abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 mei 2018 @ 09:26:20 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179057988
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jeweetz _O_
Ik doe dan altijd zeer onware uitspraken over liefdes, geldstromen en wonderen die op je pad komen *)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 10 mei 2018 @ 09:26:49 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179057996
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:23 schreef minilot het volgende:

[..]

Jaaa, kekke tip van Robin (toch?) was dat. Ik stop vaaaaaaak gedroogde shiitakes in de onze. :9
En dan gebruik je alleen het vocht?

(Ik week vrijwel nooit gedroogde paddestoelen :+ )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179058005
Gisteren overigens prima BBQ gehad. Lekker gegeten (er was vis O+ en groente O+ ) en lekker gedronken.
En, en dat is misschien nog wel veel bijzonderderder, van beide niet teveel gehad. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179058009
Thee O+
Spoilers!
pi_179058014
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:26 schreef Molo het volgende:

[..]

En dan gebruik je alleen het vocht?

(Ik week vrijwel nooit gedroogde paddestoelen :+ )
Soms. Maar ik gebruik vooral de geweekte paddestoelen. :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_179058024
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:19 schreef minilot het volgende:
Beterschap Kaat! :* Ook voor poezel.

Ik had ook al koffie. En sinaasappelsap. En een soort snelle aso-eiersalade (geprakt gekookt ei met een dot cocktailsaus uit een fles erdoor) op toast.
Was erin gegooid (zonder knoeien met dopje, dus geen Robijnvingers), afwasmachine uitgeruimd, poepluier verschoond en nu hoppa, weer terug het bed in. Ik dacht, kroelen, maar iedereen viel in slaap, dus nou maar internetten. :7
Dodijntje _O_

zo noemde m’n zus dat vroegah
pi_179058040
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:29 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Dodijntje _O_

zo noemde m’n zus dat vroegah
Ahw :) (de föhnzus?)
Let me see you stripped down to the bone
pi_179058059
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:07 schreef liedetector het volgende:

[..]

hangt ook beetje van je koffie af volgens mij, snelfiltermaling is niet de beste keuze...hier 1 van bodum en met sommige koffie idd veel gruis
Dat spreekt wel voor zich dacht ik.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 10 mei 2018 @ 09:33:22 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179058063
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Soms. Maar ik gebruik vooral de geweekte paddestoelen. :9
Blijft beter heet dan zeker

Kwartje valt nu pas :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179058067
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Geen filter hoor denk ik, zou ook niet weten hoe, folie wordt doorgeprikt door apparaat, heet water doorheen geperst en that's it als ik het goed zie?
Rondje googlen leert me dat nespresso onder de filterkoffie wordt geschaald en percolator/mokapot/turkse koffie/french press meer cholesterol bevatten. Maar ik niet vinden waarom. Ik heb het via mijn moeder, die bij een internist loopt vanwege (erfelijke) hypercholesterolemie, maar ik zal het wel eens wat beter navragen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_179058083
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:30 schreef minilot het volgende:

[..]

Ahw :) (de föhnzus?)
Ja. Heb er (gelukkig) maar 1.
pi_179058086
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Rondje googlen leert me dat nespresso onder de filterkoffie wordt geschaald en percolator/mokapot/turkse koffie/french press meer cholesterol bevatten. Maar ik niet vinden waarom. Ik heb het via mijn moeder, die bij een internist loopt vanwege (erfelijke) hypercholesterolemie, maar ik zal het wel eens wat beter navragen.
Het programma Broodje Gezond van de NPO had hier een aflevering over.
Spoilers!
pi_179058091
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Rondje googlen leert me dat nespresso onder de filterkoffie wordt geschaald en percolator/mokapot/turkse koffie/french press meer cholesterol bevatten. Maar ik niet vinden waarom. Ik heb het via mijn moeder, die bij een internist loopt vanwege (erfelijke) hypercholesterolemie, maar ik zal het wel eens wat beter navragen.
Koffie daaruit bevat niet meer cholesterol, maar een stof die cholesterol verhoogt, aldus de site van de Consumentenbond:
"Bij het filteren van koffie blijft cafestol achter in een papieren filter. Dus koffie uit een filtermachine of koffiepad-apparaat bevat weinig cafestol. Het drinken van filterkoffie heeft dan ook nauwelijks effect op het cholesterolgehalte. Espressokoffie bevat meer cafestol. Ongefilterde koffie uit een cafetière of Turkse koffie bevat veel cafestol."
pi_179058096
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Blijft beter heet dan zeker

Kwartje valt nu pas :')
Euh? Ik snap je niet!
Let me see you stripped down to the bone
pi_179058108
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ze bevatten niet meer cholesterol, maar ze bevatten een stof die cholesterol verhoogt, aldus de site van de Consumentenbond:
"Bij het filteren van koffie blijft cafestol achter in een papieren filter. Dus koffie uit een filtermachine of koffiepad-apparaat bevat weinig cafestol. Het drinken van filterkoffie heeft dan ook nauwelijks effect op het cholesterolgehalte. Espressokoffie bevat meer cafestol. Ongefilterde koffie uit een cafetière of Turkse koffie bevat veel cafestol."
Ja, inderdaad, dat is preciezer :Y Thx LS, ik ga het eens terugkijken.

Nu is mijn cholesterol verder prima, net nog geprikt, maar gezien enige erfelijke belasting wil ik dat graag zo houden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_179058116
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:35 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ja. Heb er (gelukkig) maar 1.
Had je er niet meer willen hebben, nee? *klikt balpen open* Ik inventariseer meningen van broers inzake mijn eigen kroostplanning. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_179058132
Iedereen googelen? op koffie. Koffie O+

Hier over “gezonde koffie” https://www.koffiezettertje.nl/2016/10/koffie-en-cholesterol.html
Oh, spuit 11.

Goeiemorgen.
Vandaag niks.
Behalve als de zon schijnt, een stukkie rijden B-) met de nieuwe liefde Theodoor, vermomd als mg.
pi_179058167
Even iets anders... eend aan het ontdooien, wat was ook alweer dat eendrecept waar iedereeen zo blij van werd?

*nevermind gevonden!
pi_179058273
Goeiemorgen.

Hoop niet dat je ziek wordt Kaatje :*

Isa; erg dat het zo gehorig is bij jullie! Denk je er wel eens aan als je hard praat of deur dichtdoet dat iemand dit hoort? Zou er gek van worden.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_179058309
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Had je er niet meer willen hebben, nee? *klikt balpen open* Ik inventariseer meningen van broers inzake mijn eigen kroostplanning. :+
Oh ach t maakt mij geen bal uit eigenlijk. Ik ben de jongste. Maar ben altijd een beetje op mezelf geweest
pi_179058313
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Had je er niet meer willen hebben, nee? *klikt balpen open* Ik inventariseer meningen van broers inzake mijn eigen kroostplanning. :+
Heb een broer en een zus, met beiden ben ik blij. Maar als puber kaatje en mijn kamer moeten delen met een 6 jaar jongere zus was minder. En soms was ik blijer met broer en soms met zus.
We zien elkaar niet heel veel maar het is altijd leuk en goed als we elkaar wel zien of spreken.

Dus ga ervoor.
We have far more in common than that which devides us..
pi_179058362
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:57 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Oh ach t maakt mij geen bal uit eigenlijk. Ik ben de jongste. Maar ben altijd een beetje op mezelf geweest
Op-zichzelvige-mensen: ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_179058373
Isa..kan mij voorstellen, dat je met verhuizen bezig bent...als ik denk aan de wekkerradio van je buren. :X
Net zo erg als krijsende kinderen van de buren.

Ook nog: Beterschap kaatje en katten.

En borisz wat leuk, dat je met de NZ lijn meekon en een proefrit maken. w/
pi_179058386
Beterschap kaatje en kat
  Official ESF Kreviewer donderdag 10 mei 2018 @ 10:10:50 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_179058474
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Daar week ik alleen paddestoelen in.
Ik had er een als student en daarbij zat altijd gruis in de koffie. Bij die van IKEA niet?
Altijd wel een beetje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')