abonnement Unibet Coolblue
pi_179064752
Even een simpel vraagje, ik heb een waterleiding die binnenkomt in m'n meterkast (zo'n plastic leiding), vanaf daar moeten er minimaal 5 aftakkingen gemaakt worden naar o.a. de ketel, de keukenkraan, de buitenkraan, de spoelbak van de WC, en het fonteintje in de WC. Ik kan natuurlijk allemaal T-stukjes achter elkaar maken, maar bestaan er ook betere oplossingen voor? Een soort centraal element die je vastschroeft tegen de wand waarop je meerdere aftakkingen kan maken? Ik heb zoiets wel gezien voor de gasleiding maar ik weet niet of iets dergelijks bestaat voor waterleiding.

-edit- ben ondertussen erachter dat zoiets een collector of "sanitair-verdeler" heet

K&W / Collector waterleiding

[ Bericht 4% gewijzigd door BufferOverflow op 10-05-2018 16:39:48 ]
pi_179076266
Normaliter verdeel je niet alles al in de meterkast maar gewoon in lijn met elkaar.

Dus meterkast naar toilet, dan naar de keuken en zo naar de buitenkraan erachter. Zoiets.

Dat doe je gewoon met T stukken enzo.
Laat die handjes wapperen!
pi_179076909
Je legt normaal idd gewoon 1 leiding naar het verste punt langs alle waterpunt en maakt T splitsingen waar een waterpunt komt. Zo heb je minder leiding nodig ws
pi_179077108
Ik zou aanraden om je eerst eens wat verder te verdiepen in de materie, het is niet zo makkelijk als even een leiding neerleggen.
pi_179105958
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 22:52 schreef Glad_Janus het volgende:
Ik zou aanraden om je eerst eens wat verder te verdiepen in de materie, het is niet zo makkelijk als even een leiding neerleggen.
Waarom niet? De meeste leidingen liggen er al
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')