twee mannen erin. Toen ik m'n voordeur opendeed, viel er een takje riet om, zat tussen de deur en de sponning gefrot. De auto reed ondertussen weg. Dit was in een wijk waar veel inbraken werden gepleegd, waaronder bij mij.
Dus ik geloof wel zeker dat het een gebruikt trucje is. Maar toen ik de politie belde, wisten ze van niks en dachten ze dat het riet vast tussen de deur was gewaaid. Juist. Zo het hoekje om, langs de schutting en langs m'n auto.
Klinkt nuttig, ergens iets tussen de deur doen en dan blijven kijken in een auto.

Het is volgens mij een hoax, niets zegt of jij die deur daadwerkelijk gebruikt bijvoorbeeld. En het is veel te veel moeite om dit voor te bereiden. De gelegenheidsdief breekt in en is in enkele minuten weg, en die kijkt gewoon waar er geen licht brand op een winteravond.
Bijvoorbeeld, de politie waarschuwt voor takjes die tegen een voordeur zouden zijn gezet, die waaien gewoon weg.

Het is een ander verhaal bij blue_note, die heeft geen last van gelegenheidsdieven.
  zondag 13 mei 2018 @ 11:27:14 #78
220052 Blue_note
The world's greatest!
pi_179128981
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klinkt nuttig, ergens iets tussen de deur doen en dan blijven kijken in een auto.

Het is een hoax, niets zegt of jij die deur daadwerkelijk gebruikt bijvoorbeeld. En het is veel te veel moeite om dit voor te bereiden. De gelegenheidsdief breekt in en is in enkele minuten weg, en die kijkt gewoon waar er geen licht brand op een winteravond.

Het is een ander verhaal bij blue_note, die heeft geen last van gelegenheidsdieven.
Bij mij staan ze in ieder geval op camera.

Sowieso bel ik de surveillance dienst een 20 minuten voordat ik thuis aankom. Zij beginnen dan alle beelden te bekijken vanaf mijn vertrek thuis die geschoten zijn(alleen bij beweging). Dat duurt (afhankelijk van hoelang ik weg ben geweest) zo'n 10 minuten. Die laatste 10 minuten blijven ze meekijken totdat ik thuis en binnen ben.
A dirty mind is a joy forever
pi_179129023
quote:

[..]

Het is een hoax, niets zegt of jij die deur daadwerkelijk gebruikt bijvoorbeeld. En het is veel te veel moeite om dit voor te bereiden. De gelegenheidsdief breekt in en is in enkele minuten weg, en die kijkt gewoon waar er geen licht brand op een winteravond.

in de zomervakantie heb ik het gezien dat ze iets met plakbandjes/stickertjes deden in mijn buurt in Utrecht en ik ken meerdere soortgelijke verhalen. Niks hoax.
pi_179129168
quote:

[..]

Het is volgens mij een hoax, niets zegt of jij die deur daadwerkelijk gebruikt bijvoorbeeld. En het is veel te veel moeite om dit voor te bereiden. De gelegenheidsdief breekt in en is in enkele minuten weg, en die kijkt gewoon waar er geen licht brand op een winteravond.
Bijvoorbeeld, de politie waarschuwt voor takjes die tegen een voordeur zouden zijn gezet, die waaien gewoon weg.

Het is inderdaad geen hoax. Het is een primitieve maar werkzame methode om te zien of mensen voor lange tijd hun voordeur niet open doen.
Maar mensen gaan inderdaad niet in hun auto wachten om te zien of het blaadje valt :) Dan zouden ze immers ook de deur gewoon zien open gaan... :D
Meer dat ze na een dag nog eens gaan kijken bij betreffende deur.

Zoveel dieven zoveel wensen zullen we maar zeggen.
  zondag 13 mei 2018 @ 11:38:14 #81
62419 CherryLips
chocoholic
pi_179129212
quote:

[..]

Het was een rietstengel van een meter, heel keurig tussen de deur en een randje gestopt. Ik zag hem pas toen ik de deur opendeed. De voordeur. De enige deur (want de schuifpui aan de achterkant als ingang gebruiken, wie doet dat nou).
De gelegenheidsdieven kwamen later, gooiden een ruit in maar werden betrapt door de buren.
Een maand later wachtten ze tot ik boodschappen ging doen. In de twintig minuten dat ik weg was, hebben ze m'n huis overhoop gehaald en m'n apparatuur gejat. Ik kwam ze tegen in de slaapkamer toen ik thuiskwam. En ik was al de zoveelste in die wijk.
Dus dat takje is echt niet toevallig helemaal precies tussen de voordeur gewaaid bij een afgeschermde voortuin met een schutting eromheen.
NARF
pi_179129216
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 10:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Heb je daar een bewijs van?

Volgens mij is dit namelijk complete nonsens.
Is algemeen bekend..
  zondag 13 mei 2018 @ 11:38:39 #83
62419 CherryLips
chocoholic
pi_179129221
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:29 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

in de zomervakantie heb ik het gezien dat ze iets met plakbandjes/stickertjes deden in mijn buurt in Utrecht en ik ken meerdere soortgelijke verhalen. Niks hoax.
Ook Utrecht :') Ik woonde in Terwijde.
NARF
pi_179129244
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:38 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Is algemeen bekend..
Net als die merktekens zeker.
  zondag 13 mei 2018 @ 11:40:12 #85
62419 CherryLips
chocoholic
pi_179129247
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:38 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Is algemeen bekend..
Nee, het is hem nooit overkomen dus het gebeurt niet. Meisjes poepen ook niet.
NARF
pi_179129263
quote:

[..]

Een paar jaar geleden reed er bij ons in de straat een onbekende auto met een onbekende man en twee kinderen op de achterbank die erg veel belangstelling had voor het huis van onze buren, die toen op vakantie waren.
Ik heb toen de politie gebeld om het kenteken door te geven met een beschrijving van de man. Een goed half uur later stond de politie bij ons voor en kwam even een praatje maken. Die waarschuwden toen om goed op te letten op takjes tussen de deur en kozijn, plakband op de bel en op de deur en merkjes met stoepkrijt op de muur.
Geen hoax, gewoon de waarheid.
pi_179129319
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Knap dat je precies weet hoe dieven werken.
Je zou actief wat groepen met hoaxes e.d. kunnen volgen. Dan zou je ook op de hoogte zijn.

Daarbij, logisch nadenken doet wonderen.
pi_179129332
quote:

[..]

Er wordt natuurlijk alleen in de winter ingebroken door gelegenheidsdieven.

Maar in de vakantie periode wordt dit veel gedaan. Fijn als je de kans kan vergroten dat er niemand thuis komt.
pi_179129382
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:27 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Bij mij staan ze in ieder geval op camera.

Sowieso bel ik de surveillance dienst een 20 minuten voordat ik thuis aankom. Zij beginnen dan alle beelden te bekijken vanaf mijn vertrek thuis die geschoten zijn(alleen bij beweging). Dat duurt (afhankelijk van hoelang ik weg ben geweest) zo'n 10 minuten. Die laatste 10 minuten blijven ze meekijken totdat ik thuis en binnen ben.
Why? Lijkt me vreselijk. Je leeft dus in een gouden kooitje?
Whatever...
pi_179129393
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:44 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Er wordt natuurlijk alleen in de winter ingebroken door gelegenheidsdieven.

Maar in de vakantie periode wordt dit veel gedaan. Fijn als je de kans kan vergroten dat er niemand thuis komt.
Wie zegt dat er alleen in de zo er ingebroken wordt?

Ze kunnen veel eenvoudiger kijken of er licht brand, veel meer een indicatie of er mensen thuis zijn. Bij de meeste mensen komt er in de vakantie regelmatig iemand binnen voor de post, planten en/of huisdieren. Hebben stokjes, die ook nog kunnen wegwaaien, en plakbandjes weinig zin.
pi_179129423
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Je loopt gewoon te etteren en te trollen nu omdat je je er niet meer uit kunt lullen.
Lieve schat, waarom denk je dat de politie geen actie ondernam bij je melding? Inderdaad, omdat het nonsens is.

Inbreken als je even weg bent, zoals je zelf ondervonden hebt, is veel makkelijker en logischer.
  zondag 13 mei 2018 @ 11:52:03 #92
62419 CherryLips
chocoholic
pi_179129473
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:48 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wie zegt dat er alleen in de zo er ingebroken wordt?

Ze kunnen veel eenvoudiger kijken of er licht brand, veel meer een indicatie of er mensen thuis zijn. Bij de meeste mensen komt er in de vakantie regelmatig iemand binnen voor de post, planten en/of huisdieren. Hebben stokjes, die ook nog kunnen wegwaaien, en plakbandjes weinig zin.
Ik was niet eens met vakantie. Toen met dat stokje was ik overdag de hele dag weg, kwam na twaalven thuis. Lampen zaten op een timer, dat maakt dus ook niet uit. Auto stond nog voor de deur.
Tweede keer was ik een nacht weg. Volgende ochtend was er al een koevoet door de ruit gegaan.
Derde keer was ik die week ziek thuis geweest. Op vrijdag voelde ik me beter en m'n keuken was leeg, dus met de fiets even wat kleine dingen gehaald. Ik was twintig minuten weg. Ze hebben me vermoedelijk in de gaten gehouden. Ze zijn ook doelgericht te werk gegaan binnen.
NARF
pi_179129581
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ook Utrecht :') Ik woonde in Terwijde.
Bij Mn ouders in Maarssen, zaten er merktekens (klein specifiek krasje) op het kozijn aan de voorkant van het huis.
Toen ze op vakantie waren.

Dit is ontdekt door de politie.
Nadat er ingebroken is.

Dus het is zeker geen broodje aap verhaal.
  zondag 13 mei 2018 @ 11:58:32 #94
220052 Blue_note
The world's greatest!
pi_179129582
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Why? Lijkt me vreselijk. Je leeft dus in een gouden kooitje?
Meer voor mijn gezin dan voor mezelf.
Uiteindelijk is alles schijnveiligheid want als iemand écht iets wilt lukt het toch wel.

(Gouden)kooitje valt best mee. Ik rij gewoon zelf rond etc. En ga en sta buiten de deur waar ik wil. Ik sta niet op een dodenlijst ofzo ;).

Maar ik ben ook vaak niet thuis, en mijn vrouw (en toekomstig kind) wel. Zij vindt dit wel een prettige gedachte.
pi_179129767
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 11:58 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Meer voor mijn gezin dan voor mezelf.
Uiteindelijk is alles schijnveiligheid want als iemand écht iets wilt lukt het toch wel.

(Gouden)kooitje valt best mee. Ik rij gewoon zelf rond etc. En ga en sta buiten de deur waar ik wil. Ik sta niet op een dodenlijst ofzo ;).

Maar ik ben ook vaak niet thuis, en mijn vrouw (en toekomstig kind) wel. Zij vindt dit wel een prettige gedachte.
Nja, klinkt toch wel als een flinke beperking.

Zelf zou ik ook absoluut nooit zo'n huis kopen. Ondanks dat dat best mooi.en comfortabel is enzo Ik zou nu eigenlijk al een veel groter huis moeten kopen, maar ik vind het eigenlijk wel goed zo. Dus ik investeer mijn geld maar.

Ik zou qua uiterlijke rijkdom niet willen afwijken van normaal of de bovenkant daarvan.

Levert alleen maar problemen.op.
Whatever...
  zondag 13 mei 2018 @ 12:10:22 #96
220052 Blue_note
The world's greatest!
pi_179129822
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:07 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nja, klinkt toch wel als een flinke beperking.

Zelf zou ik ook absoluut nooit zo'n huis kopen. Ondanks dat dat best mooi.en comfortabel is enzo Ik zou nu eigenlijk al een veel groter huis moeten kopen, maar ik vind het eigenlijk wel goed zo. Dus ik investeer mijn geld maar.

Ik zou qua uiterlijke rijkdom niet willen afwijken van normaal of de bovenkant daarvan.

Levert alleen maar problemen.op.
Dat zijn persoonlijke keuzes.

Ik hou ook van mooie auto's, dan val je al snel op. Maar ik vind het nou eenmaal mooi, ik heb de mogelijkheid om ze te kopen, dan doe ik het ook.

De ander geeft ¤2.000 aan een fles whisky uit en dan ziet niemand het.

Het is maar net waar je voorkeuren en interesses liggen.
pi_179129846
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:10 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat zijn persoonlijke keuzes.

Ik hou ook van mooie auto's, dan val je al snel op. Maar ik vind het nou eenmaal mooi, ik heb de mogelijkheid om ze te kopen, dan doe ik het ook.

De ander geeft ¤2.000 aan een fles whisky uit en dan ziet niemand het.

Het is maar net waar je voorkeuren en interesses liggen.
Zeker. Ik ben gewoon een saaie calvinistische Hollander.
Whatever...
  zondag 13 mei 2018 @ 12:13:31 #98
220052 Blue_note
The world's greatest!
pi_179129879
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zijn 'problemen' komen niet door uiterlijke rijkdom maar door zijn werk.
Nouja, de 'problemen' komen door het feit dat ik een aantal coffeeshops bezit. Het is absoluut niet mijn hoofdinkomen, maar wel een hele mooie bron.

Dat ik verder totaal niet in het drugsmileu zit, en ook niks in huis heb, kun je niet iedereen duidelijk maken.
Ik doe alleen zelf de inkoop. De rest is allemaal in handen van personeel/administratiekantoor etc.

Ik weet van anderen in dit wereldje dat ze tienduizenden euro's cash mee naar huis nemen. Ik doe dat niet. Maar dat weet Henk of Joep of Ali niet.

Mijn hoofdinkomstenbron komt uit de verhuur van huizen/appartementen. Gaat veel meer in om, maar daar zou beveiliging niet nodig voor zijn.

Toch kies ik bewust om niet uit 'het wereldje' te stappen, dus ik zeur ook niet.
pi_179129886
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zeker. Ik ben gewoon een saaie calvinistische Hollander.
De kans dat jij of je gezin wordt omgelegd is dan ook een stuk kleiner. Keuzes. Ik zou ook niet voor het leven van blue kiezen, ook al houd ik ook wel van dure spullen. Mijn familie is belangrijker. En ik wil niet elke dag in een soort van angst leven.
pi_179129918
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:13 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nouja, de 'problemen' komen door het feit dat ik een aantal coffeeshops bezit. Het is absoluut niet mijn hoofdinkomen, maar wel een hele mooie bron.

Dat ik verder totaal niet in het drugsmileu zit, en ook niks in huis heb, kun je niet iedereen duidelijk maken.
Ik doe alleen zelf de inkoop. De rest is allemaal in handen van personeel/administratiekantoor etc.

Ik weet van andere dat ze tienduizenden euro's cash mee naar huis nemen. Ik doe dat niet. Maar dat weet Henk of Joep of Ali niet.
Het probleem is dat je aan een bepaald stereotype voldoet, je zit in die wereld en hebt dus altijd drugs en geld in huis. Dat is de gedachte, en die krijg je niet uit het hoofd van bepaalde mensen. Dat is ook wel logisch, in veel gevallen is het wel zo, dus waarom bij jou niet?

Dat de praktijk anders is, weet alleen jij. Maar daar heb je weinig aan :)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')