abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179061634
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2018 12:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als ze vrouwen importeren die met jou van bil willen (of daartoe gedwongen kunnen worden...) ben je voorstander.

Hypocriet.
Inderdaad. Mooie Syrische meiden mogen van mij altijd naar Nederland komen. Ik wil ze zelfs onderdak geven :9
pi_179061651
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het scheefwonen ga je alleen niks aan doen als de scheefwoners nergens naartoe kunnen.

Vroeger was het makkelijker om te kopen en daardoor heb je meer doorstroming van sociale huur naar koopwoningen, maar nu zijn de hypotheekeisen strenger en is kopen dus niet meer voor iedereen weggelegd.

En met mijn salaris van 2000 euro netto gaat een vrije-sector woning toch best lastig worden.
Ik stel toch voor om te bouwen en juist voor de middensector?

Dat lost het probleem niet vandaag op, maar die oplossing is er hoe dan ook niet. Je moet dus goed nadenken over waar behoefte aan is en daarvoor zorgen.

Bouwen, bouwen, bouwen. Dat is al lastig zat zonder alle onzinnige voorwaarden die her en der gesteld worden.
  donderdag 10 mei 2018 @ 13:17:02 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179061667
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En dat allemaal omdat jij te lui bent om te googlen naar scheefwonen.

Ook goed.
Nee, omdat jij te lui bent om je eigen beweringen te onderbouwen. Ik gebruik trouwens geen google.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_179061681
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:15 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Inderdaad. Mooie Syrische meiden mogen van mij altijd naar Nederland komen. Ik wil ze zelfs onderdak geven :9
Eerlijk wel.
pi_179061786
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 12:46 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dus die gemeente die een boerenweiland van een euro per vierkante meter opkoopt en het dan weer probeert te verkopen als 4 bouwkavels van een ton heeft er niets mee te maken dat er geen woningen worden bijgebouwd?
De VVD vindt van niet. Zolang die projectontwikkelaar er ook maar.een paar ton te veel aan verdient.

De VVD zit vol met dergelijke types en erger. Echt liberaal zijn ze niet. De VVD komt op mij vooral over op de clientelismepartij voor werkgevers.

Ik ben zelf best voor echt liberaal beleid. Maar niet een een tweetje tussen gemeente en de bouwfraude ten koste van de burgers.
Whatever...
pi_179061880
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:22 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De VVD vindt van niet. Zolang die projectontwikkelaar er ook maar.een paar ton te veel aan verdient.

De VVD zit vol met dergelijke types en erger. Echt liberaal zijn ze niet. De VVD komt op mij vooral over op de clientelismepartij voor werkgevers.

Ik ben zelf best voor echt liberaal beleid. Maar niet een een tweetje tussen gemeente en de bouwfraude ten koste van de burgers.
Is er nou werkelijk op fok geen serieuze discussie te voeren zonder dat pipo 1 gaat zeiken over buitenlanders en pipo 2 over de VVD?

Voor ongefundeerd janken is klaagbaak uitgevonden, toch?
pi_179061975
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Is er nou werkelijk op fok geen serieuze discussie te voeren zonder dat pipo 1 gaat zeiken over buitenlanders en pipo 2 over de VVD?

Voor ongefundeerd janken is klaagbaak uitgevonden, toch?
Het is niet ongefundeerd. Er zijn VVD types voor veroordeeld.

Ik vind dat jij het heel eenzijdig belicht.

Ben zelf ook best liberaal. Maar de VVD heeft ook geen enkel.plan voor de huizenmarkt. Dat heeft afgelopen tijd ook wel weer bewezen.
Whatever...
pi_179062080
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:32 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is niet ongefundeerd. Er zijn VVD types voor veroordeeld.

Ik vind dat jij het heel eenzijdig belicht.

Ben zelf ook best liberaal. Maar de VVD heeft ook geen enkel.plan voor de huizenmarkt. Dat heeft afgelopen tijd ook wel weer bewezen.
Als je het niet met mij eens bent, is het dan niet sterker om in te gaan op wat ik naar voren breng?

Dan kunnen we daar een zinnige discussie over voeren.
pi_179062967
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 16:51 schreef Ciclon het volgende:
Een startende alleenstaande met een modaal inkomen zit vastgeroest aan zijn ouders op deze manier.
Dat vind de politiek wel best, deze jongeren zullen kinderloos blijven en dan kunnen er weer meer immigranten naar binnen gehaald worden.....
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179064660
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is andersom, krullebol. De rest van Nederland betaalt mee aan jouw sociale huurwoning.

Maar als jij graag nog meer aan huur wil betalen, dan is het per direkt afschaffen van de HRA daar een prima opzet voor.
Had ik nog maar krullen captain zak. 1000 euro voor dat hokje van mij wat wss in die 40 jaar al dubbel en dwars is terugverdiend.
Ik kan je mijn adres wel geven want dan kun jij bij mijn woningbouwcorporatie daar je geld terug eisen. De hele sociale huur wordt vergeleken met de marktwaarde van de koopwoningen. Dus als de gek 200000 betaald voor zijn eenkamer woning ,dan gaan de woningcoöperatie managers weer eventjes rekenen wat ze elke maand hebben mislopen door hun betere woning voor een faire prijs te verhuren. Even doorberekenen aan de staat en voila er moeten weer een paar tientjes subsidie komen.
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
pi_179065360
Dit tekort ligt voor een groot gedeelte aan de vorige regeringen van Rutte en de daarbij betrokken politieke partijen.

De economische crisis had uitstekend aangegrepen kunnen worden om Nederland te verduurzamen. De huidige woningvoorraad had verduurzaamd moeten worden door toekomstbestendig te renoveren en waar nodig te slopen en opnieuw te bouwen. Dit heb ik in die tijd ook vaak geschreven.

Al die bouwvakkers die in ww en later in de bijstand zijn beland, waardevolle kennis en ervaring die hiermee verloren is gegaan, talloze bedrijven die failliet zijn gegaan, de miljarden die hiermee verloren zijn gegaan. Het huidige tekort aan bouwvakkers is hieraan ook te wijten. Dit had voor een groot gedeelte voorkomen kunnen worden in een tijd dat de geldpersen volop stonden te draaien, maar de economie lam lag.

De slag om Nederland toekomstbestendig te verduurzamen en te zorgen voor een kwalitatief goede woningvoorraad had al lang moeten zijn opgestart..

Regeren is vooruitzien, maar dat is duidelijk niet gedaan.
pi_179065693
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als je het niet met mij eens bent, is het dan niet sterker om in te gaan op wat ik naar voren breng?

Dan kunnen we daar een zinnige discussie over voeren.
Je brengt naar voren dat ik ongefundeerd zit te janken. Dat is niet waar. De VVD heeft inmiddels een bewezen track record van belangenvermenging, corruptie gelinkt aan bouw en projectontwikkelaars.

Maargoed. Wat is jouw oplossing?

Ik zou zeggen ofwel sociale huurgrens omlaag en een deel vrijgeven voor vrije sector, of een middengroep voor huur creëren, waar je met laag inkomen dus niet voor in aanmerking komt. Sociale huur light dus. Normale gezinswoningen, appartementen voor ouderen en jonge stellen. In ieder geval moet daar meer aanbod komen.

Zeker in steden als Amsterdam zou je dergelijke woningen wel.kunnen gebruiken voor mensen met normaal loon zoals.onderwijzers en agenten enzo. Wel fijn als die in de stad waar ze werken kunnen wonen.
Whatever...
  donderdag 10 mei 2018 @ 16:55:06 #113
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179065770
Tja, misschien moeten we ook eens beginnen met de lonen die omhoog kunnen...
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179066057
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 16:55 schreef Stoney3K het volgende:
Dit ook idd. De enorme economische groei van de afgelopen jaren is vooral terecht gekomen bij de vermogende mensen, in plaats van de werkenden van Nederland. Tijd om dat te veranderen.
pi_179066548
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:58 schreef mar1m het volgende:

[..]

Had ik nog maar krullen captain zak. 1000 euro voor dat hokje van mij wat wss in die 40 jaar al dubbel en dwars is terugverdiend.
Ik kan je mijn adres wel geven want dan kun jij bij mijn woningbouwcorporatie daar je geld terug eisen. De hele sociale huur wordt vergeleken met de marktwaarde van de koopwoningen. Dus als de gek 200000 betaald voor zijn eenkamer woning ,dan gaan de woningcoöperatie managers weer eventjes rekenen wat ze elke maand hebben mislopen door hun betere woning voor een faire prijs te verhuren. Even doorberekenen aan de staat en voila er moeten weer een paar tientjes subsidie komen.
1.000 euro is geliberaliseerde huur in plaats van sociale huur.
pi_179066576
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 16:38 schreef rutger05 het volgende:
Dit tekort ligt voor een groot gedeelte aan de vorige regeringen van Rutte en de daarbij betrokken politieke partijen.

De economische crisis had uitstekend aangegrepen kunnen worden om Nederland te verduurzamen. De huidige woningvoorraad had verduurzaamd moeten worden door toekomstbestendig te renoveren en waar nodig te slopen en opnieuw te bouwen. Dit heb ik in die tijd ook vaak geschreven.

Al die bouwvakkers die in ww en later in de bijstand zijn beland, waardevolle kennis en ervaring die hiermee verloren is gegaan, talloze bedrijven die failliet zijn gegaan, de miljarden die hiermee verloren zijn gegaan. Het huidige tekort aan bouwvakkers is hieraan ook te wijten. Dit had voor een groot gedeelte voorkomen kunnen worden in een tijd dat de geldpersen volop stonden te draaien, maar de economie lam lag.

De slag om Nederland toekomstbestendig te verduurzamen en te zorgen voor een kwalitatief goede woningvoorraad had al lang moeten zijn opgestart..

Maak dit voorstel eens concreet. Wat had er precies moeten gebeuren volgens jou.
  donderdag 10 mei 2018 @ 17:22:44 #117
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179066603
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 17:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

1.000 euro is geliberaliseerde huur in plaats van sociale huur.
"Woningcorporatie" wil niet altijd betekenen "sociale huur". Er zijn genoeg woningcorporaties die ook in het geliberaliseerde segment verhuren.

Andersom kan in theorie ook, maar ik kan me niet voorstellen dat het als particulier rendabel is om aan de sociale huur te beginnen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179066625
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 16:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je brengt naar voren dat ik ongefundeerd zit te janken. Dat is niet waar. De VVD heeft inmiddels een bewezen track record van belangenvermenging, corruptie gelinkt aan bouw en projectontwikkelaars.

Maargoed. Wat is jouw oplossing?

Ik zou zeggen ofwel sociale huurgrens omlaag en een deel vrijgeven voor vrije sector, of een middengroep voor huur creëren, waar je met laag inkomen dus niet voor in aanmerking komt. Sociale huur light dus. Normale gezinswoningen, appartementen voor ouderen en jonge stellen. In ieder geval moet daar meer aanbod komen.

Zeker in steden als Amsterdam zou je dergelijke woningen wel.kunnen gebruiken voor mensen met normaal loon zoals.onderwijzers en agenten enzo. Wel fijn als die in de stad waar ze werken kunnen wonen.
Waarom lees je niet mijn berichten als je wil weten wat ik als oplossing zie.

Overregulering pak je niet aan met meer regels, dat is in ieder geval een zekerheidje. Bovendien: we hebben meer woningen nodig, niet meer regels. In regels kun je niet wonen.
pi_179066669
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 17:04 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Dit ook idd. De enorme economische groei van de afgelopen jaren is vooral terecht gekomen bij de vermogende mensen, in plaats van de werkenden van Nederland. Tijd om dat te veranderen.
Wel waar. Alleen is dat vooral in nieuwe banen gegaan. Maar mensen die vanuit geen baan naar wel een baan zijn gegaan, die zijn er fors op vooruit gegaan.

Net zo goed als dat in de crisis mensen die hun baan behielden niet erop achteruit gingen en mensen die werkloos werden wel.
pi_179066716
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 17:22 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

"Woningcorporatie" wil niet altijd betekenen "sociale huur". Er zijn genoeg woningcorporaties die ook in het geliberaliseerde segment verhuren.

Andersom kan in theorie ook, maar ik kan me niet voorstellen dat het als particulier rendabel is om aan de sociale huur te beginnen.
Nee, dat weet ik, maar het was een reactie op een stelling over sociale huurwoningen en ook in de reactie wordt gesproken over sociale huur.

Vandaar mijn reactie.
pi_179078595
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:42 schreef Basp1 het volgende:
Godsamme in een discussie over huizenprijzen hoeft het toch niet over vluchtelingen te gaan. Daar gaat het al in bijna alle andere topics in nws over. :|W
Migranten (ja, ook vluchtelingen zijn uiteindelijk gewoon migranten) zijn de hoofdoorzaak van de bevolkingstoename van de afgelopen jaren, die moeten ook ergens wonen.
Dat kun je niet ontkennen en negeren in de deze discussie.
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
Bovendien is migratie niet de oorzaak van een woningtekort. Het is niet alsof het probleem is opgelost als we de grenzen dichtgooien.
Misschien niet de hoofdoorzaak, maar wel een van de oorzaken.
Die migranten moeten toch ergens wonen he ?
quote:
Met andere woorden: rot een eind op met je gejank over vluchtelingen. Daar zijn zat andere topics voor.
Nee, niet "rot een eind op" 8)7 , de bevolkingsgroei door migranten kun je niet negeren en ontkennen.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 15:15:10 #122
Why is all the rum gone?
pi_179089212
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:58 schreef mar1m het volgende:

[..]

Dit is niet zo interessant, want open deur. Ga nog even in op mijn opmerking over de HRA, alsjeblieft.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 11 mei 2018 @ 15:19:52 #123
Why is all the rum gone?
pi_179089262
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 16:38 schreef rutger05 het volgende:

Dat kost geld. Waar haal je dat vandaan in een crisis? Meer bezuinigen op zorg/ Onderwijs?

quote:
En waarom denk je dat de economie lam lag? Hmmm?

quote:
True. Maar dan voor de crisis. Dan had het misschien nog een positief effect gehad.

quote:
Wat denk je dat het volk roept als de overheid zegt:
"De economie groeit, we hebben volgend jaar 15 miljard meer aan inkomsten, maar daar krijgen jullie helemaal niets van, want we moeten investeren in duurzaamheid".

Een eenvoudig voorbeeld:
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 16:55 schreef Stoney3K het volgende:
Regeren is inderdaad vooruitzien, maar omdat de kiezer chronisch kortzichtig is, moet je daar als overheid voorzichtig mee omgaan.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 14:51:11 #124
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_179105448
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 15:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat kost geld. Waar haal je dat vandaan in een crisis? Meer bezuinigen op zorg/ Onderwijs?

[..]
Om te beginnen had er al veel eerder een einde gemaakt moeten worden aan de hypotheekrenteaftrek.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 14:52:01 #125
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179105458
Daarom lekker in je sociale huurwoning blijven zitten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')