abonnement Unibet Coolblue
pi_178971969
quote:
Wilders uit kritiek op Baudet: ‘Islamstandpunt FvD is gevaarlijk’

PVV-leider Geert Wilders heeft kritisch gereageerd op uitspraken van Thierry Baudet over de islam. In een interview met De Telegraaf zei Baudet dat er in de islam “allerlei aanknopingspunten zijn voor een veel plezieriger interpretatie van dat geloof”. Een gevaarlijk standpunt, zo meent Wilders.

In het interview zegt Baudet binnenkort met een paar imams te gaan spreken. “Ik wil gewoon weten: wat speelt daar nou”, aldus Baudet. De FvD-voorman ziet zichzelf vooral als criticus van het islamisme, de politieke islam. “Ik ben er, anders dan Wilders, van overtuigd dat er in de hele islamitische traditie allerlei aanknopingspunten zijn voor een veel plezieriger interpretatie van dat geloof.”

Gevaarlijk
Wilders reageert op Twitter en zegt dat het islamstandpunt van Forum voor Democratie hetzelfde is als dat van ‘het partijkartel’. “Gevaarlijk en jammer”, aldus Wilders.

In het interview laat Baudet verder doorschemeren dat hij niet altijd fan is van de radicale pleidooien van Wilders. “Ik denk dat Wilders in zijn oprechte bezorgdheid over de rechten en vrijheden van dit land, soms doorschiet”, aldus Baudet.

Toch ziet Baudet zijn blonde Kamergenoot niet als concurrent. “Ik vind dat Wilders een heel belangrijke rol heeft gespeeld in het debat, in de politiek. Hij heeft keer op keer aandacht gevraagd voor een reëel probleem dat niemand wil zien, namelijk het integratieprobleem. Maar ik vind niet dat hij het positieve verhaal vertelt over waar hij naartoe wil. Het is niet inclusief.”

Door: Tom Janssen
https://wnl.tv/2018/05/05/wilders-kritiek-baudet-islam/
Baudet die het verhaal van Wilders niet inclusief vindt en imams wil spreken.

Zegt u het maar, een slimme zet van Baudet om salonfähig te worden? Of is het standunt van Baudet gewoon hetzelfde als dat van 'het partijkartel'?
  zondag 6 mei 2018 @ 17:03:48 #2
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178972319
Wat Wilders wil kan gewoon niet, de hele islam uitbannen. We moeten radicale en fundamentalistische elementen aanpakken. Maar die moslims zijn hier nu eenmaal en gaan niet meer weg. Baudet's filosofie is realistischer, ook al vind ik hem niet per se plezierig.

Het is sowieso niet hetzelfde als van het partijkartel. Ik zie FVD geen goedkeurig uitspreken voor politie naar iftars, enorme nieuwe moskeen bouwen, of zoiets doms zeggen als 'Islam hoort bij ons verleden' zoals Timmerfrans onlangs deed.

[ Bericht 16% gewijzigd door Vader_Aardbei op 06-05-2018 17:17:08 ]
  zondag 6 mei 2018 @ 17:16:32 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178972523
Verstandige move van Baudet. Een stuk beter dan de totale oorlog aan willen gaan met iedere moslim zoals de PVV wil.
pi_178972549
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Baudet die het verhaal van Wilders niet inclusief vindt en imams wil spreken.

Zegt u het maar, een slimme zet van Baudet om salonfähig te worden? Of is het standunt van Baudet gewoon hetzelfde als dat van 'het partijkartel'?
Verstandig; niet alleen voor de eigen positie binnen de haagse kliek, maar ook aangezien dit de realiteit is. Er zijn heel veel moslims in Nederland, imams zijn hun opiniemakers. Daar moet je mee spreken, om iets tegen het beleid van het FvD te zetten, om begrip op te kunnen brengen, om samen te kijken wat wel en niet werkt.

Ik had om eerlijk te zijn niet meer van het FvD verwacht dit te durven, of ik twijfelde daar in ieder geval aan. De politiek is gepolariseerd en toxisch. Ik ben hier groot voorstander van en ook blij dit te lezen.
pi_178972565
Valt me nog mee van Thierry.
Met extra vezels!
pi_178972595
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat Wilders wil kan gewoon niet, de hele islam uitbannen. We moeten radicale en fundamentalistische elementen aanpakken. Maar die moslims zijn hier nu eenmaal en gaan niet meer weg. Baudet's filosofie is realistischer, ook al vind ik hem niet per se plezierig.

Het is sowieso niet hetzelfde als van het partijkartel. Ik zie FVD geen goedkeurig uitspreken voor politie naar iftars, enorme nieuwe moskeen bouwen, of zoiets doms zeggen als 'Islam hoort bij ons verleden' zoals Timmerfrans onlangs deed.
Vooral dat laatste. Het praten is het probleem niet. Ook niet bij politie en Klaver of D66. Praten is zelfs de oplossing. Het hangt af van wát er gezegd wordt. Praten om te vragen of posters van tolerantie wel goedkeuring van imams krijgen, dat is de verkeerde vorm van praten. Praten wat de problemen zijn, waar geholpen kan worden en wat volgens ons de noodzaak is van rechts beleid en wat zij daar aan hebben, dat zorgt er hopelijk voor dat we samen verder kunnen.
pi_178972626
En natuurlijk -om nog maar even te steken naar de criticasters- Baudet praat met iedereen. Dat wil niet zeggen dat hij opeens ook nazi of moslim wordt. Hij is een zelfstandig denker.
pi_178972636
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat Wilders wil kan gewoon niet, de hele islam uitbannen. We moeten radicale en fundamentalistische elementen aanpakken. Maar die moslims zijn hier nu eenmaal en gaan niet meer weg. Baudet's filosofie is realistischer, ook al vind ik hem niet per se plezierig.
Even concreet, wat schiet je ermee op om met imams te gaan praten?
  zondag 6 mei 2018 @ 17:24:56 #9
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_178972661
Hulde voor die vadoek.

Wilders is aan het einde van zijn latijn.
pi_178972709
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het is sowieso niet hetzelfde als van het partijkartel. Ik zie FVD geen goedkeurig uitspreken voor politie naar iftars, enorme nieuwe moskeen bouwen, of zoiets doms zeggen als 'Islam hoort bij ons verleden' zoals Timmerfrans onlangs deed.
Als je toch al met imams gaat praten, is het nog maar een kleine stap om open te staan voor de iftar.
pi_178972943
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:16 schreef Hexagon het volgende:
Verstandige move van Baudet. Een stuk beter dan de totale oorlog aan willen gaan met iedere moslim zoals de PVV wil.
Yippppp
En leuk dat ik het roerend eens kan zijn met Baudet. Prettig zo'n afwisseling Is er toch nog hoop voor hem.
Nu moet hij nog die extreemrechtse complottheorieën (cultuurmarxisten die europa wilt omvolken, vernietigen) over boord zetten
pi_178973004
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
of zoiets doms zeggen als 'Islam hoort bij ons verleden' zoals Timmerfrans onlangs deed.

Ik weet niet wat Timmermans letterlijk zei en hoe hij dat meende.
Bedoelde hij soms dat Nederland eeuwenlang islamieten in Indonesië beroofde ?
Of dat 1 miljoen of meer Nederlanders islamitische Indonesische voorouders hebben.
Dan heeft hij toch gelijk?
pi_178973022
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:18 schreef Volkorenbrood het volgende:
Valt me nog mee van Thierry.
Mij ook, toch de dialoog aan gaan. Stuk constructiever.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 6 mei 2018 @ 17:49:56 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178973109
Kopje thee, koekje erbij. Die Thierry snapt het, heur.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178973150
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:49 schreef Ringo het volgende:
Kopje thee, koekje erbij. Die Thierry snapt het, heur.
Kopje thee drinken met moslims ?
Waar hebben we dat toch eerder gehoord...
pi_178973378
quote:
“Ik wil gewoon weten: wat speelt daar nou”,
Respect.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2018 18:06:17 ]
  zondag 6 mei 2018 @ 18:12:09 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_178973488
Voor het eerst dat Baudet iets verstandigs zegt.
  Beste debater 2022 zondag 6 mei 2018 @ 18:26:27 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178973741
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:12 schreef remlof het volgende:
Voor het eerst dat Baudet iets verstandigs zegt.
Nee hoor... ook tijdens dat dividendbelastingdebat zei hij enkele zeer ware dingen.

De partij is mij nog steeds te (neo)liberaal, maar FvD is wel stukken realistischer en pragmatischer dan de PVV
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 6 mei 2018 @ 18:32:00 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178973852
Ach, Baudet speelt het spelletje ook lekker mee. Wat leuk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178974583
Middenwegen opzoeken is sowieso +1

Met andere woorden Baudet is in deze een soort mix van wijlen Cohen, en Wilders.
  zondag 6 mei 2018 @ 19:37:09 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178975320
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:06 schreef Beathoven het volgende:
Middenwegen opzoeken is sowieso +1

Met andere woorden Baudet is in deze een soort mix van wijlen Cohen, en Wilders.
Waarom Cohen?
Ik vindt hem meer weg hebben van Fortuyn dan Wilders.

Wilders is een vastgelopen grammofoonplaat die tokkietaal gebruikt om tokkies aan te kunnen spreken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_178975556
Verstandig van Baudet.
  zondag 6 mei 2018 @ 19:59:53 #23
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_178975821
Praten, de dialoog aangaan etc betekent dat je gaat vragen, verzoeken, proberen mensen te bewegen etc
Alleen werkt dat bij de islam niet. De islam zal je keihard een halt toe moeten roepen en zeer duidelijk regels op moeten leggen waar verder niet over valt te onderhandelen.
pi_178975950
Als je wil weten wat er speelt, lijkt me met imams spreken nog wel de minst slimme manier om dat te weten te komen. Het is voor een imam namelijk heel gemakkelijk om vriendelijk en gastvrij te zijn in een gesprek. Maar dat zegt nog niets over wat er gebeurt als de deuren van de moskee gesloten zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door luxerobots op 06-05-2018 20:14:46 ]
pi_178976394
Baudet is goed bezig (zeg ik als moslim), deze houding van Baudet spreekt mij meer aan dan die van Wilders. FvD heeft een nieuwe stemmer erbij :).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')