abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178992462
registreer om deze reclame te verbergen
Ondanks de wervende topictitel is dit toch wel serieus:

De afgelopen tijd ben ik bij diverse tandartsen op controle geweest (groepspraktijk, altijd weer een verrassing wie er over de stoel hangt). De tandarts dreunt dan zijn bevindingen op richting de assistente die dat weer braaf in het dossier klopt.

Opvallend: tijdens een aantal (maar niet alle) controles merkte de tandarts (diverse tandartsen dus) op dat ze een 'beginnend gaatje' zagen wat in de gaten gehouden moest worden.

Concrete vraag nu: bestaat er iets als een 'beginnend gaatje'? Het klinkt ook niet erg als tandarts-jargon? Ik heb het sterke vermoeden dat de opmerking bedoeld is om mij aan te sporen mijn tanden beter te poetsen?

Is er een tandarts in de zaal die deze complottheorie kan bevestigen of ontkennen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Onaniem op 07-05-2018 16:24:48 ]
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
  maandag 7 mei 2018 @ 16:19:36 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178992553
quote:
5s.gif Op maandag 7 mei 2018 16:17 schreef Onaniem het volgende:
om mij aan te sporten
;(
pi_178992571
quote:
5s.gif Op maandag 7 mei 2018 16:17 schreef Onaniem het volgende:
Ondanks de wervende topictitel is dit toch wel serieus:

De afgelopen tijd ben ik bij diverse tandartsen op controle geweest (groepspraktijk, altijd weer een verrassing wie er over de stoel hangt). De tandarts dreunt dan zijn bevindingen op richting de assistente die dat weer braaf in het dossier klopt.

Opvallend: tijdens een aantal (maar niet alle) controles merkte de tandarts (diverse tandartsen dus) op dat ze een 'beginnend gaatje' zagen wat in de gaten gehouden moest worden.

Concrete vraag nu: bestaat er iets als een 'beginnend gaatje'? Het klinkt ook niet erg als tandarts-jargon? Ik heb het sterke vermoeden dat de opmerking bedoeld is om mij aan te sporten mijn tanden beter te poetsen?

Is er een tandarts in de zaal die deze complottheorie kan bevestigen of ontkennen?
Ja dat bestaat. Mijn tandarts heeft dat licht geboord en ik moet gewoon met meer aandacht poetsen daar. Dat was 4 jaar geleden en door goed onderhoud is er nu niets ergers aan de hand daar.

ps. ik ben geen tandarts.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_178992724
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 16:19 schreef Woelwater het volgende:

[..]

;(
Ja, ik kan niet typen. Het zal de autocorrectie wel geweest zijn. Inmiddels gecorrigeerd, dank u voor de aanwijzing.
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_178993735
poets gewoon je tanden, TS.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 7 mei 2018 @ 17:17:13 #6
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_178993887
Je kan “zwakke” plekken niet herstellen door beter te gaan poetsen.
  maandag 7 mei 2018 @ 17:18:52 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178993918
Mijn tandarts doet beginnende gaatjes licht boren en sealen zodat het geen echt gaatje wordt.
And so is the past
pi_178994538
Speeksel kan beginnende gaatjes herstellen, zolang je het goed schoon houdt.
.
pi_178994651
Schopje naar LIF.
So which way is the wind blowin',
And what does your heart say?
pi_178999909
Volgens mij bedoelen ze met een beginnend gaatje gewoon een gaatje wat nog niet door het glazuur is. Dus dat moet in de gaten gehouden wordt. Het kan weg gaan, of stilstaan, of doorgroeien. Bij dat laatste moet er sowieso iets gebeuren als het door het glazuur is. Bij mij waren er meerdere tanden die verdachte plekjes had. Nu laatst foto's gemaakt, en aan n moet sowieso iets gebeuren nu begin volgende maand.

Hun, dus de tandarts, maar vooral mondpreventie/hygenieste (hygenieste of preventie, weet niet welke van de 2 het is, maar schoonmaken doet ze) hameren wel op het flossen. Vooral toen ik net kwam bij hun. Maar de tandarts gaf ook toe dat mijn tanden dicht op elkaar staan. Met tandenstokers werkt het niet echt, breken vaak af bij mij. Heb wel flosdraad, en die gebruik ik af en toe (eigenlijk te weinig) en dat gaat redelijk, alleen bij de kiezen blijft de draad soms vast zitten en dat is echt klote. Dus ik ben me er ook van bewust dat als ik dit veel beter zou doen dat dit ten goede zou komen aan de kans op gaatjes te verkleinen. Maar ach, 100% zekerheid heb je toch niet.

Dit is wat ik weet, maar ben zeker geen deskundige, dus als ik mis zit hoor ik het graag.
  woensdag 9 mei 2018 @ 17:50:56 #11
261627 sciter
The world is my playground.
pi_179045537
Als je veel tandsteen hebt zal de tandarts snel zeggen dat je beter moet poetsen, aangezien dat vaak komt omdat je tandplak dan niet goed verwijderd is. Wat je doet door goed te poetsen/stoken.

Een beetje tandarts zal het gewoon expliciet vermelden lijkt mij, anders zal ik een ander zoeken.

Net alsof je huisarts ineens tegen de assistent gaat zeggen "meneer heeft een hoge bloedruk en schijnt veel zout te eten" en dan vervolgens niet tegen je zegt dat je wellicht niet elke dag vier zakken gezouten cashews moet eten.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')