abonnement Unibet Coolblue
pi_179032028
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:15 schreef TillyB het volgende:

[..]

Strandweer is bijna weer voorbij, dat probleem ook weer opgelost. ^O^
Ja, morgen wordt het al een klap kouder, toch?
pi_179032064
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:15 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Met het werk? Hebben jullie een vip-tafel in een louche tent?
Nee niet met 't werk. Gewoon zomaar helemaal zelf.
quote:
[..]

Misschien vind je de Congolese Rumba wel leuk. Dat is daar op één of andere manier een hele populaire stroming, al meer dan een halve eeuw. Geen idee waarom en hoe :D

Is eigenlijk een Cubaanse rumba, lijkt in niks op de oorspronkelijke muziek in Congo.

Muziekje is nog wel aardig maar die stem gaat door merg en been.
pi_179032109
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:19 schreef Lyza666 het volgende:

[..]

Nee niet met 't werk. Gewoon zomaar helemaal zelf.
Toeter je even als je bij de S112 op de A10 bent?
quote:
[..]

Muziekje is nog wel aardig maar die stem gaat door merg en been.
Ja, daar was ik al bang voor.

Deze jongens hebben wel mooie stemmen.

pi_179032175
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:21 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Toeter je even als je bij de S112 op de A10 bent?
Altijd.
quote:
[..]

Ja, daar was ik al bang voor.

Deze jongens hebben wel mooie stemmen.

Beter. Dat wel.
pi_179032200
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:16 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ja, morgen wordt het al een klap kouder, toch?
Volgens mij donderdag pas echt?
TEAM BAKSTEEN
pi_179032225
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:26 schreef Lyza666 het volgende:

[..]

Altijd.

[..]

Beter. Dat wel.
Ik werd daarover getipt door een Belg die ik in Paradiso sprak. Echt, er zijn mensen die over Congolese muziek met elkaar spreken.
pi_179032238
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:28 schreef TillyB het volgende:

[..]

Volgens mij donderdag pas echt?
O ja, ik zie dat de voorspelling bijgesteld is. Eerder zou het nog maximaal 19 graden worden.
pi_179032330
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:30 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik werd daarover getipt door een Belg die ik in Paradiso sprak. Echt, er zijn mensen die over Congolese muziek met elkaar spreken.
Onbegrijpelijk.

Bedtijd. Welterusten alvast :W
pi_179032349
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:35 schreef Lyza666 het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk.

Bedtijd. Welterusten alvast :W
Fijne dag morgen. Trusten :W
  Intelligentste user 2022 woensdag 9 mei 2018 @ 00:58:48 #185
222817 Recce
pi_179032548
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 20:57 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Gaat best goed, ik ben nog flink aan het freewheelen maar pak het allemaal best snel weer op. Het leert ook veel makkelijker als je opnieuw begint met de kennis van waar je destijds goed of slecht in was en bij welke dingen je nu de kans hebt om ze echt anders aan te pakken. Ik moet daar nu wel binnenkort duidelijke keuzes in maken.

Ik speel nog steeds op de ruwe roundwound snaren, heb weinig last van m'n vingertoppen maar af en toe wel flink spierpijn in mijn handen en rechter onderarm.
Toen ik opnieuw begon met spelen, ging het ook best vlot. Ik kwam toen best snel op mijn oude niveau, dus je verleert het kennelijk nooit.
Welke keuzes moet je maken? Speelstijl, genre?

Als je maar zorgt dat je niet opnieuw een blessure krijgt. :D Dat risico heb je bij klavierinstrumenten eigenlijk niet of nauwelijks.

Nu eens even teruglezen wat voor hoogstaands jullie vanavond hebben geproduceerd. :P

EDIT: Nou, dat was niet veel nuttigs. :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Recce op 09-05-2018 01:09:57 ]
pi_179032624
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:58 schreef Recce het volgende:

[..]

Toen ik opnieuw begon met spelen, ging het ook best vlot. Ik kwam toen best snel op mijn oude niveau, dus je verleert het kennelijk nooit.
Welke keuzes moet je maken? Speelstijl, genre?

Als je maar zorgt dat je niet opnieuw een blessure krijgt. :D Dat risico heb je bij klavierinstrumenten eigenlijk niet of nauwelijks.

Nu eens even teruglezen wat voor hoogstaands jullie vanavond hebben geproduceerd. :P

EDIT: Nou, dat was niet veel nuttigs. :P
Weinig beautygerelateerds ondanks de TT. :(
TEAM BAKSTEEN
  Intelligentste user 2022 woensdag 9 mei 2018 @ 01:11:58 #187
222817 Recce
pi_179032630
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 01:11 schreef TillyB het volgende:

[..]

Weinig beautygerelateerds ondanks de TT. :(
Ja, viel me ook erg tegen!
pi_179032646
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:58 schreef Recce het volgende:

[..]

Toen ik opnieuw begon met spelen, ging het ook best vlot. Ik kwam toen best snel op mijn oude niveau, dus je verleert het kennelijk nooit.
Welke keuzes moet je maken? Speelstijl, genre?

Als je maar zorgt dat je niet opnieuw een blessure krijgt. :D Dat risico heb je bij klavierinstrumenten eigenlijk niet of nauwelijks.

Nu eens even teruglezen wat voor hoogstaands jullie vanavond hebben geproduceerd. :P
Dat is ook wel apart van de basgitaar, dé manier van spelen bestaat niet, het is natuurlijk ook een bastaardinstrument.

Over mijn pols maak ik me geen zorgen, sowieso niet over mijn linkerhand. Ik heb zoveel walking bass gespeeld dat het met de vingerzettingen en de kennis van de akkoorden en toonladders wel goed zit.

Mijn rechterhand was altijd mijn zwakste kant, terwijl die juist beter moet worden voor de muziek die ik zou willen spelen. Voorheen was mijn probleem dat ik de eerste jaren bijna alles met één vinger speelde en dat je daardoor later nog altijd kon horen wanneer ik ook m'n zachtere middenvinger gebruikte. Dat kan ik nu vanaf het begin anders aanpakken en daar train ik dan op. Maar dat viel me niet mee, tot ik ging experimenteren met de houding van mijn rechterhand. Maar als ik voor de optimale houding van die hand kies, dan kies ik automatisch voor enige beperking met m'n linkerhand omdat ik de bas lager houd en minder goed op de toets kan kijken.
pi_179032664


Jullie vinden het vast fijn om te weten dat Dre en Monique weer hand in hand zitten. *;
TEAM BAKSTEEN
pi_179032668
quote:
9s.gif Op woensdag 9 mei 2018 01:11 schreef Recce het volgende:

[..]

Ja, viel me ook erg tegen!
:D vast
TEAM BAKSTEEN
  Intelligentste user 2022 woensdag 9 mei 2018 @ 01:21:49 #191
222817 Recce
pi_179032681
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 01:14 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat is ook wel apart van de basgitaar, dé manier van spelen bestaat niet, het is natuurlijk ook een bastaardinstrument.

Over mijn pols maak ik me geen zorgen, sowieso niet over mijn linkerhand. Ik heb zoveel walking bass gespeeld dat het met de vingerzettingen en de kennis van de akkoorden en toonladders wel goed zit.

Mijn rechterhand was altijd mijn zwakste kant, terwijl die juist beter moet worden voor de muziek die ik zou willen spelen. Voorheen was mijn probleem dat ik de eerste jaren bijna alles met één vinger speelde en dat je daardoor later nog altijd kon horen wanneer ik ook m'n zachtere middenvinger gebruikte. Dat kan ik nu vanaf het begin anders aanpakken en daar train ik dan op. Maar dat viel me niet mee, tot ik ging experimenteren met de houding van mijn rechterhand. Maar als ik voor de optimale houding van die hand kies, dan kies ik automatisch voor enige beperking met m'n linkerhand omdat ik de bas lager houd en minder goed op de toets kan kijken.
Zijn er wel vaste manieren van spelen binnen muziekstromingen? Of heeft iedere bassist z'n eigen manier?

Lastig dat je kennelijk een compromis moet vinden tussen de ideale houding van de linker- en rechterhand. Heeft het geen zin wat lessen te nemen om een goede trainingsmethode te vinden om met meer vingers te spelen en om een goede houding te vinden? Is natuurlijk wel behoorlijk duur.
  Intelligentste user 2022 woensdag 9 mei 2018 @ 01:22:41 #192
222817 Recce
pi_179032684
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 01:18 schreef TillyB het volgende:
[ afbeelding ]

Jullie vinden het vast fijn om te weten dat Dre en Monique weer hand in hand zitten. *;
Ze hebben elk een oortje in. Wat een liefde!
pi_179032685
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 01:18 schreef TillyB het volgende:
[ afbeelding ]

Jullie vinden het vast fijn om te weten dat Dre en Monique weer hand in hand zitten. *;
Liefde is ...

... je in-ear headphone delen. *;
  Intelligentste user 2022 woensdag 9 mei 2018 @ 01:23:09 #194
222817 Recce
pi_179032688
Haha, daar zat een seconde tussen.
pi_179032693
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 01:22 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Liefde is ...

... je in-ear headphone delen. *;
oorsmeergenot *;
TEAM BAKSTEEN
pi_179032707
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 01:21 schreef Recce het volgende:

[..]

Zijn er wel vaste manieren van spelen binnen muziekstromingen? Of heeft iedere bassist z'n eigen manier?
Nee, het kan gewoon op vele manieren. Alleen al de plek waar je aanslaat op je instrument, met welke vinger(s) je dat doet of met een plectrum, hoe je je losse snaren dempt en ga zo maar door.
quote:
Lastig dat je kennelijk een compromis moet vinden tussen de ideale houding van de linker- en rechterhand. Heeft het geen zin wat lessen te nemen om een goede trainingsmethode te vinden om met meer vingers te spelen en om een goede houding te vinden? Is natuurlijk wel behoorlijk duur.
Twee vingers is genoeg en voor een enkel ritme ook nog de ringvinger of duim. Ik heb al wel in de gaten dat ik ook heel consequent moet zijn met m'n rechterhand, je moet lijntjes ook rechts altijd op dezelfde manier spelen, dus altijd met dezelfde vinger beginnen en zoeken welke dat dan moet zijn. Welke houding van rechts ideaal is, voel je vanzelf maar gaat volgens mij ook nog eens afhangen van hoe de bas versterkt klinkt.
pi_179032709
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2018 01:23 schreef Recce het volgende:
Haha, daar zat een seconde tussen.
Ik checkte nog even of het niet headphones moest zijn ;(
  Intelligentste user 2022 woensdag 9 mei 2018 @ 01:32:00 #198
222817 Recce
pi_179032710
Nog even twee foto's van vanavond. Dit zijn niet de vliegtuigen die normaal op mijn foto's staan. Er staan in totaal vier grote vliegtuigen op twee plekken.



Zweefvliegtuig dat opgelierd wordt:

pi_179032714
Nice. Bij dat linkervliegtuig zijn al delen van de romp gesloopt?
  Intelligentste user 2022 woensdag 9 mei 2018 @ 01:39:03 #200
222817 Recce
pi_179032721
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 01:30 schreef Scrutinizer het volgende:
Twee vingers is genoeg en voor een enkel ritme ook nog de ringvinger of duim. Ik heb al wel in de gaten dat ik ook heel consequent moet zijn met m'n rechterhand, je moet lijntjes ook rechts altijd op dezelfde manier spelen, dus altijd met dezelfde vinger beginnen en zoeken welke dat dan moet zijn. Welke houding van rechts ideaal is, voel je vanzelf maar gaat volgens mij ook nog eens afhangen van hoe de bas versterkt klinkt.
Als je loopjes steeds anders speelt, raak je behoorlijk in de war kan ik me voorstellen. Dat heb ik bij spelen ook wel, dat ik de vingerzetting soms even bewust moet oefenen, omdat het anders steeds improviseren is en dan gaat het af en toe fout.
Al een indruk welke kant het op moet met de versterker?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')