abonnement Unibet Coolblue
pi_179070144
Een topic voor en door ouders van kinderen in de kleuterleeftijd. Voor het delen van ervaringen en meer!

Deel vier. Voor de vierjarigen.
En de vijfjarigen mogen ook meedoen. En ook bijna kleuters en net geen kleuters meer.
pi_179070279
En open een nieuwe...

Over de foto’s, wij hebben aangegeven dat het prima is dat Ow (en Js op het kdv) op de foto staan in een groep, maar zonder naam..

Ik wou op nog veel meer reageren maar ben het alweer vergeten..
Ik wou graag even opscheppen over mijn grote kleuter...

Hij zit namelijk eindelijk goed in z’n vel! We gingen vandaag naar Plopsa (prikkels ;) ) en hij rende overal heen. Deed dingen als de botsautootjes, maakte contact met andere kinderen maar was ook nog eens heel zorgzaam naar z’n broertje!
Hij heeft het ook de hele tijd over het plusklasje waar hij in mag starten na de vakantie en dat hij zoveel zin heeft in school!
Ik ben gewoon zo opgelucht dat hij zich nu “normaal” ontwikkelt!
  donderdag 10 mei 2018 @ 21:13:44 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179072322
Fijn is dat Loj O+.
KuikenGuppy
pi_179083153
Loj, wat fijn. O+

Mijn kleuter vanmorgen: “Ik droomde dat ik bij M (nichtje) aan het spelen was. En het was mijn lievelingsdroom. En toen maakte jjj me wakker. Dan moet je sorry zeggen hoor.”
pi_179083890
Mijn kleuters zitten voor oma een cadeautje te maken voor moederdag O+
pi_179090431
Haha, Omen.

I is momenteel uit logeren, wat een rust. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179091208
Mijn kleuter gaat ook logeren vanavond bij mijn ouders. En ik ga uit eten. Zin in. O+
pi_179115160
Ah wat fijn Franny en Omen, geniet er lekker van!

Ik kom binnenvallen met een vraag: B vindt tijdschriften zoals van Lego en Paw Patrol erg leuk en dan vooral de opdrachtjes (doolhof en zoek de verschillen met name). We willen voor hem een boek kopen met dat soort dingen erin, maar al die doeboeken lijken voor oudere kindjes. Iemand ervaring met een specifiek boek voor een 4 jarige?
  zaterdag 12 mei 2018 @ 22:07:26 #9
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_179115235
bij kruidvat en knakenwinkels of dvd outlets zijn er veel voor 4 a 5
ook online veel te printen dingetjes op juffensites
  zaterdag 12 mei 2018 @ 22:13:04 #10
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179115494
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:05 schreef exode het volgende:
Ah wat fijn Franny en Omen, geniet er lekker van!

Ik kom binnenvallen met een vraag: B vindt tijdschriften zoals van Lego en Paw Patrol erg leuk en dan vooral de opdrachtjes (doolhof en zoek de verschillen met name). We willen voor hem een boek kopen met dat soort dingen erin, maar al die doeboeken lijken voor oudere kindjes. Iemand ervaring met een specifiek boek voor een 4 jarige?
Melba heeft een abonnement op de Bobo, elke maand een nieuwe!
Kwak
  zaterdag 12 mei 2018 @ 22:16:19 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179115661
Wij hebben van die boekjes van de Action. Ze vinden ze erg leuk. En ook abo op de Bobo.
pi_179115905
Wat een goede tips, dank jullie wel!
pi_179115937
Action inderdaad. En in speelgoedwinkels ook wel te krijgen, maar duurder dan Action. ;)
pi_179126927
Moederdag. Ik blijf het een bijzondere dag vinden. Zes jaar geleden testte ik op deze dag positief. O+
Gisteren nam ze haar cadeautje mee op haar rug en ging ze hem verstoppen. Toen ik mezelf wilde omkleden boven riep ze: “Niet kijken onder de kussen waar ik altijd slaap hè?”
En vanmorgen met wakker worden moest ik mijn ogen weer dicht doen en kreeg ik haar zelfgemaakte cadeau. Een hartje aan een lintje. O+
En ze heeft ook nog mijn koffie gemaakt. O+
pi_179140773
Ja, blijft toch wel bijzonder he, dat moederdag. Hier is het vijf jaar geleden dat ik nu net een week wist dat ik zwanger was. En nu zijn er gewoon twee kinderen. Had ik echt nooit gedacht.

Man, wij hebben weer drama achter de rug. I was dus uit logeren. Daar was haar pleister eraf gegaan. De wond was inmiddels netjes dicht, nog niet helemaal genezen maar wel een eind op weg. De vriendin waar ze bij logeerde besloot er even niet zelf weer een pleister op te doen, omdat wij haar toch binnen drie uurtjes kwamen ophalen.

En vervolgens gebeurt wat dus nooit eerder gebeurde: I glijdt daar in huis uit en valt bovenop haar kin. Wond weer open, heel veel bloed. Toen ik dat hoorde, heb ik even hartgrondig gevloekt. Het was zo open dat we toch maar weer naar de huisartsenpost zijn gegaan. Het bleef ook maar bloeden. Maar de arts daar pakte het niet heel handig aan. I werkte de vorige keren goed mee, maar inmiddels zat ze er zo doorheen door die ellende met haar kin dat ze al panisch werd als je naar haar kin keek. En deze arts had niet veel geduld. Zei ook nog tegen haar: Zo, ga je nu elke keer vallen zodat je kin steeds weer open gaat, nee toch? En I, met een klein stemmetje: "Nee, ik ga echt niet meer vallen." }:| . ;( . Alsof zij hier ook maar iets aan kon doen.

Ik kreeg haar ook niet rustig. Ze verzette zich zo, dat we het op een gegeven moment op moesten geven.

We kregen hechtpleisters mee naar huis en 'veel succes'. Maar thuis was er ook geen doorkomen aan. I wilde echt echt echt niet dat we ook maar iets met haar deden. Dus toen hebben we het ook maar even gelaten. De wond droogde eindelijk wel een beetje in en het bloeden bleef beperkt tot af en toe een druppel. Vanochtend na een goede nacht slaap hebben we wel doorgezet. Het moest gewoon, want zo'n lelijke wijde wond kun je moeilijk zo laten, met infectie etc misschien als gevolg. Eerst gedoucht, en toen op bed samen haar rustig vastgehouden. Gelukkig werd ze niet meer hysterisch. Toen hechtpleisters geplakt, desinfecterend gaasje erop en een grote pleister. Wat waren we allemaal opgelucht toen dat voorbij was. En toen kon moederdag beginnen, :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179141033
Omentielvo wat schattig! O+

Och Franny wat naar dat I weer op haar kin viel en dat de dokter het zo ondoordacht heeft aangepakt met haar. -O- Nu maar flink hopen dat haar kin voor eens en voor altijd geneest, arme I. :*

Ik heb de laatste tijd elke keer drama's gehad door strandbezoek. Daar spelen ze met blote voeten in het zand in het water en krijgen ze vaak stukjes schelp/scheermes in hun voet. Gevolg is dat ik die eruit moet zien te peuteren met alle drama die erbij komt kijken. Helemaal naar werd ik ervan, maar die stukjes moesten er nu eenmaal uit.
Als oplossing laat ik ze nu Netflixen op mijn telefoon en dat werkt best goed. Vooral S laat zich er goed door afleiden en dat helpt wel enorm als je met naald en pincet in zo'n voetje zit te wroeten. :X
pi_179141257
Oei, dat is ook rot om te doen ja. Wij zijn ook wel regelmatig op het strand, maar dat heeft I nog nooit gehad.

Ik heb wel besloten dat het slim is om een EHBO-cursus te gaan doen. Zeker omdat we nog een baby hebben die misschien ook nog eens stunten gaat uithalen als hij ouder is. Ik wil me niet zo machteloos en onwetend voelen als er wat aan de hand is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 13 mei 2018 @ 21:54:32 #18
426379 elamanilo
elämänilo
pi_179142234
Wow, wij wonen aan het strand, maar dat gelukkig nog nooit gemaakt!
pi_179142456
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 21:54 schreef elamanilo het volgende:
Wow, wij wonen aan het strand, maar dat gelukkig nog nooit gemaakt!
Met L heb ik het ook nog nooit gehad, maar met T en S vrijwel na elk bezoek. En dat is best vaak want wij wonen ook aan het strand. O+ Ik denk dat het bij T en S een combinatie van 24/7 in het water spelen, dus een zachtere huid, is en dan door de scheermessen lopen.
  zondag 13 mei 2018 @ 22:04:10 #20
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179142523
Ah wat naar dat ze precies nu weer valt en haar kin weer stuk valt, Franny ;(

Nikki, dat klinkt ook rot! Hier gelukkig ook nooit meegemaakt ondanks dat we bij elk zonnestraaltje op het strand zitten.
Gelukkig maar met een kleuter die al doet alsof ik haar schouder er af ruk als ik haar tegen hou als ze de weg op dreigt te fietsen 😬
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_179143085
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:05 schreef exode het volgende:
Ah wat fijn Franny en Omen, geniet er lekker van!

Ik kom binnenvallen met een vraag: B vindt tijdschriften zoals van Lego en Paw Patrol erg leuk en dan vooral de opdrachtjes (doolhof en zoek de verschillen met name). We willen voor hem een boek kopen met dat soort dingen erin, maar al die doeboeken lijken voor oudere kindjes. Iemand ervaring met een specifiek boek voor een 4 jarige?
L is lid van de Bobo
pi_179148023
Ik krijg Bobo er niet in bij mijn vrouw.... :'( zelf vond ik die als kind ook erg leuk, sowieso om post te krijgen wat echt voor mij was. Ik zal er eens 1 exemplaar kopen en dan B omkopen. ;)
Ik ga de Action binnenkort eens in.

Ah nee Franny, wat een ongeluk zeg en wat een stomme dokter. Hoe gaat het nu met I? Zal wel een hoop indruk op haar maken allemaal.

Au au au Nikki, wat een held ben je zeg dat je dat eruit peutert.

B had moederdag cadeaus op school gemaakt en ik had ze voor hem verstopt _O- Hij was het gisteren vergeten, maar was heel trots om het te geven. Het waren zelf geknutselde tasjes met een versierde bloempot met een zonnebloem. Op de mijne veel paars en op die van mijn vrouw veel rood omdat dat onze lievelingskleuren zijn O+
En steeds als hij wilde mopperen gisteren zei hij zelf 'oh het is moederdag' en ging niet mopperen :D

De Apenheul was leuuuuuk vrijdag, B vond het geweldig. Het was enorm druk maar wij zijn aan het einde begonnen van het park en tegen de richting in gaan lopen, halverwege was het druk op onze route maar verder een zee van rust (TIP dus).
In het hotel eten en slapen vond mijnheer ook weer cool, bij het avondeten bleken ze geen kindertoetje te hebben, heeft de kok zich enorm voor hem uitgesloofd. Mangoijs, vruchten, snoepjes, hagelslag etc etc.

En vanochtend verwoordde hij ons gevoel 'Ik wil niet uiiiit beeeeed, ik wil uitslaaaaapen, ik wil vakaaaaantie!'
pi_179148134
Ai Nikky dat klinkt goed pijnlijk. Kunnem ze geen waterschoentjes aandoen dan?

Arme I franny. Dikke pech zeg. Niet gek dat ze in paniek raakt. Het klinkt pijnlijk en bloed is altijd drama in deze leeftijd heb ik het idee.
pi_179150122
De eerste keer wilde ze tot verbazing van de dokter heel graag de wond in de spiegel bekijken. Maar ze was er nu echt helemaal klaar mee, en terecht. Ze vindt het nu heel fijn dat er een grote bedekkende pleister op zit. Iedereen vraagt er natuurlijk wel naar, maar ze ziet tenminste zelf de wond niet. Ze heeft ook een tekening gemaakt van haar kin. Dat werd een blaadje dat ze helemaal rood had gekleurd.

Ik heb haar vandaag nog een dagje thuis gehouden van school. Ik ben nu toch vrij en dan kan ze nog een beetje bijkomen.

Exode, klinkt heel leuk allemaal. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179150922
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Ai Nikky dat klinkt goed pijnlijk. Kunnem ze geen waterschoentjes aandoen dan?

Arme I franny. Dikke pech zeg. Niet gek dat ze in paniek raakt. Het klinkt pijnlijk en bloed is altijd drama in deze leeftijd heb ik het idee.
Ja die heb ik toevallig vorige week aangeschaft. :) Ik hoop dat dat een beetje gaat helpen, al heb ik nog mijn twijfels over of ze die aan gaan houden. :')

Fijn dat I nog een dagje thuis kon blijven vandaag. Dan is het wondje morgen ook alweer iets meer geheeld voor ze weer dr drukte van de klas in gaat.
  maandag 14 mei 2018 @ 12:10:56 #26
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179151128
Wat heeft je vrouw tegen de Bobo dan Exode :D ?

Och wat rot Franny! Goed dat t nu flink afgedekt is weer, en hopen dat t snel geneest.

Ik ben ziek, het zomergriepje dat rond gaat (snot, oren, keelpijn), echt zo onhandig. Ik was nog wel zo blij dat ik sinds de rampzalige dec en januari (bijna alleen maar ziek geweest) nergens last meer van had gehad.... Melba is dan wel extra lief voor me, zo schattig! Hij kletst sowieso honderduit momenteel.

(Zie nu dat ik in t verkeerde topic zit, sorry!)
Kwak
pi_179151435
Mijn vrouw heeft haar afkeer tegen Bobo heel goed onderbouwd 'Bobo is stom'. Ik ga gewoon stiekem met B onder 1 hoedje spelen, sssst.

Groot gelijk Franny, even 1 dag extra rust.
  maandag 14 mei 2018 @ 13:06:35 #28
426379 elamanilo
elämänilo
pi_179152256
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:01 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Met L heb ik het ook nog nooit gehad, maar met T en S vrijwel na elk bezoek. En dat is best vaak want wij wonen ook aan het strand. O+ Ik denk dat het bij T en S een combinatie van 24/7 in het water spelen, dus een zachtere huid, is en dan door de scheermessen lopen.
Ik ga het zeker in de gaten houden!

Hier trouwens wel twee blotevoetenlopers, dus een goede huidlaag, dat helpt misschien ook :)
  dinsdag 15 mei 2018 @ 09:03:28 #29
426379 elamanilo
elämänilo
pi_179170075
We hebben gisteren ook een Bobo boekje gehaald, kleuter hier vindt zulke spelletjes ook erg leuk. Ze tekent ook zelf vaak van die doolhoven.
pi_179170613
Ow vindt Bobo saai!
(En van die Lego/Playmobil tijdschriften ook).
Hij vindt het maandblad van Freek Vonk fantastisch O+
  dinsdag 15 mei 2018 @ 10:38:32 #31
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179171571
Vraagje; hoe doen jullie het met zonnebrandcrème en school?

Ik kan d'r 's ochtends wel insmeren, maar dat houdt niet tot 15.00u natuurlijk.
Ik had P20 zonnebrandcrème gekocht omdat die 10 uur blijft zitten, maar ik vind het echt rotspul eigenlijk. Het is een olie die niet lijkt in te trekken en het geeft geel af.. Heel fijn op d'r witte jurkje.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_179171610
Wij smeren voor ze naar school gaat. En de leerkrachten smeren de kinderen voor elk buitenspeel moment nogmaals in.
Omdat Kaylee niet tegen de meeste creme kan heeft zij haar eigen tube in haar kluisje.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 11:07:03 #33
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179172069
Ik zal nog eens navragen op school, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze elke keer 30 kinderen gaat insmeren 🤔
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_179172135
Hier smeert school niet hoor, is niet te doen toch voor de juf
pi_179172210
Als ouders het vragen (en meegeven) wil ik hun kind best insmeren als leerkracht.
pi_179173043
Er is op ons schoolplein helaas nergens echt schaduw, en de meeste kinderen komen zelf al een heel eind met uitsmeren bij kaylee in de klas. Zij doet het ook zelf namelijk haha!
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:34:30 #37
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179173661
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 10:38 schreef Sylver_ het volgende:
Vraagje; hoe doen jullie het met zonnebrandcrème en school?

Ik kan d'r 's ochtends wel insmeren, maar dat houdt niet tot 15.00u natuurlijk.
Ik had P20 zonnebrandcrème gekocht omdat die 10 uur blijft zitten, maar ik vind het echt rotspul eigenlijk. Het is een olie die niet lijkt in te trekken en het geeft geel af.. Heel fijn op d'r witte jurkje.
Kruidvat heeft ook een huismerk dat 10 uur werkt! Een grote tube, dat is niet hetzelfde spul als die P20, gewoon zelfde structuur als 'normale zonnebrand'. Is wel vaak uitverkocht.

Wij smeren 1 x in de ochtend, op de BSO smeren ze ook. Op school denk ik niet, ze vragen wel met klem om kinderen geen hemdjes/spaghettibandjes etc aan te trekken.
pi_179174282
Wij smeren ook voor ze naar school gaan. Ik geloof eerlijkgezegd best dat factor 50+ voldoende is voor 20 minuten pauze in de ochtend en 30 minuten tussen de middag. Na schooltijd smeert de BSO/ik ze weer in voor ze naar buiten gaan.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 13:22:03 #39
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179174550
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:34 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Kruidvat heeft ook een huismerk dat 10 uur werkt! Een grote tube, dat is niet hetzelfde spul als die P20, gewoon zelfde structuur als 'normale zonnebrand'. Is wel vaak uitverkocht.

Wij smeren 1 x in de ochtend, op de BSO smeren ze ook. Op school denk ik niet, ze vragen wel met klem om kinderen geen hemdjes/spaghettibandjes etc aan te trekken.
Oh thanks! Ik ga eens zoeken :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij smeren ook voor ze naar school gaan. Ik geloof eerlijkgezegd best dat factor 50+ voldoende is voor 20 minuten pauze in de ochtend en 30 minuten tussen de middag. Na schooltijd smeert de BSO/ik ze weer in voor ze naar buiten gaan.
Maar denk je niet dat de meeste zonnebrandcrème er al weer af is tegen de middag?

Ze spelen bij ons best veel buiten en het grootste gedeelte van het schoolplein zit in de volle zon. Ze blijft vast niet netjes op het stuk onder de bomen spelen :P

Ze is nog nooit verbrand en we hebben al aardig wat zonnige schooldagen achter de rug, dus wellicht is het wel gewoon voldoende. Maar toch voelt het niet zo goed om haar een groot gedeelte van de dag (waarschijnlijk) onbeschermd in de volle zon te hebben, ook precies op het heetst van de dag tussen 12u en 15u.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_179174775
Wij hebben Vision. Factor 50+ die in principe de hele dag beschermt (al mogen ze dat tegenwoordig niet meer claimen geloof in). Smeert fijn uit, je kan kiezen tussen spray en tube. Trekt ook snel in!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_179175085
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:22 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Oh thanks! Ik ga eens zoeken :)

[..]

Maar denk je niet dat de meeste zonnebrandcrème er al weer af is tegen de middag?

Ze spelen bij ons best veel buiten en het grootste gedeelte van het schoolplein zit in de volle zon. Ze blijft vast niet netjes op het stuk onder de bomen spelen :P

Ze is nog nooit verbrand en we hebben al aardig wat zonnige schooldagen achter de rug, dus wellicht is het wel gewoon voldoende. Maar toch voelt het niet zo goed om haar een groot gedeelte van de dag (waarschijnlijk) onbeschermd in de volle zon te hebben, ook precies op het heetst van de dag tussen 12u en 15u.
Ik denk dat het wel meevalt. Uren na het smeren voelen ze nog steeds plakkerig aan, dus ik ga ervan uit dat het voldoende is zo. En daarbij spelen ze, dus ze zitten niet continue met hetzelfde stukje huid in de zon. Vaal spelen kinderen met de zon in de rug, dus een groot gedeelte van hun lijf heeft dan in ieder geval geen direct zonlicht.
pi_179175432
Hier smeren de kinderen zichzelf in. Ze hebben beide een fles in de tas zitten standaard. In de ochtend smeer ik ze in met Lovea, die blijft wat langer zitten. In de tas zit een eigen merk kruidvat
*poef* nu is het weg
pi_179177035
Wij smeren B 's ochtends in met Lovea of Vision. Van andere cremes krijgt hij uitslag. Op de BSO wordt hij ook ingesmeerd, zij hebben ook Vision. Verder dus niet en het schoolplein heeft sinds het kappen van een boom 0 schaduw.

Vanochtend een drama ochtend met B. Hij was vannacht doorgelekt en dus dood en doodop vanochtend. Hij wilde zijn schoenen niet aan en zijn Teva's ook niet en van ons mag hij niet op zijn slippers naar school. Echt....schreeuwen, huilen alles kwam voorbij. Uiteindelijk toch zijn Teva's aan gekregen en ineens was de bui over. Poeslief en vrolijk....
pi_179177519
Arme B exode. Dat is dan echt gewoon een portie vermoeidheid en dan is niets meer goed. Wij hadden hetzelfde verhaal met S. Hij is al niet de makkelijkste maar de combinatie iets te laat naar bed en toch weer vroeg wakker zijn is een garantie voor drama. Vanmorgen ging hij dus niet douchen, niet aankleden, niet insmeren, smeet de afstandbediening door de woonkamer, heeft een half uur boos op bed gelegen en toen trok hij weer een beetje bij. Ik vind het vooral voor S zelf sneu dat hij op deze manier zichzelf zo in de weg zit. :{
pi_179183381
Dat is inderdaad erg vermoeiend en sneu, als ze zo door vermoeidheid tekeer gaan. Gelukkig zijn ze het vaak ook wel weer snel vergeten.

I ging vandaag weer naar school en meteen een lange dag, met BSO er achteraan.
Maar ze was supervrolijk en vol energie toen ik haar om 17:30 ophaalde. Iedereen op school en BSO had gevraagd wat er met haar kin was gebeurd maar daar reageert ze laconiek op. "Ik ben gevallen." :) . I krijgt duidelijk vaak juist energie van het met anderen zijn, extravert typje.

Wat ik wel lastig vind, is dat het slaan ineens weer een beetje terug is de laatste paar weken. Als peuter had ze een fase waarin ze dat vaak deed, ook bij vriendinnetjes. Dat hebben we toen goed af kunnen leren, maar nu valt ze weer een beetje terug. Nu vind ik dat op zich wel begrijpelijk, zo gaat dat nu eenmaal met kleine kinderen, die leren en ontwikkelen niet in een stabiele rechte lijn naar boven. We moeten er gewoon weer goed bovenop zitten. Maar één van onze buurvrouwen en de moeder van een meisje waar I veel mee speelt, neemt het I altijd behoorlijk kwalijk als het gebeurt. Terwijl: ze spelen heel vaak en veel samen, en 9 van de 10 keer gaat dat gewoon prima.
Gisteren waren de meisjes buiten en hadden ze een woordenwisseling waarna I het meisje met een bellenblaas op het hoofd sloeg. Niet hard, maar toch. De buurvrouw kwam er meteen boos op af, en I rende snel naar ons huis.

Ik ben met I samen naar het buurmeisje en haar moeder toe gegaan, zodat I sorry kon zeggen. Maar I klapte helemaal dicht omdat de moeder met harde stem I ging vertellen dat slaan echt niet kan, etc. Ik weet niet goed wat ik daarmee aan moet, want krijg er een naar gevoel bij. Als ik er bij sta, vind ik dat de opvoeding van mijn kind aan mij moet worden overgelaten, ik leg mijn kind uiteraard ook uit dat slaan echt niet kan, dus dat hoeft zij niet ook nog eens te doen... Bovendien werkt dit bij I echt averechts, die zei geen boe of bah meer. Ik krijg het idee dat de buurvrouw mij een 'softie' vindt bij de opvoeding en dat ze het daarom doet, of dat ze denkt dat als een 'vreemde' het zegt het meer overkomt. :o .Ik twijfel nu heel erg of ik daar nou over moet beginnen of niet. :o . :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179183588
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:32 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben Vision. Factor 50+ die in principe de hele dag beschermt (al mogen ze dat tegenwoordig niet meer claimen geloof in). Smeert fijn uit, je kan kiezen tussen spray en tube. Trekt ook snel in!
Ik vind vision goed werken, maar het smaakt zo! enorm! smerig! dat het me echt tegenstaat. Een spoortje in je mond is al zo :r
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_179184558
Franny ik zou het wel met haar bespreken. Misschien heeft ze niet eens door wat ze doet. Niet gelijk van het ergste uit gaan.
Trekt ze vervolgens ook zo'n bek los tegen jou zou ik aangeven dat je zo geen gesprek aan gaat en als ze normaal kan doen dat je bereid bent om te praten.
pi_179184577
Wij gebruiken qua zonnebrand Cien factor 50 kinder zonnebrand van de Lidl. De jongens hebben geen moeilijke huis maar ik wel. Deze kan ik bij mezelf ook gebruiken
pi_179184644
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 21:13 schreef Goitske het volgende:
Franny ik zou het wel met haar bespreken. Misschien heeft ze niet eens door wat ze doet. Niet gelijk van het ergste uit gaan.
Trekt ze vervolgens ook zo'n bek los tegen jou zou ik aangeven dat je zo geen gesprek aan gaat en als ze normaal kan doen dat je bereid bent om te praten.
Nu wel je de indruk dat ze heeft staan schelden en tieren, maar dat viel volgens mij ook wel mee..?

Franny - ik zou er wel even wat over zeggen als die meisjes veel samen spelen. Iets in de teant van ik snap dat je reageert maar onze ervaring is dat stem verheffen averechts werkt. Het zou jammer zijn als ze I de volgende keer al met voorafbestemde gevoelens benadert.
pi_179191490
Vanyel, je moet het ook niet opeten :D ;)
Lovea werkt bij B het beste maar ik vind het zo vies en dik spul. Smeert niet lekker. Vision kregen we aangeraden met zijn huid en gaat dus prima.

Vanochtend een heel vrolijk mannetje naar school gebracht :) dat is toch een stuk fijner je dag beginnen.

Nikki blijft lastig he dat soort buien. Ik kan daar niet altijd even goed mee omgaan.

We kregen gisteren de brief van het schoolreisje, ze gaan naar Sprookjeswonderland....een uur rijden. Best een uitdaging met al die kleuters volgens mij. B heeft er enorm veel zin in. Mijn vrouw zou graag meegaan maar ze is dan 36 weken zwanger en ze heeft het nu al zwaar dus dat gaan we uiteraard niet doen.
pi_179191539
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 20:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik vind vision goed werken, maar het smaakt zo! enorm! smerig! dat het me echt tegenstaat. Een spoortje in je mond is al zo :r
Ik vond dat 2 jaar geleden ook nog, maar die van dit jaar vind ik veel beter wat dat betreft. De spray iig, de tube wilde ik sowieso niet meer omdat de dop snel afbrak en dat toch best onhandig was :+. Dus mocht je het niet recent getest hebben, zou het kunnen dat de smaak minder smerig is dan toen (en anders heb ik niks gezegd).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 16 mei 2018 @ 09:38:29 #52
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179191603
Bedankt iedereen! Ik ga kijken voor Vision, ik wist niet dat die ook zo lang hield. Ze kan niet tegen alle zonnebrandcrèmes, dus Vision is dan misschien een goede optie.

Ai Franny, dat zou ik ook wel erg vervelend vinden. Niet alleen omdat het een beetje voelt alsof je 'overruled' wordt, maar ook omdat je weet dat dit niet werkt.
Als ze veel samen spelen zou ik toch een gesprekje aangaan met de buurvrouw.

Gelukkig weer een vrolijke B, dat is idd een stuk fijner de dag beginnen he exode.

Hier gaat ze binnenkort ook op schoolreisje, met de bus.
Ik ben benieuwd hoe ze gaat vinden.

Ik ben wel heel blij dat ze het doen op het einde van het schooljaar. Bij een vriendin van mij was het aan het begin van het schooljaar en zat haar net 4 jarige dochter net een weekje op school.
Dat zou bij ons niet werken, ik denk dat ze dan niet had gedurfd.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 17 mei 2018 @ 22:05:28 #53
73386 Fazz
onderweg
pi_179229234
:W Ik heb nu ook officieel een kleuter *O*

Het schoolleven gaat beginnen; ik ben door de klassenmoeder al toegevoegd aan de groepsapp 8-)

F vind het erg leuk! Wil niet met alles meedoen maar dat is oke. Elke avond verteld hij me welke kindjes hij die dag heeft leren kennen O+ Sowieso krijg ik uitgebreid verslag van wat ze doen, heel leuk! Ze hebben al een (verrotte) boomstam uit elkaar gehaald en die zat vol met pissebedden :D, in de pauze spelen ze 1 been - 2 been (hinkelen :+ ). Hij zegt wel steeds alleen te spelen, maar heeft daar verder niets van. Ik denk dat hij vooral observeert nu, dat doet hij eigenlijk altijd wel even in nieuwe situaties. De juf is in ieder geval heel tevreden en wij heel trots O+
  vrijdag 18 mei 2018 @ 05:54:22 #54
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_179234144
Jeeeej! Van harte gefeliciteerd met je kleuter, Fazz! *O*

Wat fijn dat hij school zo leuk vindt O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_179234198
Welkom Fazz. Gefeliciteerd met je kleuter. O+
Wat tof dat ze zoveel vertelt over school. Dat doet die van mij nauwelijks. En ze praat 24/7. Behalve over school dus. :D
pi_179234498
Hier 2 die gisteren op school pannenkoeken hebben gegeten en daarna disco. Snel oranje zooi uit het haar gespoeld in bad en ze lagen rond kwart voor 8 in bed. Dus zijn een beetje moe vandaag.


Fazz wat leuk dat hij zoveel vertellen wil! Jan krijg ik echt niks uit. Daar moet ik echt het uit trekken, van Teun hoor ik iets meer
pi_179288371
Fazz nog gefeliciteerd met je kleuter! *O*

En Goits wat tof die disco! :D

Wij waren vandaag in avonturenboerderij De Molenwaard. Ergens diep verscholen in de polder en voor ons een uur en een kwartier rijden, maar het is nieuw sinds dit jaar en we konden via ticketveiling kaartjes voor weinig kopen, dus we vonden het wel het proberen waard. Het park staat helemaal in het teken van Fien en Teun. Voor kinderen vanaf een jaar of 2-3 tot een jaar of 7-8 (L is 8 en dat kon nog net) is het erg leuk. Bij elk dier staat een bord met weetjes over de dieren en kinderen kunnen een soort speurtocht doen waarbij ze antwoorden op vragen moeten beantwoorden om hun boerderij diploma te halen. Er zijn een paar speeltuintjes, een molen waar je in kunt, fluisterbootjes en het is er mooi schoon. Ook hebben de dieren voldoende ruimte om rond te wandelen. Er zijn veel korte shows van 10 minuten waarbij kinderen weer weetjes leren over dieren, kaas maken etc. En hij mag niet ontbreken, ook een Fien en Teun voorstelling die een minuut of 20 duurt. Wij hebben er in ieder geval een leuke dag gehad vandaag, dus ik dacht, ik gooi het even als tip hier neer voor mensen die daar misschien iets dichterbij wonen dan wij. :)
pi_179288766
Klinkt leuk Nikki

Hier gisteren met papa naar Schiphol vliegtuigen spotten. Vandaag kwamen eerst opa en oma even langs. Wij passen op de hond aangezien ze vannacht 3 weken op vakantie gaan. Dit tot grote vreugde van Teun die gek op honden is (verlies van Zita een half jaar geleden heeft er bij hem ook behoorlijk ingehakt)
En daarna naar een verjaardag van het zoontje van vriendinnen. Hij werd 4 en alle kindjes hebben samen zo lekker gespeeld *O*
Nu nog even overleggen wie vannacht van ons 2 naar Schiphol rijd. Ik of spock om zijn ouders weg te brengen
  zondag 20 mei 2018 @ 21:25:49 #59
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179291169
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben er in ieder geval een leuke dag gehad vandaag, dus ik dacht, ik gooi het even als tip hier neer voor mensen die daar misschien iets dichterbij wonen dan wij. :)
Goede tip! Is voor ons ook prima bereikbaar.
pi_179296307
Klinkt leuk Nikki. Die ga ik onthouden voor de zomervakantie.

Goitske. Leuk zo’n oppashond.

Wij waren gisteren naar het kasteel Ammersoyen. Tijdens Pinksteren is daar het thema middeleeuws bewoond. Riley had haar Sneeuwwitje jurk aan en ze werd regelmatig aangesproken als prinses met heuse buiging erbij. Echt een topdag gehad. O+
pi_179303133
Fazz gefeliciteerd, wat leuk om te lezen over zijn eerste echte dag! Spannend lijkt me dat. Over paar maanden hier ook het geval, ik geniet nog maar even extra van de vrije dagen met R nog thuis, het is straks ineens over. :{
pi_179321822
Fazz *O* *O* *O* Gefeliciteerd! en Welkom.
Dat klinkt inderdaad leuk Nikki!
En Omen ook al een leuke dag :)

Wij gisteren naar het bos gegaan om precies te zijn het bezoekerscentrum van Natuurmonumenten in 's s Gravenland. Dat was leuk! Eerst binnen rondgekeken en daarma een kinderspeurtocht gedaan. Dit keer niet de kabouterversie met een kippen route :D Was erg leuk opgezet. Geluncht en toen het Oerrr speelbos in. B vond het geweldig! Zeiknat en onder de modder zat hij. Vooral het speelpoeltje was favoriet. Er werden dammen gebouwd, takken verzameld etc etc.
De hitte is erg naar voor mijn vrouw dus zo'n bos uitje was fijn, niet te warm, lekker veel schaduw overal. Gaan we vaker doen. (helaas de binnendoor route gekozen, wij wonen vlakbij de Vecht en de route langs de Vecht was best slecht bedacht op een dag als gisteren met veeeel fietsers, wielrenners, openstaande bruggen etc. 50 minuten over 20 km gedaan. :D
  dinsdag 22 mei 2018 @ 15:15:22 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179322090
Fazz gefeliciteerd *O*.

Wij zijn verhuisd 8-). Kuiken vindt het allemaal helemaal geweldig, hij heeft een grotere kamer en heeft tijdens de verhuizing allerlei speelgoed van de zolder naar zijn kamer gedirigeerd :').
Hij is vandaag op z'n allereerste schoolreisje, als het goed is zitten ze in de bus terug O+. Het schoolreisje is tevens zijn afscheid van de oude school; donderdag begint hij op z'n nieuwe school hier in het dorp.
Ik moet iig meer wennen dan hij ;).
Tips voor leuke uitjes in midden-Brabant zijn welkom!
KuikenGuppy
pi_179322405
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:15 schreef Burdie het volgende:
Fazz gefeliciteerd *O*.

Wij zijn verhuisd 8-). Kuiken vindt het allemaal helemaal geweldig, hij heeft een grotere kamer en heeft tijdens de verhuizing allerlei speelgoed van de zolder naar zijn kamer gedirigeerd :').
Hij is vandaag op z'n allereerste schoolreisje, als het goed is zitten ze in de bus terug O+. Het schoolreisje is tevens zijn afscheid van de oude school; donderdag begint hij op z'n nieuwe school hier in het dorp.
Ik moet iig meer wennen dan hij ;).
Tips voor leuke uitjes in midden-Brabant zijn welkom!
Wij waren zaterdag in Wagenberg :) Klein dorp maar met https://www.johanencaroline.nl/ en http://www.minibillund.nl/
Of is dat erg uit de richting?

Wel spannend een nieuwe school. De verhuizing etc is goed gegaan?
  dinsdag 22 mei 2018 @ 15:58:40 #65
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_179323070
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:15 schreef Burdie het volgende:
....
Tips voor leuke uitjes in midden-Brabant zijn welkom!
Het Genieten in Kaatsheuvel
De Gerrithoeve in Oisterwijk
Het Gouden Woud (bij Best)
Het Speelbos in Gilze
Pukkemuk in Dongen
De Steenuil in Oirschot

Ik heb er nog veel meer omgeving 013, wat voor iets zoek je precies?

[ Bericht 14% gewijzigd door mousemicky op 22-05-2018 16:22:14 ]
  dinsdag 22 mei 2018 @ 16:19:45 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179323552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:28 schreef exode het volgende:

[..]

Wij waren zaterdag in Wagenberg :) Klein dorp maar met https://www.johanencaroline.nl/ en http://www.minibillund.nl/
Of is dat erg uit de richting?
Kan ik wel eens kijken, dank!
quote:
Wel spannend een nieuwe school. De verhuizing etc is goed gegaan?
Ja, we hadden het uitbesteed en dat scheelde echt veel. De jongens vinden het erg leuk hier. Ik heb alleen zelf last van heimwee :@ ;(.
KuikenGuppy
  dinsdag 22 mei 2018 @ 16:22:09 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179323610
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:58 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Het Genieten in Kaatsheuvel
De Gerrithoeve in Oisterwijk
Het Gouden Woud (bij Best)
Het Speelbos in Gilze
Pukkemuk in Dongen

Ik heb er nog veel meer omgeving 013.
Dank je MM! Ik ga ze allemaal uitproberen!
KuikenGuppy
  dinsdag 22 mei 2018 @ 16:31:27 #68
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_179323814
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dank je MM! Ik ga ze allemaal uitproberen!
Ik vergat de allerleukste:

Speel en doe-boerderij de Steenuil in Oirschot. Je kunt er ook kamperen, was maar goed ook dat wij dat deden, jongens waren na een dag echt nog niet klaar met spelen...

En in ga gewoon nog even door:


• Kinderboerderij Kerkibo in Tilburg (met traptrekkers en speeltuin, peuter F is groot fan)
• Natuurmonumenten/ Groot Speijk in Oisterwijk (achter het restaurant zit een waterspeeltuin verstopt)
• De Takkebende in Tilburg (natuurspeeltuin, aan het kanaal)
• Klein Oisterwijk in Oisterwijk (natuurspeeltuin)
• Maisdoolhof nabij restaurant Bosch en Duin in Udenhout (alleen in de nazomer)
• Klauterwoud Oisterwijk (binnenspeeltuintje, buitenspeeltuin, naast Klein Oisterwijk)
• Kids Wonderland in Molenschot

Eten/drinken/terras (+ kinderen in de speeltuin): t Stokste Moergestel, Brasserie Valentijn Udenhout
  dinsdag 22 mei 2018 @ 20:23:06 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179327569
_O_ dat wordt een drukke zomer :P.
Dank, MM!
KuikenGuppy
pi_179327726
Wij gaan in de zomer naar Brabant op vakantie dus ik ga je lijstje ook opslaan! :D O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179327759
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 20:33 schreef tombolafan het volgende:
Wij gaan in de zomer naar Brabant op vakantie dus ik ga je lijstje ook opslaan! :D O+
Kom je meeten?
pi_179327801
Burd spannend de verhuizing en nieuwe school. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat ervaren.

Wij hadden vandaag voor het eerst een schooldag zonder gedurende de hele duur van het avondeten blèrende kinderen aan tafel. Ik heb ze gelijk laten zien dat er als ze wel gezellig eten nog tijd over blijft, dus mochten ze nog even tv kijken na het eten. Ik durf na één goede dag nog niet te juichen, maar wellicht is er toch licht aan het einde van de tunnel. *O*
pi_179328598
Nikki wat fijn! Lichtpuntjes houden je op de been in barre tijden! *O*

Burdie, lijkt me best heftig vanuit de randstad naar Brabant ja! :o Hopelijk went het snel. Ik had 2 weken geleden opeens de behoefte aan verhuizen naar een durrep vlakbij Deventer waar vrienden wonen. Wat een ruimte, heerlijk! Vooral de tuin waar de kinderen echt voluit kunnen spelen. Maar vriend wil echt niet, en ik zou in the end ook niet echt kunnen aarden daar, denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 23 mei 2018 @ 08:14:54 #74
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_179333361
Nee joh Phai, hardstikke leuk hier aan deze kant van het land!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_179333400
Nikki *O*
pi_179333503
Welkom in Brabant Burdie. MM heeft de beste tips al voor je op een rijtje gezet. Als aanvulling heb ik nog de kinderboerderij Wolfslaar in Breda en het Mastbos in Breda. En je zou een abonnement op Speelland Beekse Bergen kunnen overwegen (ik meen 25 euro pp), dat is 1 grote speeltuin met een meer waar je lekker kan zwemmen. Ik vind het daar altijd heerlijk als het lekker weer is.
pi_179333673
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 08:14 schreef AwayTL het volgende:
Nee joh Phai, hardstikke leuk hier aan deze kant van het land!
:D Ik geloof je direct! Maar ik zou wel een langere reistijd naar kantoor hebben (en die is al een uur momenteel), waarschijnlijk geen mogelijkheid voor voorschoolse opvang (dus nog later op kantoor), en minder dingen op fietsafstand (en ik heb geen eigen auto meer). Dat zijn wel dingen die me op den duur zouden gaan ergeren, denk ik. Áls ik vriend al overgehaald zou krijgen :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_179333805
Burdie, heimwee, ja het is even wennen he. :D Ik ga ooit terug naar Brabant, al is het voor de worstenbroodjes. We zijn het weekend van 2 juni weer in Brabant, uit eten met vrienden en B logeren bij oma. Hij zegt daar ook standaard Houdoe, dat zegt ie thuis nooit, hij past zich makkelijk aan. _O-
pi_179335813
Lijkt me een grote overgang, Burdie. Knap dat je die stap hebt gezet hoor.
Ik ben nogal vastgeroest blijkt, dus wij blijven gewoon in het Haagse.

Nu I een paar maanden op school zit, begrijp ik pas goed het gezucht en geklaag van ouders over studiedagen. I zit dus bijna vier maanden op school, maar er zijn al vijf studiedagen geweest. En op die dagen (op 1 woensdag na) moesten we BSO afnemen. Gelukkig is dat verder geen probleem, maar dat het zo vaak zou zijn, had ik toch niet verwacht. :o .

En naast die studiedagen zijn er ook best wat momenten dat school de inzet van ouders vraagt: voor het paasontbijt, koningspelen, voor een uitje naar de kinderboerderij, voor presentaties, voor het zomerfeest (binnenkort). De juf staat ouders daar 's ochtends in de klas op aan te spreken. Bij de koningspelen kon mijn vriend er wel bij zijn, maar andere momenten (zoals uitje kinderboerderij en het paasontbijt) kunnen we niet omdat we allebei werken. En ik sta zelf ook voor de klas dus ik kan niet even een ochtendje vrij nemen. Het blijft toch raar voelen vind ik dat ik in bijzijn van mijn kind (die uiteraard het liefste wil dat ik overal bij ben) dat moet zeggen tegen de juf.. Ik weet nog steeds niet goed wat ik ervan moet denken. Het lijkt mij voor een juf ook best vervelend om te moeten doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179336537
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2018 12:23 schreef Franny_G het volgende:
Lijkt me een grote overgang, Burdie. Knap dat je die stap hebt gezet hoor.
Ik ben nogal vastgeroest blijkt, dus wij blijven gewoon in het Haagse.

Nu I een paar maanden op school zit, begrijp ik pas goed het gezucht en geklaag van ouders over studiedagen. I zit dus bijna vier maanden op school, maar er zijn al vijf studiedagen geweest. En op die dagen (op 1 woensdag na) moesten we BSO afnemen. Gelukkig is dat verder geen probleem, maar dat het zo vaak zou zijn, had ik toch niet verwacht. :o .

En naast die studiedagen zijn er ook best wat momenten dat school de inzet van ouders vraagt: voor het paasontbijt, koningspelen, voor een uitje naar de kinderboerderij, voor presentaties, voor het zomerfeest (binnenkort). De juf staat ouders daar 's ochtends in de klas op aan te spreken. Bij de koningspelen kon mijn vriend er wel bij zijn, maar andere momenten (zoals uitje kinderboerderij en het paasontbijt) kunnen we niet omdat we allebei werken. En ik sta zelf ook voor de klas dus ik kan niet even een ochtendje vrij nemen. Het blijft toch raar voelen vind ik dat ik in bijzijn van mijn kind (die uiteraard het liefste wil dat ik overal bij ben) dat moet zeggen tegen de juf.. Ik weet nog steeds niet goed wat ik ervan moet denken. Het lijkt mij voor een juf ook best vervelend om te moeten doen.
Bij ons gaat dat allemaal via de mail, dat is wel handiger als ik het zo hoor.
Ik kan vaak niet door werk en mijn vrouw nu even niet door haar zwangerschap die aardig wat vergt.

Mijn vrouw staat voor groep 7 en wordt helemaal gek van het geleur om ouders. De animo is minimaal en zonder hulp kunnen veel dingen niet doorgaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')