abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179043144
registreer om deze reclame te verbergen
Je ziet het vaker, gezinnen waarbij pa en ma beide werken, grote gezinsbak, maximale hypotheek, kinderen naar de kinderopvang en elke maand de financiŽle druk om de maand door te komen.

Nu heeft TS genoeg centen op de bank, voldoende inkomen en geen hypotheek en hoeft zich geen zorgen te maken, maar toch voelt hij nog die druk. Waar ligt het omslagpunt?

TS wordt hier meteen afgeschetst als een financiŽle hypochonder, een krent en een aansteller, maar ik denk dat veel meer mensen hier last van hebben.

[ Bericht 34% gewijzigd door Nizno op 09-05-2018 17:18:21 ]
pi_179043680
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 16:07 schreef Karzai het volgende:
ja met dat geld zou ik geen druk voelen
Je bedoelt die §65.000 van TS?
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_179043733
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 16:34 schreef blomke het volgende:

[..]

Je bedoelt die §65.000 van TS?
ja zou niet weten wat er mis kan gaan gewoon lekker leven
pi_179043893
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2018 15:46 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik wel ja. Jij?
Eigen risico van 385. Fatsoenlijke tand verzekering, bril en wat fysio. Doe jij dat maar voor 80 euro pp. Succes.
Dat doe ik niet.
Maar dat heb ik ook nergens gezegd of wel?

Een tand en bril verzekering, dan ben je sowieso niet goed wijs. Kosten altijd meer dan ze opleveren.

En in TS zijn geval is het nog anders, die 2x500 extra risico heeft hij in maand 1 al gespaard. Dus uitermate dom als je die premie korting niet pakt. Als je 1500 per maand over hebt en 65k op de bank, dan heb je niet meer nodig dan allergoedkoopste basis, de rest kan je prima zelf betalen mocht het voorkomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door GereDathan op 09-05-2018 16:50:21 ]
pi_179043958
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 16:34 schreef blomke het volgende:
ja zou niet weten wat er mis kan gaan gewoon lekker leven
Zou me geen raad weten als ik zo weinig had,

[ Bericht 8% gewijzigd door blomke op 09-05-2018 16:51:59 ]
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_179044067
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 21:34 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe dan!?!?!

Serieus, 1600 en daar doe je alles van? :? :o

Teach me!!!! _O_

Doe eens een breakdown?
Knap inderdaad, maar klinkt ook als een heel saai leven. Beetje extra genieten kan geen kwaad, geld moet rollen. Morgen kun je al dood zijn.
Ook geen 38
pi_179044154
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:34 schreef Varr het volgende:
Ga eens level in plaats van op je geld zitten. Al die mensen die maar
de hand op de knip houden in de bloei van hun leven, en dan uiteindelijk gepensioneerd met je oude lijf in een dure cabrio zitten, zo droevig.
Ook geen 38
  Moderator woensdag 9 mei 2018 @ 17:01:54 #83
450551 crew  ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179044292
Proficiat met je promotie naar vaste baan in elk geval, staat me nog iets van bij dat je eerst via een detacheerder bent begonnen maar vast is altijd beter.

Hier sparen "we" ook rond dat bedrag per maand. Alleen herken ik die gevoelens van 'is het wel genoeg' dan weer niet.
pi_179046566
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 16:05 schreef GX3 het volgende:
Je ziet het vaker, gezinnen waarbij pa en ma beide werken, grote gezinsbak, maximale hypotheek, kinderen naar de kinderopvang en elke maand de financiŽle druk om de maand door te komen.

Nu heeft TS genoeg centen op de bank, voldoende inkomen en geen hypotheek en hoeft zich geen zorgen te maken, maar toch voelt hij nog die druk. Waar ligt het omslagpunt?

TS wordt hier meteen afgeschetst als een financiŽle hypochonder, een krent en een aansteller, maar ik denk dat veel meer mensen hier last van hebben.
Nja. Je ziet dat de mensen die het hebben er eigenlijk geen last van zouden hoeven hebben. Degenen waar jij het over hebt hebben te weinig gevoel hierbij.

Overigens kun je ook heerlijk leven met weinig geld.

Ik koop alles wat ik wil, maar heb gewoon wat minder wensen. Dan houd je voldoende over.
Whatever...
  woensdag 9 mei 2018 @ 19:09:33 #85
36431 bleiblei
Toogmakker©
pi_179047119
ik zie eigenlijk het nut niet van veel geld hebben. Of je koopt/spaart voor spullen/belevenissen of je gaat minder werken. Maar je de schompes werken voor veel geld op de bank/in beleggingen is echt het meest zinloze bestaan dat je kan leven ever.
pi_179047151
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 18:41 schreef Spanky78 het volgende:
Ik koop alles wat ik wil, maar heb gewoon wat minder wensen. Dan houd je voldoende over.
Zoiets heb ik ook. Auto's status en gadgets als smartphones interesseren me niet. Kamperen vind ik het leukste wat er is, ik fiets naar m'n werk en kook het liefste zelf met de beste ingrediŽnten die er zijn. Regelmatig naar theater, concert of de film. Amsterdam musea en een DVP bezoeken, binnenkort een hardloopwedstrijd en ik vind het wel best.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 09-05-2018 19:15:53 ]
pi_179047201
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 19:09 schreef bleiblei het volgende:
Maar je de schompes werken voor veel geld op de bank/in beleggingen is echt de meest zinloze reden van bestaan ever.
Kan. In dat opzicht is mijn bestaan zinloos. Ik handel veel op de beurs, maar weet bij god niet wat ik met het geld wil doen. Het handelen geeft mij bevrediging, niet de winst
  woensdag 9 mei 2018 @ 19:15:10 #88
36431 bleiblei
Toogmakker©
pi_179047312
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 19:11 schreef blomke het volgende:

[..]

Kan. In dat opzicht is mijn bestaan zinloos. Ik handel veel op de beurs, maar weet bij god niet wat ik met het geld wil doen. Het handelen geeft mij bevrediging, niet de winst
Tja, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Mensen die liever werken dan tijd steken in hun gezin/sociale leven of hobbies. Maar dat zijn er niet zo veel.

Ik had het overigens niet over beleggen ansich. Ik had het over werken zodat je nog meer geld hebt dat je in beleggingen kunt steken. Dus als je 40 uur werkt terwijl je misschien liever thuis op de bank zou fokken of beleggen, ja dan heb je in jouw situatie een aardig zinloos bestaan.

edit: vind ik :P
pi_179047396
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 19:15 schreef bleiblei het volgende:
Tja, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Mensen die liever werken dan tijd steken in hun gezin/sociale leven of hobbies. Maar dat zijn er niet zo veel.
Gezin heb ik niet, sociale leven is beperkt tot de buren pesten en hobby's heb ik al beschreven.
  woensdag 9 mei 2018 @ 19:34:44 #90
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_179047940
Same here. Ik heb een modaal inkomen doe waar ik zin aan heb en wat ik leuk vindt. Daarbij kijk ik niet echt naar de kosten. Ik rijd bv een diesel terwijl ik max 10 k per jaar rijd. Puur omdat ik een koppelfreak ben. Als ik op vakantie wil dan doe ik dat gewoon. Daarbij los ik jaarlijks mijn hypotheek maximaal boetevrij af en nog houd ik geld over.
Mja misschien toch maar eens van baan switchen als ik mijn hypotheek kwijt ben. Bij mijn huidige werkgever is een dag minder in de week niet bespreekbaar.
Minder werken = meer tijd om geld op te maken :D
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  woensdag 9 mei 2018 @ 20:03:17 #91
220052 Blue_note
The world's greatest!
pi_179048650
Ga leven.
Ik kan je helpen te leven als een baas *O*
A dirty mind is a joy forever
pi_179048809
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 19:10 schreef blomke het volgende:

[..]

Zoiets heb ik ook. Auto's status en gadgets als smartphones interesseren me niet. Kamperen vind ik het leukste wat er is, ik fiets naar m'n werk en kook het liefste zelf met de beste ingrediŽnten die er zijn. Regelmatig naar theater, concert of de film. Amsterdam musea en een DVP bezoeken, binnenkort een hardloopwedstrijd en ik vind het wel best.
Ik geniet van een leuke prijzige auto, mag dat niet?
Ook geen 38
  woensdag 9 mei 2018 @ 20:18:46 #93
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_179048999
ah weer een maandelijks topic waarbij geld uitgeven wordt gelijk gesteld aan "leven/genieten" dat is pas armoede.
pi_179049471
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 19:10 schreef blomke het volgende:

[..]

Precies. Auto en smartphone vannde baas. Kamperen vind ik ook de leukste vakantie en koken is hobby. Ik vlieg al te veel voor het werk. Doe mij maar een bos, of bergen ofzo. Ik hoef niet zo nodig in de rij op Schiphol en dan tien uur in zo'n vliegblik. Lijkt te veel op werk.

Ik ga naar het strand, het bos voor mijn lol, regelmatig naar het theater. Dat zijn geen dure dingen.. dus tsja. Dan houd je wat over.

Om me heen zie ik veel mensen voor wie het nooit genoeg is. Ver vliegen op vakantie, dure auto's te grote huizen, veel horeca en gemak. Ze moeten het zelf weten, maar ik heb dat gewoon niet nodig.
Whatever...
  woensdag 9 mei 2018 @ 20:39:36 #95
220052 Blue_note
The world's greatest!
pi_179049537
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 20:18 schreef RamboDirk het volgende:
ah weer een maandelijks topic waarbij geld uitgeven wordt gelijk gesteld aan "leven/genieten" dat is pas armoede.
Het enige waar mijn geld mij ECHT gelukkig mee maakt is dat niemand me ook maar een fuck kan maken en ik kan doen en laten wat ik wil.
DAT is het echte ultieme geluksgevoel.
Al merk ik steeds meer dat het ook mensen heel boos kan maken.

De auto's, gadgets, reizen etc. zijn leuke bijkomstigheden.
A dirty mind is a joy forever
pi_179049614
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 20:11 schreef Tenninetyfive het volgende:

[..]

Ik geniet van een leuke prijzige auto, mag dat niet?
Zeker mag dat. Geniet er van.
Whatever...
pi_179049916
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 20:18 schreef RamboDirk het volgende:
Onzin geld staat niet gelijk aan geluk, het staat er los van. Wel kan het soms handig zijn om je leven wat extra comfort te geven waar je wel degelijk van kan genieten en dus additionele geluk geeft.
Ook geen 38
  woensdag 9 mei 2018 @ 21:11:27 #98
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_179050511
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 13:22 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat zijn gewoon uitvoeringsvormen van meer geld verdienen hoor.
Beetje flauw, want volgens mij werd er in het originele citaat bedoeld: meer geld verdienen door te werken in loondienst.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 9 mei 2018 @ 21:12:04 #99
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_179050526
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 20:39 schreef Blue_note het volgende:
Al merk ik steeds meer dat het ook mensen heel boos kan maken.
Echt? Je bedoelt in de zin van jaloezie?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 9 mei 2018 @ 21:13:07 #100
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_179050558
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 21:33 schreef Iamaclown het volgende:
Toch heb ik telkens een soort 'zorg' dat het mis kan gaan, maar is dat niet compleet irrationeel?
Herkenbaar. Ik heb heel lang gehad dat ik de hypotheek als een gevaar voelde, als een last op m'n schouders. Dan keek ik vijf, zes keer per dag op m'n bank app.

Geef het een paar jaar, dan houdt dat langzaam op.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')