abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 mei 2018 @ 22:51:46 #1
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178979865
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen :)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_178984054
Hank....the place to be ;) Mijn oom woont op de kurenpolder in zo'n chalet ding.

Als je nou wat verder rijdt op de A27 en een klein stukje A59 pakt komt je in mijn geboortedorp. Niet zoveel bijzonders te doen maar wel de allerlekkerste worstenbroodjes. http://www.bakkerijvandongenterheijden.nl/ Neem meteen voor ons mee :D En ga gelijk even langs bij mijn nichtje die heeft een bijbaan bij https://www.johanencaroline.nl/recreatieboerderij/kinderboerderij

Als je sportief wilt doen is er genoeg te doen in de omgeving, oa in de Biesbosch (klimpark etc)

Wij gaan vrijdag vlakbij Apeldoorn in een hotel zitten met zijn 3tjes. B wil al weken naar de Apenheul en zo zijn we toch nog een beetje op vakantie. We slapen in hotel Mennorode. Daar om de omgeving is genoeg te doen, vrijdag Apenheul, zaterdag zien we daar wel.
pi_178985115
Beekse Bergen, is dat leuk? Of is dat inmiddels een aftanse ondiervriendelijke bende?
pi_178986717
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 10:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Beekse Bergen, is dat leuk? Of is dat inmiddels een aftanse ondiervriendelijke bende?
Zeker leuk!
pi_178987695
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 10:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Beekse Bergen, is dat leuk? Of is dat inmiddels een aftanse ondiervriendelijke bende?
Ja is leuk. Diervriendelijk, tja wat is diervriendelijk. Die dieren leven natuurlijk niet in hun eigen omgeving en hun leefgebied is vele malen kleiner dan wat zij in het wild normaal gesproken opeisen. Een echte safari is natuurlijk leuker, maar ook een veel grotere investering en niet voor iedereen haalbaar. Ik denk dat Beekse Bergen een leuk en verantwoord uitje is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 7 mei 2018 @ 13:17:50 #6
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178987809
Haha grappig, al die mensen die uit de buurt van Hank komen! Ik woon net boven de grote rivieren in een stadsie, maar kom er wel vaak langs als k naar 't zuiden rijd. Juist omdat er in 't dorp weinig te doen is, zal 't wel zo cheapo zijn daar!

En 't bezoekerscentrum van de Biesbosch in Werkendam is echt geweldig met lekker weer!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 7 mei 2018 @ 14:49:06 #7
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_178989635
Ik vind Beekse Bergen een van de diervriendelijkere dierentuinen. Grote leefruimten (dus af en toe wel zoeken naar het beest ;)), en recentelijk zijn alle speelgelegenheden vernieuwd.

Mocht je er willen logeren: het vakantiepark is wat oud, maar nog steeds wel netjes; het Safari resort is gloednieuw (heel gaaf, maar helaas ook prijzig).
pi_178989768
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:34 schreef exode het volgende:

Wij gaan vrijdag vlakbij Apeldoorn in een hotel zitten met zijn 3tjes. B wil al weken naar de Apenheul en zo zijn we toch nog een beetje op vakantie. We slapen in hotel Mennorode. Daar om de omgeving is genoeg te doen, vrijdag Apenheul, zaterdag zien we daar wel.
Redelijk onbekend is deze bestemming daar in de buurt: https://www.kidsproof.nl/(...)nnenkoekenrestaurant
pi_178991541
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 10:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Beekse Bergen, is dat leuk? Of is dat inmiddels een aftanse ondiervriendelijke bende?
Safaripark vind ik een leuk park. Speelland is ook erg leuk op een warme, zonnige dag. Zwemspullen meenemen (of al aan doen) en dan kunnen wij ons daar prima een middag vermaken (of langer).
pi_178991721
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 14:53 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Redelijk onbekend is deze bestemming daar in de buurt: https://www.kidsproof.nl/(...)nnenkoekenrestaurant
Leuke tip, dank je wel.
pi_179062353
Wij willen als afsluiter van mijn verlof een weekendje weg met de kindjes. Hebben 2 dingen op het oog: Landal Rabbit Hill of Center Parcs Meerdal. Iemand ervaring met deze parken? We gaan met 3 kindjes (6jr, 2.5jr en 3mnd)
pi_179062638
Hoe is Normandië begin september en iemand ervaring met een leuk vakantiepark met in ieder geval een leuke speeltuin?
Huisje heeft de voorkeur (maar kan ik moeilijk vinden), stacaravan is ook goed.

Of andere tips voor iets op max 700 km rijden vanaf Rotterdam?
pi_179068158
Geen idee hoe het in september is, maar wij zijn vorig jaar naar Normandië geweest in juli.
Wij zaten in een yellow village camping en dat is wel echt prima. Zeer kindvriendelijk, niet te groots opgezet. Leuke speeltuin, prima zwembad, loopafstand van het strand (voor ons, niet voor de kids) en genoeg leuks te doen (voor ons en kids) in de omgeving.

Het was toen +/- 20 tot 24 graden met zon. Perfect dus voor de jongens.
pi_179072339
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:51 schreef Songeur het volgende:
Wij willen als afsluiter van mijn verlof een weekendje weg met de kindjes. Hebben 2 dingen op het oog: Landal Rabbit Hill of Center Parcs Meerdal. Iemand ervaring met deze parken? We gaan met 3 kindjes (6jr, 2.5jr en 3mnd)
Meerdal ligt bij mij om de hoek. Ik ven opzich wel Center Parcs fan. Zwembad is mooi maar niet spectaculair voor de kindjes. Verder vind ik Meerdal niet heel spannend. Dan zou ik eerder voor Heiderbos of Erperheide gaan.

Rabbit Hill ben ik in 2015 geweest en vond ik zeeeer geslaagd. Toen waren mijn kindjes bijna 3 en bijna 1.
pi_179072408
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 13:51 schreef Songeur het volgende:
Wij willen als afsluiter van mijn verlof een weekendje weg met de kindjes. Hebben 2 dingen op het oog: Landal Rabbit Hill of Center Parcs Meerdal. Iemand ervaring met deze parken? We gaan met 3 kindjes (6jr, 2.5jr en 3mnd)
Rabbit Hill!! Gaan mijn kindjes vaker heen ook als we er geen huisje hebben :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_179092384
Londen 2018 kan de boeken in. Drie fantastische dagen gehad met de oudste. De reis op dinsdag ging prima, geen minuutje vertraging. Direct naar de Tower Bridge gegaan en dat vond mevrouw echt leuk. Zowel het lopen over de hoge walkway als de engine rooms waar je kan zien hoe de brug vroeger werd geopend (en gesloten). Vervolgens langs de Thames naar London Bridge gewandeld en wat te eten gehaald bij Borough Market. Metro genomen naar Baker Street om naar Madame Tussauds te gaan. Tsja, ik vond het niks maar mevrouw vond met name de Star Wars en de Marvel Superheroes vleugels geweldig! Het enige dat ik echt leuk vond was de Marvel 4D film, niet alleen vanwege de effecten maar ook omdat de filmzaal in de oude filmzaal van het Planetarium is en ik daar bijna 30 jaar geleden toen ik voor het eerst in Londen was ook ben geweest. Bij aankomst in het hotel was dochterlief doodop dus ben maar wat MacDonalds gaan halen voor op de kamer.

Dag twee zijn we naar de Harry Potter Studios geweest en dat was echt helemaal geweldig. Dochter was helemaal lyrisch en zelf vond ik het ook fantastisch om alle sets, kostuums, props en behind the scenes te zien. Ook de interactieve elementen vond m'n dochter heel erg leuk. We zijn er bijna 5 uur zoet geweest en inclusief reizen was dat wel een hele dag dus. Echt een geweldige aanrander! 's Avonds alleen nog even gegeten bij Nando's en een (megagroot) ijsje gehaald.

De laatste dag nog een rondje op de Londen Eye geweest, gespeeld in een park, wandeling gemaakt langs de Thames en de Westminster Bridge en tot slot lekker geluncht op Liverpool Street. Terugreis naar Nederland ging ook weer prima. Al met al hele geslaagde dagen!

PS: speciale shout-out naar het Steampunk schip in de fontein van de Hay's Gallery langs de Thames. Zo maak je kunst ook interessant voor kinderen. Mijn dochter heeft er heel veel foto's van gemaakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 11-05-2018 18:50:30 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179093461
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 18:40 schreef Loj het volgende:
Geen idee hoe het in september is, maar wij zijn vorig jaar naar Normandië geweest in juli.
Wij zaten in een yellow village camping en dat is wel echt prima. Zeer kindvriendelijk, niet te groots opgezet. Leuke speeltuin, prima zwembad, loopafstand van het strand (voor ons, niet voor de kids) en genoeg leuks te doen (voor ons en kids) in de omgeving.

Het was toen +/- 20 tot 24 graden met zon. Perfect dus voor de jongens.
Dank je!
Dat heb ik voorbij zien komen en ziet er indd aardig uit.
pi_179094259
Klinkt geslaagd Nielsch! HP studios is gaaf he! Bijzonder ook dat zoveel jaar na de films dit nog zo leeft :)
pi_179094313
Wij willen volgend jaar een rondreis Engeland maken en verschillende Potterlokaties bekijken O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_179096043
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 20:45 schreef Tally het volgende:
Wij willen volgend jaar een rondreis Engeland maken en verschillende Potterlokaties bekijken O+
Engeland <3<3
Wij waren daar toen O bijna 1 was. Dat was zo'n heerlijke vakantie. Fijn land. Ik zou er zo gaan wonen <3
pi_179096340
Cool Nielsch. Mijn dochters vonden Londen ook O+
HP studio staat hoor op de lijst zeker nu de oudste twee de boeken gelezen hebben. wil deze zomer gaan, ook voor een show. Denk Mama Mia.
Mijn kleding zijn nog nooit geweest. Ze zijn 5. En met 4 kinderen door de stad trekt me niet echt (nog).
Met een meidenkwartet
pi_179104506
Zo langzaamaan begin ik me te oriënteren op de zomervakantie. Wie kan me helpen inspiratie op te doen?

Ik zoek:
- een huisje waar je fatsoenlijk kunt koken en met wifi
- met de auto max 750 km vanaf Brabant (in een land waar ik etiketten in de winkel kan lezen)
- liefst een rustige plek met wat eigen ruimte. Op vakantie (veel) rijden vinden we geen probleem.
- we houden zowel van natuur als cultuur.
- hoeft niet budget maar liefst wel een beetje betaalbaar in het hoogseizoen (half juli)

Vorig jaar waren we (weer) in Denemarken (Jutland) en dat is heel goed bevallen, maar we willen graag eens naar een ander land. Ik zat te kjken naar Zwitserland, maar de mooiste plekken liggen volgens mij vooral in het zuiden en dat kost twee uur extra reistijd...
  zaterdag 12 mei 2018 @ 14:33:09 #23
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179105184
Ligt er aan wat je mooi noemt in Zwitserland. De eeuwige sneeuwtoppen liggen in het zuiden inderdaad maar er is in de regio Luzern/Grindelwald/Fribourg ook veel moois te zien :Y
Betaalbaar en Zwitserland is dan wel weer lastiger te verenigen helaas.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_179105186
Ik vind het Zwarte Woud erg mooi. Colmar, Eguisheim, Rust (dagje Europapark), die regio. Daar zijn wat leuke Airbnb’s te vinden.
pi_179105289
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 13:35 schreef Hupje het volgende:
Zo langzaamaan begin ik me te oriënteren op de zomervakantie. Wie kan me helpen inspiratie op te doen?

Ik zoek:
- een huisje waar je fatsoenlijk kunt koken en met wifi
- met de auto max 750 km vanaf Brabant (in een land waar ik etiketten in de winkel kan lezen)
- liefst een rustige plek met wat eigen ruimte. Op vakantie (veel) rijden vinden we geen probleem.
- we houden zowel van natuur als cultuur.
- hoeft niet budget maar liefst wel een beetje betaalbaar in het hoogseizoen (half juli)

Vorig jaar waren we (weer) in Denemarken (Jutland) en dat is heel goed bevallen, maar we willen graag eens naar een ander land. Ik zat te kjken naar Zwitserland, maar de mooiste plekken liggen volgens mij vooral in het zuiden en dat kost twee uur extra reistijd...
Misschien rond Lausanne, aan het meer van Genève? Ken Zwitserland niet goed verder, geen specifieke tips, maar dat is een prachtige regio (Heb zelf een jaar in Genève gewoond dus sweet memories).
Of Oostenrijk? De bergen in de zomer zijn ook O+ O+
Met een meidenkwartet
  zaterdag 12 mei 2018 @ 14:43:41 #26
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179105340
Wij waren deze week in Bretagne (800km vanuit zuid-holland) en we zaten in een hele fijne gite met hottub O+ en een paard en twee ezels die je kon voeren. Eigenaresse is Engels dus dat communiceerde extra makkelijk.
Er zijn daar veel campings met waterpark aan de kust te vinden maar daar waait flink en is het kouder dan iets het binnenland in dus we vonden deze locatie prima. We hebben ons op het noordoosten gericht nu. Bretagne is te groot om vanuit 1 locatie te bekijken. Mont Saint Michel wat officieel Normandië is was ook prima aan te rijden. Ik kan iedereen van harte de regio aanbevelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 12-05-2018 17:47:05 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 12 mei 2018 @ 14:50:31 #27
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179105437
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 14:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik vind het Zwarte Woud erg mooi. Colmar, Eguisheim, Rust (dagje Europapark), die regio. Daar zijn wat leuke Airbnb’s te vinden.
:Y sommerrodelbahnen te over daar ook. Je kan naar de Bodensee, Kasteel Hohenzollern of een uitstapje de grens over naar Zwitserland als je wat zuidelijker gaat zitten.
Als je iets huurt wat aangesloten is bij de hochschwarzwaldkarte dan is er heel veel gratis. Gondel de Feldberg op, groot zwembad in de regio, Steinwasserpark, boottocht over de Titisee.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_179105519
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 14:50 schreef laziness het volgende:

[..]

:Y sommerrodelbahnen te over daar ook. Je kan naar de Bodensee, Kasteel Hohenzollern of een uitstapje de grens over naar Zwitserland als je wat zuidelijker gaat zitten.
Als je iets huurt wat aangesloten is bij de hochschwarzwaldkarte dan is er heel veel gratis. Gondel de Feldberg op, groot zwembad in de regio, Steinwasserpark, boottocht over de Titisee.
En meertjes om in te zwemmen O+
  Moderator zaterdag 12 mei 2018 @ 15:02:45 #29
5428 crew  miss_sly
pi_179105692
Wij zaten afgelopen week in een huisje in Normandië. We hadden een heel fijn huisje dat alles had wat we nodig hadden en een geweldige tuin met schommel en trampoline. We deden uitstapjes naar de kust, Mont e, Bayeux, Caen en een leuk park met rodelbaan en blotevoetenpad. Aanrader!

We waren op dezelfde dag op MSM hoorde ik, laziness!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 12 mei 2018 @ 15:07:43 #30
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179105790
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 15:02 schreef miss_sly het volgende:
Wij zaten afgelopen week in een huisje in Normandië. We hadden een heel fijn huisje dat alles had wat we nodig hadden en een geweldige tuin met schommel en trampoline. We deden uitstapjes naar de kust, Mont e, Bayeux, Caen en een leuk park met rodelbaan en blotevoetenpad. Aanrader!

We waren op dezelfde dag op MSM hoorde ik, laziness!
Ik hoorde het ook. Echter zijn jullie omgedraaid wegens de drukte?

Tip van flip daarom: rond 16:00uur pas gaan. Dan is de drukte enorm afgenomen. De abdij kan je in tot 18:00uur en is open tot 19:00uur. De winkeltjes gaan wel dicht tegen 18:00uur. De bussen vanaf de parkeerplaats naar de mont rijden tot 01:00uur ‘s nachts zelfs.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator zaterdag 12 mei 2018 @ 15:25:24 #31
5428 crew  miss_sly
pi_179106148
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 15:07 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik hoorde het ook. Echter zijn jullie omgedraaid wegens de drukte?

Tip van flip daarom: rond 16:00uur pas gaan. Dan is de drukte enorm afgenomen. De abdij kan je in tot 18:00uur en is open tot 19:00uur. De winkeltjes gaan wel dicht tegen 18:00uur. De bussen vanaf de parkeerplaats naar de mont rijden tot 01:00uur ‘s nachts zelfs.
Dat wisten we allemaal nog niet, hebben wel meertips gehad inmiddels. Dat is dan voor de volgende de keer.

We hebben enorm genoten van de wandeling er naar toe, en het eindelijk zien ervan, dat wilde ik al jaren. Net als het tapijt van Bayeux. We hebben toch een prima dg gehad, en de volgende keer plannen we het anders :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_179108450
Ik zie al een boel tips die ik ga bekijken, dankjewel. Bretagne zijn wij samen een paar jaar geleden nog geweest, Normandië zou ook nog een idee zijn.
pi_179130510
Wij gaan over een paar weken met onze peuter, die dan net 2 is, naar Kos. We gaan in zo'n foute all inclusive, dus hoeven ons in principe niet druk te maken over eten... Maar wat moeten we absoluut mee nemen om te peuter te entertainen/verzorgen? We vliegen natuurlijk, dus zijn in die zin beperkt qua gewicht en omvang van de bagage. Sowieso wordt het voor hem voor het eerst vliegen, dus best wel spannend.


Het resort heeft iets van 5 kinderzwembaden, dus we nemen sowieso iets mee om in het water mee te spelen, en een tablet met filmpjes voor in het vliegtuig. Verder misschien nog een paar boekjes/ kleine speeltjes... Maar verder ben ik even Inspiratieloos...
  zondag 13 mei 2018 @ 13:09:52 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179130655
Naar welk resort ga je, luna? Ik vond all-in op Kos heerlijk met een peuter :D.
KuikenGuppy
pi_179131254
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:59 schreef lunamatic het volgende:
Wij gaan over een paar weken met onze peuter, die dan net 2 is, naar Kos. We gaan in zo'n foute all inclusive, dus hoeven ons in principe niet druk te maken over eten... Maar wat moeten we absoluut mee nemen om te peuter te entertainen/verzorgen? We vliegen natuurlijk, dus zijn in die zin beperkt qua gewicht en omvang van de bagage. Sowieso wordt het voor hem voor het eerst vliegen, dus best wel spannend.


Het resort heeft iets van 5 kinderzwembaden, dus we nemen sowieso iets mee om in het water mee te spelen, en een tablet met filmpjes voor in het vliegtuig. Verder misschien nog een paar boekjes/ kleine speeltjes... Maar verder ben ik even Inspiratieloos...
Wat heeft een kind nog meer nodig dan?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179133914
Ik zou zorgen voor iets te eten en drinken bij het opstijgen.
pi_179137148
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:09 schreef Burdie het volgende:
Naar welk resort ga je, luna? Ik vond all-in op Kos heerlijk met een peuter :D.
Akti beach, aangeraden door een collega. Wordt ook voor onszelf de allereerste all-in vakantie ooit, dus ik heb geen idee wat er kunnen verwachten :D
pi_179137772
Wij hebben de deryan peuterbox gekocht voor op vakantie, als veilige slaap en speelplek. Hij staat nu in de woonkamer en ik leg haar overdag soms erin voor een slaapje. Kan ze vast wennen. Ik ben heel benieuwd hoe het op vakantie zal gaan!

Bestemming is nog onbekend, we gaan naar waar het goed weer is. Eerste pijlen zijn op het schwarzwald gericht, even afwachten dus wat het wordt!
pi_179138198
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 14:40 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Misschien rond Lausanne, aan het meer van Genève? Ken Zwitserland niet goed verder, geen specifieke tips, maar dat is een prachtige regio (Heb zelf een jaar in Genève gewoond dus sweet memories).
Of Oostenrijk? De bergen in de zomer zijn ook O+ O+
Als je het over betaalbaar hebt moet je wel je eigen boodschappen meenemen in Zwitserland. Boodschappen en uit eten is daar niet echt leuk.
  zondag 13 mei 2018 @ 20:59:39 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179140608
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 17:58 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Akti beach, aangeraden door een collega. Wordt ook voor onszelf de allereerste all-in vakantie ooit, dus ik heb geen idee wat er kunnen verwachten :D
Daar hebben wij ook gezeten, heerlijk was het O+.
KuikenGuppy
pi_179353715
Hebben jullie nog briljante tips om een peuter bezig te houden in de auto (12 uur lang :X )? Ik ga vast wat ‘cadeautjes’ inpakken voor onderweg, zoals een tekenboekje, leesboek, autotje.
Is het mogelijk om zo’n rit te volbrengen zonder films ter vermaak? :') we hebben geen iPad, maar twijfelen of het misschien toch wel heel handig gaat zijn.

Baby gaat trouwens in een gehuurde liggende reiswieg, dus daar maak ik me minder druk om.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 24 mei 2018 @ 11:48:14 #42
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_179353782
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:44 schreef LeSage het volgende:
Hebben jullie nog briljante tips om een peuter bezig te houden in de auto (12 uur lang :X )? Ik ga vast wat ‘cadeautjes’ inpakken voor onderweg, zoals een tekenboekje, leesboek, autotje.
Is het mogelijk om zo’n rit te volbrengen zonder films ter vermaak? :') we hebben geen iPad, maar twijfelen of het misschien toch wel heel handig gaat zijn.

Baby gaat trouwens in een gehuurde liggende reiswieg, dus daar maak ik me minder druk om.
Het is vast mogelijk maar ik was zeer dankbaar met de dvd-spelers die wij hadden gekocht voor de vakantie O+.

Tips: genoeg eten en drinken bij de hand, doekjes en een afvalzakje. Kleine cadeautjes altijd goed maar die van mij waren overal snel klaar mee eigenlijk. We hadden ook een iPad mee voor spelletjes maar daar werden ze beide wat misselijk van (naar beneden kijken werkt niet echt).
  donderdag 24 mei 2018 @ 11:48:58 #43
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_179353795
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 15:02 schreef miss_sly het volgende:
Wij zaten afgelopen week in een huisje in Normandië. We hadden een heel fijn huisje dat alles had wat we nodig hadden en een geweldige tuin met schommel en trampoline. We deden uitstapjes naar de kust, Mont e, Bayeux, Caen en een leuk park met rodelbaan en blotevoetenpad. Aanrader!

We waren op dezelfde dag op MSM hoorde ik, laziness!
Waar ben je geweest :)? Wij zoeken ook een leuk huis in Normandië of omgeving!
pi_179354331
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:44 schreef LeSage het volgende:
Hebben jullie nog briljante tips om een peuter bezig te houden in de auto (12 uur lang :X )? Ik ga vast wat ‘cadeautjes’ inpakken voor onderweg, zoals een tekenboekje, leesboek, autotje.
Is het mogelijk om zo’n rit te volbrengen zonder films ter vermaak? :') we hebben geen iPad, maar twijfelen of het misschien toch wel heel handig gaat zijn.

Baby gaat trouwens in een gehuurde liggende reiswieg, dus daar maak ik me minder druk om.
Is lastig... Wij gaan ook zo'n 1200 km rijden met kinderen van 2 en 4 jaar oud. Wij hebben wel besloten om het in 2 dagen te doen. Eerste dag zo'n 700 km (grens Duitsland/Zwitserland) en de volgende dag doorrijden naar Italie.
Wij hebben wel 2 tablets en hopen dat ze zich daar grotendeels mee vermaken. En gewoon genoeg stoppen onderweg, om de 2 uur. Met voldoende snoep en drinken moet het volgens mij wel goed komen. Ook hebben wij tijdens onze stop een hotel met zwembad geboekt. Kunnen ze nog even plonzen als we daar aankomen.
De terugweg zien we wel even. Misschien dat we snachts terug rijden terwijl de kinderen slapen. Kunnen we hopelijk flink door rijden
  donderdag 24 mei 2018 @ 12:23:08 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179354364
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:44 schreef LeSage het volgende:
Hebben jullie nog briljante tips om een peuter bezig te houden in de auto (12 uur lang :X )? Ik ga vast wat ‘cadeautjes’ inpakken voor onderweg, zoals een tekenboekje, leesboek, autotje.
Is het mogelijk om zo’n rit te volbrengen zonder films ter vermaak? :') we hebben geen iPad, maar twijfelen of het misschien toch wel heel handig gaat zijn.

Baby gaat trouwens in een gehuurde liggende reiswieg, dus daar maak ik me minder druk om.
Als het kan 's avonds of 's nachts rijden.
Luisterboeken zijn hier altijd een hit en de tiptoi pen (met koptelefoon!)
KuikenGuppy
  donderdag 24 mei 2018 @ 12:24:18 #46
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_179354380
Wij deden de rit naar Zuid Frankrijk in twee dagen, met dvd-spelers (op reis onbeperkt, groot feest voor kleuter en peuter), en kadootjes, genoeg eten en drinken, kindermuziek ect en nog was het laatste stuk hell...

Sorry, geen goed nieuws vanuit mij dus, autorijden met kleine kinderen vind ik gewoon niet leuk. Dit jaar gaan we naar Luxemburg, 3 uur rijden, dat is precies Cars 1 en Cars 2 ^O^
  donderdag 24 mei 2018 @ 12:30:24 #47
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179354461
Sowieso vind ik de tip van de eeuw wel een kind voorin en eentje achterin met papa of mama.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179354622
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:44 schreef LeSage het volgende:
Hebben jullie nog briljante tips om een peuter bezig te houden in de auto (12 uur lang :X )? Ik ga vast wat ‘cadeautjes’ inpakken voor onderweg, zoals een tekenboekje, leesboek, autotje.
Is het mogelijk om zo’n rit te volbrengen zonder films ter vermaak? :') we hebben geen iPad, maar twijfelen of het misschien toch wel heel handig gaat zijn.

Baby gaat trouwens in een gehuurde liggende reiswieg, dus daar maak ik me minder druk om.
Gewoon niet doen. Ik heb dit een keer gedaan met een baby en een peuter en het was de grootste hel ooit. Zeker toen peuter na het ontbijt op de 2de ochtend besloot alles weer uit te kotsen en de auto de rest van de reis naar kots rook.

Sindsdien (en daarvoor ook eigenlijk, weet niet wat ons bezielde dat jaar) alleen nog maar wezen vliegen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179354661
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:44 schreef LeSage het volgende:
Hebben jullie nog briljante tips om een peuter bezig te houden in de auto (12 uur lang :X )? Ik ga vast wat ‘cadeautjes’ inpakken voor onderweg, zoals een tekenboekje, leesboek, autotje.
Is het mogelijk om zo’n rit te volbrengen zonder films ter vermaak? :') we hebben geen iPad, maar twijfelen of het misschien toch wel heel handig gaat zijn.

Baby gaat trouwens in een gehuurde liggende reiswieg, dus daar maak ik me minder druk om.
Dvd speler inderdaad, wij zetten die niet meteen aan pas als hij het echt niet meer wist. En wij hadden een auto tafeltje gekocht. Handig om te puzzelen, tekenen etc. Verder is het magische tekenbord (lekker goedkoop bij het Kruidvat) een hit bij B in de auto. Wij nemen ook altijd luisterboeken mee. En gewoon vaak stoppen en uit laten razen, dat deed B erg goed.
pi_179354743
We gaan het sowieso wel doen ;)
De rit hebben we gelukkig al tientallen keren gereden, dus we hoeven de weg niet te zoeken.
Onderweg stoppen we sowieso halverwege bij een bonbonfabriek waar vanalles te zien is voor kindjes.
Verder misschien dan toch maar aan de iPad (ik was altijd zo trots dat we dat ding niet in huis hadden).
In 2 dagen doen we niet, we gaan nu maar een weekje. Als het echt niet te doen is boeken we in de zomer wel iets of rijden we ‘s nachts.

Bedankt voor de tips, ik ga op zoek naar veel eten/drinken, leuke luisterboeken (op de autoradio of eventueel toch iPad) en klein speelgoed. Komt vast goed... en anders is het hooguit 12 uur afzien, overleef ik ook wel weer :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179354827
quote:
6s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gewoon niet doen. Ik heb dit een keer gedaan met een baby en een peuter en het was de grootste hel ooit. Zeker toen peuter na het ontbijt op de 2de ochtend besloot alles weer uit te kotsen en de auto de rest van de reis naar kots rook.

Sindsdien (en daarvoor ook eigenlijk, weet niet wat ons bezielde dat jaar) alleen nog maar wezen vliegen.
Wij hebben dit jaar voor het eerst juist het vliegtuig vaarwel gezegd. Wat een ramp vind ik dat altijd. Voor een vlucht van 3 uur ben je van deur tot deur nog 10 a 12 uur onderweg. Daarnaast heb je zeker vanaf Schiphol 9 vd 10 keer klote vliegtijden (vroeg in de ochtend of laat in de avond)
Dit jaar voor het eerst met de auto in ieder geval, maar misschien komen we er wel op terug :)
pi_179355200
Wij gaan altijd met de auto en 12 uur op een dag rijden we zo weg met 3 kinderen.

Hier hebben ze allemaal een eigen tablet en ze delen de nintendo. Verder elke 3 uur stoppen we even. Voldoende lekkers en drinken in de auto en je hoort ze niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_179355502
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:54 schreef hvan het volgende:

[..]

Wij hebben dit jaar voor het eerst juist het vliegtuig vaarwel gezegd. Wat een ramp vind ik dat altijd. Voor een vlucht van 3 uur ben je van deur tot deur nog 10 a 12 uur onderweg. Daarnaast heb je zeker vanaf Schiphol 9 vd 10 keer klote vliegtijden (vroeg in de ochtend of laat in de avond)
Dit jaar voor het eerst met de auto in ieder geval, maar misschien komen we er wel op terug :)
Je kan natuurlijk zelf relaxtere vluchttijden kiezen als je wat meer wilt betalen. Ik snap ook niet hoe je nou zo lang onderweg kan zijn. Half uurtje met de trein, half uurtje voor alle formaliteiten, nog een uurtje chillen op het vliegveld, dan een paar uurtjes vliegen en je zit bijvoorbeeld in Lissabon. Taxi naar het hotel en je bent er.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179355535
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:49 schreef LeSage het volgende:

Verder misschien dan toch maar aan de iPad (ik was altijd zo trots dat we dat ding niet in huis hadden).

Waarom is dat iets om trots op te zijn? Ik vind een iPad juist erg goed voor kinderen. Ze kijken er educatieve filmpjes op, leren er hun tafels mee oefenen, volgen een online Engelscursus en leren ermee schaken. En ja soms kijken ze ook Netflix, en soms is dat wel zo lekker rustig.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179355654
quote:
6s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk zelf relaxtere vluchttijden kiezen als je wat meer wilt betalen. Ik snap ook niet hoe je nou zo lang onderweg kan zijn. Half uurtje met de trein, half uurtje voor alle formaliteiten, nog een uurtje chillen op het vliegveld, dan een paar uurtjes vliegen en je zit bijvoorbeeld in Lissabon. Taxi naar het hotel en je bent er.
Als ik alleen vlieg (zonder kinderen), vlieg ik zonder ruimbagage en ook dan ben ik van deur tot deur belachelijk lang bezig. Ik vlieg regelmatig naar Londen voor mijn werk en dan ben ik als alles meezit van deur tot deur 6 uur bezig. En dan doe ik nog makkelijk door met de auto naar Schiphol te gaan. (wat nog geen 30 minuten rijden is voor mij)

Ik vind vliegen ook echt tegenvallen en doe het alleen als het echt veel tijd oplevert en dat is niet als je naar Franktijk gaat bijvoorbeeld.

Ik vind het ook fijn dat je kan stoppen en naar buiten kan als je wilt overigens. Wij vlogen best veel voordat B er was maar sindsdien dus niet meer voor vakanties. Ik vind het veel meer vrijheid geven onderweg en ter plekke.

Ik wil wel binnenkort met B naar Londen met vliegtuig heen en trein terug. Hij wilt heel graag naar Londen en een keer vliegen. Maar dan is Schiphol en het vliegtuig meteen deel van de vakantie.
pi_179355719
quote:
6s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk zelf relaxtere vluchttijden kiezen als je wat meer wilt betalen. Ik snap ook niet hoe je nou zo lang onderweg kan zijn. Half uurtje met de trein, half uurtje voor alle formaliteiten, nog een uurtje chillen op het vliegveld, dan een paar uurtjes vliegen en je zit bijvoorbeeld in Lissabon. Taxi naar het hotel en je bent er.
In ons geval ruim een uur rijden naar Schiphol, 3 uur van te voren aanwezig zijn. Taxieen etc, Vliegen 3 uur. vervolgens uitstapen en bagage, ben je ook een uur verder. Vaak wachten 30 a 60 minuten in de bus voordat hij vertrekt. en dan nog een uur rijden. Dan ben je zo 10 uur verder.
Met kinderen neem ik gewoon niet het risico om kort van te voren aanwezig te zijn
pi_179355748
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:45 schreef hvan het volgende:

[..]

In ons geval ruim een uur rijden naar Schiphol, 3 uur van te voren aanwezig zijn. Taxieen etc, Vliegen 3 uur. vervolgens uitstapen en bagage, ben je ook een uur verder. Vaak wachten 30 a 60 minuten in de bus voordat hij vertrekt. en dan nog een uur rijden. Dan ben je zo 10 uur verder.
Met kinderen neem ik gewoon niet het risico om kort van te voren aanwezig te zijn
als je drie uur van tevoren op schiphol bent vlieg je intercontinentaal, hoe wou je dat gaan rijden?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179355793
quote:
6s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

als je drie uur van tevoren op schiphol bent vlieg je intercontinentaal, hoe wou je dat gaan rijden?
Wat is het verschil tussen intercontinentaal en gewoon Europees? Zelfde formaliteiten, mischien op een paspoortcontrole na. Ga jij maar eens in het hoogseizoen last minute inchecken en alles met kinderen. Ik neem die gok niet.
Maargoed stel je bent 2 uur van te voren aanwezig, ben je van deur tot deur nog 9 uur onderweg
pi_179356606
Ik snap ook niet hoe mensen er zo lang over doen op het vliegveld. Onlangs stond ik om 20:00 's avonds op het vliegveld in Genève, om 22:15 zat ik in Rotterdam op de bank. Dan had ik geen ruimbagage bij me, en vloog nota bene op Schiphol.

Als het langer dan 5 a 6 uur rijden is pak ik liever het vliegtuig, ik vind het comfort ook wat waard. Mijn kind wordt in de auto ook altijd misselijk en in het vliegtuig niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179356659
quote:
6s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

als je drie uur van tevoren op schiphol bent vlieg je intercontinentaal, hoe wou je dat gaan rijden?
Ik ben echt nog nooit 3 uur van tevoren op schiphol geweest. Volstrekt onnodig. Het enige wat je er mee bereikt is dat je in een hele lange rij bij de incheckbalie mag wachten. Als je 1,5 uur van te voren komt is die rij veel korter, loop je naar de gate, eet onderweg nog een broodje en gaat even naar de wc en kunt vrijwel direct boarden.

Tijdens de zomermaanden ben ik ook op mijn hoede voor een aanslag op schiphol en blijf ik het liefst zo kort mogelijk in die vertrekhal.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179356675
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik snap ook niet hoe mensen er zo lang over doen op het vliegveld. Onlangs stond ik om 20:00 's avonds op het vliegveld in Genève, om 22:15 zat ik in Rotterdam op de bank. Dan had ik geen ruimbagage bij me, en vloog nota bene op Schiphol.

Als het langer dan 5 a 6 uur rijden is pak ik liever het vliegtuig, ik vind het comfort ook wat waard. Mijn kind wordt in de auto ook altijd misselijk en in het vliegtuig niet.
Ik krijg het altijd voor elkaar om op momenten aan te komen dat de rijen enorm zijn. Vrij recent nog 1,5 uur in de rij gestaan bijvoorbeeld.
Overigens is vertraging mij ook niet vreemd, ik heb 50% van de keren dat ik vlieg vertraging. Misschien ligt het aan mij :D Dat vind ik in mijn eentje al vreselijk maar als ik mijn kind bij zou hebben, zou ik helemaal balen.
  donderdag 24 mei 2018 @ 14:49:27 #62
73386 Fazz
onderweg
pi_179356750
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ben echt nog nooit 3 uur van tevoren op schiphol geweest. Volstrekt onnodig. Het enige wat je er mee bereikt is dat je in een hele lange rij bij de incheckbalie mag wachten. Als je 1,5 uur van te voren komt is die rij veel korter, loop je naar de gate, eet onderweg nog een broodje en gaat even naar de wc en kunt vrijwel direct boarden.

Tijdens de zomermaanden ben ik ook op mijn hoede voor een aanslag op schiphol en blijf ik het liefst zo kort mogelijk in die vertrekhal.
Het probleem zit hem vaak in de paspoortcontrole, dat inchecken kun je echt wel inkorten door reizen met handbagage, vooraf inchecken etc. Maar die rijen bij de marechaussee zijn vooral tijdens de ochtendpiek vaak erg lang. Wellicht heeft Schiphol iets geleerd van vorig jaar en gaan ze het dit jaar beter plannen :+ De mei vakantie was dit jaar gelukkig wel al een stuk minder problematisch dan vorig jaar, hopelijk gaat dat de zomer ook zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fazz op 24-05-2018 19:33:29 ]
pi_179357121
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:44 schreef exode het volgende:

[..]

Ik krijg het altijd voor elkaar om op momenten aan te komen dat de rijen enorm zijn. Vrij recent nog 1,5 uur in de rij gestaan bijvoorbeeld.
Overigens is vertraging mij ook niet vreemd, ik heb 50% van de keren dat ik vlieg vertraging. Misschien ligt het aan mij :D Dat vind ik in mijn eentje al vreselijk maar als ik mijn kind bij zou hebben, zou ik helemaal balen.
Bij mij altijd op de terugweg. De keren dat ik zonder vertraging retour ben gevlogen zijn op 1 hand te tellen. En 1 keer zelfs een half uur vroeger vertrokken dan gepland, dat maak je helemaal bijna nooit mee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179357125
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:49 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Het probleem zit hem vaak in de paspoortcontrole, dat inchecken kun je echt wel inkorten door reizen met handbagage, vooraf inchecken etc. Maar die rijen bij de douane zijn vooral tijdens de ochtendpiek vaak erg lang. Wellicht heeft Schiphol iets geleerd van vorig jaar en gaan ze het dit jaar beter plannen :+ De mei vakantie was dit jaar gelukkig wel al een stuk minder problematisch dan vorig jaar, hopelijk gaat dat de zomer ook zo.
De Douane controleert je paspoort niet, dat doet de Marechaussee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179357171
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:49 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Het probleem zit hem vaak in de paspoortcontrole, dat inchecken kun je echt wel inkorten door reizen met handbagage, vooraf inchecken etc. Maar die rijen bij de douane zijn vooral tijdens de ochtendpiek vaak erg lang. Wellicht heeft Schiphol iets geleerd van vorig jaar en gaan ze het dit jaar beter plannen :+ De mei vakantie was dit jaar gelukkig wel al een stuk minder problematisch dan vorig jaar, hopelijk gaat dat de zomer ook zo.
Daar heb ik over het algemeen weinig last mee,maar ik heb vorig jaar tijdens de vakantieperiode niet gevlogen. Toen was het een grote chaos begreep ik.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 15:20:14 #66
45833 crew  Fogel
pi_179357318
quote:
6s.gif Op donderdag 24 mei 2018 15:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De Douane controleert je paspoort niet, dat doet de Marechaussee.
Dat. En als je erg laat bent kan je gewoon de hele rij voorbij lopen. Niet iedereen vind dat even leuk maar je haalt je vlucht in ieder geval.
Bij de transit op Schiphol is er ook een fast track bij de paspoortcontrole waar op een scherm de vluchten staan waarvan de passagiers die rij kunnen kiezen. Geen idee of ze ook zoiets hebben aan ‘de buitenkant’ (daar kom ik zelden).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 15:21:33 #67
45833 crew  Fogel
pi_179357338
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 15:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar heb ik over het algemeen weinig last mee,maar ik heb vorig jaar tijdens de vakantieperiode niet gevlogen. Toen was het een grote chaos begreep ik.
Vorig jaar op een dag dat er grote chaos zou zijn was het bijna verlaten bij de (inmiddels niet meer zo nieuwe) check-in hal van de KLM.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_179357782
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 15:20 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat. En als je erg laat bent kan je gewoon de hele rij voorbij lopen. Niet iedereen vind dat even leuk maar je haalt je vlucht in ieder geval.
Bij de transit op Schiphol is er ook een fast track bij de paspoortcontrole waar op een scherm de vluchten staan waarvan de passagiers die rij kunnen kiezen. Geen idee of ze ook zoiets hebben aan ‘de buitenkant’ (daar kom ik zelden).
Ik heb het standaard op de terugweg, zo druk dat zelfs de EU rij door alles en iedereen gebruikt mag worden. Dat is buiten vakantie periodes overigens. Ik denk dat het gewoon aan mij ligt :@ Ik vlieg meestal einde middag/begin avond terug. Geen idee of dat juist piekmomenten zijn.
Overigens is het altijd zo op Schiphol bij mij, de Londense vliegvelden gaan bij mij altijd snel en nog sneller zeg maar.

Maar goed, voor mij dus genoeg redenen (buiten het feit dat ik vliegen gewoonweg niet leuk vind) om met de auto op vakantie te gaan met mijn kroost. :D
pi_179358212
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:49 schreef LeSage het volgende:
We gaan het sowieso wel doen ;)
De rit hebben we gelukkig al tientallen keren gereden, dus we hoeven de weg niet te zoeken.
Onderweg stoppen we sowieso halverwege bij een bonbonfabriek waar vanalles te zien is voor kindjes.
Verder misschien dan toch maar aan de iPad (ik was altijd zo trots dat we dat ding niet in huis hadden).
In 2 dagen doen we niet, we gaan nu maar een weekje. Als het echt niet te doen is boeken we in de zomer wel iets of rijden we ‘s nachts.

Bedankt voor de tips, ik ga op zoek naar veel eten/drinken, leuke luisterboeken (op de autoradio of eventueel toch iPad) en klein speelgoed. Komt vast goed... en anders is het hooguit 12 uur afzien, overleef ik ook wel weer :+
Wij hebben met Twix tot nu toe vier langere autoreizen gemaakt. In zijn eerste jaar sliep hij vooral tijdens de reis. Nu uiteraard niet meer. En nu is er voor hem de iPad (hangt aan de hoofdsteun in een houder van de Action van ¤3,45).
We nemen altijd veel boeken mee voor hem en wat kleine autootjes. En als hij zich daarmee niet meer vermaakt, gaat de iPad aan. En ja, dan heeft hij erg veel schermtijd op zo’n dag. Maar hij dolgelukkig (want iPadje kijken is O+ aldus Twix) en wij ook blij want we hebben een rustige reis. We gebruiken de Documents-app, daarmee kun je thuis filmpjes van YouTube opslaan, zodat deze zonder internetverbinding af te spelen zijn. Zijn favoriete series (Brandweerman Sam, Bob de Bouwer, Thomas de Trein, enz) komen dan voorbij.

We plannen ook altijd langere stops dan toen we nog geen kinderen hadden, zodat hij echt even kan bewegen en spelen.

En wij hielden de plek naast hem altijd vrij voor in geval van ‘nood’, dan konden we naast hem gaan zitten. Met twee kinderen kun je er eentje voorin zetten (let even op welk kind/welke stoel ivm airbag).
pi_179358296
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 16:06 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wij hebben met Twix tot nu toe vier langere autoreizen gemaakt. In zijn eerste jaar sliep hij vooral tijdens de reis. Nu uiteraard niet meer. En nu is er voor hem de iPad (hangt aan de hoofdsteun in een houder van de Action van ¤3,45).
We nemen altijd veel boeken mee voor hem en wat kleine autootjes. En als hij zich daarmee niet meer vermaakt, gaat de iPad aan. En ja, dan heeft hij erg veel schermtijd op zo’n dag. Maar hij dolgelukkig (want iPadje kijken is O+ aldus Twix) en wij ook blij want we hebben een rustige reis. We gebruiken de Documents-app, daarmee kun je thuis filmpjes van YouTube opslaan, zodat deze zonder internetverbinding af te spelen zijn. Zijn favoriete series (Brandweerman Sam, Bob de Bouwer, Thomas de Trein, enz) komen dan voorbij.

We plannen ook altijd langere stops dan toen we nog geen kinderen hadden, zodat hij echt even kan bewegen en spelen.

En wij hielden de plek naast hem altijd vrij voor in geval van ‘nood’, dan konden we naast hem gaan zitten. Met twee kinderen kun je er eentje voorin zetten (let even op welk kind/welke stoel ivm airbag).
Mocht je Netflix hebben, daar kun je ook heel veel downloaden wat relatief weinig opslagruimte vergt. En dat kan je dan offline kijken
pi_179360477
Wij kiezen er dit jaar ook voor om niet te vliegen, maar te gaan rijden met peuter. Vliegen met kind vind ik echt verschrikkelijk. 8 uur lang in het vliegtuig een wakker kind, wat alles wil ontdekken en dus bij iedereen gaat kijken hoe de stoelen/uitklaptafels/tv’s werken, de hele tijd op en neer wil rennen, niet slaapt, bah.
Nu gaan we 2x 6 uur rijden naar Zuid-Frankrijk en ik verheug me erop. Om de 1,5 tot 2 uur stoppen en dan redden we het wel.
We hebben van Ali kleine pakketjes Lego gekocht, kleine autootjes die Sjaak in elkaar kan zetten. De stoel naast Sjaak laten we leeg zodat we daar kunnen zitten. We hebben autobingo, boekjes, een iPad voor als het nodig is, kleine spelletjes, dat soort dingen. En veel muziek, want Sjaak kijkt graag uit het raam terwijl hij meezingt O+
  donderdag 24 mei 2018 @ 19:33:58 #72
73386 Fazz
onderweg
pi_179362896
quote:
6s.gif Op donderdag 24 mei 2018 15:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De Douane controleert je paspoort niet, dat doet de Marechaussee.
Oeps.... te snel getypt O-)

Natuurlijk kun je bij grote haast de rij voorbij maar als iedereen dat gaat doen dan gaat dat ook niet meer helpen :+
pi_179372555
quote:
6s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom is dat iets om trots op te zijn? Ik vind een iPad juist erg goed voor kinderen. Ze kijken er educatieve filmpjes op, leren er hun tafels mee oefenen, volgen een online Engelscursus en leren ermee schaken. En ja soms kijken ze ook Netflix, en soms is dat wel zo lekker rustig.
Mijn licht overdreven inslag komt op het scherm niet altijd over.
Overigens leuk, die educatieve dingen, maar in mijn omgeving zie ik kinderen toch voornamelijk Enzo Knol kijken hoor. Niets mis mee, maar weinig educatief.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 25 mei 2018 @ 09:51:19 #74
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_179372983
Ik heb juist hele warme gevoelens voor Enzo knol. O+
Mijn verlegen, best wel onbereikbare zoon heeft echt veel opgestoken van hem.
Omgangsvormen, hoe ga je om met vrienden, familie, hoe praat je tegen mensen
Wat is wel done, wat is niet oke, waarom je niet teveel moet snoepen, wat als je boos of verdrietig bent. De lijst is eindeloos, hij heeft ontdekt dat ook als hij gek doet hij best cool kan zijn.

Ik denk bij veel van dit soort media dat het heel persoonlijk is wat een kind er wel of niet uit zal halen. Maar het heeft mijn weirdo zoon wonderen gedaan. Hij kon zonder falen omgang leren.
pi_179373509
Onze kleuter is snel wagenziek, dus iets op de tablet doen, dat wordt 'm niet voor hem. Vorig jaar hebben we veel luisterboeken opgezet, dat was een dikke hit! Dit jaar is de collectie al iets uitgebreid, want wij werden een beetje kriegel van 1000x Krikverhaaltjes luisteren :'). Hij vond het overigens ook helemaal prima om te kletsen, ik zie ik zie wat jij niet ziet te spelen en gewoon naar buiten te kijken. We reden in 2 dagen naar Zuid-Frankrijk, en pas de tweede helft van de tweede dag werden ze het een beetje zat. Viel me enorm mee! Dit jaar willen we proberen de eerste dag meer kilometers te maken, zodat de tweede dag niet meer zo'n lange zit is.

Wat me eraan herinnert dat we nog een B&B moeten zoeken voor zowel heen als terug. :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_179375415
Mijn kinderen hebben een hekel aan in de auto zitten, ook omdat ze het zelden doen. Anderhalf uur naar opa en oma vinden ze eigenlijk al te ver. We zijn weleens met de auto naar Frankrijk geweest, en dat vond ik echt pittig. Vliegen vonden ze prachtig, maar vinden wij nogal duur, en slecht voor het milieu. Bovendien zijn we blut. Kortom: dit jaar gaan we naar Friesland. Uurtje rijden, dat is wel te doen.
pi_179377278
Toch maar een iPad gekocht en ik zet er meteen de LuisterBieb op. Kan me voorstellen dat S. best een tijdje naar Jip en Janneke kan luisteren.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179381410
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:51 schreef Bleie het volgende:
Mijn kinderen hebben een hekel aan in de auto zitten, ook omdat ze het zelden doen. Anderhalf uur naar opa en oma vinden ze eigenlijk al te ver. We zijn weleens met de auto naar Frankrijk geweest, en dat vond ik echt pittig. Vliegen vonden ze prachtig, maar vinden wij nogal duur, en slecht voor het milieu. Bovendien zijn we blut. Kortom: dit jaar gaan we naar Friesland. Uurtje rijden, dat is wel te doen.
Met de auto is maar een fractie minder vervuilend dan met het vliegtuig. Daar zou ik het niet voor laten, effect is verwaarloosbaar. Als je dan nog in een Franse monsterfile vast komt te staan ga je er zelfs nog overheen. Het beste voor het milieu is zo dicht mogelijk bij huis blijven.

Als ik trouwens in China of India om mij heen kijk en zie hoeveel dikke zwarte rookwolken daar uit iedere schoorsteen komen en de extreme smog zie ik dat wat wij hier doen echt helemaal niks uit maakt. Als wij nu met heel Nederland ons energieverbruik op 0 zetten en uitstoot ook haalt dat HELEMAAL NIETS uit op wereldschaal. Wat wij in een jaar vervuilen met heel Nederland doen ze in India met een grote stad in een middagje.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 27 mei 2018 @ 07:23:12 #79
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_179415824
Niet helemaal vakantie, maar het past hier wel redelijk.

Wij willen naar Wildlands, alleen heb ik de laatste dagen een mopperpeuter die de hele dagen getilt wil worden. Is een bolderkar daar te doen?

Het leek mij het park er niet naar, maar misschien dat er ervaringsdeskundigen zijn.

(Een doek hebben we niet meer, de baby tula nog wel)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_179415913
Ik zou zelf voor een draagzak gaan, misschien kan je ergens een Toddler lenen.
pi_179416013
Touw om zn been en meeslepen als ie niet wil lopen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179416150
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 07:23 schreef AwayTL het volgende:
Niet helemaal vakantie, maar het past hier wel redelijk.

Wij willen naar Wildlands, alleen heb ik de laatste dagen een mopperpeuter die de hele dagen getilt wil worden. Is een bolderkar daar te doen?

Het leek mij het park er niet naar, maar misschien dat er ervaringsdeskundigen zijn.

(Een doek hebben we niet meer, de baby tula nog wel)
Opzich zijn de paden allemaal vrij vlak, wat dat betreft is een bolderkar geen punt.
pi_179416156
Er zijn daar toch best veel dingen niet (makkelijk) bereikbaar met een kar of wagen. Je zou mijn Tula toddler wel mogen lenen, maar weet niet of dat te ver om is voor jullie.
  zondag 27 mei 2018 @ 08:22:12 #84
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_179416413
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 08:03 schreef Selvaria het volgende:
Er zijn daar toch best veel dingen niet (makkelijk) bereikbaar met een kar of wagen. Je zou mijn Tula toddler wel mogen lenen, maar weet niet of dat te ver om is voor jullie.
Ah dat is lief! Als we over Duitsland gaan hoeft dat niet ver om te zijn.

Ik ga even overleggen en nog even kijken of hij niet nog in de baby kan. Zo groot is hij niet. Anders stuur ik je een berichtje via fb! O+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_179416621
Ik heb een mei tai peuter dus je ook mag lenen maar geen idee waar je vandaan komt.
pi_179431422
Update over de autorit:
Baby heeft heerlijk liggen chillen in de reiswieg en zich vermaakt met wat knisperboekjes.
Peuter heeft boekjes gelezen, gekletst en aangewezen, geslapen en uiteraard (te)veel filmpjes gekeken, maar was de hele weg zo lief O+
Dat maakt de vakantie meteen prettig zeg!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179431907
Pros en cons van reizen met een camper met een kind van 4 en een kind van 1. Hit me!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 27 mei 2018 @ 20:26:57 #88
56471 pinquit
oh my lama!
pi_179432005
Ik zie alleen maar pros!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_179432648
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Pros en cons van reizen met een camper met een kind van 4 en een kind van 1. Hit me!
Geen ervaring, dus misschien is het een onterechte con, maar een nadeel van een camper lijkt mij dat je dus je het hele ding steeds mee moet als je op pad gaat. Dus bijv niet dat de kleine slaapt en eentje er bij blijft en de ander met de grote boodschappen gaat doen. Maar da’s misschien met een beetje plannen en goede plekken zoeken ook op te lossen.
pi_179432827
Wij hebben een camper. Maar missen idd een vervoersmiddel ter plaatse. Oh ja en geen nieuwe dus zo snel is hij niet.
pi_179432853
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Geen ervaring, dus misschien is het een onterechte con, maar een nadeel van een camper lijkt mij dat je dus je het hele ding steeds mee moet als je op pad gaat. Dus bijv niet dat de kleine slaapt en eentje er bij blijft en de ander met de grote boodschappen gaat doen. Maar da’s misschien met een beetje plannen en goede plekken zoeken ook op te lossen.
Wat ik van kennissen met een camper begreep is dat je dus ik geen grote boodschappen gaat doen met een camper, althans, niet terwijl je ergens staat. Zij stonden meestal ergens drie dagen en deden dan op doorreis grote boodschappen. Soms haalden ze nog wat kleine, verse dingen bij de campingwinkel tussendoor. Mij lijkt het geweldig, ik zou zo gaan!
pi_179433541
Het is de bedoeling dat we dan gaan rijden van Cairns naar Sydney in een week of 3/4. We zullen dus wel echt voornamelijk reizen en minder langere tijd achter elkaar op één plek blijven. Boodschappen doen moet dan sowieso onderweg, denk ik.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_179434230
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Pros en cons van reizen met een camper met een kind van 4 en een kind van 1. Hit me!
Wat tof zulke reisplannen.

Eén tip, check of je de autostoeltjes vast kan zetten in de camper.
Wij hebben vorig jaar vijf weken rondgereisd door de USA met een gewone, wel ruime, 7persoons auto voor vier man ipv een camper.Er was dus genoeg ruimte dat een van ons ook achter bij de Kids kon zitten.
Eén van de belangrijkste reden om te kiezen voor een auto was dat ik de kinderen wel in autostoeltjes wilde vervoeren ivm veiligheid en wettelijke verplichting in sommige Staten maar deze niet goed bevestigd konden worden. Een spanband vind ik zelf niet acceptabel.

De auto was prima bevallen en het slapen in verschillende hotels ging prima met onze toen 5&2,5 jarige.

Neem oo het verbruik van een camper mee als je lange afstanden gaat rijden. Heel zuinig zijn ze niet;)

Waarschijnlijk weet je dit allang maar I is pas leerplichtig vanaf de eerste van de maand nadat hij vijf is geworden. Zo uit mijn hoofd is jou I een week jonger dan mijn jongste dus zou je tot 1-12-19 de tijd hebben, al is dat met een baan in het onderwijs Mss minder relevant.

[ Bericht 11% gewijzigd door Roosje84 op 27-05-2018 21:52:08 ]
pi_179435012
Wat Roosje ook al zegt, niet iedere camper heeft (driepunts)gordels op de achterbank dus check even hoe je de autostoeltjes vast kunt zetten.

Boodschappen: doe ze als je van A naar B reist, zodat je niet speciaal nog op pad hoeft.

Bij minder weer, ‘moet’ je zelf ‘s avonds ook in de camper zitten, terwijl de kinderen al slapen. Ideaal is het als de slaapplek van de kinderen afsluitbaar is met een schuifdeur, het bed achterin heeft dat vaak.
En kies je ervoor de kinderen voorin of in de alkoof te leggen, regel dan een bedhekje.
pi_179435174
Geen ervaringen met de combinatie kinders en campers dus volstrekt nutteloze bijdrage. Maar wauw, Australië (heeft echt een speciaal plekje in m’n hart) O+ Ooit geweest en heel stoer dat je dat gaat doen met jonge kinderen. (tips: blue mountains, Fitzroy falls & de blowholes in Kiama). Ik ging elk jaar ver weg maar durf dat met een baby nu niet aan. ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 27-05-2018 22:22:56 ]
pi_179440044
Yes, bedankt voor de reacties, super! Keep 'm coming. ^O^ .

Roosje, ik werk zelf in het onderwijs, dat is het grootste probleem. ;). En met het oog op de vliegtickets scheelt het best wel veel geld als we gaan voor de jongste 2 is.

Het plan ligt er al jaren - mijn liefste vriendinnetje woont (voor Australische begrippen) niet ver van Brisbane en ik wil haar zoooo graag eens opzoeken. Keihard sparen nu dus. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_179440596
Oh my DaD wat klinkt dat heerlijk!
Vraag Fazz om tips. Die is door NZ getrokken met kleine kinderen. Zonder camper dan wel.
pi_179441063
Ervaring met camper en baby van 6 maanden. Wij vonden dat toen echt heerlijk, als B sliep reden wij. Stop en meteen fles kunnen geven. Verder handig voor de spullen dat we al die ruimte hadden. Wel even op de bedden letten, B had een gewoon bed maar we hadden hem helemaal ingebouwd in die hoek zodat hij niet uit bed kon vallen.

Kortom met een baby vond ik het ideaal. B sliep ook overal doorheen dus we konden bij minder weer gewoon binnen zitten.

Boodschappen vonden we wel een dingetje, die dingen zijn enorm en lastiger parkeren. Dus zoek dan wel grote supermarkten met grote parkeerterreinen (geen parkeergarages.....). En ik heb meerdere verhalen van vrienden gehoord van inbraken bij winkelcentra in hun camper.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 11:59:48 #99
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_179464951
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 07:23 schreef AwayTL het volgende:
Niet helemaal vakantie, maar het past hier wel redelijk.

Wij willen naar Wildlands, alleen heb ik de laatste dagen een mopperpeuter die de hele dagen getilt wil worden. Is een bolderkar daar te doen?

Het leek mij het park er niet naar, maar misschien dat er ervaringsdeskundigen zijn.

(Een doek hebben we niet meer, de baby tula nog wel)
Mensen in een rolstoel of rollator klagen wel over de oneffenheden in de bestrating en aanleg. Maar met een bolderkar lijkt me dat niet zo'n groot probleem. Is toch iets steviger en stabieler, lijkt me. Ik zou hem meenemen, tis best veel lopen als je alles wil zien.

Mocht je nog een tip willen om dichtbij gratis te parkeren (scheelt toch weer een tientje) pm me maar.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 29 mei 2018 @ 15:26:48 #100
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_179469109
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 21:55 schreef Malteser het volgende:
Wat Roosje ook al zegt, niet iedere camper heeft (driepunts)gordels op de achterbank dus check even hoe je de autostoeltjes vast kunt zetten.
Hou er daarbij rekening mee dat een auto-achterbank een beetje naar achteren helt en de achterbank van een camper vaak niet. Als een autostoeltje daar rekening mee houdt en ervoor zorgt dat het kind rechtop zit, zit het kind op de camperachterbank dus een beetje naar voren. [/ervaring]
pi_179481258
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 07:23 schreef AwayTL het volgende:
Niet helemaal vakantie, maar het past hier wel redelijk.

Wij willen naar Wildlands, alleen heb ik de laatste dagen een mopperpeuter die de hele dagen getilt wil worden. Is een bolderkar daar te doen?

Het leek mij het park er niet naar, maar misschien dat er ervaringsdeskundigen zijn.

(Een doek hebben we niet meer, de baby tula nog wel)
Wij zijn met tweelingwagen geweest en dat ging prima! Alleen bij de attracties kun je hem niet meenemen en door de oude tram niet. Verder overal brede paden wat prima gaat afgezien van de drukte rondom de ingangen van de verschillende delen.

En wat betreft een camper lijkt het me heerlijk voor verblijf, maar je bent wel heel gebonden aan je sta-plaats dan. Wij trokken rond met de auto en afgezien van boodschappen en de reis van A naar B gebruikten we dat ding voor elke bezienswaardigheid en startpunt van hikes. Wat dat betreft lijkt een caravan me veel handiger, wel het gemak, niet de belemmering. Maar in het buitenland zijn die dingen veel minder gangbaar volgens mij.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_179483547
Je ziet in de VS vaak ook campers waar nog een klein autootje aan hangt. Maar goed dat is in de verhuur minder gangbaar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 30 mei 2018 @ 14:02:58 #103
73386 Fazz
onderweg
pi_179490208
Wat een tof plan DaD!! Met de kinderen hebben we 2 maal door NZ gereisd met een gewone auto met de tent mee. Door Australië gingen we voor het tijdperk kinderen :+

Het is wel een warm gebied daar, in welke periode ga je? Een camper is qua comfort denk wel heel fijn, maar het nadeel is wel wat FF al zegt; je bent heel gebonden aan je staplek. Wat voor ons in NZ meespeelde is naast de kosten voor een camper :N dat de mooi gelegen kampeerplekken niet altijd bereikbaar zijn met een camper. Maar of dat in OZ speelt weet ik niet. Ik heb nog wel een wegenboek thuis met alle kampeerplekken langs de route, van heel Australië. Kan ik wel even opzoeken als je wil :) Deze is het volgens mij
pi_179490697
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat een tof plan DaD!! Met de kinderen hebben we 2 maal door NZ gereisd met een gewone auto met de tent mee. Door Australië gingen we voor het tijdperk kinderen :+

Het is wel een warm gebied daar, in welke periode ga je? Een camper is qua comfort denk wel heel fijn, maar het nadeel is wel wat FF al zegt; je bent heel gebonden aan je staplek. Wat voor ons in NZ meespeelde is naast de kosten voor een camper :N dat de mooi gelegen kampeerplekken niet altijd bereikbaar zijn met een camper. Maar of dat in OZ speelt weet ik niet. Ik heb nog wel een wegenboek thuis met alle kampeerplekken langs de route, van heel Australië. Kan ik wel even opzoeken als je wil :) Deze is het volgens mij
Bedankt voor je reactie!

Kamperen in een tent is geen optie. :P. We zijn aan het onderzoeken/bedenken of we het met een camper gaan doen, of met een auto en dan overnachten in hotels e.d.
We gaan in onze zomervakantie, dus juli/augustus.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:09:17 #105
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179506161
:W

Wij gaan een lang weekend naar een durpje ergens tussen Doetinchem en Arnhem. Nu zijn de weersvoorspellingen nogal ambivalent :+. Hebben jullie misschien wat tips voor zowel leuke binnen- als buitenactiviteiten in de omgeving?

Onze samenstelling: 1 semihoogzwangere + wederhelft en een kind van 3,5 en een van 5,5.
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:16:15 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179506266
https://www.stoomtrein.org

Succes gegarandeerd!
KuikenGuppy
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:26:43 #107
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179506423
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:16 schreef Burdie het volgende:
https://www.stoomtrein.org

Succes gegarandeerd!
Dat ziet er leuk uit! O+
pi_179506775
Wij zijn laatst voor het eerst in dit zwembad geweest, net over de grens. Vooral het buitenbad is erg leuk, en ze hebben een mooie ligweide met veel schaduw.
A balanced diet is a cookie in each hand
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:59:04 #109
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179508160
Pannenkoekenrestaurant de panoramahoeve in Bennekom heeft een terras buiten en een speeltuin met kabelbaan. Ook hebben ze wat dieren die je kan aaien.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_179509627
Het watermuseum in Arnhem is ook leuk.
  donderdag 31 mei 2018 @ 13:11:08 #111
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_179509726
Hebben jullie ervaring met Wunderland Kalker en kindjes van ongeveer 7 en 5?
Is het wat?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 31 mei 2018 @ 15:59:20 #112
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_179514462
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:30 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!

Kamperen in een tent is geen optie. :P. We zijn aan het onderzoeken/bedenken of we het met een camper gaan doen, of met een auto en dan overnachten in hotels e.d.
We gaan in onze zomervakantie, dus juli/augustus.
Wij zijn een keer van Sydney naar Brisbane gereden in een camper. De tweede keer zijn we met een gewone auto van Sydney naar Melbourne gereden en hebben we in huisjes geslapen. Redenen om het de tweede keer anders te doen waren het feit dat jongste op dat moment nog erg jong was (een maand of 8; oudste was 2,5), dat we het in de camper best koud hadden gehad (maar we woonden wel in de tropen; ik begon bij Brisbane pas weer een beetje goed in m’n vel te zitten 😀), en dat een gewone auto gewoon veel handiger is wat boodschappen en uitstapjes betreft. We hebben de tweede keer wegen gereden die de camper niet aan had gekund. Op de meeste plaatsen zijn we een dag of 2 a 3 gebleven. Beide keren zijn we begonnen met een paar dagen in de Blue Mountains ❤❤❤, en zijn we uiteindelijk naar Cairns gevlogen om daar in de buurt nog een dag of wat te relaxen.

Hou rekening met niet alleen grote afstanden, maar ook echt heel erg veel te zien.
pi_179515225
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 13:11 schreef avotar het volgende:
Hebben jullie ervaring met Wunderland Kalker en kindjes van ongeveer 7 en 5?
Is het wat?
Ja toen 6 en 3 ze vonden het erg leuk
Lijkt een beetje op de julianatoren.
pi_179516211
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:09 schreef Spees_Eend het volgende:
:W

Wij gaan een lang weekend naar een durpje ergens tussen Doetinchem en Arnhem. Nu zijn de weersvoorspellingen nogal ambivalent :+. Hebben jullie misschien wat tips voor zowel leuke binnen- als buitenactiviteiten in de omgeving?

Onze samenstelling: 1 semihoogzwangere + wederhelft en een kind van 3,5 en een van 5,5.
land van Jan Klaassen.
  zondag 3 juni 2018 @ 07:39:45 #115
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179573845
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 13:08 schreef Bleie het volgende:
Het watermuseum in Arnhem is ook leuk.
Goeie tip was dit, we hebben ons hier meer dan 3 uur vermaakt :)
pi_179578530
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:09 schreef Spees_Eend het volgende:
:W

Wij gaan een lang weekend naar een durpje ergens tussen Doetinchem en Arnhem. Nu zijn de weersvoorspellingen nogal ambivalent :+. Hebben jullie misschien wat tips voor zowel leuke binnen- als buitenactiviteiten in de omgeving?

Onze samenstelling: 1 semihoogzwangere + wederhelft en een kind van 3,5 en een van 5,5.
groot nibbelink in Sinderen
megapret in Lievelde
stroombroek in Braamt
Land van Jan Klaassen in Braamt (is al genoemd zag ik maar wel super leuk dus dacht noem hem nog een keer :D )
in Doetinchem en Arnhem zit monkey town en in Babberich zit een kleinere maar ook rustigere variant kiddiez
Embricana in Emmerich
de bossen bij Beek zijn ook erg leuk (peeske)

al weet ik niet of je er nog wat aan hebt aangezien het al zondag is :D
pi_179578666
Wij gaan zondag voor het eerst op vakantie in Europa met Sjaak, normaal vlogen we altijd naar Amerika. We rijden in 2 dagen, dus 2x 6 uur. Wat zijn dingen die ik echt niet moet vergeten voor onderweg, buiten de standaard dingen? Extra kleding en genoeg te eten/drinken/spelen voor onderweg snap ik, maar misschien zijn er mensen die handige tips hebben voor dingen waar ik echt niet aan denk.
pi_179578894
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij gaan zondag voor het eerst op vakantie in Europa met Sjaak, normaal vlogen we altijd naar Amerika. We rijden in 2 dagen, dus 2x 6 uur. Wat zijn dingen die ik echt niet moet vergeten voor onderweg, buiten de standaard dingen? Extra kleding en genoeg te eten/drinken/spelen voor onderweg snap ik, maar misschien zijn er mensen die handige tips hebben voor dingen waar ik echt niet aan denk.
Twix vindt het heel fijn om tijdens een stop echt even ‘uit te razen’. Dus wij hebben altijd een voetbal bij de hand, zodat hij even kan voetballen/bal gooien en er achteraan kan rennen. Want de stop alleen gebruiken om bijvoorbeeld wat te eten, zorgt er niet voor dat hij zijn energie kwijt kan.

Jullie gaan naar Frankrijk, kies ook als je alleen wilt stoppen en niet hoeft te tanken voor een grote ‘aire’ met tankstation. Dat zijn namelijk de aires met speeltuinen. Er zijn ook speciale kinderaires, die zijn terug te vinden op de gratis anwb-kaart (en ook wel online vermoed ik). Misschien handig om dat nu al even te bekijken, dan kun je je reis een beetje plannen.
  zondag 3 juni 2018 @ 16:57:15 #119
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179582503
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:50 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

groot nibbelink in Sinderen
megapret in Lievelde
stroombroek in Braamt
Land van Jan Klaassen in Braamt (is al genoemd zag ik maar wel super leuk dus dacht noem hem nog een keer :D )
in Doetinchem en Arnhem zit monkey town en in Babberich zit een kleinere maar ook rustigere variant kiddiez
Embricana in Emmerich
de bossen bij Beek zijn ook erg leuk (peeske)

al weet ik niet of je er nog wat aan hebt aangezien het al zondag is :D
Bedankt! Maar we hadden idd ons weekend al helemaal volgepland inmiddels. Zijn vorig jaar bij Jan Klaassen geweest, was idd heel leuk!
  zondag 3 juni 2018 @ 16:58:47 #120
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179582519
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij gaan zondag voor het eerst op vakantie in Europa met Sjaak, normaal vlogen we altijd naar Amerika. We rijden in 2 dagen, dus 2x 6 uur. Wat zijn dingen die ik echt niet moet vergeten voor onderweg, buiten de standaard dingen? Extra kleding en genoeg te eten/drinken/spelen voor onderweg snap ik, maar misschien zijn er mensen die handige tips hebben voor dingen waar ik echt niet aan denk.
Nekkussentje? Daar hebben die van ons wel veel gebruik van gemaakt. Moet je wel goed opletten dat je echt een kleine koopt, heel veel van die 'kinder'nekkussentjes zijn zelfs voor mij veel te groot, hebben ze niks aan.
pi_179584136
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 16:58 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nekkussentje? Daar hebben die van ons wel veel gebruik van gemaakt. Moet je wel goed opletten dat je echt een kleine koopt, heel veel van die 'kinder'nekkussentjes zijn zelfs voor mij veel te groot, hebben ze niks aan.
Dat zit al in de autostoel toch? Sjaak zit nog in een groep 1 stoel, de Tobi.
  zondag 3 juni 2018 @ 18:48:04 #122
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_179584375
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 18:39 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dat zit al in de autostoel toch? Sjaak zit nog in een groep 1 stoel, de Tobi.
Die van ons zaten vorig jaar ook allebei nog in een Tobi, en zij gebruikten hem iig graag. Er zit idd wel een hoofdsteun in die stoel maar hun nek kon wel 'omklappen' bij het slapen dus ze sliepen wel lekkerder met zo'n ding om hun nek.
pi_179584647
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 07:39 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Goeie tip was dit, we hebben ons hier meer dan 3 uur vermaakt :)
^O^
pi_179843594
Wie o wie kan me helpen of heeft leuke tips? Ik had hier een tijdje terug gelezen over een vakantiepark. Ik denk in Drenthe of Groningen. Het had een beetje een aparte naam geloof ik. Je had er bos en sta caravans.

Of iemand een andere goede tip? Voor 2 volwassen en een kind van 5 en van 2,5
Graag met zwembad
pi_179843619
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:50 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

groot nibbelink in Sinderen
megapret in Lievelde
stroombroek in Braamt
Land van Jan Klaassen in Braamt (is al genoemd zag ik maar wel super leuk dus dacht noem hem nog een keer :D )
in Doetinchem en Arnhem zit monkey town en in Babberich zit een kleinere maar ook rustigere variant kiddiez
Embricana in Emmerich
de bossen bij Beek zijn ook erg leuk (peeske)

al weet ik niet of je er nog wat aan hebt aangezien het al zondag is :D
Kiddiez vinden wij niet zo leuk. Het gedeelte voor de grotere kinderen is wat saai
pi_180028611
De vakantie naar Zwitserland is inmiddels geboekt. Nu ben ik nog op zoek naar een overnachting in zuid Duitsland, regio Zwarte Woud, die geschikt is met een peuter. Ervaringen zijn welkom.
  Moderator maandag 25 juni 2018 @ 19:01:22 #127
5428 crew  miss_sly
pi_180040559
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 07:41 schreef Hupje het volgende:
De vakantie naar Zwitserland is inmiddels geboekt. Nu ben ik nog op zoek naar een overnachting in zuid Duitsland, regio Zwarte Woud, die geschikt is met een peuter. Ervaringen zijn welkom.
Wij zaten vorig jaar hier, beviel prima.
http://hd-weil.de/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_180040771
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij gaan zondag voor het eerst op vakantie in Europa met Sjaak, normaal vlogen we altijd naar Amerika. We rijden in 2 dagen, dus 2x 6 uur. Wat zijn dingen die ik echt niet moet vergeten voor onderweg, buiten de standaard dingen? Extra kleding en genoeg te eten/drinken/spelen voor onderweg snap ik, maar misschien zijn er mensen die handige tips hebben voor dingen waar ik echt niet aan denk.
Bij ons zijn luisterboeken een grote hit voor lange stukken in de auto.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 25 juni 2018 @ 19:13:30 #129
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180040825
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:10 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Bij ons zijn luisterboeken een grote hit voor lange stukken in de auto.
Bij ons ook idd.

Kruidvat heeft ze heel vaak. Van Kikker en Dikkie dik tot alles van Roald Dahl en Ronja de roversdochter.
  maandag 25 juni 2018 @ 19:17:51 #130
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_180040927
Gaat Roald Dahl al ja?! *O*

Ben kikker wel eens zat :( .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_180041194
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:10 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Bij ons zijn luisterboeken een grote hit voor lange stukken in de auto.
We hebben de heenweg overleefd (een tijdje terug al) en luisterboeken kregen een :') van Sjaak. Hij hield zich bezig met stokbrood eten, uit het raam kijken, meezingen met Dora, autootjes en treintjes over zijn benen laten rijden, nog beel meer eten en drinken en per rit van 6 uit gok ik op 1 uur de tablet. Vond ik best schappelijk.

Verder zijn we nu twee weken in Zuid-Frankrijk en het is gewoon bijna een echte vakantie. Ik heb boeken kunnen lezen O+ en in de zon kunnen zitten O+ en aan de bar ook met groot voetbalscherm O+ en nog veel meer vakantiedingen O+ . Sjaak is getransformeerd van ‘sociaal heel onhandig’ tot ‘meest sociale kind van de camping’ en dat vind ik ook echt geweldig om te zien.

Donderdag doen we weer de eerste etappe van de terugreis, we gaan dan naar vlakbij Colmar in Frankrijk. Vrijdag gaan we een dag naar Europapark O+ en zaterdag verder naar huis.
  maandag 25 juni 2018 @ 19:32:14 #132
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180041446
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:17 schreef AwayTL het volgende:
Gaat Roald Dahl al ja?! *O*

Ben kikker wel eens zat :( .
Niet allemaal denk ik :+ maar S luistert al heel graag naar Joris en de toverdrank en Sjakie en de chocoladefabriek!
pi_180041610
De Gorgels als luisterboek is ook een goeie. Die luistert F (en wij) in de 2uur naar opa en oma toe ademloos al een jaar. En op de terugweg gaan we voor nog een keer :') (en thuis voorlezen :X )
  maandag 25 juni 2018 @ 19:40:05 #134
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180041715
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:37 schreef BlueEyes het volgende:
De Gorgels als luisterboek is ook een goeie. Die luistert F (en wij) in de 2uur naar opa en oma toe ademloos al een jaar. En op de terugweg gaan we voor nog een keer :') (en thuis voorlezen :X )
Dit was bij ons de belangrijkste reden om S een discman (hallo 2001 O+) cadeau te doen :+, op een gegeven moment hadden we het wel gehoord _O-
pi_180044185
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:25 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

We hebben de heenweg overleefd (een tijdje terug al) en luisterboeken kregen een :') van Sjaak. Hij hield zich bezig met stokbrood eten, uit het raam kijken, meezingen met Dora, autootjes en treintjes over zijn benen laten rijden, nog beel meer eten en drinken en per rit van 6 uit gok ik op 1 uur de tablet. Vond ik best schappelijk.

Verder zijn we nu twee weken in Zuid-Frankrijk en het is gewoon bijna een echte vakantie. Ik heb boeken kunnen lezen O+ en in de zon kunnen zitten O+ en aan de bar ook met groot voetbalscherm O+ en nog veel meer vakantiedingen O+ . Sjaak is getransformeerd van ‘sociaal heel onhandig’ tot ‘meest sociale kind van de camping’ en dat vind ik ook echt geweldig om te zien.

Donderdag doen we weer de eerste etappe van de terugreis, we gaan dan naar vlakbij Colmar in Frankrijk. Vrijdag gaan we een dag naar Europapark O+ en zaterdag verder naar huis.
Jammer dat hij ze niet zo interessant vond. Onze kleuter heeft snel last van wagenziekte, dus tablet e.d. kunnen wij niet inzetten. Maar allebei houden ze erg van de luisterboeken O+.

Wij hebben sinds kort Knofje en Aadje Piraatje toegevoegd aan de collectie. Voor de afwisseling :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 25 juni 2018 @ 21:37:23 #136
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_180045569
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:17 schreef AwayTL het volgende:
Gaat Roald Dahl al ja?! *O*

Ben kikker wel eens zat :( .
J is 5,5 en wij lezen sinds een paar maanden ook Roald Dahl (de boeken die ik vroeger las, compleet met bedragen in guldens etc). Tot nu toe het grootste succes was De Griezels, maar ook Joris en de geheimzinnige toverdrank, De Fantastische meneer Vos en Sjakie en de Chocoladefabriek vond ie erg leuk. We zijn nu bezig met De Heksen, en hoewel dat de moeilijkste is tot nu toe, wil hij toch steeds weer dat ik voorlees, dus *O*
  dinsdag 26 juni 2018 @ 08:21:40 #137
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_180052609
Ik heb via via een 6cd met Efteling sprookjes geritseld. Al een jaar of 4 een absolute kneiter in de auto. Gesproken sprookjes en een liedje er over.
Erg leuk en grote favoriet bij mijn toen bijna 4 jarige dochter en nu ook bij zoontje.

Hoewel ze bij ons bij de ritten van + 1,5uur wel gewoon een tablet krijgen omdat papa na 4 jaar die sprookjes wel een beetje beu is.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_180079426
Ik wil in september met A op vakantie. Zij is dan bijna 3. Liefst een zonnige bestemming met heul veul Nederlanders (ook in september dus ;-)) Iemand tips wat echt leuk is voor een 3-jarige?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 27 juni 2018 @ 14:45:54 #139
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_180079601
Klinkt misschien suf, maar waarom niet Texel? Wel een gevoel van ver weg door de boot ( en de buitenlandse toeristen), maar ook dichtbij. Veel verschillende soorten landschappen, en ook bij regen genoeg leuke activiteiten. En grotendeels fietsbaar :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 27 juni 2018 @ 14:50:51 #140
56471 pinquit
oh my lama!
pi_180079663
Ookal heeft Texel zo'n beetje de meeste zonuren van NL, ook daar kan het regenen. Maar als de zon geen voorwaarde zou zijn zou ik die ook aanraden ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 27 juni 2018 @ 14:52:43 #141
56471 pinquit
oh my lama!
pi_180079690
Wat ideaal zou zijn is een huisje in 't buitenland van Nederlandse eigenaren (die daar dan ook in de buurt zijn).
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 27 juni 2018 @ 15:58:00 #142
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_180080920
Zoutelande!
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_180081288
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:58 schreef avotar het volgende:
Zoutelande!
Gelukkig beschikt ik juist over een handicap waardoor ik moeilijk een afkeer van Zoutelande kan hebben ;)

Thnx voor de tips. Wil zeker ooit eens naar Texel (mooie foto's van gezien!), maar voor nu gaat de voorkeur uit naar lekker warm en zonnig ;)
pi_180081328
Tja, zongarantie. Wij hebben ook weleens in augustus is Zuid-Frankrijk een week regen en 12 graden gehad.

Maar als je graag veel Nederlanders wilt, is het dan niet toch handiger om augustus te gaan?
pi_180081440
Heb je gelijk in! Maar de kans dat de zon in het zuiden schijnt en dat het boven de 25C is, is toch significant hoger dan de kans dat dit in NL het geval is.

Wil juist buiten de zomervakantie gaan. Dan is het niet zo druk met grotere kinderen. Ben vroeger met vrienden en familie wel eens in Spanje en Griekenland geweest buiten het seizoen. Toen waren er vooral veel peuters/baby's. Lijkt me leuker voor A.
pi_180081550
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 16:20 schreef Aerenia het volgende:
Heb je gelijk in! Maar de kans dat de zon in het zuiden schijnt en dat het boven de 25C is, is toch significant hoger dan de kans dat dit in NL het geval is.

Wil juist buiten de zomervakantie gaan. Dan is het niet zo druk met grotere kinderen. Ben vroeger met vrienden en familie wel eens in Spanje en Griekenland geweest buiten het seizoen. Toen waren er vooral veel peuters/baby's. Lijkt me leuker voor A.
Wij gaan, nu het nog kan, altijd buiten het seizoen op vakantie. De laatste jaren steeds eind juni, maar ook al eens in september geweest. Geen idee of je van campings houdt? En wil je zelf rijden of vliegen?
Mijn ervaring:
Op campings tref je buiten het hoogseizoen mensen met kinderen onder de 5 en mensen zonder kinderen die niet afhankelijk zijn van de schoolvakanties.

Twix had vorig jaar op de camping vanaf dag 1 een hele rits kindjes om mee te spelen. Ga dan wel naar een camping die geschikt is voor kleine kinderen. Wij boeken vaak via Eurocamp en zij geven campings geschikt voor kleine kinderen de toevoeging ‘little Eurocampers’ mee. Dus je zou eens op hun site kunnen kijken welke campings dat betreft, hoef je nog niet via hen te boeken natuurlijk. Maar de kans is wel groot dat je op die campings meerdere mensen met kleine kinderen treft.

Mocht je kiezen voor een hotel/appartement, dan geldt er voor resorts vast iets soortgelijks. Dus kijk eens bij de verschillende aanbieders naar de optie ‘geschikt voor jonge kinderen’.

En zon en Nederlandse taal: Curacao. Maar dat vind je wellicht wat ver en duur ;).
pi_180136824
Iemand een leuke tip?

Nu de lange termijn weervoorspelling er prima uit ziet en het eigenlijk best goed gaat met de zwangerschap willen manlief en ik toch nog even een weekje weg over 3 weken.

Omdat ik dan 33 weken ben hebben we behoorlijk wat eisen ;)

- Nederland of vlak over de grens (lees: max 3,5/4 uur vanaf Rotterdam met de auto.
- zwembad
- niet te duur (want als het goed gaat willen we misschien in november een vliegreisje maken)
- kind vriendelijk, met vriendjes voor mijn (bijna) kleuters
- leuke uitjes in de buurt (wij zijn niet van het een week lang chillen).
- huisje (of sta caravan met toilet) :)
- wil pas volgende week boeken ivm weer en nog een geplande echo (die vast goed is, maar toch)
pi_180137265
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:07 schreef Loj het volgende:
Iemand een leuke tip?

Nu de lange termijn weervoorspelling er prima uit ziet en het eigenlijk best goed gaat met de zwangerschap willen manlief en ik toch nog even een weekje weg over 3 weken.

Omdat ik dan 33 weken ben hebben we behoorlijk wat eisen ;)

- Nederland of vlak over de grens (lees: max 3,5/4 uur vanaf Rotterdam met de auto.
- zwembad
- niet te duur (want als het goed gaat willen we misschien in november een vliegreisje maken)
- kind vriendelijk, met vriendjes voor mijn (bijna) kleuters
- leuke uitjes in de buurt (wij zijn niet van het een week lang chillen).
- huisje (of sta caravan met toilet) :)
- wil pas volgende week boeken ivm weer en nog een geplande echo (die vast goed is, maar toch)
Wij boekten onlangs met ongeveer dezelfde eisen een stacaravan op de camping van Landal Rabbit Hill. Was een lastminute aanbieding, voor ¤700,- een stacaravan met 3 slaapkamers voor 12 dagen.
pi_180137514
Ga ik bekijken! Tnx!
pi_180138641
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:07 schreef Loj het volgende:
Iemand een leuke tip?

Nu de lange termijn weervoorspelling er prima uit ziet en het eigenlijk best goed gaat met de zwangerschap willen manlief en ik toch nog even een weekje weg over 3 weken.

Omdat ik dan 33 weken ben hebben we behoorlijk wat eisen ;)

- Nederland of vlak over de grens (lees: max 3,5/4 uur vanaf Rotterdam met de auto.
- zwembad
- niet te duur (want als het goed gaat willen we misschien in november een vliegreisje maken)
- kind vriendelijk, met vriendjes voor mijn (bijna) kleuters
- leuke uitjes in de buurt (wij zijn niet van het een week lang chillen).
- huisje (of sta caravan met toilet) :)
- wil pas volgende week boeken ivm weer en nog een geplande echo (die vast goed is, maar toch)
ik zou dan kijken voor de Veluwe of Limburg. Rabbithill wat hier onder genoemd wordt is een leuke omgeving. Park ken ik niet (woon zelf in Apeldoorn dus iets te dicht bij huis) evt kun je ook kijken naar Landal miggelen. Ik weet niet of camping bosgraaf vlakbij Apeldoorn ook eigen caravans verhuurd maar heeft een leuk peuterbad maar ook een groot buiten zwembad met glijbaan. Komen veel jonge gezinnen
  zaterdag 30 juni 2018 @ 14:10:14 #151
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_180139428
De camping/ het bungalowpark van de Beekse Bergen is misschien ook leuk, met gratis toegang tot Strand en Speelland en Safaripark, en een overdekt zwembad op het park. Ze verhuren oa ingerichte tenten, bungalows en stacaravans.

Iig genoeg te doen in de buurt qua uitjes, mocht je naar deze regio komen dan pb maar voor een hele lijst peuter en kleutervriendelijke (budget) uitjes ;)
pi_180145385
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:32 schreef Aerenia het volgende:
Ik wil in september met A op vakantie. Zij is dan bijna 3. Liefst een zonnige bestemming met heul veul Nederlanders (ook in september dus ;-)) Iemand tips wat echt leuk is voor een 3-jarige?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit in oktober op bonaire. In juni was ik er ook en ik vind het met een net drie jarige geweldig goed te doen.
Sowieso zon, iedereen spreekt Nederlands, het is rustig en overzichtelijk en er is gewoon een albert heyn O+
  zaterdag 30 juni 2018 @ 18:55:12 #153
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_180145799
Ik zeg curacao altijd Nederlands altijd lekker weer en altijd gezellig.

Ik vind de voorzieningen met kinderen ook heel goed.
pi_180145831
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 08:21 schreef avotar het volgende:
Ik heb via via een 6cd met Efteling sprookjes geritseld. Al een jaar of 4 een absolute kneiter in de auto. Gesproken sprookjes en een liedje er over.
Erg leuk en grote favoriet bij mijn toen bijna 4 jarige dochter en nu ook bij zoontje.

Hoewel ze bij ons bij de ritten van + 1,5uur wel gewoon een tablet krijgen omdat papa na 4 jaar die sprookjes wel een beetje beu is.
Ik heb er 2, van verschillende series. Ook een enorm succes hier, zijn goed gemaakt. Net als de gruffalo trouwens, die is ook erg leuk als luisterboek.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_180148137
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:07 schreef Loj het volgende:
Iemand een leuke tip?

Nu de lange termijn weervoorspelling er prima uit ziet en het eigenlijk best goed gaat met de zwangerschap willen manlief en ik toch nog even een weekje weg over 3 weken.

Omdat ik dan 33 weken ben hebben we behoorlijk wat eisen ;)

- Nederland of vlak over de grens (lees: max 3,5/4 uur vanaf Rotterdam met de auto.
- zwembad
- niet te duur (want als het goed gaat willen we misschien in november een vliegreisje maken)
- kind vriendelijk, met vriendjes voor mijn (bijna) kleuters
- leuke uitjes in de buurt (wij zijn niet van het een week lang chillen).
- huisje (of sta caravan met toilet) :)
- wil pas volgende week boeken ivm weer en nog een geplande echo (die vast goed is, maar toch)
Wij zijn zojuist terug van twee weken Kurenpolder, op aanraden van Pinquit.

2 weken in het voorseizoen kosstte slechts 570 euro, in een stacaravan. Het was er superschoon (zelfs de vuilabakken en stoffer en blik waren fris). Op elk veldje met stacaravans is een zandbak, twee wipkippen en een glijbaantje. Verder een prima ovrdekt zwembad, een strand met twee waterglijbanen, een grote speeltuin, cafeetje, winkeltje met alles dat je nodig hebt. 40 min van Rotterdam. Veel leuks in de omgeving. Laatste twee weken hebben wij het volgende gedaan: aarbeien plukken op aardbeienterras, beekse bergen, efteling, dagje Breda, fietstocht, dagje camping, plaswijck, tourtje utrecht, bezoek Kinderdijk. Wat we wel wilden maar niet haalden: slot loevensteijn, dagje eindhoven, dagje België en vaartochtje door de Biesbosch.
Écht een aanrader.
  maandag 2 juli 2018 @ 13:25:53 #156
221912 minilot
Nancy boy
pi_180184753
Goed. Eind deze week voor het eerst op reis met het guppie. Zes maanden oud. :)
We rijden naar Calais, daar met de boot naar Engeland, door naar Londen. We blijven daar drie dagen, waaronder één dag festival in Hyde Park, eventueel (inzien zin) nog twee dagen zuidwest-UK eraan vast voordat we weer naar huis gaan. Nou hebben we nog nooit met een baby gereisd, dus ik wilde mijn zoongerelateerde inpaklijst hier eens delen en kijken of jullie vinden dat we dingen over het hoofd zien :)
Dank alvast! *O*

Omstandigheden: in het hotel staat een opgemaakt babybedje en koter krijgt nog volledig borstvoeding + random oefenhapjes (van alles) en bij heet weer af en toe slokjes water. Geen speengebruiker.

Dus:
- luiers
- billendoekjes
- geurvrije plastic zakjes voor luiers en nat/vies geworden textiel
- oprolbaar verschoonmatje
- hydrofieldoeken voor zes dagen
- spuugdoekjes voor zes dagen
- kleding voor zes dagen + extra's voor ongelukjes
- zonnehoedje
- snoetpoetsdoekjes
- groot speelkleed met plastic onderkant (o.a. voor op festival)
- gehoorbescherming voor babies
- drie stuks favoriet speelgoed
- Tula-draagzak
- wandelwagen
- parasolletje
- babyzonnebrandcrème
- baby-afterbite
- babyparacetamol
- baby-wasgel voor douche/bad
- badcapeje
- afwasbare stift om op festivaldag telefoonnummer op armpje te schrijven (hij tijgert met de dag sneller! :+))
- identiteitskaartje O+
- zoogcompressen (voor mij)

Wat missen we nog voor essentiële dingen? 8-)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 02-07-2018 13:53:54 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_180184898
Dit is mijn lijst Mini:

Maxi Cosi reeds in auto
Zonneschermpjes reeds in auto
Babyfoon
Speen
Deryantent
Molton
Hoeslakens
Deken
Slaapzakken
Flesjes koud water
Vitamine D+K
Lepeltje voor de vitaminen
Snoetenpoetsers
Spuugdoekjes
Zeep/shampoo
Hydrofielen
Picknickkleed
Kinderwagen
Regenhoes kinderwagen
Parasol kinderwagen
Bekerhouder kinderwagen
Verloopstukje ventiel kinderwagen
Dooky
Luiertas met verschoningsmatje
Adapters Maxi Cosi
Draagdoek
Tula
Draagvest met inzetstuk
Speelgoed
(Voorlees)boekjes
Luiers
Luierdoekjes
Zonnebrand
Zwembroek
Zwemluiers
Badlaken
UV pak
Pet/hoed
Zonnebril
Thermometer
ORS
Paracetamol zetpillen
Dentinox
Nagelknipper
Nagelvijl
Desinfecterende handgel
Vlekkenspray voor kakjepakje
Rompers
Sokken
Kleding
Vestje
pi_180184929
Ik zou de badspullen gerust thuislaten mini. Slaapzak x2?
Gaan jullie ook om 7 uur naar bed, of is het handig na te denken over een babyfoon-optie zodat jullie naar de hotelbar kunnen?
pi_180184946
Essentieel is een id-kaart
pi_180184979
Ohja, ik bedenk me altijd maar dat er overal kinderen worden geboren en opgroeien dus dat er niet zoveel kan gebeuren als ik wat vergeet.

quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:37 schreef Arja het volgende:
Essentieel is een id-kaart
Die heb ik er niet op staan want vakantie in eigen land. Maar inderdaad voor naar het buitenland wel handig.
  maandag 2 juli 2018 @ 13:41:09 #161
221912 minilot
Nancy boy
pi_180184995
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:37 schreef Crumpette het volgende:
Ik zou de badspullen gerust thuislaten mini. Slaapzak x2?
Gaan jullie ook om 7 uur naar bed, of is het handig na te denken over een babyfoon-optie zodat jullie naar de hotelbar kunnen?
Slaapzakken gebruiken we thuis niet, een babyfoon evenmin. :) Ukje slaapt overal als een blok zolang ik in de buurt ben, hoeveel herrie het ook is. Die blijft gewoon bij ons bij avondvermaak :) Thuis gaat -ie ook tegelijk met ons naar boven (rond middernacht), niet om zeven uur 's avonds.

Badspullen vooral omdat we het leuk vinden om met de koter te douchen en we potentieel zes dagen weg zijn en het erg warm zal zijn. Vergt louter wat wasgel, badcapeje gaat sowieso al mee voor het geval het na Londen van zwemmen in zee komt. ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door minilot op 02-07-2018 13:50:01 ]
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 2 juli 2018 @ 13:41:44 #162
221912 minilot
Nancy boy
pi_180185006
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:37 schreef Arja het volgende:
Essentieel is een id-kaart
Snap ik, maar toch! :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_180188658
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:35 schreef Malteser het volgende:
Dit is mijn lijst Mini:

Maxi Cosi reeds in auto
Zonneschermpjes reeds in auto
Babyfoon
Speen
Deryantent
Molton
Hoeslakens
Deken
Slaapzakken
Flesjes koud water
Vitamine D+K
Lepeltje voor de vitaminen
Snoetenpoetsers
Spuugdoekjes
Zeep/shampoo
Hydrofielen
Picknickkleed
Kinderwagen
Regenhoes kinderwagen
Parasol kinderwagen
Bekerhouder kinderwagen
Verloopstukje ventiel kinderwagen
Dooky
Luiertas met verschoningsmatje
Adapters Maxi Cosi
Draagdoek
Tula
Draagvest met inzetstuk
Speelgoed
(Voorlees)boekjes
Luiers
Luierdoekjes
Zonnebrand
Zwembroek
Zwemluiers
Badlaken
UV pak
Pet/hoed
Zonnebril
Thermometer
ORS
Paracetamol zetpillen
Dentinox
Nagelknipper
Nagelvijl
Desinfecterende handgel
Vlekkenspray voor kakjepakje
Rompers
Sokken
Kleding
Vestje
Dit is wel een heel handig en compleet lijstje, die ga ik aanhouden voor onze vakantie :D
pi_180188974
Ik houd erg van licht reizen en we hadden toen O klein was dit mee:

Speen
Luiers
Wegwerpverschoonmatjes
Draagdoek/tula
Slab
Setjes kleding voor allerlei weer
Lotiondoekjes
Kleding voor ons
Speeltjes
Zonnebrand

Onze insteek was dat je de rest kan kopen indien nodig. Kans dat je die 6 dagen een thermometer nosig hebt is bijzonder klein en in her VK zijn er altijd wel apotheken open.

Ligt er dus aan of je typ3 «ik zie het wel» og meer type «ik ben graag voorbereid» bent :)

Klinkt als een leuke vakantie in elk geval! London is super baby vriendelijk.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 11:04:35 #165
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_180207224
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:25 schreef minilot het volgende:
Goed. Eind deze week voor het eerst op reis met het guppie. Zes maanden oud. :)
We rijden naar Calais, daar met de boot naar Engeland, door naar Londen. We blijven daar drie dagen, waaronder één dag festival in Hyde Park, eventueel (inzien zin) nog twee dagen zuidwest-UK eraan vast voordat we weer naar huis gaan. Nou hebben we nog nooit met een baby gereisd, dus ik wilde mijn zoongerelateerde inpaklijst hier eens delen en kijken of jullie vinden dat we dingen over het hoofd zien :)
Dank alvast! *O*

Omstandigheden: in het hotel staat een opgemaakt babybedje en koter krijgt nog volledig borstvoeding + random oefenhapjes (van alles) en bij heet weer af en toe slokjes water. Geen speengebruiker.

Dus:
- afwasbare stift om op festivaldag telefoonnummer op armpje te schrijven (hij tijgert met de dag sneller! :+))
Mag ik je daarvoor dit aanraden:

https://helpid4kids.nl/

Super degelijk, gaat lang mee en geschikt voor eigenlijk alle omstandigheden... niet alleen voor festivals, maar ook voor strand, pretpark, zwembad, baderie en ook voor over 3 of 4 jaar nog.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_180347891
^ bevalt hier goed!

Wij gaan deze zomer naar Wallis, Zwitserland. We willen graag 1x met een treintje/kabelbaan een berg op (met een peuter van 3). Ik las al wat over de Gornergratbahn en over de Aletschgletsjer, maar wat zijn nou aanraders met jonge kinderen?
pi_180421766
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:25 schreef minilot het volgende:

Dus:
- luiers
- billendoekjes
- geurvrije plastic zakjes voor luiers en nat/vies geworden textiel
- oprolbaar verschoonmatje
- hydrofieldoeken voor zes dagen
- spuugdoekjes voor zes dagen
- kleding voor zes dagen + extra's voor ongelukjes
- zonnehoedje
- snoetpoetsdoekjes
- groot speelkleed met plastic onderkant (o.a. voor op festival)
- gehoorbescherming voor babies
- drie stuks favoriet speelgoed
- Tula-draagzak
- wandelwagen
- parasolletje
- babyzonnebrandcrème
- baby-afterbite
- babyparacetamol
- baby-wasgel voor douche/bad
- badcapeje
- afwasbare stift om op festivaldag telefoonnummer op armpje te schrijven (hij tijgert met de dag sneller! :+))
- identiteitskaartje O+
- zoogcompressen (voor mij)

Wat missen we nog voor essentiële dingen? 8-)
Ik wilde zo achteraf nog even laten weten dat alles van de lijst, behoudens de babyparacetamol, ook echt gebruikt is. *) ^O^

Londen met baby was verder overigens echt fantastisch! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_180585325
Ik ben op zoek naar een leuke camping. Wij gaan in september op vakantie met een 2 jarige en een 4 jarige.
We zoeken iets wat max 8 uur rijden is vanaf Utrecht.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie zit of zat er op een leuke (kinder)camping wat je aan zou bevelen???
  Licht Ontvlambaar donderdag 19 juli 2018 @ 17:13:31 #169
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_180587863
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:01 schreef ikke_84 het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuke camping. Wij gaan in september op vakantie met een 2 jarige en een 4 jarige.
We zoeken iets wat max 8 uur rijden is vanaf Utrecht.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie zit of zat er op een leuke (kinder)camping wat je aan zou bevelen???
voor die leeftijd ben ik echt fan van de sprookjescamping, maar ik weet niet of jullie in Nederland willen blijven?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_180590495
Wij zitten in de loire in fr. Leuk voor kinderen. Geen idee of hij heel sept nog open is.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 07:46:05 #171
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_180760915
Tips gezocht. Wij gaan bijna weer op vakantie *O* . Nu ben ik nogal het type dat ALLES wat misschien nodig is in gaat pakken. Volle achterbak met spullen die we niet nodig hebben.

Iemand nog handige inpaklijsten? (Jongens 3 en 5, bestemming Tsjechie, weersvooruitzicht tussen de 23 en 28 graden soms buien en onweer, reisduur 2,5 week)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 08:01:49 #172
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_180761030
Gaan jullie naar het gebergte of naar de meren?

Als je richting het Lipnomeer gaat zwemspeelgoed meenemen. Is heerlijk daar en water/strand/bal/emmertje/schep was hier voldoende toen ze klein waren.

In het reuzengebergte vermaken ze zich hier inmiddels met rodelen, de berg af mountainbiken, kajakken zulks. Rodelen en kajakken kunnen ze met drie en vijf overigens ook.

Bergenwandelingen in het Reuzengebergte zijn ook met kleintjes goed te doen. Gondel naar boven en dan over drie toppen (ongeveer 5km) langs beekjes, wilde konijntjes enz. en met de (ski)wandelbus weer terug naar het startpunt.

Als je wat oostelijker zit dan heb je net over de Poolse grens ook een boomkroonpad (Heb je in de tiener/oudere versie overal) voor de kleintjes. Werkt net als de grote maar dan op een goede anderhalve meter hoogte zodat je ze nog kan helpen met klimmen en klauteren.

Verder had ik altijd kleurboeken, voor beide een etui, leesboekjes, kaarten en yathzee mee.

Mocht je naar een park gaan dan is het buiten vermaak meestal ook meer dan genoeg. Speeltuin, trampoline misschien een zwembad erbij.

Gewoon niet teveel.

Fijne vakantie overigens.
If you can dream it, you can do it...
pi_180762241
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 07:46 schreef AwayTL het volgende:
Tips gezocht. Wij gaan bijna weer op vakantie *O* . Nu ben ik nogal het type dat ALLES wat misschien nodig is in gaat pakken. Volle achterbak met spullen die we niet nodig hebben.

Iemand nog handige inpaklijsten? (Jongens 3 en 5, bestemming Tsjechie, weersvooruitzicht tussen de 23 en 28 graden soms buien en onweer, reisduur 2,5 week)
Ga je kamperen? Zo ja, dan vind ik de lijst van kampeermeneer een behoorlijk complete.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 10:10:50 #174
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_180762588
We gaan niet eens kamperen :') . Zitten in een huisje (inderdaad wel essentiele info :D ) .

Maar zelfs dan krijg ik het voor elkaar om 28 onderbroeken pp mee te nemen.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 10:29:55 #175
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_180762998
Ligt er maar aan wat je wilt doen op vakantie. Ik hou van echt vakantie ook voor mij. Dus als we 21 dagen weg gaan neem ik 21 onderbroeken mee zodat ik niet hoef te wassen :P
Voor de rest van de kleren, leg klaar wat je mee wilt nemen en halveer dat dan. Dan heb je ook nog voldoende heb ik in de loop der jaren geleerd :D
Net als een pyjama. Kind slaapt altijd zonder in de warmte. Als hij het een keer koud heeft voldoet een tshirt ook. Of de extra deken die toch standaard in de auto ligt.
Bedenk je of je het vorig jaar gebruikt hebt zo nee dan niet mee nemen. En anders kan je het onverhoopt altijd daar nog kopen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_180763175
En als het warm is lopen de kinderen meestal heel de dag in zwemkleding. Spoel je even uit s avonds en dan kunnen ze dat zo weer aan. Dat scheelt zoveel.
Met een meidenkwartet
pi_180766130
Tips gezocht, persoonlijke aanbevelingen eigenlijk want Googlen kan ik best goed :P :D ;)

Wij willen in het najaar op vakantie, deze zomer gaan we niet weg vanwege de geboorte van onze dochter op 30 juni. Normaal gaan we kamperen met onze vouwwagen.
Mijn vrouw en ik gaan altijd in het hoogseizoen want zij staat voor de klas. Nu heeft ze verlof tot januari dus we kunnen eindelijk eens buiten de dure schoolvakanties. Onze zoon wordt eind februari 5 dus we kunnen nu echt eenmalig buiten de schoolvakantie weg en dat gaan we doen ook.

De keuze is daardoor reuze en ik weet het allemaal niet meer. We willen in principe media oktober aansluitend of voorafgaand aan de herfstvakantie (dus niet in de herfstvakantie).
We denken aan Ibiza, Madeira, zoiets. We vinden het belangrijk dat we iets van een kitchenette hebben en 2 slaapkamers, een zwembad die geschikt is voor onze waterrat van 4 jaar en onze beeb van dan 4 maanden. Dus verwarmd is fijn.
We hebben nog nooit all inclusive gedaan maar misschien wel het overwegen waard dit keer.
Speeltuin en op loopafstand van strand. Moet te doen zijn toch?
Ik loop er tegenaan dat ik bang ben dat er geen leeftijdsgenootjes voor B zijn. Dus een hotel die echt op kinderen is gericgt is wel een must.

Ik zoek op sites als TUI maar ik vraag me af of iemand zegt: daar zijn wij geweest, dat is een aanrader!
  vrijdag 27 juli 2018 @ 14:15:55 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180767913
Starbeach?
KuikenGuppy
pi_180768512
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:15 schreef Burdie het volgende:
Starbeach?
Daar zijn we serieus al eens geweest.... :D
pi_181214760
Hoi! Wij gaan volgende maand met onze 2 kinderen naar Frankrijk. De camping is iets meer dan 700 km, volgens tomtom een kleine 7 uur rijden.
Hoeveel uur extra trek je hier voor uit? Ik had zelf in mijn hoofd om rond 4 uur 's nachts te gaan rijden (why? leek me lekker rustig op de weg denk ik? :') ) Ik wil zeker lekker rustig aan kunnen doen en lange stops nemen maar 6 uur extra is misschien iets overdreven? (Aankomsttijd is vanaf 17:00) M is 4j9m en I is dan 5 maanden.
Ik heb echt totaal geen ervaring met zulke autovakanties dus jullie ervaringen en tips mbt reistijd, stops enzo zijn van harte welkom :)

Ik vraag me trouwens nog iets af. Wij dragen I. eigenlijk bijna altijd, de kinderwagen staat werkloos in de berging. Dus zowel doek als drager gaan zonder twijfel mee. Nu heb ik wel even overwogen om de kinderwagen mee te nemen, handig als we ergens eten misschien? Maarja, dat neemt onnodig veel ruimte in in de auto. Ik kan wel alleen het onderstel meenemen maar ook dat neemt vrij veel ruimte in. En als we dan ergens eten en I. slaapt ligt ze wel weer lang in de autostoel, ook niet echt gewenst.
Ik heb een autoreiswieg overwogen, maar die zijn dan weer minder safe dan een normale groep 0 stoel.
Tips?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mabawa. op 15-08-2018 22:07:20 ]
pi_181215337
Wij rijden meestal 's nachts zodat we de eerste uren kunnen doortrekken. We stoppen dan na 2 uur voor een stuurwissel en dan na 4 a 5 uur stoppen om te ontbijten. Vanaf dat moment doen wij het rustig aan maar dan hebben we al wel het grootste deel van de rit erop zitten. Maar dat werkt dan niet als je met een vanaf tijd zit op de camping.

Is er misschien onderweg nog een leuke bezienswaardigheid waar je eventueel kunt stoppen als het voorspoedig gaat?

En tip, er zijn in Frankrijk veel aires met een speeltuintje. Volgens mij kun je online wel vinden waar die zitten. Fijn om even te spelen en te bewegen.

Qua wagen, als je nu gewend bent om vooral te dragen dan verwacht ik niet dat je hem gaat missen op vakantie eigenlijk. Uit eten met een draagdoek is misschien wel wat minder ideaal maar er zijn er zat die het doen geloof ik.
pi_181215401
Wij zijn liever (te) vroeg op de bestemming. Soms kun je toch eerder terecht, en verder zorg ik er altijd voor dat ik iets te zien/doen weet in de buurt van het reisdoel.
pi_181215706
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:54 schreef Kyara het volgende:
Wij rijden meestal 's nachts zodat we de eerste uren kunnen doortrekken. We stoppen dan na 2 uur voor een stuurwissel en dan na 4 a 5 uur stoppen om te ontbijten. Vanaf dat moment doen wij het rustig aan maar dan hebben we al wel het grootste deel van de rit erop zitten. Maar dat werkt dan niet als je met een vanaf tijd zit op de camping.

Is er misschien onderweg nog een leuke bezienswaardigheid waar je eventueel kunt stoppen als het voorspoedig gaat?

En tip, er zijn in Frankrijk veel aires met een speeltuintje. Volgens mij kun je online wel vinden waar die zitten. Fijn om even te spelen en te bewegen.

Qua wagen, als je nu gewend bent om vooral te dragen dan verwacht ik niet dat je hem gaat missen op vakantie eigenlijk. Uit eten met een draagdoek is misschien wel wat minder ideaal maar er zijn er zat die het doen geloof ik.
Dat was inderdaad ook mijn idee, eerst even flink kilometers maken en daarna rustig aan doen. Dat is dus zo gek nog niet.

Ik was inderdaad al aan het kijken naar aires met speeltuintje zodat M goed kan uitrazen. Dat is wel te vinden ja.

Wat betreft draagdoek heb je wel gelijk. Nu ga ze altijd dragend mee, ook bij dagjes uit enzo. Snap niet waarom ik ineens denk dat is toch een wagen nodig heb. Nu heeft ze ook vaak genoeg huiluurtje rond etenstijd (welke baby niet? :D ) en lukt het ook gewoon allemaal.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:56 schreef Hupje het volgende:
Wij zijn liever (te) vroeg op de bestemming. Soms kun je toch eerder terecht, en verder zorg ik er altijd voor dat ik iets te zien/doen weet in de buurt van het reisdoel.
Ja gelijk heb je. Zal inderdaad kijken naar iets waar we na een nacht rijden ook nog zin in hebben ;)

Maar 12-13 uur plannen voor een rit van 7 is dus wel genoeg en niet overdreven? Dan gaan we dat gewoon zo doen!
pi_181216093
Mabawa wij zijn van de wat kortere stops (leve onze thedfords pota potti om te plassen) en deden over 1150km waar 10u40m voor stond inclusief stops 14 uur. Vroeg vertrekken is op zich wel fijn vind ik, gewoon omdat je dan bijvoorbeeld Antwerpen Brussel al hebt gehad voor het daar heel druk is. Wel even afhankelijk van de dag, want de weekenddagen zijn daar wat rustiger dan de doordeweekse. En check inderdaad even online de aires, er zitten echt leuke bij waar M zich even kan uitleven, maar ook erg karige waar niets te doen is. Wel handig om een lijstje te hebben. Houdt ook rekening met dat het soms best even tegen kan zitten. De heenreis duurde door files bijvoorbeeld 19 uur, best een pittig verschil.

Wij werkten dit jaar met een vlaggetjesslinger in de auto waar de kinderen elke 50km een knijpertje mochten verzetten. Dit werkte perfect om voor de kinderen inzichtelijk te maken hoe ver we nog moesten rijden. Leuk om als voorbereiding zelf met de kinderen te maken en het werkte echt perfect. _O_
  woensdag 15 augustus 2018 @ 22:30:36 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181216437
Ik vind 6 uur extra uittrekken wel heel veel :@ maar ieder zijn voorkeuren. Wij zijn ook geen nacht rijders ;)
Mijn kind slaapt niet meer als je ‘m uit zijn bed plukt dus dat zijn hele lange dagen dan :+

Een keertje in de maxi cosi slapen tijdens het eten is ook overkomelijk. Dat zal vast niet elke avond zijn. Lekker die wagen thuis laten ipv dat ie op vakantie ook ongebruikt ruimte in staat te nemen :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_181216480
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:44 schreef LeSage het volgende:
Hebben jullie nog briljante tips om een peuter bezig te houden in de auto (12 uur lang :X )? Ik ga vast wat ‘cadeautjes’ inpakken voor onderweg, zoals een tekenboekje, leesboek, autotje.
Is het mogelijk om zo’n rit te volbrengen zonder films ter vermaak? :') we hebben geen iPad, maar twijfelen of het misschien toch wel heel handig gaat zijn.

Baby gaat trouwens in een gehuurde liggende reiswieg, dus daar maak ik me minder druk om.
Wij zijn vorig jaar naar Denemarken gereden met de kids ven 1 en 2 jaar oud. De IPpad met voraf gedownloade cartoons deed wonderen en maakte de reis zeer makkelijk. Op het moment dat je je rijtijden zo inricht dat ze uit de auto kunnen voor een snack en even rondrennen als ze wakker worden en dan verder rijden als ze zijn uitgeraasd :) is het makkelijk te doen. Ik reed net zo lang door todat de gang aangaf eruit te willen. Dat werkt het best in mijn ervaring
In God we trust; The rest we monitor
pi_181222045
Wij reden voor onze vakantie 9,5 uur over een rit van 6 uur. We zijn volgens mij 4x gestopt, de laatste stop was 45 minuten voor de camping. Stukje file uiteraard, want daar ontkom je niet aan. Er kan onderweg altijd een ongeluk zijn en er zijn wegwerkzaamheden.
Zo’n stop kort voor aankomst was een goed idee. Sjaak kon zich uitleven en ik kon alvast alle spullen voor het inchecken klaarleggen. Het inchecken zelf duurt ook gewoon lang voor kinderen, dus het is fijn als ze net daarvoor even hebben kunnen rennen.
pi_181222204
Wat voor spullen moet je dan allemaal klaarleggen voor inchecken?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181222233
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 07:51 schreef Nielsch het volgende:
Wat voor spullen moet je dan allemaal klaarleggen voor inchecken?
Paspoorten, credit card. Die hebben wij niet bij elkaar liggen in de auto, want een credit card gebruiken we onderweg en de paspoorten niet.
pi_181222250
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:18 schreef _NIKKI_ het volgende:

Wij werkten dit jaar met een vlaggetjesslinger in de auto waar de kinderen elke 50km een knijpertje mochten verzetten. Dit werkte perfect om voor de kinderen inzichtelijk te maken hoe ver we nog moesten rijden. Leuk om als voorbereiding zelf met de kinderen te maken en het werkte echt perfect. _O_
Tof idee! Moet ik zien te onthouden voor over een paar jaar :)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 16 augustus 2018 @ 08:52:48 #191
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181222762
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 07:58 schreef minilot het volgende:

[..]

Tof idee! Moet ik zien te onthouden voor over een paar jaar :)
Pinterest ;)
Alles voor later alvast opslaan
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_181223152
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:07 schreef exode het volgende:
Tips gezocht, persoonlijke aanbevelingen eigenlijk want Googlen kan ik best goed :P :D ;)

Wij willen in het najaar op vakantie, deze zomer gaan we niet weg vanwege de geboorte van onze dochter op 30 juni. Normaal gaan we kamperen met onze vouwwagen.
Mijn vrouw en ik gaan altijd in het hoogseizoen want zij staat voor de klas. Nu heeft ze verlof tot januari dus we kunnen eindelijk eens buiten de dure schoolvakanties. Onze zoon wordt eind februari 5 dus we kunnen nu echt eenmalig buiten de schoolvakantie weg en dat gaan we doen ook.

De keuze is daardoor reuze en ik weet het allemaal niet meer. We willen in principe media oktober aansluitend of voorafgaand aan de herfstvakantie (dus niet in de herfstvakantie).
We denken aan Ibiza, Madeira, zoiets. We vinden het belangrijk dat we iets van een kitchenette hebben en 2 slaapkamers, een zwembad die geschikt is voor onze waterrat van 4 jaar en onze beeb van dan 4 maanden. Dus verwarmd is fijn.
We hebben nog nooit all inclusive gedaan maar misschien wel het overwegen waard dit keer.
Speeltuin en op loopafstand van strand. Moet te doen zijn toch?
Ik loop er tegenaan dat ik bang ben dat er geen leeftijdsgenootjes voor B zijn. Dus een hotel die echt op kinderen is gericgt is wel een must.

Ik zoek op sites als TUI maar ik vraag me af of iemand zegt: daar zijn wij geweest, dat is een aanrader!
Ik vond all inclusive met twee kleine kinderen echt heel relaxed. Pelagos Suites Hotel op Kos is ons erg goed bevallen; geen massale hoteltoren met vreetschuur onderin maar vooral laagbouw met een mooi restaurant (ik vond het eten lekker en afwisselend) en verschillende rustige zwembaden. De kamers hebben ook gewoon twee slaapkamers zodat de kinderen apart kunnen liggen.

Ik weet niet of de Kids Club ook open is in het naseizoen, maar onze dochter van (toen 4) heeft zich daar uitstekend vermaakt (vaak ook 2 x per dag, in de ochtend na het ontbijt en in de middag na de lunch). De kleine (destijds net 1 jaar) ging lekker slapen in de kamer en wij konden met babyfoon, boek en gin-tonic heerlijk aan het zwembad zitten na het ontbijt.

Je kan ook nog een dag of twee Kos Stad in, als het even begint te kriebelen op het resort. Best nog wel wat interessante dingen te zien daar. Vooral het feit dat je helemaal niets hoefde te doen was toen met twee kleine kinderen echt perfect. Geen boodschappen, geen eten koken, geen tent opzetten of bedden opmaken. Eind van de middag was ik gewoon helemaal uitgerust en zei ik met een lach: "nou, ik ga de kinderen wel even in bad doen / douchen..." terwijl dat normaal echt zo'n dingetje is dat je tussen alle drukte in doet en waarvan je blij was als je partner het ging doen.

https://www.pelagoshotel.com/#

Destijds geboekt via Neckermann.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nielsch op 16-08-2018 09:37:10 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:35:22 #193
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_181274599
Hoi ouders, wie heeft ervaring met een reiswieg? Ik ga met dochter (60 cm lang, ong 5 kilo) een weekendje weg. Heen rijd ik mee met iemand, terug ga ik met de trein. Daarom denk ik aan een reiswieg, dan hoef ik geen maxi cosi, wandelwagen en campingbed mee te nemen ('s nachts slaapt ze erin). Iemand ervaring of tips?
pi_181276647
quote:
6s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vond all inclusive met twee kleine kinderen echt heel relaxed. Pelagos Suites Hotel op Kos is ons erg goed bevallen; geen massale hoteltoren met vreetschuur onderin maar vooral laagbouw met een mooi restaurant (ik vond het eten lekker en afwisselend) en verschillende rustige zwembaden. De kamers hebben ook gewoon twee slaapkamers zodat de kinderen apart kunnen liggen.

Ik weet niet of de Kids Club ook open is in het naseizoen, maar onze dochter van (toen 4) heeft zich daar uitstekend vermaakt (vaak ook 2 x per dag, in de ochtend na het ontbijt en in de middag na de lunch). De kleine (destijds net 1 jaar) ging lekker slapen in de kamer en wij konden met babyfoon, boek en gin-tonic heerlijk aan het zwembad zitten na het ontbijt.

Je kan ook nog een dag of twee Kos Stad in, als het even begint te kriebelen op het resort. Best nog wel wat interessante dingen te zien daar. Vooral het feit dat je helemaal niets hoefde te doen was toen met twee kleine kinderen echt perfect. Geen boodschappen, geen eten koken, geen tent opzetten of bedden opmaken. Eind van de middag was ik gewoon helemaal uitgerust en zei ik met een lach: "nou, ik ga de kinderen wel even in bad doen / douchen..." terwijl dat normaal echt zo'n dingetje is dat je tussen alle drukte in doet en waarvan je blij was als je partner het ging doen.

https://www.pelagoshotel.com/#

Destijds geboekt via Neckermann.
Dank Nielsch!
pi_181483123
Voor de ouders die ook naar het verre zuiden willen. Hier onze ervaring met 2 kleine kinderen.

Wij zijn gisteren weer terug gekomen van 2 weken Italie met onze zoon van 2 en dochter van 4. Heenreis hebben we in 2x gedaan. Eerste dag zijn we tot net voor Basel gereden (700 km). Zijn smorgens om 5.00 uur vertrokken. De eerste 2 uur hebben de kinderen nog heerlijk geslapen. Net na de eerste stop voorbij Keulen werd onze dochter wagenziek, meteen maar weer even gestopt. Uiteindelijk ging het wel weer. Bij Karlsruhe waren ze het beide eigenlijk helemaal zat en zijn we gestopt voor ca. 1,5 uur bij een grote parkeerplaats met restaurants en een grote speeltuin. Hebben lekker wat gegeten en hun uit laten razen. Dat heeft ze goed gedaan, de laatste 150 km waren een eitje. Was 30 graden in Zuid Duitsland en we hadden een hotel met buiten zwembad, heerlijk van kunnen genieten.

Volgende dag zijn we toeristisch door Zwitserland getrokken, hebben een stukje met de autotrein gedaan, wat de kinderen geweldig vonden. Vervolgens via de Simplonpas naar Italie gereden. Het was de hele reis die dag ontzettend slecht weer, vooral in Italie. Dit in combinatie met een heel slecht wegdek waar ook nog een auto vlak voor ons in de slip raakte was dat heel vermoeiend om te rijden. Uiteindelijk rond 15.00 uur onze bestemming bereikt aan het Lago Maggiore.

Hier zijn we 1 week gebleven. De 2e week zaten we aan het Gardameer. Hebben 2 heerlijke weken gehad en ook nog met de kinderen naar Verona geweest, prachtige stad.

Voor de terugreis gisteren hadden we al een hotel geboekt bij Frankfurt, deze konden we gisteren tot 18.00 nog kosteloos annuleren. Dat in gedachten zouden we bekijken wat we gingen doen.
Gisterochtend om 4.45 uur vertrokken van het Gardameer. Bij Milaan heel slecht weer gehad, was niet prettig om te rijden. Waren daar ook wegwerkzaamheden, dus slechte belijning en smalle rijstroken. De kinderen sliepen gelukkig en zo reden we rond 7.00 uur Zwitserland binnen richting de Gotthardtunnel. Daar konden we gelukkig zonder wachttijd door rijden. Rond 10.30 reden we Duitsland al binnen. Het liep dus heel voorspoedig. Wel wat files gehad vervolgens, maar vervolgens besloten om toch door te rijden naar huis. Om 17.30 nog een happymeal gescoord voor de kinderen en om 20.15 waren we thuis. Kinderen waren wel echt helemaal klaar mee, maar hebben het uitstekend gedaan

Terugreis ging dus supergoed en voor ons reden om het volgend jaar waarschijnlijk weer te doen. IPad en nationale vreet alle snoep en koek op dag in de auto heeft daar uiteraard aan bijgedragen. Maarja soms moet dat maar
pi_181483653
quote:
6s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vond all inclusive met twee kleine kinderen echt heel relaxed. Pelagos Suites Hotel op Kos is ons erg goed bevallen; geen massale hoteltoren met vreetschuur onderin maar vooral laagbouw met een mooi restaurant (ik vond het eten lekker en afwisselend) en verschillende rustige zwembaden. De kamers hebben ook gewoon twee slaapkamers zodat de kinderen apart kunnen liggen.

Ik weet niet of de Kids Club ook open is in het naseizoen, maar onze dochter van (toen 4) heeft zich daar uitstekend vermaakt (vaak ook 2 x per dag, in de ochtend na het ontbijt en in de middag na de lunch). De kleine (destijds net 1 jaar) ging lekker slapen in de kamer en wij konden met babyfoon, boek en gin-tonic heerlijk aan het zwembad zitten na het ontbijt.

Je kan ook nog een dag of twee Kos Stad in, als het even begint te kriebelen op het resort. Best nog wel wat interessante dingen te zien daar. Vooral het feit dat je helemaal niets hoefde te doen was toen met twee kleine kinderen echt perfect. Geen boodschappen, geen eten koken, geen tent opzetten of bedden opmaken. Eind van de middag was ik gewoon helemaal uitgerust en zei ik met een lach: "nou, ik ga de kinderen wel even in bad doen / douchen..." terwijl dat normaal echt zo'n dingetje is dat je tussen alle drukte in doet en waarvan je blij was als je partner het ging doen.

https://www.pelagoshotel.com/#

Destijds geboekt via Neckermann.
Je weet het verdraaid goed te verkopen, en ik hou niet eens van all in. Toch eens kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 26-08-2018 22:25:05 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 26 augustus 2018 @ 21:48:51 #197
62913 Blik
The one and Only!
pi_181483721
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 07:55 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Paspoorten, credit card. Die hebben wij niet bij elkaar liggen in de auto, want een credit card gebruiken we onderweg en de paspoorten niet.
Paspoort bij je in de buurt hebben is best handig, je bent tenslotte in het buitenland. Standaard in het dashboardkastje bij ons bij een (internationale) autorit
pi_181484779
Tweede week van oktober met eigen kleine autootje een week roadtrippen door Slovenië met een baby van tegen die tijd negen maanden oud. Iemand nog niet te versmaden tips? *)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 27 augustus 2018 @ 08:47:05 #199
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_181490735
Tip voor kinderen die misselijk worden in de auto: let erop dat ze regelmatig naar buiten kijken (vooral als je door de bergen slingert). Dat ze dus niet voortdurend op schermpjes zitten te turen of (strip)boeken zitten te lezen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 27 augustus 2018 @ 08:54:23 #200
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_181490813
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 22:17 schreef minilot het volgende:
Tweede week van oktober met eigen kleine autootje een week roadtrippen door Slovenië met een baby van tegen die tijd negen maanden oud. Iemand nog niet te versmaden tips? *)
Neem niet teveel mee, bedenk wat je evt. wel en wat je niet kunt aanvullen.
Zo hadden wij bij de oudste (toen ook 9 mnd) heel veel luiers mee op vakantie in Frankrijk, terwijl die daar natuurlijk ook prima te krijgen zijn. Maar (speciale) babyvoeding hadden we niet genoeg van mee en konden we pas na goed zoeken vinden.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_181490822
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 21:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je weet het verdraaid goed te verkopen, en ik hou niet eens van all in. Toch eens kijken.
Wel echt taffesduur in de schoolvakanties helaas.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181491424
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wel echt taffesduur in de schoolvakanties helaas.
Dat, en heel 2019 zo'n beetje vol. Alweer weggestreept.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181492220
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:54 schreef Grijs het volgende:

[..]

Neem niet teveel mee, bedenk wat je evt. wel en wat je niet kunt aanvullen.
Zo hadden wij bij de oudste (toen ook 9 mnd) heel veel luiers mee op vakantie in Frankrijk, terwijl die daar natuurlijk ook prima te krijgen zijn. Maar (speciale) babyvoeding hadden we niet genoeg van mee en konden we pas na goed zoeken vinden.
Goed punt: luiers gewoon daar kopen :Y
Voeding geen issue, koter krijgt nu en in oktober nog steeds borstvoeding + kleine beetjes van wat we zelf eten :)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 27 augustus 2018 @ 20:03:50 #204
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_181503940
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:07 schreef exode het volgende:
Tips gezocht, persoonlijke aanbevelingen eigenlijk want Googlen kan ik best goed :P :D ;)

Wij willen in het najaar op vakantie, deze zomer gaan we niet weg vanwege de geboorte van onze dochter op 30 juni. Normaal gaan we kamperen met onze vouwwagen.
Mijn vrouw en ik gaan altijd in het hoogseizoen want zij staat voor de klas. Nu heeft ze verlof tot januari dus we kunnen eindelijk eens buiten de dure schoolvakanties. Onze zoon wordt eind februari 5 dus we kunnen nu echt eenmalig buiten de schoolvakantie weg en dat gaan we doen ook.

De keuze is daardoor reuze en ik weet het allemaal niet meer. We willen in principe media oktober aansluitend of voorafgaand aan de herfstvakantie (dus niet in de herfstvakantie).
We denken aan Ibiza, Madeira, zoiets. We vinden het belangrijk dat we iets van een kitchenette hebben en 2 slaapkamers, een zwembad die geschikt is voor onze waterrat van 4 jaar en onze beeb van dan 4 maanden. Dus verwarmd is fijn.
We hebben nog nooit all inclusive gedaan maar misschien wel het overwegen waard dit keer.
Speeltuin en op loopafstand van strand. Moet te doen zijn toch?
Ik loop er tegenaan dat ik bang ben dat er geen leeftijdsgenootjes voor B zijn. Dus een hotel die echt op kinderen is gericgt is wel een must.

Ik zoek op sites als TUI maar ik vraag me af of iemand zegt: daar zijn wij geweest, dat is een aanrader!
Wellicht heb je allang iets geboekt, maar wat echt FANTASTISCH is, is www.royalsonbou.com in Menorca. Vliegen met Transavia (zelf boeken, is goedkoop in oktober), en hotel rechtstreeks boeken op de site van het hotel. Is volledig gericht op kinderen van 0-4 én hun ouders of opa's en oma's. Met zwembaden, ook voor kids, met superleuke kinderclub inclusief geweldige kinderopvang vanaf 0 jaar (gratis), aan het strand, met elke avond shows om 2000 voor de kids (is even schakelen, uurtje later opblijven) en om 2100 voor de ouders. Supergoed eten, ongelooflijk schoon overal, en kamers zijn geweldig: wij hadden een appartement van 65m2 inclusief twee badkamers en 3 slaapkamers en gevulde koelkast, halfpension, waren met zijn vijven (kids van 0, 2 en 3), week, inclusief vlucht, was nog geen 2000 euro totaal. We gaan volgend jaar mei weer. Het is geweldig. Zó leuk opgezet!

Dus..
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_181504302
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 10:23 schreef minilot het volgende:

[..]

Goed punt: luiers gewoon daar kopen :Y
Voeding geen issue, koter krijgt nu en in oktober nog steeds borstvoeding + kleine beetjes van wat we zelf eten :)
Bij de grote Carrefours hebben ze vaak hele leuke footsie pyjamaatjes :+ handig toen ons vakantie adres wat koud bleek toen Meba 9 maanden was en wat meer dan een romper nodig bleek te hebben.
Kwak
pi_181504371
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 21:36 schreef Mabawa. het volgende:
Hoi! Wij gaan volgende maand met onze 2 kinderen naar Frankrijk. De camping is iets meer dan 700 km, volgens tomtom een kleine 7 uur rijden.
Hoeveel uur extra trek je hier voor uit? Ik had zelf in mijn hoofd om rond 4 uur 's nachts te gaan rijden (why? leek me lekker rustig op de weg denk ik? :') ) Ik wil zeker lekker rustig aan kunnen doen en lange stops nemen maar 6 uur extra is misschien iets overdreven? (Aankomsttijd is vanaf 17:00) M is 4j9m en I is dan 5 maanden.
Ik heb echt totaal geen ervaring met zulke autovakanties dus jullie ervaringen en tips mbt reistijd, stops enzo zijn van harte welkom :)

Ik vraag me trouwens nog iets af. Wij dragen I. eigenlijk bijna altijd, de kinderwagen staat werkloos in de berging. Dus zowel doek als drager gaan zonder twijfel mee. Nu heb ik wel even overwogen om de kinderwagen mee te nemen, handig als we ergens eten misschien? Maarja, dat neemt onnodig veel ruimte in in de auto. Ik kan wel alleen het onderstel meenemen maar ook dat neemt vrij veel ruimte in. En als we dan ergens eten en I. slaapt ligt ze wel weer lang in de autostoel, ook niet echt gewenst.
Ik heb een autoreiswieg overwogen, maar die zijn dan weer minder safe dan een normale groep 0 stoel.
Tips?
Op de website van google maps speel ik vaak met de vertrektijd om te zien waar er wanneer file verwacht wordt.

Daarmee filevrij heen en terug naar Kiel/Denemarken gereden door heen om 6u ipv mijn geplande 2u te vertrekken, en terug juist om 3u ipv de 8u die ik bedacht had!

Loont de moeite.

Extra tijd kun je ook gebruiken om alvast activiteiten onderweg te doen?
Kwak
pi_181504481
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:47 schreef Grijs het volgende:
Tip voor kinderen die misselijk worden in de auto: let erop dat ze regelmatig naar buiten kijken (vooral als je door de bergen slingert). Dat ze dus niet voortdurend op schermpjes zitten te turen of (strip)boeken zitten te lezen.
Die van ons ging vanzelf kotsen na 5 minuten iPad.

:')
Kwak
pi_181504987
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Die van ons ging vanzelf kotsen na 5 minuten iPad.

:')
+1 erfelijk belast
pi_181505854
Of achteruit vervoer in de auto :X
pi_181505891
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 21:16 schreef ikke_84 het volgende:
Of achteruit vervoer in de auto :X
Ik zat laatst zelf achteruit in een taxibusje. Ik kwam er zo ongeveer groen van misselijkheid uit. Ik vind het knap dat de meeste kinderen het wel trekken. :Y
pi_181507055
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Die van ons ging vanzelf kotsen na 5 minuten iPad.

:')
doe ik zelf al🤢 mijn kinderen hebben dus nergens last van
pi_181507890
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 20:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Bij de grote Carrefours hebben ze vaak hele leuke footsie pyjamaatjes :+ handig toen ons vakantie adres wat koud bleek toen Meba 9 maanden was en wat meer dan een romper nodig bleek te hebben.
We gaan naar Slovenië, niet naar Frankrijk! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_181508266
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:25 schreef minilot het volgende:

[..]

We gaan naar Slovenië, niet naar Frankrijk! :)
Ja, geen idee hoe ik daar bij kwam ook :? Want wist van Slovenie, :')
Kwak
pi_181508347
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:40 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja, geen idee hoe ik daar bij kwam ook :? Want wist van Slovenie, :')
Ik verdenk deze post ;) :*

quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 08:54 schreef Grijs het volgende:

[..]

Neem niet teveel mee, bedenk wat je evt. wel en wat je niet kunt aanvullen.
Zo hadden wij bij de oudste (toen ook 9 mnd) heel veel luiers mee op vakantie in Frankrijk, terwijl die daar natuurlijk ook prima te krijgen zijn. Maar (speciale) babyvoeding hadden we niet genoeg van mee en konden we pas na goed zoeken vinden.
Let me see you stripped down to the bone
pi_181511428
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 22:40 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja, geen idee hoe ik daar bij kwam ook :? Want wist van Slovenie, :')
Jullie moeten hier niet met elkaar praten hoor. Ik raak er totaal van in de war. 8)7
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181511494
Binnenkort reizen wij met onze baby naar Engeland met het vliegtuig. Het is weliswaar een korte vlucht van 50 minuten, maar toch willen we graag gebruik maken van de babycare lounge. Vanwege de spits zijn we namelijk vroeg op Schiphol :)

De babycare lounge bevindt zich op de Holland Boulevard tussen lounge 2 en 3. Wij vliegen low cost en komen na het securitygedoe in lounge 4. Is het mogelijk om dan toch bij de babycare lounge te komen? Iemand hier ervaring mee?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:14:44 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181512356
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:35 schreef DorothyGale het volgende:
Binnenkort reizen wij met onze baby naar Engeland met het vliegtuig. Het is weliswaar een korte vlucht van 50 minuten, maar toch willen we graag gebruik maken van de babycare lounge. Vanwege de spits zijn we namelijk vroeg op Schiphol :)

De babycare lounge bevindt zich op de Holland Boulevard tussen lounge 2 en 3. Wij vliegen low cost en komen na het securitygedoe in lounge 4. Is het mogelijk om dan toch bij de babycare lounge te komen? Iemand hier ervaring mee?
Naar mijn weten zijn alleen lounges 2 en 3 met elkaar verbonden en kan je dus niet van lounge 4 naar de Holland Boulevard.
KuikenGuppy
pi_181512586
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Naar mijn weten zijn alleen lounges 2 en 3 met elkaar verbonden en kan je dus niet van lounge 4 naar de Holland Boulevard.
Volgens mij kom je met een low-cost vlucht naar een niet-Schengenland (VK) terecht in lounge 3, dus zou je er wel heen kunnen. Met een low-cost vlucht naar een Schengenland kom je terecht in lounge 4. Die is inderdaad niet verbonden met de andere lounges.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:30:56 #219
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_181512679
Vlieg je vanaf de H gates (easyjet)? Want dan zit je in lounge 3 en kan je wel naar de babylounge. https://goo.gl/images/BSRpck
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_181512711
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:30 schreef SaskiaR het volgende:
Vlieg je vanaf de H gates (easyjet)? Want dan zit je in lounge 3 en kan je wel naar de babylounge. https://goo.gl/images/BSRpck
Ja, low-cost vluchten naar Engeland (en andere niet-Schengenlanden zoals Ierland) vertrekken vanaf H.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181516391
Dank voor jullie reacties. Helemaal geen rekening ermee gehouden dat Engeland een niet-Schengenland is en dat we daarom van Pier H vertrekken :)

Dat is goed nieuws :s)
pi_181859036
Wij zijn hier wat vroeg maar hebben voor 2019 al geboekt naar Florida! Nog meer mensen die al plannen hebben?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181859068
Wij zijn op.zoek naar een huisje in de herfstvakantie omg julianatoren. Het liefst met zwembad. Maar particulier mag ook.
pi_181859089
Florida, wat heerlijk!

Wij hebben ook al geboekt voor volgend jaar, maar iets minder exotisch haha. Wij gaan 15 dagen naar de Sprookjescamping in Rheeze :') In de Sprookjeskota, dat dan weer wel _O-
  woensdag 12 september 2018 @ 14:55:00 #225
62913 Blik
The one and Only!
pi_181859150
In ieder geval 1 week Denemarken in de mei-vakantie, o.a. naar Legoland (op kosten van mijn ouders). Eerste reis met 3 kinderen (6 jaar, 3 jaar en 6 maanden) ipv 2 kids.
pi_181859202
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:51 schreef Schanu het volgende:
Florida, wat heerlijk!

Wij hebben ook al geboekt voor volgend jaar, maar iets minder exotisch haha. Wij gaan 15 dagen naar de Sprookjescamping in Rheeze :') In de Sprookjeskota, dat dan weer wel _O-
Daar ben ik een paar jaar terug geweest, dat was ook een groot succes.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181859663
O heerlijk, Florida. Wat staat op de planning?

Sprookjescamping zou hier ook een enorme hit zijn!

Wij zitten in Spanje tot eind volgend jaar dus weekenden en vakanties zijn om zoveel mogelijk cools hier te doen.
Met een meidenkwartet
pi_181860359
Leuk al die nieuwe plannen! Wij zijn aan het zoeken voor de Oud en Nieuw week maar hallooooo! Niet normaal

Volgend jaar zomer waarschijnlijk Zweden maar kan ook Zuid Engeland worden of gewoon Zeeland :) Blijkbaar alles met een Z :p
pi_181860662
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:29 schreef Cathmar het volgende:
O heerlijk, Florida. Wat staat op de planning?

Sprookjescamping zou hier ook een enorme hit zijn!

Wij zitten in Spanje tot eind volgend jaar dus weekenden en vakanties zijn om zoveel mogelijk cools hier te doen.
In ieder geval Universal Studio's en The Keys, verder nog geen plannen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Licht Ontvlambaar woensdag 12 september 2018 @ 16:15:11 #230
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181860694
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In ieder geval Universal Studio's en The Keys, verder nog geen plannen.
everglades!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_181860721
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:15 schreef Sjeen het volgende:

[..]

everglades!
Ik begreep dat dat in de zomer bijna niet te doen is ivm de enorme hoeveelheid muggen en ander vliegend ongedierte.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 12 september 2018 @ 16:35:19 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181861257
Wij gaan binnenkort naar Denemarken, zo veel zin in O+.
KuikenGuppy
  Licht Ontvlambaar woensdag 12 september 2018 @ 16:54:22 #233
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_181861795
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik begreep dat dat in de zomer bijna niet te doen is ivm de enorme hoeveelheid muggen en ander vliegend ongedierte.
ow jammer... ik deed het 17 jaar geleden in september. Was wel heel mooi eigenlijk.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_181863579
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:35 schreef Burdie het volgende:
Wij gaan binnenkort naar Denemarken, zo veel zin in O+.
Wanneer? Mijn schoonzus en gezin is gek op Denenmarken, benieuwd hoe jullie het vinden.
pi_181864200
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:35 schreef Burdie het volgende:
Wij gaan binnenkort naar Denemarken, zo veel zin in O+.
O dat lijkt me ook prachtig! En zo dichtbij ook eigenlijk.
Met een meidenkwartet
pi_181864632
Wij hebben een maand geleden een stacaravan gekocht dus daar gaan we volgend jaar lekker veel tijd doorbrengen.

In de tweede week van de meivakantie gaan we, als het goed is, naar Europapark O+ Sjaak vond het daar dit jaar geweldig, hij heeft het er nu nog over en het is al 3 maanden geleden.
pi_181864890
Is Europapark al leuk voor zulke kleintjes? Jammer, daar zijn we voorbij gereden deze zomer maar niet naar toe gegaan omdat ik dacht dat het meer voor groteren was.
  woensdag 12 september 2018 @ 21:47:45 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181868510
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:29 schreef Cathmar het volgende:

[..]

O dat lijkt me ook prachtig! En zo dichtbij ook eigenlijk.
Ja! Deel van de reden waarom we daar naartoe gaan ook, ik wil liever niet vliegen maar toch wel even écht weg zijn. Ik ben er vroeger met mijn ouders geweest, leuke herinneringen aan O+.
KuikenGuppy
pi_181868603
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 19:11 schreef Hupje het volgende:
Is Europapark al leuk voor zulke kleintjes? Jammer, daar zijn we voorbij gereden deze zomer maar niet naar toe gegaan omdat ik dacht dat het meer voor groteren was.
Ik vind Europapark eigenlijk zelfs leuker dan de Efteling voor peuters. Er is veel meer te doen en te zien voor ze. We hebben daar dit jaar 1 dag doorgebracht en het was nog lang niet genoeg voor Sjaak. We hebben het hele Sprookjesbos nog niet gezien en nog een aantal attracties waar Sjaak best in had gekund, niet gehad. We hebben het dan wel rustig aan gedaan hoor. Er is zelfs een heuse kinderachtbaan waar Sjaak niet meer uit wilde O+
pi_181869541
Omg wat een prijzen voor dat park. Daar lijkt de Efteling goedkoop bij. Is het ook zoveel meer/groter/bijzonderder?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_181869938
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 22:30 schreef Vanyel het volgende:
Omg wat een prijzen voor dat park. Daar lijkt de Efteling goedkoop bij. Is het ook zoveel meer/groter/bijzonderder?
Het is volgens mij even groot maar in Europapark staan veel meer attracties dan in de Efteling. De thematisatie is ook erg mooi, iedereen is vriendelijk, het is echt een heel gaaf park om heen te gaan. Er zijn veel shows, maar dan je op 1 dag kunt zien. Ik ben echt fan en vind de prijs meer dan waard.
Het eten in het park is trouwens ook erg goed, het maakt dan niet uit naar welk restaurant je gaat.
  woensdag 12 september 2018 @ 23:16:53 #242
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_181870652
Europapark is groter en niet in 1 dag te zien in tegenstelling tot de Efteling. Geld meer dan waard :Y
Ik vind Europark meer te vergelijken met Disneyland dan de Efteling.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 13 september 2018 @ 10:42:33 #243
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_181875775
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:35 schreef Burdie het volgende:
Wij gaan binnenkort naar Denemarken, zo veel zin in O+.
Dat is ook ons plan voor komende zomer.
Vertel meer.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 13 september 2018 @ 10:45:03 #244
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_181875813
Europapark staat ook nog op onze wishlist. Is het er niet heel druk in de zomervakantie?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_181876508
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:45 schreef MaLo het volgende:
Europapark staat ook nog op onze wishlist. Is het er niet heel druk in de zomervakantie?
Ja, het is er dan wel druk. In onze meivakantie is het er lekker rustig. Hoewel volgend jaar Pasen laat valt en Duitsland en Frankrijk de week na Pasen vrij hebben, dus dan is het ook druk. Dus daar moet je wel naar kijken.
  donderdag 13 september 2018 @ 11:56:23 #246
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_181876766
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:37 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja, het is er dan wel druk. In onze meivakantie is het er lekker rustig. Hoewel volgend jaar Pasen laat valt en Duitsland en Frankrijk de week na Pasen vrij hebben, dus dan is het ook druk. Dus daar moet je wel naar kijken.
Tweede week meivakantie zou dan wel een optie zijn. Maar we gaan waarschijnlijk al naar een Canarisch eiland in de meivakantie :+
Mocht dat niet doorgaan, dan zouden we dan Europapark kunnen overwegen (maar dan ook weer niet op 1 mei :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_182123071
ergens eind maart hebben mijn beide kinderen (dan 8 en 5) op maandag en dinsdag vrij... ik wil dan eigenlijk twee dagen met ze weg (1 hotelovernachting)... heeft iemand tips?

efteling zij we deze zomer al 4 nachten geweest en hoewel dat echt fantastisch was, zoek ik nu eigenlijk iets anders...

wel iets dat redelijk te bereiden is... wat is leuk?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182123119
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:07 schreef Nielsch het volgende:
ergens eind maart hebben mijn beide kinderen (dan 8 en 5) op maandag en dinsdag vrij... ik wil dan eigenlijk twee dagen met ze weg (1 hotelovernachting)... heeft iemand tips?

efteling zij we deze zomer al 4 nachten geweest en hoewel dat echt fantastisch was, zoek ik nu eigenlijk iets anders...

wel iets dat redelijk te bereiden is... wat is leuk?
Gezien het weer misschien iets binnen? Ik ben dochter vond Continium in Kerkrade erg leuk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 25 september 2018 @ 17:30:54 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182127223
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:07 schreef Nielsch het volgende:
ergens eind maart hebben mijn beide kinderen (dan 8 en 5) op maandag en dinsdag vrij... ik wil dan eigenlijk twee dagen met ze weg (1 hotelovernachting)... heeft iemand tips?

efteling zij we deze zomer al 4 nachten geweest en hoewel dat echt fantastisch was, zoek ik nu eigenlijk iets anders...

wel iets dat redelijk te bereiden is... wat is leuk?
Preston Palace?
KuikenGuppy
pi_182128750
Wildlands Emmen?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_182128905
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Preston Palace?
Seriously? Dat lijkt me echt de hel :o
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 25 september 2018 @ 20:28:57 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182130437
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 19:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Seriously? Dat lijkt me echt de hel :o
Misschien dat hij het wel leuk vindt? Ik vond het zelf ook niks, de kinderen wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 25-09-2018 20:35:09 ]
KuikenGuppy
pi_182130896
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Misschien dat hij het wel leuk vindt? Ik vond het zelf ook niks, de kinderen wel.
S heeft er wel eens een reclame van gezien en haar lijkt het ook leuk 😃😂
B en ik willen niet!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 25 september 2018 @ 21:14:40 #254
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_182131493
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 19:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Seriously? Dat lijkt me echt de hel :o
Is best relaxed eerlijk gezegd. Leuk zwembad, met piranha's waar je omheen kunt zwemmen, prima eten, lekkere taart, en genoeg te doen; van indoor kermis tot bowling, en van indoor speeltuin tot minigolf. Leuk voor kinderen, en super relaxed. Voor een nachtje prima.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  woensdag 26 september 2018 @ 11:35:55 #255
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_182140874
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:07 schreef Nielsch het volgende:
ergens eind maart hebben mijn beide kinderen (dan 8 en 5) op maandag en dinsdag vrij... ik wil dan eigenlijk twee dagen met ze weg (1 hotelovernachting)... heeft iemand tips?

efteling zij we deze zomer al 4 nachten geweest en hoewel dat echt fantastisch was, zoek ik nu eigenlijk iets anders...

wel iets dat redelijk te bereiden is... wat is leuk?
Plopsaland in de Panne.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_182140906
Plopsaland de Panne is idd leuker dan de naam doet vermoeden. Ook voor ouderen kinderen genoeg te doen, achtbanen etc. Evt ook goed te combineren met een dagje strand of PlopsAqua ^O^
pi_182140908
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 21:14 schreef darktower het volgende:

[..]

Is best relaxed eerlijk gezegd. Leuk zwembad, met piranha's waar je omheen kunt zwemmen, prima eten, lekkere taart, en genoeg te doen; van indoor kermis tot bowling, en van indoor speeltuin tot minigolf. Leuk voor kinderen, en super relaxed. Voor een nachtje prima.
Klinkt best chill. Denk ook dat er van maandag op dinsdag weinig dronken vrijgezellengroepen zullen zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 28 september 2018 @ 20:59:47 #258
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_182193229
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Klinkt best chill. Denk ook dat er van maandag op dinsdag weinig dronken vrijgezellengroepen zullen zijn.
Als die er al zijn, zijn ze pas 's avonds laat. En in de kroegen daar. Die zijn er indoor ook namelijk. Zelf nooit last van gehad. Ik vind het met kleine kinderen echt leuk.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_182222222
Heeft iemand ervaring met all inclusive hotels met een wat groter gezin? De meeste appartementen/kamers die ik zie hebben 2 slaapkamers. Ik ben op zoek naar 3 slaapkamers. Het is voor de meivakantie (kinderen van dan 6 en 7 en net wel/net geen zwemdiploma's).
  zondag 30 september 2018 @ 11:37:21 #260
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_182223253
quote:
2s.gif Op zondag 30 september 2018 10:47 schreef Kyara het volgende:
Heeft iemand ervaring met all inclusive hotels met een wat groter gezin? De meeste appartementen/kamers die ik zie hebben 2 slaapkamers. Ik ben op zoek naar 3 slaapkamers. Het is voor de meivakantie (kinderen van dan 6 en 7 en net wel/net geen zwemdiploma's).
Echt drie slaapkamers, of is een slaapbank in de woonkamer + twee slaapkamers bv ook akkoord?
pi_182224727
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:07 schreef Nielsch het volgende:
ergens eind maart hebben mijn beide kinderen (dan 8 en 5) op maandag en dinsdag vrij... ik wil dan eigenlijk twee dagen met ze weg (1 hotelovernachting)... heeft iemand tips?

efteling zij we deze zomer al 4 nachten geweest en hoewel dat echt fantastisch was, zoek ik nu eigenlijk iets anders...

wel iets dat redelijk te bereiden is... wat is leuk?
Avifauna. Prima Van der Valk hotel, met familiekamers (met een trap erin, dus je kinderen hebben een aparte kamer op een soort verdieping) of gewoon een driepersoons boeken. Overnachting is altijd inclusief entree. Leuke vogelshows en een toffe speeltuin + speelhal.
Ik kom er net vandaan na een weekendje met een kleuter en een baby. Ook een tip voor anderen, trouwens: ingang park is direct naast ingang hotel en je mag de hele dag in en uit lopen. Je gaat dus makkelijk even terug naar je kamer om even rustig te voeden of voor slaapjes.
pi_182231732
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 11:37 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Echt drie slaapkamers, of is een slaapbank in de woonkamer + twee slaapkamers bv ook akkoord?
Nee, echt 3 slaapkamers.
  zondag 30 september 2018 @ 18:26:20 #263
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_182234887
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 16:47 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nee, echt 3 slaapkamers.
Hm, dan weet ik t zo ook niet. Wordt wel een prijzige vakantie vrees ik ;)
  zondag 30 september 2018 @ 20:14:51 #264
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_182238085
genoeg hotels hebben kamers met tussendeuren, of een 3 en een 2 en dan opsplitsen.

En mijn hele 1990 tip, ga eens naar een stenen reisbureau!
pi_182238462
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 12:50 schreef Jentin het volgende:

[..]

Avifauna. Prima Van der Valk hotel, met familiekamers (met een trap erin, dus je kinderen hebben een aparte kamer op een soort verdieping) of gewoon een driepersoons boeken. Overnachting is altijd inclusief entree. Leuke vogelshows en een toffe speeltuin + speelhal.
Ik kom er net vandaan na een weekendje met een kleuter en een baby. Ook een tip voor anderen, trouwens: ingang park is direct naast ingang hotel en je mag de hele dag in en uit lopen. Je gaat dus makkelijk even terug naar je kamer om even rustig te voeden of voor slaapjes.
Oeh dit klinkt wel leuk!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182238850
quote:
17s.gif Op zondag 30 september 2018 20:14 schreef Budabuddumbam het volgende:
genoeg hotels hebben kamers met tussendeuren, of een 3 en een 2 en dan opsplitsen.

En mijn hele 1990 tip, ga eens naar een stenen reisbureau!
hahaha ja, daar zat ik ook al aan te denken. Kijken of ik die nog ergens kan vinden :D
pi_182351477
Hoi.

Ik wilde het eerst in TRV posten, maar wellicht is de kans op ervaringsdeskundigen hier groter.
Mijn vrouw en ik willen eind december/begin januari 7-10 dagen zon pakken, met dochter van dan 16 maanden. Normaliter zouden we naar Thailand gaan, maar we zien het eigenlijk niet zo zitten om met een dreumes 12 uur te gaan vliegen voor een korte trip.

Nu was ik benieuwd of ervaringsdeskundigen leuke zonbestemmingen rond die tijd wisten met een kleine, snikheet hoeft het overigens niet te zijn. Maar in tshirt rondlopen zou wel lekker zijn. Verder het liefst rond de zes uur vliegen en er moeten vanwege medische redenen (aan mijn kant) goede ziekehuizen zijn.

All-in, vakantiehuis, hotel. Opzich staan we voor alle ervaringen open.
pi_182351491
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 13:21 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Hoi.

Ik wilde het eerst in TRV posten, maar wellicht is de kans op ervaringsdeskundigen hier groter.
Mijn vrouw en ik willen eind december/begin januari 7-10 dagen zon pakken, met dochter van dan 16 maanden. Normaliter zouden we naar Thailand gaan, maar we zien het eigenlijk niet zo zitten om met een dreumes 12 uur te gaan vliegen voor een korte trip.

Nu was ik benieuwd of ervaringsdeskundigen leuke zonbestemmingen rond die tijd wisten met een kleine, snikheet hoeft het overigens niet te zijn. Maar in tshirt rondlopen zou wel lekker zijn. Verder het liefst rond de zes uur vliegen en er moeten vanwege medische redenen (aan mijn kant) goede ziekehuizen zijn.

All-in, vakantiehuis, hotel. Opzich staan we voor alle ervaringen open.
Kaapverdische Eilanden. Scheelt ook weer 6 uur vliegen vergeleken met Thailand.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182565738
Heeft hier iemand nog geweldige tips voor vliegen met een dreumes van 17 maanden?

Ik heb al veel gehoord en gelezen, maar ik wil echt weten dat ik er alles aan gedaan heb om onze reis en die van de medepassagiers zo makkelijk mogelijk te maken.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 09:53:22 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182565794
Zakjes uitdelen met oordopjes, valiumpjes :P aan je medepassagiers dus.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182565862
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:49 schreef Adrian4 het volgende:
Heeft hier iemand nog geweldige tips voor vliegen met een dreumes van 17 maanden?

Ik heb al veel gehoord en gelezen, maar ik wil echt weten dat ik er alles aan gedaan heb om onze reis en die van de medepassagiers zo makkelijk mogelijk te maken.
je kan het allemaal prima voorbereiden met speeltjes, cadeautjes, eten en drinken maar uiteindelijk blijft het een verrassing. Ik vlieg al met mijn kinderen sinds ze enkele maanden oud zijn en ze hebben echt nog nooit gehuild (een keer, maar dat was vanwege een wondje dat open ging tijdens de vlucht en het bloed dat vervolgens ging stromen, niet vanwege het vliegen zelf). Aan de andere kant; andere kinderen janken wel heel veel en die ouders zullen ongetwijfeld ook goed voorbereid zijn. Zelf heb ik er weinig last van; heb altijd m'n noise cancelling headphones op terwijl ik Netflix kijk op m'n ipad.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182567135
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:53 schreef pinquit het volgende:
Zakjes uitdelen met oordopjes, valiumpjes :P aan je medepassagiers dus.
Ja, een goeie fles tax-free snevel staat hier al op mijn lijstje. Maar dan voor mezelf ;)

Ik vind het inderdaad gewoon moeilijk te voorspellen hoe hij gaat reageren in het vliegtuig en daar kan ik niet zo goed tegen. We zullen het wel gaan merken.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:24:49 #273
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_182610674
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:23 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Ja, een goeie fles tax-free snevel staat hier al op mijn lijstje. Maar dan voor mezelf ;)

Ik vind het inderdaad gewoon moeilijk te voorspellen hoe hij gaat reageren in het vliegtuig en daar kan ik niet zo goed tegen. We zullen het wel gaan merken.
Waarom dan het risico nemen?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:30:05 #274
480396 Sisu
Oudgediende
pi_182610770
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:49 schreef Adrian4 het volgende:
Heeft hier iemand nog geweldige tips voor vliegen met een dreumes van 17 maanden?

Ik heb al veel gehoord en gelezen, maar ik wil echt weten dat ik er alles aan gedaan heb om onze reis en die van de medepassagiers zo makkelijk mogelijk te maken.
Ik vind het altijd zo lief dat mensen hier aan denken, maar tegelijkertijd denk ik ook: hoe ver moet je daarin gaan?
In de trein is het ook een herrie en zit je ook met elkaar opgesloten. Daar krijg ik nooit een oordopje of koek uitgedeeld ;) of geldt het alleen voor baby’s en niet voor Engelse toeristen of studenten? :-D
Wie heeft die grens bedacht? 😅
Zonder hoop geen leven.
pi_182610844
haha, ja dat zei een vriendin van mij ook. Zij had 10 uur langs een stinkende man gezeten en dat vond ze veel erger dan de af en toe heel hard krijsende baby die ook in het vliegtuig zat.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:33:58 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_182610846
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:24 schreef avotar het volgende:

[..]

Waarom dan het risico nemen?
Welk risico? Dat ie gaat huilen?

Mijn zoon van 18 maanden heeft vrijwel de hele vliegreis naar en van Kreta gejankt dit jaar. Hij is een stugge aap die alleen in zijn eigen bed wil slapen en als dat niet gaat, gaat ie janken. Tsja, het zij zo. De zeer jongedame voor me moest af en toe wel even zuchten en met haar ogen rollen maar verder is zo'n vliegende ryanair-bus nou toch al niet bepaald een oase van rust :P

Adrian, hoe lang ga je vliegen?
disclaimer
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:35:02 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_182610858
En ja. Naast stinkende volwassenen zitten is vele malen erger dan naast een huilende baby. Tegen geluid kun je je wapenen, tegen odeur niet _O-
disclaimer
pi_182610947
10 uur :X
En hij slaapt ook alleen maar in zijn eigen bed. Maar we vliegen wel overdag, dat vind ik wel erg fijn. We gaan gewoon zorgen voor genoeg entertainment. Het worden 10 vermoeiende uren voor man en mij :P
pi_182628262
Vraagje.
Voor de baby komt willen we nog wat daagjes weg. Nu wisselt mijn man van baan begin dec en is daarom een weekje vrij. Nu kijk ik naar Centerparcs bij Parijs om dan een dagje Disney mee te pakken.

Ik vraag me af, Disney voor een 2 en 4,5 jarige in begin december.. leuk of beter niet?! Iemand ervaring :) ?! Afgelopen voorjaar waren we in de Efteling en dat was wel al een feestje voor ze voor mijn gevoel.
♥ J & S
pi_182628412
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:48 schreef klaprooss het volgende:
Vraagje.
Voor de baby komt willen we nog wat daagjes weg. Nu wisselt mijn man van baan begin dec en is daarom een weekje vrij. Nu kijk ik naar Centerparcs bij Parijs om dan een dagje Disney mee te pakken.

Ik vraag me af, Disney voor een 2 en 4,5 jarige in begin december.. leuk of beter niet?! Iemand ervaring :) ?! Afgelopen voorjaar waren we in de Efteling en dat was wel al een feestje voor ze voor mijn gevoel.
misschien wat koud, maar verder tof toch? Ze hebben vast ook vanalles rond de feestdagen ect
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_182628680
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:48 schreef klaprooss het volgende:
Vraagje.
Voor de baby komt willen we nog wat daagjes weg. Nu wisselt mijn man van baan begin dec en is daarom een weekje vrij. Nu kijk ik naar Centerparcs bij Parijs om dan een dagje Disney mee te pakken.

Ik vraag me af, Disney voor een 2 en 4,5 jarige in begin december.. leuk of beter niet?! Iemand ervaring :) ?! Afgelopen voorjaar waren we in de Efteling en dat was wel al een feestje voor ze voor mijn gevoel.
Als jullie het willen betalen is het erg leuk voor ze denk ik! De rijen kunnen wel erg lang zijn, maar het park zelf is best klein, dus je bent snel van het ene naar het andere gedeelte en er is overal wel een speelgedeelte zonder rij. Eten in het park is wel echt bizar duur.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:12:57 #282
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182629210
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:48 schreef klaprooss het volgende:
Vraagje.
Voor de baby komt willen we nog wat daagjes weg. Nu wisselt mijn man van baan begin dec en is daarom een weekje vrij. Nu kijk ik naar Centerparcs bij Parijs om dan een dagje Disney mee te pakken.

Ik vraag me af, Disney voor een 2 en 4,5 jarige in begin december.. leuk of beter niet?! Iemand ervaring :) ?! Afgelopen voorjaar waren we in de Efteling en dat was wel al een feestje voor ze voor mijn gevoel.
Doordeweeks doen! In het weekend zal uit het uitpuilen en raad ik het af.
Qua leeftijd gaan ze het super leuk vinden.
O was 2,5 toen hij voor het eerst ging.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182643124
Thanks, we hebben besloten het te doen!
We gaan idd door de weeks de laatste week van november. De prijs valt ons alles mee zeker toen ik erna een midweekje Efteling in bosrijk bekeek ;( .

Bedankt! We kunnen zelf niet wachten :+
♥ J & S
  zondag 21 oktober 2018 @ 10:58:21 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182644447
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:03 schreef exode het volgende:
Wanneer? Mijn schoonzus en gezin is gek op Denenmarken, benieuwd hoe jullie het vinden.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:42 schreef avotar het volgende:
Dat is ook ons plan voor komende zomer.
Vertel meer.
Hier zou ik nog even op terugkomen. Wij zijn de laatste twee weken van september geweest, en zaten in een huisje van Novasol vlakbij Fredericia. Dat is een echte zomerlocatie, dus in september was het daar lekker rustig. We hebben het heel tof gehad, zijn een dagje maar Skaerup Zoo geweest, naar Fredericia, naar Vejle, naar Odense en het Deense spoorwegmuseum, en natuurlijk ook naar Legoland.
Het weer was niet geweldig, maar in Denemarken gaat alles en iedereen gewoon door als het regent. Ze doen even een regenjas aan en een plastic zak over hun tas en gaan zonder klagen weer gewoon verder :D.
Alles in Denemarken is ongeveer een derde duurder dan in Nederland. In de supermarkt moet je dus gewoon kopen wat je nodig hebt, zonder naar de prijs te kijken of steeds om te rekenen naar euro's :').
Wat wel heel goedkoop is in Denemarken, zijn de kringloopwinkels. En die zijn er echt heel veel. Dus als je dat leuk vindt, is dat een aanrader.
Wilden jullie nog meer weten? :P
KuikenGuppy
pi_182648038
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 09:20 schreef klaprooss het volgende:
Thanks, we hebben besloten het te doen!
We gaan idd door de weeks de laatste week van november. De prijs valt ons alles mee zeker toen ik erna een midweekje Efteling in bosrijk bekeek ;( .

Bedankt! We kunnen zelf niet wachten :+
Super leuk! Gelukkig is november snel :)
  zondag 21 oktober 2018 @ 14:39:21 #286
62913 Blik
The one and Only!
pi_182648171
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:24 schreef avotar het volgende:

[..]

Waarom dan het risico nemen?
Welk risico?

Alsof in de auto naar zuid-frankrijk zo’n pretje is met een klein kind, maar er zijn wel hele volksstammen die dat doen
  zondag 21 oktober 2018 @ 15:30:21 #287
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182649162
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 14:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Welk risico?

Alsof in de auto naar zuid-frankrijk zo’n pretje is met een klein kind, maar er zijn wel hele volksstammen die dat doen
Met risico werd bedoeld 10 uur lang aan één stuk huilen.
Ik heb er geen mening over maar in die door jou genoemde auto hebben andere passagiers buiten jouw auto er geen last van en dat was precies het hele punt van dat risico nemen ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 21 oktober 2018 @ 16:10:14 #288
62913 Blik
The one and Only!
pi_182650083
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:30 schreef laziness het volgende:

[..]

Met risico werd bedoeld 10 uur lang aan één stuk huilen.
Ik heb er geen mening over maar in die door jou genoemde auto hebben andere passagiers buiten jouw auto er geen last van en dat was precies het hele punt van dat risico nemen ;)
Dat risico is sowieso enorm klein, er zijn maar weinig kinderen die het voor elkaar krijgen een hele vlucht te huilen. Zeker niet omdat er dan ook nog ouders hun kinderen kunnen troosten en bijv rondlopen. In een auto kan dat helemaal niet. Dus dat risico neem ik op de koop toe

Mijn tripjes op wintersport met kleine kinderen waren over het algemeen veel stressvoller dan de tripjes naar Sri Lanka, Zuid-Afrika of de ABC-eilanden. Nog los van dat je als bestuurder ook nog eens meer bent afgeleid met krijsende kinderen in de auto.
  zondag 21 oktober 2018 @ 16:33:41 #289
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182650465
Uiteindelijk zijn het allemaal vooroordelen dan wel persoonlijke meningen.

Ik deel bijvoorbeeld de krijsend kind in de auto ervaring niet. Vanaf 3 maanden oud korte en lange roadtrips en geen enkel krijsmoment.

Laat ieder lekker zijn eigen keuzes maken wat betreft auto of vliegtuig.
De ervaring van een ander zegt uiteindelijk namelijk helemaal niks over hoe het bij jou zal verlopen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182651085
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:41 schreef Adrian4 het volgende:
10 uur :X
En hij slaapt ook alleen maar in zijn eigen bed. Maar we vliegen wel overdag, dat vind ik wel erg fijn. We gaan gewoon zorgen voor genoeg entertainment. Het worden 10 vermoeiende uren voor man en mij :P
Ik heb lange afstanden gevlogen met mijn zoon toen hij achttien maanden was en toen hij drie was. Ik reisde trouwens alleen.
Mijn tips:
- Een fijne koptelefoon voor je dreumes (en dan wel eerst het volume controleren voor je dat ding op zijn/haar hoofd zet). De tweede keer had hij er eentje met noise cancelling, pure liefde.
- Masking tape om vervolgens op het tafeltje/het raam/je gezicht te laten plakken.
- Van die ouderwetse raamstickers van SES.
- Een doos Merci voor de bemanning meenemen en geven namens je kind.
- een splitter voor je koptelefoons, dan kun je meekijken/luisteren.
- knijpfruit voor het opstijgen
- ik had een kleine bakjes van IKEA mee en daar zaten rozijntjes, van die kleine soepstengels, cherrytomaatjes in kwarten gesneden en nog meer dingen die hij toen kon waarderen. Door de aparte bakjes zag hij niet direct wat er nog meer was.
- tablet met een filmpje, een luisterboek (de app van de bibliotheek is een aanrader).
- piepkleine cadeautjes (vingerpoppetjes bijvoorbeeld) om uit te pakken.
- een fijne fles om uit te drinken. Ik gebruik altijd een dopper met sportdop.
- je vooral niet druk maken over andere passagiers. Het is maar tien uur.
- houd rekening met een jetlag in het kwadraat. Zelf weinig kunnen slapen in het vliegtuig en dan op bestemming een kindje dat uit zijn ritme is en weinig boodschap heeft aan het slaapgebrek van zijn ouders. ;)
  zondag 21 oktober 2018 @ 19:51:25 #291
62913 Blik
The one and Only!
pi_182654098
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:33 schreef laziness het volgende:
Uiteindelijk zijn het allemaal vooroordelen dan wel persoonlijke meningen.

Ik deel bijvoorbeeld de krijsend kind in de auto ervaring niet. Vanaf 3 maanden oud korte en lange roadtrips en geen enkel krijsmoment.

Laat ieder lekker zijn eigen keuzes maken wat betreft auto of vliegtuig.
De ervaring van een ander zegt uiteindelijk namelijk helemaal niks over hoe het bij jou zal verlopen.
Ik vroeg alleen wat het risico is
pi_182654266
Vliegen met een baby: ik heb ooit 12 uur in een vliegtuig gezeten met een baby die de HELE vlucht heeft gehuild. Heel hard ook nog eens.
Maar dat woog absoluut niet op tegen stinkende medepassagiers, dronken engelsen, een man die 10 uur lang enorm hoestte en half stikte, nederlandse mannen die continu aandacht wilden door tegen onze stoelen te schoppen, duwen etc.

Kort gezegd: de niet baby's onder ons zijn veeeeel vervelender. Ik had die 12 uur lang medelijden met de ouders niet met mezelf.
  maandag 22 oktober 2018 @ 10:45:53 #293
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_182666169
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 14:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Welk risico?

Alsof in de auto naar zuid-frankrijk zo’n pretje is met een klein kind, maar er zijn wel hele volksstammen die dat doen
Oh nee, niet vanwege ongelukken, maar dat zo'n kind de hele reis gaat zitten huilen.
Ik vind dat behoorlijk asociaal naar de andere passagiers toe.
Zou voor mij dus een reden zijn om het niet te doen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:35 schreef Stormqueen het volgende:
En ja. Naast stinkende volwassenen zitten is vele malen erger dan naast een huilende baby. Tegen geluid kun je je wapenen, tegen odeur niet _O-
Is het één minder asociaal dan het ander?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_182666426
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 10:45 schreef avotar het volgende:

[..]

Oh nee, niet vanwege ongelukken, maar dat zo'n kind de hele reis gaat zitten huilen.
Ik vind dat behoorlijk asociaal naar de andere passagiers toe.
Zou voor mij dus een reden zijn om het niet te doen.

[..]

Is het één minder asociaal dan het ander?

Het is een vervoersmiddel he, geen dagje uit oid. Zolang je een kind niet expres zit te knijpen om het te laten huilen of vliegt vanwege het vliegen is daar niks asociaals aan.

Ik word ook niet blij van een huilende baby achter me, maar helaas pindakaas.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_182668288
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 17:14 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ik heb lange afstanden gevlogen met mijn zoon toen hij achttien maanden was en toen hij drie was. Ik reisde trouwens alleen.
Mijn tips:
- Een fijne koptelefoon voor je dreumes (en dan wel eerst het volume controleren voor je dat ding op zijn/haar hoofd zet). De tweede keer had hij er eentje met noise cancelling, pure liefde.
- Masking tape om vervolgens op het tafeltje/het raam/je gezicht te laten plakken.
- Van die ouderwetse raamstickers van SES.
- Een doos Merci voor de bemanning meenemen en geven namens je kind.
- een splitter voor je koptelefoons, dan kun je meekijken/luisteren.
- knijpfruit voor het opstijgen
- ik had een kleine bakjes van IKEA mee en daar zaten rozijntjes, van die kleine soepstengels, cherrytomaatjes in kwarten gesneden en nog meer dingen die hij toen kon waarderen. Door de aparte bakjes zag hij niet direct wat er nog meer was.
- tablet met een filmpje, een luisterboek (de app van de bibliotheek is een aanrader).
- piepkleine cadeautjes (vingerpoppetjes bijvoorbeeld) om uit te pakken.
- een fijne fles om uit te drinken. Ik gebruik altijd een dopper met sportdop.
- je vooral niet druk maken over andere passagiers. Het is maar tien uur.
- houd rekening met een jetlag in het kwadraat. Zelf weinig kunnen slapen in het vliegtuig en dan op bestemming een kindje dat uit zijn ritme is en weinig boodschap heeft aan het slaapgebrek van zijn ouders. ;)
Dank je wel! Dat zijn wel een aantal tips die ik zeker kan gaan gebruiken. Super fijn.
pi_182683689
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 12:33 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Dank je wel! Dat zijn wel een aantal tips die ik zeker kan gaan gebruiken. Super fijn.
Wij hebben ook een paar keer 8-10 uur gevlogen met Sjaak. Naast de tips die al gegeven zijn, wil ik deze nog geven.
Wij gebruikten voor Sjaak het CARES harness. Hij bleef daardoor veel langer en beter op zijn plek zitten. Met alleen een heupgordel zou hij iedere 5 minuten opstaan om het vliegtuig op stelten te zetten, maar hiermee bleef hij veel langer zitten. Meer rust voor hem, voor ons en voor de rest van het vliegtuig. Ik heb het te leen als je wilt.

En de beste tip ooit: gooi al je principes over opvoeding overboord. Omkopen met koekjes/lekkere dingen is prima in zo’n vliegtuig.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:16:23 #297
62913 Blik
The one and Only!
pi_182684229
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 10:45 schreef avotar het volgende:

[..]

Oh nee, niet vanwege ongelukken, maar dat zo'n kind de hele reis gaat zitten huilen.
Ik vind dat behoorlijk asociaal naar de andere passagiers toe.
Zou voor mij dus een reden zijn om het niet te doen.

[..]

Is het één minder asociaal dan het ander?

Ach, wat is 12 uur op een mensenleven, enige dat zo’n baby doet is wat geluid maken. Neem aan dat die ouders het ook liever anders zien. En zoals anderen ook al zeiden, er zijn enorm veel andere zaken waar je je ook aan kunt ergeren die vele malen vervelender zijn.
pi_182684356
Morgen 11 uur in het vliegtuig met een peuter van 3 en een baby van anderhalf. Gewoon verstand op nul en er vanuit gaan dat het hel wordt. Dan kan het alleen maar meevallen.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:36:58 #299
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_182686036
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 08:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Ach, wat is 12 uur op een mensenleven, enige dat zo’n baby doet is wat geluid maken. Neem aan dat die ouders het ook liever anders zien. En zoals anderen ook al zeiden, er zijn enorm veel andere zaken waar je je ook aan kunt ergeren die vele malen vervelender zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 08:26 schreef Aurelius het volgende:
Morgen 11 uur in het vliegtuig met een peuter van 3 en een baby van anderhalf. Gewoon verstand op nul en er vanuit gaan dat het hel wordt. Dan kan het alleen maar meevallen.
Lekker sociaal voor al die mensen die ook in dat vliegtuig zitten. :N
Voor sommigen is dat op zich al heel bijzonder en moeten ze maanden sparen om dat mee te mogen maken.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:41:11 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_182686106
Ja, nou ja, zo kan iedereen maar beter altijd thuis blijven zitten. :')
disclaimer
  Moderator dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:42:47 #301
5428 crew  miss_sly
pi_182686133
We hadden laatst een huilende baby in de metro. Waarom nemen die mensen die baby mee in de metro, mooi asociaal zeg!

Ik vind wat hierboven gezegd wordt wel een goede: het is een vervoermiddel dat je deelt met anderen. Net als bus, metro, tram, trein. En ja, dan zijn er wel eens dingen die je graag anders zou zien.s
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')