abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 mei 2018 @ 20:38:18 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179070918
Eigenlijk vind ik dat niemand voor een ander mag bepalen of ze kinderen mogen hebben. Tegelijkertijd vind ik wel dat mensen goed moeten nadenken of ze wel capabel genoeg zijn om kinderen op te voeden.

Ik heb heel mijn leven lang een kinderwens gehad. Ik heb dat nog steeds. Ik wil dolgraag vader worden en echtgenoot. Of het mij gaat lukken weet ik het niet.

Het lukt me wel om redelijk goed voor mezelf te zorgen, ook al ben ik psychosegevoelig. Ik heb wel een gelukkige jeugd gehad, mits mijn beperkingen en gevolgen daarvan. Veel mensen die mij kennen denken dat ik een goede vader zal worden als ik kinderen krijg.

Sommige mensen denken dat ik het niet moet doen omdat ik psychosegevoelig ben. Soms denk ik er ook zo over. Ik wacht maar. Als ik de juiste vrouw vind, doe ik het wel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 10 mei 2018 @ 20:43:17 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_179071082
Als je een fulltime job niet aankunt raad ik je af om aan kinderen te beginnen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_179071235
Laatst zo'n meid op tv bij je zal het maar hebben, haar vader had een erfelijke ziekte, nu heeft zij het ook. kans is 50/50 dat haar kind het ook gaat krijgen.

meid heeft bijna geen benen en mist 1 arm
meid zit 24/7 in een rolstoel
meid slikt morfine tegen de pijn

meid zei dat ze later kinderen wil.

Moet je dit je kind echt aan willen doen als de kans 50/50 is dat ze het krijgt?
  donderdag 10 mei 2018 @ 20:47:54 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179071249
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:43 schreef Tyr80 het volgende:
Als je een fulltime job niet aankunt raad ik je af om aan kinderen te beginnen.
Fulltime job moet ik nog kijken of dat lukt. Ik heb wel een fulltime studie gedaan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179071375
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Eigenlijk vind ik dat niemand voor een ander mag bepalen of ze kinderen mogen hebben. Tegelijkertijd vind ik wel dat mensen goed moeten nadenken of ze wel capabel genoeg zijn om kinderen op te voeden.

Ik heb heel mijn leven lang een kinderwens gehad. Ik heb dat nog steeds. Ik wil dolgraag vader worden en echtgenoot. Of het mij gaat lukken weet ik het niet.

Het lukt me wel om redelijk goed voor mezelf te zorgen, ook al ben ik psychosegevoelig. Ik heb wel een gelukkige jeugd gehad, mits mijn beperkingen en gevolgen daarvan. Veel mensen die mij kennen denken dat ik een goede vader zal worden als ik kinderen krijg.

Sommige mensen denken dat ik het niet moet doen omdat ik psychosegevoelig ben. Soms denk ik er ook zo over. Ik wacht maar. Als ik de juiste vrouw vind, doe ik het wel.
Is dit weer zo’n topic waar iemand op zoek gaat naar de antwoorden die hem sterken in zijn al lang bepaalde mening en de antwoorden die daar tegenin gaan tegengas krijgen of simpelweg genegeerd worden?
  donderdag 10 mei 2018 @ 21:18:55 #6
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179072569
Ik vind wel degelijk dat bepaald kan worden of iemand kinderen mag krijgen of niet. Bij bewezen kindermishandeling, pedofilie, zware psychische stoornis, grote kans op ernstige ziekte, etc. kun je dit een toekomstig kind absoluut niet aandoen en zou je iemand die in zo'n situatie (nog) een kind wil, wel degelijk een vorm van verbod kunnen opleggen. Overigens geen garantie voor een goede toekomst voor een kind bij ouders die dit niet hebben maar dat is een ander verhaal.

Jij denkt een goede vader te kunnen zijn? Kun je nooit van te voren bepalen maar het is inderdaad een dagtaak erbij indien je het goed wil doen. Wel eens nagedacht als je een ernstig ziek of gehandicapt kind zou krijgen? Dan heb je er 3 dagtaken bij. Een ervaren ouder wordt je in de praktijk, niet in theorie! Ik zeg bewust ervaren want van het woord goede ouder wordt ik een beetje onpasselijk ....
"Hoka Hey!"
pi_179072847
Een stabiele gemoedstoestand van de ouders voor het kind vind ik wel een vereiste.

Een stabiel en genoeg inkomen ook. En met genoeg bedoel ik niet mega veel maar wel dat je het kind kan bieden wat het nodig heeft en het huishouden elke maand geld opzij kan zetten voor als er een tegenvaller is.

Eigenlijk is het wel goed om te kijken naar vier handen op één buik. Dat zijn de juiste voorbeelden van mensen die geen kinderen moeten nemen, en dan alles wat daar nog onder valt.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  donderdag 10 mei 2018 @ 21:24:46 #8
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179072879
Mja lastige afweging. Maar is het gezegd dat je toekomstige echtgenote wel kinderen wil?

Wat erfelijke aandoeningen betreft kun je met embryoselectie wel ervoor zorgen dat je dat de ziekmakende mutaties niet doorgeeft.
pi_179073410
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:24 schreef spierbal het volgende:
Een stabiele gemoedstoestand van de ouders voor het kind vind ik wel een vereiste.

Een stabiel en genoeg inkomen ook. En met genoeg bedoel ik niet mega veel maar wel dat je het kind kan bieden wat het nodig heeft en het huishouden elke maand geld opzij kan zetten voor als er een tegenvaller is.

Eigenlijk is het wel goed om te kijken naar vier handen op één buik. Dat zijn de juiste voorbeelden van mensen die geen kinderen moeten nemen, en dan alles wat daar nog onder valt.
De helft van problemen van de clienten in R&P heeft te maken met 1 of 2 instabiele ouders gok ik zo.

Als je zelf al moeite heb met je hoofd boven water te houden, gelukkig te zijn en je door het leven te slaan, hoe kan je dat je eigen kind meegeven en aanleren?
Hell To The Liars
pi_179074405
dit moet iedereen echt zelf bepalen
pi_179077552
Als je niet of amper in staat bent tot (zelf)reflectie, niet van je fouten kunt of wilt leren of geen verantwoordelijkheidsgevoel hebt.
  donderdag 10 mei 2018 @ 23:34:33 #12
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_179078953
Ik heb zelf geen kinderwens, en denk ook dat de keuze om kinderen te (proberen te) krijgen niet moet beginnen bij een 'ja', maar bij een 'nee'. Begin bij de basis en bedenk redenen waarom jij kinderen zou moeten krijgen. Zou je een goede ouder zijn? Zou het kind erbij gebaat zijn dat jij de ouder bent? Heeft de wereld behoefte aan jouw kind?

Het 'waarom niet' van de huidige samenleving moet snel veranderen in een 'waarom wel'. Pas dan kunnen we de bevolking wat terugdringen en er tegelijkertijd voor zorgen dat de kinderen die nog wel geboren worden, kans maken op een goede toekomst.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_179079033
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 23:05 schreef Cockwhale het volgende:
Als je niet of amper in staat bent tot (zelf)reflectie, niet van je fouten kunt of wilt leren of geen verantwoordelijkheidsgevoel hebt.
Dit allemaal. En ook als je geen vangnet hebt,dat je kan terugvallen op iemand als het nodig is.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_179080042
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:43 schreef Tyr80 het volgende:
Als je een fulltime job niet aankunt raad ik je af om aan kinderen te beginnen.
Maak daar maar twee fulltime jobs van.
pi_179082568
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:35 schreef Droopie het volgende:

[..]

De helft van problemen van de clienten in R&P heeft te maken met 1 of 2 instabiele ouders gok ik zo.

Als je zelf al moeite heb met je hoofd boven water te houden, gelukkig te zijn en je door het leven te slaan, hoe kan je dat je eigen kind meegeven en aanleren?
Hoe weet je dit zo zeker? Ik heb de liefste ouders ter wereld. Dat er in mijn hoofd een steekje los zit hebben mijn ouders geen aandeel in gehad.

Persoonlijk wil ik geen kinderen omdat ik zeker weet dat ik niet in staat ben ze op te voeden.
pi_179082592
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 07:03 schreef Somberling het volgende:

[..]

Hoe weet je dit zo zeker? Ik heb de liefste ouders ter wereld. Dat er in mijn hoofd een steekje los zit hebben mijn ouders geen aandeel in gehad.

Persoonlijk wil ik geen kinderen omdat ik zeker weet dat ik niet in staat ben ze op te voeden.
De helft wel suggereert ook de helft niet. Dus wat is je punt?
pi_179082601
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 07:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De helft wel suggereert ook de helft niet. Dus wat is je punt?
De helft van de problemen staat er. Ik lees het toch goed?
pi_179082629
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 07:10 schreef Somberling het volgende:

[..]

De helft van de problemen staat er. Ik lees het toch goed?
Dus bij de andere helft niet.

Verder geen mening over die stelling hier.
pi_179082648
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 07:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus bij de andere helft niet.

Verder geen mening over die stelling hier.
Lees de zin nog eens goed. En anders horen we van Droopie wel hoe hij het bedoeld heeft.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 07:20:34 #20
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_179082661
Tja, ik opperde laatst ook een keer dat het eigenlijk raar is dat we overal regels voor hebben maar voor het krijgen van kinderen niet.

Maar dan ben ik iemand die het sowieso onverstandig vind.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_179082771
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 07:19 schreef Somberling het volgende:

[..]

Lees de zin nog eens goed. En anders horen we van Droopie wel hoe hij het bedoeld heeft.
Wat denk jij dan dat er staat? Want dat is mij inmiddels niet meer duidelijk.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 07:38:40 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179082815
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 07:20 schreef Id_do_her het volgende:
Tja, ik opperde laatst ook een keer dat het eigenlijk raar is dat we overal regels voor hebben maar voor het krijgen van kinderen niet.

Maar dan ben ik iemand die het sowieso onverstandig vind.
Omdat het effect is dat je dus een populatie gaat broeden van mensen die zich op neurologisch vlak niet aan de regels kunnen/willen houden.

Mensen die zich braaf aan de regels houden sterven dus langzaamaan uit, breeders en ander dom gespuis dat lak heeft aan regels krijgt de overhand.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_179082817
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 23:34 schreef Strani het volgende:
Ik heb zelf geen kinderwens, en denk ook dat de keuze om kinderen te (proberen te) krijgen niet moet beginnen bij een 'ja', maar bij een 'nee'. Begin bij de basis en bedenk redenen waarom jij kinderen zou moeten krijgen. Zou je een goede ouder zijn? Zou het kind erbij gebaat zijn dat jij de ouder bent? Heeft de wereld behoefte aan jouw kind?

Het 'waarom niet' van de huidige samenleving moet snel veranderen in een 'waarom wel'. Pas dan kunnen we de bevolking wat terugdringen en er tegelijkertijd voor zorgen dat de kinderen die nog wel geboren worden, kans maken op een goede toekomst.
Wat praat jij een hoop onzin zeg.

Heeft de wereld behoefte aan jouw kind?
Niemand heeft behoefte aan een kind van een ander.
pi_179082820
Altijd.
Ja doei.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 07:43:03 #25
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_179082860
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 07:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Omdat het effect is dat je dus een populatie gaat broeden van mensen die zich op neurologisch vlak niet aan de regels kunnen/willen houden.

Mensen die zich braaf aan de regels houden sterven dus langzaamaan uit, breeders en ander dom gespuis dat lak heeft aan regels krijgt de overhand.
Doet me sterk denken aan het begin van een bepaalde film.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_179083013
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:47 schreef CarltonBanks het volgende:
Laatst zo'n meid op tv bij je zal het maar hebben, haar vader had een erfelijke ziekte, nu heeft zij het ook. kans is 50/50 dat haar kind het ook gaat krijgen.

meid heeft bijna geen benen en mist 1 arm
meid zit 24/7 in een rolstoel
meid slikt morfine tegen de pijn

meid zei dat ze later kinderen wil.

Moet je dit je kind echt aan willen doen als de kans 50/50 is dat ze het krijgt?
Vaak kunnen ze via embryoselectie dit soort ziekten uitsluiten.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 09:10:39 #27
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_179083427
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 08:11 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Vaak kunnen ze via embryoselectie dit soort ziekten uitsluiten.
Vaak willen mensen dit niet. Ze zoeken vaak acceptatie van zichzelf als mens door het risico bewust te lopen. Als ze de keuze maken zichzelf niet voort te planten, of hun eigen genen deels te elimineren met embryoselectie, hebben ze het gevoel dat ze er zelf ook niet zouden moeten zijn.

Mensen willen zichzelf graag via kinderen bewijzen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_179083680
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 07:03 schreef Somberling het volgende:

[..]

Hoe weet je dit zo zeker? Ik heb de liefste ouders ter wereld. Dat er in mijn hoofd een steekje los zit hebben mijn ouders geen aandeel in gehad.

Persoonlijk wil ik geen kinderen omdat ik zeker weet dat ik niet in staat ben ze op te voeden.
Lief = goed? Balans (en consequent) = goed, wat mij betreft. Genoeg ouders die té lief zijn, en alleen maar lief zijn.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 09:38:44 #29
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179083720
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb heel mijn leven lang een kinderwens gehad. Ik heb dat nog steeds. Ik wil dolgraag vader worden en echtgenoot. Of het mij gaat lukken weet ik het niet.
Hoe voelt dat eigenlijk, zo'n kinderwens? :@ Ik ken het namelijk niet, ben nu 36, vriendin wil dolgraag een kind, maar ik heb dat gevoel nog geen seconde in mijn leven gehad en ja, dat zorgt nogal voor wrijving momenteel thuis.
Don't let my username fool you...
pi_179083887
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 07:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat denk jij dan dat er staat? Want dat is mij inmiddels niet meer duidelijk.
"Dat de helft van de problemen bij de deelnemers op het R&P forum door de ouders van de deelnemers is gekomen"

Wat de 1e poster, denk ik, bedoelde; Bij de helft van de deelnemers van R&P met psychische problemen, zijn deze in de kindertijd door issues bij één of beide ouders ontwikkeld. .

Ooit, jaren geleden inmiddels alweer las ik een reportage in de VIVA over een jonge vrouw die leed aan een ernstige vorm van BPS en hierdoor de keuze gemaakt had geen kinderen te krijgen dmv sterrilisatie. Ik vond het zo'n moedige en vooral zo'n onbaatzuchte beslissing van de vrouw, maar wat had ik met haar te doen......
Altijd komt dit verhaal weer bovendrijven als ik onderwerpen als deze lees.

Rationeel gezien kies ik voor geen kinderen nemen, als al duidelijk is dat er een reeële kans bestaat is dat één of beide ouders er door een ernstige chronische ziekte en/of verslavingsproblematiek regelmatig niet kunnen zijn voor het kind.
Ook bij overerfelijke ziektes die het welzijn van het kind ernstig kunnen belemmeren na de geboorte dan wel op latere leeftijd kies ik voor geen kinderen.
Bij vrouwen bij wie ernstige psychiatrische- en/of verslavingsproblematiek speelt, ben ik voor verplichtte anticonceptie middels de prikpil en b.v.k. preventief, maar iig na de 1e "mislukking"
Maar goed, ik ben misschien wat bevooroordeeld door mijn 20 jaar werken voor de GGZ en teveel triestigheid voor zowel ouders als de kinderen te hebben gezien.

"Voorkomen is beter dan genezen" is mijn motto.
Wat niet wegneemt dat het bewust ongewild kinderloos blijven een zeer verdrietige beslissing te nemen is.

@ Ts, gun jezelf enkele jaren de tijd om de uiteindelijke beslissing te nemen. Je gezondheid en het
erachter komen of je een fulltime job aankunt zijn, lijkt mij, nu nummer 1 zaken die veel zo niet alle aandacht van je zullen vragen.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 09:53:52 #31
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179083909
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:35 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Lief = goed? Balans (en consequent) = goed, wat mij betreft. Genoeg ouders die té lief zijn, en alleen maar lief zijn.
Ach, daar hebben we hem ook weer die denkt zijn opvoedkunde uit de boeken te kunnen halen _O- :W
"Hoka Hey!"
  vrijdag 11 mei 2018 @ 10:25:16 #32
369251 Geralt
of Rivia
pi_179084381
quote:
Wanneer is het verstandig om geen kinderen te nemen?
Als je er allebei geen wil.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_179085089
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 10:25 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als je er allebei geen wil.
Wat dacht je van ‘als een van tweeën niet wil’?
pi_179085444
Wanneer je dusdanig erfelijk belast bent dat je kind dit ook kan krijgen, wanneer je in de schuldsanering zit, wanneer je nog bij je ouders woont, wanneer je niet in staat bent om voor jezelf te zorgen ( bv door zwaar overgewicht).
pi_179085961
Gebruiken we eigenlijk wel verstand bij de voortplanting(sdans)?

Waarom doen(of willen) we het eigenlijk?
Doei
pi_179086004
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:53 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ach, daar hebben we hem ook weer die denkt zijn opvoedkunde uit de boeken te kunnen halen _O- :W
Je kunt het echt niet los laten, hé? Ooit een behandeling/therapie voor overmatig, ongecontroleerde emoties overwogen? :W
pi_179086010
Wanneer je afhankelijk bent van uitkeringen en/of de zorg van anderen, hoor je geen kinderen te nemen naar mijn mening.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 12:14:19 #38
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179086026
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:12 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Je kunt het echt niet los laten, hé? Ooit een behandeling/therapie voor overmatig, ongecontroleerde emoties overwogen? :W
Origineel, je naald blijft weer eens hangen. Duik jij nou maar je boeken in voor wat meer wijsheid, dan wordt het ooit nog wel eens wat :N
"Hoka Hey!"
pi_179086152
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:14 schreef matspontius het volgende:

[..]

Origineel, je naald blijft weer eens hangen. Duik jij nou maar je boeken in voor wat meer wijsheid, dan wordt het ooit nog wel eens wat :N
Deed jij dat maar eens. De enige reden waarom je mij aanvalt is omdat mijn methode niet strookt met die van jou. Daarom blijf je steeds uit onzekerheid - onzeker over je overtuigingen - mij aanvallen. Je kunt het niet hebben dat een ander het wellicht beter weet.

Nou, kom maar op met de volgende onzekere opmerking, waarin je of in ontkenning gaat of mijn bericht probeert onderuit te halen door middel van een semi-grappige/sarcastische opmerking. Dat is immers de enige vorm van communiceren die je kent. Bewijs mijn gelijk maar.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 12:23:25 #40
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179086200
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:21 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Deed jij dat maar eens. De enige reden waarom je mij aanvalt is omdat mijn methode niet strookt met die van jou. Daarom blijf je steeds uit onzekerheid - onzeker over je overtuigingen - mij aanvallen. Je kunt het niet hebben dat een ander het wellicht beter weet.

Nou, kom maar op met de volgende onzekere opmerking, waarin je of in ontkenning gaat of mijn bericht probeert onderuit te halen door middel van een semi-grappige/sarcastische opmerking. Dat is immers de enige vorm van communiceren die je kent. Bewijs mijn gelijk maar.
Daar moest je wel even over nadenken niet? Hoe kom ik zo bijdehand mogelijk uit de hoek? Niet erg goed gelukt als je het mij vraagt maar ok .......................... Nee, deed jij dat maar eens - een hele pientere reply ..........
"Hoka Hey!"
  vrijdag 11 mei 2018 @ 12:25:53 #41
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_179086244
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 07:38 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Wat praat jij een hoop onzin zeg.

Heeft de wereld behoefte aan jouw kind?
Niemand heeft behoefte aan een kind van een ander.
Jij bent iemand die vindt dat men zo veel mogelijk kinderen moet krijgen zonder er over na te denken?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_179086271
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:23 schreef matspontius het volgende:

[..]

Daar moest je wel even over nadenken niet? Hoe kom ik zo bijdehand mogelijk uit de hoek? Niet erg goed gelukt als je het mij vraagt maar ok .......................... Nee, deed jij dat maar eens - een hele pientere reply ..........
God, wat hou ik van onzekere mensen. Zo voorspelbaar als de tering *)
  vrijdag 11 mei 2018 @ 12:27:23 #43
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_179086275
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:38 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hoe voelt dat eigenlijk, zo'n kinderwens? :@ Ik ken het namelijk niet, ben nu 36, vriendin wil dolgraag een kind, maar ik heb dat gevoel nog geen seconde in mijn leven gehad en ja, dat zorgt nogal voor wrijving momenteel thuis.
De enige zekerheid die je hebt is dat je het elkaar eigenlijk niet aan mag doen om jouw voorkeur aan de ander op te dringen. Dus 1 van de 2 is altijd het haasje in zo'n situatie. Daarom zijn deze situaties ook vaak onhoudbaar.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 11 mei 2018 @ 12:27:32 #44
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_179086278
NWS / Gezin bijna opgegeten door Jachtluipaarden in Beekse Bergen

Als je dit soort dingen in je hoofd haalt bijvoorbeeld.
Fade to Black
  vrijdag 11 mei 2018 @ 12:30:17 #45
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179086332
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:27 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

God, wat hou ik van onzekere mensen. Zo voorspelbaar als de tering *)
Een ander als onzeker bestempelen en jezelf daardoor beter voelen. Tja, daar zou ik zeker aan gaan werken voordat je aan kinderen begint hoor ................
"Hoka Hey!"
pi_179087082
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:10 schreef Klaploper het volgende:

Vaak willen mensen dit niet. Ze zoeken vaak acceptatie van zichzelf als mens door het risico bewust te lopen. Als ze de keuze maken zichzelf niet voort te planten, of hun eigen genen deels te elimineren met embryoselectie, hebben ze het gevoel dat ze er zelf ook niet zouden moeten zijn.

Mensen willen zichzelf graag via kinderen bewijzen.
HAha mee eens.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_179088375
Ik wil voorlopig geen kinderen.
Autisme, depressie, psychose, bloedarmoede, chronische moeheid wil ik allemaal liever niet doorgeven.
Bovendien lijkt het mij een eng idee om aan een baby te beginnen wanneer ik snel psychotisch wordt bij slaapgebrek en herrie :')

Bovendien kan ik niet werken, en woon ik beschermd. Dus lijkt me duidelijk :P
Twiddel
  vrijdag 11 mei 2018 @ 15:37:58 #48
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179089521
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:38 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hoe voelt dat eigenlijk, zo'n kinderwens? :@ Ik ken het namelijk niet, ben nu 36, vriendin wil dolgraag een kind, maar ik heb dat gevoel nog geen seconde in mijn leven gehad en ja, dat zorgt nogal voor wrijving momenteel thuis.
Nou ik heb altijd een kind willen opvoeden en gelukkig maken. En ook vrouw hebben die ik gelukkig maak. Veel verantwoordelijkheid, maar lijkt me wel leuk om te doen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 15:39:24 #49
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_179089541
altijd
What can change the nature of a man?
  Moderator vrijdag 11 mei 2018 @ 16:05:35 #50
45833 crew  Fogel
pi_179089929
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 15:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou ik heb altijd een kind willen opvoeden en gelukkig maken. En ook vrouw hebben die ik gelukkig maak. Veel verantwoordelijkheid, maar lijkt me wel leuk om te doen.
Iets wel denken leuk te vinden is niet echt een goede basis.
Ooit aan een relatie begonnen die stuk liep? Een huisdier gehad? Een hobby? Dat zijn allemaal dingen waarvan het niet zoveel uitmaakt als het achteraf een slecht plan was. Een kind ben je minimaal 18 jaar verantwoordelijk voor, ongeacht of je dat wil of niet en ongeacht hoe kut het achteraf misschien bleek te zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_179091319
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:25 schreef Strani het volgende:

[..]

Jij bent iemand die vindt dat men zo veel mogelijk kinderen moet krijgen zonder er over na te denken?
Nee, maar die vraag die je stelde slaat natuurlijk nergens op.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 18:21:26 #52
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179092113
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 16:05 schreef Fogel het volgende:

[..]

Iets wel denken leuk te vinden is niet echt een goede basis.
Ooit aan een relatie begonnen die stuk liep? Een huisdier gehad? Een hobby? Dat zijn allemaal dingen waarvan het niet zoveel uitmaakt als het achteraf een slecht plan was. Een kind ben je minimaal 18 jaar verantwoordelijk voor, ongeacht of je dat wil of niet en ongeacht hoe kut het achteraf misschien bleek te zijn.
Weet ik hoor. Daarom zal ik goed over nadenken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179094029
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 07:19 schreef Somberling het volgende:

[..]

Lees de zin nog eens goed. En anders horen we van Droopie wel hoe hij het bedoeld heeft.
Ik bedoelde het andersom ;)
Er zijn ook genoeg mensen die ouders hebben met wet het prima gaat.

(mijn moeder is trouwens ook lief hoor, echter zij heeft moeite het hoofd boven water te houden, net als mij)
Hell To The Liars
  vrijdag 11 mei 2018 @ 20:29:53 #54
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_179094071
Slaapgebrek door ouderschap icm psychosegevoeligheid :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 11 mei 2018 @ 21:01:30 #55
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_179094536
• Als een van beide (nog) twijfelt
• Als je daarmee je (wankelende) relatie of huwelijk wil redden/verzegelen
• Als je jezelf niet financiëel kunt onderhouden
• Als je zelf hulpbehoevend bent
• Als je de verantwoordelijkheid niet kunt/wil dragen
• Als je maatschappelijke druk ervaart om aan kinderen te beginnen
• Als er ernstige erfelijke aandoeningen in je familie zitten die je wellicht overbrengt
• Als je 45+ bent (de kinderen van veel mensen zijn dan al volwassen)
• Als je lijdt aan een ongeneeslijke ziekte
• Als je in de gevangenis zit of iets op je kerfstok hebt waar je nog voor gepakt kan worden
• Als je speciaal daarvoor een Tinder-profiel hebt aangemaakt om bevrucht te worden voordat je eierstokken bedorven zijn
• Als je smetvrees hebt
• Als je in oorlogsgebied woont
• Als er hongersnood heerst
• Als je zwanger bent door verkrachting. Je laat de natuur niet haar gang gaan door het DNA van een verkrachter een toekomst te geven, hoe streng je of je omgeving ook tegen abortus is.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 21:52:41 #56
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_179095370
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 17:26 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nee, maar die vraag die je stelde slaat natuurlijk nergens op.
Dat vind jij en dat is je goed recht. Wat wel echt onzin is dat jij me direct op volle oorlogssterkte tegemoet treedt. Dat kan vriendelijker en constructiever.

En er zijn wel degelijk situaties waarin men kan zeggen dat de wereld beter zou kunnen worden van jouw kind. Bijvoorbeeld als jij het financieel en emotioneel goed aankunt om een gelukkig kind op te voeden, een kind met een toekomst.

Elk kind is, objectief bekeken, een kleine aanslag op de wereld. Mensen zijn over het algemeen niet goed voor de wereld. Dus voordat je de keuze maakt om toch kinderen te nemen, moet je er wat mij betreft wel behoorlijk zeker van zijn dat jij de aangewezen persoon bent om een kind op te voeden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zaterdag 12 mei 2018 @ 10:21:57 #57
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179101875
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 16:05 schreef Fogel het volgende:

[..]

Iets wel denken leuk te vinden is niet echt een goede basis.
Ooit aan een relatie begonnen die stuk liep? Een huisdier gehad? Een hobby? Dat zijn allemaal dingen waarvan het niet zoveel uitmaakt als het achteraf een slecht plan was. Een kind ben je minimaal 18 jaar verantwoordelijk voor, ongeacht of je dat wil of niet en ongeacht hoe kut het achteraf misschien bleek te zijn.
Dat snap ik.

Maar zo'n kind geeft ook betekenis aan je leven. Een reden om te blijven bestaan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 12 mei 2018 @ 11:05:40 #58
456432 Kamina
Tenacious!
pi_179102405
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 10:21 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat snap ik.

Maar zo'n kind geeft ook betekenis aan je leven. Een reden om te blijven bestaan.
Dat is een flinke last om aan een kind te hangen. :{w
1 + 1 = blauw
  zaterdag 12 mei 2018 @ 18:42:44 #59
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_179109600
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 11:05 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dat is een flinke last om aan een kind te hangen. :{w
Inderdaad. Als je voor jezelf geen redenen kunt bedenken om te bestaan, dan zou ik al helemaal niet aan kinderen beginnen.

En trouwens, als jouw kind jouw reden om te bestaan zou zijn, zou dat kind dan zelf ook geen reden hebben totdat het zelf weer kinderen krijgt? Da's toch een treurige gedachte, dat niemand ooit voor zichzelf leeft.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_179109841
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 10:21 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat snap ik.

Maar zo'n kind geeft ook betekenis aan je leven. Een reden om te blijven bestaan.
Dit is zo’n verontrustende opmerking eigenlijk.
  Moderator zaterdag 12 mei 2018 @ 19:11:57 #61
45833 crew  Fogel
pi_179110189
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 10:21 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat snap ik.

Maar zo'n kind geeft ook betekenis aan je leven. Een reden om te blijven bestaan.
Uhm, wat??
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 12 mei 2018 @ 19:12:04 #62
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179110196
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dit is zo’n verontrustende opmerking eigenlijk.
Hoeft niet. Is meer luchtig bedoeld.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179110238
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 19:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hoeft niet. Is meer luchtig bedoeld.
Toch. Kinderen zijn een enorme verantwoordelijkheid en het hebben van kinderen heeft ook wel wat nadelen.

Niet te makkelijk over denken zou ik zeggen.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 21:44:11 #64
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179114205
Wat een doorgedraaide mensen in dit topic.
"What a pathetic display"

Het krijgen van kinderen is zowat een van de redenen waarom we bestaan en op deze aardkloot zitten.

Met alle vrijheden die ons door de jaren heen zijn ontnomen zijn er ook nog mensen die andere mensen willen verbieden om kinderen te krijgen. Wat een enge ontwikkeling. Blijkbaar leven we nog niet genoeg als robotjes en moet het allemaal nog veel extremer.

Ik hoor redenen zoals onvoldoende inkomen, in een uitkering zitten, psychische stoornissen (waar niets raars aan is, want miljoenen mensen maken dit eens in hun leven mee).

En dan die mensen die aankomen met verplichte anticonceptie of steralisatie, ga je schamen, ik walg hier ontzettend van. Wie denk je wel niet dat je bent om iemands vrijheid van het krijgen van kinderen af te willen pakken?

Heel erg triest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Harvest89 op 12-05-2018 21:59:12 ]
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179114747
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een doorgedraaide mensen in dit topic.
"What a pathetic display"

Het krijgen van kinderen is zowat een van de redenen waarom we bestaan en op deze aardkloot zitten.

Met alle vrijheden die ons door de jaren heen zijn ontnomen zijn er ook nog mensen die andere mensen willen verbieden om kinderen te krijgen. Wat een enge ontwikkeling. Blijkbaar leven we nog niet genoeg als robotjes en moet het allemaal nog veel extremer.

Ik hoor redenen zoals onvoldoende inkomen, in een uitkering zitten psychische stoornissen (waar niets raars aan is, want miljoenen mensen maken dit eens in hun leven mee).

En dan die mensen die aankomen met verplichte anticonceptie of steralisatie, ga je schamen, ik walg hier ontzettend van. Wie denk je wel niet dat je bent om iemands vrijheid van het krijgen van kinderen af te willen pakken?

Heel erg triest.
Jij vindt het raar dat er antwoord wordt gegeven op de gestelde vraag?
  zaterdag 12 mei 2018 @ 21:58:41 #66
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179114891
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij vindt het raar dat er antwoord wordt gegeven op de gestelde vraag?
Nee, ik vind de antwoorden op de vraag eng en triest.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179114956
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee, ik vind de antwoorden op de vraag eng en triest.
Dus wat jou betreft is het antwoord: maakt niet uit joh, gewoon doen, ongeacht?

Ja, dat vind ik dan weer een beetje raar.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 22:01:33 #68
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179114989
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus wat jou betreft is het antwoord: maakt niet uit joh, gewoon doen, ongeacht?

Ja, dat vind ik dan weer een beetje raar.
Eigen keuze.
Daar is niets raars aan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179116493
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Eigen keuze.
Daar is niets raars aan.
Volwassen mensen die nadenken voordat ze zo’n belangrijke beslissing nemen. Heel bijzonder.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 22:40:38 #70
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179116927
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Volwassen mensen die nadenken voordat ze zo’n belangrijke beslissing nemen. Heel bijzonder.
Man waar heb jij het over.

Er staan reacties in dit topic over verplichte anticonceptie, steralisatie, een verbod op kinderen krijgen. Dat soort enge zielige mensen die persoonlijke vrijheden van anderen willen inperken, daar moet men zich keihard tegen verzetten.

Dat je moet nadenken voordat je een kind neemt spreekt voor zichzelf.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179118543
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Man waar heb jij het over.

Er staan reacties in dit topic over verplichte anticonceptie, steralisatie, een verbod op kinderen krijgen. Dat soort enge zielige mensen die persoonlijke vrijheden van anderen willen inperken, daar moet men zich keihard tegen verzetten.

Dat je moet nadenken voordat je een kind neemt spreekt voor zichzelf.
Dat was er 1 en die zegt dat vanuit 20 jaar ervaring in de ggz en de ellende die daarmee samenhangt.

De algehele tendens van de antwoorden hier is volstrekt niet daarmee in lijn.

Dus waar heb jij het over?
pi_179119906
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:01 schreef DemonRage het volgende:
• Als een van beide (nog) twijfelt
• Als je daarmee je (wankelende) relatie of huwelijk wil redden/verzegelen
• Als je jezelf niet financiëel kunt onderhouden
• Als je zelf hulpbehoevend bent
• Als je de verantwoordelijkheid niet kunt/wil dragen
• Als je maatschappelijke druk ervaart om aan kinderen te beginnen
• Als er ernstige erfelijke aandoeningen in je familie zitten die je wellicht overbrengt
• Als je 45+ bent (de kinderen van veel mensen zijn dan al volwassen)
• Als je lijdt aan een ongeneeslijke ziekte
• Als je in de gevangenis zit of iets op je kerfstok hebt waar je nog voor gepakt kan worden
• Als je speciaal daarvoor een Tinder-profiel hebt aangemaakt om bevrucht te worden voordat je eierstokken bedorven zijn
• Als je smetvrees hebt
• Als je in oorlogsgebied woont
• Als er hongersnood heerst
• Als je zwanger bent door verkrachting. Je laat de natuur niet haar gang gaan door het DNA van een verkrachter een toekomst te geven, hoe streng je of je omgeving ook tegen abortus is.

Is er een reden dat je van alle psychische ziektes specifiek smetvrees noemt? :@
pi_179120871
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Man waar heb jij het over.

Er staan reacties in dit topic over verplichte anticonceptie, steralisatie, een verbod op kinderen krijgen. Dat soort enge zielige mensen die persoonlijke vrijheden van anderen willen inperken, daar moet men zich keihard tegen verzetten.

Dat je moet nadenken voordat je een kind neemt spreekt voor zichzelf.
Persoonlijke vrijheden zijn absoluut belangrijk, maar het welzijn van een kind is belangrijker.

Jij vindt verplichte anticonceptie/sterilisatie/een verbod om kinderen te krijgen, voor mensen die niet in staat zijn om voor kinderen te zorgen, verkeerd..

Vind je het dan ook verkeerd als jeugdzorg kinderen, die verwaarloosd/mishandeld/misbruikt worden, bij hun ouders weghaalt?
pi_179121135
Voor andere kan ik niet beslissen, maar ik ben zelf echt niet in staat om een kind op te voeden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179126479
quote:
15s.gif Op zondag 13 mei 2018 00:07 schreef Morrigan het volgende:
Voor andere kan ik niet beslissen, maar ik ben zelf echt niet in staat om een kind op te voeden.
Als je er eenmaal eentje hebt, dan lukt dat wel, om de simpele reden dat je móét.
  zondag 13 mei 2018 @ 08:01:26 #76
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179126532
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:45 schreef thabit het volgende:

[..]

Als je er eenmaal eentje hebt, dan lukt dat wel, om de simpele reden dat je móét.
Dit is echt niet per se waar helaas.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_179141374
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 23:43 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Is er een reden dat je van alle psychische ziektes specifiek smetvrees noemt? :@
Een baby grootbrengen als je smetvrees hebt is niet het beste plan.
pi_179141390
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:45 schreef thabit het volgende:

[..]

Als je er eenmaal eentje hebt, dan lukt dat wel, om de simpele reden dat je móét.
Genoeg voorbeelden waar het tegenovergestelde uit blijkt.
pi_179143652
quote:
10s.gif Op zondag 13 mei 2018 21:27 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Een baby grootbrengen als je smetvrees hebt is niet het beste plan.
Naja het ligt er natuurlijk wel aan hoe erg je smetvrees is en in hoeverre je hebt geleerd om ermee om te gaan..
pi_179144264
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:45 schreef thabit het volgende:

[..]

Als je er eenmaal eentje hebt, dan lukt dat wel, om de simpele reden dat je móét.
:D

Vind mezelf toch niet echt een geval waar mijn ouders veel eer aan te behalen hebben.
  zondag 13 mei 2018 @ 23:25:29 #81
224960 highender
Travellin' Light
pi_179145581
Als fokker is het zoiezo al niet verstandig om jezelf voor te planten gr blair
  dinsdag 15 mei 2018 @ 09:39:38 #83
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_179170632
Fade to Black
pi_179183563
Met jouw problemen zou ik er persoonlijk niet aan beginnen. Is echt beter voor iedereen.
pi_179183745
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:39 schreef Achterhoker het volgende:
[ afbeelding ]
gvd. Gadverdamme. Net zoals dat kind dat gaat plassen als de moeder ten huwelijk wordt gevraagd. Zal wel door velen als 'schattig' worden gezien.
FOK! is net een groot tijdschrift
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:30:34 #86
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179184901
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:21 schreef DoubleDip het volgende:
Met jouw problemen zou ik er persoonlijk niet aan beginnen. Is echt beter voor iedereen.
Maar je kent me niet. Alleen posts die je online lees.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179185883
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar je kent me niet. Alleen posts die je online lees.
Ik hoef je ook niet te kennen om te kunnen zeggen dat het met jouw problemen niet verstandig is om aan kinderen te beginnen.

In jouw post staat dusdanig veel informatie over jouw geestelijke gesteldheid en jouw problemen, dat we daarover weldegelijk een mening kunnen hebben.
pi_179186422
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar je kent me niet. Alleen posts die je online lees.
Het feit dat je hiermee bezig bent en weet dat je problemen en beperkingen hebt, betekent dat naar mijn mening je al een betere ouder bent dan een hoop ouders 'zonder' problemen.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 22:41:32 #89
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179186640
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik hoef je ook niet te kennen om te kunnen zeggen dat het met jouw problemen niet verstandig is om aan kinderen te beginnen.

In jouw post staat dusdanig veel informatie over jouw geestelijke gesteldheid en jouw problemen, dat we daarover weldegelijk een mening kunnen hebben.
Ik denk toch dat je me in het echt moet kennen voordat je zo’n oordeel geeft. Uiteraard moet ik goed over nadenken, maar ik ben wel zeker dat ik onder de juiste omstandigheden een goede vader kan zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 16 mei 2018 @ 09:29:19 #90
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179191507
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik hoef je ook niet te kennen om te kunnen zeggen dat het met jouw problemen niet verstandig is om aan kinderen te beginnen.

In jouw post staat dusdanig veel informatie over jouw geestelijke gesteldheid en jouw problemen, dat we daarover weldegelijk een mening kunnen hebben.
Eigenlijk is wat je zegt nergens op gebaseerd. Ik denk vooral gebaseerd op vooroordelen en stigmatiserende ideeen. Enerzijds heb ik wel mijn kwetsbaarheden, anderzijds functioneer ik gewoon goed.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 16 mei 2018 @ 09:29:36 #91
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179191511
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:33 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Het feit dat je hiermee bezig bent en weet dat je problemen en beperkingen hebt, betekent dat naar mijn mening je al een betere ouder bent dan een hoop ouders 'zonder' problemen.
Dank.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 16 mei 2018 @ 09:42:48 #92
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_179191659
Voor mij persoonlijk zijn mijn chronische ziekten wel stof tot nadenken.
Je geeft het door of niet en dat vind ik nogal een gok. Wil niet dat mijn eventueel toekomstig kind door alle ellende heenmoet waar ik nu al 4 jaar mee loop te klooien :N
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_179191716
Gaan we nu serieus users adviseren om geen kinderen te nemen op basis van wat posts op FOK!?
  woensdag 16 mei 2018 @ 09:49:22 #94
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_179191756
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:46 schreef Somberling het volgende:
Gaan we nu serieus users adviseren om geen kinderen te nemen op basis van wat posts op FOK!?
Ikke niet, sprak puur voor mijzelf. Wat andere doen moeten ze zelf weten..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_179191777
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:49 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ikke niet, sprak puur voor mijzelf. Wat andere doen moeten ze zelf weten..
Was niet naar jou bedoeld. :P Ging me om de berichten van DoubleDip en Madam-April.
  woensdag 16 mei 2018 @ 09:56:18 #96
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_179191872
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:50 schreef Somberling het volgende:

[..]

Was niet naar jou bedoeld. :P Ging me om de berichten van DoubleDip en Madam-April.
Sorry.

Maar is inderdaad lekker makkelijk oordelen als je iemand verder totaal niet kent.. }:|
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_179191919
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:39 schreef Achterhoker het volgende:
[ afbeelding ]
Dit valt eigenlijk nog best mee. Zelf een keer spuitpoep meegemaakt die het best te vergelijken valt met de scène waarin Mister Bean z'n huiskamer probeerde te schilderen door een bom in een verfpot te laten ontploffen.
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:11:56 #98
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179192152
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik denk toch dat je me in het echt moet kennen voordat je zo’n oordeel geeft. Uiteraard moet ik goed over nadenken, maar ik ben wel zeker dat ik onder de juiste omstandigheden een goede vader kan zijn.
Ben jij op fok niet jezelf dan? Ik heb mensen gehad die mij ook oordeelden op basis van mijn posts hier op fok en ze hadden gewoon gelijk. Ik ben exact hier hetzelfde dan in het echte leven. Hier alleen nog wat openhartiger over mijn problemen en dergelijke dan in het echt.
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:20:00 #99
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179192294
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:33 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Het feit dat je hiermee bezig bent en weet dat je problemen en beperkingen hebt, betekent dat naar mijn mening je al een betere ouder bent dan een hoop ouders 'zonder' problemen.
Maar ik vind zelf dat meningen ook kunnen verschillen naar wat je zelf een probleem vind.

Zo ken ik een vader in een rolstoel maar zijn dochter en hij hebben een super goede band. Terwijl ik daarnaast gezonde ouders ken die ruzie hebben met hun kinderen om een kutreden en geen contact meer hebben :’)

Soms zie ik ouders met een “beperking” of die iets hebben meegemaakt hun kind wel degelijk beter opvoeden dan “normale” mensen. Juist doordat zij slechte dingen hebben meegemaakt misschien wel weten ze wat juist en niet juist is. Zoiets. Een uitstekend voorbeeld
daarvan is mijn oom die hier in Nederland woont.
  Moderator woensdag 16 mei 2018 @ 10:21:35 #100
45833 crew  Fogel
pi_179192316
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Eigenlijk is wat je zegt nergens op gebaseerd. Ik denk vooral gebaseerd op vooroordelen en stigmatiserende ideeen. Enerzijds heb ik wel mijn kwetsbaarheden, anderzijds functioneer ik gewoon goed.
Punt is dat je altijd goed zal moeten functioneren op de momenten dat je kind dat nodig heeft, en dat is heel vaak, zeker de eerste jaren. Je kwetsbaarheden, wat die ook mogen zijn, zijn van ondergeschikt belang. Als je die kwetsbaarheden niet onder controle kan houden/krijgen om zo voor je kind te kunnen zorgen ipv bij wijze van spreken in een hoek weg te duiken ben je naar mijn mening niet klaar om een kind te hebben.
Jij kiest niet meer wanneer dingen gebeuren, onderschat dat niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:24:46 #101
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179192380
Ik denk inderdaad dat als je een goede ouder wilt zijn dat je heel goed controle moet houden/ wel stevig in je schoenen moet staan. Maar natuurlijk bestaat er ook geen perfecte ouder/ zijn het ook maar mensen. Altijd volledig binnen de lijntjes in onmogelijk. Maar je moet inderdaad een bepaalde mate van “controle” in je hebben. :Y En ook dat het niet veel te ver buiten de lijntjes gaat.. waarbij het tenkoste gaat van je kind.

Denk ik dan.
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:28:08 #102
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179192455
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:11 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ben jij op fok niet jezelf dan? Ik heb mensen gehad die mij ook oordeelden op basis van mijn posts hier op fok en ze hadden gewoon gelijk. Ik ben exact hier hetzelfde dan in het echte leven. Hier alleen nog wat openhartiger over mijn problemen en dergelijke dan in het echt.
Ik ben gewoon mezelf Ja, alleen zie je uiteraard alleen maar 1 kant van me bijv in R&P. Je leest over mijn problemen en issues, Maar er zijn ook veel dingen die goed gaan. Ik heb een goede diploma, binnenkort een goede baan, idee voor een eigen bedrijf, geld, zelfstandig wonen, enz. Ik ben veel meer dan alleen de problemen die ik op fok post.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:30:34 #103
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179192495
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:21 schreef Fogel het volgende:

[..]

Punt is dat je altijd goed zal moeten functioneren op de momenten dat je kind dat nodig heeft, en dat is heel vaak, zeker de eerste jaren. Je kwetsbaarheden, wat die ook mogen zijn, zijn van ondergeschikt belang. Als je die kwetsbaarheden niet onder controle kan houden/krijgen om zo voor je kind te kunnen zorgen ipv bij wijze van spreken in een hoek weg te duiken ben je naar mijn mening niet klaar om een kind te hebben.
Jij kiest niet meer wanneer dingen gebeuren, onderschat dat niet.
Daarom moet ik ook goed nadenken en de juiste steun hebben. Ik kan ook jaren of zelfs voor de rest van mijn leven stabiel blijven op de juiste medicatie.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 16 mei 2018 @ 10:31:18 #104
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179192510
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:24 schreef -Phineas- het volgende:
Ik denk inderdaad dat als je een goede ouder wilt zijn dat je heel goed controle moet houden/ wel stevig in je schoenen moet staan. Maar natuurlijk bestaat er ook geen perfecte ouder/ zijn het ook maar mensen. Altijd volledig binnen de lijntjes in onmogelijk. Maar je moet inderdaad een bepaalde mate van “controle” in je hebben. :Y En ook dat het niet veel te ver buiten de lijntjes gaat.. waarbij het tenkoste gaat van je kind.

Denk ik dan.
Met de juiste partner heb ik dat zeker.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179193098
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Met de juiste partner heb ik dat zeker.
Het lijkt me op basis van wat je hier zegt voornamelijk van belang dat je eventuele partner en jullie netwerk (familie,vrienden) klaar staan om bij te springen als het toch slechter met jou zou gaan.

De eerste jaren van een kind zijn heel intensief (gebroken nachten, kinderziekten, volledige afhankelijkheid). Óók als jij zelf moe, ziek, gestresst of psychotisch raakt blijft die zorg nodig en moet het kind opgevangen worden.

De docu Ver van Daan is misschien wel boeiend om te zien voor je (documentaire gemaakt door zoon van een psychotische vader) https://npo.nl/KN_1665070.
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:20:06 #106
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179200164
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Met de juiste partner heb ik dat zeker.
Dus “dankzij” een partner heb jij veel betere controle dan dat je nu hebt? Klinkt niet goed. Wat ga je doen als je partner er niet is en jij bent een keer alleen met de kinderen? :’)
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:40:20 #107
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179200693
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:20 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dus “dankzij” een partner heb jij veel betere controle dan dat je nu hebt? Klinkt niet goed. Wat ga je doen als je partner er niet is en jij bent een keer alleen met de kinderen? :’)
Ik heb nu ook gewoon goede controle over mezelf. Ik heb geen partner nodig om te overleven. Maar als ik kinderen krijg, is het verstandig om een partner te hebben die kan ingrijpen als het wat minder met me gaat.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:42:26 #108
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179200751
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:01 schreef Madivi het volgende:

[..]

Het lijkt me op basis van wat je hier zegt voornamelijk van belang dat je eventuele partner en jullie netwerk (familie,vrienden) klaar staan om bij te springen als het toch slechter met jou zou gaan.

De eerste jaren van een kind zijn heel intensief (gebroken nachten, kinderziekten, volledige afhankelijkheid). Óók als jij zelf moe, ziek, gestresst of psychotisch raakt blijft die zorg nodig en moet het kind opgevangen worden.

De docu Ver van Daan is misschien wel boeiend om te zien voor je (documentaire gemaakt door zoon van een psychotische vader) https://npo.nl/KN_1665070.
Interessant, dank je wel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179204560
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Interessant, dank je wel.
De ziekte van hun vader heeft een heel grote impact op de kinderen én zijn exvrouw gehad en heeft dat nog steeds (hij is nog steeds niet stabiel). De last die bij je partner komt te liggen kan héél zwaar zijn als het echt mis gaat. Het kan zelfs zo ver gaan dat ze je kind tegen jou moet beschermen en bij je weghouden.

Dit wil overigens niet zeggen dat ik niet denk dat iemand met een psychotisch verleden geen kinderen zou moeten krijgen. Het is alleen iets waar je rekening mee zal moeten houden en goed over moet praten met een mogelijke partner...
pi_179209034
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 10:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben gewoon mezelf Ja, alleen zie je uiteraard alleen maar 1 kant van me bijv in R&P. Je leest over mijn problemen en issues, Maar er zijn ook veel dingen die goed gaan. Ik heb een goede diploma, binnenkort een goede baan, idee voor een eigen bedrijf, geld, zelfstandig wonen, enz. Ik ben veel meer dan alleen de problemen die ik op fok post.
Kom op K_W, nog niet zo heel lang geleden liet je op FOK! flink doorschemeren met serieuze zelfmoordplannen rond te lopen... Juist het feit dat je nu opeens al weer doet alsof er in jouw geval slechts onbeduidende vuiltjes in de lucht hangen, vind ik niet bepaald voor het verwezenlijken van een kinderwens pleiten.

Ik snap sowieso niet waarom dit momenteel bij jou al zo in/im Frage is... Zorg eerst nou maar dat je - met behulp van medicatie - daadwerkelijk lange tijd stabiel bent. Vogel verder eerst maar eens uit of je überhaupt zonder al te veel problemen een baan en een serieuze, duurzame relatie aankan. Het lijkt mij dat je pas dán/dáárna eens over eventueel vaderschap kan gaan zitten nadenken... En je bent nog jong, dus tijd is het probleem niet.
Tails tell tales
pi_179209374
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 22:53 schreef Forbry het volgende:

[..]

Kom op K_W, nog niet zo heel lang geleden liet je op FOK! flink doorschemeren met serieuze zelfmoordplannen rond te lopen... Juist het feit dat je nu opeens al weer doet alsof er in jouw geval slechts onbeduidende vuiltjes in de lucht hangen, vind ik niet bepaald voor het verwezenlijken van een kinderwens pleiten.

Ik snap sowieso niet waarom dit momenteel bij jou al zo in/im Frage is... Zorg eerst nou maar dat je - met behulp van medicatie - daadwerkelijk lange tijd stabiel bent. Vogel verder eerst maar eens uit of je überhaupt zonder al te veel problemen een baan en een serieuze, duurzame relatie aankan. Het lijkt mij dat je pas dán/dáárna eens over eventueel vaderschap kan gaan zitten nadenken... En je bent nog jong, dus tijd is het probleem niet.
Volledig mee eens! (Met de hele post, niet enkel het dikgedrukte/onderstreepte stuk)
pi_179209421
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb nu ook gewoon goede controle over mezelf. Ik heb geen partner nodig om te overleven. Maar als ik kinderen krijg, is het verstandig om een partner te hebben die kan ingrijpen als het wat minder met me gaat.
Maar ben je dan niet bang dat jouw psychische problemen erfelijk zijn?
ROBODEMONS..................|:(
pi_179215590
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb nu ook gewoon goede controle over mezelf. Ik heb geen partner nodig om te overleven. Maar als ik kinderen krijg, is het verstandig om een partner te hebben die kan ingrijpen als het wat minder met me gaat.
Vergeet niet jij jij wel je genetische kwetsbaarheden doorgeeft. Ik zou er niet aan beginnen. Idem ik er niet aan zou beginnen bezien mijn psychiatrische problematiek.
pi_179216822
Ach, dan hebben we over 20 jaar als FOK! nog bestaat in ieder geval de garantie dat er nog tig R&P topics geopend worden.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')