abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179155098
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 14:45 schreef bleyenburg het volgende:
net in mijn mailbox bericht over nieuw super kut project bij KOM.
in ieder geval wel eerlijk.....
Zingende kapper:
Een + voor: Lacy Lion, personal fitness, Formidable, Titus appel, Sunny financials, More Dutch Design, Laurion, Silverline, Alogic, Puzzle parking, OAMKB, Indreams, Jobsuits, FiancialAccess, MaBrown's, SnacktoTake, Park Plaza, il Mulino
pi_179155626
quote:
Sterk punt is dat eigen vermogen van 380K maar dat zegt me weinig als je niet weet wat het totale balansvermogen is en of er goodwill oid. op de balans is opgenomen........
pi_179155876
Franchiseorganisatie Spare Rib Express neemt annuïteit over van GvE lening
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8 van de 60 termijnen voldaan. HA blijft van kracht.

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 14-05-2018 15:49:48 ]
Een + voor: Lacy Lion, personal fitness, Formidable, Titus appel, Sunny financials, More Dutch Design, Laurion, Silverline, Alogic, Puzzle parking, OAMKB, Indreams, Jobsuits, FiancialAccess, MaBrown's, SnacktoTake, Park Plaza, il Mulino
pi_179156420
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 15:37 schreef djh77 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg netjes imho, beter dan afstoten en failliet laten gaan om daarna opnieuw te starten.
pi_179156462
Peter Verhaar heeft ook weer een probleempje met GvE:
peterverhaar twitterde op maandag 14-05-2018 om 13:08:58 ach, die crowdfundingplatformen, nu weer @geldvoorelkaar : ze hebben een borg van 100.000 bij echt gemakkelijk te vinden personen, die zo op te bellen zijn, maar GvE krijgt geen contact, ik kan het wel doen @geldvoorelkaar reageer retweet
Weet iemand welk project dit betreft?

(dubbel zie net dat Djh77 deze ook al gepost heeft)

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 14-05-2018 16:36:50 ]
pi_179156510
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 15:37 schreef djh77 het volgende:
SPOILER
Toch een belangrijk voordeel van investeren in een franchisenemer. De franchise zal geneigd zijn om proactief te handelen om zijn eigen naam te beschermen.
pi_179157046
Er is een terugkoopverklaring van de franchisegever dus de franchisegever kan hier niet onderuit.
pi_179157066
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Ja, volgens mij ook. Ze trekken er nu gewoon 1000k uit. Officieel heet dat

[..]

Nou valt natuurlijk over smaakt niet te twisten maar ik dacht eerst dat Collin hun eerste bordeel ging aanbieden :+

Volgens mij is dit project trouwens een directe concurrent (overburen van elkaar?) van een ander (veel smaakvoller) Collin project Het Amsterdamse proeflokaal.
nee toch 'bordeel' wie wat waar...............incentive? :+ flauw . maar goed inzake project 2.700k invest totaal is fors. straks is ff goed lezen

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 14-05-2018 23:05:05 ]
pi_179157602
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:36 schreef bubbels234 het volgende:
Er is een terugkoopverklaring van de franchisegever dus de franchisegever kan hier niet onderuit.
Klopt, maar er wordt nu niet teruggekocht. De lening wordt overgenomen.
pi_179157998
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 17:08 schreef djh77 het volgende:

[..]

Klopt, maar er wordt nu niet teruggekocht. De lening wordt overgenomen.
Precies. Wederom wordt een project niet op de manier afgerond als zou moeten maar wordt er iets anders bedacht. Eigenlijk zou deze lening nu moeten stoppen en de investering terugbetaald door de terugkoopverklaring.
pi_179158573
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 17:33 schreef bubbels234 het volgende:

[..]

Precies. Wederom wordt een project niet op de manier afgerond als zou moeten maar wordt er iets anders bedacht. Eigenlijk zou deze lening nu moeten stoppen en de investering terugbetaald door de terugkoopverklaring.
Ik heb GVE deze mail gezonden.:

L.s.

Met verbazing heb ik uw bericht gelezen. Er was sprake van een terugkoopverklaring van de franchisegever voor de inventaris en verbouwing.
Dus dient de lening met boeterente te worden voldaan vanwege staking door de franchisenemer. De door U gekozen oplossing is dus alleen ten faveure van de franchisegever en zeker niet van de investeerder.

Ik ga op voorhand hier zeker niet mee akkoord en eveneens niet met automatische omzetting van de lening aan een nieuwe franchisenemer en ik vind het verder onaanvaardbaar dat U deze oplossing hebt gekozen zonder de investeerders te raadplegen en ter goedkeuring voor te leggen.
Ik en ik denk velen hebben hierin geïnvesteerd vanwege de eigen bijdrage van Euro 40.000, de terugkoopverklaring en de lage privé kosten vanwege inwonend bij ouders

Uw reactie in deze gaarne tegemoet ziende.
pi_179158809
quote:
12s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:37 schreef peterc het volgende:

[..]

'bordeel' wie wat waar...............incentive? :+ maar goed 2.700k invest totaal is fors. straks is ff goed lezen
De kippetjes die ze aanbieden moet je letterlijk opvatten :@ :@
https://www.mama-kelly.nl/amsterdam/menu/
Over smaak valt niet te twisten denk dat wij in de provincie te nuchter zijn voor dit soort kitscherige uitspattingen...... :r Maar who cares zolang ze maar in staat zijn terug te betalen.......

Krijg wel de indruk dat er een serieuze goed georganiseerde Horeca-onderneming achter zit (van HCN allure.....) , verschil is dat HCN de DGA ook laat meetekenen. De debiteuren (RHG) die meetekenen exploiteren meerdere ondernemingen dus daar zit redelijk wat verhaalsmogelijkheid als het mis mocht gaan?
pi_179158851
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:06 schreef bridgetofar het volgende:
Ik ga op voorhand hier zeker niet mee akkoord en eveneens niet met automatische omzetting van de lening aan een nieuwe franchisenemer.
Ben met je eens dat terugkoop de meest van de hand liggende oplossing was. Ik zie echter niet in de overeenkomst dat de investeerders te maken krijgen met een nieuwe franchisenemer. M.i. is de franchiseorganisatie de nieuwe geldnemer. Zij zullen neem ik aan vervolgens een lening afsluiten met de nieuwe franchisenemer.

Mijn oplossing was terugkoop inventaris en hieruit terugbetaling aan de investeerders en vervolgens een nieuwe aanvraag van de nieuwe franchisenemer.
pi_179158884
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:25 schreef djh77 het volgende:

[..]Mijn oplossing was terugkoop inventaris en hieruit terugbetaling aan de investeerders en vervolgens een nieuwe aanvraag van de nieuwe franchisenemer.
De terugkoopverklaring, is die verpand aan de crowdfunders? Normaliter profiteren toch alle schuldeisers van een terugkoopverklaring?
pi_179159007
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

De terugkoopverklaring, is die verpand aan de crowdfunders? Normaliter profiteren toch alle schuldeisers van een terugkoopverklaring?
Heb geen informatie over andere schuldeisers
quote:
Naast de vermelde zekerheden geeft franchisegever Spare Rib Express Nederland BV een terugkoopverklaring af met betrekking tot de verbouwingskosten en inventaris (totale investering ¤ 90.000,-). De waarde van de terugkoopverklaring loopt jaarlijks terug met 20%.
pi_179159410
[quote]0s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
peterverhaar twitterde op maandag 14-05-2018 om 13:08:58 ach, die crowdfundingplatformen, nu weer @geldvoorelkaar : ze hebben een borg van 100.000 bij echt gemakkelijk te vinden personen, die zo op te bellen zijn, maar GvE krijgt geen contact, ik kan het wel doen @geldvoorelkaar reageer retweet

(dubbel zie net dat Djh77 deze ook al gepost

[het gaat om Florine], een project uit 2015. Kijkend naar de degene die borg staan ben ik het met Verhaar eens dat het mogelijk moet zijn om ze te pakken te krijgen.
Ik zit hier helaas ook in, een van mijn allereerste projecten...
pi_179159433
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:51 schreef CFrealist het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 14 mei 2018 16:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

(dubbel zie net dat Djh77 deze ook al gepost

[het gaat om Florine], een project uit 2015. Kijkend naar de degene die borg staan ben ik het met Verhaar eens dat het mogelijk moet zijn om ze te pakken te krijgen.
Ik zit hier helaas ook in, een van mijn allereerste projecten...
Ik zie overigens dat ik nig steeds niet goed ben in spoilers. Iedere keer als ik die nodig heb, ben ik vergeten hoe het werkt 😀
pi_179159486
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:06 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Ik heb GVE deze mail gezonden.:

L.s.

Met verbazing heb ik uw bericht gelezen. Er was sprake van een terugkoopverklaring van de franchisegever voor de inventaris en verbouwing.
Dus dient de lening met boeterente te worden voldaan vanwege staking door de franchisenemer. De door U gekozen oplossing is dus alleen ten faveure van de franchisegever en zeker niet van de investeerder.

Ik ga op voorhand hier zeker niet mee akkoord en eveneens niet met automatische omzetting van de lening aan een nieuwe franchisenemer en ik vind het verder onaanvaardbaar dat U deze oplossing hebt gekozen zonder de investeerders te raadplegen en ter goedkeuring voor te leggen.
Ik en ik denk velen hebben hierin geïnvesteerd vanwege de eigen bijdrage van Euro 40.000, de terugkoopverklaring en de lage privé kosten vanwege inwonend bij ouders

Uw reactie in deze gaarne tegemoet ziende.
Ik heb ook aan GvE een email hierover verstuurd.
pi_179161237
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:25 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ben met je eens dat terugkoop de meest van de hand liggende oplossing was. Ik zie echter niet in de overeenkomst dat de investeerders te maken krijgen met een nieuwe franchisenemer. M.i. is de franchiseorganisatie de nieuwe geldnemer. Zij zullen neem ik aan vervolgens een lening afsluiten met de nieuwe franchisenemer.

Mijn oplossing was terugkoop inventaris en hieruit terugbetaling aan de investeerders en vervolgens een nieuwe aanvraag van de nieuwe franchisenemer.
Dat zou inderdaad de netste oplossing zijn, maar zolang de termijnen netjes binnen blijven komen, denk ik dat je als investeerder niet te veel zorgen moet maken. Mijnsinziens zijn de zekerheden alleen maar beter geworden.
pi_179163001
Wat is er mis met de obligatie van bijvoorbeeld Hygear die nu op Npex noteert:?

https://www.npex.nl/

Je krijgt 7,5% rente, netto 6,9%. Het bedrijf is goed winstgevend, heeft een prachtig track record, een EV van 5,3 mln met een solvabiliteit van +40%. Toekomst ziet er goed uit.
Ik vind dat soort obligaties veel aantrekkelijker dan dat gerommel met de lokale snackbar etc...
pi_179165186
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:29 schreef HappyBlue het volgende:

Je krijgt 7,5% rente, netto 6,9%. Het bedrijf is goed winstgevend, heeft een prachtig track record, een EV van 5,3 mln met een solvabiliteit van +40%. Toekomst ziet er goed uit.
Ik vind dat soort obligaties veel aantrekkelijker dan dat gerommel met de lokale snackbar etc...
Ik denk dat de markt voor een lokale snackbar een stuk stabieler is dan de markt voor deze waterstofinstallaties. Je moet je altijd maar afvragen of er over 6 jaar genoeg geld voor handen is om de hoofdsom terug te betalen (Ze mogen wel een prima ebitda hebben, maar het lijkt dat je ook behoorlijk wat afschrijft op die installaties).
pi_179169400
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:29 schreef HappyBlue het volgende:

Ben ook meer vaste klant van npex dan kom of GvE.
pi_179173042
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 07:55 schreef snoopy40 het volgende:

[..]

Ben ook meer vaste klant van npex dan kom of GvE.
Er zijn problemen geweest rondom NPEX in verband met de vergunning, daardoor is maandenlang geen handel mogelijk geweest. Zoiets schrikt toch af al schijnt het nu allemaal wél in orde te zijn.
pi_179173094
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er zijn problemen geweest rondom NPEX in verband met de vergunning, daardoor is maandenlang geen handel mogelijk geweest. Zoiets schrikt toch af al schijnt het nu allemaal wél in orde te zijn.
Klopt geloof dat ze ook tijdelijk geen beursnotering meer hadden..
pi_179175405
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 18:54 schreef bubbels234 het volgende:

[..]

Ik heb ook aan GvE een email hierover verstuurd.
GVE heeft contact met mij gehad. Franchisegever tekent nu voor de lening mee en daardoor zijn beiden aansprakelijk. Bij overname van de vestiging door een andere franchisenemer blijft de lening voor de oude franchisenemer en de franchisegever en zal zeker niet automatisch worden omgezet naar de nieuwe franchisenemer. In dat geval kan alleen algehele aflossing (met rente) en een nieuwe lening worden aangegaan. Actuele saldo inclusief boeterente zou afgerond 84000 bedragen en de actuele waarde van de terugkoopverklaring afgerond 78000. Deze situatie is voor mij wel aanvaardbaar.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')