abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179002266
Even 2 vragen over taal.
Wat is de meest simpele taal op dit moment?
Denken jullie dat we over zeg maar 10.000 jaar bijvoorbeeld een nieuwe taal hebben gemaakt die heel efficient is? Zeg maar dat quantumcomputers vertellen wat de beste woorden zijn en grammatica.
pi_179002368
Oke bedankt voor de mod die het stilzwijgend heeft verplaatst. Wist even niet waar het gebleven was
pi_179002514
Welke taal het makkelijkst onder de knie te krijgen is, is afhankelijk van de taal die je reeds spreekt. Wij zitten als Nederlanders in de Germaanse hoek, dus andere Germaanse talen, zoals Duits en Engels zijn voor ons relatief makkelijk op te pikken.

Des te verder je van je takje raakt, des te lastiger het wordt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179002616
De bekendste ontworpen taal (kunsttaal) is Esperanto, en schijnt erg makkelijk op te pikken te zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179003598
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 22:59 schreef Jordy-B het volgende:
De bekendste ontworpen taal (kunsttaal) is Esperanto, en schijnt erg makkelijk op te pikken te zijn.
Je kunt vanaf nul kennis heel snel een gesprek voeren idd. Maar ja, met wie?
Er zijn veel meer mensen op de wereld die Nederlands kennen dan mensen die Esperanto kennen.

Om op de tweede vraag van TS een antwoord te geven:
Een quantumcomputer kan waarschijnlijk wel een taal verzinnen die aan alle kanten klopt en die makkelijk is, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat mensen die taal ook gaan spreken. Er zijn honderden talen en duizenden regionale dialecten, en al die mensen gaan echt niet allemaal snel over op een artificiële taal, al was het alleen maar om een zeker gevoel van identiteit te houden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 22:38:58 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_179028717
Je kunt wel een taal ontwerpen met een computer, maar niemand gaat die taal spreken natuurlijk. Je spreekt de taal die je van je ouders leert. Ik denk dat de meeste talen al best efficiënt zijn, omdat talen zich ontwikkelen.
Ik ken natuurlijk niet alle talen van de wereld, maar een taal als Spaans is een vrij makkelijke taal om te leren. Maar dat komt ook omdat de meeste Spaanstaligen je gewoon begrijpen, ook als je grammaticaal foute zinnen maakt is mijn ervaring. Er zijn door de grote verspreiding van het Spaans natuurlijk ook heel veel variaties en uitspraken van die taal.
pi_179049291
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 22:48 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Even 2 vragen over taal.
Wat is de meest simpele taal op dit moment?
Denken jullie dat we over zeg maar 10.000 jaar bijvoorbeeld een nieuwe taal hebben gemaakt die heel efficient is? Zeg maar dat quantumcomputers vertellen wat de beste woorden zijn en grammatica.
Je kan zoveel talen ontwikkelen als je wil, maar je hebt daar niets aan want de inmiddels vele bredere medemensen willen in geen enkele taal horen.
pi_179628224
Germaanse en Latijnse talen zijn voor mij makkelijk op te pikken.
Maar ben nu Grieks aan het leren, maar dat blijft dan weer een stuk minder hangen, zelfs terwijl ik in Griekenland woon. Toch heb je ook hier weer dingen die voor mij logisch zijn waardoor ik steeds meer woorden begin te onthouden.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_179724360
Het lijkt mij onzin om er vanuit te gaan dat simpel een belangrijke waarde is voor een taal, of dat dat een taal efficienter zou maken. Efficient waarin? Als je wil weten of iets efficient is zul je moeten weten wat precies de functie is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 11 juni 2018 @ 20:36:23 #10
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_179732445
Taal is intersubjectief.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  woensdag 13 juni 2018 @ 05:19:27 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179757836
Er zijn simpele versies van bestaande talen, zoals Simple English op Wikipedia. Diverse handelstalen, pidgin en zo, zijn eveneens simpel.
Simpel kenmerkt zich door een beperkte grammatica en beperkte woordenschat.
Bijvoorbeeld de verleden tijd vormen door er gisteren bij te zetten:
Ik ben gisteren in Londen.
Of door een woord te verdubbelen een meervoud of vergrotende trap te vormen:
Ik heb koekoe.
Ik ben grootgroot.

Je hoeft niet alle woorden te leren, zoals klein, want dat kan ook niet-groot zijn.

De uiteindelijke constructie, waarvan de woorden uit verschillende talen afkomstig kunnen zijn, kan dan nogal raadselachtig overkomen.

Ich have yesterday koekoe no-grangran.

Maar als je eenmaal snapt how het werkt zijn die handelstalen heel simpel. Het was immers de taal van eenvoudige zeelieden en handelaars die geen tijd of geld hadden voor een taalcurus.
  Moderator woensdag 13 juni 2018 @ 09:31:35 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179759200
Dat blijft leuk hoe mensen kunnen communiceren zelfs als ze de andere taal helemaal niet kennen. Wat dat betreft zijn "wij nederlanders" wel wat beperkt veelal proberen we engels dan een beetje duits eventueel drie woorden frans en als het dan nog niet lukt dan laat maar zitten. Terwijl vele mensen uit andere landen die geen engels of andere taal machtig zijn het gelijk lukt met handen voeten en wat moeite.

Ik merk het zelf ook wel eens dat als ik probeer te communiceren in het engels ik veel te lastige zinnen met lastige woorden gebruik en als de ander dan geen engels kan heb je nog niets. Dan moet je je engels heel erg versimpelen en dat is soms nog lastiger dan gewoon engels te gebruiken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 24 juni 2018 @ 03:21:27 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180005412
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat blijft leuk hoe mensen kunnen communiceren zelfs als ze de andere taal helemaal niet kennen. Wat dat betreft zijn "wij nederlanders" wel wat beperkt veelal proberen we engels dan een beetje duits eventueel drie woorden frans en als het dan nog niet lukt dan laat maar zitten. Terwijl vele mensen uit andere landen die geen engels of andere taal machtig zijn het gelijk lukt met handen voeten en wat moeite
Wij zijn ook zo arrogant te denken dat we zonder tolken kunnen. Waardoor onze politici in het buitenland in het Engels regelmatig flaters begaan en de rest schofferen door ze niet in hun eigen taal aan te spreken.

Als je een beetje handig bent leer je zo wat basics van een buitenlandse taal, in elk geval de meeste Europese talen. Dat kun je met handen en voeten aanvullen.
Het probleem is dat veel mensen niet durven en dus vooraf al kiezen voor een bestemming waar men een bekende taal spreekt. Dan kom je nooit hongerig in die achteraf snackbar op het platteland van Hongarije waar men slechts Hongaars spreekt (en stiekem een paar woorden Russisch die je ook niet begrijpt) en de étlap uitsluitend in het Hongaars is opgesteld. 8)7

[ Bericht 99% gewijzigd door Lunatiek op 24-06-2018 03:32:46 ]
pi_180010965
Met handen en voeten communiceren levert de leukste momenten op en breekt het ijs met mensen waarmee je anders nooit in contact was gekomen. Heerlijk :D
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')