abonnement Unibet Coolblue
pi_179083475
Mbo'ers willen officieel studenten heten

Ze doen geen studie, maar een 'opleiding' en zijn geen studenten, maar 'deelnemers'. Mbo'ers kunnen daardoor niet profiteren van sommige studentenvoordelen. Daarom wil Jongerenorganisatie Beroepsonderwijs (JOB) dat mbo'ers in de wet voortaan 'studenten' worden genoemd.


Mbo'ers van de ROC-school Midden Nederland in Utrecht

"Het gebeurt nu heel vaak dat je te horen krijgt dat je ergens niet welkom bent, omdat je als mbo'er geen student zou zijn", zegt Roosmarijn Dam van het JOB. "Dan ga je het vanzelf geloven."

Wat de overheid betreft zijn mbo'ers namelijk allang studenten: ze doen een vervolgopleiding, reizen met een ov-studentenkaart en hebben recht op studiefinanciering. Ook in alle communicatie van de overheid worden mbo'ers sinds een aantal jaar geen leerlingen, scholieren of deelnemers, maar studenten genoemd.

Maar in de wet heten mbo'ers dus nog altijd 'deelnemers'. Het ministerie van Onderwijs onderzoekt nu wat er nodig is om deze term in alle wetten te veranderen in 'student'.

"Er is natuurlijk geen enkele student die in de wet kijkt, maar onderwijsinstellingen, beleidsmakers en politici doen dat wel", zegt Roosmarijn Dam van het JOB. "Als zij het woord 'deelnemer' blijven gebruiken, wordt die taal weer overgenomen. De minister zelf verspreekt zich nog wel eens tijdens debatten, dat ze leerlingen zegt. Dat zegt genoeg."

Zo wees PvdA-Kamerlid Kirsten van den Hul de minister er afgelopen december tijdens een debat op dat zij mbo'ers een paar keer leerling noemde, in plaats van student. Minister Van Engelshoven liet toen weten dat ze vaker boze reacties krijgt als ze het over leerlingen heeft. "Ik merk dat er bij jongvolwassenen heel veel gevoeligheden liggen over hoe je ze noemt", zei ze. "Het gaat mij er vooral om dat ze goed onderwijs krijgen, maar ik zal erop letten."


PvdA minister van den Hul

Het gaat dus allemaal maar om één woordje, maar voor mbo'ers betekent dat veel. Dat zij niet door iedereen als student worden gezien, heeft namelijk veel invloed op hun studentenleven. "Het geeft mbo'ers het gevoel dat ze niet op het gelijke niveau zitten als andere studenten en dus geen aanspraak kunnen maken op dezelfde dingen", zegt Roosmarijn van het JOB.

Mbo'ers mogen bijvoorbeeld geen lid worden van een studentenvereniging of studentensportvereniging. "Daardoor is het lastiger om actief te worden als student en een netwerk op te bouwen."


Roosmarijn Dam, JOB

Daarnaast weigeren winkels soms studentenkorting te geven aan mbo'ers. Of mbo'ers komen een kroeg niet binnen, omdat ze geen collegekaart hebben. "Ik snap dat minderjarige mbo'ers niet naar binnen mogen", zegt Roosmarijn. "Maar zeggen dat je een studentenkroeg bent en dan niet alle studenten binnenlaten, is idioot. Wat is er zo anders aan mbo'ers, dat je ze absoluut niet in een kroeg wilt hebben?"

Mbo'ers weigeren in een kroeg omdat ze mbo'ers zijn, mag wettelijk gezien: het is niet verboden om onderscheid te maken op basis van opleidingsniveau. Wel zegt het College voor de Rechten van de Mens dat in internationale mensenrechtenverdragen staat dat overheden niet mogen discrimineren op basis van sociale klasse. Bedrijven hoeven zich daar niet aan te houden.

"Het komt erop neer dat het onderwijs dat je volgt dus bepaalt waar je uitgaat of welkom bent", vindt Roosmarijn. "Zo blijven het mbo en het 'hoger' onderwijs twee gescheiden werelden, gebaseerd op vooroordelen. Wij vinden dat ontzettend stom."
https://nos.nl/op3/artike(...)studenten-heten.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door voetbalmanager2 op 11-05-2018 09:20:21 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179083499
Wacht, de feuten op het hbo zijn al wél officieel studenten?

Laten we dat eerst eens terugdraaien, dan zijn de mbo'ers ook niet meer zo alleen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 09:29:13 #3
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179083623
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:17 schreef Ludachrist het volgende:
Wacht, de feuten op het hbo zijn al wél officieel studenten?

Laten we dat eerst eens terugdraaien, dan zijn de mbo'ers ook niet meer zo alleen.
Hbo is gewoon hoger onderwijs. Bachelors kun je daar halen en dat is internationaal ook gewoon herkend als 'hoger'.

'Deelnemers' is wel een rare term, maak daar leerlingen van zou ik zeggen. Maar een studie? Nee.
Mbo is een opleiding. Hoger onderwijs is een studie. Dat is het verschil.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 11 mei 2018 @ 09:35:36 #4
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_179083681
Na omhoog neuken is er nu het omhoog janken.

Je bent geen student. Je doet een cursus van twee jaar, waarin je hetzelfde leert als waar een student slechts 20 studiepunten voor krijgt.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  vrijdag 11 mei 2018 @ 09:36:57 #5
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179083697
JOB moest zich weer ff relevant maken hoor :') Wat een nondiscussie. Je lekker druk maken om een labeltje.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_179083724
Studenten die zichzelf niet meer bijzonder vinden als MBO-ers ook bij hun kluppie mogen komen in 3...2...

--edit--
lamaar, het gebeurt hier boven mij al.

Boehoehoe, zij mogen geen studenten genoemd worden want die doen geen echte opleiding. Wij zijn veul beter/slimmer dan hullie...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_179083844
stu·dent (de; m,v; meervoud: studenten), stu·den·te (de; v; meervoud: studentes, studenten)
1. iem. die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool

Helaas voor de mbo deelnemers :)
pi_179083853
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:43 schreef Faux. het volgende:

[..]

En terecht. Het zijn immers volgens de wet ook deelnemers.
Die wet gaat denk ik wel veranderd worden.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 09:48:55 #9
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179083855
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:38 schreef Ridocar het volgende:
Studenten die zichzelf niet meer bijzonder vinden als MBO-ers ook bij hun kluppie mogen komen in 3...2...

--edit--
lamaar, het gebeurt hier boven mij al.

Boehoehoe, zij mogen geen studenten genoemd worden want die doen geen echte opleiding. Wij zijn veul beter/slimmer dan hullie...
Geloof ik gaat dit meer over mbo'ers die dat 'kluppie' zo interessant vinden dat ze al jaren janken dat ze erbij willen dan over studenten die ze niet erbij willen
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 09:50:20 #10
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179083869
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Die wet gaat denk ik wel veranderd worden.
Hoop t niet. Ze zijn maar tevreden met wat ze zijn. Dat minderwaardigheidscomplex praten ze zichzelf aan met dit soort acties.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_179083919
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:50 schreef Faux. het volgende:

[..]

Hoop t niet. Ze zijn maar tevreden met wat ze zijn. Dat minderwaardigheidscomplex praten ze zichzelf aan met dit soort acties.
Beetje onzinnig, in welk opzicht zijn het geen studenten? Het is geen middelbare school, alles boven de middelbare mag je jezelf wel als student zien in mijn mening.
pi_179083926
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:48 schreef Faux. het volgende:

[..]

Geloof ik gaat dit meer over mbo'ers die dat 'kluppie' zo interessant vinden dat ze al jaren janken dat ze erbij willen dan over studenten die ze niet erbij willen
Klopt, maar vervolgens ben ik (volgens mij) de enige poster in dit topic die geen studie heeft gevolgd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_179083944
Daar zit men echt op te wachten ja, mbo-ers in studentenkroegen en studenten sportverenigingen.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 09:58:03 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179083953
Vroeger... toen je op het hbo ook nog geen student was.
Wat een gezeik om niets, studeren doe je aan een universiteit, op andere plekken ga je naar school.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179083958
Het gaat toch ook om allerlei studentenkortingsdingen mislopen, alleen maar omdat het een andere naam heeft? Dat je bij de kapper bijvoorbeeld geen studentenkorting krijgt enz.
https://nos.nl/op3/artike(...)lub-niet-binnen.html
pi_179083978
Bij ons op de roeivereniging waren ook een aantal zeer zeldzame mbo'ers. En de mensen die ik ken die na het mbo naar het hbo gingen hadden bijna zonder uitzondering niks met studentenverenigingen.
pi_179083998
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:58 schreef Chai het volgende:
Het gaat toch ook om allerlei studentenkortingsdingen mislopen, alleen maar omdat het een andere naam heeft? Dat je bij de kapper bijvoorbeeld geen studentenkorting krijgt enz.
https://nos.nl/op3/artike(...)lub-niet-binnen.html
Ja, winkels en horeca die ervoor kiezen om studenten van een universiteit en HBO korting en/of toegang te geven. Zoals in de OP al staat, er is niets dat JOB of de overheid kan doen om dat aan te passen en zo'n naampje veranderen veranderd daar al helemaal niets aan.

Bedrijven kiezen voor zo'n beleid omdat ze liever echte studenten in hun toko willen. Dat recht hebben ze ook gewoon.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179084015
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, winkels die ervoor kiezen om studenten van een universiteit en HBO korting en/of toegang te geven. Zoals in de OP al staat, er is niets dat JOB of de overheid kan doen om dat aan te passen en zo'n naampje veranderen veranderd daar ook niets aan. Bedrijven kiezen voor zo'n beleid omdat ze liever echte studenten in hun toko willen. Dat recht hebben ze ook gewoon.
Ja maar dat is wel iets anders dan per se student genoemd willen worden mi.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:04:25 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179084049
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, winkels en horeca die ervoor kiezen om studenten van een universiteit en HBO korting en/of toegang te geven. Zoals in de OP al staat, er is niets dat JOB of de overheid kan doen om dat aan te passen en zo'n naampje veranderen veranderd daar ook niets aan. Bedrijven kiezen voor zo'n beleid omdat ze liever echte studenten in hun toko willen. Dat recht hebben ze ook gewoon.
Als een hogeschool of universiteit een sportcentrum ondersteunt zodat studenten daar korting kunnen krijgen, dan weet het ROC wat ze te doen staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179084065
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:02 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja maar dat is wel iets anders dan per se student genoemd willen worden mi.
Ze willen dat de overheid hun voortaan aanspreekt als studenten. Dat is dan ook het enige wat zou veranderen. Ze vragen niet om meer rechten zoals kortingen en/of toegang bij bepaalde gelegenheden omdat ze weten dat dat toch geen zin heeft.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179084083
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als een hogeschool of universiteit een sportvereniging ondersteunt zodat studenten daar korting kunnen krijgen, dan weet het ROC wat ze te doen staat.
Lijkt mij dat daar zowel geen animo als geld voor is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:06:56 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179084096
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze willen dat de overheid hun voortaan aanspreekt als studenten. Dat is dan ook het enige wat zou veranderen. Ze vragen niet om meer rechten zoals kortingen en/of toegang bij bepaalde gelegenheden omdat ze weten dat dat toch geen zin heeft.
Ze verwachten weldegelijk dat dat dan ook verandert.
Zie hier de denkfout van de mbo'er.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:07:03 #23
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179084097
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Beetje onzinnig, in welk opzicht zijn het geen studenten? Het is geen middelbare school, alles boven de middelbare mag je jezelf wel als student zien in mijn mening.
Zo werkt het natuurlijk niet. Studenten is een term voorbehouden aan studenten. What's next? Dat we de graden ook gelijk gaan trekken? Dat mbo'ers die klaar zijn ook maar een drs'je krijgen omdat ze zichzelf zo zielig en verongelijkt voelen?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_179084106
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:58 schreef Chai het volgende:
Het gaat toch ook om allerlei studentenkortingsdingen mislopen, alleen maar omdat het een andere naam heeft? Dat je bij de kapper bijvoorbeeld geen studentenkorting krijgt enz.
https://nos.nl/op3/artike(...)lub-niet-binnen.html
In dat filmpje daar noemt ie ook het voorbeeld van korting bij zorgverzekeraars. Goh, lijkt me dat studenten een stuk gezonder leven. Afgaande op de mbo'er (en ook regelmatig een hbo'er weliswaar) die om 9 uur de collegezaal komt ingelopen met een blikje Bullit.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:08:18 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179084114
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lijkt mij dat daar zowel geen animo als geld voor is.
Nee, en dus moeten de leerlingen begrijpen dat het niet voor hen is, ipv verontwaardigd te zijn dat ze niet welkom zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 10:10:06 #26
446930 crew  ESF1Gamer
pi_179084133
Als ze graag student willen genoemd, dan moeten ze ook maar dat de studiefinanciering omgezet worden naar de leenbeurs.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_179084134
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze verwachten weldegelijk dat dat dan ook verandert.
Zie hier de denkfout van de mbo'er.
Tja, MBO's hebben altijd al die mogelijkheid gehad en als dat wel mogelijk was geweest dan hadden ze dat zeker gedaan. Je krijgt toch meer leerlingen (en dus inkomsten) als jij jouw deelnemers kortingen kan geven op allerlei clubs. Dat gebeurd niet omdat die clubs daar niet op zitten te wachten en dat gaat echt niet ineens veranderen doordat je ze ineens studenten gaat noemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:10:33 #28
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179084140
Vind t ook nog wel opvallend dat de mbo'ers die ik ken zich nog geen drie seconden druk maken over hoe ze officieel genoemd worden. Zie dit dus ook vooral als een stunt van JOB om weer ff haar bestaansrecht in de media te verdedigen.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_179084151
Moeten ze dadelijk ook nog als ze klaar zijn met de opleiding een soort titel gaan krijgen? :D
pi_179084155
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:07 schreef Hojdhopper het volgende:
mbo'er

collegezaal
Klaslokaal.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179084166
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Klaslokaal.
Ah ja, thanks.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:12:59 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179084169
Nog even en zelfs een BBL'er is een student.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179084194
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:12 schreef Leandra het volgende:
Nog even en zelfs een BBL'er is een student.
Het begint al bij de kinderopvang, laten we daar ook al beginnen om deze koters een mooi titel te geven. :D
pi_179084196
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hbo is gewoon hoger onderwijs. Bachelors kun je daar halen en dat is internationaal ook gewoon herkend als 'hoger'.

'Deelnemers' is wel een rare term, maak daar leerlingen van zou ik zeggen. Maar een studie? Nee.
Mbo is een opleiding. Hoger onderwijs is een studie. Dat is het verschil.
Hbo is dan ook een raar iets. Ook al kun je een bachelor halen, de manier waarop onderwijs gegeven wordt lijkt op die van het mbo.

Noem doe lui van het mbo gewoon student. Het woord 'student' is niet iets wat status heeft. In de praktijk zul je er dan ook weinig van merken.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179084409
Ik geef ze groot gelijk, iemand die op de MBO zit doet net zo goed een studie, weliswaar een lagere studie maar een studie nevertheless.

Studeren is toch kennis vergaren voor een specifiek vakgebied??

Deze onzin komt mij een beetje over als: Rijden in auto goedkoper dan bedrag X is geen autorijden maar zich van A naar B verplaatsen in een voertuig. |:(
  Vis een optie? vrijdag 11 mei 2018 @ 10:30:33 #36
70532 loveli
N
pi_179084461
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:58 schreef Leandra het volgende:
Vroeger... toen je op het hbo ook nog geen student was.
Wat een gezeik om niets, studeren doe je aan een universiteit, op andere plekken ga je naar school.
^^
crap in = crap out
pi_179084507
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:58 schreef Leandra het volgende:
Vroeger... toen je op het hbo ook nog geen student was.
Wat een gezeik om niets, studeren doe je aan een universiteit, op andere plekken ga je naar school.
Dit.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:34:24 #38
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179084529
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:26 schreef LanaMyst het volgende:
Ik geef ze groot gelijk, iemand die op de MBO zit doet net zo goed een studie, weliswaar een lagere studie maar een studie nevertheless.

Studeren is toch kennis vergaren voor een specifiek vakgebied??

Deze onzin komt mij een beetje over als: Rijden in auto goedkoper dan bedrag X is geen autorijden maar zich van A naar B verplaatsen in een voertuig. |:(
Jij hebt ook de MBO gedaan?
"Hoka Hey!"
pi_179084614
Wat goed trouwens dat iedereen hier spreekt van 'hbo' in plaats van 'HBO'.
pi_179084615
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:34 schreef matspontius het volgende:

[..]

Jij hebt ook de MBO gedaan?
Ik heb HBO gedaan maar in mijn tijd was daar hetzelfde gezeik over als nu met de MBO.
pi_179084625
Ah godver.
pi_179084671
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:39 schreef Chai het volgende:
Wat goed trouwens dat iedereen hier spreekt van 'hbo' in plaats van 'HBO'.
It's not TV
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:42:19 #43
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179084673
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:39 schreef Chai het volgende:
Ah godver.
HBO, MBO, LBO, BLBO ......... _O-
"Hoka Hey!"
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:42:37 #44
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179084678
Als MBO'ers dezelfde voordeeltjes willen als studenten aan een universiteit en een HBO, moeten ze eens beginnen met zichzelf te organiseren en gedragen als universitair studenten en HBO'ers. Dat wil zeggen, studieverenigingen opzetten, ROC's die investeren in sportcentra en zo, een belangenorganisatie die niet alleen zeurt over een labeltje, maar die veel actiever is op alle vlakken van het leven van hun doelgroep, in het algemeen een cultuur cultiveren die beter aansluit bij het idee van studeren. Ze willen graag meeliften op het succes van de studenten, maar veel van hen blijven vastzitten in een middelbareschoolmentaliteit.
  Vis een optie? vrijdag 11 mei 2018 @ 10:43:14 #45
70532 loveli
N
pi_179084691
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:26 schreef LanaMyst het volgende:
de MBO
het
crap in = crap out
pi_179084701
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:39 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Ik heb HBO gedaan maar in mijn tijd was daar hetzelfde gezeik over als nu met de MBO.
Nooit iets van gemerkt. Bovendien heb ik mijn titel nooit gebruikt of voor mijn naam gezet. Ik vond dat toen al over de top. Bovendien heb ik in de praktijk meer aan mijn mbo gehad dan aan mijn hbo diploma. Dit omdat de praktische vaardigheden die nog wel op een mts behandeld werden niet op een hts werden behandeld. Al die theoretische diepgang nooit gebruikt in de praktijk.

Een mbo is een prima opleiding. Althans dat was het en ik neem aan dat een n4 nog altijd een enorme waarde heeft.
pi_179084736
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:43 schreef loveli het volgende:

[..]

het
*mbo
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:46:01 #48
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_179084747
quote:
Het geeft mbo'ers het gevoel dat ze niet op het gelijke niveau zitten als andere studenten
Dat is ook letterlijk het geval :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:46:51 #49
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179084759
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:43 schreef loveli het volgende:

[..]

het
Dat geeft het gemiddelde niveau van HET MBO goed weer inderdaad _O-
"Hoka Hey!"
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:48:25 #50
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_179084777
quote:
"Zo blijven het mbo en het 'hoger' onderwijs twee gescheiden werelden, gebaseerd op vooroordelen. Wij vinden dat ontzettend stom."
Nee, op basis van je niveau. Daar wordt je de rest van je leven ook op beoordeeld. Welkom in het leven.

Wat een stel jankerds.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_179084837
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:46 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat geeft het gemiddelde niveau van HET MBO goed weer inderdaad _O-
mbo*
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:53:21 #52
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179084862
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:51 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

mbo*
De term SARCASME is je wel bekend?
"Hoka Hey!"
pi_179084870
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:51 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

mbo*
Geen het*?
pi_179084872
Ter leering ende vermaeck:

quote:
Elk onderwijstype schrijf je met kleine letters. Het is dus hbo, vmbo, havo, heao en mbo.

Bij een samentrekking met woorden zoals opleiding, niveau of student, plaats je een streepje na de onderwijsvorm. Dan wordt het dus hbo-opleiding, heao-student en mbo-niveau. Die vlieger gaat overigens altijd op bij samenstellingen met een afkorting. Denk maar aan tv-uitzending, pr-materiaal of dvd-hoesje.

Nu we toch bezig zijn: iemand die een hbo-opleiding volgt is een hbo’er en geen hbo-er. Met apostrof dus! Net als zzp’er, PSV’er en VVD’er. Alleen bij samenstellingen met een ander zelfstandig naamwoord komt het tussenstreepje weer voor de dag. Dan wordt het dus zzp-opdracht, PSV-supporter en VVD-voorzitter.

Overigens komt HBO ook voor met hoofdletters. Alleen bedoel je dan een betaalzender die vooral films en tv-series uitzendt.
pi_179084874
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:53 schreef matspontius het volgende:

[..]

De term SARCASME is je wel bekend?
*sarcasme
pi_179084887
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:53 schreef Chai het volgende:

[..]

*sarcasme
godver :D
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:55:16 #57
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179084898
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:54 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

godver :D
Is het niet GODver?
"Hoka Hey!"
pi_179084910
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Is het niet GODver?
Denk 't niet
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:57:32 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_179084930
Studeren doe je aan een universiteit.

Neemt niet weg dat de regelgeving aan de randen van het tertiair onderwijs best gelijk getrokken mag worden, voor zover dat (in het geval van mbo) niet bijt met de leer- en kwalificatieplicht
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_179084960
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:07 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

In dat filmpje daar noemt ie ook het voorbeeld van korting bij zorgverzekeraars. Goh, lijkt me dat studenten een stuk gezonder leven. Afgaande op de mbo'er (en ook regelmatig een hbo'er weliswaar) die om 9 uur de collegezaal komt ingelopen met een blikje Bullit.
Ik krijg toch een heel ander beeld bij de combinatie student en gezondheid. Iets met overmatig zuipen, chronisch slaapgebrek, weinig lichaamsbeweging en ongezond eten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:02:37 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179084996
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:39 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Ik heb HBO gedaan maar in mijn tijd was daar hetzelfde gezeik over als nu met de MBO.
Klopt, dat gezeik begon vlak nadat "iedereen moet kunnen studeren" voor de invoering van de stufi had gezorgd.
Prima, het wel of niet kunnen volgen van wetenschappelijk onderwijs moet niet afhankelijk zijn van de financiële positie van je ouders, maar studeren doe je aan een universiteit.

En nee, ik heb niet gestudeerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:05:06 #62
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_179085024
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:39 schreef Chai het volgende:
Ah godver.
_O-
pi_179085031
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:00 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik krijg toch een heel ander beeld bij de combinatie student en gezondheid. Iets met overmatig zuipen, chronisch slaapgebrek, weinig lichaamsbeweging en ongezond eten.
Op het zuipen na heb je een compleet verkeerd beeld
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:06:07 #64
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179085042
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:57 schreef Janneke141 het volgende:
Studeren doe je aan een universiteit.

Neemt niet weg dat de regelgeving aan de randen van het tertiair onderwijs best gelijk getrokken mag worden, voor zover dat (in het geval van mbo) niet bijt met de leer- en kwalificatieplicht
Hoezo? Moet een mbo dan ook dezelfde erkenning krijgen als een hbo? Er is een wezenlijk verschil tussen die 2. In alles.
Straks gaan we ook nog zeuren dat het niet eerlijk is dat mbo'ers een lager startsalaris krijgen dan hbo'ers op de arbeidsmarkt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:06:28 #65
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179085043
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:56 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Denk 't niet
godVER dan?
"Hoka Hey!"
pi_179085047
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:57 schreef Janneke141 het volgende:
Studeren doe je aan een universiteit.

Neemt niet weg dat de regelgeving aan de randen van het tertiair onderwijs best gelijk getrokken mag worden, voor zover dat (in het geval van mbo) niet bijt met de leer- en kwalificatieplicht
Het mbo heeft inmiddels ook al recht op ov. Daar kan men in ieder geval niet over klagen. Dat was ooit anders.
pi_179085075
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoezo? Moet een mbo dan ook dezelfde erkenning krijgen als een hbo? Er is een wezenlijk verschil tussen die 2. In alles.
Straks gaan we ook nog zeuren dat het niet eerlijk is dat mbo'ers een lager startsalaris krijgen dan hbo'ers op de arbeidsmarkt.
Nee, de verschillen zijn vrij minimaal.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179085119
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:05 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Op het zuipen na heb je een compleet verkeerd beeld
Want vrijwel alle studenten hebben een afgetraind lichaam van de fitness, slapen 8 uur per dag, smeren hun bruine boterhammen met kaas en nemen dat mee, samen met een flesje water en een bakje salade?

Dan had ik beter student kunnen zijn. Zeeën van tijd, als ik dit zo lees.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_179085120
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:06 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het mbo heeft inmiddels ook al recht op ov. Daar kan men in ieder geval niet over klagen. Dat was ooit anders.
Vanaf 18 jaar, dus voor de eerste 2 jaar moet het ov nog steeds vanuit eigen zak betaald worden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179085121
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:09 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Nee, de verschillen zijn vrij minimaal.
In welk opzicht?
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:12:58 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179085123
Het mentaliteitsverschil is wel iets te groot om ze over een kam te gaan scheren met HBO'er en WO'ers.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als MBO'ers dezelfde voordeeltjes willen als studenten aan een universiteit en een HBO, moeten ze eens beginnen met zichzelf te organiseren en gedragen als universitair studenten en HBO'ers. Dat wil zeggen, studieverenigingen opzetten, ROC's die investeren in sportcentra en zo, een belangenorganisatie die niet alleen zeurt over een labeltje, maar die veel actiever is op alle vlakken van het leven van hun doelgroep, in het algemeen een cultuur cultiveren die beter aansluit bij het idee van studeren. Ze willen graag meeliften op het succes van de studenten, maar veel van hen blijven vastzitten in een middelbareschoolmentaliteit.
Dit vat het wel goed samen.
pi_179085144
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:12 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Vanaf 18 jaar, dus voor de eerste 2 jaar moet het ov nog steeds vanuit eigen zak betaald worden.
Tja maar schoolgeld is tot 18 gratis. Dat moet je wel vermelden.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:14:45 #73
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179085159
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:15 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hbo is dan ook een raar iets. Ook al kun je een bachelor halen, de manier waarop onderwijs gegeven wordt lijkt op die van het mbo.

Noem doe lui van het mbo gewoon student. Het woord 'student' is niet iets wat status heeft. In de praktijk zul je er dan ook weinig van merken.
Beide succesvol afgerond en vond toch dat er een flink verschil in zat. In een notendop:
Op het mbo was het 'ga maar achter een computer zitten en zoek het maar uit met je automatisch leren. Ik als leraar vink je wel af'. Straalt ook uit naar de leerlingen. Mbo had je het gevoel van moeten komen.
Hbo werd ik in ieder geval uitgedaagd en vond dat ook veel leuker. Leraren die echt voor de klas konden staan, medestudenten die elkaar beter maakten en de hele betrokkenheid gaf het gevoel van mogen komen en jezelf kunnen ontwikkelen. Maar wel met een stuk professionaliteit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:17:00 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179085203
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:09 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Nee, de verschillen zijn vrij minimaal.
In wat dan volgens jou?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179085241
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoezo? Moet een mbo dan ook dezelfde erkenning krijgen als een hbo? Er is een wezenlijk verschil tussen die 2. In alles.
Straks gaan we ook nog zeuren dat het niet eerlijk is dat mbo'ers een lager startsalaris krijgen dan hbo'ers op de arbeidsmarkt.
Natuurlijk niet dezelfde erkenning op de arbeidsmarkt, het is logisch dat een hogere opleiding een hogere waarde heeft op de arbeidsmarkt.
Maar goed , blijkbaar is studeren in Nederland iets elitairs en doe je dat alleen aan de Universiteit, fijn om te weten dat ik er nu achter kom dat ik ondanks mijn hbo eigenlijk nooit gestudeerd heb. Ik heb voor mijn werk echter nog wel een paar cursussen gedaan op WO niveau maar dat zal wel helemaal geen studeren zijn, dat is natuurlijk gewoon in een boekje lezen en daarna een paar vraagjes beantwoorden voor een certificaat 8)7
pi_179085246
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Beide succesvol afgerond en vond toch dat er een flink verschil in zat. In een notendop:
Op het mbo was het 'ga maar achter een computer zitten en zoek het maar uit met je automatisch leren. Ik als leraar vink je wel af'. Straalt ook uit naar de leerlingen. Mbo had je het gevoel van moeten komen.
Hbo werd ik in ieder geval uitgedaagd en vond dat ook veel leuker. Leraren die echt voor de klas konden staan, medestudenten die elkaar beter maakte en de hele betrokkenheid gaf het gevoel van mogen komen en jezelf kunnen ontwikkelen. Maar wel met een stuk professionaliteit.
Dan is er veel veranderd. Ligt het ook niet aan de opleiding die je volgt aan het mbo? De opleiding laboratorium techniek bijvoorbeeld waar ik de boeken heb kunnen inzien op n4 was behoorlijk voor dat niveau. Was niet eens zoveel makkelijker dan een mts in de jaren 70/80. En scheikunde was nog een hoger niveau dan destijds aan de mts. Maar dat was voor mij destijds een bijvak.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:20:57 #77
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179085250
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als MBO'ers dezelfde voordeeltjes willen als studenten aan een universiteit en een HBO, moeten ze eens beginnen met zichzelf te organiseren en gedragen als universitair studenten en HBO'ers. Dat wil zeggen, studieverenigingen opzetten, ROC's die investeren in sportcentra en zo, een belangenorganisatie die niet alleen zeurt over een labeltje, maar die veel actiever is op alle vlakken van het leven van hun doelgroep, in het algemeen een cultuur cultiveren die beter aansluit bij het idee van studeren. Ze willen graag meeliften op het succes van de studenten, maar veel van hen blijven vastzitten in een middelbareschoolmentaliteit.
Serretje, we zijn het vaak oneens met elkaar, maar hier sla je wel een spijker op z'n kop.

Professionaliteit en betrokkenheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179085271
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja maar schoolgeld is tot 18 gratis. Dat moet je wel vermelden.
Dat is dan zeker nieuw. Toen ik vroeger mbo deed, waren mijn ouders naast die (ongeveer) 3000 gulden aan ov ook nog eens (ongeveer) 2200 gulden aan schoolgeld kwijt. Wat waren ze blij dat ik 18 jaar werd.

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:12 schreef Cherni het volgende:

[..]

In welk opzicht?
Manier van lesgeven. Daarnaast wordt er bij zowel mbo als hbo gewerkt met semesters, de vakken worden modules genoemd en je moet studiepunten behalen.
Bij zowel het mbo als hbo is blijven zitten ook bepaald gebruikelijk. Je behaalde modules blijf je gewoon houden dus in de meeste gevallen heb je alleen met studievertraging te maken. Mocht het zo zijn dat je geen één module haalt, dan zal de opleiding je een negatief studieadvies geven.

Ik vond persoonlijk het verschil tussen mbo niveau 4 en hbo dus echt niet zo groot.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179085281
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:20 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Natuurlijk niet dezelfde erkenning op de arbeidsmarkt, het is logisch dat een hogere opleiding een hogere waarde heeft op de arbeidsmarkt.
Maar goed , blijkbaar is studeren in Nederland iets elitairs en doe je dat alleen aan de Universiteit, fijn om te weten dat ik er nu achter kom dat ik ondanks mijn hbo eigenlijk nooit gestudeerd heb. Ik heb voor mijn werk echter nog wel een paar cursussen gedaan op WO niveau maar dat zal wel helemaal geen studeren zijn, dat is natuurlijk gewoon in een boekje lezen en daarna een paar vraagjes beantwoorden voor een certificaat 8)7
Niet druk over maken. Het komt er toch uiteindelijk op neer hoe je je staande houd in de maatschappij en of jezelf tevreden bent. Daar zijn ook bepaalde sociale vaardigheden belangrijk.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:23:40 #80
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179085289
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:20 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Natuurlijk niet dezelfde erkenning op de arbeidsmarkt, het is logisch dat een hogere opleiding een hogere waarde heeft op de arbeidsmarkt.
Maar goed , blijkbaar is studeren in Nederland iets elitairs en doe je dat alleen aan de Universiteit, fijn om te weten dat ik er nu achter kom dat ik ondanks mijn hbo eigenlijk nooit gestudeerd heb. Ik heb voor mijn werk echter nog wel een paar cursussen gedaan op WO niveau maar dat zal wel helemaal geen studeren zijn, dat is natuurlijk gewoon in een boekje lezen en daarna een paar vraagjes beantwoorden voor een certificaat 8)7
Je mist een punt hier. Lees m'n posts anders even :)
'Studeren' is voor hoger onderwijs en hbo valt daar ook onder. Dus ja, je hebt een studie gevolgd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179085356
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Beide succesvol afgerond en vond toch dat er een flink verschil in zat. In een notendop:
Op het mbo was het 'ga maar achter een computer zitten en zoek het maar uit met je automatisch leren. Ik als leraar vink je wel af'. Straalt ook uit naar de leerlingen. Mbo had je het gevoel van moeten komen.
Hbo werd ik in ieder geval uitgedaagd en vond dat ook veel leuker. Leraren die echt voor de klas konden staan, medestudenten die elkaar beter maakten en de hele betrokkenheid gaf het gevoel van mogen komen en jezelf kunnen ontwikkelen. Maar wel met een stuk professionaliteit.
Dan is jouw ervaring toch heel anders dan mijn ervaring. Overigens heb ik op een kleine mbo gezeten en niet zoiets massaals als het ROC.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179085362
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:22 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat is dan zeker nieuw. Toen ik vroeger mbo deed, waren mijn ouders naast die (ongeveer) 3000 gulden aan ov ook nog eens (ongeveer) 2200 gulden aan schoolgeld kwijt. Wat waren ze blij dat ik 18 jaar werd.

[..]

Manier van lesgeven. Daarnaast wordt er bij zowel mbo als hbo gewerkt met semesters, de vakken worden modules genoemd en je moet studiepunten behalen.
Bij zowel het mbo als hbo is blijven zitten ook bepaald gebruikelijk. Je behaalde modules blijf je gewoon houden dus in de meeste gevallen heb je alleen met studievertraging te maken. Mocht het zo zijn dat je geen één module haalt, dan zal de opleiding je een negatief studieadvies geven.

Ik vond persoonlijk het verschil tussen mbo niveau 4 en hbo dus echt niet zo groot.
Dan ga je erg ver terug in de tijd. Ik vond het verschil tussen een mbo en hbo wel enorm groot. Zeker het vak wiskunde was op een hts een afknapper. Gelukkig was het geen verplicht examenvak anders had ik het nooit gered. En ik was niet de enige 75% haalde geen voldoende voor wiskunde. Maar goed dat was eind jaren 70 begin jaren 80. Bovendien bestonden toen geen landelijke examens voor de mts/hts.

Een lts en mts waren fantastisch onderwijs. Zeker een mts met theoretisch onderwijs en de praktische toepassing op die theorie. Ontzettend veel aan die opleiding gehad. Het hbo vond ik te theoretisch, iets dat ik in de praktijk nooit heb gebruikt.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:30:31 #83
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179085377
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:22 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat is dan zeker nieuw. Toen ik vroeger mbo deed, waren mijn ouders naast die (ongeveer) 3000 gulden aan ov ook nog eens (ongeveer) 2200 gulden aan schoolgeld kwijt. Wat waren ze blij dat ik 18 jaar werd.

[..]

Manier van lesgeven. Daarnaast wordt er bij zowel mbo als hbo gewerkt met semesters, de vakken worden modules genoemd en je moet studiepunten behalen.
Bij zowel het mbo als hbo is blijven zitten ook bepaald gebruikelijk. Je behaalde modules blijf je gewoon houden dus in de meeste gevallen heb je alleen met studievertraging te maken. Mocht het zo zijn dat je geen één module haalt, dan zal de opleiding je een negatief studieadvies geven.

Ik vond persoonlijk het verschil tussen mbo niveau 4 en hbo dus echt niet zo groot.
Ik weet niet wat vor hbo jij hebt gedaan dan...
Studiepunten is overgenomen uit hbo om het mbo wss 'meer aansluiting' te geven. Ofso. Ik werkte iig niet op het mbo met studiepunten.
Colleges waren ook wezenlijk anders en gericht op leren en ontwikkeling ipv ik noem ff op wat er staat tijdens de les.

Modules en semesters heb je overal. Zelfs al op de middelbare.

Het gaat meer om de stof die je leert, hoe het geleerd wordt, je persoonlijke ontwikkeling, je instelling, je professionaliteit.
Ik heb echt andere ervaringen, hbo was echt ff schrikken qua niveau en heb me daar veel sterker, sneller en anders ontwikkeld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:31:45 #84
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_179085398
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:26 schreef LanaMyst het volgende:


Deze onzin komt mij een beetje over als: Rijden in auto goedkoper dan bedrag X is geen autorijden maar zich van A naar B verplaatsen in een voertuig. |:(
Betere vergelijking is iemand die met de bus naar het MBO gaat en in de klas vertelt dat hij auto rijdt omdat een bus tenslotte ook een soort van grote auto is.

Wat een onzin. MBO is een opleiding, HBO is een studie. Dus ben je leerling op het MBO en student op het HBO. Ik kan op mijn werk ook visitekaartjes bestellen en daarop een mooie managetsfunctie vermelden, maar dat wil niet zeggen dat ik dat dan ook ben.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:33:36 #85
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179085424
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:29 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dan is jouw ervaring toch heel anders dan mijn ervaring. Overigens heb ik op een kleine mbo gezeten en niet zoiets massaals als het ROC.
Dat kan heel goed. Beide waren trouwens voor mij wel massaal. Maar toch was het hbo zo ingericht dat je toch een soort persoonlijke sfeer had. Terwijl het aantal personen in het leerjaar niet veel scheelden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179085430
Wat is nou de definitie van studeren volgens jullie?
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:35:13 #87
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179085442
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:31 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Betere vergelijking is iemand die met de bus naar het MBO gaat en in de klas vertelt dat hij auto rijdt omdat een bus tenslotte ook een soort van grote auto is.

Wat een onzin. MBO is een opleiding, HBO is een studie. Dus ben je leerling op het MBO en student op het HBO. Ik kan op mijn werk ook visitekaartjes bestellen en daarop een mooie managetsfunctie vermelden, maar dat wil niet zeggen dat ik dat dan ook ben.
Senior Manager Technical Support


Of the copier on the 5th floor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:36:06 #88
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_179085451
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:17 schreef Ludachrist het volgende:
Wacht, de feuten op het hbo zijn al wél officieel studenten?

Laten we dat eerst eens terugdraaien, dan zijn de mbo'ers ook niet meer zo alleen.
Lol het verschil tussen HBO en WO is tegenwoordig toch vaak al nihil.
Fade to Black
pi_179085465
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat vor hbo jij hebt gedaan dan...
Studiepunten is overgenomen uit hbo om het mbo wss 'meer aansluiting' te geven. Ofso. Ik werkte iig niet op het mbo met studiepunten.
Colleges waren ook wezenlijk anders en gericht op leren en ontwikkeling ipv ik noem ff op wat er staat tijdens de les.

Modules en semesters heb je overal. Zelfs al op de middelbare.

Het gaat meer om de stof die je leert, hoe het geleerd wordt, je persoonlijke ontwikkeling, je instelling, je professionaliteit.
Ik heb echt andere ervaringen, hbo was echt ff schrikken qua niveau en heb me daar veel sterker, sneller en anders ontwikkeld.
Ik ben eerder benieuwd wat voor mbo jij gedaan hebt.

Maar goed, ik ben van een grafisch lyceum naar een kunstacademie gegaan. Die overgang zal sowieso wel anders zijn dan wanneer je van een theoretisch mbo-opleiding naar een theoretisch hbo-opleiding gaat.

Op dit moment volg ik weer een hbo-opleiding, maar dan deeltijd.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179085481
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:31 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Betere vergelijking is iemand die met de bus naar het MBO gaat en in de klas vertelt dat hij auto rijdt omdat een bus tenslotte ook een soort van grote auto is.

Wat een onzin. MBO is een opleiding, HBO is een studie. Dus ben je leerling op het MBO en student op het HBO. Ik kan op mijn werk ook visitekaartjes bestellen en daarop een mooie managetsfunctie vermelden, maar dat wil niet zeggen dat ik dat dan ook ben.
Een nog betere vergelijking is dat veel mensen die een auto besturen zichzelf chauffeur noemen. Nee, je bent automobilist. Een chauffeur rijdt beroepsmatig. En nee, een vertegenwoordiger in zijn leasehok is geen chauffeur.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_179085509
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:36 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Lol het verschil tussen HBO en WO is tegenwoordig toch vaak al nihil.
:') .

Nu ben ik van mening dat het wo inderdaad wat minder aan het worden is, maar daar zit echt nog wel een behoorlijk verschil tussen. Het hbo kachelt immers nog veel harder achteruit .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:41:13 #92
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_179085544
Het hele mbo moet op de schop. Stelt geen reet voor.
De opleidingen duren 3/4 jaar, maar met een matige inspanning kan je al binnen 1/2 jaar klaar zijn.
Ik denk dat het beter is, en dan met name de praktische opleidingen (techniek en zorg bijv.) dat men een duale variant aanbied ipv voltijds. Ja er bestaat op dit moment BBL voor bepaalde opleidingen, maar ik ben van mening, kijkend naar de huidige banenmarkt, dat het beter is dat je dat bij elke opleiding gaat doen.
Op een gegeven moment worden die flut opleidingen zoals Media- Entertaiment, Dieren hobby etc. vanzelf geschrapt.

Degene die naar het HBO willen, kunnen na die 2 jaar mbo 4 nog een half jaar/jaar de benodigde vakken volgen die je nodig hebt voor de gekozen HBO - opleiding.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:42:24 #93
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_179085567
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') .

Nu ben ik van mening dat het wo inderdaad wat minder aan het worden is, maar daar zit echt nog wel een behoorlijk verschil tussen. Het hbo kachelt immers nog veel harder achteruit .
Of de mens is slimmer geworden, kan natuurlijk ook :P
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:49:13 #94
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179085668
Als ik zie hoeveel mensen hier mbo/hbo/wo en allerlei andere opleidingsniveaus met hoofdletters schrijven is het wel droevig gesteld.
pi_179085684
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee, op basis van je niveau. Daar wordt je de rest van je leven ook op beoordeeld. Welkom in het leven.

Wat een stel jankerds.
Natuurlijk.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_179086046
hbo'ers zijn ook gewoon scholieren, dat ze dat maar eens terugdraaien.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 11 mei 2018 @ 12:23:15 #97
319979 Fok-it
All is well
pi_179086193
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:49 schreef xzaz het volgende:
Als ik zie hoeveel mensen hier mbo/hbo/wo en allerlei andere opleidingsniveaus met hoofdletters schrijven is het wel droevig gesteld.
Dit vooral ja.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 11 mei 2018 @ 12:38:02 #98
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_179086474
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') .

Nu ben ik van mening dat het wo inderdaad wat minder aan het worden is, maar daar zit echt nog wel een behoorlijk verschil tussen. Het hbo kachelt immers nog veel harder achteruit .
Dit inderdaad. Het verschil tussen mbo - hbo is veel kleiner dan tussen hbo - wo. Komt ook omdat de manier van leren op een Universiteit totaal anders is dan op het hbo, terwijl mbo en hbo ongeveer dezelfde structuur kennen. Wat je op het hbo voor één tentamen moet kennen is voor een tentamen op de universiteit ongeveer 1.5 week aan lesstof.
pi_179086696
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:12 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Want vrijwel alle studenten hebben een afgetraind lichaam van de fitness, slapen 8 uur per dag, smeren hun bruine boterhammen met kaas en nemen dat mee, samen met een flesje water en een bakje salade?

Dan had ik beter student kunnen zijn. Zeeën van tijd, als ik dit zo lees.
Sorry ik vergiste me het zijn juist inderdaad vrijwel alle mbo'ers met een afgetraind lichaam van de fitness, slapen 8 uur per dag, smeren hun bruine boterhammen met kaas en nemen dat mee, samen met een flesje water en een bakje salade.
En idd vrijwel alle studenten hebben een levensstijl met met overmatig zuipen, chronisch slaapgebrek, weinig lichaamsbeweging en ongezond eten.
pi_179086800
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:12 schreef Morrigan het volgende:
Vanaf 18 jaar, dus voor de eerste 2 jaar moet het ov nog steeds vanuit eigen zak betaald worden.
Sinds januari 2017 hebben ook minderjarige mbo'ers (die een bol-opleiding volgen) recht op een studentenreisproduct.
pi_179086870
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:56 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Sinds januari 2017 hebben ook minderjarige mbo'ers (die een bol-opleiding volgen) recht op een studentenreisproduct.
Had ook nooit ingevoerd moeten worden. Bezuinigen op de basisbeurs en dan hier het geld instoppen 8)7
pi_179086900
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:00 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik krijg toch een heel ander beeld bij de combinatie student en gezondheid. Iets met overmatig zuipen, chronisch slaapgebrek, weinig lichaamsbeweging en ongezond eten.
Haha fuck, voor het gemak even niet aan gedacht. ;)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 13:03:59 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179086962


hbo'ers zijn ook geen studenten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 11 mei 2018 @ 13:31:34 #104
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_179087521
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:38 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een nog betere vergelijking is dat veel mensen die een auto besturen zichzelf chauffeur noemen. Nee, je bent automobilist. Een chauffeur rijdt beroepsmatig. En nee, een vertegenwoordiger in zijn leasehok is geen chauffeur.
Die vertegenwoordiger heet tegenwoordig account manager 😂
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 11 mei 2018 @ 13:47:07 #105
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_179087856
Ik vind dat er (vooral onder hogeropgeleiden) een verschrikkelijk elitaire houding naar hen bestaat. Zielig dat sommige mensen het nodig vinden om anderen omlaag te halen zodat ze zichzelf dan beter voelen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_179087998
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 13:47 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik vind dat er (vooral onder hogeropgeleiden) een verschrikkelijk elitaire houding naar hen bestaat. Zielig dat sommige mensen het nodig vinden om anderen omlaag te halen zodat ze zichzelf dan beter voelen.
Hogeropgeleiden zijn dan ook de elite van de samenleving dus niet minder dan terecht.

Mag je tegenwoordig niet eens meer trots zijn op je prestaties of wat :')
Nee, mbo'ers zijn tegenwoordig even goed als wo'ers. _O-
  vrijdag 11 mei 2018 @ 14:00:37 #107
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_179088104
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 13:54 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Hogeropgeleiden zijn dan ook de elite van de samenleving dus niet minder dan terecht.

Mag je tegenwoordig niet eens meer trots zijn op je prestaties of wat :')
Nee, mbo'ers zijn tegenwoordig even goed als wo'ers. _O-
Trots zijn of neerbuigend naar anderen is een groot verschil vind ik.
Alsof je je hele identiteit om je beroep/opleiding heen moet hangen.
Maar als jij je alleen trots kunt voelen over je prestaties door op anderen neer te kijken moet je dat vooral doen. Zegt veel over je :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Eiwitshake op 11-05-2018 14:09:29 ]
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  vrijdag 11 mei 2018 @ 14:06:25 #108
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179088180
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 13:54 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Mag je tegenwoordig niet eens meer trots zijn op je prestaties of wat :')
Waarom zouden mbo'ers niet net zo trots mogen zijn op hun prestaties als wo'ers? De mediane wo'er presteert waarschijnlijk niet beter dan de gemiddelde mbo'er, als je rekening houdt met alle dingen die buiten hun invloed liggen, zoals natuurlijk talent.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 14:11:07 #109
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179088243
Studenten zijn wo'ers en exclusief wo'ers. Zo is het nou eenmaal.

We moeten eens af van dat rubberentegelgedoe. Sommigen zijn nou eenmaal handiger met hun handjes dan met hun hersens, en gaan naar een school om daar wat mee te doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_179088288
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom zouden mbo'ers niet net zo trots mogen zijn op hun prestaties als wo'ers?
Omdat die zijn gehele leven slechter gepresteerd heeft op school? Lijkt mij nogal logisch.
quote:
De mediane wo'er presteert niet beter dan de gemiddelde mbo'er, als je rekening houdt met alle dingen die buiten hun invloed liggen, zoals natuurlijk talent.
_O- Een gemiddelde wo'er kan volgens jou niet beter rekenen, schrijven, lezen, heeft niet veel meer algemene kennis, heeft niet sneller dingen door, etc. dan een gemiddelde mbo'er?

En dit gehele verschil komt door zaken buiten hun invloed? Niet mee oneens met deze laatste stelling trouwens, maar dat kun je doortrekken tot vrijwel alles in het leven.
pi_179088312
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:00 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Trots zijn of neerbuigend naar anderen is een groot verschil vind ik.
Alsof je je hele identiteit om je beroep/opleiding heen moet hangen.
Maar als jij je alleen trots kunt voelen over je prestaties door op anderen neer te kijken moet je dat vooral doen. Zegt veel over je :')
Eens met wat je zegt, maar dan moet je als mbo'er ook niet gaan denken dat je op hetzelfde niveau zit als een wo'er. Dat is alsof je een amateurvoetballer hebt die denkt dat hij hetzelfde verdient en op hetzelfde niveau zit als Ibrahimovic. Niet meer dan terecht dat Ibrahimovic die persoon in zijn gezicht uitlacht, net zoals mbo'ers in hun gezicht uitgelachen moeten worden als ze denken dat ze even goed zijn als wo'ers. Wat een grap.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 14:17:39 #112
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179088335
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:13 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Omdat die zijn gehele leven slechter gepresteerd heeft op school? Lijkt mij nogal logisch.

[..]

_O- Een gemiddelde wo'er kan volgens jou niet beter rekenen, schrijven, lezen, heeft niet veel meer algemene kennis, heeft niet sneller dingen door, etc. dan een gemiddelde mbo'er?

En dit gehele verschil komt door zaken buiten hun invloed? Niet mee oneens met deze laatste stelling trouwens, maar dat kun je doortrekken tot vrijwel alles in het leven.
In verhouding tot zijn vermogens, is het behalen van een diploma geen grotere of kleinere prestatie voor een gemiddelde mbo'er dan voor een gemiddelde wo'er. Als ze er allebei ongeveer even hard voor moeten werken, waarom zouden ze er dan niet even trots op mogen zijn?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 14:17:58 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179088341
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:15 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Eens met wat je zegt, maar dan moet je als mbo'er ook niet gaan denken dat je op hetzelfde niveau zit als een wo'er. Dat is alsof je een amateurvoetballer hebt die denkt dat hij hetzelfde verdient en op hetzelfde niveau zit als Ibrahimovic. Niet meer dan terecht dat Ibrahimovic die persoon in zijn gezicht uitlacht, net zoals mbo'ers in hun gezicht uitgelachen moeten worden als ze denken dat ze even goed zijn als wo'ers. Wat een grap.
Het past wel prima in onze huidige zeikmaatschappij. Iedereen is hetzelfde en niemand mag buitengesloten worden. Wees vooral niet te hard voor elkaar, je kan zomaar iemand kwetsen ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_179088430
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het past wel prima in onze huidige zeikmaatschappij. Iedereen is hetzelfde en niemand mag buitengesloten worden. Wees vooral niet te hard voor elkaar, je kan zomaar iemand kwetsen ;(
Yup, jammer dit.

Ik heb overigens respect voor mbo'ers voor de zaken die zij goed kunnen en veel beter kunnen dan ik, maar dat is niet studeren. Ga jezelf dan ook geen student noemen of dezelfde voordelen 'eisen' die studenten hebben, want die hebben dat omdat ze goed kunnen studeren.

Ik zie ASML niet de lokale mbo school sponsoren, maar wel mijn natuurkunde-vereniging. Daar is niks oneerlijks aan. :W
pi_179088438
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hbo is gewoon hoger onderwijs. Bachelors kun je daar halen en dat is internationaal ook gewoon herkend als 'hoger'.

'Deelnemers' is wel een rare term, maak daar leerlingen van zou ik zeggen. Maar een studie? Nee.
Mbo is een opleiding. Hoger onderwijs is een studie. Dat is het verschil.
HBO is ook geen echte studie, maar een opleiding. HBO staat dan ook voor Hoge Beroeps Opleiding. Er is werkelijk een wereld van verschil tussen een HBO en een universiteit.

Nu is het woord "student" geen beschermde term, dus die mag iedereen voeren. Ook als je het gedragsleven van de mieren in je tuin bestudeert, ben je een "student".

Wat de internationale bacholortitels betreft - ja, het feit dat het Nederlandse onderwijs zijn niveau naar beneden heeft bijgesteld om maar mee te kunnen doen met die interessantdoenerige Engelse termen, verandert nog niets aan de werkelijkheid.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 14:27:08 #116
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_179088474
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoezo? Moet een mbo dan ook dezelfde erkenning krijgen als een hbo? Er is een wezenlijk verschil tussen die 2. In alles.
Straks gaan we ook nog zeuren dat het niet eerlijk is dat mbo'ers een lager startsalaris krijgen dan hbo'ers op de arbeidsmarkt.
De OP heeft het over studentenkortingen en toegang tot sportfaciliteiten en -verenigingen. Er is voor dat soort dingen geen zinnig onderscheid te maken tussen mbo en hbo. Idem voor de studenten-OV; zo lang het ding nog in deze vorm bestaat is het onlogisch om mbo'ers ervan uit te zonderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 11 mei 2018 @ 14:30:00 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179088517
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:11 schreef Nattekat het volgende:
Studenten zijn wo'ers en exclusief wo'ers. Zo is het nou eenmaal.

We moeten eens af van dat rubberentegelgedoe. Sommigen zijn nou eenmaal handiger met hun handjes dan met hun hersens, en gaan naar een school om daar wat mee te doen.
Gelukkig is het onze regering die dat wel zal bepalen en niet Nattekat.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 14:30:10 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179088521
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De OP heeft het over studentenkortingen en toegang tot sportfaciliteiten en -verenigingen. Er is voor dat soort dingen geen zinnig onderscheid te maken tussen mbo en hbo. Idem voor de studenten-OV; zo lang het ding nog in deze vorm bestaat is het onlogisch om mbo'ers ervan uit te zonderen.
In het geval van het OV is het meer dan logisch dat er onderscheid wordt gemaakt. Studenten zullen vele malen vaker genoodzaakt zijn om het OV te nemen dan mbo'ers. Je hebt immers een flinke hoeveelheid meer mbo-scholen dan universiteiten. Ik snap ook niet waarom hbo'ers per se recht moeten hebben op zo'n abo.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 11 mei 2018 @ 14:42:02 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_179088683
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In het geval van het OV is het meer dan logisch dat er onderscheid wordt gemaakt. Studenten zullen vele malen vaker genoodzaakt zijn om het OV te nemen dan mbo'ers. Je hebt immers een flinke hoeveelheid meer mbo-scholen dan universiteiten. Ik snap ook niet waarom hbo'ers per se recht moeten hebben op zo'n abo.
Wat mij betreft hoort een studenten-OV een trajectkaart woonstad (van ouders)-uni/schoolstad te zijn, dan lost dat probleem zichzelf ook wel op. De reiskosten blijken met name in de landelijke gebieden voor mbo'ers toch regelmatig tot problemen te leiden, en als je de opleidingsmogelijkheden voor hbo en wo niet wil laten beperken door een reiskostenprobleem, dan moet je dat voor het mbo ook niet doen. Dat is een onnodig onderscheid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 14:45:59 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179088746
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat mij betreft hoort een studenten-OV een trajectkaart woonstad (van ouders)-uni/schoolstad te zijn, dan lost dat probleem zichzelf ook wel op. De reiskosten blijken met name in de landelijke gebieden voor mbo'ers toch regelmatig tot problemen te leiden, en als je de opleidingsmogelijkheden voor hbo en wo niet wil laten beperken door een reiskostenprobleem, dan moet je dat voor het mbo ook niet doen. Dat is een onnodig onderscheid.
mbo'ers hebben veel en veel meer keuze in de buurt. Het is gewoon een lulverhaal dat de kosten voor hen gelijk zijn, dat is het niet. 90% van de mbo'ers kan gewoon op fietsafstand ergens terecht. Er zit ook een wezenlijk verschil tussen de gemiddelde mbo'er en wo'er, dit verschil is ook exact terug te zien in alle kortingen die studenten wel krijgen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 11 mei 2018 @ 14:50:26 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_179088810
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:45 schreef Nattekat het volgende:
90% van de mbo'ers kan gewoon op fietsafstand ergens terecht.
Ik beweer ook nergens dat dat niet zo is. Vandaar mijn pleidooi voor een trajectkaart. In de huidige situatie zou wat meer maatwerk wel terecht zijn.

Ik geef les in Nijmegen, hier is het nauwelijks een probleem, slechts een paar specifieke opleidingen zijn wat verder weg. Maar als je in pakweg Groenlo woont dan is de uitdaging toch wel iets groter.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 14:52:39 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179088853
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik beweer ook nergens dat dat niet zo is. Vandaar mijn pleidooi voor een trajectkaart. In de huidige situatie zou wat meer maatwerk wel terecht zijn.

Ik geef les in Nijmegen, hier is het nauwelijks een probleem, slechts een paar specifieke opleidingen zijn wat verder weg. Maar als je in pakweg Groenlo woont dan is de uitdaging toch wel iets groter.
Daar kan een trajectkaart idd uitkomst bieden. Dan hoef je het nog niet meteen gelijk te trekken met studenten, die vaker hiervan afwijken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 11 mei 2018 @ 14:53:37 #123
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179088871
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:56 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Sinds januari 2017 hebben ook minderjarige mbo'ers (die een bol-opleiding volgen) recht op een studentenreisproduct.
Kaart.
Product is iets wat geleverd wordt, de uiteindelijke dienst in dit geval.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 11 mei 2018 @ 14:56:29 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179088933
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:24 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

HBO is ook geen echte studie, maar een opleiding. HBO staat dan ook voor Hoge Beroeps Opleiding. Er is werkelijk een wereld van verschil tussen een HBO en een universiteit.

Nu is het woord "student" geen beschermde term, dus die mag iedereen voeren. Ook als je het gedragsleven van de mieren in je tuin bestudeert, ben je een "student".

Wat de internationale bacholortitels betreft - ja, het feit dat het Nederlandse onderwijs zijn niveau naar beneden heeft bijgesteld om maar mee te kunnen doen met die interessantdoenerige Engelse termen, verandert nog niets aan de werkelijkheid.
Fout. Onderwijs.
Snap ook niet je redenatie over die internationale titels en naar beneden stellen van het niveau...

Rare post.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 11 mei 2018 @ 15:00:09 #125
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179089000
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:11 schreef Nattekat het volgende:
Studenten zijn wo'ers en exclusief wo'ers. Zo is het nou eenmaal.

We moeten eens af van dat rubberentegelgedoe. Sommigen zijn nou eenmaal handiger met hun handjes dan met hun hersens, en gaan naar een school om daar wat mee te doen.
Eh, nee.
Hoger onderwijs is hbo en wo. En een student volgt hbo of wo. VanDale zegt het, zo staat het bij wet.

Wat je daar zegt is derhalve een mening.

Verder dat rubbertegelgedoe ben ik het wel eens. Maar dat strookt niet met je eerste twee zinnen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179089079
Mbo'ers kunnen ook gewoon doorstromen :)
pi_179089231
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat mij betreft hoort een studenten-OV een trajectkaart woonstad (van ouders)-uni/schoolstad te zijn, dan lost dat probleem zichzelf ook wel op. De reiskosten blijken met name in de landelijke gebieden voor mbo'ers toch regelmatig tot problemen te leiden, en als je de opleidingsmogelijkheden voor hbo en wo niet wil laten beperken door een reiskostenprobleem, dan moet je dat voor het mbo ook niet doen. Dat is een onnodig onderscheid.
Een trajectkaart is een mooi alternatief, maar je moet wel rekening houden met stage. Dat is vaak toch in een andere stad.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 11 mei 2018 @ 15:18:23 #128
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_179089243
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 15:16 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Een trajectkaart is een mooi alternatief, maar je moet wel rekening houden met stage. Dat is vaak toch in een andere stad.
Dan bouw je de mogelijkheid in om tijdelijk een ander of een tweede eindpunt in te stellen. Daar is vast wel een mouw aan te passen.
Het gebruik zou in ieder geval beperkt moeten worden tot studiegerelateerd gereis.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_179089256
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kaart.
Product is iets wat geleverd wordt, de uiteindelijke dienst in dit geval.
Studenten moeten al enige jaren zelf een persoonlijke OV-chipkaart regelen waarop zij dan het abonnement kunnen laden dat door DUO beschikbaar wordt gesteld. Dat abonnement heet het studentenreisproduct. Zie www.studentenreisproduct.nl voor meer informatie.
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 15:36:35 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179089508
lekker belangrijk, geef gewoon iedereen die fulltime naar school gaat dezelfde rechten en plichten en hoe ze het dan zelf willen noemen boeit me echt helemaal niiiiiiks
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 15:38:59 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179089536
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 15:19 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Studenten moeten al enige jaren zelf een persoonlijke OV-chipkaart regelen waarop zij dan het abonnement kunnen laden dat door DUO beschikbaar wordt gesteld. Dat abonnement heet het studentenreisproduct. Zie www.studentenreisproduct.nl voor meer informatie.
Rare term. Het klopt gewoon niet om een abbo zelf een 'product' te noemen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 11 mei 2018 @ 15:47:07 #132
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179089663
Laaggeschoolden hebben in NL zo'n nare positie - redelijk uniek - dat ik zeg, gooi ze dit bot maar toe. We hebben meer laaggeschoolden nodig dan hoogopgeleiden, en dan doel ik niet op Syrische neurochirurgen en quantumfysica professoren.

Het vasthouden aan de titel 'student' als een soort eremedaille is ook gewoon snobisme van het uni volk. Van die elitaire typetjes als Leo Lucassen. Die zouden beter gedijen in de 19e eeuw. Het is niet alsof je eigen titel erdoor devalueert.

Het doet mij eigenlijk nog het meest denken aan de discussie over het homohuwelijk.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 15:56:49 #133
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179089788
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:24 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

HBO is ook geen echte studie, maar een opleiding. HBO staat dan ook voor Hoge Beroeps Opleiding. Er is werkelijk een wereld van verschil tussen een HBO en een universiteit.
Ja op het HBO heb je geen genderstudies, parapsychologie, antropologie, en het altijd nuttige geschiedenis waar iedere paardendrol die nog geen ideen heeft wat hij wil gaan doen terecht kan.

Natuurlijk is het hebben van een aantal van die mensen handig, maar geen klaslokalen vol....

Wezenlijk verschil.
pi_179089796
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:24 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

HBO is ook geen echte studie, maar een opleiding. HBO staat dan ook voor Hoge Beroeps Opleiding.
Hbo staat voor hoger beroepsonderwijs.
pi_179089867
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:51 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Sorry ik vergiste me het zijn juist inderdaad vrijwel alle mbo'ers met een afgetraind lichaam van de fitness, slapen 8 uur per dag, smeren hun bruine boterhammen met kaas en nemen dat mee, samen met een flesje water en een bakje salade.
En idd vrijwel alle studenten hebben een levensstijl met met overmatig zuipen, chronisch slaapgebrek, weinig lichaamsbeweging en ongezond eten.
Jij begon met een 'compleet verkeerd beeld', ik reageer met een ander absurdisme.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_179089868
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Fout. Onderwijs.
Snap ook niet je redenatie over die internationale titels en naar beneden stellen van het niveau...

Rare post.
Onderwijs / opleiding, hoe dan ook: géén academische instelling.

Misschien ben jij nog te jong om te weten dat de universitaire studies in Nederland op een aanmerkelijk hoger peil stonden voor de invoering van de tweefasenstructuur in 1982, en vooral voor de invoering van de bachelor-masterstructuur in 2002.

Om echter mee te kunnen doen met deze internationalisering van het hoger onderwijs, moest het hogere niveau van de Nederlandse universiteiten worden verlaagd. Studies aan onze Technische Hogescholen bijvoorbeeld kenden een zeer zwaar programma met een nominale duur van 5 jaar. De meeste afgestudeerde studenten deden er zo'n 7 jaar over, maar dat werden dan wel zeer goede ingenieurs met internationaal aanzien.

Echter, die 5-jarige studie paste niet in de 4-jarige eenheidsworst van het BaMa-stelsel. Of het nu ging om een lichtgewicht studie als bijvoorbeeld sociologie of een zware academische opleiding tot elektrotechnisch ingenieur - dat maakte sindsdien niet meer uit. Alles moest nu in 4 jaar.
pi_179089876
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 15:36 schreef sp3c het volgende:
lekker belangrijk, geef gewoon iedereen die fulltime naar school gaat dezelfde rechten en plichten en hoe ze het dan zelf willen noemen boeit me echt helemaal niiiiiiks
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 16:06:12 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179089935
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 16:01 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

ja toch?

helemaal of het een MBO'er kan schelen of hij zichzelf student mag noemen, die gewoon net zoveel gratis shit als de rest

wmb noem je het gewoon werklozen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 16:06:56 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179089944
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 16:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja toch?

helemaal of het een MBO'er kan schelen of hij zichzelf student mag noemen, die gewoon net zoveel gratis shit als de rest

wmb noem je het gewoon werklozen
Die willen ook graag gratis shit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179090000
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 16:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die willen ook graag gratis shit.
En terecht.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_179090468
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:13 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Omdat die zijn gehele leven slechter gepresteerd heeft op school? Lijkt mij nogal logisch.

[..]

_O- Een gemiddelde wo'er kan volgens jou niet beter rekenen, schrijven, lezen, heeft niet veel meer algemene kennis, heeft niet sneller dingen door, etc. dan een gemiddelde mbo'er?

En dit gehele verschil komt door zaken buiten hun invloed? Niet mee oneens met deze laatste stelling trouwens, maar dat kun je doortrekken tot vrijwel alles in het leven.
Slechter presteren op school zegt niet altijd alles. Gaat om die periode in je jeugd om de zin. Mogelijk zijn er zat mbo'ers die wel de capaciteit hebben maar in hun jeugd weinig zin hebben achter boeken te zitten of problemen hebben met bepaalde onderwijzers. Het kan dus zomaar zijn dat ze op volwassen leeftijd via hun werkgever alsnog een hbo'er voorbij gaan.

Zo zijn er ook hbo'ers die om de een of andere reden toch mislukken. Op de werkvloer zul je uiteindelijk toch moeten laten zien dat je dat diploma ook waard bent. Dan komt het ook neer op sociale omgang en andere karakter eigenschappen die nodig zijn anders dan de theoretische stof. Je moet het ook allemaal kunnen toepassen.
pi_179090681
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In het geval van het OV is het meer dan logisch dat er onderscheid wordt gemaakt. Studenten zullen vele malen vaker genoodzaakt zijn om het OV te nemen dan mbo'ers. Je hebt immers een flinke hoeveelheid meer mbo-scholen dan universiteiten. Ik snap ook niet waarom hbo'ers per se recht moeten hebben op zo'n abo.
Niet elke mbo bied bepaalde studies. Als ik mbo laboratorium techniek neem kan dat in Limburg alleen in Sittard. Opticien kan alleen in Roermond. Dan praat ik even over Limburg. Dan is een traject kaart dat Janneke ook al aangeeft een prima oplossing.
pi_179091015
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:47 schreef von_manstein het volgende:

stu·dent (de; m,v; meervoud: studenten), stu·den·te (de; v; meervoud: studentes, studenten)
1. iem. die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool

Helaas voor de mbo deelnemers :)
Precies. Tis typisch weer voor deze tijd. Ze willen allemaal *iets* zijn maar ze willen het niet worden. Wel de lusten, niet de lasten. Valt nog mee dat de discriminatie kaart nog niet is getrokken.. })

Maar zoals in deze tijd zal de overheid wel weer een knieval maken en het met een drogreden afdoen naar de buitenwereld en dan zijn de MBO'ers ook weer rustig en tevree.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2018 17:11:45 ]
  Beste debater 2022 vrijdag 11 mei 2018 @ 17:12:56 #144
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_179091047
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 15:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja op het HBO heb je geen genderstudies, parapsychologie, antropologie, en het altijd nuttige geschiedenis waar iedere paardendrol die nog geen ideen heeft wat hij wil gaan doen terecht kan.

Natuurlijk is het hebben van een aantal van die mensen handig, maar geen klaslokalen vol....

Wezenlijk verschil.
Wow, dit verklaart ineens alles.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_179091135
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:24 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

HBO is ook geen echte studie, maar een opleiding. HBO staat dan ook voor Hoge Beroeps Opleiding. Er is werkelijk een wereld van verschil tussen een HBO en een universiteit.

Nu is het woord "student" geen beschermde term, dus die mag iedereen voeren. Ook als je het gedragsleven van de mieren in je tuin bestudeert, ben je een "student".

Wat de internationale bacholortitels betreft - ja, het feit dat het Nederlandse onderwijs zijn niveau naar beneden heeft bijgesteld om maar mee te kunnen doen met die interessantdoenerige Engelse termen, verandert nog niets aan de werkelijkheid.
Nee HBO staat voor Home Box Office.

Hoger beroepsonderwijs = hbo.
pi_179091201
Maar de studenten en de hbo scholieren hebben zichzelf toch juist vereningd in het verleden en gelobbyd bij de universiteiten/hbo instellingen voor de zaken die ze nu hebben.

Niets staat de mbo scholier in de weg datzelfde te doen.

Maar nee zij kiezen de weg van klagen en hand ophouden. Verenig jezelf en zorg dat je invloed krijgt bij de ROC's etc.etc.

En mbo-er kun je al vanaf je 16e zijn en van niveau 1 t/m 4... Die hebben totaal andere belevingswereld
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_179091314
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 16:39 schreef Cherni het volgende:

[..]

Slechter presteren op school zegt niet altijd alles. Gaat om die periode in je jeugd om de zin.
Mogelijk zijn er zat mbo'ers die wel de capaciteit hebben maar in hun jeugd weinig zin hebben achter boeken te zitten of problemen hebben met bepaalde onderwijzers.
Het kan dus zomaar zijn dat ze op volwassen leeftijd via hun werkgever alsnog een hbo'er voorbij gaan.

Zo zijn er ook hbo'ers die om de een of andere reden toch mislukken. Op de werkvloer zul je uiteindelijk toch moeten laten zien dat je dat diploma ook waard bent. Dan komt het ook neer op sociale omgang en andere karakter eigenschappen die nodig zijn anders dan de theoretische stof. Je moet het ook allemaal kunnen toepassen.
Capaciteit is pas iets waard als je er gebruik van maakt het verder ontwikkeld natuurlijk. Als ze dat alsnog doen na een mbo-opleiding dan is dat mooi toch. Je hebt dan echter wel een flinke achterstand in te halen natuurlijk.
pi_179092159
Maar het gaat er dus om dat ze geen korting krijgen? Dat ligt dan toch aan de winkels, sportscholen etc. in plaats van aan de overheid. Het zijn de winkels en sportscholen die weigeren niet de overheid.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 18:25:01 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179092169
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:24 schreef Collide het volgende:
Maar het gaat er dus om dat ze geen korting krijgen? Dat ligt dan toch aan de winkels, sportscholen etc. in plaats van aan de overheid. Het zijn de winkels en sportscholen die weigeren niet de overheid.
Het ligt aan henzelf. Studenten hebben ervoor gelobbyd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_179092205
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het ligt aan henzelf. Studenten hebben ervoor gelobbyd.
Dat ook. Ze kunnen zouden ook zelf het initiatief moeten nemen om kortingen te regelen, verenigingen op te zetten en activiteiten te organiseren. Daarvoor hoef je geen student genoemd te worden.
pi_179092344
Ho stop, voor je het weet leven we in een communistische samenleving. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179092402
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:24 schreef Collide het volgende:
Maar het gaat er dus om dat ze geen korting krijgen? Dat ligt dan toch aan de winkels, sportscholen etc. in plaats van aan de overheid. Het zijn de winkels en sportscholen die weigeren niet de overheid.
Vroeger kreeg je gewoon korting als je je studenten-ovkaart (of hoe dat ook schrijft) liet zien. Dan ging een winkel echt niet vragen of je mbo, hbo of wo deed. Is dat tegenwoordig ook veranderd?
ROBODEMONS..................|:(
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 11 mei 2018 @ 18:48:11 #153
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179092449
Oh god, je zal je verworven studentenstatus of naam maar moeten delen met iemand die mbo heeft gedaan. Dat zijn maar domme mensen, dat wil ik niet hoor.


Sommige users laten zich iig weer heerlijk kennen. Lowkey arrogantie ten top
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_179092468
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh god, je zal je verworven studentenstatus of naam maar moeten delen met iemand die mbo heeft gedaan. Dat zijn maar domme mensen, dat wil ik niet hoor.

Sommige users laten zich iig weer heerlijk kennen. Lowkey arrogantie ten top
Ja, had item op radio1 gehoord, ik vind dat ze wel een punt hebben. Veel punten zelfs. Dus go ahead, zou ik zeggen.
I´m back.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 18:51:44 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_179092503
Het zijn gewoon scholieren. Alleen op Uni's vind je studenten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_179092505
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Vroeger kreeg je gewoon korting als je je studenten-ovkaart (of hoe dat ook schrijft) liet zien. Dan ging een winkel echt niet vragen of je mbo, hbo of wo deed. Is dat tegenwoordig ook veranderd?
Volgensmij zijn er geen OV-chipkaarten voor studenten meer.
pi_179092518
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Vroeger kreeg je gewoon korting als je je studenten-ovkaart (of hoe dat ook schrijft) liet zien. Dan ging een winkel echt niet vragen of je mbo, hbo of wo deed. Is dat tegenwoordig ook veranderd?
Je moet tegenwoordig een partijkaart van Groenlinks hebben anders krijg je niets meer. :{w
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 11 mei 2018 @ 18:52:55 #158
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179092528
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, had item op radio1 gehoord, ik vind dat ze wel een punt hebben. Veel punten zelfs. Dus go ahead, zou ik zeggen.
Dat is het ook, maar een stel hautaine kwasten voelen zich te goed om mboers studenten te noemen. Het is gewoon een term, een mboer is niet ineens doctorandus ofzo
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_179092555
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is het ook, maar een stel hautaine kwasten voelen zich te goed om mboers studenten te noemen. Het is gewoon een term, een mboer is niet ineens doctorandus ofzo
Ook als je ze studenten noemt is het probleem niet opgelost. Het is niet dat ze dan wel opeens korting krijgen, mee mogen doen aan activiteiten en lid kunnen worden van verenigingen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 11 mei 2018 @ 18:55:48 #160
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179092571
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:54 schreef Collide het volgende:

[..]

Ook als je ze studenten noemt is het probleem niet opgelost. Het is niet dat ze dan wel opeens korting krijgen, mee mogen doen aan activiteiten en lid kunnen worden van verenigingen.
Naar wat ik begreep zou het wel een paar problemen oplossen, maar ik zie het probleem dan ook echt niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_179092597
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Naar wat ik begreep zou het wel een paar problemen oplossen, maar ik zie het probleem dan ook echt niet.
Welk problemen lost het op dan?

Wanneer er een introductieweek wordt georganiseerd voor studenten (waar een universiteit/hogeschool) aan mee betaald. Waarom zouden mbo'ers daarop eens aan mogen deelnemen als je ze studenten noemt. Mbo scholen moeten dan gewoon meebetalen of een eigen introductie organiseren.
pi_179092732
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Naar wat ik begreep zou het wel een paar problemen oplossen, maar ik zie het probleem dan ook echt niet.
Ze worden op tal van gebieden buitengesloten: komen kroegen niet in, krijgen geen korting op zorgpremie, tal van andere zaken. Is wat mij betreft iets dat gelijk getrokken kan worden met HBO'er en WO'ers. MBO4 is ook 4 jaar. MBO4-techniek vind ikzelf waardevoller dan HBO-vrijetijdskunde of allerlei andere studies op HBO niveau. Niet dat die studie ook op techniek gebied zo hoogdravend is, echter die mensen krijgen wel banen in de techniek die heel belangrijk zijn. Ook MBO3 al btw in de techniek. MBO is onze backbone.
I´m back.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:17:21 #163
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179092913
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh god, je zal je verworven studentenstatus of naam maar moeten delen met iemand die mbo heeft gedaan. Dat zijn maar domme mensen, dat wil ik niet hoor.


Sommige users laten zich iig weer heerlijk kennen. Lowkey arrogantie ten top
Ik zie echt veel meer een minderwaardigheidscomplex bij mbo'ers dan arrogantie bij wo'ers.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:18:01 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179092931
Aan de andere kant snap ik niet waarom mbo'ers denken dat ze bij een studentenvereniging moeten.
Overigens is het voor een studentenvereniging dan weer vrij makkelijk mensen te weren die een bepaald niveau niet halen.
Laat ze gewoon een aantal vwo examenvragen beantwoorden als toelatingstest, wie het niet haalt hoeft niet verder.

Nog even en sneeuwvlokjes met een IQ van 112 verwachten dat ze lid mogen worden van Mensa; ze scoren dan wel niet in het 98ste percentiel, maar ze zijn ook "best slim".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:19:38 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179092955
En dan straks allemaal van die 16-jarigen; net van de mavo, en lid willen worden van een studentenclub, waar ze niet alleen het niveau niet halen, maar ook nog eens veel jonger zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179092959
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:18 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant snap ik niet waarom mbo'ers denken dat ze bij een studentenvereniging moeten.
Overigens is het voor een studentenvereniging dan weer vrij makkelijk mensen te weren die een bepaald niveau niet halen.
Laat ze gewoon een aantal vwo examenvragen laten beantwoorden als toelatingstest, wie het niet haalt hoeft niet verder.

Nog even en sneeuwvlokjes met een IQ van 112 verwachten dat ze lid mogen worden van Mensa; ze scoren dan wel niet in het 98ste percentiel, maar ze zijn ook "best slim".
Mwaoh, zijn weinig echt slimme, intelligente mensen, ook op universiteiten.
I´m back.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:26:16 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179093115
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh, zijn weinig echt slimme, intelligente mensen, ook op universiteiten.
Een mbo'er die die test wel haalt zal ze dan ook minder in de weg lopen.
Maar dan nog; mbo'ers wonen thuis, studentenverenigingen hebben ook veel studenten die voor het eerst zelfstandig wonen, totaal andere belevingswereld.
En wie zit er op die 16-jarigen te wachten? Of willen ze in mbo-3 ineens lid worden? Helft van het jaar stage lopen, maar wel bij de studentenvereniging in plaats A waar ze dan vanwege de stage amper zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:29:33 #168
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_179093194
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap, PPfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff, wat een gemierenneuk weer zeg. :O :O :O :O :O :O :O :O o|O o|O o|O o|O o|O o|O o|O :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_179093270
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een mbo'er die die test wel haalt zal ze dan ook minder in de weg lopen.
Maar dan nog; mbo'ers wonen thuis, studentenverenigingen hebben ook veel studenten die voor het eerst zelfstandig wonen, totaal andere belevingswereld.
En wie zit er op die 16-jarigen te wachten? Of willen ze in mbo-3 ineens lid worden? Helft van het jaar stage lopen, maar wel bij de studentenvereniging in plaats A waar ze dan vanwege de stage amper zijn.
Ja, klopt uitgaansavond voor WO'ers is op donderdag als traditie, want vrijdag naar huis om de vuile was te laten wassen (tenzij je uit onbegaanbare verre plaatsen kwam en dus niet ieder weekend naar huis ging). Die traditie kennen MBO'ers niet echt.
Maar voor de rest: ze kunnen hun eigen studentenverenigingen oprichten, toch?
I´m back.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:40:10 #170
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_179093382
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:58 schreef Leandra het volgende:
Vroeger... toen je op het hbo ook nog geen student was.
Wat een gezeik om niets, studeren doe je aan een universiteit, op andere plekken ga je naar school.
Op het HBO ben je ook geen student inderdaad. 10 jaar geleden in ieder geval.
pi_179093412
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:40 schreef Mishu het volgende:

[..]

Op het HBO ben je ook geen student inderdaad. 10 jaar geleden in ieder geval.
35 jaar geleden was het helemaal. :{w .
I´m back.
pi_179093452
Naar mijn weten had het MBO en zelfs het HBO hier weinig behoefte aan.

Althans, toen ik nog op het HBO zat waren er maar weinig 'sociale' mensen buiten ons coole clubje 8-) . Daarbij stonden de MBO'ers altijd met scooters voor de McDonalds e.d. . Die zag ik geen interesse tonen om Questor, Ab Actis o.i.d. bij een studentenvereniging te worden.

Het gaat er ook een beetje om dat je bij gezellige mensen komt met gelijke interesses. MBO'ers hebben over het algemeen wat andere ineteresses dan WO/HBO'ers en zelfs tussen WO en HBO zit er een wezenlijk verschil.

Daarbij, niets stopt de MBO'ers om zichzelf te organiseren in verenigingen. Als ze dat niet kunnen, tja, zeur dan ook niet dat je een stempel 'laag opgeleid' op je voorhoofd krijgt. :')
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:47:23 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179093475
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt uitgaansavond voor WO'ers is op donderdag als traditie, want vrijdag naar huis om de vuile was te laten wassen (tenzij je uit onbegaanbare verre plaatsen kwam en dus niet ieder weekend naar huis ging). Die traditie kennen MBO'ers niet echt.
Maar voor de rest: ze kunnen hun eigen studentenverenigingen oprichten, toch?
Natuurlijk kunnen ze dat, maar wat weerhoudt ze daar nu van?
Ze willen volgens mij geen eigen studentenvereniging, ze willen lid worden van een reeds bestaande vereniging, waar ze geen enkele connectie met de leden hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179093518
Ik heb ook mbo gedaan en vind het ook geen probleem om dan scholier genoemd te worden.
Alleen mensen die dan op je neerkijken op basis van je opleiding is wel een beetje sneu ;(

Al moet ik zeggen dat ik op de logistieke opleiding wel echt met van die typetjes in de klas zat :') :') :')
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:51:30 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179093536
De TT is wat dat betreft wel typisch... ze willen studenten heten, ze willen dus zo genoemd worden, zelf weten ze ook wel dat ze het niet zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179093629
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:17 schreef Ludachrist het volgende:
Wacht, de feuten op het hbo zijn al wél officieel studenten?

Haha, precies wat ik dacht toen ik dit vanmorgen las.
Somebody that I used to know
pi_179093642
Wanneer is dat trouwens begonnen met dat MBO2, -3, -4 eigenlijk, weet iemand dat?
En waarom voeren ze dat niet doodleuk door in HBO?
In WO?
I´m back.
pi_179093677
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:50 schreef FL_Freak het volgende:
Ik heb ook mbo gedaan en vind het ook geen probleem om dan scholier genoemd te worden.
Alleen mensen die dan op je neerkijken op basis van je opleiding is wel een beetje sneu ;(

Al moet ik zeggen dat ik op de logistieke opleiding wel echt met van die typetjes in de klas zat :') :') :')
Klopt een technische MBO4 en je staat als een procesoperator op een chem of petro-chem plant, dat heeft heel wat meer portée, in mijn ogen, dan een HBO-vrijetijdskunde. Mensen hebben er ook geen idee van, wat dat is.
Ook meer dan een WO-sociologie eigenlijk.
Die lui verdienen ook meer trouwens.
I´m back.
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 20:12:49 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179093832
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 16:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die willen ook graag gratis shit.
die zitten ook aan het staatsinfuus :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179093847
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

die zitten ook aan het staatsinfuus :Y
Iedere jongere die een studie doet.
Is een investering van onze maatschappij wmb.
I´m back.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 20:14:58 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179093872
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Iedere jongere die een studie doet.
Is een investering van onze maatschappij wmb.
Niet allemaal meer sinds het weer een lening is.
Sommige ouders betalen het weer helemaal zelf.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 20:15:26 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179093879
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Iedere jongere die een studie doet.
Is een investering van onze maatschappij wmb.
mee eens :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179093886
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet allemaal meer sinds het weer een lening is.
Sommige ouders betalen het weer helemaal zelf.
Ja, vermogende ouders die kunnen dat betalen, ouders in het precariaat niet.
I´m back.
pi_179093914
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

mee eens :Y
Ja, en daarom moeten we daarmee doorgaan en trouwens niet neerkijken op MBO'ers, die zijn de backbone, overal, in onze maatschappij. Ze weten dat alleen niet.
Met gogen kun je sloten dempen, maar als je riool gedempt is, heb je een MBO'er nodig bij wijze van spreke.
I´m back.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 20:19:35 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179093941
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, vermogende ouders die kunnen dat betalen, ouders in het precariaat niet.
Vermogende ouders kunnen er ook voor kiezen hun kind zelf verantwoordelijkheid te laten nemen voor hun financiën tijdens de studie.
Maar als je toch maar 1 kind hebt dat later alles erft dan is het weinig zinvol hem schulden te laten maken terwijl hij tzt erfbelasting moet betalen over wat je tijdens zijn studie niet aan hem hebt uitgegeven.
Scheelt nog VRH ook, en misschien is het zelfs een aftrekpost :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179093963
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:50 schreef FL_Freak het volgende:
Al moet ik zeggen dat ik op de logistieke opleiding wel echt met van die typetjes in de klas zat :') :') :')
Ik had gelukkig geen typetjes in de klas. Scheelde natuurlijk ook dat je niet zomaar werd aangenomen voor de opleiding. Je moest een thuisopdracht maken en je portfolio laten zien. Aan de hand daarvan werd besloten of je de opleiding mocht volgen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt uitgaansavond voor WO'ers is op donderdag als traditie, want vrijdag naar huis om de vuile was te laten wassen (tenzij je uit onbegaanbare verre plaatsen kwam en dus niet ieder weekend naar huis ging). Die traditie kennen MBO'ers niet echt.
Maar voor de rest: ze kunnen hun eigen studentenverenigingen oprichten, toch?
Dat kun je ook van hbo'ers zeggen. Toen ik zelf op het hbo zat, was ook zo goed als niemand die interesse had om lid te worden van een studentenvereniging. Je trok met elkaar op of met vrienden. Eigenlijk gewoon met mensen die dezelfde interesses hadden als jij.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179093973
Gaan we ook even hetzelfde collegegeld aftikken dan jongens?
  vrijdag 11 mei 2018 @ 20:23:19 #188
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_179093994
In dat verhaal van de NOS gaat het alleen maar over korting en feesten. Wat kinderachtig. Ik stel voor dat we de mbo deelnemers gewoon scholieren noemen.
pi_179094065
In mijn ervaring hadden de MBO'ers ook meer te besteden, omdat ze tijd hadden om bij te klussen dan wel een opleiding deden met werken en leren tegelijk.
pi_179094099
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:34 schreef matspontius het volgende:

[..]

Jij hebt ook de MBO gedaan?
mbo*

Opvallend hoeveel mensen mbo nog steeds met hoofdletters schrijven, hetzelfde met hbo btw :P

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2018 20:32:12 ]
pi_179094121
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:31 schreef vigen98 het volgende:

[..]

mbo*

Opvallend hoeveel mensen mbo nog steeds met hoofdletters schrijven, hetzelfde met hbo btw :P
wo
dissertatie
proefschrift
I´m back.
pi_179094164
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:21 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik had gelukkig geen typetjes in de klas. Scheelde natuurlijk ook dat je niet zomaar werd aangenomen voor de opleiding. Je moest een thuisopdracht maken en je portfolio laten zien. Aan de hand daarvan werd besloten of je de opleiding mocht volgen.

[..]

Dat kun je ook van hbo'ers zeggen. Toen ik zelf op het hbo zat, was ook zo goed als niemand die interesse had om lid te worden van een studentenvereniging. Je trok met elkaar op of met vrienden. Eigenlijk gewoon met mensen die dezelfde interesses hadden als jij.
Ja, toen ik studeerde was een studentenvereniging, als in corps, helemaal niet erg correct.
Wel aangesloten bij een studentenvereniging, maar kwam me al na een maand of 3 de keel uit eigenlijk.
I´m back.
pi_179094170
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:22 schreef Wereldgozer het volgende:
Gaan we ook even hetzelfde collegegeld aftikken dan jongens?
Als ze recht hebben op die lening en ov-kaart, lijkt het me ook logisch dat ze collegegeld moeten betalen. Gewoon de zelfde rechten en plichten als hbo'ers en wo'ers.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179094239
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, toen ik studeerde was een studentenvereniging, als in corps, helemaal niet erg correct.
Wel aangesloten bij een studentenvereniging, maar kwam me al na een maand of 3 de keel uit eigenlijk.
Ik vraag me sowieso af waar die lui hun vrije tijd vandaan halen. Zowel op het mbo als hbo had ik best wel lange schooltijden. Kwam vooral door de vele tussenuren die je had. Gelukkig wel vaak 1 dag in de week vrij, maar die dag gebruikte ik dan voor mijn bijbaantje.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 20:40:21 #195
408813 crew  trein2000
pi_179094241
Boehoehoe, gaan jullie dan ook lenen? En twee jaar langer naar de middelbare school waar je helemaal niks krijgt? En hetzelfde collegegeld betalen...

En geen betaalde stages...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_179094255
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:40 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik vraag me sowieso af waar die lui hun vrije tijd vandaan halen. Zowel op het mbo als hbo had ik best wel lange schooltijden. Kwam vooral door de vele tussenuren die je had. Gelukkig wel vaak 1 dag in de week vrij, maar die dag gebruikte ik dan voor mijn bijbaantje.
Mwaoh, je had niet veel college uren per week hoor, ik niet althans. 16 uur tops. Was niet echt schools toen.
I´m back.
pi_179094290
Minister: stel studentenverenigingen open voor mbo'ers - http://nos.nl/l/2231417
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 20:49:35 #198
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179094351
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh god, je zal je verworven studentenstatus of naam maar moeten delen met iemand die mbo heeft gedaan. Dat zijn maar domme mensen, dat wil ik niet hoor.

Sommige users laten zich iig weer heerlijk kennen. Lowkey arrogantie ten top
Dit dus. Ze moeten toch een manier houden om zich beter te voelen dan anderen zonder aantoonbare reden. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_179094371
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh, je had niet veel college uren per week hoor, ik niet althans. 16 uur tops. Was niet echt schools toen.
Zowel op het grafisch lyceum als de kunstacademie had je vooral praktijklessen en die duurde sowieso minimaal 2 lesuren. Schools zou ik het niet noemen, maar het was gewoon veel.

Als ik zo over nadenk, zou ik het wel weer opnieuw willen doen. Was een mooie tijd. :z
ROBODEMONS..................|:(
pi_179094388
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 16:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Jij begon met een 'compleet verkeerd beeld', ik reageer met een ander absurdisme.
Het is absurd dat niet alle studenten ongezond leven :?
pi_179094584
In veel andere landen ben je automatisch student als je een vervolgopleiding doet. Daarmee blijven de barrieres nog wel aanwezig.
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 21:05:33 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179094602
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:40 schreef trein2000 het volgende:
Boehoehoe, gaan jullie dan ook lenen? En twee jaar langer naar de middelbare school waar je helemaal niks krijgt? En hetzelfde collegegeld betalen...

En geen betaalde stages...
doe je zelf
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179094758
Allemaal hooggeleiden hier op de FOKZ inclusief 30cm peners.
pi_179094809
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:51 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zowel op het grafisch lyceum als de kunstacademie had je vooral praktijklessen en die duurde sowieso minimaal 2 lesuren. Schools zou ik het niet noemen, maar het was gewoon veel.

Als ik zo over nadenk, zou ik het wel weer opnieuw willen doen. Was een mooie tijd. :z
Ùni in die tijd moest je het gewoon van studie in boeken in de UB hebben, ook wel logisch ergens. We kregen nog een literatuurtentamen ook, zoveel pp boeken moest je lezen uit de lijst die ze gaven en dan weer een praatje van maar een uur of zo (45 minuten met professoraal kwartiertje). Meerwaarde van hoorcolleges heb ik nooit zo begrepen. En ja werkcolleges soms wel soms niet.
Nu nog steeds als ik cursussen doe hoor, ik begrijp de meerwaarde niet echt van iemand voor de klas die een verhaal houdt. Heb weer veel cursussen gedaan ook afgelopen periode.
I´m back.
pi_179094848
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:16 schreef Tem het volgende:
Allemaal hooggeleiden hier op de FOKZ inclusief 30cm peners.
Neuh, in POL-SC tog? :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 11-05-2018 21:47:20 ]
I´m back.
pi_179094880
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:52 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Het is absurd dat niet alle studenten ongezond leven :?
Leuk geprobeerd, probeer eens een gewone reactie in plaats van gespeelde domheid.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_179094964
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ùni in die tijd moest je het gewoon van studie in boeken in de UB hebben, ook wel logisch ergens. We kregen nog een literatuurtentamen ook, zoveel pp boeken moest je lezen uit de lijst die ze gaven en dan weer een praatje van maar een uur of zo (45 minuten met professoraal kwartiertje). Meerwaarde van hoorcolleges heb ik nooit zo begrepen. En ja werkcolleges soms wel soms niet.
Nu nog steeds als ik cursussen doe hoor, ik begrijp de meerwaarde niet echt van iemand voor de klas die een verhaal houdt. Heb weer veel cursussen gedaan ook afgelopen periode.
Cursussen volg ik sowieso nooit klassikaal, maar voor mijn deeltijd studie hebben college's wel toegevoegde waarden. Vaak worden de lastige opgaven volledig uitgewerkt ipv dat je het met een summier antwoord moet doen. Daarnaast kun je ook gewoon vragen stellen.

Sowieso is er wel een verschil tussen theoretisch en praktijkgerichte opleidingen. Dat merk ik nu ook wel.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179095267
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Cursussen volg ik sowieso nooit klassikaal, maar voor mijn deeltijd studie hebben college's wel toegevoegde waarden. Vaak worden de lastige opgaven volledig uitgewerkt ipv dat je het met een summier antwoord moet doen. Daarnaast kun je ook gewoon vragen stellen.

Sowieso is er wel een verschil tussen theoretisch en praktijkgerichte opleidingen. Dat merk ik nu ook wel.
Examens in praktijk gerichte opleidingen staan vol met wat ik altijd noem quiz vraagjes en mickeymouse vraagjes. Onduidelijke vragen, onduidelijke antwoorden. Is echt wel een dingetje imho.
I´m back.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 21:48:55 #209
8369 speknek
Another day another slay
pi_179095304
Boeiend. Vanaf het moment dat hboers zichzelf studenten begonnen te noemen was het woord toch alle waarde kwijtgeraakt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 21:50:10 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179095330
had het woord uberhaupt waarde?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179095367
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:48 schreef speknek het volgende:
Boeiend. Vanaf het moment dat hboers zichzelf studenten begonnen te noemen was het woord toch alle waarde kwijtgeraakt.
Alleen HBO- en MBO-instellingen niet college of universiteit noemen.

Gaat trouwens niet lang meer duren. Krijg je in NL ook college en community college wrs.

Maar goed wanneer is dat nou begonnen met die MBO2, -3, -4 en waarom HBO niet?
I´m back.
pi_179095376
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:50 schreef sp3c het volgende:
had het woord uberhaupt waarde?
Rond 1965 wel.

Nog een beetje begin jaren 80 wel.
I´m back.
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 21:53:52 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179095393
natuurlijk niet man, koop je geen reet voor

je diploma heeft waarde
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179095422
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:50 schreef sp3c het volgende:
had het woord uberhaupt waarde?
Volgens mij gaat het de meesten niet eens zozeer om het woord maar, om het geklaag over kortingen terwijl de mbo student geen lening heeft maar stufi en de helft aan collegegeld betaald En als ze onder de 18 zijn helemaal geen collegegeld betalen omdat de ouders dan nog recht hebben op kinderbijslag en eventuele kindgebondenbudget
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_179095436
Lekker elitair doen allemaal.

Ben WO’er en snap werkelijk waar het probleem niet. Mensen die denken dat privileges zero-sum zijn. Typisch vaak ook het volk in dit topic dat stemt op van die vies-rechtse partijen die anderen willen uitsluiten. Laat ze lekker korting hebben in een museum. Man man man.
Met extra vezels!
  vrijdag 11 mei 2018 @ 21:59:02 #216
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_179095483
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:50 schreef sp3c het volgende:
had het woord uberhaupt waarde?
Niet zo zeer waarde, maar wel de oorspronkelijke betekenis.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_179095617
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:56 schreef Volkorenbrood het volgende:
Lekker elitair doen allemaal.

Ben WO’er en snap werkelijk waar het probleem niet. Mensen die denken dat privileges zero-sum zijn. Typisch vaak ook het volk in dit topic dat stemt op van die vies-rechtse partijen die anderen willen uitsluiten. Laat ze lekker korting hebben in een museum. Man man man.
:').
I´m back.
pi_179095648
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:53 schreef sp3c het volgende:
natuurlijk niet man, koop je geen reet voor

je diploma heeft waarde
Ja, wat ik zeg techniek MBO4 heeft wel wat waarde. Ook niet door die opleiding zelf, denk ik.
I´m back.
pi_179095666
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:56 schreef Volkorenbrood het volgende:
Lekker elitair doen allemaal.

Ben WO’er en snap werkelijk waar het probleem niet. Mensen die denken dat privileges zero-sum zijn. Typisch vaak ook het volk in dit topic dat stemt op van die vies-rechtse partijen die anderen willen uitsluiten. Laat ze lekker korting hebben in een museum. Man man man.
:') :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 22:15:35 #220
8369 speknek
Another day another slay
pi_179095870
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:50 schreef sp3c het volgende:
had het woord uberhaupt waarde?
Vroeger toen studeren alleen nog wat voor patriciërzonen was. Die gingen dan een beetje dik doen op het stadsplein en niemand durfde ze wat te maken want zoontje van de magistraat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 22:18:46 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_179095947
Maar iets serieuzer:

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:53 schreef sp3c het volgende:
natuurlijk niet man, koop je geen reet voor

je diploma heeft waarde
Toen universiteiten nog niet gezien werden als diplomafabrieken die door de overheid gestelde KPIs moesten behalen.

Een diploma heeft geen waarde, nutteloos vodje, onderdeel zijn van het academische proces heeft waarde.

We kunnen hboers of mboers studenten noemen want ze zitten ook heus wel iets uit een boek te bestuderen, maar het zijn geen academici.

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 11-05-2018 22:38:13 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_179095971
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Examens in praktijk gerichte opleidingen staan vol met wat ik altijd noem quiz vraagjes en mickeymouse vraagjes. Onduidelijke vragen, onduidelijke antwoorden. Is echt wel een dingetje imho.
Mijn ervaring is dat je bij praktijkgerichte opleiding zo goed als geen examens hebt. Je wordt beoordeeld op je werk wat je tijdens en buiten de lessen gemaakt hebt. Ook op het mbo had ik geen examens. Het waren 2 projecten die werden beoordeeld. 1 project wat je alleen deed en 1 project in groepsvorm. Sowieso had je die periode ook helemaal geen les.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179095983
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

mbo'ers hebben veel en veel meer keuze in de buurt. Het is gewoon een lulverhaal dat de kosten voor hen gelijk zijn, dat is het niet. 90% van de mbo'ers kan gewoon op fietsafstand ergens terecht. Er zit ook een wezenlijk verschil tussen de gemiddelde mbo'er en wo'er, dit verschil is ook exact terug te zien in alle kortingen die studenten wel krijgen.
Echt, wat lul je kerel. Hier kun je kapper en iets met verpleging doen op fietsafstand, de rest is gewoon openbaar vervoer. Je hebt ook niet overal dezelfde opleidingen he? Die van mij wordt in Nederland bijvoorbeeld maar op twee plaatsen aangeboden, en de overige opleidingen liggen ver buiten mijn interessegebied.

Er zitten mensen in mijn klas die per reis anderhalf uur onderweg zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2018 22:24:26 ]
pi_179096058
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je bij praktijkgerichte opleiding zo goed als geen examens hebt. Je wordt beoordeeld op je werk wat je tijdens en buiten de lessen gemaakt hebt. Ook op het mbo had ik geen examens. Het waren 2 projecten die werden beoordeeld. 1 project wat je alleen deed en 1 project in groepsvorm. Sowieso had je die periode ook helemaal geen les.
Ik heb in vier vakken examen op dit moment. Afgelopen schooljaar heb ik ook vier examens af moeten ronden, maar het verschilt allemaal per jaar. De jaren onder mijn jaar hoeven twee vakken die wij doen niet te volgen.
pi_179096094
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Vroeger toen studeren alleen nog wat voor patriciërzonen was. Die gingen dan een beetje dik doen op het stadsplein en niemand durfde ze wat te maken want zoontje van de magistraat.
Ja, klopt, kwam wel al verandering in rond 1965. Ik weet eigenlijk niet de geschiedenis daarvan. Maar universitair studeren kwam rond die tijd voor iedereen die HBS en toelatingsexamen deed en uiteraard zonder toelatingsexamen met gymnasium onder handbereik.
Gymnasium was aanvankelijk een filologische aangelegenheid, maar op gegeven moment had je dus ook gymnasium-α en gymnasium-β.
Enfin door de Mammoetwet 1968 kreeg je dan VWO bestaande uit atheneum en gymnasium ipv HBS en gymnasium zonder echt verschil behalve dat alleen Latijn en/of Grieks in het vakkenpakket het onderscheid maakte, en havo en mavo ipv van mulo en ulo.
I´m back.
pi_179096143
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:23 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik heb in vier vakken examen op dit moment. Afgelopen schooljaar heb ik ook vier examens af moeten ronden, maar het verschilt allemaal per jaar. De jaren onder mijn jaar hoeven twee vakken die wij doen niet te volgen.
Mag ik vragen wat voor een opleiding je op dit moment doet?
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 11 mei 2018 @ 22:26:59 #227
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179096171
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:56 schreef Volkorenbrood het volgende:
Lekker elitair doen allemaal.

Ben WO’er en snap werkelijk waar het probleem niet. Mensen die denken dat privileges zero-sum zijn. Typisch vaak ook het volk in dit topic dat stemt op van die vies-rechtse partijen die anderen willen uitsluiten. Laat ze lekker korting hebben in een museum. Man man man.
Anderen beschuldigen van elitair zijn maar zelf wel ff heel subtiel laten vallen dat je zelf ook WO'er bent _O-
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_179096180
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:26 schreef Faux. het volgende:

[..]

Anderen beschuldigen van elitair zijn maar zelf wel ff heel subtiel laten vallen dat je zelf ook WO'er bent _O-
Je bent hooggeleid of niet.
Met extra vezels!
pi_179096200
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:26 schreef Faux. het volgende:

[..]

Anderen beschuldigen van elitair zijn maar zelf wel ff heel subtiel laten vallen dat je zelf ook WO'er bent _O-
Waarom zou hij dat niet mogen zeggen?
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 11 mei 2018 @ 22:33:00 #230
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179096307
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:28 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom zou hij dat niet mogen zeggen?
Vind t gewoon een beetje ironisch. Wat voegt het stukje 'ik ben wo'er' toe aan die post? Dat je dan serieuzer genomen moet worden? Nogmaals, ironisch in een post waar juist zulk gedrag als elitair bestempeld wordt
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_179096506
Gewoon korting geven die mbo, wo of hbo doet. Dan hoef je geen veranderingen te doen. Mbo is gewoon een opleiding. Wo is academisch dus eigenlijk alleen echt een studie.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_179096518
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:33 schreef Faux. het volgende:

[..]

Vind t gewoon een beetje ironisch. Wat voegt het stukje 'ik ben wo'er' toe aan die post? Dat je dan serieuzer genomen moet worden? Nogmaals, ironisch in een post waar juist zulk gedrag als elitair bestempeld wordt
Ik wilde wat zeggen, maar dacht ik doe het maar niet.
Nee, zijn niet zo gek veel heel slimme mensen op FOK!, nu aanwezig of ooit aanwezig geweest. Ik bekijk het nu vanuit bijna 17 jaar ervaring.
In bezit zijn van een bul (= universitair certificaat, zeg maar) is iig wrs niet het onderscheid. Overigens debatteren we hier met een sluier op, Rawlsiaans dus.
I´m back.
pi_179096568
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:42 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens debatteren we hier met een sluier op, Rawlsiaans dus.
Dit vind ik dan weer interessant informatie.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179096723
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dit vind ik dan weer interessant informatie.
Ja, zo is het; ik debatteer hier met mensen die de helft van mijn leeftijd hebben, maar dat zie ik niet, zij zien niet dat ik 2 x zo oud ben.
Ik debatteer hier met dr.'s die heel slim zijn, maar dat zie ik niet.
Of met mensen die geen opleiding hebben gedaan, dat zie ik ook niet.
We hebben een sluier om en Rawls zegt dat we zo ook naar de maatschappij gesamt moeten kijken. Ben ik mee eens hoor.
Ergens ook het mooie van FOK!, vind ik.
I´m back.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 23:01:23 #235
365082 IPA35
Patriarch
pi_179096905
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_179097835
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zo is het; ik debatteer hier met mensen die de helft van mijn leeftijd hebben, maar dat zie ik niet, zij zien niet dat ik 2 x zo oud ben.
Ik debatteer hier met dr.'s die heel slim zijn, maar dat zie ik niet.
Of met mensen die geen opleiding hebben gedaan, dat zie ik ook niet.
We hebben een sluier om en Rawls zegt dat we zo ook naar de maatschappij gesamt moeten kijken. Ben ik mee eens hoor.
Ergens ook het mooie van FOK!, vind ik.
Bedankt voor de uitleg.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179100119
Samenvatting van dit topic:
Bericht: Mbo'ers willen officieel studenten heten.
Overheid: We gaan onderzoeken of dit mogelijk is.
Mbo'ers: Boeiend, next.
Hoger geschoolden: Nee, mijn elitaire positie! Wat doe je?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 08:12:50 #238
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179100208
Een groot verschil tussen mbo en hbo/wo is de leeftijd. Je begint dooorgaans op het mbo als je nog minderjarig bent. Dan zijn je ouders financieel verantwoordelijk voor je (kinderbijslag en zo). Mbo'ers wonen vaak nog bij moeder thuis.
Die kortingen etc zijn voor jongvolwassenen die het huis uit zijn en zelf de eindjes aan elkaar moeten knopen met daarbij de hoge kosten van hun studie.

"Deelnemers" vind ik wel een rare term. Scholieren zou passender zijn. Ook hbo'ers zijn scholieren, het is immers een schools systeem in vergelijking met universiteiten. Met het woord leerling is evenmin iets mis.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 08:22:24 #239
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_179100297
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:58 schreef Leandra het volgende:
Vroeger... toen je op het hbo ook nog geen student was.
Wat een gezeik om niets, studeren doe je aan een universiteit, op andere plekken ga je naar school.
Mee eens. Niks tegen praktisch opgeleide mensen maar dat maakt het nog geen studenten. Dan kun je scholieren in de bovenbouw van het VWO ook wel studenten noemen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 12 mei 2018 @ 08:51:33 #240
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_179100668
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:18 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant snap ik niet waarom mbo'ers denken dat ze bij een studentenvereniging moeten.
Overigens is het voor een studentenvereniging dan weer vrij makkelijk mensen te weren die een bepaald niveau niet halen.
Laat ze gewoon een aantal vwo examenvragen beantwoorden als toelatingstest, wie het niet haalt hoeft niet verder.

Nog even en sneeuwvlokjes met een IQ van 112 verwachten dat ze lid mogen worden van Mensa; ze scoren dan wel niet in het 98ste percentiel, maar ze zijn ook "best slim".
Zo exclusief is dat toch niet? Heb voor die grap een keer die test gemaakt maar dat stelde niet veel voor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_179105818
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 19:18 schreef Leandra het volgende:
Nog even en sneeuwvlokjes met een IQ van 112 verwachten dat ze lid mogen worden van Mensa; ze scoren dan wel niet in het 98ste percentiel, maar ze zijn ook "best slim".
Is allang zo. Mensa kom je niet zomaar binnen. Maar de andere (online) hoogbegaafdengroepjes zitten inmiddels vol met mensen die nog nooit 130 op een test gescoord hebben en desondanks toch menen hoogbegaafd te zijn. Omdat ‘ze zichzelf in het plaatje herkennen’.

Ach ja. Als zij zich daar fijn bij voelen...

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh god, je zal je verworven studentenstatus of naam maar moeten delen met iemand die mbo heeft gedaan. Dat zijn maar domme mensen, dat wil ik niet hoor.

Sommige users laten zich iig weer heerlijk kennen. Lowkey arrogantie ten top
Dat dus. :Y
Sneu gewoon hoe sommigen hier krampachtig vast houden aan een arbitrair onderscheid tussen ‘scholier’ en ‘student’. Kennelijk is dat iets waar zij hun zelfwaardering aan ontlenen. Nou nou, bijzonder hoor.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 18:39 schreef Nintex het volgende:
Ho stop, voor je het weet leven we in een communistische samenleving. :')

Volgens mij waren de communisten juist helemaal niet vies van een beetje onderscheid op onderwijsgebied. Wie echt goed was in wiskunde of sport ging naar een super selectieve school om nog meer uit te kunnen blinken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Brandaris01 op 12-05-2018 15:15:51 ]
  zaterdag 12 mei 2018 @ 15:17:22 #242
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_179105951
Volgens mij is het verschil tussen WO en HBO groter dan tussen HBO en MBO.

Hoe dan ook; het is natuurlijk te idioot voor woorden dat een scholier/student van het WO of HBO recht heeft op meer kortingen en vergoedingen dan een scholier/student van het MBO.

Een aantal jaar geleden hebben ze eindelijk ook de Ov-kaart voor MBO'ers <18 jaar ingevoerd, ook al zo achterlijk dat hier verschil in zat.
pi_179106121
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 15:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Volgens mij is het verschil tussen WO en HBO groter dan tussen HBO en MBO.

Hoe dan ook; het is natuurlijk te idioot voor woorden dat een scholier/student van het WO of HBO recht heeft op meer kortingen en vergoedingen dan een scholier/student van het MBO.

Een aantal jaar geleden hebben ze eindelijk ook de Ov-kaart voor MBO'ers <18 jaar ingevoerd, ook al zo achterlijk dat hier verschil in zat.
Nee, HBO en WO liggen dichter bij elkaar.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 15:25:00 #244
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_179106136
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 15:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:

Een aantal jaar geleden hebben ze eindelijk ook de Ov-kaart voor MBO'ers <18 jaar ingevoerd, ook al zo achterlijk dat hier verschil in zat.
Voor een mbo hoef je meestal niet zo ver te reizen omdat in elk middelgroot stadje wel een aanbieder zit. Bij hoger onderwijs is dat anders.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 12 mei 2018 @ 15:33:38 #245
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_179106322
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 15:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Voor een mbo hoef je meestal niet zo ver te reizen omdat in elk middelgroot stadje wel een aanbieder zit. Bij hoger onderwijs is dat anders.
Je zou als MBO'er maar niet in zo'n middelgroot stadje wonen en ook niet op fietsafstand van de opleiding wonen. En daarbij, waarom zou een HBO'er of WO'er wel de keuzevrijheid mogen hebben om de vleugels uit te slaan en een opleiding aan de andere kant van het land te kiezen, maar een MBO'er niet?

Ik snap werkelijk niet waarom hier onderscheid in gemaakt zou moeten worden. Volgens mij is het in ieders belang dat iedere student/scholier zijn of haar opleiding zo spoedig mogelijk doorloopt. Laten we dus vooral geen onnodige obstakels opwerpen die ervoor zorgen dat studenten/scholieren gedemotiveerd raken of een opleiding eenvoudigweg niet kunnen bekostigen. Dan kosten ze de maatschappij op lange termijn alleen maar meer geld.
pi_179106510
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 15:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Volgens mij is het verschil tussen WO en HBO groter dan tussen HBO en MBO.

Hoe dan ook; het is natuurlijk te idioot voor woorden dat een scholier/student van het WO of HBO recht heeft op meer kortingen en vergoedingen dan een scholier/student van het MBO.

Een aantal jaar geleden hebben ze eindelijk ook de Ov-kaart voor MBO'ers <18 jaar ingevoerd, ook al zo achterlijk dat hier verschil in zat.
Dit inderdaad.

Grappig om te zien dat mensen zich bedreigd voelen dat hun "goddelijke" status als student verlaagd als MBO'ers hier ook onder gaan vallen... wat kijken we toch graag op elkaar neer..

[ Bericht 1% gewijzigd door chefpapier op 12-05-2018 15:50:05 ]
pi_179106554
Man man man, wat een toonbeeld van kleingeestigheid is dit topic weer.

Het zal je maar bezighouden zeg *O*

Ik heb gewoon mijn master. Als een MBO'er zich student wil noemen, be my guest. Wat boeit het echt, laat lekker gaan.

Als je het echt een beetje wilt maken in het leven kijkt toch niemand meer naar je papiertje.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2018 15:46:10 ]
pi_179108392
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 15:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Volgens mij is het verschil tussen WO en HBO groter dan tussen HBO en MBO.

Hoe dan ook; het is natuurlijk te idioot voor woorden dat een scholier/student van het WO of HBO recht heeft op meer kortingen en vergoedingen dan een scholier/student van het MBO.

Een aantal jaar geleden hebben ze eindelijk ook de Ov-kaart voor MBO'ers <18 jaar ingevoerd, ook al zo achterlijk dat hier verschil in zat.
Wat dacht je van de goedkopere opleidingskosten (of zelfs gratis onder de 18 jaar oud) en de hogere studiefinanciering voor mbo'ers? En het feit dat mbo'ers vaker in de buurt kunnen studeren en dus niet hoeven te reizen.

Genoeg redenen te bedenken waarom er minder vergoedingen/kortingen naar mbo'ers hoeven. Ga hier niet de leek uithangen want dit topic staat al genoeg met dit soort argumenten.
pi_179116901
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 17:27 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Wat dacht je van de goedkopere opleidingskosten (of zelfs gratis onder de 18 jaar oud) en de hogere studiefinanciering voor mbo'ers? En het feit dat mbo'ers vaker in de buurt kunnen studeren en dus niet hoeven te reizen.

Genoeg redenen te bedenken waarom er minder vergoedingen/kortingen naar mbo'ers hoeven. Ga hier niet de leek uithangen want dit topic staat al genoeg met dit soort argumenten.
Mee eens en de mbo'ers die wel van verre moeten komen kunnen lekker de rambam krijgen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_179117004
Dit vind ik onnodig. Haal voldoening uit je studie en wanneer je het papiertje hebt, je werk. Of dit nu MBO, HBO of WO is. Ik vraag mij oprecht af of dit voorstel op andere gronden tot stand is gekomen dan: we hebben minder voordeeltjes dan mensen die hoger onderwijs volgen. Je kunt natuurlijk wel een discussie opzetten of mensen die nuttige MBO-opleidingen doen (o.a. techniek, zorg) niet net zo goed bijdragen aan een goede samenleving als iemand die HBO of WO heeft gestudeerd en of dit moet blijken uit korting op musea en andere activiteiten.

quote:
9s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:50 schreef Faux. het volgende:

[..]

Hoop t niet. Ze zijn maar tevreden met wat ze zijn. Dat minderwaardigheidscomplex praten ze zichzelf aan met dit soort acties.
Zeer eens met deze post.

[ Bericht 28% gewijzigd door Oostwoud op 12-05-2018 22:47:12 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_179159891
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:42 schreef Vimbavimba het volgende:
Gewoon korting geven die mbo, wo of hbo doet. Dan hoef je geen veranderingen te doen. Mbo is gewoon een opleiding. Wo is academisch dus eigenlijk alleen echt een studie.
Bedrijven zijn al vrij om mbo-scholieren kortingen te verlenen, maar de animo daarvoor ontbreekt. En de mbo-scholieren zijn vrij om scholierenverenigingen op te richten waardoor het onder andere weer makkelijker wordt om voordelen voor hunzelf te realiseren, maar dat willen ze zelf niet.

Of wil jij soms dat bedrijven die bepaalde voordelen bieden aan studenten dat die dat verplicht ook moeten bieden aan mbo'ers?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179160247
Vanmorgen hoorde ik op de radio dat examenkanidaten ook studenten heten.... 8)7
Dat zal de volgende groep wel zijn en voor je het weet is iedereen student ivm een leven lang leren.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_179160293
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 19:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Vanmorgen hoorde ik op de radio dat examenkanidaten ook studenten heten.... 8)7
Dat zal de volgende groep wel zijn en voor je het weet is iedereen student ivm een leven lang leren.....
Wat boeit het man, voel je je aangetast omdat nu andere mensen ook dit woordje mogen gebruiken?
pi_179160307
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 19:37 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wat boeit het man, voel je je aangetast omdat nu andere mensen ook dit woordje mogen gebruiken?
nee hoor, ik bedoelde meer dat het een zinloze discussie is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_179160402
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 19:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee hoor, ik bedoelde meer dat het een zinloze discussie is.
Ja tja, dat vond ik het sowieso al. Je hebt toch de niveau aanduidingen om aan te geven op welk niveau iemand studeert? Maar nee er zijn altijd weer van die autisten die meteen op hun achterpoten gaan staan met 'hbo'ers zijn cursisten!!1einz' e.d. :') In mijn vriendengroep zijn er ook een paar die zo spastisch doen, nogal sneu vind ik het.
  maandag 14 mei 2018 @ 21:23:45 #256
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_179162803
Oplossing voor de cafés en verenigingen: bordjes op de deur met de tekst: "Enkel toegang voor hbo'ers en wo'ers".

Al kan je een hbo eigenlijk ook al geen studie noemen als je naar het gemiddelde niveau kijkt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_179162955
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:23 schreef MichaelScott het volgende:
Oplossing voor de cafés en verenigingen: bordjes op de deur met de tekst: "Enkel toegang voor hbo'ers en wo'ers".

Al kan je een hbo eigenlijk ook al geen studie noemen als je naar het gemiddelde niveau kijkt.
Ik zie cafés dat niet zo snel doen. Die willen gewoon zo veel mogelijk klanten. Ook niet-studenten.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 14 mei 2018 @ 21:32:20 #258
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_179163055
quote:
12s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:28 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik zie cafés dat niet zo snel doen. Die willen gewoon zo veel mogelijk klanten. Ook niet-studenten.
quote:
Mbo'ers mogen bijvoorbeeld geen lid worden van een studentenvereniging of studentensportvereniging. "Daardoor is het lastiger om actief te worden als student en een netwerk op te bouwen."

Daarnaast weigeren winkels soms studentenkorting te geven aan mbo'ers. Of mbo'ers komen een kroeg niet binnen, omdat ze geen collegekaart hebben. "Ik snap dat minderjarige mbo'ers niet naar binnen mogen", zegt Roosmarijn. "Maar zeggen dat je een studentenkroeg bent en dan niet alle studenten binnenlaten, is idioot. Wat is er zo anders aan mbo'ers, dat je ze absoluut niet in een kroeg wilt hebben?"
Blijkbaar niet, ook wel logisch gezien het gedrag van de gemiddelde mbo'er.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_179163392
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:17 schreef Ludachrist het volgende:
Wacht, de feuten op het hbo zijn al wél officieel studenten?

Laten we dat eerst eens terugdraaien, dan zijn de mbo'ers ook niet meer zo alleen.
Menig kneus die een master heeft gedaan kan geen klote in het bedrijfsleven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 15:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Volgens mij is het verschil tussen WO en HBO groter dan tussen HBO en MBO.

Hoe dan ook; het is natuurlijk te idioot voor woorden dat een scholier/student van het WO of HBO recht heeft op meer kortingen en vergoedingen dan een scholier/student van het MBO.

Een aantal jaar geleden hebben ze eindelijk ook de Ov-kaart voor MBO'ers <18 jaar ingevoerd, ook al zo achterlijk dat hier verschil in zat.
Nee hoor, mbo staat ver van het HBO af. Het enige is dat ze mbo gewoon als een volwaardige praktische opleiding moeten zien. We hebben handjes nodig en die mensen komen van het mbo en verdienen de waardering en motivatie om timmerman of iets te worden.

[ Bericht 46% gewijzigd door kurk_droog op 14-05-2018 21:53:09 ]
  maandag 14 mei 2018 @ 22:28:56 #260
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179164342
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 14:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

mbo'ers hebben veel en veel meer keuze in de buurt. Het is gewoon een lulverhaal dat de kosten voor hen gelijk zijn, dat is het niet. 90% van de mbo'ers kan gewoon op fietsafstand ergens terecht. Er zit ook een wezenlijk verschil tussen de gemiddelde mbo'er en wo'er, dit verschil is ook exact terug te zien in alle kortingen die studenten wel krijgen.
Dit is natuurlijk niet helemaal waar. Als jij naar een bepaalde school wil, omdat daar die toffe opleiding is die jij graag wil volgen, dan ga je niet naar de willekeurige ROC bij jou om de hoek (soms kan het niet eens anders, en dan moet je dat treinen elke dag als 17-jarige gewoon uit eigen zak betalen). Ook mbo’ers (inderdaad scholieren) moeten die keuzevrijheid hebben en niet moeten worden beperkt in die keuze
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 15 mei 2018 @ 08:49:31 #261
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_179169927
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:23 schreef MichaelScott het volgende:
Oplossing voor de cafés en verenigingen: bordjes op de deur met de tekst: "Enkel toegang voor hbo'ers en wo'ers".

Al kan je een hbo en wo eigenlijk ook al geen studie noemen als je naar het gemiddelde niveau kijkt.
Fixed

Gewoon 6 paginas van HBO en WO scholieren hier die zich op hun teentjes getrapt voelen, Boehoe ze krijgen dezelfde naam als mij, maar ik ben "slimmer".

Hou toch op, ik ken MBO-ers die meer werk verzetten dan de gemiddelde HBO/WO-er in zijn eerste 10 jaar naar het verkrijgen van een diploma.
The Admirals......1995-2007
  dinsdag 15 mei 2018 @ 09:06:09 #262
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179170111
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 08:49 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Fixed

Gewoon 6 paginas van HBO en WO scholieren hier die zich op hun teentjes getrapt voelen, Boehoe ze krijgen dezelfde naam als mij, maar ik ben "slimmer".

Hou toch op, ik ken MBO-ers die meer werk verzetten dan de gemiddelde HBO/WO-er in zijn eerste 10 jaar naar het verkrijgen van een diploma.
_O-
Laten we inderdaad hoe hard RodenCity denkt dat je werkt als maatstaf nemen voor of je wel of niet student bent.

Student of niet gaat over opleiding. Een seizoensarbeider kan in een tomatenkas meer werken dan sommige WO'ers een jaar lang doen. Zullen we die ook maar studenten noemen? :')
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 09:13:43 #263
258802 Yreal
henk..!
pi_179170216
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zo is het; ik debatteer hier met mensen die de helft van mijn leeftijd hebben, maar dat zie ik niet, zij zien niet dat ik 2 x zo oud ben.
Ik debatteer hier met dr.'s die heel slim zijn, maar dat zie ik niet.
Of met mensen die geen opleiding hebben gedaan, dat zie ik ook niet.
We hebben een sluier om en Rawls zegt dat we zo ook naar de maatschappij gesamt moeten kijken. Ben ik mee eens hoor.
Ergens ook het mooie van FOK!, vind ik.
he?
  dinsdag 15 mei 2018 @ 09:16:07 #264
258802 Yreal
henk..!
pi_179170257
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 19:41 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja tja, dat vond ik het sowieso al. Je hebt toch de niveau aanduidingen om aan te geven op welk niveau iemand studeert? Maar nee er zijn altijd weer van die autisten die meteen op hun achterpoten gaan staan met 'hbo'ers zijn cursisten!!1einz' e.d. :') In mijn vriendengroep zijn er ook een paar die zo spastisch doen, nogal sneu vind ik het.
dat is dan ook vooral leuk omdat er zoveel mensen op happen.
pi_179170303
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:47 schreef kurk_droog het volgende:
Menig kneus die een master heeft gedaan kan geen klote in het bedrijfsleven.
Oke, goede analyse. Bedankt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179181036
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 19:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bedrijven zijn al vrij om mbo-scholieren kortingen te verlenen, maar de animo daarvoor ontbreekt. En de mbo-scholieren zijn vrij om scholierenverenigingen op te richten waardoor het onder andere weer makkelijker wordt om voordelen voor hunzelf te realiseren, maar dat willen ze zelf niet.

Of wil jij soms dat bedrijven die bepaalde voordelen bieden aan studenten dat die dat verplicht ook moeten bieden aan mbo'ers?
Nee kan moeilijk verplicht worden.
FOK! is net een groot tijdschrift
  dinsdag 15 mei 2018 @ 18:50:13 #267
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_179181399
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:47 schreef kurk_droog het volgende:

Nee hoor, mbo staat ver van het HBO af. Het enige is dat ze mbo gewoon als een volwaardige praktische opleiding moeten zien. We hebben handjes nodig en die mensen komen van het mbo en verdienen de waardering en motivatie om timmerman of iets te worden.
Als ik zie wat MBO-stagiairs (niveau 4) moeten kunnen, weten en doen en wat HBO-stagiairs moeten kunnen, weten en doen zit daar eigenlijk maar bar weinig verschil tussen. Sterker nog, als ik hoor van HBO-stagiairs dat ze in groepjes opdrachten moeten doen en gezamenlijke verslagen moeten inleveren heb ik echt het gevoel dat het HBO in de afgelopen jaren flink gedevalueerd is.
pi_179181634
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:32 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

[..]

Blijkbaar niet, ook wel logisch gezien het gedrag van de gemiddelde mbo'er.
Je kunt iemand ook eruit bonjouren vanwege zijn/haar gedrag. Daarnaast vraag ik me af of de gemiddelde mbo'er behoefte heeft om naar zo'n café te gaan. Het zal eerder voorkomen dat bij een gemengde vriendengroep de helft niet binnenkomt. Maar ja, dan zou ik gewoon naar een ander café gaan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179181967
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:50 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Als ik zie wat MBO-stagiairs (niveau 4) moeten kunnen, weten en doen en wat HBO-stagiairs moeten kunnen, weten en doen zit daar eigenlijk maar bar weinig verschil tussen. Sterker nog, als ik hoor van HBO-stagiairs dat ze in groepjes opdrachten moeten doen en gezamenlijke verslagen moeten inleveren heb ik echt het gevoel dat het HBO in de afgelopen jaren flink gedevalueerd is.
Lijkt me echt horror als je van die meelifters hebt. Of gewoon zwakkere of mensen waarmee je geen afspraken mee kan maken. Liever alleen dan wordt je alleen op je eigen werk beoordeeld.
FOK! is net een groot tijdschrift
  dinsdag 15 mei 2018 @ 19:19:46 #270
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_179182118
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:13 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Lijkt me echt horror als je van die meelifters hebt. Of gewoon zwakkere of mensen waarmee je geen afspraken mee kan maken. Liever alleen dan wordt je alleen op je eigen werk beoordeeld.
Of dat je het werk dusdanig kunt verdelen dat je je zwakke kanten lekker je zwakke kanten kunt laten zijn zonder hier de noodzaak tot ontwikkeling te voelen.
pi_179182174
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:19 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Of dat je het werk dusdanig kunt verdelen dat je je zwakke kanten lekker je zwakke kanten kunt laten zijn zonder hier de noodzaak tot ontwikkeling te voelen.
nah ontwikkeling is wel goed.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_179190686
Sommige MBO studies zijn veel moeilijker dan HBO studies ( Ik denk even aan Middelbaar Laboratorium Onderwijs ) Daar zie je HAVO en VWO studenten compleet stuk gaan. Dus ik vind het sowieso een vreemde discussie tussen leerling en student. als je 18 jaar bent krijg je toch "studie" financiering? geen "leerling" financiering. Voor mij zijn leerlingen en studenten een en hetzelfde. hetzelfde als arts en een dokter. Dus gelijke rechten lijkt mij wel op zijn plaats.

Verder past dit ook in het probleem bij het vinden van goede vakmensen. Door het MBO te denigreren doet straks niemand meer die opleiding. Terwijl we zitten te springen om vakmensen vanuit het MBO. Timmerlieden, loodgieters, schilders etc.
pi_179190951
Natuurlijk slaat het niveau van het MBO echt helemaal nergens op. Daar leer net wat 1+1 is.
Zelfs op de MBO+ scholen.

Maar wat maakt dat voor dit gebied uit?
Op HBO en Universiteiten krijg je veel meer lessen in theoretische vakken, op het MBO is dit voor het grootste deel les in technische vakken.
Maakt het niet minder een studie om. Ik kan het niet, geef mij maar theorie.
Op het MBO studeren ze net zo goed, alleen op wat ander niveau en een ander vak.
Het wordt in Nederland gewoon als dezelfde stap gezien (na middelbare en als beroepsopleiding) dus moet gewoon gelijkwaardig zijn, ongeacht dat er een groot verschil in niveau tussen zit.
pi_179190978
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 07:44 schreef MakkieR het volgende:

Sommige MBO studies zijn veel moeilijker dan HBO studies ( Ik denk even aan Middelbaar Laboratorium Onderwijs ) Daar zie je HAVO en VWO studenten compleet stuk gaan. Dus ik vind het sowieso een vreemde discussie tussen leerling en student. als je 18 jaar bent krijg je toch "studie" financiering? geen "leerling" financiering. Voor mij zijn leerlingen en studenten een en hetzelfde. hetzelfde als arts en een dokter. Dus gelijke rechten lijkt mij wel op zijn plaats.

Verder past dit ook in het probleem bij het vinden van goede vakmensen. Door het MBO te denigreren doet straks niemand meer die opleiding. Terwijl we zitten te springen om vakmensen vanuit het MBO. Timmerlieden, loodgieters, schilders etc.
En dan zeg je daar geen HAVO/VWO studenten stuk, dat zegt niets over de vergelijking.
Dat heeft gewoon puur te maken met je belangstelling voor scheikunde en biologie, zo weet de gemiddelde MBO-er veel van techniek, en zal daar de slimmere in weten te verslaan.

Maar ik ken dan toevallig de HBO opleiding als laborant, maar dat is gewoon hoger niveau. MBO is gewoon qua niveau niet te vergelijken met HBO/Uni.
Doet er voor mij helemaal niet toe trouwens, iedereen zijn kwaliteiten. Voor de 1 is dat meer theorie en de ander is heel praktisch (ik wou zelfs dat ik dat meer had).
Wat mij betreft zou het ook meer gelijkwaardig moeten zijn, zijn het ook studenten.
pi_179190982
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:13 schreef Vimbavimba het volgende:

Lijkt me echt horror als je van die meelifters hebt. Of gewoon zwakkere of mensen waarmee je geen afspraken mee kan maken. Liever alleen dan wordt je alleen op je eigen werk beoordeeld.
Gelukkig heb je voor zoiets ook de individuele cijfers, ook in groepen ;)
pi_179190993
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 08:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Gelukkig heb je voor zoiets ook de individuele cijfers, ook in groepen ;)
Gelukkig.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_179191731
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 07:44 schreef MakkieR het volgende:
Sommige MBO studies zijn veel moeilijker dan HBO studies ( Ik denk even aan Middelbaar Laboratorium Onderwijs ) Daar zie je HAVO en VWO studenten compleet stuk gaan. Dus ik vind het sowieso een vreemde discussie tussen leerling en student. als je 18 jaar bent krijg je toch "studie" financiering? geen "leerling" financiering. Voor mij zijn leerlingen en studenten een en hetzelfde. hetzelfde als arts en een dokter. Dus gelijke rechten lijkt mij wel op zijn plaats.

Verder past dit ook in het probleem bij het vinden van goede vakmensen. Door het MBO te denigreren doet straks niemand meer die opleiding. Terwijl we zitten te springen om vakmensen vanuit het MBO. Timmerlieden, loodgieters, schilders etc.
Klopt. mbo n4 laboratorium techniek en optiek zijn zeer pittig. Zeker bepaalde specifieke onderdelen. Ik heb drie dochters en alle 3 mbo. 1 is nog doorgegaan naar het hbo. Een ander was opticien en heeft via haar werkgever nog de studie optometrist afgerond.

Ik weet nog dat ik mijn dochters heb geholpen met bepaalde onderdelen maar optometrie/lenzen/licht ging zo diep dat ik er in eerste instantie niet uitkwam. Dan dan heb ik ooit een hts wtb gevolgd. Wel is het zo dat ik al meer dan 30 jaar van school ben. Dus dan ben je veel stof gewoon kwijt. Zeker als je het nooit meer hebt toegepast.

De jongste heeft dan een mbo n3 schilderen afgerond maar werkt nu in de metaal. Die opleiding was een stuk eenvoudiger dan de 2 bovengenoemde opleidingen. Een vriendin van haar heeft nog n4 restauratie schilderen afgerond.

Eigenlijk maakt het ook niets uit hoe men het noemt. Ik zie alles als een opleiding. wo is een studie. hbo zie ik als een hogere beroepsopleiding en mbo als een middelbare beroepsopleiding.

Zeker met bepaalde mbo opleidingen zit je niet een dag zonder werk. Procestechniek, laboratorium techniek en optometrie is gegarandeerd een baan hebben na het halen van een mbo n4. Werkgevers melden zich al bij de scholen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 16-05-2018 09:59:19 ]
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:39:14 #278
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179192669
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 07:44 schreef MakkieR het volgende:
Sommige MBO studies zijn veel moeilijker dan HBO studies ( Ik denk even aan Middelbaar Laboratorium Onderwijs ) Daar zie je HAVO en VWO studenten compleet stuk gaan. Dus ik vind het sowieso een vreemde discussie tussen leerling en student. als je 18 jaar bent krijg je toch "studie" financiering? geen "leerling" financiering. Voor mij zijn leerlingen en studenten een en hetzelfde. hetzelfde als arts en een dokter. Dus gelijke rechten lijkt mij wel op zijn plaats.

Verder past dit ook in het probleem bij het vinden van goede vakmensen. Door het MBO te denigreren doet straks niemand meer die opleiding. Terwijl we zitten te springen om vakmensen vanuit het MBO. Timmerlieden, loodgieters, schilders etc.
Weet je wat. Je hebt gelijk. Laten we gewoon alle niveaus afschaffen. Iedereen is bij geboorte al student en als hij of zij dat wil mogen ze ook ervoor kiezen gelijk al drs of ir te worden. Zo garanderen we dat niemand zich minder dan de ander voelt en kunnen we ons qua opleiding allemaal gelijk voelen O+

Of het ons onderwijs ten goede komt is een tweede, maar in ieder geval is dan niemand meer gekwetst omdat de opleiding die hij of zij doet een naampje heeft die niet bevalt O+
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:57:35 #279
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179193031
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:50 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Als ik zie wat MBO-stagiairs (niveau 4) moeten kunnen, weten en doen en wat HBO-stagiairs moeten kunnen, weten en doen zit daar eigenlijk maar bar weinig verschil tussen. Sterker nog, als ik hoor van HBO-stagiairs dat ze in groepjes opdrachten moeten doen en gezamenlijke verslagen moeten inleveren heb ik echt het gevoel dat het HBO in de afgelopen jaren flink gedevalueerd is.
Van horen zeggen dus.

Hbo wordt vaak in groepjes de projecten gedaan inderdaad. Om je collegialiteit te ontwikkelen, werken in verschillende rollen enzo. Maar je wordt altijd als individu beoordeeld. Helemaal bij de toetsen ed.

Verder heb je de 1ste en de afstudeerstage. Ter vergelijking bij het mbo werk je gewoon mee met de operatie met hooguit een extra 'dingetje' als je geluk hebt, bij het hbo wordt je een opdracht voorgehouden. Afstudeeropdracht is helemaal niet te vergelijken.

Tenminste, dat was bij mij zo
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 16 mei 2018 @ 11:05:39 #280
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179193174
quote:
9s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:39 schreef Faux. het volgende:

[..]

Weet je wat. Je hebt gelijk. Laten we gewoon alle niveaus afschaffen. Iedereen is bij geboorte al student en als hij of zij dat wil mogen ze ook ervoor kiezen gelijk al drs of ir te worden. Zo garanderen we dat niemand zich minder dan de ander voelt en kunnen we ons qua opleiding allemaal gelijk voelen O+

Of het ons onderwijs ten goede komt is een tweede, maar in ieder geval is dan niemand meer gekwetst omdat de opleiding die hij of zij doet een naampje heeft die niet bevalt O+
Jep.
Rubberen tegel gedrag dit en typisch NL's. Je hebt extra je best gedaan tijdens je onderwijs periode, daardoor wat extra's behaald. Maar je moet verder je bek er over houden en het noooooit ter sprake brengen, want anders wordt iemand anders jaloers.
Kop, maaiveld.

In NL wordt het ook als patsergedrag gezien als je je verworven titel voert, in DE is dat gewoon gebruikelijk en raar als je het juist niet doet.

Talent emigreert toch uit NL?
https://www.emigratiebeur(...)en-gewild-in-europa/
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179193402
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Van horen zeggen dus.

Hbo wordt vaak in groepjes de projecten gedaan inderdaad. Om je collegialiteit te ontwikkelen, werken in verschillende rollen enzo. Maar je wordt altijd als individu beoordeeld. Helemaal bij de toetsen ed.

Verder heb je de 1ste en de afstudeerstage. Ter vergelijking bij het mbo werk je gewoon mee met de operatie met hooguit een extra 'dingetje' als je geluk hebt, bij het hbo wordt je een opdracht voorgehouden. Afstudeeropdracht is helemaal niet te vergelijken.

Tenminste, dat was bij mij zo
Om je collegialiteit te ontwikkelen? Daar valt in de praktijk anders niets van te merken. Vreemd dat je dat in het verleden nooit leerde in het onderwijs. Alles was gebaseerd op het individu en zeker niet in groepsverband. Maar in de praktijk viel daar nauwelijks iets van te merken. Die was in het verleden stukken beter dan nu het geval is. Nee van collegialiteit valt vandaag de dag niets meer te merken.
pi_179193450
quote:
9s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:39 schreef Faux. het volgende:

[..]

Weet je wat. Je hebt gelijk. Laten we gewoon alle niveaus afschaffen. Iedereen is bij geboorte al student en als hij of zij dat wil mogen ze ook ervoor kiezen gelijk al drs of ir te worden. Zo garanderen we dat niemand zich minder dan de ander voelt en kunnen we ons qua opleiding allemaal gelijk voelen O+

Of het ons onderwijs ten goede komt is een tweede, maar in ieder geval is dan niemand meer gekwetst omdat de opleiding die hij of zij doet een naampje heeft die niet bevalt O+
Niemand heeft het over het afschaffen van niveaus. Hooguit dat mbo’ers ook student genoemd worden. Daar hebben hbo’ers en wo’ers toch geen last van?
ROBODEMONS..................|:(
pi_179193649
quote:
11s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:24 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Niemand heeft het over het afschaffen van niveaus. Hooguit dat mbo’ers ook student genoemd worden. Daar hebben hbo’ers en wo’ers toch geen last van?
Och uiteindelijk gaat het erom dat je laat zien dat je je diploma ook waard bent. Het gaat meer om de kosten en afstand van een bepaalde opleiding dan een titel etc. Het voordeel van een hbo is dat je meer mogelijkheden hebt. Het is makkelijker om met een hbo op zak een bus te besturen dan met een mbo een functie als manager uit te voeren. De basis om als schoolverlater een start te maken in het bedrijfsleven gaat iets eenvoudiger met een hbo dan mbo. Bepaalde mbo opleidingen zoals ik eerder genoemd heb zijn ook uitstekend om een start te maken. Heb je eenmaal jaren lang ervaring vraagt men niet eens meer naar een diploma.

wo moet je hier buiten laten. Dat behoort eigenlijk een uitzondering waarvan ik verwacht dat hun niveau ook uitzonderlijk is. Het zou bizar zijn als het overgrote deel van de bevolking die studies kan doorlopen. Dan weet je dat het met het niveau niet goed zit.
pi_179193738
Het is in ieder geval belangrijk dat het vmbo en mbo toch een bepaalde status krijgt dat men zich niet hoeft te schamen dat onderwijs te volgen. Niets mis mee. De praktijk heeft bewezen dat in het verleden zelfs ltsers enorm gegroeid zijn en het erg ver geschopt hebben. De wereld houd niet op bij het afronden van je schooltijd. Ook via werkgevers kun je nog blijven studeren.
  woensdag 16 mei 2018 @ 11:46:29 #285
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179193786
quote:
11s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:24 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Niemand heeft het over het afschaffen van niveaus. Hooguit dat mbo’ers ook student genoemd worden. Daar hebben hbo’ers en wo’ers toch geen last van?
Behalve dat 'student' naar hbo'ers en wo'ers verwijst, en niet mbo'ers. Er is toch een reden voor dat onderscheid? Als mbo'ers nu ook opeens student worden dan gaan de cafés die alleen studenten willen gewoon over op 'alleen hbo'ers en wo'ers' en heten studentenkorting straks 'hbo- en wo-kortingen'. Gaan ze dan zeiken over dat ze hbo'ers willen heten?

Ze praten zich dit minderwaardigheidscomplex echt zelf aan. Wees blij met wat je hebt en maak er het beste van. Zij zien de term 'student' als het beloofde land en dat moeten ze lekker zelf weten, maar ik vind t een debiel idee en hoop zeker dat we er niet de wet voor zullen aanpassen.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  Eindredactie Games woensdag 16 mei 2018 @ 11:46:53 #286
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_179193797
Dit is gewoon een introductie dat je straks voor een mbo opleiding ook moet gaan lenen in plaats van dat het gratis is zoals nu.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 16 mei 2018 @ 11:48:42 #287
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179193831
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:44 schreef Cherni het volgende:
Het is in ieder geval belangrijk dat het vmbo en mbo toch een bepaalde status krijgt dat men zich niet hoeft te schamen dat onderwijs te volgen. Niets mis mee. De praktijk heeft bewezen dat in het verleden zelfs ltsers enorm gegroeid zijn en het erg ver geschopt hebben. De wereld houd niet op bij het afronden van je schooltijd. Ook via werkgevers kun je nog blijven studeren.
Maar dat doen ze door persberichten als deze de wereld in te schieten toch helemaal zelf? De boodschap is 'we schamen ons voor het woord deelnemer, dus we willen nu student zijn'. K heb er nog nooit bij stilgestaan dat deelnemer een term is waarvoor je je moet schamen. Ze zouden er juist trots op moeten zijn, als je leuk vindt wat je doet en je kan t goed.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_179193859
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:46 schreef Oscar. het volgende:
Dit is gewoon een introductie dat je straks voor een mbo opleiding ook moet gaan lenen in plaats van dat het gratis is zoals nu.
Gratis? Zodra je 18 bent is niets meer gratis. Zoek eens even na wat een kappersopleiding kost of een koksopleiding. Die kosten meer dan menig hbo opleiding. Alleen al de verplichte kleding en materialen zijn bizar duur.
pi_179193877
quote:
9s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:48 schreef Faux. het volgende:

[..]

Maar dat doen ze door persberichten als deze de wereld in te schieten toch helemaal zelf? De boodschap is 'we schamen ons voor het woord deelnemer, dus we willen nu student zijn'. K heb er nog nooit bij stilgestaan dat deelnemer een term is waarvoor je je moet schamen. Ze zouden er juist trots op moeten zijn, als je leuk vindt wat je doet en je kan t goed.
Tuurlijk. Voor mij hoeft die term ook niet.
  woensdag 16 mei 2018 @ 11:51:35 #290
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179193893
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:50 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tuurlijk. Voor mij hoeft die term ook niet.
Dan zijn we t eens. Als de overheid geld zou steken in een betere naam voor mbo ipv voor het aanpassen van de wet lijkt me dat een hele goede zaak.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  Eindredactie Games woensdag 16 mei 2018 @ 11:54:31 #291
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_179193964
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:49 schreef Cherni het volgende:

[..]

Gratis? Zodra je 18 bent is niets meer gratis. Zoek eens even na wat een kappersopleiding kost of een koksopleiding. Die kosten meer dan menig hbo opleiding. Alleen al de verplichte kleding en materialen zijn bizar duur.
alleen 's in roc opleiding een stuk goedkoper, plus dat je stufi nog werd kwijtgescholden als je de opleiding haalt. Dat is nog wel voor het mbo, maar hbo en wo niet meer.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_179194238
Als mbo'ers vanaf hun 16e al student willen gaat heten, dan stel ik voor dat we dat voor de bovenbouw van de havo en het vwo ook te doen. Iemand van het vwo kan zich immers pas vanaf zijn 18e student noemen en die wordt dan dus qua leeftijd gediscrimineerd ten opzichte van mbo'ers.

Echt wat is dit voor onzin. Gaan we iedereen student noemen nu?
pi_179194240
quote:
15s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:46 schreef Faux. het volgende:

[..]

Behalve dat 'student' naar hbo'ers en wo'ers verwijst, en niet mbo'ers. Er is toch een reden voor dat onderscheid? Als mbo'ers nu ook opeens student worden dan gaan de cafés die alleen studenten willen gewoon over op 'alleen hbo'ers en wo'ers' en heten studentenkorting straks 'hbo- en wo-kortingen'. Gaan ze dan zeiken over dat ze hbo'ers willen heten?

Ze praten zich dit minderwaardigheidscomplex echt zelf aan. Wees blij met wat je hebt en maak er het beste van. Zij zien de term 'student' als het beloofde land en dat moeten ze lekker zelf weten, maar ik vind t een debiel idee en hoop zeker dat we er niet de wet voor zullen aanpassen.
Ik zie nog steeds niet waarom een er onderscheid gemaakt moet worden. Een hbo’er of wo’er merkt er toch niks van als mbo’ers ook korting krijgen?
ROBODEMONS..................|:(
pi_179194309
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:54 schreef Oscar. het volgende:

[..]

alleen 's in roc opleiding een stuk goedkoper, plus dat je stufi nog werd kwijtgescholden als je de opleiding haalt. Dat is nog wel voor het mbo, maar hbo en wo niet meer.
Dan moet die roc wel die bepaalde opleiding aanbieden. En dan stuit je gelijk op een probleem. Ik heb snel even gekeken als ik in Maastricht woon en wil graag een bakkersopleiding volgen. Dan kom ik terecht bij Arcus Heerlen. Daar navraag gedaan maar eigenlijk bestaat die brood en banketbakkers opleiding niet meer maar is het nu een algemene opleiding waar je alleen de basis legt voor kok,bakker, horeca waar je dus diverse kleding etc moet aanschaffen.

In het verleden kon je gewoon na het behalen van je lts, havo of mavo naar de middelbare brood en banketbakkersschool en na het behalen van dat diploma was je bevoegd een eigen bakkerij te runnen om maar iets te noemen. Een echt vakdiploma dus. Dat mis ik nu in het huidige onderwijs.
pi_179194452
quote:
11s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:10 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds niet waarom een er onderscheid gemaakt moet worden. Een hbo’er of wo’er merkt er toch niks van als mbo’ers ook korting krijgen?
Die mensen vinden o.a dat er verschil gemaakt moet worden omdat de mbo'ers de helft aan college betalen t.o.v. de hbo'ers en de mensen die naar de universiteit gaan.
Daarnaast betalen mbo'ers tot hun 18e geen collegegeld. En is de studiefinanciering voor hen nog altijd een gift als ze aan de voorwaarden voldoen, voor de anderen is het sowieso een lening.

Zij voelen zich dus tekort gedaan als naast de voordelen die mbo'ers al hebben dat er ook nog bij komt...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  woensdag 16 mei 2018 @ 12:47:08 #296
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179195077
quote:
11s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:10 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds niet waarom een er onderscheid gemaakt moet worden. Een hbo’er of wo’er merkt er toch niks van als mbo’ers ook korting krijgen?
Voor mij part krijgen ze alle korting van de wereld. Maar noem t dan niet studentenkorting.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  woensdag 16 mei 2018 @ 14:51:03 #297
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_179198168
Het grote verschil is het niveau en het afstudeeronderzoek wat je moet doen om je Master te halen. Dat rechtvaardigt een andere behandeling en benoeming.

Voor de rest krijgt iedereen de korting waar ze zin in hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 16 mei 2018 @ 17:36:50 #298
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_179201832
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Van horen zeggen dus.

Niet echt, ik moet het werk beoordelen...
pi_179202043
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 08:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]

En dan zeg je daar geen HAVO/VWO studenten stuk, dat zegt niets over de vergelijking.
Dat heeft gewoon puur te maken met je belangstelling voor scheikunde en biologie, zo weet de gemiddelde MBO-er veel van techniek, en zal daar de slimmere in weten te verslaan.

Maar ik ken dan toevallig de HBO opleiding als laborant, maar dat is gewoon hoger niveau. MBO is gewoon qua niveau niet te vergelijken met HBO/Uni.
Doet er voor mij helemaal niet toe trouwens, iedereen zijn kwaliteiten. Voor de 1 is dat meer theorie en de ander is heel praktisch (ik wou zelfs dat ik dat meer had).
Wat mij betreft zou het ook meer gelijkwaardig moeten zijn, zijn het ook studenten.
Dat is natuurlijk je reinste onzin. Als je MLO wilt doen zul je affiniteiten moeten hebben met exacte vakken ook als je op de HAVO zit. Ik had zelf ook HAVO gedaan en ik had scheikunde, natuurkunde, wiskunde en biologie in mijn vakkenpakket. Op de HAVO slaagde ik met twee vingers in de neus terwijl de nachtmerrie voor mij op het MLO begon. Ik ben daarna Economie gaan studeren waar ik zonder moeite voor ben geslaagd. HBO bedrijfseconomie was echt zoveel makkelijker dan MLO, maar dat is mijn mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door MakkieR op 16-05-2018 17:59:26 ]
pi_179207642
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 17:52 schreef MakkieR het volgende:

Dat is natuurlijk je reinste onzin. Als je MLO wilt doen zul je affiniteiten moeten hebben met exacte vakken ook als je op de HAVO zit. Ik had zelf ook HAVO gedaan en ik had scheikunde, natuurkunde, wiskunde en biologie in mijn vakkenpakket. Op de HAVO slaagde ik met twee vingers in de neus terwijl de nachtmerrie voor mij op het MLO begon. Ik ben daarna Economie gaan studeren waar ik zonder moeite voor ben geslaagd. HBO bedrijfseconomie was echt zoveel makkelijker dan MLO, maar dat is mijn mening.
In principe geen onzin.
Het niveau wat je na je HAVO hebt is gelijkgesteld aan wat je na je MBO hebt.
Dus wat je aan scheikunde haalt is gelijk, alleen zal dat op de MLO natuurlijk gerichter zijn.

Bedrijfseconomie is inderdaad kinderspel, daar ben ik het wel mee eens. Hoewel ik ook veel gehad heb met lab en waterzuiveringsresearch vind ik dat zeker lastiger dan simpel economie zaken.
  woensdag 16 mei 2018 @ 22:59:14 #301
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_179209185
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 17:52 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk je reinste onzin. Als je MLO wilt doen zul je affiniteiten moeten hebben met exacte vakken ook als je op de HAVO zit. Ik had zelf ook HAVO gedaan en ik had scheikunde, natuurkunde, wiskunde en biologie in mijn vakkenpakket. Op de HAVO slaagde ik met twee vingers in de neus terwijl de nachtmerrie voor mij op het MLO begon. Ik ben daarna Economie gaan studeren waar ik zonder moeite voor ben geslaagd. HBO bedrijfseconomie was echt zoveel makkelijker dan MLO, maar dat is mijn mening.
MLO en MTS waren ook de zwaarste MBO-opleidingen. Mening HBO-pretstudiestudent delft het onderspit qua niveau en arbeidskansen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')