abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 15 juni 2018 @ 06:34:21 #76
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179797677
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 22:12 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

het jongetje er weer zit.
Want dan kán dat geen toeval meer zijn!

Felies met de handtekening! Wat een supersnelle overdracht. :D Wanneer gaan jullie over?

23 juli sleutel van het nieuwe huis.
10 september sleutel afgeven van het oude huis.

Dus we hebben nog even. Maar de (ver)koopcontracten zijn getekend. There is no turning back. 8-)
mooi de tijd :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 15 juni 2018 @ 11:10:38 #77
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179800317
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 06:34 schreef Renesite het volgende:

[..]

mooi de tijd :)
Ja precies. Geen reden om te haasten. En je weet nooit wat je tegenkomt. Bovendien, als je aan het schilderen gaat in een oud huis, dan ben je wel even bezig. Ons huidige huis bleek 22 paneeldeuren te bezitten met randjes en dingetjes en gedoe. Straks hebben we een dubbele schuifpui in huis en een miljoenmiljardduizend randjes en gleufjes en ornamentjes en dingetjes overal. Ik denk dat we ons nog wel eens af zullen vragen waarom we geen nieuwbouw kochten. |:(

En bewust verhuistijd genomen voor de poezen. Die horen er gewoon bij en het huis moet rustig zijn en niet meer te veel naar verf stinken als ze mee gaan. Ze moeten zsm. het idee hebben dat alles vertrouwd en goed is. Dan wil ik niet meer staan schuren en doen, terwijl die beestjes vol onbegrip zitten te bibberen op zolder.

Ik ben kattenvrouwtje hè? Het benne me kindere!!
8-)
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 15 juni 2018 @ 13:36:17 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179802550
Ik ben wat Dirk en Poes en de verhuizing helemaal gerustgesteld. We hebben hier ook eerst alles op zijn plek gezet en hebben toen op het oude adres poes uit de kamer opgehaald waar ze op de dag van de verhuizing veilig was geïnstalleerd met bak en eten. Hemelsbreed was de rit ook maar 500 m. of zo.

Je nieuwe huis ziet er toch ook prima bewoonbaar uit. Voorlopig geen hak- en breekwerk, lijkt me.
The love you take is equal to the love you make.
pi_179803254
Komt vast goed met de poezen O+
Er lopen daar ook zat adoptiekindjes rond. Ik heb er in ieder geval al kirrend door de straat gelopen terwijl de coole katten genadiglijk mijn attenties toelieten *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 16 juni 2018 @ 02:50:44 #80
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179819077
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:10 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja precies. Geen reden om te haasten. En je weet nooit wat je tegenkomt. Bovendien, als je aan het schilderen gaat in een oud huis, dan ben je wel even bezig. Ons huidige huis bleek 22 paneeldeuren te bezitten met randjes en dingetjes en gedoe. Straks hebben we een dubbele schuifpui in huis en een miljoenmiljardduizend randjes en gleufjes en ornamentjes en dingetjes overal. Ik denk dat we ons nog wel eens af zullen vragen waarom we geen nieuwbouw kochten. |:(
vergis je niet. Ook ontzettend geregel. Valt enorm tegen. En alles is m e g a duur.
quote:
En bewust verhuistijd genomen voor de poezen. Die horen er gewoon bij en het huis moet rustig zijn en niet meer te veel naar verf stinken als ze mee gaan. Ze moeten zsm. het idee hebben dat alles vertrouwd en goed is. Dan wil ik niet meer staan schuren en doen, terwijl die beestjes vol onbegrip zitten te bibberen op zolder.

Ik ben kattenvrouwtje hè? Het benne me kindere!!
8-)
bob kwam nadat in huis alles okay was. Nog niet helemaal af. Na 3 weken. Hij heeft bij elke hok van de kamer ff genauwt. Ik denk om de akoestiek. De nacht erna wat onrustig en daarna af. N na 1,5week liep hij al buiten. Perfect kind O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Rene op 16-06-2018 09:32:12 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 16 juni 2018 @ 03:12:49 #81
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179819125
Haha! Die Bob de concertmeester met zijn akoestiek! O+ DoeseenfotovanBob?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 03:21:28 #82
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179819141
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben wat Dirk en Poes en de verhuizing helemaal gerustgesteld. We hebben hier ook eerst alles op zijn plek gezet en hebben toen op het oude adres poes uit de kamer opgehaald waar ze op de dag van de verhuizing veilig was geïnstalleerd met bak en eten. Hemelsbreed was de rit ook maar 500 m. of zo.

Je nieuwe huis ziet er toch ook prima bewoonbaar uit. Voorlopig geen hak- en breekwerk, lijkt me.
Nee. Op den duur heus wel hoor. Ik vind de plavuizen in de gang foeilelijk. Maargoed, zit vloerverwarming onder, dus voorlopig wel prima. En ik hoef ook geen twee badkamers, dus dat gooien we vast ook nog wel eens om. Dat we van eentje een opbergruimte maken of zo. En de keuken wordt anders, ooit.

Maar niets dat acuut moet gebeuren. Het huis is prachtig. Echt ongelooflijk practig en hoog en statig en fantastisch om te zijn.
We laten de vloer (visgraat) even opnieuw lakken en we schilderen wat, maar ik vermoed dat we daarna vooral vol bewondering om ons heen kijken.

We nemen overigens ook bijna geen meubels mee. Niets past daar lekker en eigenlijk willen we er gewoon niet zoveel meubelstukken in.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179819323
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 03:21 schreef Duderinnetje het volgende:

We nemen overigens ook bijna geen meubels mee. Niets past daar lekker en eigenlijk willen we er gewoon niet zoveel meubelstukken in.
Heb je al nieuwe meubels op het oog?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zaterdag 16 juni 2018 @ 09:38:43 #84
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179820608
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 03:12 schreef Duderinnetje het volgende:

Haha! Die Bob de concertmeester met zijn akoestiek! O+ DoeseenfotovanBob?


O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 16 juni 2018 @ 10:36:45 #85
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179821179
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 05:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je al nieuwe meubels op het oog?
Nee, niet echt. Van mijn part halen we gewoon iets uit de kringloop om op te knappen. Helemaaaaal geen zin in meubelshoppen. :o
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 16 juni 2018 @ 10:37:39 #86
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179821187
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 09:38 schreef Renesite het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

O+
Bob Rossig! O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zaterdag 16 juni 2018 @ 12:30:16 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179822738
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 10:36 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Van mijn part halen we gewoon iets uit de kringloop om op te knappen. Helemaaaaal geen zin in meubelshoppen. :o
Living27 O+ O+ O+ O+ !!!! Oosterstraat O+ !!!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 18 juni 2018 @ 13:47:41 #88
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179870118
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 12:30 schreef Renesite het volgende:

[..]

Living27 O+ O+ O+ O+ !!!! Oosterstraat O+ !!!!
Ik zal eens kijken. We zijn ook al bij Vos geweest. Eén mooie kast gezien. Maar ja, alles is in het nieuwe huis weet ik hoe hoog. Meer dan 3 meter in elk geval. Dus je houdt steeds zo veel muur over. :P
Ik neig er zelf naar om in de tussenkamer (zie hieronder) een boeken/opbergkast op maat te laten maken. Lekker kleed, stoel, lampje en dan is het een fijn leeshoekje.

In de zitkamer past nauwelijks een bank, althans niet op een plek die wij mooi zouden vinden. We willen die namelijk liefst niet voor het raam. Daar hebben we die mooie diepe zit-vensterbanken. Daar komen een paar kussens in. Verder een kleed op de grond, een poef of zo en een fauteuil. Zo min mogelijk meubelen, want die schouw is zo prachtig, dat daar niets naast / voor mag.

In de eetkamer een tafel en zes stoelen die wat 'lichter' zijn dan we nu hebben. Omdat daar ook weer zo'n spectaculaire schouw zit en een houtkachel bovendien. Dus daar moet ook wat ruimte en doorkijk blijven.


We hebben geen goede plek meer voor de TV, naar het lijkt. Of we maken van het extra kamertje aan de gang een TV-kamer.

MAAR, waar ik eigenlijk even voor kwam: kent iemand hier (René? Sigme? Lienekien?) in/om Groningen een goede klusjesman? En dan met name timmerman? Voor zo'n manshoge boekenkast bijvoorbeeld, en een net kattenluikje in onze antieke achterdeur (au! ;( ). Dat soort dingen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Duderinnetje op 18-06-2018 17:20:17 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179870283
Voor een boekenkast op maat wil je een meubelmaker, vermoed ik.
Mijn buurman is a sort of beledigd als ik “ timmerman” zeg.
Alleen jammer, regio utrecht.

De T.v. kamer lijkt wel een goed plan.
Ik weet niet hoe vaak jullie ( samen) kijken: films, series, sport live.
Kan ook op de laptop of ipad.
pi_179870327
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 13:47 schreef Duderinnetje het volgende:

MAAR, waar ik eigenlijk even voor kwam: kent iemand hier (René? Sigme?) in/om Groningen een goede klusjesman? En dan met name timmerman? Voor zo'n manshoge boekenkast bijvoorbeeld, en een net kattenluikje in onze antieke achterdeur (au! ;( ). Dat soort dingen?
Bekend in en om de Oosterpoort:
https://www.schilder-klusbedrijf-eriktaal.nl/
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 18 juni 2018 @ 14:02:06 #91
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179870390
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 13:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Bekend in en om de Oosterpoort:
https://www.schilder-klusbedrijf-eriktaal.nl/
Dank!! Extra fijn dat hij de huizen/buurt kent.
Dank je zeer! Heb hem een mail gestuurd. Hij zit tot zeker half augustus vol, kondigt hij al aan op zijn website, maar een schuurtje ontwerpen en bouwen en het kattenluik zagen kan prima daarna.

[ Bericht 6% gewijzigd door Duderinnetje op 18-06-2018 16:19:32 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 18 juni 2018 @ 14:44:32 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179871170
Nog geen klusjesman/timmerman nodig gehad, dus dit linkje sla ik ook even op.

Heb je al een idee van de buurt? Hier is bijv. wel een actieve buurtvereniging, met leuke initiatieven. Er is bijv. een buurttamtam via e-mail, ‘lopend vuurtje’. Ik weet dat bewoners buurtgenoten op die manier bijv. vragen naar goede ervaringen met klusjesmannen en zo.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 18 juni 2018 @ 15:03:38 #93
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179871481
quote:
7s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:44 schreef Lienekien het volgende:
Nog geen klusjesman/timmerman nodig gehad, dus dit linkje sla ik ook even op.

Heb je al een idee van de buurt? Hier is bijv. wel een actieve buurtvereniging, met leuke initiatieven. Er is bijv. een buurttamtam via e-mail, ‘lopend vuurtje’. Ik weet dat bewoners buurtgenoten op die manier bijv. vragen naar goede ervaringen met klusjesmannen en zo.
Oh wat goed, van die tamtam! :D
Maar daarvoor moeten we er eerst wonen, denk ik, om te ontdekken of zoiets er is.
We kennen de buurt wel als 'bezoeker'. Vooral van op weg (met omweggetjes) naar ons favoriete eetcafé. Dat net overgenomen is. }:|
We wandelen er nu in het weekend wel eens even rond. Hebben al een verborgen kerkje ontdekt, en onvermoede hofjes en gekke huizen en muur-bibliotheken (van die kastjes) en heel veel stadse katten en galerietjes of andere winkeltjes aan huis.

Het is een buurt waarin je je kan onderdompelen, denk ik, en een enorm sociaal netwerk kan opbouwen. Daarin is het wel 'zelfvoorzienend'. Als je wilt, hoef je het naastgelegen centrum nooit in, al wandel je er zo naartoe. Onze huidige buurt 'dwingt' dat wat meer af, als je wat reuring zoekt.
We beginnen straks maar eens met de zoektocht naar wat ons stamcafé gaat worden. De keuze is reuze.

Als ex-Randstedeling vind ik de Oosterpoort wel de Jordaan van Groningen-Stad, in bijgestelde proporties.

Iemand vertelde mij laatst over de Oosterpoort dat ieder straat zijn eigen notoire dronkenlap heeft. O+ - Wij zijn niet van plan om die te worden, indien vacature. Maar ieder straat heeft ook zijn eigen yuppen en daar zullen wij wel onder vallen met de Jaguar. :7

Maar leuk dus, die bonte bewonerssamenstelling. Ik verbaas me ook over het aantal huisjes waar een interieur te zien is dat doet vermoeden dat er een tachtigjarige in woont die het zó van zijn ouders heeft overgenomen. O+

Ik ken overigens het mooie (als in 'mooi oud gebouw') wijkcentrum al wel, van lessen die ik daar heb gevolgd (goed beschouwd verhuizen we hemelsbreed maar een klein stukje verderweg, dus dat wijkcentrum bedient ook onze huidige buurt). Daar hebben ze veel leuke dingen te doen en o.a. een buurtkeuken. Niet dat ik nou zo'n sociaal dier ben, maar het maakt de wijk wel fijn om in te leven, vermoed ik.

Onze huidige buurt is wat minder een hecht wijkje. Geen dronkenlappen, één kroeg (wel een leuke!) en geen trits aan kleine winkeltjes en zo. Wel een fijne wijk, maar iedereen is veel meer op zichzelf. Het is wat 'keuriger' allemaal. Heel anders dan jouw buurt en de Oosterpoortbuurt.

P.S. Lienekien, ik ben zo overmoedig geweest te denken dat ik avonden/nachten op Noorderzon kan gaan werken, tijdens/vlak na de verhuizing. Als je tegen die tijd een overspannen, verlepte griet tegen je huisje aan ziet leunen, die zich vervolgens in de parkvijver dreigt te storten, dan hebben we ge-meet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Duderinnetje op 18-06-2018 16:25:49 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179873977
Ik heb het idee dat in de Oosterpoort ook veel studenten wonen. En vergeet de zigeuners die de Airbnb’s bevolken niet. :D Lekker veel afwisseling in ieder geval. Voertaal in de Coop lijkt dan ook vooral Engels te zijn.

Dat je je bank niet aan het raam wil, dat snap ik. Komen alleen maar nieuwsgierige blikken en opmerkingen van. :7

Wat blijft het toch een O+ huis *zucht O+ *
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179874122
Kunnen zigeuners in Groningen dan Airbnb veroorloven? :o
  maandag 18 juni 2018 @ 17:17:30 #96
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179874249
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb het idee dat in de Oosterpoort ook veel studenten wonen. En vergeet de zigeuners die de Airbnb’s bevolken niet. :D Lekker veel afwisseling in ieder geval. Voertaal in de Coop lijkt dan ook vooral Engels te zijn.

Dat je je bank niet aan het raam wil, dat snap ik. Komen alleen maar nieuwsgierige blikken en opmerkingen van. :7

Wat blijft het toch een O+ huis *zucht O+ *
Die studenten zijn we al wel gewend nu. Die zitten straks in elk geval niet meer, zoals nu, in ons jaren '30-appartement 'verwoven.' Zo fijn dat we straks geen medebewoners van een pand meer hebben. Hoe je het ook wendt of keert, we hebben één van de weinige vrijstaande woningen (met tuin) van de Oosterpoort te pakken. :P

Maar het is een leuk conglomeraat van levenswijzen en bevolkingsgroepen inderdaad. Ons straatje schijnt wel heul rustig en kalm te zijn.
Of weet jij méér. }:|
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 18 juni 2018 @ 17:18:59 #97
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179874301
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Kunnen zigeuners in Groningen dan Airbnb veroorloven? :o
Ik heb nog een voorkamer met redelijk gescheiden ingang over.

_O_
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 18 juni 2018 @ 17:19:26 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179874321
Ik denk niet dat Cat echte zigeuners bedoelt.

Ik verheug me nu al op de reuring tijdens Noorderzon, Dude!* Al zou je, verlept leunend tegen onze gevel, de plantsoenvijvers al veilig moeten zijn gepasseerd.

* Niet echt. Mijn hart huilt altijd als Noorderzon vertrokken is en de mooie groene grasvelden vernield zijn achtergebleven. ;(
The love you take is equal to the love you make.
pi_179874383
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:18 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik heb nog een voorkamer met redelijk gescheiden ingang over.

_O_
Goudgeld Dude. Goudgeld ^O^

En je weet dat ik niet zomaar wat zeg. Mijn familie zit immers in ‘the business’. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179874413
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Kunnen zigeuners in Groningen dan Airbnb veroorloven? :o
Tuurlijk bedoel ik geen echte zigeuners _O-
Maar er liggen daar best wat airbnb huisjes of kamers die verhuurd worden voor korte of langere tijd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')