abonnement Unibet Coolblue
pi_179011390
Ik wil de onderzijde van de carport gaan aftimmeren, hier wil ik twee LED inbouwspots inbouwen met een bewegingssensor, een stopcontact en een bewakingscamera.
Er ligt nu een 4 aderige voedingskabel, die op een 3 standenschakelaar is aangesloten.
Is er iemand die mij kan helpen met het maken van een aansluitschema?
Het stopcontact en de voeding voor de camera moeten constant zijn aangesloten, de spotjes moeten aan gaan door de bewegingssensor. Met de drie standen schakelaar kan ik dan de lampen uitschakelen, laten werken op de bewegingsmelder, of uitschakelen.
pi_179012361
Een vier-aderige voedingskabel is vermoedelijk bruin-blauw-groengeel-zwart? Die zijn bedoeld om een geschakelde fase te gebruiken (een lamp bijvoorbeeld).

Wat bedoel je hier precies met een driestandenschakelaar? één ingaand contact dat je naar één van twéé uitgaande contacten kan schakelen inclusief een stand dat er helemáál geen uitgaand contact geschakeld is?
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_179012488
De drie standenschakelaar kan ik gebruiken om de lampen helemaal uit te schakelen, ook dat deze niet meer reageren op de bewegingsmelder (stand 1) of dat de lampen aangaan bij beweging (stand 2) of continu blijven branden (stand 3)
pi_179012549
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:02:12 #5
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179014241
Welke bewegingsmelder?
Komt die melder ook aan het eind van de kabel te zitten of bij de schakelaar?
En die stopcontacten moeten geaard zijn, aangezien buiten.

[ Bericht 46% gewijzigd door Woelwater op 08-05-2018 15:07:31 ]
pi_179017511
Moeten de contactdoos en de camera blijven werken als je de verlichting geforceerd uit zet met de driestandenschakelaar?

Dan heb je naar mijn idee 5 aders nodig.

Of is het een grondkabel met 4 aders + aardlitze?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')