ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op maandag 7 mei 2018 15:20 schreef Maegrim het volgende: Die nieuwe 7-baks Benelux stammen moeten naar Onnen voor onderhoud, maar daar passen ze niet. Alles mag weer uit elkaar
En de reizigers van- en naar Noorderkempen zijn ook al niet blij met de Benelux ipv de pendeltrein Noorderkempen-Antwerpen vv: Sinds die pendeltrein vervangen is door de Benelux, is de vertraging en uitval niet meer op 1 hand te tellen. Dagelijks vallen er treinen uit of hebben veel vertraging.
7 Mei 2018 - Vandaag kon de stoomtrein wel gefotografeerd worden, ditmaal rijdende tussen Wolsztyn en Leszno (gepland 2 slagen per dag, ma-vr). Hier is de trein net vertrokken bij Perkowo richting Leszno met een prachtige stoompluim. Helaas zijn er op de route richting Leszno een aantal wegen afgesloten, waardoor het momenteel niet mogelijk is om de stoomtrein op een veilige wijze in te halen.
7 Mei 2018 - Omdat inhalen dus niet mogelijk bleek, ben ik later vanuit Leszno naar Wloszakowice gegaan om de trein met een armsein te fotograferen. De kans om weer vertraging op te lopen in de werkzaamheden van dik 10 minuten, heb ik dus niet genomen.
Ondanks de schaduw van de boom links, heb ik toch voor het inrijsein vanuit richting Leszno gekozen als motief. Het uitrijsein zou de achterzijde van het armsein zijn. De stoomtrein is net vertrokken met de tweede slag uit Wloszakowice naar Leszno.
En de reizigers van- en naar Noorderkempen zijn ook al niet blij met de Benelux ipv de pendeltrein Noorderkempen-Antwerpen vv: Sinds die pendeltrein vervangen is door de Benelux, is de vertraging en uitval niet meer op 1 hand te tellen. Dagelijks vallen er treinen uit of hebben veel vertraging.
Wat ik met enige regelmaat zie gebeuren (nouja, in de digitale reisinformatie) is dat treinen van Brussel richting Amsterdam vertraging oplopen tussen Mechelen en Antwerpen. Deze vertraging wordt vervolgens meegenomen richting Breda.
De IT-systemen van NS hebben nog altijd niet goed door dat de kering van 8 minuten toch echt nodig is* waardoor een vertraging van een kwartier wordt aangekondigd als "x.26 +5 minuten". Dat is natuurlijk niet haalbaar, waardoor de trein langer dan gepland aan het perron blijft staan.
Met een beetje pech heeft de treindienstleider (of ARI) dan al wel een rijweg ingesteld vanaf Breda richting Breda-Prinsenbeek, waardoor andere treinen niet kunnen vertrekken en daardoor ook vertraging krijgen.
Op maandag 7 mei 2018 20:18 schreef TemulMelvin het volgende: Voor een reisje Eijsden-luik is een kaartje bij de NMBS ongetwijfeld het goedkoopste. Staat er op eijsden een automaat van de NMBS?
Ik denk het wel, op Maastricht Randwyck staat er ook eentje namelijk.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat ik met enige regelmaat zie gebeuren (nouja, in de digitale reisinformatie) is dat treinen van Brussel richting Amsterdam vertraging oplopen tussen Mechelen en Antwerpen. Deze vertraging wordt vervolgens meegenomen richting Breda.
De IT-systemen van NS hebben nog altijd niet goed door dat de kering van 8 minuten toch echt nodig is* waardoor een vertraging van een kwartier wordt aangekondigd als "x.26 +5 minuten". Dat is natuurlijk niet haalbaar, waardoor de trein langer dan gepland aan het perron blijft staan.
Met een beetje pech heeft de treindienstleider (of ARI) dan al wel een rijweg ingesteld vanaf Breda richting Breda-Prinsenbeek, waardoor andere treinen niet kunnen vertrekken en daardoor ook vertraging krijgen.
* Volgens sommigen zijn die 8 minuten al krap.
Ik neem toch aan dat er een machinistenwissel plaatsvindt in Breda? Dan kan je keren in 3 minuten (niet planmatig (4)).
Op maandag 7 mei 2018 21:20 schreef Bitlord het volgende: Op Landgraaf staan de eerste bovenleidingsportalen -nog zonder draad- in de richting Eygelshoven Markt.
Ik zag van de week al werkzaamheden tussen Heerlen en Herzogenrath voorbijkomen Ik dacht al "Het zal toch niet...." Wel dus.
Op maandag 7 mei 2018 21:20 schreef Bitlord het volgende: Op Landgraaf staan de eerste bovenleidingsportalen -nog zonder draad- in de richting Eygelshoven Markt.
Zeker weten dat het geen masten waren ipv portalen?
Inzwischen gibt es erste Informationen zum Unfallhergang. Das Unglück passierte gegen 21.15 Uhr auf Höhe der Signal- und Weichenanlage im Westen des Aichacher Bahnhofs. Der Regionalzug aus Richtung Augsburg wollte in den Bahnhof einfahren, dazu wird er über die Weiche nach Gleis 1 dirigiert. In diesem Bereich kam es zum Zusammenstoß mit einem leeren Güterzug, vermutlich ein Werkszug, der Holz für die Firma Pfeifer in Unterbernbach transportiert hatte.
Ob der Güterzug ein rotes Signal überfahren hat oder ein technisches Versagen das Unglück verursachte, ist derzeit nicht geklärt. Im Landratsamt findet eine Pressekonferenz statt, über die wir zeitnah berichten werden.
En opnieuw lijkt me de oorzaak net als bij vele eerdere zware ongevallen het ontbreken van een spoorbezettingsmelder te zijn, die op vele klassiek beveiligde stations niet geīnstalleerd is.
De houttrein stond op spoor 2 te wachten op kruising met de Regionalbahn vanuit Dasing (vanaf rechts). Deze wordt om 21.15u afwijkend binnengenomen op spoor 1, terwijl de rest van de avond (als er geen kruising plaatsvind) deze op spoor 2 halteert. Even vergeten dat je daar al een houttrein hebt staan, je stelt een rijweg in en dan gaat het dus mis...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zoals DeadLocK2K al terecht aangeeft - ik ken niemand die daarbij betrokken is geweest, voor mij is het niet veel meer dan een berichtje op pagina 3. Vind ik het erg? Ja. Ga ik erom rouwen? Nee, dat niet.
Ik vind het interessant om te weten wat er fout heeft kunnen gaan, zelfs als het nog maar net is gebeurd.
Op maandag 7 mei 2018 23:42 schreef dennistd het volgende: En opnieuw lijkt me de oorzaak net als bij vele eerdere zware ongevallen het ontbreken van een spoorbezettingsmelder te zijn, die op vele klassiek beveiligde stations niet geīnstalleerd is.
De houttrein stond op spoor 2 te wachten op kruising met de Regionalbahn vanuit Dasing (vanaf rechts). Deze wordt om 21.15u afwijkend binnengenomen op spoor 1, terwijl de rest van de avond (als er geen kruising plaatsvind) deze op spoor 2 halteert. Even vergeten dat je daar al een houttrein hebt staan, je stelt een rijweg in en dan gaat het dus mis...
Frankfurt woon ik, en ik moet geregeld reizen voor mijn werk binnen Duitsland. Ik heb nog geen enkele treinrit zonder vertraging meegemaakt (vandaag bijvoorbeeld retour Bonn, in totaal weer +2 uur), haperend materieel (vandaag op terugrit 3 wagons gesloten wegens kapotte airco) met stampvolle treinen als gevolg, waardeloze communicatie, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Op dinsdag 8 mei 2018 21:06 schreef J.B. het volgende: Frankfurt woon ik, en ik moet geregeld reizen voor mijn werk binnen Duitsland. Ik heb nog geen enkele treinrit zonder vertraging meegemaakt (vandaag bijvoorbeeld retour Bonn, in totaal weer +2 uur), haperend materieel (vandaag op terugrit 3 wagons gesloten wegens kapotte airco) met stampvolle treinen als gevolg, waardeloze communicatie, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ja maar toch is bij de DB alles beter! "Kijk maar hoe goed ze scoren op X"
Op dinsdag 8 mei 2018 21:06 schreef J.B. het volgende: Frankfurt woon ik, en ik moet geregeld reizen voor mijn werk binnen Duitsland. Ik heb nog geen enkele treinrit zonder vertraging meegemaakt (vandaag bijvoorbeeld retour Bonn, in totaal weer +2 uur), haperend materieel (vandaag op terugrit 3 wagons gesloten wegens kapotte airco) met stampvolle treinen als gevolg, waardeloze communicatie, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Op dinsdag 8 mei 2018 00:26 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nou jah, wij kennen die mensen toch niet. Anders kan je iedere seconde onderhand meerdere keren even stilstaan bij hoe kut de wereld is.
quote:
Op dinsdag 8 mei 2018 00:54 schreef James1988 het volgende: Zoals DeadLocK2K al terecht aangeeft - ik ken niemand die daarbij betrokken is geweest, voor mij is het niet veel meer dan een berichtje op pagina 3. Vind ik het erg? Ja. Ga ik erom rouwen? Nee, dat niet.
Jullie missen iets. Mij kunnen die mensen ook min of meer gestolen worden.
quote:
Ik vind het interessant om te weten wat er fout heeft kunnen gaan, zelfs als het nog maar net is gebeurd.
Precies. Laten we dus vooral eerst ONDERZOEK gaan doen alvorens te concluderen dat het wel nalatigheid zus of achterstallig onderhoud zo geweest zal zijn.
Precies. Laten we dus vooral eerst ONDERZOEK gaan doen alvorens te concluderen dat het wel nalatigheid zus of achterstallig onderhoud zo geweest zal zijn.
Dennis' post gaf alleen antwoord op de eerste Why?: waarom konden twee treinen op elkaar botsen?
Een ongevalsonderzoek gaat veel verder dan die ene vraag, dat weet jij ook wel
Dennis' post gaf alleen antwoord op de eerste Why?: waarom konden twee treinen op elkaar botsen?
Antwoord op de eerste vraag is trouwens: "omdat ze op hetzelfde spoor reden, in tegengestelde richting". Als ik die managementlingo van jou volg was Dennis volgens mij al een eind richting nummer 3 zo niet 4
Overigens vind ik het nogal ridicuul, zo niet absurd, om te denken dat je alles in precies 5 stappen tot een root cause kunt herleiden. Ja, misschien dat managers daarin geloven, maar die zijn dom
Dat staat ook al in het artikel: "The "5" in the name derives from an anecdotal observation on the number of iterations needed to resolve the problem."
De bedoeling is dat je - net als een kind - blijft vragen "maar waarom dan?" totdat het niet meer mogelijk is om nog meer vragen te stellen. Als dat 250 keer gebeurt, soit.
Op dinsdag 8 mei 2018 23:55 schreef James1988 het volgende: De bedoeling is dat je - net als een kind - blijft vragen "maar waarom dan?" totdat het niet meer mogelijk is om nog meer vragen te stellen. Als dat 250 keer gebeurt, soit.
Ooit was er een briljante reclame van Volkswagen die daarover ging
Ik vind "Seconds From Disaster" om die reden ook best wel een goede serie, ze laten heel goed zien welke dingen er allemaal fout gingen totdat het geheel uitmondde in een ramp.
Ze overdramatiseren en herhalen wel akelig veel, maar dat verbaast me niet zo heel erg bij een Amerikaans programma dat een uur zendtijd moet vullen.
Op woensdag 9 mei 2018 00:01 schreef James1988 het volgende: Ik vind "Seconds From Disaster" om die reden ook best wel een goede serie, ze laten heel goed zien welke dingen er allemaal fout gingen totdat het geheel uitmondde in een ramp.
Ze overdramatiseren en herhalen wel akelig veel, maar dat verbaast me niet zo heel erg bij een Amerikaans programma dat een uur zendtijd moet vullen.
Gelukkig hebben we Air Crash Investigation nog, dat ook héél goed is.
Ja, dat is een beetje zelfkastijding voor me. Het maakt me niet geruster op vliegen maar aan de andere kant, zie je wel hoeveel aandacht er geschonken wordt aan correct gevolgde procedures en hoeveel daarop getraind wordt, geeft heel veel vertrouwen.
Op woensdag 9 mei 2018 11:23 schreef MTL het volgende: De verlenging is juist nadat de kleine revisie in Onnen is afgerond, als ik het goed begrijp. Niks aan de hand dus
Waar komen al die rijtuigen vandaan? Rijdt er nog zoveel ICR in het normale binnenlandse verkeer?
Nee, al het ICR rijdt over de HSL of staat stil. Ik begreep dat er een stammetje minder nodig was sinds de Benelux over de HSL rijdt, maar of er nog meer beschikbaar is weet ik niet.
Ik ben ook wel benieuwd wat verandert voor werkplaats Onnen
Op woensdag 9 mei 2018 11:52 schreef marcop23 het volgende: Nee, al het ICR rijdt over de HSL of staat stil. Ik begreep dat er een stammetje minder nodig was sinds de Benelux over de HSL rijdt, maar of er nog meer beschikbaar is weet ik niet.
De ene trein opheffen om de andere te kunnen verlengen is natuurlijk geen capaciteitsuitbreiding he
"Op de hogesnelheidslijn rijden speciale treinen in een vaste samenstelling. Daarom kunnen deze niet eenvoudig verlengd worden, zoals bij reguliere treinen."
Tis nota bene een van de weinige lijnen waar NS met getrokken mat rijdt... Het materiaal dat je juist makkelijk kan verlengen
De ene trein opheffen om de andere te kunnen verlengen is natuurlijk geen capaciteitsuitbreiding he
Jawel, er worden geen treinen opgeheven, maar omdat de reistijd Amsterdam - Brussel via de HSL minder is heb je voor dezelfde aantal treibewegingen per dag minder treinstellen nodig. En dus heb je een treinstel over waarvan je de bakken kunt verdelen over de rest.
Er staat echt een indrukwekkende hoop leuk spul in Amersfoort zeg. Behalve het gebruikelijke nog loc 1122, 1251, de 766, Eurailscout Karla Peijs, etc etc
De 900 (ICD Amsterdam - Breda) gaat onder de kap keren in Amsterdam en als de revisie is afgelopen heb je ook weer een paar stammen extra beschikbaar. Dat is blijkbaar genoeg om alle ICDs te verlengen.
Het heeft allemaal te maken met hoe de deursluiting is opgelost in samenwerking met de TRAXX als ik mij niet vergis. Zo bestaat de basis aan de beide buitenkanten uit een TRAXX met een eindrijtuig die het deursluitcircuit vertaalt naar eentje die de TRAXX verstaat. Zo heb je twee rijtuigen en twee TRAXX-locs en hangen daar tussenin extra tussenrijtuigen. Daardoor krijg je een vaste samenstelling. In die zin lijkt het een beetje op een VIRM: Je hebt altijd de koprijtuigen en het rijtuig met de stroomafnemers nodig. Dan kan je met een of twee tussenbakken en evt een tussen-motorrijtuig een viertje of een zesje maken. Een vijf- of zevenbaksvariant rijdt waarschijnlijk zo weg maar is alleen niet toegelaten.
Het verschil met een loc met rijtuigen is dat deze los van elkaar kunnen functioneren. Bij de IC-directstammen kan dat niet.
Op woensdag 9 mei 2018 18:37 schreef Koen66 het volgende: Staan de laatste tijd nogal wat losse stuurstandrijtuigen op Watergraafsmeer, worden die uitgefaseerd?
Je bedoeld de 3 die vanaf de A10 zichtbaar zijn waardoor het meteen veel lijkt?
Op vrijdag 11 mei 2018 11:13 schreef TjjWester het volgende: In de filmpjes van arjen v zie ik vaak de aanduiding emplacement maasvlakte oost voorbij komen, weet iemand waar dit precies is?
De noordelijke treinen van Arriva kampen met problemen aan de stroomrichters. Deze verdelen de beschikbare energie over de vitale elektrische onderdelen van de trein. Ouderdom, software updates en het warme weer zorgen ervoor dat ze stuk gaan. Ze kosten volgens Arriva ongeveer 100.000 euro per stuk en je hebt er twee per treinstel nodig, dus vervanging is kostbaar (ongeveer 10 miljoen euro) maar gaat er toch komen.
De machinisten willen ook een duit in het zakje doen en hebben in de kantine al een spaarpot neergezet
Jongens, weet iemand waarom de nachttrein van v 1.00 uit Rotterdam 8 minuten stil staat op Den Haag HS, net als de trein van v 5.00, maar de overige nachttreinen niet?
Op zaterdag 12 mei 2018 01:57 schreef Proz het volgende: Jongens, weet iemand waarom de nachttrein van v 1.00 uit Rotterdam 8 minuten stil staat op Den Haag HS, net als de trein van v 5.00, maar de overige nachttreinen niet?
Ik heb die trein van 1 uur (of 00:56 op een aantal nachten) vaak gereden en de reden van het wachten is heel eenvoudig: op veel nachten zijn de meeste sporen buiten dienst voor onderhoud en is er nog maar één spoor beschikbaar richting de Laan van NOI en Leiden. Je moet dus even wachten op de trein uit de richting Leiden. Dat is de laatste normale intercity richting Rotterdam. De rest van de nacht rijden er (op een aantal lege treinen na) geen andere treinen meer behalve het nachtnet zelf en die zijn zodanig getimed dat de treinen niet hoeven te wachten op elkaar.
Zag op google maps dat de ICE dit weekend via Roermond rijdt. Zijn er nu ook werkzaamheden bij Venlo? Ik wist niet eens dat die spoorlijn weer geopend was. https://goo.gl/maps/ngqdTf7ykW12
Gemixte signalen. Eerst staken voor meer geld en dan geld geven.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Op zondag 13 mei 2018 23:10 schreef Peterselieman het volgende: En ze hadden net werkzaamheden aan de andere bruggen gepleegd omdat ze niet helemaal meer goed sloten ...
Als het andere bruggen zijn, dan heeft het er niets mee te maken toch?
Alleen is die brug vandaag nog buiten dienst vanwege werkzaamheden. En richting Gouda daarover is lastig omdat je dan tegen het verkeer Gouda->Den Haag in moet.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 14 mei 2018 00:31 schreef dennistd het volgende: Alleen is die brug vandaag nog buiten dienst vanwege werkzaamheden. En richting Gouda daarover is lastig omdat je dan tegen het verkeer Gouda->Den Haag in moet.
De hefbruggen waren buiten dienst voor werkzaamheden, het schip is tegen de naastgelegen draaibrug gevaren. Hier gaat alleen de boemel naar Alphen a/d Rijn over.
Hebben ze blijkbaar wel bedacht want er rijden nu wel treinen tussen Gouda en Alphen. Wel minder dan normaal (kwartierdienst past niet als je in beide richtingen over dezelfde brug moet).
De hefbruggen waren buiten dienst voor werkzaamheden, het schip is tegen de naastgelegen draaibrug gevaren. Hier gaat alleen de boemel naar Alphen a/d Rijn over.
Ik reageerde ook op de post van Claude_viole boven mij die suggereerde dat ze wel over de hefbrug konden dan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Politiek ziet geen brood in buitenlands avontuur ProRail Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (spoor) en grote partijen in de Tweede Kamer zijn niet te spreken over het voornemen van spoorbeheerder ProRail om in het buitenland zaken te gaan doen.
Edwin van der Aa 14-05-18, 12:26 Staatsbedrijf ProRail wil, net als de NS al jaren geleden heeft gedaan, de Europese markt op, zei president-directeur Pier Eringa vanmorgen in de Volkskrant. ,,ProRail is een goed exportproduct."
Het kabinet is momenteel juist bezig om meer greep te krijgen op de spoorbeheerder, door de organisatiestructuur om te bouwen. Daarnaast ontving ProRail recent nog een voorwaardelijke boete van 1,275 miljoen euro, omdat het aantal grote storingen nog steeds te hoog was in 2017.
Staatssecretaris Van Veldhoven is desgevraagd glashelder over de rol van de spoorbeheerder in haar ogen. ,,Ik verwacht van ProRail dat de strategische prioriteit voor de komende jaren bij de Nederlandse reiziger en - vervoerder ligt, boven extra internationale activiteiten: minder storingen, meer treinen per uur, en allemaal veilig en op tijd."
Vleugels uitslaan Op zich zijn wij niet tegen het elders vermarkten van onze kennis, maar ik zeg: stap voor stap. Regeringspartij VVD reageert ook lauw op het voornemen om in het buitenland het avontuur aan te gaan. ,,Prima dat ze ambitie hebben bij ProRail, maar voordat ze hun vleugels uitslaan moet eerst de pittige verandering van de organisatie geregeld zijn", aldus Kamerlid Erik Ziengs. ,,Op zich zijn wij niet tegen het elders vermarkten van onze kennis, maar ik zeg: stap voor stap."
CDA-Kamerlid Mustafa Amhaouch vraagt zich af of expansie over de grens nu het hoogste punt moet zijn op het verlanglijstje van ProRail. ,,Dat zou je niet verwachten. Want, wat is de toegevoegde waarde voor de Staat als aandeelhouder en voor de reizigers?" Deze partijen willen gewoon goed trein- en goederenvervoer. Kortom, wij vragen ons af of het allemaal nu moet."
Buitenlandse activiteiten van ProRail liggen niet voor de hand.
Coalitiepartner D66 reageert nog het meest afwijzend. Kamerlid Rob Jetten: ,,ProRail is de laatste jaren druk bezig met het verbeteren van de prestaties voor de reiziger en goederenvervoerder. Daar mag je trots op zijn en het is mooi als andere landen naar Nederland komen om te leren. Maar buitenlandse activiteiten van ProRail liggen niet voor de hand."
Volgens een woordvoerder van ProRail worden de prestaties van de spoorbeheerder steeds beter en is de recente voorwaardelijke boete grotendeels niet de schuld van het bedrijf. Hij benadrukt dat ook in andere sectoren staatsbedrijven hun vleugels al hebben uitgeslagen naar het buitenland, zoals stroombeheerder TenneT.
Weet niet of één van jullie dit weten maar is er op het bedrijvenpark Twente in Almelo nog treinverkeer mogelijk? Want ik meen dat ik laatst een blokkade op de rails zag liggen bij de aftakking naar het bedrijvenpark.
Bedrijvenpark is volgens mij nog gewoon open, al kent het geen structureel vervoer meer: de staaldraad gaat (opnieuw) met de binnenvaart tegenwoordig. En ik las dat Dollegoor (grind langs de lijn naar Wierden) ook geen vervoer meer heeft.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Bedrijvenpark is volgens mij nog gewoon open, al kent het geen structureel vervoer meer: de staaldraad gaat (opnieuw) met de binnenvaart tegenwoordig. En ik las dat Dollegoor (grind langs de lijn naar Wierden) ook geen vervoer meer heeft.
Die productie was al even bezig. Belangrijker in dit bericht is dat de design freeze nu eindelijk er is. Eind dit jaar rijdt de eerste trein in Velim, volgend jaar komt de eerste naar Nederland. Dit zijn allemaal nog de typetests. Daarna begint de toelating. Dat duurt tot ongeveer maart/april 2020, daarna gaat NS nog praktijktests doen (net als nu met de SNG gebeurt). Daarna proefbedrijf, eerst zonder reizigers. Vanaf dienstregeling 2021 moeten de eerste treinen gepland in dienst rijden.
Bevoegdheidsbewijs voor machinisten gevonden, van een machinist uit Amsterdam. vervaldatum 29-8-2018. opsturen naar het hoofdkantoor of afgeven bij station Alkmaar?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op dinsdag 15 mei 2018 13:22 schreef spectrumanalyser het volgende: Bevoegdheidsbewijs voor machinisten gevonden, van een machinist uit Amsterdam. vervaldatum 29-8-2018. opsturen naar het hoofdkantoor of afgeven bij station Alkmaar?
Op dinsdag 15 mei 2018 13:22 schreef spectrumanalyser het volgende: Bevoegdheidsbewijs voor machinisten gevonden, van een machinist uit Amsterdam. vervaldatum 29-8-2018. opsturen naar het hoofdkantoor of afgeven bij station Alkmaar?
Weet iemand waarom deze 186-117 maxima heeft rondgereden in deze koninklijke livery? Zowel bij het bezoek van mathilde als bij koningsdag 2017 werd er een 186 in ns kleuren gebruikt......
Weet iemand waarom deze 186-117 maxima heeft rondgereden in deze koninklijke livery? Zowel bij het bezoek van mathilde als bij koningsdag 2017 werd er een 186 in ns kleuren gebruikt......
Weet iemand waarom deze 186-117 maxima heeft rondgereden in deze koninklijke livery? Zowel bij het bezoek van mathilde als bij koningsdag 2017 werd er een 186 in ns kleuren gebruikt......
Viel me van de week pas op, wat een gehannes zeg, ze kunnen dan beter de poortjes weghalen.
Het meest treurige is dat NS al een paar jaar wist dat dit zou gaan gebeuren, al een half jaar gratis geld aan het incasseren is van mensen die niet doorhebben dat ze worden opgelicht en dat NS nog altijd geen enkele waarschuwing heeft doen uitgaan naar de (mogelijk) gedupeerde reizigers dat te veel geld in rekening wordt gebracht.
Het meest treurige is dat NS al een paar jaar wist dat dit zou gaan gebeuren, al een half jaar gratis geld aan het incasseren is van mensen die niet doorhebben dat ze worden opgelicht en dat NS nog altijd geen enkele waarschuwing heeft doen uitgaan naar de (mogelijk) gedupeerde reizigers dat te veel geld in rekening wordt gebracht.
Het is gewoon het zoveelste geval waaruit blijkt dat er gewoon niet over nagedacht is. Er zijn echt honderden van dit soort gevallen geweest sinds de invoering van dat systeem.
En sowieso, mensen nou door hoepeltjes laten springen is natuurlijk geen "oplossing".
[ Bericht 4% gewijzigd door Dr_Flash op 15-05-2018 20:14:40 ]
Het is gewoon het zoveelste geval waaruit blijkt dat er gewoon niet over nagedacht is. Er zijn echt honderden van dit soort gevallen geweest sinds de invoering van dat systeem.
ik vrees dat er inmiddels wel over is nagedacht en dat NShet als win/win beschouwt zolang het hen geld oplevert. In een ongetwijfeld door de PR-afdeling voorgekauwd promopraatje dat van de halve waarheden en hele leugens aan elkaar hangt krjigt de akela van het NS-forumcommunity zelfs zonder enige schaamte uit haar toetsenbord dat de "meerprijs" die de opgelichte reiziger betaalt "volgens de productvoorwaarden".is.
Het is ook eigenlijk alemaal heel simpel. Tssk pfft dat jullie kutjesvolk dat niet snappen, jammer dan.
quote:
We hebben onderzocht of we het OV-chipkaart systeem aan konden passen. Dit bleek echter niet mogelijk, omdat het systeem niet weet of jij als reiziger een geadviseerde of niet-geadviseerde reisroute aflegt. Hierdoor kan de meerprijs niet worden voorkomen.
WIJ hebben een kutsysteem, dus jullie betalen meer Duidelijk toch
Op dinsdag 15 mei 2018 20:24 schreef Dr_Flash het volgende: Het is ook eigenlijk alemaal heel simpel. Tssk pfft dat jullie kutjesvolk dat niet snappen, jammer dan.
[..]
WIJ hebben een kutsysteem, dus jullie betalen meer Duidelijk toch
Dat is wel een treffende samenvatting van het gedrocht dat ov-chipkaart heet.
We hebben onderzocht of we het OV-chipkaart systeem aan konden passen. Dit bleek echter niet mogelijk, omdat het systeem niet weet of jij als reiziger een geadviseerde of niet-geadviseerde reisroute aflegt. Hierdoor kan de meerprijs niet worden voorkomen.
Wat een gezwets over "meerprijs". Als ik op een ICDirect toeslagvrije dag van Rotterdam Centraal naar Amsterdam Centraal reis dan weet dat systeem toch ook niet of ik met de ICDirect, Intercity zonder overstap, Intercity met overstap in Den Haag Centraal, Intercity met overstap in Utrecht of de directe Sprinter heb genomen. Verschijnt ook allemaal in de reisplanner en dan wordt er ook niet gezeurd over "omreizen".
Bij alle andere vervoerders is het systeem ook in staat om een "overstap" te registreren en wordt niet nogmaals het instaptarief gerekend. Dat moet dus ook bij de NS kunnen.
Bij alle andere vervoerders is het systeem ook in staat om een "overstap" te registreren en wordt niet nogmaals het instaptarief gerekend. Dat moet dus ook bij de NS kunnen.
Het gaat niet om het dubbel in rekening brengen van het instaptarief, het gaat om een reis waarbij een door de reisplanner geadviseerde route niet de kortste route is wat betreft het aantal tariefeenheden. Als je alleen zou inchecken bij je startpunt en uitchecken bij je eindpunt was er niets aan de hand. Doordat NS er echter voor heeft gekozen de poortjes op een aantal stations zo te plaatsen dat je deze bij een overstap moet passeren en NS het ondanks talloze waarschuwingen niet nodig vond dit probleem op te lossen alvorens de poortjes te sluiten betaal je nu niet het beoogde tarief voor reis A - B maar het duurdere tarief voor reis A - C - B.
Het gaat niet om het dubbel in rekening brengen van het instaptarief, het gaat om een reis waarbij een door de reisplanner geadviseerde route niet de kortste route is wat betreft het aantal tariefeenheden. Als je alleen zou inchecken bij je startpunt en uitchecken bij je eindpunt was er niets aan de hand. Doordat NS er echter voor heeft gekozen de poortjes op een aantal stations zo te plaatsen dat je deze bij een overstap moet passeren en NS het ondanks talloze waarschuwingen niet nodig vond dit probleem op te lossen alvorens de poortjes te sluiten betaal je nu niet het beoogde tarief voor reis A - B maar het duurdere tarief voor reis A - C - B.
Zelfde principe, je geeft een kenmerk van je vorige reis mee aan je nieuwe reis. En dan maakt het voor zo'n systeem echt niet uit of je met die informatie een instaptarief niet opnieuw berekend of het instapstation+tijd van je eerste reis wegschrijft als instapstation+tijd van je tweede reis en het reeds afgeschreven bedrag als korting in rekening brengt op de tweede reis (want die wordt natuurlijk weer opnieuw berekend van het eerste station waar je instapte).
Lost ook gelijk het probleem op van reizigers die voor de spits instappen en over moeten stappen op een station waar je door de poortjes moet (en dus korting mist waar je wel recht op hebt).
Lost ook gelijk het probleem op van reizigers die voor de spits instappen en over moeten stappen op een station waar je door de poortjes moet (en dus korting mist waar je wel recht op hebt).
Dat probleem is "opgelost" naar aanleiding van de problemen die ontstonden bij het sluiten van de poortjes in Hilversum toen mensen inderdaad opeens fors meer gingen betalen doordat hun dalreis na de overstap in een spitsreis was veranderd. Bij overstappen naar dezelfde vervoerder binnen de 35 minuten blijft de oorspronkelijke prijscategorie behouden. Waarmee de mensen met bijvoorbeeld Traject Vrij weer worden opgelicht. Dat abonnement loont uitsluitend wanneer je in de spits reist, maar als je nu na de spits je reis buiten je traject wil vervolgen moet je als het aan de NS ligt eerst maar 35 minuten doelloos op het station rondhangen.
Op dinsdag 15 mei 2018 22:18 schreef Kansenjongere het volgende: Dat probleem is "opgelost" naar aanleiding van de problemen die ontstonden bij het sluiten van de poortjes in Hilversum toen mensen inderdaad opeens fors meer gingen betalen doordat hun dalreis na de overstap in een spitsreis was veranderd.
Hoe dat probleem in Hilversum ooit heeft kunnen ontstaan is mij een volkomen raadsel. Er is niet eens een tweede vervoerder bij betrokken
Hoe dat probleem in Hilversum ooit heeft kunnen ontstaan is mij een volkomen raadsel. Er is niet eens een tweede vervoerder bij betrokken
Het uitgangspunt dat je kon omchecken in de daluren om met korting verder te reizen leek me wel zo logisch, dat kon in het papieren tijdperk immers ook met twee kaartjes waarvan 1 met korting. Het werd pas een probleem toen NS overstappers ging dwingen tot omchecken door perrons af te sluiten met poortjes.
Hoe zouden jullie Sloterdijk dan indelen? Als je de volledige hal afsluit met poortjes krijg je weer het gezeik dat mensen niet door het station heen naar de metro kunnen. Geen poortjes is geen optie vanwege de bizarre hoeveelheid (Schiphol-)zwartrijders
Ik probeer via DB een zitplaats te reserveren, echter geeft hi bij mijn trein aan "zitplaatsreservering momenteel niet mogelijk". Op alle andere data kan dit wel. Betekend dit dat de trein is volgeboekt?
[ Bericht 4% gewijzigd door Jappie_Sea op 16-05-2018 01:32:51 ]
Op dinsdag 15 mei 2018 23:10 schreef Ireyon het volgende: Hoe zouden jullie Sloterdijk dan indelen? Als je de volledige hal afsluit met poortjes krijg je weer het gezeik dat mensen niet door het station heen naar de metro kunnen. Geen poortjes is geen optie vanwege de bizarre hoeveelheid (Schiphol-)zwartrijders
Ik zou er vooral voor zorgen dat ik mijn software op orde had voor ik poortjes ging sluiten. Als het doel is voorkomen dat mensen niet of te weinig betalen voor hun reis kan de oplossing natuurlijk niet zijn om ze dan maar bewust te veel te laten betalen en vervolgens nalaten hen hierop te wijzen.
Het meest treurige is dat NS al een paar jaar wist dat dit zou gaan gebeuren, al een half jaar gratis geld aan het incasseren is van mensen die niet doorhebben dat ze worden opgelicht en dat NS nog altijd geen enkele waarschuwing heeft doen uitgaan naar de (mogelijk) gedupeerde reizigers dat te veel geld in rekening wordt gebracht.
Ik werkte bij bedrijf dat website voor OV-Chipkaart heeft gemaakt, en dit soort cases hadden we inderdaad al voorgelegt, bijvoorbeeld iemdand die zakelijk een traject kaart heeft van Hoorn Amsterdam, en dan prive van Hoorn naar Utrecht wil, moet deze persoon dan de trein uit om uit en in te checken?
Of fatsoenlijke software gebruiken die hetzelfde rekent als de reisplanners.
Dat ligt iets genuanceerder, maar het is wel te doen, je kunt best een script maken die dat corrigeert, het is kwestie van een aantal van dit soort cases in kaart brengen en checken wie die trajecten binnen x tijd heeft afgelegt.
ik vrees dat er inmiddels wel over is nagedacht en dat NShet als win/win beschouwt zolang het hen geld oplevert. In een ongetwijfeld door de PR-afdeling voorgekauwd promopraatje dat van de halve waarheden en hele leugens aan elkaar hangt krjigt de akela van het NS-forumcommunity zelfs zonder enige schaamte uit haar toetsenbord dat de "meerprijs" die de opgelichte reiziger betaalt "volgens de productvoorwaarden".is.
De briefjes hangen er ook pas een week, daarnaast bewijst maar weer wat voor faalbedrijf het is, als ik als bedrijf een probleem heb dan moet IK dat oplossen, nu laat men het probleem aanmodderen en moet de klant het op een omslachtige manier oplossen.
Vreemd, ze zijn mij nooit opgevallen, en ik kom er minimaal 1 keer per week.
Ze hebben er eerder volgens mij een week gehangen (zeker niet al in januari), zijn toen weer weggehaald en nu blijkbaar weer teruggehangen. Maar op die briefjes wordt volgens mij nog steeds met geen woord gerept over de gevolgen van het afleggen van de normale looproute, omdat NS blijkbaar niet wil openlijk wil erkennen dat men een verkeerde (want te hoge) prijs in rekening brengt. De klant moet dit zelf maar ontdekken en vervolgens zelf maar uitzoeken hoe hij het te veel betaalde geld terugkrijgt.
Ze hebben er eerder volgens mij een week gehangen (zeker niet al in januari), zijn toen weer weggehaald en nu blijkbaar weer teruggehangen. Maar op die briefjes wordt volgens mij nog steeds met geen woord gerept over de gevolgen van het afleggen van de normale looproute, omdat NS blijkbaar niet wil openlijk wil erkennen dat men een verkeerde (want te hoge) prijs in rekening brengt. De klant moet dit zelf maar ontdekken en vervolgens zelf maar uitzoeken hoe hij het te veel betaalde geld terugkrijgt.
Ik vind Sloterdijk sowieso een ramp geworden, het ziet er niet uit met al die poortjes, wat ik ook storend vind is de inconsequentheid van hoe "poortjes" werken, bij sommige stations poortjes, bij sommige palen op het station, en bij andere weer paaltjes bij de uitgang.
En dan ook nog leuke op Amstel, waar je als je uit de metro komt weer paaltjes van de NS en het GVB naast elkaar hebt, voor toeristen of sporadische reizigers is dat al helemaal niet te volgen.
Ik had dat ook in Amstelveen, ik kwam daar na een keer of 8 achter dat het "uitcheck paaltje" een saldo checker bleek te zijn.
ohjee. drie aanrijdingen in een uur. tussen Amsterdam Sloterdijk, Wormerveer en Zaandam Kogerveld geen treinverkeer door een aanrijding met een persoon. de website van NS geeft aan dat dit tot 12:30 gaat duren.
ook tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal is een aanrijding met een persoon, daardoor minder intercity's. verwachte eindtijd tevens 12:30
Leiden Centraal en Sloterdijk, zelfde verhaal.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Voor snelle overstappers als de trein ietsjes vertraging heeft en je van spoor 7/8 naar 3/4 wil dan ben je gewoon de sjaak. Je gaat dan niet helemaal via spoor 11/12 lopen wat gewoon trap naar andere kant is en dan omdraaien en hele perron over en twee trappen afdalen.
De poortjes zoals ze er nu staan zien er ook afgrijselijk uit, hele station was al lelijk maar nu is het al helemaal een grafbende.
LNER, was die naam al niet eerder gebruikt? Komt mij vaag bekend voor. En wordt er nu een apart bedrijf opgezet voor het leiden van de consessie, of wordt een bestaande operator voor zoiets gevraagd?
Er is een apart bedrijf opgezet dat deze franchise gaat uitvoeren, onder leiding van management consultants van Arup, SNC-Lavalin en EY.
Elke Britse franchise wordt uitgevoerd door een special purpose vehicle. Zelfs als een franchise faalt heeft dit zo geen gevolgen voor de rest van de groep - dat is met Nederlandse concessies overigens net zo.
Kan iemand mij vertellen wat de handigste route is om met een velomobiel per trein van Zwolle naar de randstad te komen (Rotterdam, of Den Haag CS of HS, evt Delft. Hoeft niet de snelste route te zijn, als bijv. een sprinter/stoptrein beter geschikt is.
Welke route is het handigst, als ik een nieuwe sprinter wil treffen met een groot fietsencompartiment. Of, welke trein heeft het grootste treincompartiment?
Op de terugweg wil ik onderstaande fiets mee terugnemen met de trein. Gaat dit passen?
Lengte: 2.85m, breedste punt: 76,5 cm en druppelvorm. Begrepen dat de nieuwste sprinters de grootste compartimenten hebben voor fietsen.
Is er iemand wie weet waar ik een plattegrodn kan vinden van de diverse treinstellen met de fietscompartimenten erop?
Kan iemand mij vertellen wat de handigste route is om met een velomobiel per trein van Zwolle naar de randstad te komen (Rotterdam, of Den Haag CS of HS, evt Delft. Hoeft niet de snelste route te zijn, als bijv. een sprinter/stoptrein beter geschikt is.
Welke route is het handigst, als ik een nieuwe sprinter wil treffen met een groot fietsencompartiment. Of, welke trein heeft het grootste treincompartiment?
Op de terugweg wil ik onderstaande fiets mee terugnemen met de trein. Gaat dit passen?
Lengte: 2.85m, breedste punt: 76,5 cm en druppelvorm. Begrepen dat de nieuwste sprinters de grootste compartimenten hebben voor fietsen.
Is er iemand wie weet waar ik een plattegrodn kan vinden van de diverse treinstellen met de fietscompartimenten erop? [ afbeelding ]
Doe dat je medereizigers niet aan aub, zo'n lomp ding
Ik neem aan dat je het ding zo de trein in wilt rijden en niet op wilt tillen?
Er rijdt SLT tussen Zwolle en Amsterdam. Deze trein rijdt volgens mij na Amsterdam Centraal door naar Den Haag Centraal. Is een omweg, maar het is geheel met SLT. Betekent wel dat je officieel in Amsterdam in- en uit moet checken.
Om dat te voorkomen zou je over moeten stappen in Weesp en daarna in Hoofddorp (bij die laatste moet je de trein nemen waar je in Weesp uit bent gestapt )
[ Bericht 76% gewijzigd door Peterselieman op 16-05-2018 19:45:17 ]
Kan iemand mij vertellen wat de handigste route is om met een velomobiel per trein van Zwolle naar de randstad te komen (Rotterdam, of Den Haag CS of HS, evt Delft. Hoeft niet de snelste route te zijn, als bijv. een sprinter/stoptrein beter geschikt is.
Welke route is het handigst, als ik een nieuwe sprinter wil treffen met een groot fietsencompartiment. Of, welke trein heeft het grootste treincompartiment?
Op de terugweg wil ik onderstaande fiets mee terugnemen met de trein. Gaat dit passen?
Lengte: 2.85m, breedste punt: 76,5 cm en druppelvorm. Begrepen dat de nieuwste sprinters de grootste compartimenten hebben voor fietsen.
Is er iemand wie weet waar ik een plattegrodn kan vinden van de diverse treinstellen met de fietscompartimenten erop? [ afbeelding ]
Een beetje normaal fatsoen weet dat je zoiets niet in de trein moet willen zetten omdat je er anderen vreselijk mee tot last bent.
Er rijdt SLT tussen Zwolle en Amsterdam. Deze trein rijdt volgens mij na Amsterdam Centraal door naar Den Haag Centraal. Is een omweg, maar het is geheel met SLT. Betekent wel dat je officieel in Amsterdam in- en uit moet checken.
Om dat te voorkomen zou je over moeten stappen in Weesp en daarna in Hoofddorp (bij die laatste moet je de trein nemen waar je in Weesp uit bent gestapt )
Als het past, graag ja.
Evt de trein in tillen is niet zo'n probleem, kan altijd wel even iemand vragen of deze mee wilt helpen te tillen natuurlijk.
Belangrijker vind ikdat het ding niet in de weg staat, en natuurlijk erin past zonder problemen. Het is een log, groot ding.
Via Amsterdam maakt me niet uit. Ik heb een dagkaart voor de NS. Overstappen ook niet, tenzij.. dr een trap is en ik naar een ander perron moet.
Niet tegen racismekaart-trekkers nee en andere jankerds. Verder wel hoor, maar geloof jij maar wat je wilt geloven en trek vooral conclusies waar jij gelukkig van wordt
Ik heb een screenshotje op mn telefooon staan, waarin een NS-medewerker aangeeft dat ie mee mag. Dus ja, dan ga ik er vanuit dat ie mee mag. En anders, zal ik verder meoten fietsen en de trein ermee moeten verlaten. Jammer, maar het zij zo dan. In een rustige trein, verwacht ik geen problemen eigenlijk, als ruimte voldoende is.
Een beetje normaal fatsoen weet dat je zoiets niet in de trein moet willen zetten omdat je er anderen vreselijk mee tot last bent.
Ik zal sowieso buiten de spits rijden en het ding moet ook passen EN een fatsoenlijke plaats vinden. Daarom vraag ik ook naar de treinen met de grootste fietscompartimenten, zodat ie vrij kan staan en mensen zo weinig tot last is.
En als ik iemand tot last bent.. Tja, het mag. Ik heb het nagevraagd bij de NS. Het mocht. Als het niet past, of het is vol daar waar ik m kan plaatsen, wacht ik wel tot een trein waar ie wel in past op dat moment.
Belangrijker vind ikdat het ding niet in de weg staat
Dan heb je dus je antwoord al of je moet na een voetbalwedstrijd reizen en hopen dat de hooligans zo vriendelijk zijn geweest om de stoelen er even voor je uit te halen.
Specifiek gevraagd of het mocht, inclusief foto en link naar de pagina van de fabrikant met meer en uiteraard ook vooraf op het formaat 'groot' gewezen En dat ie is ook wel, maar als het past en de fietscompartiment is leeg, zie ik geen probleem. Zal gewoon netjes een treinkaartje kopen voor die fiets en dat is het uiteindelijk. Zij het een erg grote fiets.
In het ergste geval, zal de conducteur me kunnen weigeren, heb ik begrepen. Zou jammer zijn, maar als dat zo is, dan is het maar zo en daar heb ik dan begrip voor.
Dat ding gaat niet passen in het fiwtsendeel van intercity treinen en bij de slt staat ook een mooie paal middenin waar je niet omheen kunt met dat apparaat.
Overdwars op het balkon mag niet omdat je de doorlooproute blokkeert.
Ik, als treinpersoneel, zou je al tegenhouden voordat je het probeert de trein in te zetten en dat screenshotje van een webcare zou ik al helemaal geen boodschap aan hebben. Ik heb af en toe het idee dat die mensen net weten dat een trein geel met blauw en af en toe een vleugje wit is...
Op woensdag 16 mei 2018 20:19 schreef Salatrel het volgende: Dat ding gaat niet passen in het fiwtsendeel van intercity treinen en bij de slt staat ook een mooie paal middenin waar je niet omheen kunt met dat apparaat.
Overdwars op het balkon mag niet omdat je de doorlooproute blokkeert.
Ik, als treinpersoneel, zou je al tegenhouden voordat je het probeert de trein in te zetten en dat screenshotje van een webcare zou ik al helemaal geen boodschap aan hebben. Ik heb af en toe het idee dat die mensen net weten dat een trein geel met blauw en af en toe een vleugje wit is...
En daarom vraag ik het ook
Die palen baren me ook zorgen. Zonder die palen zou het makkelijk moeten passen. Nouja, zou ik m zou kunnen plaatsen.
En als het treinpersoneel weigert, tover ik het screenshotje tevoorschijn. En hoop ik dat ie er alsnog in kan. Mag ik niet mee, dan zit er niets op om weer uit te stappen. Fair enough
Ach, we zien wel. Ik ga morgen toch eerst met de trein naar Zwolle en met een beetje geluk, kan ik dan oordelen of ie in de Intercity past. En met behulp van jullie reacties, weet ik dat er nu dus ook een nieuwere sprinter rijdt naar A'dam die doorrijd naar Den Haag. Wat ook prima is. En anders.. wordt het een rit van 175km en ben ik erg laat thuis
Maar dan kom ik wel op mn eindbestemming. Als ik terug meot fietsen, heb ik een probleem met de route vinden. Gegarandeerd dat ik 100x verkeerd zal rijden. Om maar even te zwijgen over de afstelling van de trappers. We gaan het zien.
De SLT-sprinters, zijn dat de sprinters/treinen met de grootste fietscompartimenten?
Je had zelf prima even naar het station kunnen gaan met een meetlint
Ben gisteren nog even naar het station hier gereden, maar daar reden alleen maar oude sprinters. Kon even snel kijken, maar durfde niet met zekerheid te zeggen of dat zou passen.
Van een ander wel begrepen dat de nieuwe sprinters (wellicht doelde deze persoon op de SLT? een ruim fietscompartiment hadden, waar ie wel in zou kunnen passen. Die stuurde onderstaande foto mee.
Als ik 'm daar in de lengterichting in zou kunnen plaatsen, zou dat mooi zijn. Maar goed, we gaan het zien Of niet.
Je bent 2.85 lang, dat is bijna net zolang als de trein breed is, no way dat je de bocht kan maken naar het fietsen compartiment.
Hoe dacht je trouwens door de poortjes heen te gaan?
Edit: sterker nog, je bent langer dan de trein breed is, met alle palen en ander meubilair kan je het wel schudden.
Geen idee.. precies de reden waarom ik in het andere topic vroeg om een plattegrondje van de trein
Met voorzichtig steken zou het wellicht kunnen lukken. De fiets is druppelvormig. Optillen dus, niet al rijdend en sturend met de wielen. Schuin beginnen en het lukt misschien wel? Als ie meegaat, zal ie sowieso in de lengterichting meegaan, niet loodrecht op de looprichting.
Ach, ik ga er vanuit dat ik moet fietsen.. maar zie ik mogelijkheden, dan probeer ik het toch. Kan me hooguit 7 euro kosten voor een fietstreinkaartje.
Betreffende de poortjes. Ik heb geen idee hoe breed die zijn eigenlijk. Dacht dat er altijd wel een bredere is voor rolstoelers en kinderwagens. Of dat past? Wederom geen idee.
Weet ook niet of er tourniquest of poortjes staan bij Zwolle? Evt zal ie erover getild meoten worden met twee man. Als het tenminste niet al te hoge poortjes zijn is dat niet zo'n probleem.
Garmin en Mio verkopen prima fiets navigatie/GPS systemen Google Maps kun je ook instellen voor fietspaden.
Ik met er ng even naar kijken. Google maps heb ik al bekeken en gebruik ik vaker. Prima om een paar routes te vinden. Moet alleen even kijken of ik dat als navigatie kan gebruiken en hoe. Live bedoel ik dan..
LNER, was die naam al niet eerder gebruikt? Komt mij vaag bekend voor. En wordt er nu een apart bedrijf opgezet voor het leiden van de consessie, of wordt een bestaande operator voor zoiets gevraagd?
De oude 1500-en waren volgens mij van de vroegere LNER
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op woensdag 16 mei 2018 21:34 schreef Kamelenteen het volgende: Geen idee.. precies de reden waarom ik in het andere topic vroeg om een plattegrondje van de trein
Treinen voor personenvervoer zijn in Nederland allemaal zo'n 2.85 breed, meestal zelfs nog ietsje smaller. De SLT/Sprinter Lighttrain (de gene vanwaar je de foto hebt gepost) is de enige trein waarin je nog enigszins naar binnen kan. Bij alle overige treinen past het sowieso niet. Je past dan blokkeer je het hele balkon (de ruimte bij de deuren) en dat is volgens de algemene voorwaarden van de NS niet toegestaan. Op het balkon van een DDAR/DDM aan de zijde van de locomotief zou het misschien nog kunnen, mits daar een wagon zit met alleen klapstoeltjes. (en je iemand kan vinden die je gaat helpen met het naar binnen tillen)
quote:
Met voorzichtig steken zou het wellicht kunnen lukken. De fiets is druppelvormig. Optillen dus, niet al rijdend en sturend met de wielen. Schuin beginnen en het lukt misschien wel? Als ie meegaat, zal ie sowieso in de lengterichting meegaan, niet loodrecht op de looprichting.
Ik denk zomaar van niet. Er staan namelijk palen in het midden van de trein die het voor jouw niet mogelijk maken om de draai te maken. Zie deze foto:
quote:
Betreffende de poortjes. Ik heb geen idee hoe breed die zijn eigenlijk. Dacht dat er altijd wel een bredere is voor rolstoelers en kinderwagens. Of dat past? Wederom geen idee.
Die poortjes gaan uit van een maximale breedte van 70 cm. (bron). Dat doet ook gelijk de volgende vraag rijzen: hoe dacht je op het op het perron te komen? De litften zijn gemaakt op een maximale lengte van 150cm.
quote:
Weet ook niet of er tourniquest of poortjes staan bij Zwolle? Evt zal ie erover getild meoten worden met twee man. Als het tenminste niet al te hoge poortjes zijn is dat niet zo'n probleem.
32kilo over de poortjes heen tillen... je moet er maar zin in hebben.
Ik met er ng even naar kijken. Google maps heb ik al bekeken en gebruik ik vaker. Prima om een paar routes te vinden. Moet alleen even kijken of ik dat als navigatie kan gebruiken en hoe. Live bedoel ik dan..
Treinen voor personenvervoer zijn in Nederland allemaal zo'n 2.85 breed, meestal zelfs nog ietsje smaller. De SLT/Sprinter Lighttrain (de gene vanwaar je de foto hebt gepost) is de enige trein waarin je nog enigszins naar binnen kan. Bij alle overige treinen past het sowieso niet. Je past dan blokkeer je het hele balkon (de ruimte bij de deuren) en dat is volgens de algemene voorwaarden van de NS niet toegestaan. Op het balkon van een DDAR/DDM aan de zijde van de locomotief zou het misschien nog kunnen, mits daar een wagon zit met alleen klapstoeltjes. (en je iemand kan vinden die je gaat helpen met het naar binnen tillen)
[..]
Ik denk zomaar van niet. Er staan namelijk palen in het midden van de trein die het voor jouw niet mogelijk maken om de draai te maken. Zie deze foto: [ afbeelding ]
[..]
Die poortjes gaan uit van een maximale breedte van 70 cm. (bron). Dat doet ook gelijk de volgende vraag rijzen: hoe dacht je op het op het perron te komen? De litften zijn gemaakt op een maximale lengte van 150cm.
[..]
32kilo over de poortjes heen tillen... je moet er maar zin in hebben.
Ah, 70cm breed. Wist ik dus niet. Dacht dat er ook bredere waren dus daar zou ik evt. hulp bij nodig hebben, maar 32kg is met twee man goed te doen. De meeste eigenaren nemen de fiets op dakdragers mee. Heb eens geholpen om zo'n zelfde fiets daar op te tillen. Vergt nauwelijks moeite eigenlijk.
Roltrap: ook met twee man evt en met extra bescherming voorop. Dr is al eerder iemand geweest die zo'n fiets in de trein heeft meegenomen. Iets ander modelletje, dat wel. Een velomobiel mango, zn kleinere broertje. En een ander, jaren terug met een quest. Het kan dus wel.
Ik ga er gewoon vanuit dat ik moet fietsen, dan kan het alleen maar meevallen.
De kans is groot dat ik zal moeten fietsen dus. NOuja, doen we dat. Navigatie, drinken voor onderweg, batterypack. Ik neem het allemaal mee. Verlichting zit erin, accu ook.
Ik vermoed dat op het moment dat je dat ding over het poortje heen probeert te tillen V&S je tegen gaat houden want die staan daar over het algemeen toch wel op het pleintje
Op woensdag 16 mei 2018 21:44 schreef Xetran het volgende: Als je al moet insteken.. Hoeveel geduld denk je dat het rijdend personeel heeft?
Had ik me ook al bedacht. Moet er zo ingeschoven kunnen worden zodat de deuren dicht kunnen. Daarna netjes wegzetten.
Weet niet of Zwolle ook een eindstation/vertrekstation is. Soms staan treinen gewoon een paar minuten te wachten. Dat biedt enige mogelijkheden. Sowieso zal ik als ik het probeer, niet de eerste trein gelijk uitproberen, Eerst kijken of het mogelijk is en dus zo'n compartiment bekijken.
Hoge poortjes moet ie ook wel over te tillen zijn, denk ik. Heb zo'n ding al eens op een autodak getild. Is ook bijna 1.5m hoog ofzo. Geen probleem met zn tweetjes.
Ik las net dat het rijdend personeel hier aanwezig het al resoluut weigert.
Terecht overigens, dat ding staat hoe dan ook in de weg en als je pech hebt zorgt hij op het in- dan wel uitstapstation nog voor vertraging ook.
Moet het personeel het wel zien
Soms zit dr geen hond in zo'n trein, dan is het niet zo erg als ie schuin staat en de weg iets blokkeert.
Uitstapstation is tevens eindstation, dus dat scheelt weer: geen risisco op vertraging daar. Den Haag CS had ik in gedachten, want daar is alles gelijkvloers en geloof ik ook geen poortjes.
En als ie dr dus niet zo in te schuiven is, houdt het gewoon op. Ik ga geen vertraging veroorzaken. Dus het ding moet er voor mij in een keer inkunnen. En er als het niet past, ook in een keer weer uit kunnen.
Ik hoop dat er een trein staat die bijv. pas over een kwartier vertrekt. Dat biedt mij de mogelijkheid om te kijken of het past. Soms is dat het geval, bijv. op Den Haag CS.. wat eind- en beginstation is. Of Zwolle dat is, weet ik niet.
Op woensdag 16 mei 2018 22:10 schreef FredvZ het volgende: Die poortjes gaan uit van een maximale breedte van 70 cm. (bron). Dat doet ook gelijk de volgende vraag rijzen: hoe dacht je op het op het perron te komen? De litften zijn gemaakt op een maximale lengte van 150cm.
Je bron verwijst naar de buitenmaten voor een verrijdbare brug. Dat hulpstuk dat NS uitklapt zodat jij met je rolstoel de trein in kan rijden. Dat is denk ik een andere maat dan de tourniquets. Daar vind ik 70cm wel erg smal voor eigenlijk.
Op woensdag 16 mei 2018 23:28 schreef Salatrel het volgende: Ik vermoed dat op het moment dat je dat ding over het poortje heen probeert te tillen V&S je tegen gaat houden want die staan daar over het algemeen toch wel op het pleintje
Kunnen ze me gelijk even helpen En heb ik mn trienkaartje in ieder geval niet voor niets gekocht. Wordt te weinig gecontroleerd ook.
Op donderdag 17 mei 2018 07:39 schreef Dr_Flash het volgende: Ga het gewoon proberen joh we willen wel een verslag achteraf natuurlijk succes!
Proberen kan altijd, maar vrees dat ik moet gaan fietsen.
Kom voor de lengterichting een paar cm tekort in de trein met gesloten deuren, dus dat gaat niet lukken. Blijft over: schuin insteken, het overwegen waard. En aangezien ik toch naar het station moet fietsen daar..
Ja, maar hier is alles er inmiddels al over gezegd. Je kunt wel net zo lang doorgaan totdat iemand iets zegt wat je WEL wilt horen, maar zelfs als dat ooit gaat gebeuren, heb je er in de praktijk toch geen reet aan
Oja en die spr vertrekt in Zwolle niet meer vanaf spoor 1 maar vanaf 3a/5a volgens mij dus zelfs als die de poortjes voorbij komt moet ie ook nog de trap af en op met dat ding
Op donderdag 17 mei 2018 12:46 schreef Salatrel het volgende: Oja en die spr vertrekt in Zwolle niet meer vanaf spoor 1 maar vanaf 3a/5a volgens mij dus zelfs als die de poortjes voorbij komt moet ie ook nog de trap af en op met dat ding
Weet iemand eigenlijk waarom dat is tegenwoordig dat de sprinter naar A'dam niet meer vanaf 1b vertrekt? Voor de overstappers of was er een conflict?
Weet iemand eigenlijk waarom dat is tegenwoordig dat de sprinter naar A'dam niet meer vanaf 1b vertrekt? Voor de overstappers of was er een conflict?
Dat is natuurlijk om een extra hindernis op te werpen voor Kamelenteen
Meer serieus, volgens mij is dat het gevolg van de nieuwe routering n.a.v. de Hanzelijn. Misschien dat er nog een relatie is met de verlaagde bovenleiding maar dat denk ik niet. Ook de aanstaande verbouwing van Zwolle (met name aan de oostkant rond begin juli) heeft er niet direct een relatie mee.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Meer mensen dan ik had verwacht die net stonden te wachten op Hengelo op de RE naar Bad Bentheim, ruim 20 (zo niet 30) reizigers gok ik. Lijkt dus wel een publiek te bedienen.
Dat is natuurlijk om een extra hindernis op te werpen voor Kamelenteen
Meer serieus, volgens mij is dat het gevolg van de nieuwe routering n.a.v. de Hanzelijn. Misschien dat er nog een relatie is met de verlaagde bovenleiding maar dat denk ik niet. Ook de aanstaande verbouwing van Zwolle (met name aan de oostkant rond begin juli) heeft er niet direct een relatie mee.
Thanks! ProRail/NS zal er dus wel een gedachte achter hebben. Levert die verlaging van de bovenleiding dan nog last op voor bepaalde materieeltypen?
Op donderdag 17 mei 2018 15:25 schreef boriq het volgende: Meer mensen dan ik had verwacht die net stonden te wachten op Hengelo op de RE naar Bad Bentheim, ruim 20 (zo niet 30) reizigers gok ik. Lijkt dus wel een publiek te bedienen.
rijdt dat ding intussen redelijk volgens dienstregeling?
Thanks! ProRail/NS zal er dus wel een gedachte achter hebben. Levert die verlaging van de bovenleiding dan nog last op voor bepaalde materieeltypen?
Nee, problemen levert het niet op, want de rijdraad (waar de stroomafnemer dus tegen aan zit) hangt altijd op dezelfde hoogte (5,5 meter als ik het wel heb). Een verlaagde bovenleiding betekent dat de ophangdraden lager zitten: de afstand tussen de ophangdraad en de rijdraad is dan korter. Dat is vooral handig wanneer een bovenleiding onder een viaduct hangt. Waarom het dan niet altijd die (korte) afstand is weet ik zo niet. Maar daar zal ongetwijfeld een (technische) reden voor zijn.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Nee, problemen levert het niet op, want de rijdraad (waar de stroomafnemer dus tegen aan zit) hangt altijd op dezelfde hoogte (5,5 meter als ik het wel heb). Een verlaagde bovenleiding betekent dat de ophangdraden lager zitten: de afstand tussen de ophangdraad en de rijdraad is dan korter. Dat is vooral handig wanneer een bovenleiding onder een viaduct hangt. Waarom het dan niet altijd die (korte) afstand is weet ik zo niet. Maar daar zal ongetwijfeld een (technische) reden voor zijn.
Weet iemand eigenlijk waarom dat is tegenwoordig dat de sprinter naar A'dam niet meer vanaf 1b vertrekt? Voor de overstappers of was er een conflict?
De tijdligging maakt dat deze sprinter niet meer vanaf spoor 1 kan. Hij komt Zwolle binnen op het moment dat de optocht Zwolle uit plaatsvindt, dan kan deze niet door de stroom heen naar spoor 1. Hij vertrekt op het moment dat de treinen aan het binnenkomen zijn, daarvoor wordt de sprinter tussentijds naar spoor 5 gerangeerd zodat die de treinen naar spoor 6/7 niet in de weg zit.
Nee, problemen levert het niet op, want de rijdraad (waar de stroomafnemer dus tegen aan zit) hangt altijd op dezelfde hoogte (5,5 meter als ik het wel heb). Een verlaagde bovenleiding betekent dat de ophangdraden lager zitten: de afstand tussen de ophangdraad en de rijdraad is dan korter. Dat is vooral handig wanneer een bovenleiding onder een viaduct hangt. Waarom het dan niet altijd die (korte) afstand is weet ik zo niet. Maar daar zal ongetwijfeld een (technische) reden voor zijn.
De bovenleiding wordt soms verlaagd, dan wordt de stroomafnemer verder ingedrukt. Ik weet niet zeker wat de minimum hoogte is maar dat is 5,2 of 5,3 meter.
De bovenleiding wordt soms verlaagd, dan wordt de stroomafnemer verder ingedrukt. Ik weet niet zeker wat de minimum hoogte is maar dat is 5,2 of 5,3 meter.
Ah, dat kan dus ook. Dank je wel voor de extra uitleg.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
De bovenleiding wordt soms verlaagd, dan wordt de stroomafnemer verder ingedrukt. Ik weet niet zeker wat de minimum hoogte is maar dat is 5,2 of 5,3 meter.
De eisen aan het materieel zijn als volgt:
quote:
Stroomafnemers geīnstalleerd op spoorvoertuigen en geschikt voor 1500 V, voldoen aan de volgende eisen:
a. het dynamisch gedrag van stroomafnemers bevindt zich in een bandbreedte tussen tenminste 4800 mm en ten hoogste 5750 mm gemeten vanaf de bovenzijde van de koppen van de spoorstaven;
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 17 mei 2018 21:10 schreef Peterselieman het volgende: De stakingen op het regionale spoor zijn van de baan, want er is een nieuwe CAO multimodaal afgesloten
De tijdligging maakt dat deze sprinter niet meer vanaf spoor 1 kan. Hij komt Zwolle binnen op het moment dat de optocht Zwolle uit plaatsvindt, dan kan deze niet door de stroom heen naar spoor 1. Hij vertrekt op het moment dat de treinen aan het binnenkomen zijn, daarvoor wordt de sprinter tussentijds naar spoor 5 gerangeerd zodat die de treinen naar spoor 6/7 niet in de weg zit.
Geen problemen met poortjes Een van de rij poortje is altijd wat breder voor de mindervalide mens die die voortbeweegt in bijv. een elektrische rolstoel. Gok op 80cm breed. Breed genoeg.
Wel met een pokke afstand fietsen. Teller staat nu op 199.5km ofzo en ik was om 3.00u snachts pas thuis door tegenwerkende, pijnlijke knietjes, navigatie die uit was gevallen waardoor je maar moest gissen waar ik heen moest (nota bene in Gouda, terwijl ik naar Rdam moest !) waardoor die laatste 15km me misschien al 2 uur hebben gekost Tempo was ook al flink ingezakt door vermoeidheid en dus pijnlijke knieen.
Nee, ik had beter wat moeite kunnen stoppen om die trein in te komen. In de intercity had ie makkelijk gepast. Nouja, ik had even hulp moeten vragen om 'm over de (instap)steun bij de deuren te tillen, maar daarna had ie dr wel kunnen staan. Diagonaal, en uiteraard niet optimaal voor overige passagiers, maar het had gekund.
Poortjes kan ie gewoon door, zij het dat er dan wel maar 2.5cm overbleef aan iedere kant en het rolstoelpoortje gebruikt moest worden.
Ik ben rond 14.00u vertrokken naar station Zwolle en daar na het bekijken van een blauwe lijn trein (dat verdomd veel qua model op de sprinters van de NS leek) te besluiten dat ik wel zou gaan fietsen. Eerste ritje naar Zwolle ging immers ook lekker rap dus ik had verwacht wel binnen 7 uur thuis te zijn en wat sneller te rijden dan de standaard tijd die de navigatie aangaf.
Uiteindelijk werd het 3.00u snachts voordat ik thuis was. Door pijnlijke knietjes, uitgevallen navigatie en af en toe wat omleidingen.
Nee, volgende keer regel ik wel even iemand om me te helpen dat ding de trein in te krijgen als ik zover wordt.
De aankoopprijs en de staat ervan maakte echter een hoop goed Voor die prijs koop je normaal eentje met verweerde lak, gerepareerde schade en 60000km meer
[ Bericht 4% gewijzigd door Kamelenteen op 18-05-2018 17:27:59 ]
Ik ga nog wel een keertje kijken of het echt past. Op de heenweg ben ik uiteraard ook met de trein gegaan en ik had een meetlintje meegenomen om te kijken of het qua lengte zou kunnen. Loodrecht zou niet gaan, kom ik net een paar cm tekort voor dit model.
Middencompartiment van de intercity is voor fietsen vrij ruim. Diagonaal kan ie er zo in, ware het niet dat er direct bij de deur een steun staat voor in- en uitstappers. Daar moet ie dan evt. overheen getild worden. Met twee man moet dat prima te doen zijn. Heb nu wel wat foto's gemaakt ervan, maar wil het eigenlijk weleens gaan uitproberen of het ook past, zoals ik het in gedachten heb. En hoe dat er dan uit komt te zijn. Of er nog mensen langs kunnen dan.
Dus dat ga ik nog wel een keer uitproberen denk ik. Gewoon naar Den Haag CS gaan, fiets door de poortjes en dan bij een intercity proberen waar een ruime overstaptijd voor is. Weet ik dat voor volgende keer, als ie bijv. naar Dronten moet voor onderhoud.
Op vrijdag 18 mei 2018 17:17 schreef Salatrel het volgende: Die instapsteun zoals je het noemt is een goeie indicatie dat dat ding dus überhaupt niet mee mag
Ja, nee. Als ie dr staat en de conducteur pas 5 haltes verder kaartjes komt controleren zal het mij een zorg zijn als ie mij dr uitzet of een boete uitschrijft. En dat het een tricky formaat is en dat ik afhankelijk ben van de goodwill van de conducteur/treinpersoneel snap ik.
Toen ik met de fiets op het perron reed, of eigelijk liep, en door de poortjes ging, maakte niemand zich er zorgen om ook al liep er genoeg NS-personeel rond.
En dat ding staat er voor instaphulp, niet om dingen te blokkeren denk ik. Dr zit echt zo'n vorm op da tje m met je handen kan beetpakken voor steun.
Maar goed, het is aan de conducteur natuurlijk. En als ik dat ding erin kan krijgen zonder dat de conducteur het ziet of er direct wat van zegt, vind ik het allemaal prima Komt ie vanzelf achter en dan ben ik al 100km verder Da's het voordeel van de intercity. Meerdere treinstellen aan elkaar, dus de conducteur kan gerust 100m verderop pas staan aan de andere kant van de trein. Vraag me af of ie ook de grootte kan inschatten, als ie bijv. 50m verderop staat.
Echt veel klopt er niet van het bericht dat erbij staat. Begint al met de titel "automobilist ramt..'. Ik zie geen automobilist die de trein ramt. Vervolgens zou er te zien zijn dat de trein vaart mindert. Zal wel aan mij liggen, maar ik zie het niet. Wel de auto.. die 'haast' had. Moeten we maar aannemen dan.
"Met een flinke vaart knalt de auto tegen de locomotief." Nou, ook dat valt mee. Eerder stond ie stil, op de overgang, toen de locomotief de auto langzaam ramde en opzij drukte. Mja, dat kun je de locomotief niet kwalijk nemen dus niet zijn fout.
Ach ja, SBS.. Ik hoop dat de trein niet weinig schade heeft opgelopen. Alhoewel ik geen treinenfan ben, vind ik die ouwetjes wel leuk
[ Bericht 3% gewijzigd door Kamelenteen op 18-05-2018 20:18:10 ]
Ik zie gewoon een achterlijke kafferhoer die gewoon lak heeft aan die man met die rode vlag. Levensgevaarlijk. Rijontzegging voor 10 jaar minimum. De maatschappij kan veel leed bespaard worden.
Wel met een pokke afstand fietsen. Teller staat nu op 199.5km ofzo en ik was om 3.00u snachts pas thuis door tegenwerkende, pijnlijke knietjes, navigatie die uit was gevallen waardoor je maar moest gissen waar ik heen moest (nota bene in Gouda, terwijl ik naar Rdam moest !) waardoor die laatste 15km me misschien al 2 uur hebben gekost Tempo was ook al flink ingezakt door vermoeidheid en dus pijnlijke knieen.
Ik werd vanmiddag in Gouda ingehaald door precies zo'n ding.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 18 mei 2018 19:55 schreef Dr_Flash het volgende: Ik zie gewoon een achterlijke kafferhoer die gewoon lak heeft aan die man met die rode vlag. Levensgevaarlijk. Rijontzegging voor 10 jaar minimum. De maatschappij kan veel leed bespaard worden.
Op vrijdag 18 mei 2018 20:40 schreef Xetran het volgende: Hoe vaak is het tegenwoordig nog hommeles in Schiphol qua treinstoring? Red je het om door de ochtendspits heen op tijd te komen?
Dat zal mede afhangen van je definitie van op tijd en je vertrekstation.
Op vrijdag 18 mei 2018 20:40 schreef Xetran het volgende: Hoe vaak is het tegenwoordig nog hommeles in Schiphol qua treinstoring? Red je het om door de ochtendspits heen op tijd te komen?
Op vrijdag 18 mei 2018 19:55 schreef Dr_Flash het volgende: Ik zie gewoon een achterlijke kafferhoer die gewoon lak heeft aan die man met die rode vlag. Levensgevaarlijk. Rijontzegging voor 10 jaar minimum. De maatschappij kan veel leed bespaard worden.
Als je nou zoals elke fok!ker allergisch bent voor daglicht en je verveelt je op deze (overigens stralende) Tweede Pinkstermiddag:
quote:
14.40-15.10 uur RAIL AWAY (HH)
Serie over markante spoorlijnen.
Kroatië: Zagreb-Knin
De legendarische Oriënt Express rijdt er niet meer,maar nog steeds is de trein een uitstekend vervoermiddel om Kroatië te verkennen.
Als je uit het treinraam kijkt,trekken er eeuwenoude forten,kristalheldere rivieren en watervallen,uitgestrekte bossen en diepe canyons aan je voorbij.We stappen op in de hoofdstad Zagreb en rijden tot aan Knin.
Op dinsdag 22 mei 2018 08:36 schreef Koen66 het volgende: Uurtje geleden reed er nog gewoon een Thalys langs de A4 bij het ringvaartaquaduct richting zuid
aanrijding met persoon tussen Adam en schiphol ergens
Nee, problemen levert het niet op, want de rijdraad (waar de stroomafnemer dus tegen aan zit) hangt altijd op dezelfde hoogte (5,5 meter als ik het wel heb). Een verlaagde bovenleiding betekent dat de ophangdraden lager zitten: de afstand tussen de ophangdraad en de rijdraad is dan korter. Dat is vooral handig wanneer een bovenleiding onder een viaduct hangt. Waarom het dan niet altijd die (korte) afstand is weet ik zo niet. Maar daar zal ongetwijfeld een (technische) reden voor zijn.
De reden waarom het alleen onder viaducten of bruggen gedaan wordt, lijkt me omdat de portalen veel dichter bij elkaar moeten staan bij de verlaagde afstand. Het lijken wel ~2x zo veel portalen, op plekken zoals waar de nieuwe busbrug bij Zwolle is geplaatst.
Tja, misschien materialen die voor evenementen nodig zijn verplicht via het spoor aanleveren? Dat lijkt me al een flink deel van de overlast weg te nemen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ondergetekende reed op de A20 onder het spoorviaduct van de HSL door en kruiste daar een ICDirect naar Amsterdam, zag er best comfortabel. Verderop nabij Hoogmade aan de A4 wederom een ICd naar Amsterdam, dat gaat echt best vlot. Toen zag ik voor- en natransport en was ondergetekende blij met de automobiel.
Een auto die voor een tram is gekomen. Misschien iemand onwel geworden, misschien iemand verblind door de zon, misschien inderdaad stupiditeit. Nog steeds geen reden om iemand tien jaar lang te immobiliseren en er een gehandicapt lid van de samenleving van te maken.
Voor de dagelijkse gang van zaken ben ik ook best blij dat ik niet (meer) afhankelijk ben van die ellende met overstappen, je fiets ergens kwijt moeten raken, geen zitplaats etc etc.
Voor een weekendje zuipen met maten over 1,5 week is de trein dan weer wel hendig chique .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 22 mei 2018 18:21 schreef JDude het volgende: Voor de dagelijkse gang van zaken ben ik ook best blij dat ik niet afhankelijk ben van die ellende met overstappen, je fiets ergens kwijt moeten raken, geen zitplaats etc etc.
Ik snap je heel goed maar ik ben er op de heenweg erg gelukkig mee en als de IC naar Enschede gaat rijden vanuit dit dorp dan wordt de overstaptijd flink korter en dan kan ik ook met de tusseninbus, die niet aansluit op de overige treinen, behalve de boemel naar Amsterdam Centraal en die is altijd leeg terwijl de "normale" bussen die aansluiten op al het andere OV tegenwoordig zelfs buiten de spits staanplaatsen hebben. Tijdens de overstap haal ik een kopje thee, een broodje, even lekker genieten van de mensenmassa op het station/algemeen "aapjes kijken" en dan met 140 naar Wierden.
Oh en het helpt ook wel dat het een van die trajecten is waar je met de auto alleen na 21:00 's avonds kan winnen.
Op dinsdag 22 mei 2018 17:24 schreef Dr_Flash het volgende: Intercity van 1707, 1717 en 1737 uit Eindhoven naar het noorden zijn uitgevallen. Zit nu in die van 1727, bidden dat die wel rijdt.
Die reed dus wel in Den Bosch de gok genomen om door te rijden naar Utrecht, en hier in Utrecht wordt ineens omgeroepen dat Nijmegen-Arnhem gestremd is door een aanrijding misschien wel juist de trein waar ik anders in gezeten zou hebben... Hoe dan ook, even afkloppen. We zijn er nog niet
Denk ik ook wel maar BBQ wordt het niet meer vanavond vrees ik
Wij hebben hier wel eens heel principieel staan BBQen in de garage (met de deur open) omdat er mooi weer voorspeld was maar het begon te regenen. Zo'n freaky bui die niet voorzien was. Waar een wil is!
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Vandaag werd de IC Brussel omgeleid, kwam een half uur te laat in Rotterdam en vervolgens met slechts tien minuten vertraging in Antwerpen. Twintig minuten tijdwinst door Breda over te slaan! Ik zeg: dat moeten ze vaker doen!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 22 mei 2018 21:06 schreef James1988 het volgende: Alweer Breda overgeslagen? En onlangs zei iemand van NS nog dat ze dat 'alleen bij zeer hoge uitzondering doen'
Op dinsdag 22 mei 2018 21:06 schreef James1988 het volgende: Alweer Breda overgeslagen? En onlangs zei iemand van NS nog dat ze dat 'alleen bij zeer hoge uitzondering doen'
Ik zat bij zeer hoge uitzondering in die trein, dus dat klopt wel.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 22 mei 2018 20:16 schreef Dr_Flash het volgende: Trouwens ik zag vandaag dat hc's speldjes op hadden met Gastheer en een voornaam en dan ook hoofdconducteur erop
En de S&V knokploegboiis hebben een leren hoesje met een ketting gekregen (voor hun sherriff penning denk ik).
in beide gevallen volgens mij iets wat ze zelf bestellen. Dat Miami vice mapje dat die v&s’ers wel eens hebben is iig niet door NS verstrekt