abonnement Unibet Coolblue
pi_179020023
Goedemiddag,

Situatie:
De relatie is dusdanig naar de knoppen dat een scheiding onvermijdelijk is. Zoontje van 4 jaar oud.
Werk is bij mij erg onregelmatig, dwz dat ze nu kunnen bellen om voor een week of 2 weg te gaan, of korter of langer.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben in deze?
Ik wil mijn zoon erg graag zien maar met dit werk wordt dat heel moeilijk heb ik het idee, wellicht moet ik ander werk(regelmatig werk) zoeken en dat behoort tot de mogelijkheden. De vrouw is nu thuismama.
Kortom zijn er mensen in dezelfde situatie en hoe die dit oplossen?
pi_179020563
Alvast gefeliciteerd met het 12 jaar lang partneralimentatie betalen.

Verder, zoek regelmatig werk. Onregelmatige werktijden gaan alleen maar voor teleurstelling zorgen bij je zoon
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179022330
Ja dan zul je misschien beter kunnen kijken naar een andere baan. Dan kun je een regeling treffen van vaste weekenden en dagen.
pi_179022386
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 19:20 schreef devlinmr het volgende:
Alvast gefeliciteerd met het 12 jaar lang partneralimentatie betalen.

Verder, zoek regelmatig werk. Onregelmatige werktijden gaan alleen maar voor teleurstelling zorgen bij je zoon
Dat is toch afgeschaft
pi_179022518
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 20:30 schreef hoechst het volgende:

[..]

Dat is toch afgeschaft
Nope
https://www.echtscheiding-wijzer.nl/alimentatie-duur.html
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179025083
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 18:57 schreef cunial het volgende:
Goedemiddag,

Situatie:
De relatie is dusdanig naar de knoppen dat een scheiding onvermijdelijk is. Zoontje van 4 jaar oud.
Werk is bij mij erg onregelmatig, dwz dat ze nu kunnen bellen om voor een week of 2 weg te gaan, of korter of langer.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben in deze?
Ik wil mijn zoon erg graag zien maar met dit werk wordt dat heel moeilijk heb ik het idee, wellicht moet ik ander werk(regelmatig werk) zoeken en dat behoort tot de mogelijkheden. De vrouw is nu thuismama.
Kortom zijn er mensen in dezelfde situatie en hoe die dit oplossen?
De grootste vraag is hoe jouw ex erin staat. Is co-ouderschap voor haar bespreekbaar? En is ze bereid om ook zo flexibel te zijn?

Daarnaast de vraag of jouw werkgever de mogelijkheid heeft om rekening te houden met jouw situatie.

En hoe was de zorgsituatie de afgelopen jaren?
  Vis een optie? dinsdag 8 mei 2018 @ 21:34:51 #8
70532 loveli
N
pi_179025255
Gezinnen zijn gebaat bij regelmaat, ook gebroken gezinnen.
crap in = crap out
pi_179025556
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 21:34 schreef loveli het volgende:
Gezinnen zijn gebaat bij regelmaat, ook gebroken gezinnen.
Kinderen zijn ook gebaat bij contact met beide ouders.
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 21:44:15 #10
441859 crew  Lenny77
pi_179025828
Dat kind is het al gewoon dat papa regelmatig weg is voor langere tijd. Dat maakt dus niet uit. Kijk maar naar de gezinnen van militairen en dat gaat ook gewoon goed!
Nu hangt het van de mama af. Als zij gewoon mee flexibel kan zijn met jouw situatie dan is er geen probleem.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 8 mei 2018 @ 21:52:54 #11
34027 devlinmr
Trolivier
pi_179026384
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 21:44 schreef Lenny77 het volgende:
Dat kind is het al gewoon dat papa regelmatig weg is voor langere tijd. Dat maakt dus niet uit. Kijk maar naar de gezinnen van militairen en dat gaat ook gewoon goed!
Nu hangt het van de mama af. Als zij gewoon mee flexibel kan zijn met jouw situatie dan is er geen probleem.
Verschil is dat die militaire papa weer thuis komt en een gezin vormt. Je vergelijking gaat niet op
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179026833
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 21:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Verschil is dat die militaire papa weer thuis komt en een gezin vormt. Je vergelijking gaat niet op
Je kan de regelmaat ook in andere zaken zoeken. Dat vereist wel afstemming tussen vader en moeder.

De ideale situatie is al onmogelijk. Het gaat nu dus om het zo goed mogelijk te doen. Als beide ouders daar samen in kunnen werken is veel mogelijk. Zo zijn er mensen die in een huis gaan wonen met een deel voor de kinderen en dan beide ouders separaat in datzelfde huis (zou mijn keuze niet zijn, maar toch). Of dat de ouders om en om wonen in het huis waar de kinderen wonen en dan daarnaast een klein flatje.

Iedere situatie is uniek. Het belangrijkste is of de ouders er samen uit kunnen komen of dat de rechter die keuze moet gaan maken. Dan komen we ineens in een veel beperktere setting.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 22:05:25 #13
34027 devlinmr
Trolivier
pi_179027071
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 22:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je kan de regelmaat ook in andere zaken zoeken. Dat vereist wel afstemming tussen vader en moeder.

De ideale situatie is al onmogelijk. Het gaat nu dus om het zo goed mogelijk te doen. Als beide ouders daar samen in kunnen werken is veel mogelijk. Zo zijn er mensen die in een huis gaan wonen met een deel voor de kinderen en dan beide ouders separaat in datzelfde huis (zou mijn keuze niet zijn, maar toch). Of dat de ouders om en om wonen in het huis waar de kinderen wonen en dan daarnaast een klein flatje.

Iedere situatie is uniek. Het belangrijkste is of de ouders er samen uit kunnen komen of dat de rechter die keuze moet gaan maken. Dan komen we ineens in een veel beperktere setting.
En welke mogelijkheid tot regelmaat zie jij als 1 van de ouders geen regelmatig leven heeft. Daar kun je dus geen afspraken mee maken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179027285
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 22:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En welke mogelijkheid tot regelmaat zie jij als 1 van de ouders geen regelmatig leven heeft. Daar kun je dus geen afspraken mee maken
Regelmaat zit vooral in tijd van opstaan, dagprogramma, tijd van naar bed gaan. Voor een kind is het minder belangrijk wie dan welke dag doet. Als dat ook nog bv in dezelfde woning kan lijkt mij dat meer regelmaat dan co ouders in buurgemeenten (dus net wat ander sociale omgeving) die weliswaar om en om zorgen, maar waarbij bij vader ze netjes om 7 uur naar bed gaan en moeder het presteert om ze ergens tussen 8 en 9 uur pas op bed te leggen.
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 22:10:03 #15
441859 crew  Lenny77
pi_179027301
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 22:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En welke mogelijkheid tot regelmaat zie jij als 1 van de ouders geen regelmatig leven heeft. Daar kun je dus geen afspraken mee maken
Ja maar het kind weet al niet beter dan dat die ouder onregelmatig leeft. Dus als de stabiele ouder er gewoon is tijdens die momenten en de ander veel tijd heeft met het kind op het moment dat hij er wel is, dan is er niet echt een probleem.
Maar dan moet je als ouders idd goed met elkaar kunnen blijven omgaan. En dan kan heel veel een succes worden!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_179027584
Doe wat je wil. Dat kindje ben je kwijt en laat ik maar niet beginnen over de thuis zittende ex vrouw.
pi_179030279
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 22:14 schreef loni55 het volgende:
Doe wat je wil. Dat kindje ben je kwijt en laat ik maar niet beginnen over de thuis zittende ex vrouw.
Wat poep jij nu ouderwets man....
pi_179030318
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 22:14 schreef loni55 het volgende:
Doe wat je wil. Dat kindje ben je kwijt en laat ik maar niet beginnen over de thuis zittende ex vrouw.
Ik vrees dit met vrezen.
pi_179030763
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 23:14 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ik vrees dit met vrezen.
Kind moet toch een goed voorbeeld hebben en niet zo lui!!
pi_179030872
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 19:20 schreef devlinmr het volgende:
Alvast gefeliciteerd met het 12 jaar lang partneralimentatie betalen.

Ik vind het echt de domste relatieservice ooit hier.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 23:55:18 #21
34027 devlinmr
Trolivier
pi_179031543
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 23:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vind het echt de domste relatieservice ooit hier.
Het benoemen van een feit is dom?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179031567
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 23:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het benoemen van een feit is dom?
Welk feit?
  dinsdag 8 mei 2018 @ 23:58:02 #23
34027 devlinmr
Trolivier
pi_179031619
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 22:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Regelmaat zit vooral in tijd van opstaan, dagprogramma, tijd van naar bed gaan. Voor een kind is het minder belangrijk wie dan welke dag doet. Als dat ook nog bv in dezelfde woning kan lijkt mij dat meer regelmaat dan co ouders in buurgemeenten (dus net wat ander sociale omgeving) die weliswaar om en om zorgen, maar waarbij bij vader ze netjes om 7 uur naar bed gaan en moeder het presteert om ze ergens tussen 8 en 9 uur pas op bed te leggen.
En daarbij hoort ook dat een kind weet dat zaterdag bij papa is en zondag bij mama oid.
Niet dat het kind elke dag moet vragen waar hij nu weer heen moet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 23:59:25 #24
34027 devlinmr
Trolivier
pi_179031667
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 23:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Welk feit?
Dat er 12 jaar partneralimentatie betaald mag worden en dat ik hem daarmee feliciteer.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179031822
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 23:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En daarbij hoort ook dat een kind weet dat zaterdag bij papa is en zondag bij mama oid.
Niet dat het kind elke dag moet vragen waar hij nu weer heen moet
Voor zijn zoon is het al lang de realiteit dat hij niet weet welke ouder hem die dag naar bed zal brengen.

Regelmaat is iets anders dan iedere dag voorspelbaar. Je hoeft ook niet iedere woensdag gehakt te serveren en iedere vrijdag vis.
pi_179031864
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 23:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat er 12 jaar partneralimentatie betaald mag worden en dat ik hem daarmee feliciteer.
Jij kent de situatie helemaal niet. Het hangt van vele zaken af en als zijn vrouw ook zelf kan werken zal een rechter geneigd zijn om de termijm te bekorten, of anderszins de alimentatie bij te stellen. Daarnaast kan zijn inkomen ook gewoon te laag zijn voor partneralimentatie.

Kortom: jij weet dat niet.
pi_179031869
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Voor zijn zoon is het al lang de realiteit dat hij niet weet welke ouder hem die dag naar bed zal brengen.

Regelmaat is iets anders dan iedere dag voorspelbaar. Je hoeft ook niet iedere woensdag gehakt te serveren en iedere vrijdag vis.
Zucht.. wil je gewoon niet begrijpen dat dat heel wat anders is dan niet weten waar je überhaupt gaat slapen?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179031892
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij kent de situatie helemaal niet. Het hangt van vele zaken af en als zijn vrouw ook zelf kan werken zal een rechter geneigd zijn om de termijm te bekorten, of anderszins de alimentatie bij te stellen. Daarnaast kan zijn inkomen ook gewoon te laag zijn voor partneralimentatie.

Kortom: jij weet dat niet.
Hij geeft aan dat ze thuismama is. Oftewel niet werkt, oftewel 12 jr alimentatie

Hoe lang duurt de alimentatieplicht?
Als je gescheiden bent na 1 juli 1994, dan gelden de volgende wettelijke termijnen van de alimentatieduur:

Een periode van twaalf jaar als er sprake is van een huwelijk met kinderen of een huwelijk zonder kinderen dat langer dan vijf jaar heeft geduurd.
Een periode van maximaal vijf jaar als het huwelijk niet langer dan vijf jaar heeft geduurd en jullie geen kinderen hebben. De alimentatieduur is dan net zo lang als de duur van het huwelijk.
De termijn gaat in op de dag dat je scheiding wordt opgenomen in de burgerlijke stand van de gemeente.

[ Bericht 27% gewijzigd door devlinmr op 09-05-2018 00:18:42 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179031900
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zucht.. wil je gewoon niet begrijpen dat dat heel wat anders is dan niet weten waar je überhaupt gaat slapen?
Ik zou zweren dat ik iets had gezegd over dezelfde woning.
pi_179031930
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hij geeft asn dat ze thuismama is. Oftewel niet werkt, oftewel 12 jr alimentatie
Als ze gewoon kan werken, dan zal de rechter gewoon tegen haar kunnen zeggen ‘get a job’.

Het is echt niet zo dat als je als gewezen partner op je luie reet blijft zitten dat rechters dat steevast gaan belonen.
pi_179032074
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als ze gewoon kan werken, dan zal de rechter gewoon tegen haar kunnen zeggen ‘get a job’.

Het is echt niet zo dat als je als gewezen partner op je luie reet blijft zitten dat rechters dat steevast gaan belonen.
Nee dat doen ze niet

En ja, ze belonen je ( meestal de vrouw)
Hoe lang duurt de alimentatieplicht?
Als je gescheiden bent na 1 juli 1994, dan gelden de volgende wettelijke termijnen van de alimentatieduur:

Een periode van twaalf jaar als er sprake is van een huwelijk met kinderen of een huwelijk zonder kinderen dat langer dan vijf jaar heeft geduurd.
Een periode van maximaal vijf jaar als het huwelijk niet langer dan vijf jaar heeft geduurd en jullie geen kinderen hebben. De alimentatieduur is dan net zo lang als de duur van het huwelijk.
De termijn gaat in op de dag dat je scheiding wordt opgenomen in de burgerlijke stand van de gemeente.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179032092
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zou zweren dat ik iets had gezegd over dezelfde woning.
En hoe realistisch is dat gezien de bewoordingen van TS.
Ik hou het graag realistisch
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179032134
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee dat doen ze niet
Hoe lang duurt de alimentatieplicht?
Als je gescheiden bent na 1 juli 1994, dan gelden de volgende wettelijke termijnen van de alimentatieduur:

Een periode van twaalf jaar als er sprake is van een huwelijk met kinderen of een huwelijk zonder kinderen dat langer dan vijf jaar heeft geduurd.
Een periode van maximaal vijf jaar als het huwelijk niet langer dan vijf jaar heeft geduurd en jullie geen kinderen hebben. De alimentatieduur is dan net zo lang als de duur van het huwelijk.
De termijn gaat in op de dag dat je scheiding wordt opgenomen in de burgerlijke stand van de gemeente.
Het is niet zo dat het 12 jaar moet zijn. De rechter kan er simpelweg van afwijken.

Daarnaast: zijn inkomen? Is dat voldoende om naast kinderalimentatie ook partneralimentatie te rechtvaardigen?
pi_179032143
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En hoe realistisch is dat gezien de bewoordingen van TS.
Ik hou het graag realistisch
Welke bewoordingen precies?
  woensdag 9 mei 2018 @ 00:55:58 #35
369251 Geralt
of Rivia
pi_179032526
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 21:44 schreef Lenny77 het volgende:
Nu hangt het van de mama af. Als zij gewoon mee flexibel kan zijn met jouw situatie dan is er geen probleem.
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen; ze is huismama. Veel flexibeler dan dat ga je het niet vinden.

Mocht dat mens toch dwars gaan liggen dan had TS in de eerste plaats al geen kind moeten nemen met dat egocentrisch kutwijf.

Nou heb ik geen kinderen, dus wat weet ik er nou van; maar komop zeg, als je samen een kind hebt en de relatie loopt om wat voor reden dan ook op de klippen, dan doe je toch gewoon wat het beste is voor je kind?

Ik zie echt niet waarom TS hier ander werk zou moeten zoeken :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_179034034
quote:
3s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen; ze is huismama. Veel flexibeler dan dat ga je het niet vinden.

Mocht dat mens toch dwars gaan liggen dan had TS in de eerste plaats al geen kind moeten nemen met dat egocentrisch kutwijf.

Nou heb ik geen kinderen, dus wat weet ik er nou van; maar komop zeg, als je samen een kind hebt en de relatie loopt om wat voor reden dan ook op de klippen, dan doe je toch gewoon wat het beste is voor je kind?

Ik zie echt niet waarom TS hier ander werk zou moeten zoeken :@
Bij een scheiding komt het geregeld voor dat één of beide partners zich niet bepaald van hun beste kant laten zien.

Dat is niet direct voorzienbaar in de periode daarvoor.
pi_179034442
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 18:57 schreef cunial het volgende:
Goedemiddag,

Situatie:
De relatie is dusdanig naar de knoppen dat een scheiding onvermijdelijk is. Zoontje van 4 jaar oud.
Werk is bij mij erg onregelmatig, dwz dat ze nu kunnen bellen om voor een week of 2 weg te gaan, of korter of langer.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben in deze?
Ik wil mijn zoon erg graag zien maar met dit werk wordt dat heel moeilijk heb ik het idee, wellicht moet ik ander werk(regelmatig werk) zoeken en dat behoort tot de mogelijkheden. De vrouw is nu thuismama.
Kortom zijn er mensen in dezelfde situatie en hoe die dit oplossen?
Jazeker. Niet scheiden.
pi_179034462
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 07:56 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Jazeker. Niet scheiden.
Dat hij daar nou niet aan heeft gedacht zeg! Nou, opgelost denk ik.
pi_179034481
quote:
15s.gif Op woensdag 9 mei 2018 07:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat hij daar nou niet aan heeft gedacht zeg! Nou, opgelost denk ik.
Dat is toch de makkelijkste oplossing? Gewoon niet scheiden. Werken aan je relatie, vechten voor je zoon.
  woensdag 9 mei 2018 @ 08:04:54 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179034513
quote:
3s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen; ze is huismama. Veel flexibeler dan dat ga je het niet vinden.

Mocht dat mens toch dwars gaan liggen dan had TS in de eerste plaats al geen kind moeten nemen met dat egocentrisch kutwijf.

Nou heb ik geen kinderen, dus wat weet ik er nou van; maar komop zeg, als je samen een kind hebt en de relatie loopt om wat voor reden dan ook op de klippen, dan doe je toch gewoon wat het beste is voor je kind?

Ik zie echt niet waarom TS hier ander werk zou moeten zoeken :@
En na de scheiding kan ze nog steeds huismama blijven? Als dat zo is dan moet je daar idd omheen kunnen werken.
Maar dan zal TS heel fors alimentatie moeten gaan betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 mei 2018 @ 08:05:40 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179034519
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:01 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dat is toch de makkelijkste oplossing? Gewoon niet scheiden. Werken aan je relatie, vechten voor je zoon.
Want TS kan even alleen beslissen dat er geen scheiding komt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179034529
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:01 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dat is toch de makkelijkste oplossing? Gewoon niet scheiden. Werken aan je relatie, vechten voor je zoon.
Ik las in het woordje onvermijdelijk dat het er niet meer in zit, maar dat zal wel aan mij liggen dan.
pi_179034572
quote:
3s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen; ze is huismama. Veel flexibeler dan dat ga je het niet vinden.

Mocht dat mens toch dwars gaan liggen dan had TS in de eerste plaats al geen kind moeten nemen met dat egocentrisch kutwijf.

Nou heb ik geen kinderen, dus wat weet ik er nou van; maar komop zeg, als je samen een kind hebt en de relatie loopt om wat voor reden dan ook op de klippen, dan doe je toch gewoon wat het beste is voor je kind?

Ik zie echt niet waarom TS hier ander werk zou moeten zoeken :@
Ze heeft een nieuwe vlam dus ik ga er vanuit dat partneralimentatie niet meer van toepassing is? Helaas ben ik daarachter gekomen omdat ze meer met haar telefoon getrouwd is dan met mij. We zijn onder huwelijkse voorwaarden getrouwd. En idd had ik beter niet met dat ondankbare egocentrische kutwijf kunnen trouwen.

Bedankt voor alle reacties overigens, ik wil er veel beantwoorden maar dat doe ik later even.
pi_179034596
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 21:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De grootste vraag is hoe jouw ex erin staat. Is co-ouderschap voor haar bespreekbaar? En is ze bereid om ook zo flexibel te zijn?

Daarnaast de vraag of jouw werkgever de mogelijkheid heeft om rekening te houden met jouw situatie.

En hoe was de zorgsituatie de afgelopen jaren?
Dat is bespreekbaar ja met haar. Of dat flexibel is weet ik nog niet, het zou haar sieren dat ze dat wel is.

Werkgever moet ik nog inlichten, het is nog redelijk vers nml. Kan ook nog wat collega's bellen en informeren die in hetzelfde schuitje zitten.

Zij is toen ze zwanger werd ontslagen(contract niet verlengd). Daardoor heeft ze de zorg opgenomen(uiteraard samen besloten) en ik blijven werken.
pi_179034608
Toch is het van het allergrootste belang dat je de relatie met dat egocentrische kutwijf goed houdt... hoe moeilijk ook.

In dat geval kun jij j3 baan behouden en je zoontje meer zien in periodes dat je thuis bent. Maar dat vergt enorm goede afstemming met je ex. Ik zou dus, in het belang van je zoontje, alles op alles zetten voor een goede relatie met haar na de scheiding. Je zit nog 14(!!!) jaar aan elkaar vast.. :{
Alius aliud dicit
pi_179034618
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:13 schreef cunial het volgende:

[..]

Ze heeft een nieuwe vlam dus ik ga er vanuit dat partneralimentatie niet meer van toepassing is? Helaas ben ik daarachter gekomen omdat ze meer met haar telefoon getrouwd is dan met mij. We zijn onder huwelijkse voorwaarden getrouwd. En idd had ik beter niet met dat ondankbare egocentrische kutwijf kunnen trouwen.

Bedankt voor alle reacties overigens, ik wil er veel beantwoorden maar dat doe ik later even.
Alleen wanneer zij gaan trouwen, een geregistreerd partnerschap aangaan of duurzaam gaan samenwonen met wederzijdse zorg. Tot die tijd ben je helaas gewoon de lul.
pi_179034623
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

En na de scheiding kan ze nog steeds huismama blijven? Als dat zo is dan moet je daar idd omheen kunnen werken.
Maar dan zal TS heel fors alimentatie moeten gaan betalen.
Alimentatie voor mijn zoon bedoel je? Of ook voor haar onderhoud?

Heb hierboven nog gereageerd dat ze iemand anders heeft gevonden.
pi_179034625
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:21 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Alleen wanneer zij gaan trouwen, een geregistreerd partnerschap aangaan of duurzaam gaan samenwonen met wederzijdse zorg. Tot die tijd ben je helaas gewoon de lul.
Ik gok zomaar dat ze daar wel intrekt.
pi_179034633
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:22 schreef cunial het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat ze daar wel intrekt.
Ook wanneer ze daardoor een flinke smak geld misloopt wat voor de rekening komt van die nieuwe vlam? Ik zou er maar niet te hard op rekenen.
pi_179034643
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:13 schreef cunial het volgende:

[..]

Ze heeft een nieuwe vlam dus ik ga er vanuit dat partneralimentatie niet meer van toepassing is? Helaas ben ik daarachter gekomen omdat ze meer met haar telefoon getrouwd is dan met mij. We zijn onder huwelijkse voorwaarden getrouwd. En idd had ik beter niet met dat ondankbare egocentrische kutwijf kunnen trouwen.

Bedankt voor alle reacties overigens, ik wil er veel beantwoorden maar dat doe ik later even.
Alleen als ze samen gaat wonen ben je af van alimentatie. Dus er is een kans dat ze dat (officieel) niet gaat doen.

Overigens: sterkte, want dit is echt een enorme kuttijd. Zelfs als je heel netjes uit elkaar gaat.
pi_179034648
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ook wanneer ze daardoor een flinke smak geld misloopt wat voor de rekening komt van die nieuwe vlam? Ik zou er maar niet te hard op rekenen.
Dat is ook weer waar ja.
pi_179034649
- Als de moeder zich niet voegt naar het schema van TS en als hij vanavond gebeld wordt subiet al haar eigen plannen opzij zet om de komende twee weken fulltime het kind te hebben is ze een egocentrisch kutwijf.

- Als de moeder partneralimentatie krijgt is ze een lui wijf dat alleen maar op haar reet wil zitten en voorgetrokken wordt door de rechter.

Right, dit werkt natuurlijk prima en eerlijk zo. Niets zou haar in de weg moeten staan zelf een fijne carrière op te bouwen en haar eigen geld te verdienen :)

TS: nee, imo is het niet mogelijk om je baan in de huidige vorm te behouden als jullie gaan scheiden. Je kunt niet van je ex blijven verwachten dat zij alles op zij zal zetten en zich volledig naar jouw onvoorspelbare en onregelmatige schema zal voegen. Zo kan ze toch zelf ook niets opbouwen aan werk of sociale contacten als ze nooit weet of ze misschien een dag van tevoren haar planning voor de komende weken ineens helemaal om moet gooien? Zolang je samen bent en de afspraak maakt dit zo te doen kan dat. Als je uit elkaar gaat werkt dat gewoon niet, tenzij zij bereid is haar eigen leven op te offeren en in dienst van het kind en jou(w schema) te leven. Wat je imo niet redelijkerwijs van haar kunt verwachten. Misschien dat de oorzaak van de scheiding hier ook nog bij van belang is in hoeverre ze geneigd is je tegemoet te komen.

Prettig voor het kind lijkt het me sowieso ook niet, als ik afga op mijn kleuter vinden ze het op deze leeftijd heel belangrijk om te weten wat er welke dag (ongeveer) gaat gebeuren. Met zo'n onregelmatig schema is het nooit duidelijk of hij nou bij papa of mama is, wie hem van school op zal halen en of hij nog met papa maar zwemles kan of dat dat ineens anders wordt. Sommige kinderen kunnen daar ongetwijfeld beter mee omgaan dan anderen, maar ik denk persoonlijk dat hij makkelijk het idee kan krijgen dat het nooit zeker is of zijn papa er wel of niet voor hem zal zijn.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_179034657
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Alleen als ze samen gaat wonen ben je af van alimentatie. Dus er is een kans dat ze dat (officieel) niet gaat doen.

Overigens: sterkte, want dit is echt een enorme kuttijd. Zelfs als je heel netjes uit elkaar gaat.
Bedankt. Ik sta er echt versteld van hoe mensen kunnen veranderen.
pi_179034666
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:18 schreef cunial het volgende:

[..]

Dat is bespreekbaar ja met haar. Of dat flexibel is weet ik nog niet, het zou haar sieren dat ze dat wel is.

Werkgever moet ik nog inlichten, het is nog redelijk vers nml. Kan ook nog wat collega's bellen en informeren die in hetzelfde schuitje zitten.

Zij is toen ze zwanger werd ontslagen(contract niet verlengd). Daardoor heeft ze de zorg opgenomen(uiteraard samen besloten) en ik blijven werken.
Goed om te lezen dat het bespreekbaar is. En dan lijkt mij de eerste stap om het ook met haar te bespreken. Ik zou dat doen zonder verwachtingen en ook als ze daar anders over denkt dan jij hoopt dat gewoon meenemen als ‘haar mening’ en er absoluut geen ruzie over maken.

Het belangrijkste is dat zij inziet dat jij belangrijk bent voor jouw zoon en vise versa en dat je van daaruit samen kiest voor wat het beste is voor jullie zoon.

Wat natuurlijk ook kan betekenen dat jij wel een andere baan zoekt, maar dat kan ik totaal niet beoordelen.
pi_179034703
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:26 schreef Miss_Isis het volgende:
- Als de moeder zich niet voegt naar het schema van TS en als hij vanavond gebeld wordt subiet al haar eigen plannen opzij zet om de komende twee weken fulltime het kind te hebben is ze een egocentrisch kutwijf.

- Als de moeder partneralimentatie krijgt is ze een lui wijf dat alleen maar op haar reet wil zitten en voorgetrokken wordt door de rechter.

Right, dit werkt natuurlijk prima en eerlijk zo. Niets zou haar in de weg moeten staan zelf een fijne carrière op te bouwen en haar eigen geld te verdienen :)

TS: nee, imo is het niet mogelijk om je baan in de huidige vorm te behouden als jullie gaan scheiden. Je kunt niet van je ex blijven verwachten dat zij alles op zij zal zetten en zich volledig naar jouw onvoorspelbare en onregelmatige schema zal voegen. Zo kan ze toch zelf ook niets opbouwen aan werk of sociale contacten als ze nooit weet of ze misschien een dag van tevoren haar planning voor de komende weken ineens helemaal om moet gooien? Zolang je samen bent en de afspraak maakt dit zo te doen kan dat. Als je uit elkaar gaat werkt dat gewoon niet, tenzij zij bereid is haar eigen leven op te offeren en in dienst van het kind en jou(w schema) te leven. Wat je imo niet redelijkerwijs van haar kunt verwachten. Misschien dat de oorzaak van de scheiding hier ook nog bij van belang is in hoeverre ze geneigd is je tegemoet te komen.

Prettig voor het kind lijkt het me sowieso ook niet, als ik afga op mijn kleuter vinden ze het op deze leeftijd heel belangrijk om te weten wat er welke dag (ongeveer) gaat gebeuren. Met zo'n onregelmatig schema is het nooit duidelijk of hij nou bij papa of mama is, wie hem van school op zal halen en of hij nog met papa maar zwemles kan of dat dat ineens anders wordt. Sommige kinderen kunnen daar ongetwijfeld beter mee omgaan dan anderen, maar ik denk persoonlijk dat hij makkelijk het idee kan krijgen dat het nooit zeker is of zijn papa er wel of niet voor hem zal zijn.
Helemaal mee eens Miss_Isis. TS wilt zoon graag zien, maar wilt ook wel lekker onregelmatig blijven werken. Dat kan dus niet. Kies voor je werk of zoon.

Mijn mening: zeg je baan op of verander je huidige baan ga regelmatig werken en geef stabiliteit aan je zoon.
  woensdag 9 mei 2018 @ 08:35:35 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179034721
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:13 schreef cunial het volgende:

[..]

Ze heeft een nieuwe vlam dus ik ga er vanuit dat partneralimentatie niet meer van toepassing is? Helaas ben ik daarachter gekomen omdat ze meer met haar telefoon getrouwd is dan met mij. We zijn onder huwelijkse voorwaarden getrouwd. En idd had ik beter niet met dat ondankbare egocentrische kutwijf kunnen trouwen.

Bedankt voor alle reacties overigens, ik wil er veel beantwoorden maar dat doe ik later even.
Op zich is een nieuwe vlam niet van toepassing op het vaststellen van (de hoogte van) de partneralimentatie.
Partneralimentatie vervalt pas als ze een huishouden gaat vormen met die nieuwe vlam.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179034734
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:27 schreef cunial het volgende:

[..]

Bedankt. Ik sta er echt versteld van hoe mensen kunnen veranderen.
O, ik kan er boekwerken over schrijven. Ik ben echt voor een enorm bedrag genaaid door mijn ex-vrouw, ze woont nu in ons huis (ik heb voor mijzelf een ander huis gekocht), heeft het grootste deel van de inboedel mogen houden, inclusief zaken die 100% van mij waren (want die hoorden bij het huis... ondanks dat ik ze ver daarvoor al had).

Wat ik lachend heb geaccepteerd omdat ik mijn kinderen op plek 1 heb gezet. Dus zij heeft geld en goederen gekregen, ik heb de kinderen 60/40. In ieder geval zo lang als ze dat zelf ook willen (liefste willen ze nog meer bij mij zijn, maar een goede relatie met hun moeder is voor hen ook belangrijk).

Verder kunnen we prima met elkaar omgaan. Zelfs samen met de kinderen op vakantie lukt.

Vereist wel dat je een hoop emotie aan de kant mikt.
pi_179034736
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:33 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Helemaal mee eens Miss_Isis. TS wilt zoon graag zien, maar wilt ook wel lekker onregelmatig blijven werken. Dat kan dus niet. Kies voor je werk of zoon.

Mijn mening: zeg je baan op of verander je huidige baan ga regelmatig werken en geef stabiliteit aan je zoon.
Heb jij de OP wel gelezen?

TS is op zoek naar opties en mogelijkheden, benoemt zelf letterlijk dat hij wellicht een andere baan moet zoeken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179034754
Het valt mss niet bij iedereen goed maar als je werk echt leuk is, kun je ook kiezen voor jezelf en je werk. Op je vrije dagen kun je dan toch contact zoeken en je hebt ook FaceTime.
pi_179034765
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:33 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Helemaal mee eens Miss_Isis. TS wilt zoon graag zien, maar wilt ook wel lekker onregelmatig blijven werken. Dat kan dus niet. Kies voor je werk of zoon.

Mijn mening: zeg je baan op of verander je huidige baan ga regelmatig werken en geef stabiliteit aan je zoon.
Niet lekker blijven werken, ik denk dat jij ook wel snapt dat ik dit altijd met plezier heb gedaan en mijn gezin heb kunnen onderhouden, maar nu moet ik keuzes maken en mijn zoon komt altijd op plek 1.
pi_179034771
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:33 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Helemaal mee eens Miss_Isis. TS wilt zoon graag zien, maar wilt ook wel lekker onregelmatig blijven werken. Dat kan dus niet. Kies voor je werk of zoon.

Mijn mening: zeg je baan op of verander je huidige baan ga regelmatig werken en geef stabiliteit aan je zoon.
De oplossing kan ook zijn dat zij gewoon thuis blijft voor hun zoon de komende jaren en dat hij daar een goede alimentatie voor betaalt.

Ik snap echt niet dat mensen op afstand beter zouden kunnen beoordelen wat het beste voor hen is.

Dat zijn baan behouden ondergeschikt zou moeten zijn aan de noden van zijn zoon is iets anders. Dus ja, het zou heel goed kunnen dat hij zijn baan op moet zeggen, maar misschien ook niet.

En dan hoop je maar dat ze daar samen naar tevredenheid uit kunnen komen.
pi_179034778
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:40 schreef cunial het volgende:

[..]

Niet lekker blijven werken, ik denk dat jij ook wel snapt dat ik dit altijd met plezier heb gedaan en mijn gezin heb kunnen onderhouden, maar nu moet ik keuzes maken en mijn zoon komt altijd op plek 1.
De juiste instelling!
  woensdag 9 mei 2018 @ 08:42:06 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_179034779
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:40 schreef cunial het volgende:

[..]

Niet lekker blijven werken, ik denk dat jij ook wel snapt dat ik dit altijd met plezier heb gedaan en mijn gezin heb kunnen onderhouden, maar nu moet ik keuzes maken en mijn zoon komt altijd op plek 1.
Dan ga maar vast solliciteren, want met het werk dat je nu doet is de kans op een fatsoenlijke omgangsregeling vrij klein.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_179034934
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:27 schreef cunial het volgende:

[..]

Bedankt. Ik sta er echt versteld van hoe mensen kunnen veranderen.
Begrijpelijk dat zoiets je kan overvallen, maar wellicht zegt het ook iets over de afstand die er ingeslopen was..

Ik denk dat je je onregelmatige werk vooral moet heroverwegen om een juridisch sterkere positie te krijgen, mocht er een discussie zijn over de invulling van de zorg. Indien je hier niet onderling uit kan komen, zal een rechter meer geneigd zijn om je als gelijkwaardige verzorger te beoordelen als je een zekere zorg en stabiliteit kan bieden aan je kind.

Net als VEM2012 ben ik van mening dat je regelmatigheid ook in andere dingen kan stoppen en ik spreek uit ervaring als kind van twee onregelmatig werkende en gescheiden ouders. Echter moet je dan ook wel begrijpen wat voor een offer dat vraagt van de andere ouder, als jij zo een onregelmatige totale afwezigheid hebt. Die moet dat gat opvangen en dat vraagt toch ook een blijvende aanpassing van haar leven. Dat wordt niet altijd als even wenselijk ervaren en kan o.a. een gevoel geven dat er toch niet zo een scheiding heeft plaats gevonden. Haar leven en dat van jullie kind, maar ook een nieuwe partner en eventuele andere kinderen en andere familie zullen allemaal de invloed merken van jouw onregelmatige schema. En dat kan best als een (on)behoorlijk offer ervaren worden, waarmee het wellicht niet je beste uitgangspunt is als onderhandelingspositie. Ook omdat het drempelverhogend kan werken voor haar om richting arbeidsmarkt te gaan, waar jij financieel verantwoordelijk voor kan worden gehouden. Dan kan twaalf jaar een verrekte lange periode zijn waarin iedereen zich blijvend zo flexibel op zou moeten blijven stellen..

Ik wens jullie veel sterkte, geduld en wijsheid toe in deze woelige periode. Laat je echt goed inlichten op juridisch vlak en ga voor de zekerheid naar iemand toe die je echt alle ins and outs op je persoonlijke situatie kan bekijken. In WGR zit hier ook de nodige juridische kennis, maar het is denk ik wel zo een situatie waarin je geen onnodige risico's wil nemen en gebaat bent bij een expert die in jouw team zit zeg maar.

@VEM2012
Is dat de vrouw waarvan je eerder schreef dat ze min of meer het ouderschap niet zo vond? Sjiek "opgelost" van je/jullie ^O^
pi_179035509
Heb ook in zo'n dillema gezeten. Ander werk gevonden. Betaald 600 euro minder maar dichterbij huis. Geen moment spijt van gehad.

Kan m'n kind elke dag naar school brengen. Win zo 8 uur per week terug aan minder forenzen + geen structureel overwerk meer.

De moeder van m'n kind werd hierdoor ook gedwongen om bij te dragen in het inkomen, en zit sinds ze deeltijd werk heeft ook beter in haar vel. Als thuismama probeerde ze krampachtig al haar voldoening daaruit te halen, en werd het een onmogelijk mens (al geeft ze dat niet toe). Goed, dit is bijzaak. Belangrijkste is dat ik meer structuur kan bieden (ook door betere schoolkeuze) en ons kind daardoor beter gedijt.

Weet niet of het een optie voor je is TS, maar vaak weg, onregelmatig werk is een recept om langs elkaar op te leven. Dan heb je ook minder ruzie. Als je kind 2 jaar ouder is, kan ze al veel meer dingen zelf. Nu hij nog klein is, is hij echt afhankelijk van zijn moeder. Een jaar of 2 verder en hij kan zelf appen/Facetimen, etc. Dat is mijn ervaring ten minste als mijn kind naar schoonouders in het buitenland gaat in de zomervakantie. Een paar jaar terug moest ik ruzie maken om m'n kind even achter de cam te krijgen (moeder druk blabla), nu pakt m'n kind de mobiel van moeder of opa/oma en krijg ik, als ze weer eens een paar weken vakantie heeft in het buitenland, meerdere keren per dag appjes en Facetime gesprekken op initiatief van m'n kind zelf. O+
pi_179038633
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:58 schreef Scary_Mary het volgende:

@VEM2012
Is dat de vrouw waarvan je eerder schreef dat ze min of meer het ouderschap niet zo vond? Sjiek "opgelost" van je/jullie ^O^
Dat is ze inderdaad. En dank je.
pi_179038781
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:58 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Begrijpelijk dat zoiets je kan overvallen, maar wellicht zegt het ook iets over de afstand die er ingeslopen was..

Ik denk dat je je onregelmatige werk vooral moet heroverwegen om een juridisch sterkere positie te krijgen, mocht er een discussie zijn over de invulling van de zorg. Indien je hier niet onderling uit kan komen, zal een rechter meer geneigd zijn om je als gelijkwaardige verzorger te beoordelen als je een zekere zorg en stabiliteit kan bieden aan je kind.

Net als VEM2012 ben ik van mening dat je regelmatigheid ook in andere dingen kan stoppen en ik spreek uit ervaring als kind van twee onregelmatig werkende en gescheiden ouders. Echter moet je dan ook wel begrijpen wat voor een offer dat vraagt van de andere ouder, als jij zo een onregelmatige totale afwezigheid hebt. Die moet dat gat opvangen en dat vraagt toch ook een blijvende aanpassing van haar leven. Dat wordt niet altijd als even wenselijk ervaren en kan o.a. een gevoel geven dat er toch niet zo een scheiding heeft plaats gevonden. Haar leven en dat van jullie kind, maar ook een nieuwe partner en eventuele andere kinderen en andere familie zullen allemaal de invloed merken van jouw onregelmatige schema. En dat kan best als een (on)behoorlijk offer ervaren worden, waarmee het wellicht niet je beste uitgangspunt is als onderhandelingspositie. Ook omdat het drempelverhogend kan werken voor haar om richting arbeidsmarkt te gaan, waar jij financieel verantwoordelijk voor kan worden gehouden. Dan kan twaalf jaar een verrekte lange periode zijn waarin iedereen zich blijvend zo flexibel op zou moeten blijven stellen..

Ik wens jullie veel sterkte, geduld en wijsheid toe in deze woelige periode. Laat je echt goed inlichten op juridisch vlak en ga voor de zekerheid naar iemand toe die je echt alle ins and outs op je persoonlijke situatie kan bekijken. In WGR zit hier ook de nodige juridische kennis, maar het is denk ik wel zo een situatie waarin je geen onnodige risico's wil nemen en gebaat bent bij een expert die in jouw team zit zeg maar.

@VEM2012
Is dat de vrouw waarvan je eerder schreef dat ze min of meer het ouderschap niet zo vond? Sjiek "opgelost" van je/jullie ^O^
Het komt bij mij toch regelmatig voor dat ik een reactie wil typen, langs de jouwe scroll en denk; ok, geen zin om 2x hetzelfde te typen, quote en 'precies dit'. Zo ook hier.

Dus; precies dit. Goede post, zoals gewoonlijk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_179038906
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:22 schreef cunial het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat ze daar wel intrekt.
Daar zou ik niet zo hard op rekenen
  Vis een optie? woensdag 9 mei 2018 @ 14:20:32 #69
70532 loveli
N
pi_179040826
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:27 schreef cunial het volgende:

[..]

Bedankt. Ik sta er echt versteld van hoe mensen kunnen veranderen.
Schoolvoorbeeld van hoe vreendgangers zich gedragen.
Nu ze nog in deze fase zit, goede afspraken maken over scheiding en bezoekregeling. Als de roze wolk weg is en ze haar nieuwe realiteit ziet (duurt even voor ze inziet dat de nieuwe situatie niet aantrekkelijker is, bezoekregeling waardoor ze minder haar eigen gang kan gaan, realisatie dat d'r nieuwe partner toch niet zoveel beter is dan de oude en dat ook die vieze onderbroeken naast de wasmand gooit en de vaatwasser niet leegmaakt), is ze minder inschikkelijk dan nu.

Hoe zit het met partnerpensioen? Heeft ze daar recht op en wat zijn de mogelijkheden om daar afstand van te doen?
crap in = crap out
pi_179042985
Allereerst, vervelende situatie.

Partneralimentatie is de grootst mogelijke onzin die er bestaat. Ken ook mensen die er geen gebruik van hebben gemaakt, dus je kan eromheen "werken".

Persoonlijk vind ik dat er bij een relatiebreuk waar partneralimentatie aan te pas komt, dat er gekeken moet worden, waarom de scheiding ingezet wordt, zwart op wit met evt getuigen / notaris. Pas dan kijken wie, evt wat aan een ander moet betalen.

Want met de huidige regeling is de man 9 van 10 keer de pisang, je mag én betalen én je kind minder/niet zien (eea is wat gechargeerd ter verduidelijking).

Samenwonen met haar nieuwe vlam gaat ze niet doen, niet officieel tenminste. Ondertussen doet ze dat wel zwart, lekker van jou geld vangen en van haar nieuwe vlam. :r.

Probeer de boel zsm uit te spreken en officieel te regelen met haar, desnoods met een mediator ertussen.

Wat werk betreft, het is makkelijk roepen, zoek maar ander werk. Dat valt niet mee al is de motivatie er wel ivm belang kind. En als je minder gaat verdienen, dan moet mevrouw zelf ook bij gaan dragen in onderhoud van haarzelf / kind.

Sterkte iig!
pi_179046517
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 15:58 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Allereerst, vervelende situatie.

Partneralimentatie is de grootst mogelijke onzin die er bestaat. Ken ook mensen die er geen gebruik van hebben gemaakt, dus je kan eromheen "werken".

Persoonlijk vind ik dat er bij een relatiebreuk waar partneralimentatie aan te pas komt, dat er gekeken moet worden, waarom de scheiding ingezet wordt, zwart op wit met evt getuigen / notaris. Pas dan kijken wie, evt wat aan een ander moet betalen.

Want met de huidige regeling is de man 9 van 10 keer de pisang, je mag én betalen én je kind minder/niet zien (eea is wat gechargeerd ter verduidelijking).

Samenwonen met haar nieuwe vlam gaat ze niet doen, niet officieel tenminste. Ondertussen doet ze dat wel zwart, lekker van jou geld vangen en van haar nieuwe vlam. :r.

Probeer de boel zsm uit te spreken en officieel te regelen met haar, desnoods met een mediator ertussen.

Wat werk betreft, het is makkelijk roepen, zoek maar ander werk. Dat valt niet mee al is de motivatie er wel ivm belang kind. En als je minder gaat verdienen, dan moet mevrouw zelf ook bij gaan dragen in onderhoud van haarzelf / kind.

Sterkte iig!
Partneralimentatie is helemaal niet zo raar, zeker niet als je samen hebt gekozen dat een van de partners thuis blijft voor de kinderen.

En als je uit elkaar gaat is daar nooit 1 schuldige voor aan te wijzen. Iets werkt niet. Accepteer en ga verder.
pi_179046819
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 18:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Partneralimentatie is helemaal niet zo raar, zeker niet als je samen hebt gekozen dat een van de partners thuis blijft voor de kinderen.

En als je uit elkaar gaat is daar nooit 1 schuldige voor aan te wijzen. Iets werkt niet. Accepteer en ga verder.
Dat ben ik niet met je eens, als iemand zoals bij TS bewust vreemdgaat en dan ook nog ff 12 jaar geld blijft melken bij jou, dan heeft zij daar schuld aan, zij kiest om vreemd te gaan!

Het zou haar sieren als ze afziet van de partneralimentatie (maar dat doet ze niet, want gratis geld).

Sorry voor de lichte off-topic, ik kan gewoon slecht tegen onrecht.

Volgens mij zijn ze wel bezig om de wet aan te passen.
pi_179046940
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 18:55 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens, als iemand zoals bij TS bewust vreemdgaat en dan ook nog ff 12 jaar geld blijft melken bij jou, dan heeft zij daar schuld aan, zij kiest om vreemd te gaan!

Het zou haar sieren als ze afziet van de partneralimentatie (maar dat doet ze niet, want gratis geld).

Sorry voor de lichte off-topic, ik kan gewoon slecht tegen onrecht.

Volgens mij zijn ze wel bezig om de wet aan te passen.
Op het moment dat ze samen hebben afgesproken dat zij huismoeder zou worden bepaal je eigenlijk dat het voor haar na een x aantal jaar moeilijker wordt om weer in te treden. Ik spreek niet goed dat zij vreemd is gegaan maar wij weten niet welke oorzaak dit heeft en wat hier allemaal vooraf is gegaan. Het is nooit zo zwart wit...

En ik weet niet precies wat ze gaan veranderen, maar dit zal nooit helemaal verdwijnen, en terecht!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  woensdag 9 mei 2018 @ 19:05:45 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179047020
quote:
7s.gif Op woensdag 9 mei 2018 19:02 schreef Californium het volgende:

[..]

Op het moment dat ze samen hebben afgesproken dat zij huismoeder zou worden bepaal je eigenlijk dat het voor haar na een x aantal jaar moeilijker wordt om weer in te treden. Ik spreek niet goed dat zij vreemd is gegaan maar wij weten niet welke oorzaak dit heeft en wat hier allemaal vooraf is gegaan. Het is nooit zo zwart wit...

En ik weet niet precies wat ze gaan veranderen, maar dit zal nooit helemaal verdwijnen, en terecht!
Daarbij help je TS niet met "het is belachelijk!!!" geroep.
De regels zijn zoals ze zijn, daar dien je je bewust van te zijn als je trouwt, en als je reden had onder huwelijkse voorwaarden te trouwen dan mag ik hopen dat daar ook over nagedacht is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179047310
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 19:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarbij help je TS niet met "het is belachelijk!!!" geroep.
De regels zijn zoals ze zijn, daar dien je je bewust van te zijn als je trouwt, en als je reden had onder huwelijkse voorwaarden te trouwen dan mag ik hopen dat daar ook over nagedacht is.
Helemaal mee eens. Als je kinderen neemt in een relatie dan denk je daar (hoop ik) over na en ook hoe dit gaat als het kind er is. Gaat vrouw minder werken / gaat man minder werken of gaan ze beiden minder werken. In Nederland is het nog vaak zo dat de vrouw minder gaat werken omdat de vrouw dit wil / de man zelf niet minder wil werken / dit het meest voordelig is en dus stem je samen in met een verlies van inkomen van de vrouw. Het is niet raar dat dit gecompenseerd wordt als je uit elkaar gaat.

Tevens (en gelukkig) zie ik steeds vaker om mij heen dat vader EN moeder een dagje minder gaan werken en bij gescheiden stellen dit zo blijft en de verzorging van de kinderen ook 50 / 50 blijft. Op deze manier gaat niemand erop achteruit in inkomen en wordt er afgesproken dat geen partneralimentatie komt. :)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_179047731
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 18:55 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens, als iemand zoals bij TS bewust vreemdgaat
In tegenstelling tot "onbewust vreemdgaan"?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179047851
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 18:55 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens, als iemand zoals bij TS bewust vreemdgaat en dan ook nog ff 12 jaar geld blijft melken bij jou, dan heeft zij daar schuld aan, zij kiest om vreemd te gaan!

Het zou haar sieren als ze afziet van de partneralimentatie (maar dat doet ze niet, want gratis geld).

Sorry voor de lichte off-topic, ik kan gewoon slecht tegen onrecht.

Volgens mij zijn ze wel bezig om de wet aan te passen.
De wet wordt wel aangepast, maar zeker niet conform jouw idee.

En natuurlijk is zijn ex volledig verantwoordelijk voor het vreemdgaan. Maar het mislukken van de relatie is vaak niet te wijten aan maar 1 ding.
pi_179047903
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 19:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]

In tegenstelling tot "onbewust vreemdgaan"?
She slipped, fell and landed on his dick.
pi_179047953
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 19:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

She slipped, fell and landed on his dick.
En kreeg een SOA van de wc-bril
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 9 mei 2018 @ 22:26:07 #80
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179052719
Met jouw onregelmatige werk is een strakke bezoeksregeling niet te doen. Er kan immers eigenlijk niets met jouw afgesproken worden. De zorgplicht zal daardoor op haar komen liggen, jij kan daar niet aan voldoen.

Je bent dus in deze situatie afhankelijk van onderlinge afspraken. Van in hoeverre zij bereid is je toegang tot de kinderen te geven.
Als ze nu daar heel redelijk in is is dat geen garantie voor de toekomst. De mogelijke problemen beginnen pas als jij eigenlijk dan de kinderen zou hebben en dat niet doorgaat. Of dat jij graag de kinderen dan en dan wilde, maar dat haar niet uitkomt. Jullie levens gaan een ander pad lopen, waardoor er momenten zullen zijn (meer of minder) waarin jullie planningen gaan botsen.
Dit is een grote valkuil.

Zover ik weet (correct me if I'm wrong) is het mogelijk later bezoeksregelingen te veranderen. Als het jullie lukt om als ouders goed door een deur te blijven gaan, deze scheiding in redelijkheid doorkomen, is het misschien mogelijk om af te spreken we proberen het nu zo. Mocht het dan toch niet lekker lopen zoek ik (ts) een andere baan en veranderen we de bezoeksregeling.

Maar als het nu al stroef gaat is het beter gelijk alles goed vast te leggen zonder dat je er teveel bij inschiet. En dan moet je kiezen, want met deze situatie kan jij gewoonweg geen gunstige bezoeksregeling krijgen. Simpelweg omdat je een onzekere verzorger bent, er zomaar niet kan zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179058103
Onregelmatig als in oproepbaar of gewoon ploegendienst waarbij je nu al weet dat je donderdag over 4 maanden nachtdienst hebt?

Groot verschil
  donderdag 10 mei 2018 @ 10:19:28 #82
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179058593
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 09:37 schreef hoechst het volgende:
Onregelmatig als in oproepbaar of gewoon ploegendienst waarbij je nu al weet dat je donderdag over 4 maanden nachtdienst hebt?

Groot verschil
Oproepbaar en dan op een manier waarvoor je niet even een flexibele oppas in kan zetten.
Dit zegt de ts:

Werk is bij mij erg onregelmatig, dwz dat ze nu kunnen bellen om voor een week of 2 weg te gaan, of korter of langer.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179058730
Dan moet ts even een au pair regelen of een nieuwe vrouw.
pi_179059146
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 23:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat er 12 jaar partneralimentatie betaald mag worden en dat ik hem daarmee feliciteer.
Niet als zijn ex al een nieuwe man heeft
5 Ferrari's op videoband!
pi_179059196
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 10:29 schreef hoechst het volgende:
Dan moet ts even een au pair regelen of een nieuwe vrouw.
Een Thaise/Zweedse au-pair lijkt me wel de enige goede oplossing.
5 Ferrari's op videoband!
  donderdag 10 mei 2018 @ 11:45:11 #86
451005 Grems
Clown World
pi_179060088
Mannen die trouwen :')
  donderdag 10 mei 2018 @ 11:47:43 #87
451005 Grems
Clown World
pi_179060117
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 10:52 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Niet als zijn ex al een nieuwe man heeft

Officieel gaan samenwonen of 12 jaar gratis geld vangen.. hmm..
pi_179060992
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:47 schreef Grems het volgende:

[..]

Officieel gaan samenwonen of 12 jaar gratis geld vangen.. hmm..
wat een onzin zeg :')
Alsof elke vrouw alleen maar gratis geld wil..
compact en kleverig.
  donderdag 10 mei 2018 @ 12:45:18 #89
451005 Grems
Clown World
pi_179061058
quote:
13s.gif Op donderdag 10 mei 2018 12:40 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat een onzin zeg :')
Alsof elke vrouw alleen maar gratis geld wil..
Waar zeg ik iets over elke vrouw?

Seksistisch hoor.
pi_179061068
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 10:29 schreef hoechst het volgende:
Dan moet ts even een au pair regelen of een nieuwe vrouw.
Dat laatste kan ik hem aanbevelen, kijkend naar mijn situatie.

Al moet ik bij haar niet aankomen met dat ze dagenlang op mijn kinderen moet passen. Te pril, te jong, enz.

Als korte termijnoplossing zie ik die dus niet zo snel.
pi_179061095
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 11:45 schreef Grems het volgende:
Mannen die trouwen :')
Ja, het is dom. Maar ik kan mij zo voorstellen dat ik er weer een keer in zal trappen hoor. Als het om vrouwen gaat ben je toch geneigd om op een verkeerd niveau te gaan denken. ;)
pi_179061545
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij kent de situatie helemaal niet. Het hangt van vele zaken af en als zijn vrouw ook zelf kan werken zal een rechter geneigd zijn om de termijm te bekorten, of anderszins de alimentatie bij te stellen. Daarnaast kan zijn inkomen ook gewoon te laag zijn voor partneralimentatie.

Kortom: jij weet dat niet.
Of de vrouw in kwestie heeft geen behoefte aan partneralimentatie.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_179061595
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Of de vrouw in kwestie heeft geen behoefte aan partneralimentatie.
Kan ook. Al lijkt het mij hoe dan ook wel reëel gelet op de afspraken dat ze dat voor een bepaalde periode krijgt mocht ze dat nodig hebben.
pi_179061734
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Kan ook. Al lijkt het mij hoe dan ook wel reëel gelet op de afspraken dat ze dat voor een bepaalde periode krijgt mocht ze dat nodig hebben.
Als zij in goed overleg is gestopt met werken om voor de kinderen te zorgen en daar nu hinder van ondervindt bij het vinden van een baan, dan vind ik het te verantwoorden dat er partneralimentatie verwacht wordt. In alle andere gevallen vind ik partneralimentatie echt een achterhaald concept. En met mij vast ook anderen en daarom vulde ik jouw nuance aan: als aanvulling op jouw nuance dat niet in iedere situatie er (maximaal) partneralimentatie wordt toegekend zijn er ook mensen die zelf beslissen er vanaf te zien.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_179061963
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Als zij in goed overleg is gestopt met werken om voor de kinderen te zorgen en daar nu hinder van ondervindt bij het vinden van een baan, dan vind ik het te verantwoorden dat er partneralimentatie verwacht wordt. In alle andere gevallen vind ik partneralimentatie echt een achterhaald concept. En met mij vast ook anderen en daarom vulde ik jouw nuance aan: als aanvulling op jouw nuance dat niet in iedere situatie er (maximaal) partneralimentatie wordt toegekend zijn er ook mensen die zelf beslissen er vanaf te zien.
Als je samen een relatie hebt maak je keuzes waarbij je rekening houdt met elkaar. Zeker als er kinderen zijn geldt dat er meestal wel een partner is die keuzes maakt die ten koste gaan van de verdiencapaciteit en ten goede komen aan het gezin.

Dus in die zin zie ik dat er nog steeds een ruime behoefte bestaat aan partneralimentatie en zie ik niet dat het achterhaald zou zijn.
pi_179064816
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 10:52 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Niet als zijn ex al een nieuwe man heeft

Alleen als ze samen gaan wonen... En dat zal wel niet want gratis geld
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179064835
quote:
13s.gif Op donderdag 10 mei 2018 12:40 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat een onzin zeg :')
Alsof elke vrouw alleen maar gratis geld wil..
Nee alleen maar vrouwen die met werken stoppen, zoals in geval van TS
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179068660
Heb je wel een jaar rooster waarop staat wanneer je werk?

Zelf zit ik in de volcontinue en mijn kinderen komen op de dagen dat ik vrij ben 2/3 dagen per week, en een aantal vakantie dagen.Dus dat kan in het weekend of door de weeks zijn.

Als je nog een convenant moet opstellen probeer het er dan zo in te zetten dat je de kinderen drie dagen per week heb. Dan krijg je belastinggeld terug voor de verzorging van je kinderen. En je kan eventueel in de kinderbijslag delen met je ex als dat nodig is.
pi_179068680
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 12:45 schreef Grems het volgende:

[..]

Waar zeg ik iets over elke vrouw?

Seksistisch hoor.
o wacht, jij kent TS zn ex natuurlijk ^O^
compact en kleverig.
pi_179068689
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 16:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee alleen maar vrouwen die met werken stoppen, zoals in geval van TS
nee hoor, die ook niet allemaal.

Samme zeg, wat n triest gezeik weer. :')
compact en kleverig.
pi_179068762
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 19:01 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee hoor, die ook niet allemaal.

Samme zeg, wat n triest gezeik weer. :')
Jawel hoor, er is namelijk niemand die ze aanneemt omdat ze te lang uit het arbeidsproces zujn geweest en omdat ze max 24u willen werken en natuurlijk minimaal 3000Euro p/m willen verdienen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179069357
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 19:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jawel hoor, er is namelijk niemand die ze aanneemt omdat ze te lang uit het arbeidsproces zujn geweest en omdat ze max 24u willen werken en natuurlijk minimaal 3000Euro p/m willen verdienen
prima
compact en kleverig.
pi_179069525
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:22 schreef cunial het volgende:

Ik gok zomaar dat ze daar wel intrekt.
Deed de ex van een vriend van mij ook *O* Ik was helemaal blij voor hem, want in 1 klap van de alimentatieplicht (de partneralimentatie dan) af.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')