abonnement Unibet Coolblue
pi_179695706
Moeten kinderen onder de 4 ook betalen doorgaan?
  zaterdag 9 juni 2018 @ 19:05:06 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179696241
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:13 schreef Vanyel het volgende:
Musea zijn zo duur dat je amper hoeft te gaan om de kosten van een museumkaart eruit te halen. Sinds de oudste oud genoeg was voor het spoorwegmuseum (16 euro!) hier dus altijd museumkaarten voor iedereen. Komen we vooral in spoorweg, Aviodrome en openluchtmuseum in Arnhem, maar dat kan nog steeds prima uit.

Mocht iemand nog zoiets weten, tips altijd welkom :Y
Hier komen wij ook idd. Afrika Museum is ook leuk. Speelklok museum in Utrecht.

Wil ook nog steeds graag naar Scheepvaartmuseum, Tropenmuseum en Nemo maar ben bang dat ze hier voor dat laatste nog net wat te jong zijn.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 19:05:49 #201
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179696255
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:31 schreef Roomsnoes het volgende:
Moeten kinderen onder de 4 ook betalen doorgaan?
Meestal niet geloof ik. Bij sommige musea (Kroller Muller bijvoorbeeld) is het zelfs onder de 6 nog gratis.
pi_179696510
*O* mijn moeder heeft een museumjaarkaart.. die gaat altijd met de meiden naar musea *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_179696573
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:13 schreef Vanyel het volgende:
Musea zijn zo duur dat je amper hoeft te gaan om de kosten van een museumkaart eruit te halen. Sinds de oudste oud genoeg was voor het spoorwegmuseum (16 euro!) hier dus altijd museumkaarten voor iedereen. Komen we vooral in spoorweg, Aviodrome en openluchtmuseum in Arnhem, maar dat kan nog steeds prima uit.

Mocht iemand nog zoiets weten, tips altijd welkom :Y
Militair Museum in Soesterberg al een geprobeerd? Mijn pacifistische kant komt er een beetje van in opstand maar het is wel heel imposant en vooral heel tof voor voertuigenfans. De tentoonstellingen sla ik over en we gaan direct naar de de vliegtuigen/auto's etc.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_179696630
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 19:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier komen wij ook idd. Afrika Museum is ook leuk. Speelklok museum in Utrecht.

Wil ook nog steeds graag naar Scheepvaartmuseum, Tropenmuseum en Nemo maar ben bang dat ze hier voor dat laatste nog net wat te jong zijn.
Mijnes had veel plezier in Nemo dus ik denk dat het voor je grote sowieso al kan maar voor de meiden vast ook. Hoe hoger je komt in het museum, hoe ouder en moeilijker. Beneden is het echt knoeien met zeepsop bijvoorbeeld ook. Als je op een rustige (studie) dag gaat dan krijg je hele toffe uitleg van de medewerkers O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_179696666
Ik wil in de vakantie ook naar wat musea. Spoorwegmuseum ga ik onthouden. Als we nog in A’dam komen wil ik denk ik naar t Stedelijk.
pi_179696794
Archeon vind ik ook een aanrader!
  zaterdag 9 juni 2018 @ 19:36:14 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179696827
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:13 schreef Vanyel het volgende:
Musea zijn zo duur dat je amper hoeft te gaan om de kosten van een museumkaart eruit te halen. Sinds de oudste oud genoeg was voor het spoorwegmuseum (16 euro!) hier dus altijd museumkaarten voor iedereen. Komen we vooral in spoorweg, Aviodrome en openluchtmuseum in Arnhem, maar dat kan nog steeds prima uit.

Mocht iemand nog zoiets weten, tips altijd welkom :Y
Veenpark in Barger-Compascuum! Takke-eind rijden, maar wij vonden het leuker dan Arnhem! Zijn er vier uur zoet geweest.
***
pi_179696924
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:31 schreef Roomsnoes het volgende:
Moeten kinderen onder de 4 ook betalen doorgaan?
Meestal niet, bij Aviodrome wel.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_179696933
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:31 schreef Roomsnoes het volgende:
Moeten kinderen onder de 4 ook betalen doorgaan?
Vaak vanaf 4, bij Aviodrome vanaf 3 jaar.
pi_179696940
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 19:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Militair Museum in Soesterberg al een geprobeerd? Mijn pacifistische kant komt er een beetje van in opstand maar het is wel heel imposant en vooral heel tof voor voertuigenfans. De tentoonstellingen sla ik over en we gaan direct naar de de vliegtuigen/auto's etc.
Goeie, die had ik eerder gehoord maar zakt steeds weg.

Speelklok werkt hier niet omdat er te weinig ruimte is. Trekt de oudste niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_179696973
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 19:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Veenpark in Barger-Compascuum! Takke-eind rijden, maar wij vonden het leuker dan Arnhem! Zijn er vier uur zoet geweest.
Oeh ver idd. Maar gaat op de lijst.

Hier wordt nog Dinoland in Zwolle genoemd. Vonden de kinderen ook tof. Alleen weer geen museum dus dan heb je weinig aan die kaart.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_179696978
Soesterberg is héél groot en ruim opgezet en ook in de weekenden zelden echt druk. En er zit een park omheen met prima speelplaatsen. Qua prikkels denk ik best geschikt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_179697149
Dinoland was heel leuk inderdaad! Het Veenpark schrijf ik op, we komen nog wel eens in die hoek van het land dus dat is mooi te combineren.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_179697152
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 19:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Oeh ver idd. Maar gaat op de lijst.

Hier wordt nog Dinoland in Zwolle genoemd. Vonden de kinderen ook tof. Alleen weer geen museum dus dan heb je weinig aan die kaart.
Het Oertijdmuseum in Boxtel vond mijn peuter ook gaaf met de dino's.
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 20:04:42 #215
5428 crew  miss_sly
pi_179697408
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 19:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Goeie, die had ik eerder gehoord maar zakt steeds weg.

Speelklok werkt hier niet omdat er te weinig ruimte is. Trekt de oudste niet.
Prehistorisch dorp in Eindhivebeal geweest? Vond mijnes net zo tof als Archeon, Openlucht en Zuiderzee.

Ook leuk is Continuum in Kerkrade. Soort Nemo, maar minder druk en zeker zo leuk.

In Amsterdam is Amsterdam Museum erg tof. Tropenmuseum en Scheepvaartmuseum zijn ook aanraders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 9 juni 2018 @ 20:16:28 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179697639
Het laatse museum met de meiden was stedelijk museum in alkmaar. Ze vonden er echt helemaal geen kont aan en ik ook niet.

Vandaag had ik een privedag met Leyla, die koos Apenheul. Ook geen kont aan zeg. Gelukkig zat ook het klimbos om de hoek, dat vonden we wel leuk.

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_179697757
Niet leuk? Wij hebben ons twee jaar geleden echt heel erg vermaakt in de apenheul.

Kabouterpad in Strabrechtse Heide, iemand ervaring?
Of het Philips museum?
Varen in de Biesbos?

Bijna verkansie *O*
pi_179697807
Wij zijn juist ook dol op de Apenheul O+

Archeon wil ik ook graag eens doen.
pi_179697865
Wij vonden de Apenheul een paar jaar geleden ook helemaal niets, echt een gevalletje zonde van ons geld. -O-
Doe mij maar een normale dierentuin. O+
pi_179698237
Philips museum laatst uitgezocht voor een familiedag. Daar schijn je echt heel snel doorheen te zijn (dus wij hebben wat anders gekozen), maar op zich waren mensen wel positief.
pi_179698239
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 20:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Prehistorisch dorp in Eindhivebeal geweest? Vond mijnes net zo tof als Archeon, Openlucht en Zuiderzee.

Ook leuk is Continuum in Kerkrade. Soort Nemo, maar minder druk en zeker zo leuk.

In Amsterdam is Amsterdam Museum erg tof. Tropenmuseum en Scheepvaartmuseum zijn ook aanraders.
Eindhivebeal, is dat zeg maar hetzelfde als mijn telefoon deed met het Overtijdmuseum?

Tropen en scheepvaart stonden er al, ook van hier denk ik.

Is dit allemaal interactief, leuk samen dingen doen, dingen ontdekken door instructies te volgen? Daarmee valt het hier af als optie.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_179698247
Apenheul vond ik vorig jaar erg leuk met peuter! Op een rustige doordeweekse dag, dan.
pi_179698251
Prehistorische dorpen houd ik ook zo van , miss_sly O+
Ken je die in Bokrijk?

De Apenheul :'(
Paar jaar geleden geweest. Oh wat erg was dat.
Heel Nederland was er die dag. We moesten weet ik waar verder parkeren, ergens langs een doorgaande weg, uiteraard betaald en daarna hutjemutje schoorvoetend door dat park.
Geen aap gezien (alleen mensapen).

Nadeel voor ons is dat we zo ver overal vanaf zitten dus we wijken vaak af naar beneden, België.
pi_179698392
Archeon moet je via ticketveiling doen.

Ik had vorig jaar 4 kaartjes voor 20 euro geloof ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 20:52:13 #225
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179698407
Leapp is failliet. Die winkel die tweedehands iphones opknapt en weer verkoopt. Drie keer raden waar mijn kapotte telefoon al een week op de technische dienst ligt... |:( :{ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 9 juni 2018 @ 20:56:44 #226
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179698519
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 20:52 schreef Lemijn het volgende:
Leapp is failliet. Die winkel die tweedehands iphones opknapt en weer verkoopt. Drie keer raden waar mijn kapotte telefoon al een week op de technische dienst ligt... |:( :{ .
Mediamarkt doet dat terwijl je wacht?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 20:58:42 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179698554
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 20:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mediamarkt doet dat terwijl je wacht?
Telefoon was van leapp afkomstig, reparatie binnen garantie.

Dank voor je medeleven trouwens *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 9 juni 2018 @ 21:23:59 #228
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_179699161
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 20:58 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Telefoon was van leapp afkomstig, reparatie binnen garantie.

Dank voor je medeleven trouwens *; .
Ai! Vervelend. Hopelijk Kun je hem terug krijgen toch nog....
pi_179699199
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 20:44 schreef lily het volgende:
Prehistorische dorpen houd ik ook zo van , miss_sly O+
Ken je die in Bokrijk?

De Apenheul :'(
Paar jaar geleden geweest. Oh wat erg was dat.
Heel Nederland was er die dag. We moesten weet ik waar verder parkeren, ergens langs een doorgaande weg, uiteraard betaald en daarna hutjemutje schoorvoetend door dat park.
Geen aap gezien (alleen mensapen).

Nadeel voor ons is dat we zo ver overal vanaf zitten dus we wijken vaak af naar beneden, België.
ik hoor graag tips over dingen te doen in België!
pi_179699229
Ik vond Blijdorp twee jaar gelden zo tegenvallen. Na wat andere mooie parken te hebben gezien vond ik het maar een trieste bedoening. Apenheul was origineler. We waren er op een rustige dag, dat scheelde vast. Ik in de rolstoel met bekkeninstabiliteit :’(

Sip Lemijn. En nu..?
pi_179699230
Lemijn wat balen. Kun je je al melden bij de curator?
  zaterdag 9 juni 2018 @ 21:32:24 #232
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179699361
Oh wat balen Lemijn! :(

Qua musea is het Watermuseum trouwens ook een aanrader, heel erg leuk.

Bedankt voor je toelichting CS! Wie weet binnenkort een keertje. Apenheul vond ik vorig jaar ook best leuk. Maar hoef er verder niet meer terug voorlopig. Ik wilde graag nog een keer naar Ouwehands maar die hebben sinds die panda's geen korting meer met ander dierentuin abo en ook geen leuke acties via social deal/vakantieveiling. Dus ik wacht wel tot die beesten weer weg zijn :')
pi_179699536
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 21:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik hoor graag tips over dingen te doen in België!
Bokrijk is een tip.
Zuidelijker in de Ardennen, de grotten van Han, en dierenpark Monde Sauvage

En wat musea betreft wijken wij uit naar Duitsland, Keulen voornamelijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door lily op 09-06-2018 21:54:28 ]
  zaterdag 9 juni 2018 @ 21:58:09 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_179699894
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 21:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik hoor graag tips over dingen te doen in België!
Met wat oudere kinderen Kun je naar Fort Breendonk.
http://www.breendonk.be
pi_179700090
Ik heb goede herinneringen aan de Planckendael Zoo maar geen idee hoe die er tegenwoordig bij ligt.
pi_179700124
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 22:08 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb goede herinneringen aan de Planckendael Zoo maar geen idee hoe die er tegenwoordig bij ligt.
Die is erg leuk! Daar hebben we ondertussen al een jaar abonnement op!
pi_179700801
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 21:58 schreef amaranta het volgende:

[..]

Met wat oudere kinderen Kun je naar Fort Breendonk.
http://www.breendonk.be
Heej, Dat ken ik nog niet.
Dank voor de tip!
  zaterdag 9 juni 2018 @ 23:35:10 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179701782
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 20:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Eindhivebeal, is dat zeg maar hetzelfde als mijn telefoon deed met het Overtijdmuseum?

Tropen en scheepvaart stonden er al, ook van hier denk ik.

Is dit allemaal interactief, leuk samen dingen doen, dingen ontdekken door instructies te volgen? Daarmee valt het hier af als optie.
Het kindergedeelte van het tropenmuseum over marokko begint wel met verplicht in een nepvliegtuig zitten en daarna in een kamer met een verhaal. Dan ga je op pad met je kind om opdrachten te doen in het paspoort maar dat kan je ook laten zitten en gewoon rond kijken.
Kinderboekmuseum kan Dot vrij haar gang gaan. Al eens geweest?


O. vond Kasteel de Haar erg leuk. Veel vrijwilligers ook die leuke verhalen te vertellen hebben.

Wij gingen graag naar Naturalis. Dat wordt nu verbouwd en gaat volgend jaar eindelijk weer open.
Louwman museum is voor auto fans ook leuk.
PIT in Almere konden we ook waarderen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_179701997
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:35 schreef laziness het volgende:

[..]

Het kindergedeelte van het tropenmuseum over marokko begint wel met verplicht in een nepvliegtuig zitten en daarna in een kamer met een verhaal. Dan ga je op pad met je kind om opdrachten te doen in het paspoort maar dat kan je ook laten zitten en gewoon rond kijken.
Kinderboekmuseum kan Dot vrij haar gang gaan. Al eens geweest?
Kinderboeken kennen we idd, altijd leuk. Tropenmuseum klinkt nog een tikje uitdagend dan.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 9 juni 2018 @ 23:49:15 #240
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_179702009
Wij zijn blijkbaar echte cultuurbarbaren... ik kan vrij weinig met musea, we proberen het wel maar zijn vaak vrij snel uitgekeken. Tenzij het regent... Het enige in Nederland wat echt beviel was Corpus.

@Droomvrouwtje, misschien kunnen jullie Isa nog wat cultuur bij brengen ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_179702034
Het meeste wat hier rondgaat (iig wat ik noem), is meer een groot speelparadijs met een thema dan een heus museum ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_179702088
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:49 schreef Sjeen het volgende:
Wij zijn blijkbaar echte cultuurbarbaren... ik kan vrij weinig met musea, we proberen het wel maar zijn vaak vrij snel uitgekeken. Tenzij het regent... Het enige in Nederland wat echt beviel was Corpus.

Dito 😂
Daarom laat ik mijn moeder gaan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 9 juni 2018 @ 23:54:41 #243
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_179702116
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:53 schreef Vicky het volgende:

[..]

Dito 😂
Daarom laat ik mijn moeder gaan
echt hè, British Museum, na 40 minuten wel klaar... de museum shop was nog het leukst.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 9 juni 2018 @ 23:58:20 #244
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179702171
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:49 schreef Sjeen het volgende:
Wij zijn blijkbaar echte cultuurbarbaren... ik kan vrij weinig met musea, we proberen het wel maar zijn vaak vrij snel uitgekeken. Tenzij het regent... Het enige in Nederland wat echt beviel was Corpus.

@Droomvrouwtje, misschien kunnen jullie Isa nog wat cultuur bij brengen ;)
Daarom vind ik een museumjaarkaart ook wel handig. Dan is het niet erg als je er snel weer uit bent en ongemerkt neem je altijd wat mee.
Zo gaan wij altijd wel rond Kerst een keertje naar het CatharijneConvent om de Napolitaanse kerststal te zien. En dan ren ik met de kinderen toch nog even door alle andere zalen en wie weet zien ze nog iets wat ze mooi vinden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 10 juni 2018 @ 06:44:43 #245
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_179703932
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:49 schreef Sjeen het volgende:
Wij zijn blijkbaar echte cultuurbarbaren... ik kan vrij weinig met musea, we proberen het wel maar zijn vaak vrij snel uitgekeken. Tenzij het regent... Het enige in Nederland wat echt beviel was Corpus.

@Droomvrouwtje, misschien kunnen jullie Isa nog wat cultuur bij brengen ;)
Hahaha ja, goed idee.. ik hoor het haar nog zeggen, op de vraag wat ze wilde doen “ een dagje naar het museum”
We zijn met Isa in het openlucht museum in Bokrijk geweest, de helft maar gezien want heel groot. En naar Keulen het Odysseum, heel leuk omdat het echt interactief is.
Be happy with the little things in life
pi_179704028
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 19:25 schreef Clubsoda het volgende:

Als je op een rustige (studie) dag gaat dan krijg je hele toffe uitleg van de medewerkers O+
Hebben ze bij ons op school dit jaar ineens bedacht dat we alleen studiemiddagen hebben... als je dan in Drenthe woont is Nemo een beetje ver om even heen te gaan. Toch nog eens een balletje opgooien of dat niet anders kan komend jaar O-) . Nemo staat zeker nog op de verlanglijst hier, maar dan graag op een studiedag inderdaad.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 19:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Veenpark in Barger-Compascuum! Takke-eind rijden, maar wij vonden het leuker dan Arnhem! Zijn er vier uur zoet geweest.
Dat kunnen wij dan weer op de fiets... (en nog nooit geweest... misschien maar eens doen dan).

Mijn meiden vinden de ontdekhoek (zit op verschillende plekken in het land) ook leuk.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_179704039
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:49 schreef Sjeen het volgende:
Wij zijn blijkbaar echte cultuurbarbaren... ik kan vrij weinig met musea, we proberen het wel maar zijn vaak vrij snel uitgekeken. Tenzij het regent... Het enige in Nederland wat echt beviel was Corpus.

@Droomvrouwtje, misschien kunnen jullie Isa nog wat cultuur bij brengen ;)
Maar dat is ook prima toch? Daarom is die museumkaart ook zo fijn. Wij waren vorig naar vrienden in Amsterdam en zijn toen even het Rijks ingelopen. Nachtwacht bekeken, klein rondje gemaakt en een half uur later weer buiten. Het hoeft voor mij ook echt geen uren te duren.

Vanyel, Scheepvaartmuseum is echt een museum waar je in eigen tempo allerlei dingen bekijkt. Nauwelijks interactief.

Nijna, dat ia jammer inderdaad, alleen maar een middagje. Voor sommige uitstapjes is het wel fijn om af en toe eens een vrije dag te hebben.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 10 juni 2018 @ 07:58:00 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179704044
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 07:45 schreef Nijna het volgende:

[..]

Hebben ze bij ons op school dit jaar ineens bedacht dat we alleen studiemiddagen hebben... als je dan in Drenthe woont is Nemo een beetje ver om even heen te gaan. Toch nog eens een balletje opgooien of dat niet anders kan komend jaar O-) . Nemo staat zeker nog op de verlanglijst hier, maar dan graag op een studiedag inderdaad.

[..]

Dat kunnen wij dan weer op de fiets... (en nog nooit geweest... misschien maar eens doen dan).

Mijn meiden vinden de ontdekhoek (zit op verschillende plekken in het land) ook leuk.
Er is nu een groupon deal, 50% korting: https://www.groupon.nl/deals/veenpark-entreeticket-veenpark
Kaartjes geldig tot eind oktober (geloof ik), alleen niet in juli en augustus.
***
  zondag 10 juni 2018 @ 08:00:09 #249
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_179704064
Weet iemand nog iets in Zuid-Holland wat echt leuk is voor een bijna 3-jarige?
Plaswijckpark vindt ze superleuk, maar daar zijn we al zo vaak geweest.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_179704223
@Nijna, de speeltuin is daar trouwens gratis toegankelijk :)
Wij woonden daar op de hoek ongeveer

Die studie middagen moeten ze inderdaad schrappen en er weer dagen van maken...
pi_179704830
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 08:00 schreef SaskiaR het volgende:
Weet iemand nog iets in Zuid-Holland wat echt leuk is voor een bijna 3-jarige?
Plaswijckpark vindt ze superleuk, maar daar zijn we al zo vaak geweest.
Delftse hout vast al vaak geweest?
Ik zag laatst iets over speeltuin de Kievit ofzoiets, zag er wel erg leuk uit.
:)
pi_179704899
De Flipjes in Ouddorp (speeltuin), eventueel gecombineerd met een bezoek aan geitenboerderij de Mekkerstee in Ouddorp (met heerlijk huisgemaakt schepijs van geitenmelk :9~ )
  zondag 10 juni 2018 @ 09:44:08 #253
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_179704908
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 07:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar dat is ook prima toch? Daarom is die museumkaart ook zo fijn. Wij waren vorig naar vrienden in Amsterdam en zijn toen even het Rijks ingelopen. Nachtwacht bekeken, klein rondje gemaakt en een half uur later weer buiten. Het hoeft voor mij ook echt geen uren te duren.

Zo hebben wij ook het Kruller Muller gedaan. De Van Goghs bekeken en de beeldentuin en na een uurtje was het ook wel weer genoeg.

(sws een leuke combinatie met natuur, actief (fietsen) en er is ook een speeltuin).
  zondag 10 juni 2018 @ 09:45:35 #254
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_179704921
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 22:48 schreef lily het volgende:

[..]

Heej, Dat ken ik nog niet.
Dank voor de tip!
Héél indrukwekkend.
  zondag 10 juni 2018 @ 09:55:31 #255
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179705005
De Kievit is leuk of speeltuinvereniging Leidschendam is net zoiets.

Het Geertje blijft leuk maar ken je vast al.
Geen zuid-holland maar noord-holland, is het fruit plukken in Abbenes. Dat vindt mijn 7jarige al jarenlang leuk. Idem voor vliegtuigen kijken bij Schiphol.
Ook noord-holland maar echt leuk is sprookjeswonderland.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 10 juni 2018 @ 13:21:07 #256
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_179707562
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 09:44 schreef Kyara het volgende:
Zo hebben wij ook het Kruller Muller gedaan. De Van Goghs bekeken en de beeldentuin en na een uurtje was het ook wel weer genoeg.

(sws een leuke combinatie met natuur, actief (fietsen) en er is ook een speeltuin).
En dan in Hoenderloo pannenkoeken eten :9 Het staat bij ons bijna elk jaar op het programma. Dit jaar met het vriendje van jongste wat een week komt logeren O+

Dat was wel een beetje een dingetje: jongste is vorig jaar bij vriendje in Valencia geweest (ze wonen eigenlijk in Wenen maar brengen in Spanje hun vakantie door) en had daar een geweldige vakantie. Dus toen we het erover hadden om vriendje bij ons uit te nodigen... tja..... voelde hij zich toch wel een beetje opgelaten, want blijkbaar is Eindhoven nét iets minder spectaculair.
  zondag 10 juni 2018 @ 13:26:11 #257
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_179707617
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 09:55 schreef laziness het volgende:
De Kievit is leuk of speeltuinvereniging Leidschendam is net zoiets.

Het Geertje blijft leuk maar ken je vast al.
Geen zuid-holland maar noord-holland, is het fruit plukken in Abbenes. Dat vindt mijn 7jarige al jarenlang leuk. Idem voor vliegtuigen kijken bij Schiphol.
Ook noord-holland maar echt leuk is sprookjeswonderland.
Sprookjeswonderland is idd super (gister nog geweest) maar zelfs voor ons al een uur rijden en dan wonen wij al bijna hetalverwege Noord-Holland :X
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zondag 10 juni 2018 @ 13:36:32 #258
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179707750
Daar moet je dan ook een echt dagje uit van maken ;) Het is vanaf Den Haag 1 uur en 20 minuten trouwens.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 10 juni 2018 @ 14:04:38 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179708170
Die van mij zijn wat te oud voor sprookjesland. Bram kan nog wel, maar hangt dan liever alleen in de speeltuin. Dan ga ik liever naar alleen een speeltuin.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_179709182
Ohja SaskiaR, ik denk dat jullie Pluk! in Den Haag ook wel kunnen waarderen. Kijk op hun facebookpagina voor aankomende activiteiten.
:)
pi_179709639
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 15:11 schreef mignonne het volgende:
Ohja SaskiaR, ik denk dat jullie Pluk! in Den Haag ook wel kunnen waarderen. Kijk op hun facebookpagina voor aankomende activiteiten.
Pluk van de Petteflet of pluk fruit..? :D
  zondag 10 juni 2018 @ 15:59:32 #262
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179709753
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 08:00 schreef SaskiaR het volgende:
Weet iemand nog iets in Zuid-Holland wat echt leuk is voor een bijna 3-jarige?
Plaswijckpark vindt ze superleuk, maar daar zijn we al zo vaak geweest.
Speelboerderij Molenwaard in Groot-Ammers, leuk via Schoonhoven met t pontje erheen!

Avifauna in Alphen aan den Rijn
Kwak
  zondag 10 juni 2018 @ 16:06:01 #263
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_179709833
Bedankt allemaal! Ik ga eens kijken naar dingen die met ov vanuit Delluf te bereiken zijn :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_179710186
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 07:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Er is nu een groupon deal, 50% korting: https://www.groupon.nl/deals/veenpark-entreeticket-veenpark
Kaartjes geldig tot eind oktober (geloof ik), alleen niet in juli en augustus.
Dank voor de link!

quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 08:19 schreef mrien het volgende:
@Nijna, de speeltuin is daar trouwens gratis toegankelijk :)
Wij woonden daar op de hoek ongeveer

Die studie middagen moeten ze inderdaad schrappen en er weer dagen van maken...
Naast de deur voor jullie dus :).

Zelfde locatieleider zeker ;), die overal zn eigen plasje overheen moest doen... Althans, ik heb het idee dat er dingen veranderd worden om het veranderen sinds deze er zit (maar is misschien alleen mijn idee en er zijn ook wel wat dingen waar ik achter sta, maar toch :P )
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_179710386
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 16:30 schreef Nijna het volgende:
Zelfde locatieleider zeker ;), die overal zn eigen plasje overheen moest doen... Althans, ik heb het idee dat er dingen veranderd worden om het veranderen sinds deze er zit (maar is misschien alleen mijn idee en er zijn ook wel wat dingen waar ik achter sta, maar toch :P )
En hetzelfde cluster...
pi_179712658
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 08:00 schreef SaskiaR het volgende:
Weet iemand nog iets in Zuid-Holland wat echt leuk is voor een bijna 3-jarige?
Plaswijckpark vindt ze superleuk, maar daar zijn we al zo vaak geweest.
Professor Plons in het Maritiem Museum is ook heel leuk!
pi_179713561
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 15:49 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Pluk van de Petteflet of pluk fruit..? :D
Haha nouja vooral dat laatste, het is een pluktuin, maar ook een kinderboerderij, en er is een zandbak en er staan van die loopkarretjes op het erf. Tractors en fietsjes en auto's enz. Mijnes vindt het geweldig.

https://m.facebook.com/plukdh/
:)
  zondag 10 juni 2018 @ 20:07:32 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179713891
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 15:49 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Pluk van de Petteflet of pluk fruit..? :D
Tip voor jullie vakantie: de pluktuin in Udenhout.
Kom je nog minimeeten? O+.
KuikenGuppy
pi_179720718
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 09:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Delftse hout vast al vaak geweest?
Ik zag laatst iets over speeltuin de Kievit ofzoiets, zag er wel erg leuk uit.
De kieviet is in Lansingerland! Prima vertoeven met waterspul naast het normale speelgebeuren. Op warme dagen wel echt warm het is dan Erg druk en zijn snel alle schaduwplekjes weg!
♥ J & S
pi_179720763
Tuin van floddertje is ook leuk is ook in gemeente Lansingerland.
♥ J & S
pi_179722022
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 00:00 schreef klaprooss het volgende:
Tuin van floddertje is ook leuk is ook in gemeente Lansingerland.
Die kwam ik tegen met googelen. Gaan we onthouden.

Ik heb als doel om, op de Efteling na, alleen maar nieuwe dingen te doen deze vakantie :D

Meeten lijkt me leuk Burd!
pi_179722239
Wij vinden Duinoord in Helvoirt erg leuk!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 13 juni 2018 @ 21:04:48 #273
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_179770651
Update: de vaccins zijn dus op. We staan op een wachtlijst.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_179772989
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Update: de vaccins zijn dus op. We staan op een wachtlijst.
Dat is snel! :o Hopelijk zijn jullie snel aan de beurt!

A heeft hem vorige week gekregen.
pi_179774600
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Update: de vaccins zijn dus op. We staan op een wachtlijst.
Reminds me dat ik nog even de ha moet bellen. Dir zou e.e.a. uitzoeken.

Snel zeg! Wel te verwachten ergens..
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:44:56 #276
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179775351
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 08:00 schreef SaskiaR het volgende:
Weet iemand nog iets in Zuid-Holland wat echt leuk is voor een bijna 3-jarige?
Plaswijckpark vindt ze superleuk, maar daar zijn we al zo vaak geweest.
Google eens op belevenisboerderij Schieveen. Aan te fietsen vanuit Delft en een ontdekking als je kind van dieren en spelen icm water houdt. Zelf kun je er ook nog eens fijn zitten ^O^
pi_179853551
Volgende week feestje voor mijn 11 jarige. Thuis (want winter hier en niets in de buurt te doen) en nog niets geregeld. Teveel verhuis stress.
Zijn 5 best friends. Ze blijven slapen. Wie heeft er behalve film kijken nog leuke tips?

Ik heb een karaoke machine dus die gaat in ieder geval aan maar dat is 20-30 minuutjes leuk.
Met een meidenkwartet
pi_179853756
Een Wii of PlayStation met allerlei spelletjes die ze kunnen spelen? Een film met een grote bak popcorn erbij? In het donker een wandeling maken door de buurt.
  zondag 17 juni 2018 @ 19:59:24 #279
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_179854634
Spelletjes? Gewoon board games dus. Dat deed mijn 16-jarige dit jaar nog. Of met een iPad videoclips maken?
pi_179854651
Een escaperoom maken.
  zondag 17 juni 2018 @ 20:46:57 #281
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_179856337
Zelf pizza maken en bakken? Zelf popcorn maken (ouderwets in een pan)? Meisje toch? Beauty avond met nagels lakken, make-up, haren doen etc?
pi_179859840
4 meiden en een jongen. Ja pizza maken gaf inspiratie. Ik ga ze zelf laten koken. Even een menu in elkaar zetten. Top. Dit kan ik :)
Met een meidenkwartet
  maandag 18 juni 2018 @ 19:30:39 #283
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_179877763
Oh echt die reclames hier op fok met die nekwratten en de nepwaterpokken :%
pi_179877785
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 19:30 schreef amaranta het volgende:
Oh echt die reclames hier op fok met die nekwratten en de nepwaterpokken :%
Abo *O* *O* *O* *O* *O*
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 18 juni 2018 @ 19:33:45 #285
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_179877836
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 19:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Abo *O* *O* *O* *O* *O*
Tja. Elk nadeel heb zn voordeel
pi_179879934
:?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 18 juni 2018 @ 21:04:11 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179880544
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 19:30 schreef amaranta het volgende:
Oh echt die reclames hier op fok met die nekwratten en de nepwaterpokken :%
Ik denk steeds dat het reclame is voor een stickervel waarmee je kunt doen alsof je waterpokken hebt.
KuikenGuppy
  maandag 18 juni 2018 @ 21:21:06 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_179881106
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik denk steeds dat het reclame is voor een stickervel waarmee je kunt doen alsof je waterpokken hebt.
Ja!
Die van de waterpokken gaat nog. Die met die nekpuisten is echt vies
pi_179884150
Ik mag (moet) naar een vrijgezellenfeest. Maar ik vind een deel van het programma niet leuk en ik vind het erg duur (ik kan voor dat geld best veel dingen doen die ik wél leuk vind). Het is ook altijd hetzelfde }:|
pi_179885359
Oh bah Hup, dat zijn echt van die nutteloze uitgaven als je de activiteit niet leuk vindt. Om die reden hoefde ik zelf geen vrijgezellenfeest en ik ben ook nog nooit zelf naar een vrijgezellenfeest geweest. Blijkbaar weten mensen hoe ik erover denk. :D

Ik heb overigens dezelfde mening over babyshowers. Laat de baby eerst maar gezond en wel geboren zijn, dan is het vroeg genoeg voor cadeautjes en een feestje.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 00:01:03 #291
73386 Fazz
onderweg
pi_179886186
Echt niet 1 vrijgezellefeest Nikki?
Deze zomer heb ik er weer 2, vind het eigenlijk altijd leuk :D Maar de programma’s zijn nog niet bekend :+

Babyshowers heb ik dan weer nooit gehad :)

Ik zie die reclames helemaal niet -O- ik was nu wel benieuwd naar die nekpuisten :P
  dinsdag 19 juni 2018 @ 06:22:11 #292
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_179888299
Ik heb ook nog nooit een vrijegezellenfeest gehad. Sterker nog, ik ben ook maar naar iets van 3 of 4 bruiloften geweest. Mijn vrienden en familie zijn niet zo trouwlustig. Ik vind het niet erg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_179888407
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Update: de vaccins zijn dus op. We staan op een wachtlijst.
Welke vaccins?
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_179888409
Vraagje: vanaf welke leeftijd is het geven van een kinderfeestje normaal, en wanneer kun je er nog mee ''wegkomen'' dit niet te doen. Ik zie er namelijk écht als een berg tegenop.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_179888837
Nee niet één vrijgezellenfeest. ;)
Nu ben ik sowieso al niet van het uitgaan en activiteiten als een levensechte piemel versieren met diamantjes of met zijn alleen op de foto in een trouwjurk hoeven van mij ook niet zo. :+ Er worden vast ook betere activiteiten georganiseerd dan deze maar het blijft niet mijn ding, zo'n vrijgezelle.

Partijtjes kun je in groep 1/2 wellicht nog overslaan. Ligt een beetje aan het kind ook. Sommige kinderen zijn er heel erg mee bezig, andere helemaal niet.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 08:15:30 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179888873
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:38 schreef Hupje het volgende:
Ik mag (moet) naar een vrijgezellenfeest. Maar ik vind een deel van het programma niet leuk en ik vind het erg duur (ik kan voor dat geld best veel dingen doen die ik wél leuk vind). Het is ook altijd hetzelfde }:|
Ik heb dat wel eens gezegd en ben toen maar voor een deel meegegaan.
Ik vind het ook vrijwel altijd te duur en conpleet onzinnig.
***
  dinsdag 19 juni 2018 @ 08:17:19 #297
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_179888893
Hier 3x een Vrijgezellefeest gehad. Eentje van mezelf, we zijn toen gaan bowlen en daarna nog naar ons favoriete café geweest.
De 2 andere van mijn beste vriendinnen. Maar moet zeggen daar is goed overlegd met alle dames die meegingen en ook gekeken naar budget zodat het wel nog leuk bleef en niet qua kosten de spuigaten zou uitlopen. Beide feestjes waren echt leuk en geen piemels versierd of strippers gehad.
Be happy with the little things in life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')