abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 mei 2018 @ 14:09:00 #1
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_179062697
Als je zoveel mogelijk en verschillende soorten wilde dieren wilt spotten in Afrika, kun je dan het beste naar Kenia/Tanzania of naar Zuid-Afrika gaan?
Of misschien wel een ander gebied?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_179063618
Om te beginnen:

Welke dieren wil je zien?
Heb je safari ervaring?
Hoe lang wil je weg gaan?
Ga je op eigen houtje of georganiseerd?
Ben je avontuurlijk (tent) of liever in een resort?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2018 15:01:25 ]
pi_179066279
Namibie ^O^
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179066689
als je de parken uitgezocht hebt, dan is het seizoen leidend
pi_179083296
Ik ben 2 keer in het Krugerpark geweest. Heb in iedergeval de big 5 gezien. Eerste keer hebben we de leeuwen niet kunnen spotten, 2e keer wel. Ook nog zo'n wandelsafari gedaan met 2 rangers. Vond ik niet echt de moeite waard. Geen dier gezien toen en ik vond het doodeng.

In het Krugerpark zijn de dieren gewend aan auto's dus de kans is vrij groot dat je behoorlijk dichtbij kunt komen.

Je kunt er prima overnachten en bent zeker wel 2 dagen zoet met het zoeken naar de dieren. En entreeticket was ook niet zo veel.
pi_179083313
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 08:55 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik ben 2 keer in het Krugerpark geweest. Heb in iedergeval de big 5 gezien. Eerste keer hebben we de leeuwen niet kunnen spotten, 2e keer wel. Ook nog zo'n wandelsafari gedaan met 2 rangers. Vond ik niet echt de moeite waard. Geen dier gezien toen en ik vond het doodeng.

In het Krugerpark zijn de dieren gewend aan auto's dus de kans is vrij groot dat je behoorlijk dichtbij kunt komen.

Je kunt er prima overnachten en bent zeker wel 2 dagen zoet met het zoeken naar de dieren. En entreeticket was ook niet zo veel.
Wandelsafari kun je ook gewoon bij de beekse bergen doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_179083326
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 08:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wandelsafari kun je ook gewoon bij de beekse bergen doen.
Ja maar als je daar toch bent dan :P De kans om dieren te zien is vrij klein omdat ze je ruiken en niet bij je in de buurt willen komen. Wat voor mij wel een geruststelling was :P
pi_179083337
Ben overigens ook in het Addo Elephant park geweest geweest in ZA. Prachtige natuur met kleine huisjes met super uitzicht. Geen roofdieren maar wel grote kuddes olifanten.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 09:20:20 #9
36461 Joppy
geen colaboy
pi_179083526
Etosha in Namibie is ook een aanrader. Met de auto zie je sowieso heel veel dieren, en bij de campings in het park heb je verlichte drinkplaatsen waar s avonds ook nog veel dieren langskomen.

En als je toch in die hoek van Afrika bent, ik kan aanraden om naar de Okavango-delta in Botswana te gaan. Ik ben 2 dagen met een houten kano (en gids uiteraard) het gebied in gegaan en daar in de middle of nowhere gekampeerd. Dus echt in de bush, niet op een camping, geen voorzieningen, niets. Daar ook een aantal wandel safaris gedaan. Qua dieren was het iets minder spannend, maar het is een onvergetelijke ervaring.

Iets verderop in Botswana heb je ook nog Chobe, ook een heel mooi park waar ik veel wild heb kunnen spotten.
Let the beat control your body!
pi_179094423
Kun je in de safari landen eigenlijk relatief makkelijk van land naar land reizen, of is het flink oponthoud aan de grens en moet je ook veel hokjes/dingen passeren/doen of zoiets?
  vrijdag 11 mei 2018 @ 21:06:52 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179094619
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 08:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wandelsafari kun je ook gewoon bij de beekse bergen doen.
Denk dat een of ander Frans gezinnetje daar anders over denkt.
And so is the past
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 21:10:00 #12
408813 crew  trein2000
pi_179094660
Niet uitstappen he!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_179108791
Ik lees ff mee, wil misschien in december op safari :)
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:13:08 #14
36461 Joppy
geen colaboy
pi_179187268
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:55 schreef MissRelin het volgende:
Kun je in de safari landen eigenlijk relatief makkelijk van land naar land reizen, of is het flink oponthoud aan de grens en moet je ook veel hokjes/dingen passeren/doen of zoiets?
Tussen Zuid-afrika, Namibie en Botswana (en Lesotho en Swaziland) is het niet heel lastig. Oponthoud is daar met name afhankelijk van de drukte bij de grensovergang. Naar Zimbabwe duurde iets langer, maar dat deed ik toen georganiseerd met een lokale gids. Zou me niet verbazen als er wat dollars tussen de paspoorten zijn gestopt. Met landen als Kenia/Tanzania heb ik geen ervaring
Let the beat control your body!
pi_179191849
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:13 schreef Joppy het volgende:

[..]

Tussen Zuid-afrika, Namibie en Botswana (en Lesotho en Swaziland) is het niet heel lastig. Oponthoud is daar met name afhankelijk van de drukte bij de grensovergang. Naar Zimbabwe duurde iets langer, maar dat deed ik toen georganiseerd met een lokale gids. Zou me niet verbazen als er wat dollars tussen de paspoorten zijn gestopt. Met landen als Kenia/Tanzania heb ik geen ervaring
De grens met Zimbabwe is ook redelijk georganiseerd. Althans bij Vic Falls. Je betaalt alleen 30 dollar voor je visa (dollars tussen de paspoorten is niet nodig).
  woensdag 16 mei 2018 @ 11:11:49 #16
36461 Joppy
geen colaboy
pi_179193265
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 09:54 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

De grens met Zimbabwe is ook redelijk georganiseerd. Althans bij Vic Falls. Je betaalt alleen 30 dollar voor je visa (dollars tussen de paspoorten is niet nodig).
Het is alweer tijdje geleden dat ik er was. Ik weet nog wel dat er wat geld nodig, zal idd voor de visa zijn geweest. Toch kan ik mij voorstellen dat de gids even een extraatje naar de dienstdoende beambte doorschuift om een bus vol westerse toeristen net wat vlotter te behandelen als de grensovergang volstaat met vrachtwagens.
Let the beat control your body!
pi_179194418
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 11:11 schreef Joppy het volgende:

[..]

Het is alweer tijdje geleden dat ik er was. Ik weet nog wel dat er wat geld nodig, zal idd voor de visa zijn geweest. Toch kan ik mij voorstellen dat de gids even een extraatje naar de dienstdoende beambte doorschuift om een bus vol westerse toeristen net wat vlotter te behandelen als de grensovergang volstaat met vrachtwagens.
Dat zou me niks verbazen.

Wij werden na de grens opgepikt door iemand uit Zimbabwe dus hoefden niet met de auto over te steken.
pi_179228029
Dank voor de reacties. Misschien ooit. Vooralsnog wilde plannen, maar altijd handig om te weten alvast ;)
pi_179228659
Kenia/Tanzania grensovergang duurde mij een half/heel uurtje, heb het niet bijgehouden. Ze waren er iig een stuk langer zoet mee dan met de papieren van de locals die bij ons in het busje zaten. Maar het is vooral wachten, niets bijzonders of moeilijks verder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')