abonnement Unibet Coolblue
pi_179050624
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 21:12 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Echt? Je bedoelt in de zin van jaloezie?
Jazeker.
Kijk, ik post hier soms provocerend omdat het leuk is om sommige users op te naaien.

In het echte leven zul je mij nooit horen praten over geld of mijn spullen. En ga ik liever met de vuilophaler een biertje drinken dat met de advocaat.

Maar ik hou wel van mooie spullen, en ben nog jong.
Dat gaat bij velen niet samen. Heb pas een nieuwe auto, en de afkeer die mensen uitspreken tegen elkaar is echt triest (mensen die ik niet ken, en wel een foto van de auto maken als ik in de winkel ben :') ).
Ook juist het tegenovergestelde overigens.
Vorige week sprong er nog een jongetje voor de auto en wilde een foto maken. Zijn vader stond er naast en zei heel netjes: Laat die meneer maar beter met rust. Even kort praatje gemaakt en vader naam zoon op schoot op de bijrijders stoel en hebben een kort rondje gemaakt B-)

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2018 21:17:02 ]
pi_179051525
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 21:15 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Jazeker.
Kijk, ik post hier soms provocerend omdat het leuk is om sommige users op te naaien.

In het echte leven zul je mij nooit horen praten over geld of mijn spullen. En ga ik liever met de vuilophaler een biertje drinken dat met de advocaat.

Maar ik hou wel van mooie spullen, en ben nog jong.
Dat gaat bij velen niet samen. Heb pas een nieuwe auto, en de afkeer die mensen uitspreken tegen elkaar is echt triest (mensen die ik niet ken, en wel een foto van de auto maken als ik in de winkel ben :') ).
Ook juist het tegenovergestelde overigens.
Vorige week sprong er nog een jongetje voor de auto en wilde een foto maken. Zijn vader stond er naast en zei heel netjes: Laat die meneer maar beter met rust. Even kort praatje gemaakt en vader naam zoon op schoot op de bijrijders stoel en hebben een kort rondje gemaakt B-)
Nu ben ik wel benieuwd wat voor auto je hebt :D
  woensdag 9 mei 2018 @ 21:44:37 #103
451005 Grems
Clown World
pi_179051534
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 19:09 schreef bleiblei het volgende:
ik zie eigenlijk het nut niet van veel geld hebben. Of je koopt/spaart voor spullen/belevenissen of je gaat minder werken. Maar je de schompes werken voor veel geld op de bank/in beleggingen is echt het meest zinloze bestaan dat je kan leven ever.
Het geeft enorm veel rust.

Ik vind mijn werk leuk maar stel dat is ineens anders dan kan ik met een gerust hart opstappen en al dan niet iets anders gaan doen.

Als er bij geliefden iets geconstateerd wordt dan is een nein van Menzis niet meteen een doodsvonnis.

Erg prettig.
pi_179051582
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 21:44 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd wat voor auto je hebt :D
Waar het hier om ging? Een Huracan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2018 21:46:27 ]
pi_179051737
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 20:11 schreef Tenninetyfive het volgende:
Ik geniet van een leuke prijzige auto, mag dat niet?
Tuurlijk, als er maar veilig mee rijdt. Een BMW of een Porsche is ook voor mij zoiets waar ik ooit nog in wil rijden. Schijnt trouwens dat als je 'm eenmaal, je er nog amper in rijdt…"hebben van de zaak, is einde van het vermaak".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179051867
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 21:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Tuurlijk, als er maar veilig mee rijdt. Een BMW of een Porsche is ook voor mij zoiets waar ik ooit nog in wil rijden. Schijnt trouwens dat als je 'm eenmaal, je er nog amper in rijdt…"hebben van de zaak, is einde van het vermaak".
Kan ik je verzekeren.
'Als ik ooit eens een Range Rover kan kopen' dacht ik een aantal jaar geleden. Ik heb er nu 2 en nog 3 andere auto's en allemaal in de laatste 2 jaar aangeschaft. Het is leuk voor even.
pi_179052081
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 21:15 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Jazeker.
Kijk, ik post hier soms provocerend omdat het leuk is om sommige users op te naaien.

In het echte leven zul je mij nooit horen praten over geld of mijn spullen. En ga ik liever met de vuilophaler een biertje drinken dat met de advocaat.

Maar ik hou wel van mooie spullen, en ben nog jong.
Dat gaat bij velen niet samen. Heb pas een nieuwe auto, en de afkeer die mensen uitspreken tegen elkaar is echt triest (mensen die ik niet ken, en wel een foto van de auto maken als ik in de winkel ben :') ).
Ook juist het tegenovergestelde overigens.
Vorige week sprong er nog een jongetje voor de auto en wilde een foto maken. Zijn vader stond er naast en zei heel netjes: Laat die meneer maar beter met rust. Even kort praatje gemaakt en vader naam zoon op schoot op de bijrijders stoel en hebben een kort rondje gemaakt B-)
Tof van je! 😀😀

Zoontje helemaal blij zeker!
pi_179052177
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 22:02 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Tof van je! 😀😀

Zoontje helemaal blij zeker!
Die moest huilen bij de acceleratie en het kabaal :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2018 22:06:11 ]
pi_179053010
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 22:05 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Die moest huilen bij de acceleratie en het kabaal :D
😂😂👌 geweldig haha
pi_179053011
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 22:05 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Die moest huilen bij de acceleratie en het kabaal :D
Voorgoed verkocht verpest _O-
Somebody that I used to know
pi_179054054
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 21:46 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Waar het hier om ging? Een Huracan.
Mooie bak :D
pi_179057936
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 23:35 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Mooie bak :D
^O^
pi_179058744
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 21:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Tuurlijk, als er maar veilig mee rijdt. Een BMW of een Porsche is ook voor mij zoiets waar ik ooit nog in wil rijden. Schijnt trouwens dat als je 'm eenmaal, je er nog amper in rijdt…"hebben van de zaak, is einde van het vermaak".
Ik riep jaren dat ik een bepaalde oldtimer wilde, die heb ik nu een jaar of 7 en heb er een nieuw huis voor gekocht (eentje met garage) en als het droog is tussen maart en oktober dan rijd ik ermee.

Ofwel, dat gaat niet altijd op.
pi_179058908
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 10:30 schreef GereDathan het volgende:

Ik riep jaren dat ik een bepaalde oldtimer wilde, die heb ik nu een jaar of 7 e
Een MG A?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179060378
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 19:34 schreef boertie het volgende:
Same here. Ik heb een modaal inkomen doe waar ik zin aan heb en wat ik leuk vindt. Daarbij kijk ik niet echt naar de kosten. Ik rijd bv een diesel terwijl ik max 10 k per jaar rijd. Puur omdat ik een koppelfreak ben. Als ik op vakantie wil dan doe ik dat gewoon. Daarbij los ik jaarlijks mijn hypotheek maximaal boetevrij af en nog houd ik geld over.
Mja misschien toch maar eens van baan switchen als ik mijn hypotheek kwijt ben. Bij mijn huidige werkgever is een dag minder in de week niet bespreekbaar.
Minder werken = meer tijd om geld op te maken :D
Dit verhaal is sowieso verzonnen.
pi_179060413
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 12:03 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Dit verhaal is sowieso verzonnen.
denk de meeste als het over geld en salaris gaat
pi_179060458
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 12:04 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

denk de meeste als het over geld en salaris gaat
Probeer het dan in ieder geval geloofwaardig te maken. Wat hij beschrijft te kunnen doen met 2100 netto is gewoon bullshit.
  Moderator donderdag 10 mei 2018 @ 12:36:52 #118
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179060915
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 12:04 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

denk de meeste als het over geld en salaris gaat
best jammer. Ik ben daar verder wel open en makkelijk mee. Alleen merk ik dat ik geslotener raak door het minder eerlijk zijn van een ander
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Redactie Frontpage donderdag 10 mei 2018 @ 13:01:36 #119
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_179061381
quote:
2s.gif Op woensdag 9 mei 2018 09:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Herkenbaar wel (al loopt het niet in dat soort bedragen) maar hoe meer ik gespaard heb hoe meer ik het idee krijg dat het niet vol te houden is...

Best wel kromme gedachten soms, dat je steeds meer moet gaan sparen omdat je steeds meer belasting moet gaan betalen en dat het dan op een gegeven moment niet meer lukt om het bedrag dat je wil te sparen.

Best vreemd hoe je hoofd soms werkt, ikzelf kijk elke maand of er meer in komt dan er uit gaat. En dat lukt redelijk op maart na, dan zijn de gemeentelijke belastingingen (en dit jaar een wortelkanaal behandeling). Ik hou mezelf altijd voor dat ik iets leuks ga kopen als ik het 12 maanden in een rij volhoud om te sparen. En dan is het weer maart en kan weer niet iets leuks kopen. Ik merk ook dat ik veel makkelijker geld uitgeef als het voor iemand anders is dan voor mijzelf. Een verjaardagscadeau dat eigenlijk aan de dure kant is voor mijn neefje vind ik niet zo lastig, maar iets in dezelfde prijsklasse voor mijzelf zou ik niet doen....
Als die gemeentelijke belastingen telkens zo'n aanslag zijn in één keer, waarom zet je het dan niet op maandelijkse betaling?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_179061456
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:01 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als die gemeentelijke belastingen telkens zo'n aanslag zijn in één keer, waarom zet je het dan niet op maandelijkse betaling?
Ik spaar er elke maand voor, en betaal per jaar. Pak ik tenminste zelf de rente, is maar een paar centen maar gaat om het idee.
pi_179061480
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:05 schreef GereDathan het volgende:
Ik spaar er elke maand voor, en betaal per jaar. Pak ik tenminste zelf de rente, is maar een paar centen maar gaat om het idee.
De jaarbetaling is toch 'n vooruit betaling? Dus kost het je renteverlies als je in 1x betaalt??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179061522
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:06 schreef blomke het volgende:

[..]

De jaarbetaling is toch 'n vooruit betaling? Dus kost het je renteverlies als je in 1x betaalt??
Geen idee, betaal het al zolang dat het toch geen verschil maakt. Ik spaar er in principe 12 maanden voor, en dan gaat het er in 2 keer af. En dan spaar ik weer 12 maanden vanaf de 1e afschrijving.

Dus maakt niet zoveel uit, behalve misschien de eerste keer weet ik hoelang geleden.
  Redactie Frontpage donderdag 10 mei 2018 @ 13:18:27 #123
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_179061713
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik spaar er elke maand voor, en betaal per jaar. Pak ik tenminste zelf de rente, is maar een paar centen maar gaat om het idee.
Mja bij mij is het ook deels gekomen uit praktische bezwaren, niet zozeer over het bedrag dat in 1 keer moest worden betaald. Ik zit hier opgescheept met de Belastingsamenwerking West-Brabant helaas, in de eerste 3 jaar is het 3 keer misgegaan. 1e jaar kreeg ik al een factuur voordat ik uberhaupt in het huis woonde voor een volledig jaar (terwijl ik er pas in oktober ging wonen), na een hoop gedoe hebben ze het kwijtgescholden en alleen de laatste maanden berekend. 2e jaar waren ze de aanslag 'vergeten' en kreeg ik ergens in oktober de aanslag en de dag erna gelijk aanmaning met verhoging en dus daar ook nog wekenlang moeilijk over moeten doen.

Vorig jaar was er dit geval met daarbij uiteraard ook weer het nodige gedoe. Nu dus maar gewoon maandelijks afschrijven, tot nu toe lijkt dat nog goed te gaan *klopt af*.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_179061760
quote:
9s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Mja bij mij is het ook deels gekomen uit praktische bezwaren, niet zozeer over het bedrag dat in 1 keer moest worden betaald. Ik zit hier opgescheept met de Belastingsamenwerking West-Brabant helaas, in de eerste 3 jaar is het 3 keer misgegaan. 1e jaar kreeg ik al een factuur voordat ik uberhaupt in het huis woonde voor een volledig jaar (terwijl ik er pas in oktober ging wonen), na een hoop gedoe hebben ze het kwijtgescholden en alleen de laatste maanden berekend. 2e jaar waren ze de aanslag 'vergeten' en kreeg ik ergens in oktober de aanslag en de dag erna gelijk aanmaning met verhoging en dus daar ook nog wekenlang moeilijk over moeten doen.

Vorig jaar was er dit geval met daarbij uiteraard ook weer het nodige gedoe. Nu dus maar gewoon maandelijks afschrijven, tot nu toe lijkt dat nog goed te gaan *klopt af*.
Oh rot is dat. Hier is het gelukkig al in geen 15 jaar mis gegaan.
pi_179063017
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik spaar er elke maand voor, en betaal per jaar. Pak ik tenminste zelf de rente, is maar een paar centen maar gaat om het idee.
Doe ik ook maar dan omdat mijn gemeente van maart-december int en dus januari en februari overslaat... Heel vervelend.
Waterschap belasting doet het nog beroerder, deze int 6 maanden en de andere 6 niet. :N

Ik betaal liever in 1x en deel het door 12.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_179067187
Discussie niet gevolgd.

[ Bericht 48% gewijzigd door potjecreme op 10-05-2018 18:18:22 ]
pi_179067347
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 17:50 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Je krijgt bij korting als je het in 1 keer betaald.


https://www.google.nl/amp(...)-zorgverzekering/amp
Het ging om gemeentelijke lasten niet om de zorgverzekering.
pi_179067734
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 17:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het ging om gemeentelijke lasten niet om de zorgverzekering.
Oh 🙈
pi_179067954
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 21:56 schreef Iamaclown het volgende:

[..]

Ik ben gehuwd en heb kind.
Ga minder werken en breng meer tijd door met je gezin. Quality time is zo veel meer waard dan welke baan dan ook.
Miata is always the answer
  donderdag 10 mei 2018 @ 19:01:02 #130
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_179068669
Je hebt geen hypotheek of huur, 3700 netto en 65k op de bank. Ja, je maakt je zorgen om niks. Als het zo misgaat dat je met zo'n inkomen in de problemen komt dan zijn we allemaal fucked.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 21:46 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Waar het hier om ging? Een Huracan.
Jezus, de mooiste die ze gemaakt hebben sinds de Diablo. Chapeau. O+ :o :@ :9~
Al kan ik begrijpen dat je veel scheve blikken krijgt van al die kneuterige mensen waar ons landje vol mee lijkt te zitten.

[ Bericht 38% gewijzigd door Twiitch op 10-05-2018 19:07:48 ]
pi_179068924
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2018 19:01 schreef Twiitch het volgende:
Je hebt geen hypotheek of huur, 3700 netto en 65k op de bank. Ja, je maakt je zorgen om niks. Als het zo misgaat dat je met zo'n inkomen in de problemen komt dan zijn we allemaal fucked.

[..]

Jezus, de mooiste die ze gemaakt hebben sinds de Diablo. Chapeau. O+ :o :@ :9~
Al kan ik begrijpen dat je veel scheve blikken krijgt van al die kneuterige mensen waar ons landje vol mee lijkt te zitten.

Weet je wat het is, ik heb een mening die ik niet onder stoelen of banken steek (die niets met geld ansich te maken heeft, maar het geven een een mening is makkelijker als je van niemand afhankelijk bent) net zo min als dat ik niet vies ben van mooie spullen. Dan kom je al snel boven het maaiveld uit.

En die kneusjes, die ben ik vergeten als ik instap hoor ;)
  Moderator donderdag 10 mei 2018 @ 20:09:53 #132
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179070219
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Geen idee, betaal het al zolang dat het toch geen verschil maakt. Ik spaar er in principe 12 maanden voor, en dan gaat het er in 2 keer af. En dan spaar ik weer 12 maanden vanaf de 1e afschrijving.

Dus maakt niet zoveel uit, behalve misschien de eerste keer weet ik hoelang geleden.
termijn om in 1 keer te betalen komt altijd rond het vakantiegeld. -and its gone-
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_179072645
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:09 schreef Renesite het volgende:

[..]

termijn om in 1 keer te betalen komt altijd rond het vakantiegeld. -and its gone-
31-7 is dat hier. Echt zo ruk:

30-4 gemeentebelastingen deel 1
31-5 waterschapgeneuzel deel 1
30-6 gemeentebelastingen deel 2
31-7 waterschapgeneuzel deel 2

Of je even een paar honderdjes over wil maken :{
pi_179072867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]

31-7 is dat hier. Echt zo ruk:

30-4 gemeentebelastingen deel 1
31-5 waterschapgeneuzel deel 1
30-6 gemeentebelastingen deel 2
31-7 waterschapgeneuzel deel 2

Of je even een paar honderdjes over wil maken :{
Dat moet toch niet zo'n probleem zijn :@ ?!
pi_179073737
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:24 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat moet toch niet zo'n probleem zijn :@ ?!
Natuurlijk is het geen probleem, zoals gezegd zorg ik dat ik ruim voor 30-4 de centen op een spaarrekening heb.

Vind het alleen zonde geld, heb niet het idee dat er iets goed mee wordt gedaan. Jaren geleden kreeg je de rekening op papier met wat mooie foldertjes met wat er gebeurd was met het geld en wat ze gingen doen, tegenwoordig krijg ik een digitaal dingetje zonder enige toelichting. Elk jaar stijgen de kosten, maar zelfs het fatsoen om dat toe te lichten ontbreekt.

Het is gewoon ruk dat je 4 maanden lang een bak geld ziet verdwijnen in een, naar mijn gevoel, zwart gat.
pi_179073937
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 21:41 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Natuurlijk is het geen probleem, zoals gezegd zorg ik dat ik ruim voor 30-4 de centen op een spaarrekening heb.

Vind het alleen zonde geld, heb niet het idee dat er iets goed mee wordt gedaan. Jaren geleden kreeg je de rekening op papier met wat mooie foldertjes met wat er gebeurd was met het geld en wat ze gingen doen, tegenwoordig krijg ik een digitaal dingetje zonder enige toelichting. Elk jaar stijgen de kosten, maar zelfs het fatsoen om dat toe te lichten ontbreekt.

Het is gewoon ruk dat je 4 maanden lang een bak geld ziet verdwijnen in een, naar mijn gevoel, zwart gat.
Ah op die manier. Fair enough. Mja het zij zo...
  vrijdag 11 mei 2018 @ 09:04:44 #137
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_179083373
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 12:07 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Probeer het dan in ieder geval geloofwaardig te maken. Wat hij beschrijft te kunnen doen met 2100 netto is gewoon bullshit.
Dan leef ik volgens jou dus in een Bullshitwereld?

Prima als jij dat wil denken. Ik had de situatie best toe willen lichten maar jij hebt je mening al klaar dus dat heeft geen zin meer.
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  vrijdag 11 mei 2018 @ 09:21:24 #138
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_179083534
Gemeentelijke belastingen zijn o.a. waterzuivering en afvalinzameling.

Ik kan me niet echt voorstellen dat je dat geen goede besteding van het geld vindt.

Waterschapsbelasting is o.a. dijkbewaking en -onderhoud. Ik woon zelf in een polder onder NAP en vind die paar 100 per jaar daarvoor ook nog wel te verantwoorden.

Wat je in het algemeen nogal eens ziet: mensen klagen over hoge belastingdruk maar snappen onvoldoende dat die hoge druk er ook voor zorgt dat veel zaken goed geregeld zijn.

Dat neemt niet weg dat er in mijn ogen soms te makkelijk gemeenschapsgeld aan zaken wordt uitgegeven die ik dat niet waard vind (voorbeeld die zingende weg in Friesland).
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_179083583
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:21 schreef Worteltjestaart het volgende:
Gemeentelijke belastingen zijn o.a. waterzuivering en afvalinzameling.

Ik kan me niet echt voorstellen dat je dat geen goede besteding van het geld vindt.

Waterschapsbelasting is o.a. dijkbewaking en -onderhoud. Ik woon zelf in een polder onder NAP en vind die paar 100 per jaar daarvoor ook nog wel te verantwoorden.

Wat je in het algemeen nogal eens ziet: mensen klagen over hoge belastingdruk maar snappen onvoldoende dat die hoge druk er ook voor zorgt dat veel zaken goed geregeld zijn.

Dat neemt niet weg dat er in mijn ogen soms te makkelijk gemeenschapsgeld aan zaken wordt uitgegeven die ik dat niet waard vind (voorbeeld die zingende weg in Friesland).
Er zijn nogal.wat gemeenten waar het tekort op de schouwburg wordt aangevuld met geld van de afvalstoffenheffing. Dat mag officiëel niet, maar veel gemeenten hebben dergelijke cash cows om hun hobbies uit te voeren. Met name prestigeprojecten, schouwburgen, gemeentehuizen, etc.

Sowieso zijn veel lagere overheden te klein en daarmee zijn ze duur in overhead en weinig professioneel. Daarnaast kunnen waterschappen.en provincies best fuseren.
Whatever...
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 08:52:41 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179147832
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:01 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als die gemeentelijke belastingen telkens zo'n aanslag zijn in één keer, waarom zet je het dan niet op maandelijkse betaling?
Goede tip eigenlijk wel misschien moet ik dat eens doen. ^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 08:55:32 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179147870
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik spaar er elke maand voor, en betaal per jaar. Pak ik tenminste zelf de rente, is maar een paar centen maar gaat om het idee.
Dat gaat bij mij dus mis omdat ik dan die maand dat ik moet betalen minder binnen krijg dan eruit gaat. Dat is een soort van zelf opgelegde criterium maar toch vind ik het wel een handige om me aan te houden. Het enige "probleem" is dan eigenlijk dat ik nooit iets groots kan kopen in de maanden dat ik geen extra's krijg zoals vakantiegeld of eindejaarsuitkering. Aan de andere kant zorgt het er wel voor dat ik niet allemaal zooi ga kopen die ik toch niet nodig heb.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179149124
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2018 08:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat gaat bij mij dus mis omdat ik dan die maand dat ik moet betalen minder binnen krijg dan eruit gaat. Dat is een soort van zelf opgelegde criterium maar toch vind ik het wel een handige om me aan te houden. Het enige "probleem" is dan eigenlijk dat ik nooit iets groots kan kopen in de maanden dat ik geen extra's krijg zoals vakantiegeld of eindejaarsuitkering. Aan de andere kant zorgt het er wel voor dat ik niet allemaal zooi ga kopen die ik toch niet nodig heb.
Dat is op te lossen door een buffer te hebben van minimaal 1000 euro. Die je dus ook elke keer weer zo snel mogelijk aanvult als je er een keer gebruik van moet maken. Desnoods een aparte (spaar)rekening er voor openen.
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 10:42:54 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179149260
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 10:33 schreef nanuk het volgende:

[..]

Dat is op te lossen door een buffer te hebben van minimaal 1000 euro. Die je dus ook elke keer weer zo snel mogelijk aanvult als je er een keer gebruik van moet maken. Desnoods een aparte (spaar)rekening er voor openen.
Ook al heb je een buffer dan nog geef je sommige maanden meer uit dan er in komt die maand. Ik heb genoeg buffer maar toch lukt het mij niet om in maart minder uit te geven dan er binnen komt uit mijn salaris. Het scheelt ook niet veel ofzo dit jaar was het nog geen 100 euro, maar toch vind ik dat niet zo mooi staan in een in/uit grafiekje :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179149614
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2018 08:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat gaat bij mij dus mis omdat ik dan die maand dat ik moet betalen minder binnen krijg dan eruit gaat. Dat is een soort van zelf opgelegde criterium maar toch vind ik het wel een handige om me aan te houden. Het enige "probleem" is dan eigenlijk dat ik nooit iets groots kan kopen in de maanden dat ik geen extra's krijg zoals vakantiegeld of eindejaarsuitkering. Aan de andere kant zorgt het er wel voor dat ik niet allemaal zooi ga kopen die ik toch niet nodig heb.
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2018 10:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ook al heb je een buffer dan nog geef je sommige maanden meer uit dan er in komt die maand. Ik heb genoeg buffer maar toch lukt het mij niet om in maart minder uit te geven dan er binnen komt uit mijn salaris. Het scheelt ook niet veel ofzo dit jaar was het nog geen 100 euro, maar toch vind ik dat niet zo mooi staan in een in/uit grafiekje :P
Als ik heel eerlijk ben, je legt jezelf een onmogelijke situatie op die nergens voor nodig is. Het is nu eenmaal een feit dat er maanden kunnen zijn waar er meer uitgaat dan inkomt, maar daarvoor spaar je toch ook? Of koop je ook auto's en dergelijken van 50 euro?

Persoonlijk kijk ik liever naar jaar totalen, en dan moet er in principe meer overblijven dan uitgaan. Alhoewel dat ook niet altijd haalbaar is, heb dit jaar een nieuwe en tweedehands auto gekocht, en daar kan ik niet tegenop werken, maar heb ik wel jaren voor gespaard.

Sowieso, ga eens leven zeg. Als je over 2 maanden dood gaat met 2 ton op de bank, dat is toch zonde? Je hoeft niet te verspillen, maar het is ook nergens voor nodig om niks uit te geven.
pi_179149691
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 09:04 schreef boertie het volgende:

[..]

Dan leef ik volgens jou dus in een Bullshitwereld?

Prima als jij dat wil denken. Ik had de situatie best toe willen lichten maar jij hebt je mening al klaar dus dat heeft geen zin meer.
Het alternatief is dat je relevante informatie weglaat, zoals een hypotheek van nagenoeg niks.
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 11:08:35 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179149726
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 11:03 schreef GereDathan het volgende:
Als ik heel eerlijk ben, je legt jezelf een onmogelijke situatie op die nergens voor nodig is.
Mwah onmogelijk is het niet, dit jaar had ik het bijna gehaald als ik geen wortelkanaal behandeling had gehad die betaald moest worden in maart....

Ik zie het ook een beetje als de sport om naast een leuk leven mijn financiële voet klein te houden. Zo hou ik er grip op dat ik geen onzinnige dingen koop en leg ik mezelf wat restricities op zodat punt één het niet uit de hand loopt, en punt twee dat als ik een keer wat groters koop het ook nog echt leuk is en niet één van de vele aankopen.

:)

quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 11:03 schreef GereDathan het volgende:
Sowieso, ga eens leven zeg. Als je over 2 maanden dood gaat met 2 ton op de bank, dat is toch zonde? Je hoeft niet te verspillen, maar het is ook nergens voor nodig om niks uit te geven.
Ik vind meer geld uitgeven nou niet direct een toonbeeld van meer "leven". Dat leven haal ik liever uit dingen die ik meemaak en/of doe, in plaats van wat ik koop.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179149794
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2018 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mwah onmogelijk is het niet, dit jaar had ik het bijna gehaald als ik geen wortelkanaal behandeling had gehad die betaald moest worden in maart....

Ik zie het ook een beetje als de sport om naast een leuk leven mijn financiële voet klein te houden. Zo hou ik er grip op dat ik geen onzinnige dingen koop en leg ik mezelf wat restricities op zodat punt één het niet uit de hand loopt, en punt twee dat als ik een keer wat groters koop het ook nog echt leuk is en niet één van de vele aankopen.

:)
Dan zit een nieuwe keuken of een auto die meer dan twee netto maandsalarissen kost er dus nooit in?
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 11:14:17 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179149842
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 11:11 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Dan zit een nieuwe keuken of een auto die meer dan twee netto maandsalarissen kost er dus nooit in?
Auto heb ik niet nodig ik woon vlakbij rotterdam hier is het openbaar vervoer goed genoeg geregeld. En nieuwe keuken heb ik eigenlijk pas nodig als ik genoeg gespaard heb voor een huis. En inderdaad dat zijn uitgaven die ik misschien nog wel een keer zal doen, maar in mijn huidige situatie niet nodig zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage maandag 14 mei 2018 @ 11:15:54 #149
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_179149872
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2018 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:

Ik vind meer geld uitgeven nou niet direct een toonbeeld van meer "leven". Dat leven haal ik liever uit dingen die ik meemaak en/of doe, in plaats van wat ik koop.
Je koopt niet alleen dingen van geld he, vakanties kosten ook een hoop ;)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 11:23:43 #150
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179150012
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 11:15 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Je koopt niet alleen dingen van geld he, vakanties kosten ook een hoop ;)
Klopt
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')