abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179242724
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat hij geen oorlogsvluchteling is? Omdat hij werk had daar?
Newsflash, de meeste vluchtelingen van daar hadden dat.

Hij is gevlucht omdat hij geen deel van die oorlog uit wilde maken. Ergo, oorlogsvluchteling.
Nee, een deserteur is niet hetzelfde als een vluchteling. Hij liep daar geen direct gevaar, was gewoon werkzaam als ober. Maar hij wilde niet het leger in. Dat is een prima standpunt, maar daarmee ben je nog geen vluchteling.
pi_179242752
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wil je nu beweren dat na de tweede wereldoorlog de overlevende geen geestelijke problemen hadden en in sommige gevallen zelfs gewelddadig werden?
Ja, zeker wel. En die mensen gingen dan in SyriŽ kelen doorsnijden. :?
pi_179242854
quote:

[..]

Wil je nu beweren dat na de tweede wereldoorlog de overlevende geen geestelijke problemen hadden en in sommige gevallen zelfs gewelddadig werden?
Nee, nu wordt veelal als excuus gebruikt dat het een oorlogsslachtoffer is. Dat gebruiken enkelen als excuus voor hun daden, ik vraag mij dan af hoe het zit met de slachtoffers van WW2. Dan wil ik het niet alleen over de slachtoffers hebben, maar ook de militairen en burgers die hebben gevochten voor hun land en vrijheid. Zij hebben misschien nog wel een grotere horror gezien dan het volk in gevechtsleeftijd wat massaal vlucht. Hebben zij zich daarna ook zo zwaar misdragen? Gezien het grote aantal oorlogsslachtoffers zouden steekpartijen toch dagelijkse kost moeten zijn geweest?
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:37:06 #204
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179242899
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:30 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Nee, een deserteur is niet hetzelfde als een vluchteling. Hij liep daar geen direct gevaar, was gewoon werkzaam als ober. Maar hij wilde niet het leger in. Dat is een prima standpunt, maar daarmee ben je nog geen vluchteling.
Je weet dat de meeste gewoon een baan hadden? Je weet dat het oorlogsgebied was en jouw idee van geen direct gevaar nogal onzinnig is?

Nee hoor, het is geen direct gevaar als je gedwongen soldaatje moet spelen voor een nare dictator. Als de keuze is kies voor soldaatje spelen voor een nare dictator, of soldaatje spelen voor rebellen/terroristen is er wel degelijk direct gevaar. Dat je midden in een oorlog zit en de bommen zomaar om je oren kunnen vliegen is echt een heel stabiele situatie. Helemaal geen direct gevaar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179242938
quote:

[..]

Het is natuurlijk wel een interessant om na te gaan of er een verschil is met hoe soortgelijke geestelijke problematiek toentertijd tot uiting kwam.
Leven is het verliezen van illusies. - LK | In Antwerpen in de categorie 0-9 jaar is 75% van allochtone origine.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:39:19 #206
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179242957
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nee, nu wordt veelal als excuus gebruikt dat het een oorlogsslachtoffer is. Dat gebruiken enkelen als excuus voor hun daden, ik vraag mij dan af hoe het zit met de slachtoffers van WW2. Dan wil ik het niet alleen over de slachtoffers hebben, maar ook de militairen en burgers die hebben gevochten voor hun land en vrijheid. Zij hebben misschien nog wel een grotere horror gezien dan het volk in gevechtsleeftijd wat massaal vlucht. Hebben zij zich daarna ook zo zwaar misdragen? Gezien het grote aantal oorlogsslachtoffers zouden steekpartijen toch dagelijkse kost moeten zijn geweest?
Sommige wel ja. Zelfs zonder achterliggende sluimerende geestelijke problemen zoals schyzo zijn, of psychotisch zijn. Enkel ptts is al een fikse bitch.

Lees je eens in over de geestelijke consequenties bij soldaten e.d., die zijn niet misselijk en zeer problematisch.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179242959
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je weet dat de meeste gewoon een baan hadden? Je weet dat het oorlogsgebied was en jouw idee van geen direct gevaar nogal onzinnig is?

Nee hoor, het is geen direct gevaar als je gedwongen soldaatje moet spelen voor een nare dictator. Als de keuze is kies voor soldaatje spelen voor een nare dictator, of soldaatje spelen voor rebellen/terroristen is er wel degelijk direct gevaar. Dat je midden in een oorlog zit en de bommen zomaar om je oren kunnen vliegen is echt een heel stabiele situatie. Helemaal geen direct gevaar.
En dan is jouw oplossing dus: we halen dat oorlogsgebied maar naar Nederland. Kan hij hier soldaatje spelen, terwijl hij dat daar zogenaamd niet wilde?
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:41:20 #208
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179243006
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel een interessant om na te gaan of er een verschil is met hoe soortgelijke geestelijke problematiek toentertijd tot uiting kwam.
Net als nu verschillend. De een richt het naar binnen, de ander naar buiten. Maar dat soort trauma is nooit goed nieuws. Hoe dat opgepikt wordt/behandeld wordt is essentieel in het niet laten uitlopen in drama's.
pi_179243008
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Sommige wel ja. Zelfs zonder achterliggende sluimerende geestelijke problemen zoals schyzo zijn, of psychotisch zijn. Enkel ptts is al een fikse bitch.

Lees je eens in over de geestelijke consequenties bij soldaten e.d., die zijn niet misselijk en zeer problematisch.
Ik ben er mee bekend, alleen wat wederom niet klopt is de verhouding. Hoeveel miljoenen oorlogsslachtoffers zijn er wel niet sinds WW2? En hoeveel % daarvan is wild om zich heen gaan steken. Net zoals met de criminaliteit lijken sommige groepen weer de overhand te nemen, en natuurlijk ligt het weer aan alle bijzaken behalve de cultuur of achterliggende ideologie.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:45:06 #210
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179243087
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:39 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

En dan is jouw oplossing dus: we halen dat oorlogsgebied maar naar Nederland. Kan hij hier soldaatje spelen, terwijl hij dat daar zogenaamd niet wilde?
Mijn oplossing is stoppen met geestelijke gezondheidszorg uitkleden. Zodat mensen toegang hebben/gedwongen worden tot hulp zodat de kans dat het tot een drama uitloopt zo klein mogelijk wordt gehouden.

In dit specifieke geval weet ik niet zeker of er geen invloeden van buitenaf waren die misbruik van de 'gekte' van deze man hebben gemaakt. Dat dient uitgezocht te worden en evt bestraft te worden (als dat zo is dus).

Misbruik van kwetsbare mensen moet voorkomen worden, geestelijke gezondheidszorg moet op hoog niveau blijven. Dat voorkomt ellende.
pi_179243111
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Net als nu verschillend. De een richt het naar binnen, de ander naar buiten. Maar dat soort trauma is nooit goed nieuws. Hoe dat opgepikt wordt/behandeld wordt is essentieel in het niet laten uitlopen in drama's.
Nou ja, dat zou je dus moeten aantonen. Toen werd het e.e.a. uiteraard minder vaak gedocumenteerd maar Europese vluchtelingen die Canadese of Amerikaanse burgers de keel doorsneden bijvoorbeeld? Ik zie het niet voor me. Een huisraad op straat, hoogstens. Een opstootje in de kroeg, met mogelijk een iets hardere klap dan verstandig. Maar nee, wat we hier toch regelmatig en steeds vaker zien; daar volgens mij was daar geenszins spraken van. Niet in de EU, niet in Zuid- of Midden-Amerika. Maar nogmaals; ik geef toe dat ik er volkomen naast kan zitten. Ik vermoed alleen wel dat het een allang aangehaald relativeringsargument was geweest, als het aantoonbaar was geweest.
Leven is het verliezen van illusies. - LK | In Antwerpen in de categorie 0-9 jaar is 75% van allochtone origine.
pi_179243184
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nou ja, dat zou je dus moeten aantonen. Toen werd het e.e.a. uiteraard minder vaak gedocumenteerd maar Europese vluchtelingen die Canadese of Amerikaanse burgers de keel doorsneden bijvoorbeeld? Ik zie het niet voor me. Een huisraad op straat, hoogstens. Een opstootje in de kroeg, met mogelijk een iets hardere klap dan verstandig. Maar nee, wat we hier toch regelmatig en steeds vaker zien; daar volgens mij was daar geenszins spraken van. Niet in de EU, niet in Zuid- of Midden-Amerika. Maar nogmaals; ik geef toe dat ik er volkomen naast kan zitten. Ik vermoed alleen wel dat het een allang aangehaald relativeringsargument was geweest, als het aantoonbaar was geweest.
Geromantiseerd gelul. Veteranen laten bijvoorbeeld vaak huiselijk geweld en misbruik zien.
Op woensdag 7 februari 2018 11:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd de denkbeelden van die Taylor best meevallen.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:49:44 #213
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179243196
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik ben er mee bekend, alleen wat wederom niet klopt is de verhouding. Hoeveel miljoenen oorlogsslachtoffers zijn er wel niet sinds WW2? En hoeveel % daarvan is wild om zich heen gaan steken. Net zoals met de criminaliteit lijken sommige groepen weer de overhand te nemen, en natuurlijk ligt het weer aan alle bijzaken behalve de cultuur of achterliggende ideologie.
Ja?

Deze ober, die van een drankje en een vrouwtje hield, nooit naar de moskee ging of andere islamitische gewoontes volgde was zo'n ontzettende moslim?

Je beeld van syrie (voor de oorlog) klopt niet. Er was een stevige seculiere stroom daar. Heel veel mensen waren op z'n hoogst moslim in naam.

Dat maar willen wijzen naar de islam maakt dat het probleem niet oplost. Hier speelt dat amper een rol bij de man zelf. Waarbij ik de kanttekening maak dat het evt mogelijk is dat andere religekjes misbruik hebben gemaakt van iemand die ziek was.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:51:20 #214
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179243234
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Lees je in over de poblemen met bv soldaten die weer terugkeren in de maatschappij. Zie ook dat die problemen ernstiger worden naarmate er minder gedegen geestelijke gezondheidszorg is.

Is best wel een groot onderwerp, hoop over geschreven. Dus je kan je uitleven.
En nee, dat gaat niet over een keer ruzie in de kroeg, maar van zelfmoord tot mensen vermoord.
pi_179243292
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Lees je in over de poblemen met bv soldaten die weer terugkeren in de maatschappij. Zie ook dat die problemen ernstiger worden naarmate er minder gedegen geestelijke gezondheidszorg is.

Is best wel een groot onderwerp, hoop over geschreven. Dus je kan je uitleven.
En nee, dat gaat niet over een keer ruzie in de kroeg, maar van zelfmoord tot mensen vermoord.
Malek was geen soldaat en al helemaal geen veteraan. Malek is gewoon een laffe hond die zijn dienstplicht ontliep door illegaal naar Nederland te migreren en hier vervolgens met een zwetsverhaal een verblijfsvergunning bij elkaar gelogen heeft.
pi_179243345
Veteranen zijn niet hetzelfde als vluchtelingen. Een groot deel van de problematiek volgt uit de perceptie van het eigen handelen in oorlogssituaties, niet het aanschouwen -of zelfs meemaken- van leed. Dat levert een ander traumabeeld op. Huiselijk geweld (tot in het extreme/dodelijke) en dergelijke problematiek laten zich niet vergelijken met het doorsnijden van de kelen van willekeurige passanten. Dat ligt toch buiten het actie-bereik van veteranen. Het gros keert zich namelijk inderdaad voornamelijk tegen zichzelf of tegen zij die hen confronteren met zichzelf (hun oude zelf): directe familie.
pi_179243392
En dan nog, als we de vergelijking beperken tot huiselijk geweld: een afgehakt babyhoofdje en een de keel doorgesneden moeder achterlaten op een treinperron, zoals een paar weken geleden in DL te zien was, is ook niet typisch de modus operandi van een (westerse) veteraan.
pi_179243402
Het verhaal van Malek in een notendop:

- Een ober in SyriŽ wil geen soldaatje spelen in het leger van Assad.

- Dus reist hij illegaal naar Nederland om soldaatje te gaan spelen in de straten van Den Haag.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:59:50 #219
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179243442
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:54 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Malek was geen soldaat en al helemaal geen veteraan. Malek is gewoon een laffe hond die zijn dienstplicht ontliep door illegaal naar Nederland te migreren en hier vervolgens met een zwetsverhaal een verblijfsvergunning bij elkaar gelogen heeft.
Laffe hond omdat je niet wil sterven voor een eikel of een drol? Want dat was de keuze.

Jouw beeld dat het zo veilig was klopt gewoonweg niet.
pi_179243466
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Lees je in over de poblemen met bv soldaten die weer terugkeren in de maatschappij.
Toon jij nou maar gewoon aan dat Europeanen soortgelijk gedrag vertoonde nŠ de oorlog.
pi_179243513
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Laffe hond omdat je niet wil sterven voor een eikel of een drol? Want dat was de keuze.

Is al uitgerekend of de bootvluchteling veiliger was door op de boot te springen dan in SyriŽ of een vluchtelingenkamp te blijven?
pi_179243578
Goed, weer de vloer aangeveegd met de casuals. Ik hoor het wel weer :W
  vrijdag 18 mei 2018 @ 16:07:29 #223
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179243619
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Toon jij nou maar gewoon aan dat Europeanen soortgelijk gedrag vertoonde nŠ de oorlog.
Lees je in. Net zoals nu geld dat sommige dat deden, anderen niet.

Je moet niet net doen alsof elke syrische vluchteling dit doet. Ook daar is dit een minderheid.

1) 94% of veterans will never commit a violent crime.

2) During 1995-2001, there were 184 homicides in the USA caused by active-duty military and new veterans. From 2001-07, there were 349, an 89% increase when there were actually fewer troops stationed in the US than before.

3) Of the homicides committed by OEF/OIF forces in the USA, one third of the victims were immediate family and one fourth were other members of the armed forces.

4) Combat veterans are responsible for almost 21% of domestic violence calls nationwide and 20% of suicide calls.

5) On the Domestic Violence Hotline, calls from military families tripled from 2006-2011, a time when abuse rates nationwide were declining.

6) In one study, over 30% of a group of veterans diagnosed with PTSD self-reported committing at least one act of aggression in the previous year– mostly minor– but almost 11% self-reported at least one seriously violent act.

7) At Fort Carson, Colorado, the number of soldiers charged with domestic violence rose more than 250% from 2006- 2009.

8) Domestic abuse in the Army rose 177% from 2003-2010.

9) A British study of Iraq and Afghanistan returning soldiers found that in those under 30 y/o, 20% had a conviction for violent offences compared with 6.7% of civilians the same age.

10) A British study found that soldiers in combat roles were 50% more likely than those in noncombat roles to commit assault or threaten violence after returning home.
pi_179243637
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Lees je in. Net zoals nu geld dat sommige dat deden, anderen niet.

Nogmaals: veteranen zijn niet hetzelfde als vluchtelingen.

Try again.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 16:10:34 #225
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179243672
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Try again.
Ben je echt te dom om te begrijpen dat ptss hoer een enorme factor in is?
Of beter gezegd, te beroerd je in te lezen hoe geestelijke problemen/ziekte hierin een enorme factor speelt?
pi_179243712
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ben je echt te dom om te begrijpen dat ptss hoer een enorme factor in is?
Of beter gezegd, te beroerd je in te lezen hoe geestelijke problemen/ziekte hierin een enorme factor speelt?
Ik raad je aan om je in te lezen in PTSS alvorens je het aangrijpt om onzinnige vergelijkingen te maken.
pi_179243885
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:55 schreef LelijKnap het volgende:
Veteranen zijn niet hetzelfde als vluchtelingen. Een groot deel van de problematiek volgt uit de perceptie van het eigen handelen in oorlogssituaties, niet het aanschouwen -of zelfs meemaken- van leed. Dat levert een ander traumabeeld op. Huiselijk geweld (tot in het extreme/dodelijke) en dergelijke problematiek laten zich niet vergelijken met het doorsnijden van de kelen van willekeurige passanten. Dat ligt toch buiten het actie-bereik van veteranen. Het gros keert zich namelijk inderdaad voornamelijk tegen zichzelf of tegen zij die hen confronteren met zichzelf (hun oude zelf): directe familie.
Dom gelul. In de VS zijn er meerdere veteranen die mensen hebben neer- of doodgestoken. In Zuid-CaliforniŽ zijn bijvoorbeeld 4 daklozen door een veteraan met een mes bewerkt.
pi_179243916
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik raad je aan om je in te lezen in PTSS alvorens je het aangrijpt om onzinnige vergelijkingen te maken.
PTSS maakt een belangrijk onderscheid tussen vluchteling of veteraan, ja? Waar kunnen we deze bullshit terugvinden?
pi_179243925
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Laffe hond omdat hij niet zijn dienstplicht wilde voldoen, maar wel in Den Haag drie onschuldige en ongewapende personen probeerde te vermoorden.
pi_179243941
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:06 schreef LelijKnap het volgende:
Goed, weer de vloer aangeveegd met de casuals. Ik hoor het wel weer :W
:D
  vrijdag 18 mei 2018 @ 16:25:11 #231
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179243979
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Gvd wat een domheid. Hier kan ik niet tegenop.
pi_179243991
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Try again.
En vluchtelingen zijn niet hetzelfde als illegale migranten.

Malek was geen veteraan en ook geen vluchteling, maar wel een illegale migrant die op clandestiene wijze in Nederland terecht is gekomen, alwaar hij zijn terroristische daad heeft uitgevoerd.
pi_179244004
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:25 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

En vluchtelingen zijn niet hetzelfde als illegale migranten.
Je mist de context geloof ik.
pi_179244022
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Deze man is met zijn broer op een klein bootje uit Syrie aangekomen. Kort nadat hij een verblijfsvergunning kreeg heeft hij gezinshereniging aangevraagt voor oa zijn vader. Die is afgewezen.

Daarop heeft hij zijn vader geadviseerd ook met een bootje de oversteek te wagen. Zijn vader is daarbij verdronken. Toen zijn zijn geestelijke problemen begonnen.

De oorlog was dus geen factor in zijn geestelijke problematiek.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179244044
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je mist de context geloof ik.
Nee hoor. De hele discussie over veteranen en vluchtelingen kan hier achterwege blijven.

Malek is een terrorist die onder valse voorwendselen en clandestien in Nederland terecht is gekomen.
pi_179244055
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Deze man is met zijn broer op een klein bootje uit Syrie aangekomen. Kort nadat hij een verblijfsvergunning kreeg heeft hij gezinshereniging aangevraagt voor oa zijn vader. Die is afgewezen.

Daarop heeft hij zijn vader geadviseerd ook met een bootje de oversteek te wagen. Zijn vader is daarbij verdronken. Toen zijn zijn geestelijke problemen begonnen.

De oorlog was dus geen factor in zijn geestelijke problematiek.
Dat is veel te kort door de bocht.
pi_179244072
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:27 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Nee hoor. De hele discussie over veteranen en vluchtelingen kan hier achterwege blijven.
Wat mij betreft ook, maar LelijKnap is weer eens dingen uit z'n duim aan het zuigen.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 16:29:36 #238
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179244093
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:27 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Malek is een terrorist die onder valse voorwendselen en clandestien in Nederland terecht is gekomen.
Een terrorist zelfs...
pi_179244105
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die laatste bewering bedoel je? De rest zijn namelijk feiten.
En die laatste bewering is daarop gebazeerd
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179244108
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is juist een uitstekende samenvatting.

Het Nederlandse migratiebeleid is nogal pervers. Het moedigt mensen aan om illegaal naar Europa te reizen. Dat is een gevaarlijke reis, maar als het lukt dan volgt de beloning: de rest van je leven niet meer hoeven te werken, gratis huisvesting, gratis gezondheidszorg, gratis uitkering, gratis cannabis.
pi_179244125
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Een terrorist zelfs...
Oh, heb ik je geschokt? Wil je soms ontkennen dat hij een terrorist is?
  vrijdag 18 mei 2018 @ 16:33:43 #242
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179244181
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:30 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Tot nu toe wijst bar weinig daarop. Wijst het meeste op geestenziek en waanbeelden.

Nogmaals, ik sluit niet uit dat anderen misbruik hebben gemaakt van zijn geesteziekte. Dat moet grondig onderzocht worden.
pi_179244211
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die laatste bewering bedoel je? De rest zijn namelijk feiten.
En die laatste bewering is daarop gebazeerd
Er zit nogal wat tijd tussen zijn psychose en de dood van zijn vader.
pi_179244222
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:30 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Een terrorist die niet handelt uit ideologische of religieuze motieven maar psychotisch is. Jaja.
pi_179244261
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Tot nu toe wijst bar weinig daarop. Wijst het meeste op geestenziek en waanbeelden.

Nogmaals, ik sluit niet uit dat anderen misbruik hebben gemaakt van zijn geesteziekte. Dat moet grondig onderzocht worden.
Geestenziekte en waanbeelden sluiten terrorisme niet uit.

Integendeel. De meeste terroristen, zo niet alle, zijn in feite geestesziek.

De drievoudige moordpoging van Malek was zonder enige twijfel een terroristische daad, die vooraf ook al was aangekondigd. En daarmee is Malek dus een terrorist, geestesziek of niet - dat doet er niet toe.
pi_179244283
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zit nogal wat tijd tussen zijn psychose en de dood van zijn vader.
Wie heeft het over een psychose? Weet jij er soms meer van? Dat hij een psychose zou hebben, is helemaal nog niet in de media geweest.
pi_179244284
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:37 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Geestenziekte en waanbeelden sluiten terrorisme niet uit.
Je kunt pas van terrorisme spreken als er duidelijkheid is over het motief. Dat is er nog niet.
pi_179244290
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een terrorist die niet handelt uit ideologische of religieuze motieven maar psychotisch is. Jaja.
Psychotisch? Waar haal je dat vandaan?
pi_179244297
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:38 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Wie heeft het over een psychose? Weet jij er soms meer van? Dat hij een psychose zou hebben, is helemaal nog niet in de media geweest.
Hij was bang voor de Mossad na een periode van veel blowen, heeft zijn broer in z'n gezicht geslagen en is opgenomen geweest bij Parnassia.
pi_179244303
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je kunt pas van terrorisme spreken als er duidelijkheid is over het motief. Dat is er nog niet.
Onzin. Het motief doet niet ter zake. Dit was een terroristische daad.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')