abonnement Unibet Coolblue
pi_178968301
Kopstukken

President - Donald Trump

Vice President - Mike Pence

Het kabinet
Secretary of State - Mike Pompeo
Secretary of Treasury - Steven Mnuchin
Secretary of Defense - General Jim 'Mad Dog' Mattis
Attorney General - Jeff Sessions
Secretary of the Interior - Ryan Zinke
Secretary of Agriculture - Sonny Perdue
Secretary of Commerce - Wilbur Ross
Secretary of Labor - Alexander Acosta
Secretary of Health and Human Services - Alex Azar
Secretary of Housing & Urban Development - Ben Carson
Secretary of Transportation - Elaine Chao
Secretary of Energy - Rick Perry
Secretary of Education - Betsy DeVos
Secretary of Veterans Affairs - Ronny Jackson???
Secretary of Homeland Security - Kirstjen Nielsen

Cabinet-level officials:
White House Chief of Staff - John F. Kelly
Trade Representative - Robert Lighthizer
Director of National Intelligence - Dan Coats
Ambassador to the UN - Nikki Haley
Director of the Office of Management & Budget - Mick Mulvaney
Director of the Central Intelligence Agency - Gina Haspel (beoogd)
Administrator of the Environmental Protection Agency - Scott Pruitt
Administrator of the Small Business Administration - Linda McMahon

Andere kopstukken:
Ivanka Trump (Advisor to the President), Jared Kushner (Senior Adviser Strategic Planning), Stephen Miller (Senior Adviser Policy), John Bolton (National Security Adviser), Kellyanne Conway (Counselor), Donald McGahn (White House Counsel), Sarah Huckabee Sanders (Press Secretary), Christopher Wray (Director of the Federal Bureau of Investigation), Robert Mueller (Special Counsel), Rod Rosenstein (United States Deputy Attorney General).

Verdwenen of voormalige kopstukken:
Michael Flynn (National Security Advisor), Sally Yates (Attorney General (Acting)), James Comey (FBI Director), Reince Priebus (Chief of Staff), Mike Dubke (White House Communications Director), Sean Spicer (Press Secretary, White House Communications Director (Acting)), Anthony Scaramucci (White House Communications Director), Hope Hicks (White House Communications Director), Preet Bharara (U.S. Attorney), Stephen Bannon (Chief Strategist), Tom Price (Secretary of Health and Human Services), Rob Porter (White House Staff Secretary), Gary Cohn (Assistant to the President for Economic Policy and Director of the National Economic Council), Rex Tillerson (Secretary of State), John McEntee (Personal Assistent), Andrew McCabe (Deputy Director FBI), Herbert McMaster (National Security Adviser), David Shulkin (Secretary Veterans Affairs)
pi_178968344
Trump heeft goed gegokt met Noord Korea. Hopelijk vloeit er iets constructiefs uit echte onderhandelingen voort.
Corrigeer me waar nodig.
  zondag 6 mei 2018 @ 12:49:26 #3
56724 Wombcat
rent wiel
pi_178968406
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Uiteraard blijkt dat een relevante stap te zijn geweest voor Noord-Korea, en is dat het ook in de onderhandelingen, maar het waarom en het hoe kan je heel lang over gissen. Amerika had juist mede om die reden de zwaarst mogelijke sancties opgesteld terwijl het dus die deur tot onderhandelingen openhield. Noord-Korea had een uitnodiging tot gesprekken dus al veel eerder kunnen initiateren wat ze niet hebben gedaan. Maar voordat we allemaal claims over het doen en laten van Noord-Korea gaan verspreiden ga jij ook aan iets belangrijks voorbij.

En wat jij continue vergeet is dat Kim pas net aan de macht is, een compleet andere relatie al heeft met bijvoorbeeld China dan zijn vader of grootvader, en dat er nog heel veel nieuws over hem te leren is, ja Noord-Korea is een staat met bepaalde patronen en tradities, maar het leiderschap is ook een persoonlijkheidscultus waar de desbetreffende persoon, Kim dus in dit geval, zeer veel invloed op heeft:

[..]

https://www.nytimes.com/2(...)rea-kim-jong-un.html

Ik ben het volstrekt met je eens dat het voltooien van het kernwapenprogramma (overigens in een veel rapper tempo dan voor zijn aantreden gebeurde) van groot belang is om de Noord-Koreaanse positie te begrijpen. Maar wel om een volstrekt andere reden dan jij. Kim is pas vrij recent aan de macht gekomen. Dat ging gepaard met een vracht aan conflicten en strijd. Het is niet bekend wie er daarbij allemaal slachtoffer zijn geworden maar het is wel bekend dat hij een slechte relatie heeft met China:

https://www.cnbc.com/2017(...)-on-the-decline.html

En dat hij zijn broer, die beschermd werd door China, heeft laten vermoorden wat wellicht te maken had met een door China geinitieerde couppoging in Noord-Korea

https://www.telegraph.co.(...)lot-involving-china/

Met het voltooide kernwapenprogramma versterkt Noord-Korea niet zo zeer zijn positie jegens Amerika of Zuid-Korea maar juist tegenover China. Op deze manier heeft Kim een belangrijke stap gezet om zijn macht te rechtvaardigen en sneller stappen te zetten richting vrede.

Wat dat betreft vind ik Kim veel meer vergelijkbaar met de Kroonprins van Saoedie-Arabie. Zelfde generatie zo'n beetje en allebei hard op weg een andere koers in te zetten voor hun land. Ze doen dat wel vanuit een positie van interne kracht en macht.
Ik vergeet niks. Mijn punt is dat ongeacht wat de andere partijen hadden gedaan, het nu het moment is voor Kim om werk te maken van onderhandelingen.
Daarnaast is het feit dat NK nu kernwapens heeft, het signaal voor de andere partijen om werk te maken van onderhandelingen: alle andere acties hebben geen effect gehad. Doel van die acties was namelijk (o.a.) om te zorgen dat Kim geen kernwapens zou krijgen => is niet gelukt (ook de fire and fury speeches van Trump niet).

Oftewel: mijn stelling is dat de onderhandelingen het gevolg zijn van een fait accompli, en niet te danken aan welke partij dan ook.

Verder moeten we afwachten wat er uit de onderhandelingen gaat komen, voordat we beginnen te juichen.
in a crowd you lose humanity
pi_178968542
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik vergeet niks. Mijn punt is dat ongeacht wat de andere partijen hadden gedaan, het nu het moment is voor Kim om werk te maken van onderhandelingen.
Daarnaast is het feit dat NK nu kernwapens heeft, het signaal voor de andere partijen om werk te maken van onderhandelingen: alle andere acties hebben geen effect gehad. Doel van die acties was namelijk (o.a.) om te zorgen dat Kim geen kernwapens zou krijgen => is niet gelukt (ook de fire and fury speeches van Trump niet).

Oftewel: mijn stelling is dat de onderhandelingen het gevolg zijn van een fait accompli, en niet te danken aan welke partij dan ook.

Verder moeten we afwachten wat er uit de onderhandelingen gaat komen, voordat we beginnen te juichen.
Mijn stelling is dat Noord-Korea juist wilde onderhandelen, in dat NYT-artikel dat ik citeerde kan je ook lezen dat over Kim's handelen al veel eerder vraagtekens werden gezet in Washington en dat ze niet dachten met een kopie van zijn vader van doen te hebben, afwachten moeten we sowieso wat er gaat gebeuren, conclusies zijn van kanten lastig te maken, maar sommige factoren en achtergronden zijn nu eenmaal wel wat harder te maken dan andere factoren en achtergronden.
  zondag 6 mei 2018 @ 12:59:37 #5
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178968565
Was deze trouwens al voorbij gekomen?

quote:
North Korea says denuclearization pledge not result of U.S.-led sanctions

SEOUL (Reuters) - North Korea said on Sunday its intention to denuclearize, unveiled at a historic inter-Korean summit, was not the result of U.S.-led sanctions and pressure, warning the United States not to mislead public opinion.

Impoverished North Korea has been hit by a series of U.N. and U.S. sanctions in recent years in a bid to rein in its nuclear and missile programs.

North Korean leader Kim Jong Un and South Korean President Moon Jae-in vowed “complete denuclearization” of the Korean peninsula in the first inter-Korean summit in more than a decade on April 27, but the declaration did not include concrete steps to reach that goal.

The North’s official KCNA news agency said Washington was “misleading public opinion” by claiming the denuclearization pledge was the result of sanctions and other pressure.

The United States should not “deliberately provoke” the North by moving to deploy strategic assets in South Korea and raising human rights issues, KCNA said, citing a foreign ministry spokesman.

“This act cannot be construed otherwise than a dangerous attempt to ruin the hardly-won atmosphere of dialogue and bring the situation back to square one,” the spokesman was quoted as saying.

It would not be conducive to resolving the issue of denuclearization if Washington miscalculated North Korea’s “peace-loving intention” as a sign of weakness and continued to pursue its pressure and military threats, KCNA said.

U.S. President Donald Trump, who plans to meet Kim over the next few weeks, has said he will maintain sanctions and pressure on the North and “not repeat the mistakes of past administrations” and has said his tough stance had led to the breakthrough.

Trump told the National Rifle Association’s annual convention in Dallas on Friday that he had toned down his rhetoric in anticipation of the talks after labeling Kim “Little Rocket Man” last year and threatening him with “fire and fury”.

Moon said Trump deserved a Nobel Peace Prize for his efforts to end the standoff with the North.

The White House said that Trump’s national security adviser, John Bolton, met his South Korean counterpart, Chung Eui-yong, on Friday and both said there were no plans to change the U.S.–South Korea bilateral defense posture.

North and South Korea are technically still at war because their 1950-53 conflict ended in a truce, not a peace treaty. South Korea said U.S. troops need to stay in the area even after a peace treaty is concluded to replace the armistice.

The United States stations 28,500 troops in South Korea, a legacy of the war.
pi_178968582
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
North Korea said on Sunday its intention to denuclearize, unveiled at a historic inter-Korean summit, was not the result of U.S.-led sanctions and pressure, warning the United States not to mislead public opinion.
Trump moet nu inderdaad alleen niet te hoog van de toren gaan blazen. Kim moet het wel nog allemaal kunnen verkopen.
Corrigeer me waar nodig.
pi_178968660
quote:
15s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:00 schreef WijhoudenvanOranje het volgende:

[..]

Trump moet nu inderdaad alleen niet te hoog van de toren gaan blazen. Kim moet het wel nog allemaal kunnen verkopen.
Ik denk dat heel veel mensen die denken dat Kim hetzelfde verstaat onder 'denuclearizing the Korean peninsula' als de VS bedrogen uit gaan komen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178968683
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat heel veel mensen die denken dat Kim hetzelfde verstaat onder 'denuclearizing the Korean peninsula' als de VS bedrogen uit gaan komen.
Ja, de Noord-Koreanen hebben vrijwel alles klaar en gereed voor gebruik.
Wederom Trump die opschept. Die weet dat zelf ook echt wel.
Corrigeer me waar nodig.
  zondag 6 mei 2018 @ 13:09:28 #9
56724 Wombcat
rent wiel
pi_178968698
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mijn stelling is dat Noord-Korea juist wilde onderhandelen, in dat NYT-artikel dat ik citeerde kan je ook lezen dat over Kim's handelen al veel eerder vraagtekens werden gezet in Washington en dat ze niet dachten met een kopie van zijn vader van doen te hebben, afwachten moeten we sowieso wat er gaat gebeuren, conclusies zijn van kanten lastig te maken, maar sommige factoren en achtergronden zijn nu eenmaal wel wat harder te maken dan andere factoren en achtergronden.
Zal best dat hij eerder wilde onderhandelen. Niettemin ging hij wel full steam ahead om kernwapens en een ICBM te hebben. En wel dusdanig dat met elke dreiging van Trump er vrijwel meteen een nieuwe proef volgde.

Dat vertelt mij iig dat hij wilde onderhandelen vanuit een sterke positie. Het zou mij b.v. niet verbazen als hij er uiteindelijk wel mee in wil stemmen om zijn nucleaire arsenaal geheel of gedeeltelijk op te geven in ruil voor een getekende vrede en geen aanwezigheid van VS-troepen in ZK en misschien zelfs Japan.
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat heel veel mensen die denken dat Kim hetzelfde verstaat onder 'denuclearizing the Korean peninsula' als de VS bedrogen uit gaan komen.
Ik ga er vanuit dat Kim zoiets nastreeft als ik hierboven postte. Dan komt iig ZK bedrogen uit. Voor Trump geldt America first, dus die zal het nog wel prima vinden, maar het is dan een finke verzwakking van de positie van de VS in Azië. Japan zal er ook niet blij mee zijn.
in a crowd you lose humanity
pi_178968707
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:08 schreef WijhoudenvanOranje het volgende:

[..]

Ja, de Noord-Koreanen hebben vrijwel alles klaar en gereed voor gebruik.
Wederom Trump die opschept. Die weet dat zelf ook echt wel.
Dat is niet waar ik op doel. In Noord-Koreaanse kringen wordt ook van de VS verwacht dat ze hun kernwapens op geven in zo'n situatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178968746
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is niet waar ik op doel. In Noord-Koreaanse kringen wordt ook van de VS verwacht dat ze hun kernwapens op geven in zo'n situatie.
Ja, als totale denuclearisatie dan als eis van de VS op tafel ligt.
Maar die komt er nooit te liggen. En Kimmetje is niet achterlijk.
Corrigeer me waar nodig.
pi_178968790
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:31 schreef Nintex het volgende:
Trump heeft het slim aangepakt. Hij zei tegen Noord Korea:
"Jullie geven je wapens op of we bombarderen jullie naar het stenen tijdperk"

Hij heeft onder het genot van een chocolade ijsje in het bijzijn van de Chinese president raketten op Syrie gegooid.

Het was vrij duidelijk: "There's a new sheriff in town"

Vervolgens kwamen er berichten dat Noord Korea achter de schermen in paniek contact zocht met de Amerikanen om erachter te komen wat er aan de hand was. Toen vertelden ze de Russen dat ze klaar waren om Amerika (Guam) te bestoken met raketten en toen zei Trump:
"Doen ze dat dan vernietig ik het hele land"

Het is duidelijk, who blinks first. Donald Trump never blinks.
Dus als ik het goed begrijp, hoop ik in jouw ogen op een nucleaire oorlog (wat een bijzondere interpretatie is van mijn post), en dat vind jij absurd?

Tegelijkertijd vind je dat een president die met een nuclaire oorlog dreigt (en over de middelen beschikt om die dreiging werkelijkheid te maken) props verdient?

Goed verhaal, Nintex.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178968954
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zal best dat hij eerder wilde onderhandelen. Niettemin ging hij wel full steam ahead om kernwapens en een ICBM te hebben. En wel dusdanig dat met elke dreiging van Trump er vrijwel meteen een nieuwe proef volgde.
De harde woordenvan Trump kwamen pas toen Kim opeens dat programma versnelde, veel sneller dan voorheen, wellicht het laatste zetje maar dat heeft wel veel vraagtekens gezet. Vervolgens is Amerika zoals je in dat Vox-artikel las, en ttv de ronde harde sancties, ook de deur gaan openzetten. Noord-Korea heeft daarop gereageerd maar over het hoe en waarom kunnen we voorlopig alleen gissen. Maar dat de kernwapens een belangrijke rol hebben gespeeld, het schijnbaar voltooien van het programma, dat lijkt me vrij duidelijk in ieder geval.

quote:
Dat vertelt mij iig dat hij wilde onderhandelen vanuit een sterke positie. Het zou mij b.v. niet verbazen als hij er uiteindelijk wel mee in wil stemmen om zijn nucleaire arsenaal geheel of gedeeltelijk op te geven in ruil voor een getekende vrede en geen aanwezigheid van VS-troepen in ZK en misschien zelfs Japan.
Volgens mij was dat veel meer tegen China gericht, om zijn binnenlandse machtspositie te versterken, dan tegen Amerika. Ook in Washington zullen ze hebben geweten dat als Kim zijn kernwapenprogramma zou voltooien dat hij wellicht bereid zou zijn tot wat meer constructieve gesprekken. Maar ok nu wordt het meer een kip en ei verhaal :P. Noord-Korea heeft al aangegeven dat Amerikaanse troepen mogen blijven in Zuid-Korea, de enige die zich daarom zorgen maakt tot dusverre is China, die vrezen dat er een akkoord gaat komen waarbij Amerikaanse troepen in Zuid-Korea blijven.

China, Feeling Left Out, Has Plenty to Worry About in North Korea-U.S. Talks
https://www.nytimes.com/2(...)ticle&pgtype=article

&

China Moves to Steady Ties With North Korea Before Trump-Kim Meeting
https://www.nytimes.com/2(...)h-korea-meeting.html

Dat kan dus nog wat worden.
[..]

quote:
Ik ga er vanuit dat Kim zoiets nastreeft als ik hierboven postte. Dan komt iig ZK bedrogen uit. Voor Trump geldt America first, dus die zal het nog wel prima vinden, maar het is dan een finke verzwakking van de positie van de VS in Azië. Japan zal er ook niet blij mee zijn.
Ik denk dat we naar een soort Koreaanse confederatie aan het toewerken zijn met geleidelijke integratie naar een verenigde staat. Ik denk dat die drang van Kim daarin zeer sterk is en dat hij wel degelijk zijn land wilt moderniseren. Ook denk ik dat hij dit denkt te kunnen doen zonder zijn eigen macht al te veel te moeten opgeven. Hij wil niet afhankelijk blijven van China, hij is veel moderner dan de oude garde in Noord-Korea, ik vermoed dat iedereen er blij mee gaat zijn behalve China en wellicht Rusland wat dat betreft maar dat wordt afwachten hoe zich dit ontwikkelt uiteraard.
pi_178968965
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is niet waar ik op doel. In Noord-Koreaanse kringen wordt ook van de VS verwacht dat ze hun kernwapens op geven in zo'n situatie.
Welke Noord-Koreaanse Kringen?
pi_178969287
Blijven toch historische beelden. Ik zat aan de buis gekluisterd.
Heb ze sindsdien al een paar keer met plezier teruggezien op de Russische en Amerikaanse televisie:

Corrigeer me waar nodig.
pi_178969407
Ik ben ook gefascineerd door zijn zus (in de laatste video aan het einde te zien). Wat zou haar precieze rol zijn. Zou zij vraagtekens mogen zetten? Hoe machtig is zij en hoe open is haar relatie met broer Kim.
Omdat hij sowieso al een oom en zijn halfbroer heeft laten omleggen.
Corrigeer me waar nodig.
pi_178969522
De legerleiding heeft daar de leiding. Door een kim op de troon te houden houden ze de macht daar. Broerlief had meer betrekking met de chinezen gewild misschien?
De Kims hebben zelf niet de macht om op te stappen, maar als je alle andere kims aan de honden voert dan worden niet zij op jouw plaats gezet.
pi_178969607
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:15 schreef thesiren.nl het volgende:
De legerleiding heeft daar de leiding. Door een kim op de troon te houden houden ze de macht daar.
Geloof ik niet. Kim heeft na z'n aantreden de helft van het kabinet afgeslacht en vervangen door symphatisanten. Onder hen was die oom. Die heeft z'n zaakjes goed op orde.

quote:
Broerlief had meer betrekking met de chinezen gewild misschien?
Dit is zeker.
Corrigeer me waar nodig.
  Overall beste user 2022 zondag 6 mei 2018 @ 14:48:43 #19
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178970035
Wat een lompe boerenlul is klootviool van een Trump toch ook. Weer braaf in de zak van de wapenfabrikanten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 6 mei 2018 @ 15:08:04 #20
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178970360
Giuliani: Cohen would have paid other women 'if it was necessary'


http://thehill.com/homene(...)if-it-was-necessary#

Ik snap weinig van de strategie van Giuliani. Het lijkt nergens op.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 6 mei 2018 @ 15:36:44 #21
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178970766
Dat Trump volgens Moon de nobelprijs zou moeten winnen komt trouwens voort uit een vertaalfoutje...

https://www.afp.com/en/ne(...)resident-doc-14f8hi1

Een betere vertaling was "President Trump can take the Nobel prize. All we need to take is peace," als antwoord op de vraag of Moon een nobelprijs voor de vrede zou moeten krijgen. Oftewel, de prijs interesseert hem niet, de vrede wel.

[ Bericht 7% gewijzigd door ExtraWaskracht op 06-05-2018 15:45:36 ]
pi_178971521
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 15:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat Trump volgens Moon de nobelprijs zou moeten winnen komt trouwens voort uit een vertaalfoutje...

https://www.afp.com/en/ne(...)resident-doc-14f8hi1

Een betere vertaling was "President Trump can take the Nobel prize. All we need to take is peace," als antwoord op de vraag of Moon een nobelprijs voor de vrede zou moeten krijgen. Oftewel, de prijs interesseert hem niet, de vrede wel.
Het gaat er meer om dat hij Amerikaans optreden prijst in dat artikel.
pi_178971551
quote:
5s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:05 schreef WijhoudenvanOranje het volgende:
Ik ben ook gefascineerd door zijn zus (in de laatste video aan het einde te zien). Wat zou haar precieze rol zijn. Zou zij vraagtekens mogen zetten? Hoe machtig is zij en hoe open is haar relatie met broer Kim.
Omdat hij sowieso al een oom en zijn halfbroer heeft laten omleggen.
[ afbeelding ]
Ongetwijfeld machtig. Was ze niet in Zuid-Korea als eerste bij de OS toentertijd?
  zondag 6 mei 2018 @ 16:24:52 #24
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178971641
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat hij Amerikaans optreden prijst in dat artikel.
Dan had het niet gepost hoeven worden, want dat had hij al eerder eens gedaan.
pi_178972165
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dan had het niet gepost hoeven worden, want dat had hij al eerder eens gedaan.
Ik kwam het tegen. Vandaar. En ivm Koos' uiteraard.
pi_178972240
McCain Doesn’t Want Trump Attending His Funeral (HuffPo)
quote:
Amid Sen. John McCain’s (R-Ariz.) battle with brain cancer, the 81-year-old reportedly wants President Donald Trump to stay away from his funeral.

Friends of the Vietnam war veteran and 2008 presidential candidate, who has had a rocky relationship with Trump, asked the White House that they send Vice President Mike Pence instead, The New York Times and NBC News reported on Saturday. The service is planned for Washington’s National Cathedral and will have eulogies read by former Presidents Barack Obama and George W. Bush, a source close to McCain told NBC News.

McCain has been battling an aggressive form of brain cancer since being diagnosed with the disease in July. He is recovering at his Sedona, Arizona, home after undergoing surgery for an intestinal infection last month. “I don’t know how much longer I’ll be here,” McCain said in an excerpt released last week from his upcoming memoir, “The Restless Wave: Good Times, Just Causes, Great Fights, and other Appreciations.”

“Maybe I’ll be gone before you hear this,” he said in an audio recording of the excerpt. “My predicament is, well, rather unpredictable. But I’m prepared for either contingency, or at least I’m getting prepared.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou natuurlijk bijzonder hypocriet van Don the Con zijn als hij nu opeens wél zou willen komen... o ja, vandaar dat McCain het nog even benadrukt. :P
pi_178973309
Trump zal doen alsof het hem niets interesseert, nog even het zogenaamde oorlogsverleden aanhalen van McCain en wat andere gepeperde uitspraken doen, maar diep van binnen gaat ie kapot. Vooral omdat die Hawaiiaan er wel bij mag zijn.
pi_178973830
Ik denk het ook... een gebeurtenis waar een groot deel van de wereld van weet rond een politicus met 1000x zo veel klasse en ervaring - en de president (DE PRESIDENT!!!) is niet gewenst... :{
pi_178973903
Haley neemt steeds duidelijker afstand van Trump. Vraag me af wat zij in haar schild voert.

Nikki Haley says she won’t defend Trump’s ‘communication style’
http://thehill.com/homene(...)tter_impression=true

"First of all, he has his communication style," Haley told CBS's "Sunday Morning." "But you're not hearing me defend that.

"What I will tell you is if there is anything that he communicates in a way that I'm uncomfortable with, I pick up the phone and call him, and I tell him that. And I think that's something that he deserves from me," the former South Carolina governor said.

(...)

On Sunday, Haley also said that the president should not shut down special counsel Robert Mueller's investigation into Russian meddling in the 2016 election but added that the investigation needs to wrap up quickly "for the good of the country."
pi_178974275
Blankenship surging on eve of West Virginia Senate primaryhttps://www.politico.com/(...)tter_impression=true

Als Blankenship de primary wint kan de GOP West Virginia wel vergeten.
pi_178975651
Obama had en heeft een laissez faire leiderschapshouding.

Trump is een manager. Hij houdt van vooruitkijken en in deze risico's in willen schatten. Hij wil waar maken dat wat hij zegt. Conflicten zijn kansen voor hem. Iets nieuws aanpakken is zijn vitamine. Veel onderwerpen zullen hem gaan lukken.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Overall beste user 2022 zondag 6 mei 2018 @ 19:53:36 #32
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178975690
Tot nu toe werkt het amper.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 6 mei 2018 @ 19:55:24 #33
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178975735
Bovendien is het runnen van een bedrijf iets anders dan het runnen van een land. Als je een bedrijf runt doe je dat voor het geld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178976209
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:55 schreef Ulx het volgende:
Bovendien is het runnen van een bedrijf iets anders dan het runnen van een land. Als je een bedrijf runt doe je dat voor het geld.
Onzin. Een bedrijf run je om een marketing verwachting waar te maken.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 6 mei 2018 @ 20:18:46 #35
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_178976259
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:52 schreef cempexo het volgende:
Obama had en heeft een laissez faire leiderschapshouding.

Trump is een manager. Hij houdt van vooruitkijken en in deze risico's in willen schatten. Hij wil waar maken dat wat hij zegt. Conflicten zijn kansen voor hem. Iets nieuws aanpakken is zijn vitamine. Veel onderwerpen zullen hem gaan lukken.
Trump geeft dan ook 110% inzet. Hij denkt out-of-the-box en gebruikt synergy in een no-nonsense competence paradigm outlook agile portfolio alignment leveraging high-potential empowerment roadmap. Win-win.
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 zondag 6 mei 2018 @ 20:20:48 #36
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178976297
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:16 schreef cempexo het volgende:

[..]

Onzin. Een bedrijf run je om een marketing verwachting waar te maken.
Nee. Je doet het om geld te verdienen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 6 mei 2018 @ 20:21:20 #37
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178976308
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:18 schreef Montov het volgende:

[..]

Trump geeft dan ook 110% inzet. Hij denkt out-of-the-box en gebruikt synergy in een no-nonsense competence paradigm outlook agile portfolio alignment leveraging high-potential empowerment roadmap. Win-win.
:D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178976312
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:18 schreef Montov het volgende:

[..]

Trump geeft dan ook 110% inzet. Hij denkt out-of-the-box en gebruikt synergy in een no-nonsense competence paradigm outlook agile portfolio alignment leveraging high-potential empowerment roadmap. Win-win.
Veel managementcursussen gehad?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 6 mei 2018 @ 20:33:49 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178976633
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:52 schreef cempexo het volgende:
Obama had en heeft een laissez faire leiderschapshouding.

Trump is een manager. Hij houdt van vooruitkijken en in deze risico's in willen schatten. Hij wil waar maken dat wat hij zegt. Conflicten zijn kansen voor hem. Iets nieuws aanpakken is zijn vitamine. Veel onderwerpen zullen hem gaan lukken.
Waar haal je het vandaan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178976650
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:18 schreef Montov het volgende:

[..]

Trump geeft dan ook 110% inzet. Hij denkt out-of-the-box en gebruikt synergy in een no-nonsense competence paradigm outlook agile portfolio alignment leveraging high-potential empowerment roadmap. Win-win.
:D
pi_178976663
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:18 schreef Montov het volgende:

[..]

Trump geeft dan ook 110% inzet. Hij denkt out-of-the-box en gebruikt synergy in een no-nonsense competence paradigm outlook agile portfolio alignment leveraging high-potential empowerment roadmap. Win-win.
Zie ook de werken van professor Reddin. Alsmede deels ook Blake&Mouton .
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_178976733
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waar haal je het vandaan?
Ik ben zelf ondernemer.

Dat gezegd hebbende...ik ga mijn Cessna aftanken en zit morgen in Hamburg. Nederlanders oppikken en daarna met ze doorvliegen naar Noorwegen.

Hav en god aften...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 6 mei 2018 @ 20:38:14 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178976734
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:18 schreef Montov het volgende:

[..]

Trump geeft dan ook 110% inzet. Hij denkt out-of-the-box en gebruikt synergy in een no-nonsense competence paradigm outlook agile portfolio alignment leveraging high-potential empowerment roadmap. Win-win.
_O-
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178976838
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:38 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik ben zelf ondernemer.

Dat gezegd hebbende...ik ga mijn Cessna aftanken en zit morgen in Hamburg. Nederlanders oppikken en daarna met ze doorvliegen naar Noorwegen.

Hav en god aften...
Wauw jij bent echt goed! _O_ _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178977059
Dat argument dat Trump de overheid runt als een bedrijf is eerder zorgelijk dan een aanbeveling. In de woorden van Vox:

quote:
All that said, Sanders’s statement from the podium today was a reminder that Trump really is on some level an abnormally rotten, abnormally dangerous figure to hold such high office.

He fundamentally rejects the notion that the American state exists to serve the public interest and that he, in his role as president, is likewise a servant of the public. He instead wants to “run the government like a business” (as the cliché goes) in the most literal and retrograde way imaginable — for his own personal benefit, constrained if at all by the letter of the law or, more properly, by what he can manage to get away with under the law.

https://www.vox.com/2018/(...)-giuliani-fire-comey
Amerika ís geen bedrijf en een president is geen CEO. En dan negeren we nog even dat bedrijven van Trump doorgaans failliet gaan.
  Overall beste user 2022 zondag 6 mei 2018 @ 21:06:32 #46
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178977358
Gina Haspel wilde haar kandidatuur voor CIA baas intrekken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 6 mei 2018 @ 21:09:46 #47
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_178977430
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:35 schreef cempexo het volgende:

[..]

Zie ook de werken van professor Reddin. Alsmede deels ook Blake&Mouton .
Trump is juist de laissez-faire manager volgens Blake&Mouton, of een deserteur volgens Reddin.
Obama is de compromiszoekende bestuurder.

Trumps zoektocht naar een running mate gaf dat al duidelijk aan: de VP zou verantwoordelijk worden voor zowel binnenlands als buitenlands beleid. Ook het schuld afschuiven op Obama/Clinton/DeepState/media/rechters/etc is een duidelijk voorbeeld daarvan hoe weinig verantwoordelijkheid hij wil en durft te nemen.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 6 mei 2018 @ 21:20:47 #48
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_178977623
Cempexo kan alles alleen afwegen aan z'n eigen Denemarken promotie joh. Lekker laten gaan.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_178977638
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:09 schreef Montov het volgende:

[..]

Trump is juist de laissez-faire manager volgens Blake&Mouton, of een deserteur volgens Reddin.
Obama is de compromiszoekende bestuurder.

Trumps zoektocht naar een running mate gaf dat al duidelijk aan: de VP zou verantwoordelijk worden voor zowel binnenlands als buitenlands beleid. Ook het schuld afschuiven op Obama/Clinton/DeepState/media/rechters/etc is een duidelijk voorbeeld daarvan hoe weinig verantwoordelijkheid hij wil en durft te nemen.
Volgens mij is Trump wat dat betreft vrij consistent: hij neemt alleen verantwoordelijkheid voor overwiningen. Ik heb hem nog nooit als president(skandidaat) een oprechte mea culpa horen maken.
pi_178978174
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:06 schreef Ulx het volgende:
Gina Haspel wilde haar kandidatuur voor CIA baas intrekken.
:o
pi_178978269
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:16 schreef cempexo het volgende:

[..]

Onzin. Een bedrijf run je om een marketing verwachting waar te maken.
:')
pi_178978297
Ja hoor:

Gina Haspel, nominee to head CIA, sought to withdraw over questions about her role in agency interrogation program
(WaPo)
quote:
Gina Haspel, President Trump’s nominee to become the next CIA director, sought to withdraw her nomination Friday after some White House officials worried that her role in the interrogation of terrorist suspects could prevent her confirmation by the Senate, according to four senior U.S. officials.

Haspel told the White House she was interested in stepping aside if it avoided the spectacle of a brutal confirmation hearing on Wednesday and potential damage to the CIA’s reputation and her own, the officials said. She was summoned to the White House on Friday for a meeting on her history in the CIA’s controversial interrogation program — which employed techniques such as waterboarding that are widely seen as torture — and signaled that she was going to withdraw her nomination. She then returned to CIA headquarters, the officials said.

Taken aback at her stance, senior White House aides, including legislative affairs head Marc Short and press secretary Sarah Huckabee Sanders, rushed to Langley, Va., to meet with Haspel at her office late Friday afternoon. Discussions stretched several hours, officials said, and the White House was not entirely sure she would stick with her nomination until Saturday afternoon, according to the officials who spoke on the condition of anonymity to discuss internal deliberations.

Trump learned of the drama Friday, calling officials from his trip to Dallas. He decided to push for Haspel to remain as the nominee after initially signaling he would support whatever decision was taken, administration officials said.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still, only the best people... ;)
  zondag 6 mei 2018 @ 21:53:31 #53
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_178978370
_O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 6 mei 2018 @ 22:04:51 #54
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_178978652
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 6 mei 2018 @ 22:09:18 #55
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178978761
Sinds wanneer moet een leugenachtige woordvoerder een nominatie ‘redden’?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_178979025
quote:
Ik geef Giuliani nog een week.
  zondag 6 mei 2018 @ 22:17:59 #58
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178979058
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:17 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik geef Giuliani nog een week.
Hoeveel Scaramucci’s heeft ie er dan op zitten?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 6 mei 2018 @ 22:20:51 #59
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178979174
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:17 schreef Szura het volgende:

[..]

Hoeveel Scaramucci’s heeft ie er dan op zitten?
3 a 3,5 Scaramucci's in deze rol .. hij is ook al geruime tijd informele cybersecurity adviseur, wat dat dan ook te betekenen heeft.
pi_178979255
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:17 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik geef Giuliani nog een week.
Honderd procent zeker dat hij Giuliani niet ontslaat. Die twee vonden zelfs een goed plan om zich samen als twee vrouwen te verkleden en nichterige stemmetjes op te zetten. Even 100 procent jezelf kunnen zijn. Is toch prachtig. Het is dikke mik tussen die twee!

Corrigeer me waar nodig.
  zondag 6 mei 2018 @ 22:28:38 #61
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_178979401
Het zou mooi zijn als Trump hem ontslaat en dat Giuliani desondanks toch gewoon door blijft lullen op TV. >:)
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zondag 6 mei 2018 @ 22:39:38 #62
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178979630
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:28 schreef kladderadatsch het volgende:
Het zou mooi zijn als Trump hem ontslaat en dat Giuliani desondanks toch gewoon door blijft lullen op TV. >:)
Beetje als die dronken oom die maar niet weet wanneer hij z’n muil moet houden.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_178979800
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:22 schreef WijhoudenvanOranje het volgende:

[..]

Honderd procent zeker dat hij Giuliani niet ontslaat. Die twee vonden zelfs een goed plan om zich samen als twee vrouwen te verkleden en nichterige stemmetjes op te zetten. Even 100 procent jezelf kunnen zijn. Is toch prachtig. Het is dikke mik tussen die twee!

Trump geeft alleen om loyaliteit als het richting hem is, niet vice versa.
pi_178980417
North Korea says US ruining mood of detente ahead of summit:
https://apnews.com/da90eb1c420345ff982f14e3dfe35040
pi_178980785
Trouw had ook nog een stukje over de Republikeinse voorverkiezingen in West Virginia:
https://www.trouw.nl/demo(...)t-strafblad~aee0afd7
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178980907
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:22 schreef westwoodblvd het volgende:
North Korea says US ruining mood of detente ahead of summit:
https://apnews.com/da90eb1c420345ff982f14e3dfe35040
Mij bekruipt het gevoel dat Kim gaat proberen de VS keihard in de zeik te nemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 7 mei 2018 @ 00:30:27 #67
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_178981274
Voor de liefhebbers, een (voorlopig) overzicht v/d betrokkenen in Russia gate:

https://www.politico.com/(...)-investigation-ties/
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_178981484
quote:
Labor Strikes and Worker Protests Erupt Across Iran: ‘This is Slavery’
Workers turn against not only employers but also the government, over inflation, unpaid wages and failed promises of the nuclear deal
https://www.wsj.com/articles/labor-strikes-and-worker-protests-erupt-across-iran-this-is-slavery-1525626832

Iran is de volgende domino.

Scaramucci twitterde op maandag 07-05-2018 om 00:56:02 Islamic Curtain about to fall . . . https://t.co/lY4yx0lDll reageer retweet
Alle vijanden van het vrije westen binden in of gaan er aan. The Golden Age of Trump is hier. 8-)
  maandag 7 mei 2018 @ 01:14:16 #69
323401 Kijkertje
met filter
pi_178981583
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mij bekruipt het gevoel dat Kim gaat proberen de VS keihard in de zeik te nemen.
:Y Ik heb ook zo'n vermoeden dat Kim juist onder Trump's bewind zijn kans schoon ziet om Noord-Korea op de kaart te zetten. Trump bezorgt hem een platform waar hij onder andere presidenten geen kans voor zou krijgen zonder voorwaarden vooraf. Alle initiatieven zijn dan ook van Kim afkomstig, Trump gaat er alleen maar al te gretig op in en nu wil hij met alle eer gaan strijken?

Dat gaat 'm echt niet worden, Kim's ego is zo mogelijk nog groter dan dat van Trump.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 07-05-2018 01:32:00 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_178981950
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2018 01:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

:Y Ik heb ook zo'n vermoeden dat Kim juist onder Trump's bewind zijn kans schoon ziet om Noord-Korea op de kaart te zetten. Trump bezorgt hem een platform waar hij onder andere presidenten geen kans voor zou krijgen zonder voorwaarden vooraf. Alle initiatieven zijn dan ook van Kim afkomstig, Trump gaat er alleen maar al te gretig op in en nu wil hij met alle eer gaan strijken?

Dat gaat 'm echt niet worden, Kim's ego is zo mogelijk nog groter dan dat van Trump.
Alle initiatieven zijn helemaal niet afkomstig van Kim...... Hoe kom je daarbij.
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 06:57:00 #71
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178982399
http://thehill.com/homene(...)tter_impression=true


quote:
"The president had effectively an extramarital affair slush fund that was administered by Michael Cohen, and that he would just be expected to take care of these things," Avenatti said.

"I mean, that in and of itself should be very disturbing," he continued. "Most people of means, most people of wealth and celebrity, they don't have extramarital affair slush funds and the suggestion is insulting."
Wauw. Ik kan me niet voorstellen dat Melania nog lang blijft als dit waar is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178982596
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 06:57 schreef Ulx het volgende:
http://thehill.com/homene(...)tter_impression=true

[..]

Wauw. Ik kan me niet voorstellen dat Melania nog lang blijft als dit waar is.
Misschien dat niet iedereen zo'n fonds heeft met een marktwaarde van boven het miljoen maar ga er maar vanuit dat affaires, hoeren neuken, en ander moreel verwerpelijk gedrag genoeg voorkomt binnen die kringen en het zou me zeer sterk lijken als Melania dat ook niet gewoon keihard weet.
pi_178982653
New US Embassy building in Jerusalem unveiled

quote:
The new US Embassy will be inaugurated in Jerusalem next week, but construction works by American, Israeli firms will continue over next 6 years; move will initially be largely symbolic, as at first only ambassador will move to capital building.

While the new American Embassy in Jerusalem is expected to be inaugurated next week, the road to the diplomatic mission actually beginning operations is still a ways off.



The current move, then, is mostly symbolic, including a changing of a sign and the move of the ambassador and his secretary, and possibly a visit from US President Donald Trump, who decided on the move to begin with.

The capital's American consulate stretches across 6,000 square meters of actual construction, with rights to up to 25,000 square meters—rights that will be realized in full over the next six years to create the new embassy complex.

In honor of the impending move, fitting works were carried out on the existing structure, including interior changes in how spaces are organized and improving security measures in entrances and fences. According to the plan, a perimeter wall more than three meters high will be built and an escape route will be paved. A basement—which has thus far remained locked—will be put to use and an opulent, high-end chamber and office will be built for the ambassador. The construction of the wall is not a declaratory move, as until work on it is completed the mission will be an embassy in name alone. Moreover, even following the festive inauguration ceremony, the US ambassador will only be able to make limited use of the complex—using it for meetings and daily activities, but not residing there permanently. In the second phase, set to be carried out over the next three years, floors will be added to the structure as well as a new building that will house embassy employees coming in from Tel Aviv. At the same time, the embassy reached out to a Jerusalem realtor to help it locate properties for rent, in order to move various other units to the capital as well.

An embassy building on the ground of the nearby Diplomat Hotel will only be built in the future, explained architect Amir Mann of the Amir Mann / Ami Shinar Architects & Planners firm. Mann served as the head of the planning team for the consulate complex.


Embassy to be planned by American firm
Some 20 planning companies and two New York firms were hired to map out the project. The American State Department usually employs selected American firms, but deviated from the norm by hiring a local Israeli team, including an Israeli contractor to carry out the work.



Unlike the consulate building, it appears the embassy structure will be planned by an American team, possibly accompanied to some extent by Israelis.


A five-storey structure was originally planned to be built on the site—which stretches over some 25 dunam in the capital's Arnona neighborhood. The building was to include a 5,000 square meter floor for the consulate, with a four-storey structure above it to serve the remainder of the US government's activities in Jerusalem.


The plan was created and approved at a record time of 14 months. However, due to budgetary limitations, the additional floors over the consular structure have yet to be completed.

A road and a kilometer-long access route were completed, however, using American funds, to allow access directly to the complex with minimal traffic in the adjacent residential neighborhood. A car park for employees and visitors was built as well.


The embassy will not replace the existing Tel Aviv consulate, which will provide passport issues and renewals and US visa services, alongside other consular services.


The aforementioned services are also provided in the existing Jerusalem structure, which is not planned to meet the entire demand of people contacting the Tel Aviv mission.


The Diplomat Hotel, which serves as a residence for elderly olim, will be demolished. The embassy will then be built in its stead, while integrating existing structures and constructing new ones both above and below ground.


Israelis residing around the ambitious project are less than pleased. The embassy is located on the Seam Zone, and locals fear for their safety and complain that the works will be carried out at an accelerated pace against the orders of local planning and construction bylaws.

Their impact on the project will nevertheless be minimal, as the government has marked the project as one of national importance. Arnona residents still appealed to the High Court of Justice against a building permit exemption given to the wall surrounding the embassy.


In its reply to the petition, the state said, "A difficulty was discovered in the Jerusalem municipality building the fence, and talks are therefore ongoing among government ministries to agree on the identity of the body that will carry out the work."


As for the project's cost, President Trump has said he received a document citing a cost of one billion dollars, but assured the American public by claiming actual costs will run in the neighborhood of a quarter of a million dollars.


MKs incensed at being shut out of embassy opening
A number of MKs protested the fact that tickets for the inauguration event had run out, leaving them out of the proceedings once again, after their exclusion from the torch lighting ceremony this past Independence Day.



Several coalition MKs contacted the US Embassy's staff and were disappointed to learn they would not be invited due to constraints of space.

Apart from Prime Minister Benjamin Netanyahu, embassy officials said, only heads of parties will be invited to the grand opening, in addition to a very limited number of ministers and other officials.


"We're the worker bees who did all of the legwork for the embassy move," lamented one MK. "It's very disappointing to be shut out of the ceremony at the moment of truth."
Volgende week inauguratie, mogelijk zou Trump aanwezig zijn, wel in lijn met wanneer Amerika bekend gaat maken of ze doorgaan met de Iran-deal spannend dus.
  maandag 7 mei 2018 @ 07:27:31 #74
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_178982715
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 07:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Misschien dat niet iedereen zo'n fonds heeft met een marktwaarde van boven het miljoen maar ga er maar vanuit dat affaires, hoeren neuken, en ander moreel verwerpelijk gedrag genoeg voorkomt binnen die kringen en het zou me zeer sterk lijken als Melania dat ook niet gewoon keihard weet.
Misschien, ga er maar vanuit, me ... lijken.

Al die twijfeltaal in zo'n klein tekstje :'). Wanneer ga je in plaats van al die fantastische en ongegronde speculaties eens wat stevigere met feiten ondersteunde stukken schrijven?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 07:49:49 #75
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178982933
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 07:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Misschien dat niet iedereen zo'n fonds heeft met een marktwaarde van boven het miljoen maar ga er maar vanuit dat affaires, hoeren neuken, en ander moreel verwerpelijk gedrag genoeg voorkomt binnen die kringen en het zou me zeer sterk lijken als Melania dat ook niet gewoon keihard weet.
No shit, Sherlock. Natuurlijk gebeurt dat. Maar een rekening openen en je advocaat carte blanche geven op iedereen maar geld te geven lijkt me nou niet echt normaal. En ik weet zeker dat Melania dat niet leuk zal vinden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178982971
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 07:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

No shit, Sherlock. Natuurlijk gebeurt dat. Maar een rekening openen en je advocaat carte blanche geven op iedereen maar geld te geven lijkt me nou niet echt normaal. En ik weet zeker dat Melania dat niet leuk zal vinden.
In die wereld lijkt me dat wel degelijk normaal. Spijtig genoeg. Miljonairs en miljardairs die zelfs zo hun buitenechtelijke kinderen onderhouden. Deed onze eigen Prins Bernhard ook niet zoiets? Het zou me weinig verbazen. Moreel verwerpelijk gedrag maar binnen die kringen mogelijk niet eens zo uitzonderlijk te noemen. Als je denkt alles te kunnen maken uiteraard.
pi_178983014
Nou en.

Trump is een kamper met veel geld en Melania is een chique kwartjeshoer. Ze zijn voor elkaar gemaakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 08:09:24 #78
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178983125
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 07:59 schreef KoosVogels het volgende:
Nou en.

Trump is een kamper met veel geld en Melania is een chique kwartjeshoer. Ze zijn voor elkaar gemaakt.
Ik betwijfel dat Melania het leuk vindt dat haar man een slushfund heeft opgezet om het zwijgen van neukertjes te kopen . Het is nogal vernederend.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 7 mei 2018 @ 08:12:34 #79
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178983146
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:17 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik geef Giuliani nog een week.
Ongeveer een halve Mooch.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 7 mei 2018 @ 08:40:57 #80
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178983414
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 07:59 schreef KoosVogels het volgende:
Nou en.

Trump is een kamper met veel geld en Melania is een chique kwartjeshoer. Ze zijn voor elkaar gemaakt.
Perfecte beeldspraak.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 7 mei 2018 @ 08:41:47 #81
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178983426
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 08:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ongeveer een halve Mooch.
Is dit een nieuwe eenheid?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 7 mei 2018 @ 08:56:23 #82
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178983615
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:48 schreef Ulx het volgende:
Wat een lompe boerenlul is klootviool van een Trump toch ook. Weer braaf in de zak van de wapenfabrikanten.
Hij preekt hier voor eigen parochie. Niks vreemd aan. Ik vind het wel vreemd dat ze niet luisteren naar wat hij zegt, want hij was me daar een beetje aan het raaskallen. De retoriek was eigenlijk genoeg voor zijn publiek, ze slikken alles wat hij ze geeft. Waar heb ik dat toch meer gezien??
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178983679
https://www.washingtonpos(...)y.html?noredirect=on

Was dit stuk al gepost? Over het plotse cash vermogen van Trump.
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 09:04:26 #84
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178983716
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 08:41 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Is dit een nieuwe eenheid?
1 Mooch is 10 dagen werken voor Trump.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 7 mei 2018 @ 09:17:36 #85
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178983847
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:02 schreef Klaphark het volgende:
https://www.washingtonpos(...)y.html?noredirect=on

Was dit stuk al gepost? Over het plotse cash vermogen van Trump.
Als de Trump organisatie op gegeven moment ontmanteld wordt zullen ze op een beerput stuiten die zijn weerga niet kent.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 09:57:39 #86
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178984396
Dr. Oz is a quack. Now Trump’s appointing him to be a health adviser.

Een beetje onzin om de man een kwakzalver te noemen alleen maar omdat hij heeft gezegd dat 6 weken lang niet eten en per dag 50cc water met karnemelk drinken beter werkt tegen een gebroken been dan wat de gipsdealers van Big Pharma je willen laten geloven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 7 mei 2018 @ 10:14:12 #87
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178984596
Hoe denkt hij over vaccins? Trump dacht dat je daar autisme van krijgt... want natuurlijk... het is Trump. :')

https://mobile.twitter.co(...)s/449525268529815552
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 10:15:25 #88
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178984618
Hij is geen voorstander van vaccins.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 10:21:52 #89
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178984766
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 7 mei 2018 @ 10:51:50 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_178985224
http://thehill.com/homene(...)otes-to-presidential

Popular vote komt er hopelijk aan, nog 171 votes nodig o m tot de 270 te komen ... maar dan hebben ze wel wat swing states nodig (Texas of Florida zou wel helpen)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 7 mei 2018 @ 10:52:48 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_178985237
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 10:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe denkt hij over vaccins? Trump dacht dat je daar autisme van krijgt... want natuurlijk... het is Trump. :')

https://mobile.twitter.co(...)s/449525268529815552
ik las het, wel typisch dat die alt-rechts wappies de grootste conspiracy nutjobs zijn, op zich wel te verklaren, emotion over facts
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 11:06:24 #92
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178985431
MichaelAvenatti twitterde op zondag 06-05-2018 om 19:55:45 Listen up: Not all cases are the same nor is the winning strategy. Here, the constant media/PR pressure has forced Trump, Cohen, et al. to make a series of huge errors and to make damaging admissions helpful to our case. This was not by accident. And we’re not changing. #basta reageer retweet
Om Nintex eens te citeren:

quote:
TROLLMEISTER!!!!!! :7
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178985448
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 11:06 schreef Ulx het volgende:
MichaelAvenatti twitterde op zondag 06-05-2018 om 19:55:45 Listen up: Not all cases are the same nor is the winning strategy. Here, the constant media/PR pressure has forced Trump, Cohen, et al. to make a series of huge errors and to make damaging admissions helpful to our case. This was not by accident. And we’re not changing. #basta reageer retweet
Om Nintex eens te citeren:

[..]

Je vergeet nontex' smiley: :7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 11:08:23 #94
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178985473
Fixed
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 11:11:07 #95
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178985523
MichaelAvenatti twitterde op zaterdag 05-05-2018 om 07:51:15 “The payment was made to resolve a personal and false allegation in order to protect the president’s family,” Giuliani said in a statement released Friday. “It would have been done in any event, whether he was a candidate or not.” Really? Let's test this most recent claim... reageer retweet
MichaelAvenatti twitterde op zaterdag 05-05-2018 om 07:51:17 For over 9 yrs after the end of the affair - 2007, 08, 09, 10, 11 (In Touch), 12, 13, 14, 15, and 16 (Jan-Sept) - Mr. Trump had a family. And yet no payment was ever made to "protect them." Then, two weeks before the election, the payment was suddenly made. #WeAreNotStupid #basta reageer retweet
Spot on.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 11:52:33 #96
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178986364
If Trump wants to end Stormy Daniels scandal, he should follow her advice, or tell the truth

quote:
And just like Trump on SNL, Trump in the real world desperately wants to end the Daniels scandal -- and quick. Trump's frustration was palpable Friday when a reporter asked why he had changed his story about Stormy. An annoyed Trump retorted: "I'm not changing any stories. All I'm telling you is that this country is right now running so smooth. And to be bringing up that kind of crap, and to be bringing up witch hunts all the time — that's all you want to talk about."

If Trump wants to end questions about this "crap," as he put it, he has two options. He must truthfully and fully answer all the questions about this scandal including those about his "changing stories" (which need to be called "lies"). Anything less will cause the media and the American people to ask even more questions.

Or Trump can agree to the offer Daniels made to SNL's Trump and resign. It's his call.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 7 mei 2018 @ 11:55:52 #97
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178986439
quote:
Vraag me wel af wat Avenatti denkt te hebben waardoor Trump zijn ontslag kan indienen. Het lijkt me nogal grootspraak... De wereld zou imploderen als er een pee-pee-tape is waarbij hij toekijkt hij zij eea onderpist ofzo :P
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 12:04:39 #98
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178986637
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 11:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Vraag me wel af wat Avenatti denkt te hebben waardoor Trump zijn ontslag kan indienen. Het lijkt me nogal grootspraak... De wereld zou imploderen als er een pee-pee-tape is waarbij hij toekijkt hij zij eea onderpist ofzo :P
Gedoe met campagnegelden. Boven 25k is het een misdrijf. Het bedrag aan Stormy was veel hoger. Aangezien Giuliani doodleuk toeggaf dat Trump wist van de betalingen heeft hij wel een uitdaging. Als Trump in een zaak moet getuigen zoals Avenatti wil, gaat dat geheid mis voor Trump.


RepAdamSchiff twitterde op zondag 06-05-2018 om 17:26:24 While President Trump can't be charged with lying to the American people, his false statements about hush money payments can be used as evidence that the President knew he was violating campaign finance laws. False statements are often powerful proof of a consciousness of guilt. https://t.co/zlflggKPU3 reageer retweet


[ Bericht 21% gewijzigd door Ulx op 07-05-2018 12:23:31 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 7 mei 2018 @ 12:14:55 #99
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178986836
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 12:17:47 #100
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178986883
Top Republican tells Trump to remain in nuclear deal with Iran

quote:
A top Republican on Sunday said it would be a mistake for President Donald Trump to abandon the Iran nuclear deal because it would diminish Washington’s leverage over Tehran.

Rep. Mac Thornberry, R-Texas, chairman of the House Armed Services Committee, told 'Fox News Sunday' that he “would counsel against” Trump scrapping the nuclear deal.

Though he opposed the deal in 2015, when it was signed into law by President Obama, he said now is not the time to walk away from the agreement.

He said he thought it was a bad deal.

“Iran got most of the benefit upfront with relief of sanctions and a plane load of cash that President Obama sent over there. So we've lost a lot of our leverage,” he said. “But the key question is: OK, now we are where we are. What happens next if the U.S. pulls out? Does Iran kick those inspectors out so that we lose what visibility we have there?”

He added that “you need to have a clearer idea about next steps if we are going to pull out, and especially given the larger context of Iran's aggressive activities in the Middle East.”
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 7 mei 2018 @ 12:41:32 #101
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_178987187
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Gedoe met campagnegelden. Boven 25k is het een misdrijf. Het bedrag aan Stormy was veel hoger. Aangezien Giuliani doodleuk toeggaf dat Trump wist van de betalingen heeft hij wel een uitdaging. Als Trump in een zaak moet getuigen zoals Avenatti wil, gaat dat geheid mis voor Trump.

RepAdamSchiff twitterde op zondag 06-05-2018 om 17:26:24 While President Trump can't be charged with lying to the American people, his false statements about hush money payments can be used as evidence that the President knew he was violating campaign finance laws. False statements are often powerful proof of a consciousness of guilt. https://t.co/zlflggKPU3 reageer retweet
Probleem is dat je Trump niet kunt beschuldigen van een misdaad zolang hij in office is volgens de Amerikaanse grondwet. Dat kan pas na zijn termijn. En als hij in 2020 weer wint pas in januari 2025. Dat hebben een aantal grondwet deskundigen al haarfijn uitgelegd op FOX News.
pi_178987199
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:41 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Probleem is dat je Trump niet kunt beschuldigen van een misdaad zolang hij in office is volgens de Amerikaanse grondwet. Dat kan pas na zijn termijn. En als hij in 2020 weer wint pas in januari 2025. Dat hebben een aantal grondwet deskundigen al haarfijn uitgelegd op FOX News.
Dan heb je niet helemaal goed opgelet, ben ik bang.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 7 mei 2018 @ 12:43:23 #103
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_178987214
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan heb je niet helemaal goed opgelet, ben ik bang.
Maak je daarover maar niet druk. Trump is veilig. Zelfs voor Mueller.
pi_178987254
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:43 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Maak je daarover maar niet druk. Trump is veilig. Zelfs voor Mueller.
Dan kan jij me vast uitleggen waarom Bill Clinton een impeachmentprocedure aan zijn broek kreeg terwijl hij president was, en waarom dit bij Trump niet zou kunnen gebeuren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 7 mei 2018 @ 12:49:48 #105
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178987333
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan kan jij me vast uitleggen waarom Bill Clinton een impeachmentprocedure aan zijn broek kreeg terwijl hij president was, en waarom dit bij Trump niet zou kunnen gebeuren.
Vermoedelijk heeft hij het over strafrechtelijke vervolging... wat men wel lang dacht dat het niet kon is dat toch niet zo duidelijk. Ken Starr heeft destijds bij Clinton er een 56 pagina tellende memo over geschreven waarin uiteengezet wordt dat het wel zou kunnen al is het er in de zaak bij Clinton nooit van gekomen.

Zie bv. https://www.nytimes.com/2(...)neth-starr-memo.html
  maandag 7 mei 2018 @ 12:50:25 #106
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_178987354
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan kan jij me vast uitleggen waarom Bill Clinton een impeachmentprocedure aan zijn broek kreeg terwijl hij president was, en waarom dit bij Trump niet zou kunnen gebeuren.
Impeachment kan wel. Dat is iets anders dan de president via civiele rechtbank crimineel aanklagen. Het congres kan inderdaad een president afzetten. Is wel een 2/3 meerderheid nodig. In HvA en Senaat. Bij Clinton stemde alleen HvA voor impeachment, de senaat niet. Dus Clinton bleef president. Al Gore is nooit president geweest.
  maandag 7 mei 2018 @ 12:56:25 #107
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178987484
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan kan jij me vast uitleggen waarom Bill Clinton een impeachmentprocedure aan zijn broek kreeg terwijl hij president was, en waarom dit bij Trump niet zou kunnen gebeuren.
Met DIT congres? Dat kun je tot na de tussentijdse verkiezingen in november wel vergeten. En dan duurt het nog een hele lange tijd voor die procedure is "afgewerkt". Ik denk dat Mueller zich tussen nu en november enigszins op de vlakte gaat houden. Stormy Daniels zal daartegen nog even doorwaaien en Trump tot het uiterste tergen. Zolang hij zich druk maakt om deze zaak, heeft hij minder tijd om nog meer schade aan te richten dan hij nu al heeft veroorzaakt. Impeachment is vooralsnog niet aan de orde.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178987495
quote:
Dat zijn wel aardig smerige streken ja. En dat door mensen die klagen over "WITCH HUNTS".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 7 mei 2018 @ 12:59:30 #109
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178987534
quote:
13s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat zijn wel aardig smerige streken ja. En dat door mensen die klagen over "WITCH HUNTS".
Saillant detail is dat dit bedrijf ook door Weinstein werd gebruik om actrices tot zwijgen te dwingen.
  maandag 7 mei 2018 @ 13:00:39 #110
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_178987545
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:56 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Met DIT congres? Dat kun je tot na de tussentijdse verkiezingen in november wel vergeten. En dan duurt het nog een hele lange tijd voor die procedure is "afgewerkt". Ik denk dat Mueller zich tussen nu en november enigszins op de vlakte gaat houden. Stormy Daniels zal daartegen nog even doorwaaien en Trump tot het uiterste tergen. Zolang hij zich druk maakt om deze zaak, heeft hij minder tijd om nog meer schade aan te richten dan hij nu al heeft veroorzaakt. Impeachment is vooralsnog niet aan de orde.
Die Stormy Daniels case is vrij eenvoudig op te lossen. Trump hoeft alleen maar even Cohen te laten vallen. Ik heb eerder de indruk dat Trump die zaak laat bestaan, zodat de linkse zenders CNN, MSNBC en ABC en zo daar lekker over doorzeuren. Het Amerikaanse volk vertrouwt die zenders toch al nauwelijks. Het contrast met hoe de vrouwen die Clinton heeft aangerand is schrijnend en dat hebben de Amerikanen heel goed door. Als de DNC niet met een fatsoenlijk programma komt in 2020 en een excellente kandidaat wint Trump gewoon in 2020 weer. It's the economy stupid
  maandag 7 mei 2018 @ 13:02:41 #111
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178987579
realDonaldTrump twitterde op maandag 07-05-2018 om 12:53:49 To the great people of West Virginia we have, together, a really great chance to keep making a big difference. Problem is, Don Blankenship, currently running for Senate, can’t win the General Election in your State...No way! Remember Alabama. Vote Rep. Jenkins or A.G. Morrisey! reageer retweet
  maandag 7 mei 2018 @ 13:07:30 #112
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_178987632
Als de zwarte steun voor Trump blijft groeien wordt het nog een makkie in 2020

https://www.usatoday.com/(...)act-check/581913002/
pi_178987643
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 12:50 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Impeachment kan wel. Dat is iets anders dan de president via civiele rechtbank crimineel aanklagen. Het congres kan inderdaad een president afzetten. Is wel een 2/3 meerderheid nodig. In HvA en Senaat. Bij Clinton stemde alleen HvA voor impeachment, de senaat niet. Dus Clinton bleef president. Al Gore is nooit president geweest.
Dat klopt, maar dat maakt hem dus nog niet veilig. Zeker als het misdaden betreft die voor zijn presidentschap hebben plaatsgevonden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 7 mei 2018 @ 13:10:15 #114
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_178987678
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2018 13:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat maakt hem dus nog niet veilig. Zeker als het misdaden betreft die voor zijn presidentschap hebben plaatsgevonden.
Misdaden tijdens zijn presidentschap worden door het congres behandeld. Misdaden voor zijn ambt na zijn vertrek.
pi_178987819
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 13:00 schreef Trumpinator het volgende:
Het Amerikaanse volk vertrouwt die zenders toch al nauwelijks.
Ik heb me niet echt suf lopen zoeken, dit wat het eerste lijstje waar ik tegenaan liep (t/m NYTimes dus echt wel meer dan "nauwelijks" en in ieder geval wél duidelijk meer dan Trump & Witte Huis)
quote:
Net credibility rating[1] (July 2017; Newsweek):

PBS 41%
Wall Street Journal 37%
ABC 35%
CBS 35%
NBC 32%
Washington Post 27%
(Your Member of Congress) 27%
New York Times 27%
MSNBC 20%
Fox News 18%
CNN 17%
White House 15%
Donald Trump 0%
http://www.newsweek.com/a(...)rump-way-less-635426

[1] subtracts the percentage of voters who responded not credible from the percentage of those who responded credible
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 13:19:28 #116
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178987827
realDonaldTrump twitterde op maandag 07-05-2018 om 13:04:47 My highly respected nominee for CIA Director, Gina Haspel, has come under fire because she was too tough on Terrorists. Think of that, in these very dangerous times, we have the most qualified person, a woman, who Democrats want OUT because she is too tough on terror. Win Gina! reageer retweet
Robert Mueller zou ook waterboarding moeten mogen gebruiken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178987872
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 13:18 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

Ik heb me niet echt suf lopen zoeken, dit wat het eerste lijstje waar ik tegenaan liep (t/m NYTimes echt wel iets meer dan "nauwelijks" en in ieder geval wél duidelijk meer dan Trump & Witte Huis)

[..]

Bladen als de NYT en WaPo doen het ook beter dan ooit tevoren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178987914
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 13:07 schreef Trumpinator het volgende:
Als de zwarte steun voor Trump blijft groeien wordt het nog een makkie in 2020
Dat hebben we hier al eens uitgemolken: POL / [AMV] Amerikaanse politiek #499 Guiltiany?
quote:
"Kanye West must have some power because you probably saw I doubled my African American poll numbers," Trump said. "We went from 11 to 22 in one week. Thank you, Kanye. Thank you. When I saw the number, I said, 'That must be a mistake. How can that have happened?' Even the pollsters thought that must be a mistake."

Trump's getting quite a bit mixed up here. Let's review:
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 13:28:44 #119
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178987977
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178988024
deze is ook wel moo, hoewel iets ouderi:
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 13:45:28 #121
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178988248
realDonaldTrump twitterde op maandag 07-05-2018 om 13:27:34 The Russia Witch Hunt is rapidly losing credibility. House Intelligence Committee found No Collusion, Coordination or anything else with Russia. So now the Probe says OK, what else is there? How about Obstruction for a made up, phony crime.There is no O, it’s called Fighting Back reageer retweet
Paniek! Peeuw!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 13:47:08 #122
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178988274
realDonaldTrump twitterde op maandag 07-05-2018 om 13:39:53 The 13 Angry Democrats in charge of the Russian Witch Hunt are starting to find out that there is a Court System in place that actually protects people from injustice...and just wait ‘till the Courts get to see your unrevealed Conflicts of Interest! reageer retweet
WTF? Gaat hij nu gewoon dreigen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 7 mei 2018 @ 13:59:49 #123
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178988478
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 13:00 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Die Stormy Daniels case is vrij eenvoudig op te lossen. Trump hoeft alleen maar even Cohen te laten vallen. Ik heb eerder de indruk dat Trump die zaak laat bestaan, zodat de linkse zenders CNN, MSNBC en ABC en zo daar lekker over doorzeuren. Het Amerikaanse volk vertrouwt die zenders toch al nauwelijks.
Omdat Trump die zenders niet leuk vindt? Integendeel, de Amerikanen beginnen nu eindelijk te beseffen dat Fox News alleen Entertainment biedt, maar GEEN echt Nieuws. Ondanks de massaalheid waarmee Fox ze zenderpakketten overweldigen bieden ze verrassend weinig echt onafhankelijk nieuws, alles is gebaseerd op effect, niet op informatie. Nu Giuliani zijn waffel voorbijgepraat heeft op FOX News en er nu probeert zijn keutel in te trekken en de schade te verzachten denken steeds meer amerikanen dat "die andere omroepen het misschien wel bij het rechte eind hebben"
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 14:02:31 #124
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178988514
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 13:00 schreef Trumpinator het volgende:
Trump hoeft alleen maar even Cohen te laten vallen.
Daar is het nu te laat voor.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178988606
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 13:59 schreef klappernootopreis het volgende:
de Amerikanen beginnen nu eindelijk te beseffen dat Fox News alleen Entertainment biedt, maar GEEN echt Nieuws.
Deze blijft mooi: "Opdracht: Geef voorbeelden van fantasie en werkelijkheid"

pi_178988705
Het zou me ook niet verbazen als Trump deze zaak expres laat voortsudderen, hij weet dat ze hem niks kunnen maken, zijn achterban vindt de media hypocriet.
  maandag 7 mei 2018 @ 14:16:29 #127
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178988725
quote:
11s.gif Op maandag 7 mei 2018 13:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
realDonaldTrump twitterde op maandag 07-05-2018 om 12:53:49 To the great people of West Virginia we have, together, a really great chance to keep making a big difference. Problem is, Don Blankenship, currently running for Senate, can’t win the General Election in your State...No way! Remember Alabama. Vote Rep. Jenkins or A.G. Morrisey! reageer retweet
Mooi, Trump spreekt zich uit tegen een kandidaat. Hopelijk wint ook die weer, à la Moore. Hup Blankenship!
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 14:30:00 #128
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178989027
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 14:15 schreef Slaro het volgende:
Het zou me ook niet verbazen als Trump deze zaak expres laat voortsudderen, hij weet dat ze hem niks kunnen maken, zijn achterban vindt de media hypocriet.
Het kan hem zijn huwelijk kosten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178989079
De vraag is hoever Trump luistert naar rede of naar geld.
Als alle westerse mogendheden langskomen om op hem in te praten, maar trump krijgt een aanbod voor een Trump tower in tel aviv en pjong yang. Dan is mij totaal duidelijk waarom hij naar israel en NK luistert. Je kan hem dan een idioot noemen omdat hij niet over consequenties nadenkt, ik vrees dat hij alleen aan geld en zijn eigen merk denkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door thesiren.nl op 07-05-2018 14:37:40 ]
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 14:35:12 #130
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178989150
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 14:32 schreef thesiren.nl het volgende:
De vraag is hoever Trump luisterd naar rede of naar geld.
Als alle westerse mogendheden langskomen om op hem in te praten, maar trump krijgt een aanbod voor een Trump tower in tel aviv en pjong yang. Dan is mij totaal duidelijk waarom hij naar israel en NK luisterd. Je kan hem dan een idioot noemen omdat hij niet over consequenties nadenkt, ik vrees dat hij alleen aan geld en zijn eigen merk denkt.
Klopt. Hij runt de VS als een eigen bedrijf en uiteraard moet je daar goed aan verdienen. Dat doet hij ergens wel aardig, maar het merk Trump waswel sterker voor hij president werd. Misschien kan de overheid hem daarvoor een paar miljard schadevergoeding geven. Zie het als een bonus voor de CEO.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178989419
D
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 14:35 schreef Ulx het volgende:

[..]

Klopt. Hij runt de VS als een eigen bedrijf en uiteraard moet je daar goed aan verdienen. Dat doet hij ergens wel aardig, maar het merk Trump waswel sterker voor hij president werd. Misschien kan de overheid hem daarvoor een paar miljard schadevergoeding geven. Zie het als een bonus voor de CEO.
Je kan het ook zien als het toppunt van een corrupte klootzak die het failliet van de democratie en diplomatiek bevestigt. En daarbij alle bondgenoten recht tegenover hem schaart.
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 14:43:43 #132
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178989441
Dat kan inderdaad ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 15:24:43 #133
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178990830
SethAbramson twitterde op maandag 07-05-2018 om 15:23:30 Trump is so TERRIFIED of the Russia investigation that the tweet below came RIGHT AFTER—per Giuliani—Trump "made a deal" with his legal team to "stay focused on North Korea, Iran, and China, [while the legal team] stays focused on the [Russia] case."That "deal" lasted ONE HOUR. https://t.co/CY3OKPjv8o reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 7 mei 2018 @ 15:36:56 #134
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178991218
Hij blijft ook maar doorgaan :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 7 mei 2018 @ 15:43:17 #135
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178991436
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:36 schreef Szura het volgende:
Hij blijft ook maar doorgaan :')
Nog maar *hopelijk* 2.5 jaar van deze ongein.
pi_178991468
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 14:16 schreef Szura het volgende:

[..]

Mooi, Trump spreekt zich uit tegen een kandidaat. Hopelijk wint ook die weer, à la Moore. Hup Blankenship!
Zie ook het Trouw-artikel dat ik hier gisteren postte. Een Democratische superPAC ondersteunt Blankenship actief omdat hen dat de zwakste kandidaat lijkt. Vooralsnog lijkt Blankenship het ruim af te leggen, maar je weet het nooit met die primary polls. Voordeel voor hem is wel dat hij niet tegen één andere kandidaat, maar tegen twee andere kandidaten strijdt die ook nog hoofdzakelijk met elkaar bezig zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 15:48:20 #137
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178991595
realDonaldTrump twitterde op maandag 07-05-2018 om 15:29:49 Lisa Page, who may hold the record for the most Emails in the shortest period of time (to her Lover, Peter S), and attorney Baker, are out at the FBI as part of the Probers getting caught? Why is Peter S still there? What a total mess. Our Country has to get back to Business! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op maandag 07-05-2018 om 15:35:32 Is this Phony Witch Hunt going to go on even longer so it wrongfully impacts the Mid-Term Elections, which is what the Democrats always intended? Republicans better get tough and smart before it is too late! reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op maandag 07-05-2018 om 15:45:18 Trump has sent four tweets this morning attacking the Mueller probe and/or the FBI. And it’s not even 10AM yet. reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 7 mei 2018 @ 15:51:50 #138
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178991700
Artikeltje met een voorbeschouwing voor de primaries van morgen, in Indiana, North Carolina, Ohio en West Virginia: https://fivethirtyeight.c(...)primary-day-of-2018/
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 15:57:36 #139
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178991880
RepDonBeyer twitterde op maandag 07-05-2018 om 14:04:10 Getting competent lawyers to represent you has been a challenge, but there must be someone who can explain to you what “obstruction of justice” means.You don’t get to suspend the rule of law or shut down investigations into your potential crimes. You are not a king. https://t.co/dr9Xsjb5AH reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 16:07:16 #140
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178992131
Schandalig! Dit is toch ook vrijheid van meningsuiting?

California School Mural Depicts Aztec Warrior Holding Trump’s Severed Head, Heart

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 16:25:17 #141
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178992717
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 7 mei 2018 @ 16:35:06 #142
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178992986
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 14:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het kan hem zijn huwelijk kosten.
Boeit hem niet, hij importeert zo weer een oostblokbruidje.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 7 mei 2018 @ 16:36:44 #143
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178993020
quote:
Gekoppeld aan de Clinton emails?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 16:39:29 #144
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178993084
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 16:36 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Gekoppeld aan de Clinton emails?
Nee, die waren classified.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178995028
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 14:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het kan hem zijn huwelijk kosten.
Die Oostblokgolddigger weet ook wel dat d'r man vreemgaat wanneer ie daar de kans voor krijgt. Kijk naar zijn voorgaande huwelijken. Zodra Barron oud genoeg is smeert ze 'm direct.
pi_178995154
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nog maar *hopelijk* 2.5 jaar van deze ongein.
Ik geloof echt dat Amerikanen zo stom zijn om 'm te herkiezen.
pi_178995492
Of er is geen tegenkandidaat omdat niemand bereid is Trumps rotzooi op te ruimen (net zoals Obama constant lik op stuk kreeg omdat hij niet binnen een paar uur de zooi van George Jr. had opgeruimd... ik kan me voorstellen dat niemand daar trek in heeft).

Hij krijgt er wél een Congres met 2/3 Dems & Indies bij om hem op de goede weg te houden natuurlijk. ;)
pi_178995552
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 18:40 schreef brokjespoes het volgende:
Of er is geen tegenkandidaat omdat niemand bereid is Trumps rotzooi op te ruimen (net zoals Obama constant lik op stuk kreeg omdat hij niet binnen een paar uur de zooi van George Jr. had opgeruimd... ik kan me voorstellen dat niemand daar trek in heeft).

Hij krijgt er wél een Congres met 2/3 Dems & Indies bij om hem op de goede weg te houden natuurlijk. ;)
Ik hoop eigenlijk dat tegen die tijd de situatie zo onhoudbaar is geworden door de vele schandalen dat ze 'm wel moeten afzetten. We hebben lang nog niet alles gezien. Telkens als je denkt dat het niet erger kan, verrast ie ons weer.

Zou me niks verbazen als ie dat hele gesprek met Kim Jong Un ook opblaast, om maar niet aan te tafel te hoeven schuiven.
pi_178995710
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 18:40 schreef brokjespoes het volgende:
Of er is geen tegenkandidaat omdat niemand bereid is Trumps rotzooi op te ruimen (net zoals Obama constant lik op stuk kreeg omdat hij niet binnen een paar uur de zooi van George Jr. had opgeruimd... ik kan me voorstellen dat niemand daar trek in heeft).

Hij krijgt er wél een Congres met 2/3 Dems & Indies bij om hem op de goede weg te houden natuurlijk. ;)
Geen tegenkandidaat? Wat een kolder. Dat is nog nooit gebeurd bij de presidentsverkiezingen.
pi_178995780
Trump gaat voor zijn herverkiezing (of misschien dat zelfs niet) en verliest waarschijnlijk van de democratische kandidaat. Vergeet niet dat de marge waarmee hij won maar enkele tienduizenden stemmen is, en dat de steun voor Trump sindsdien alleen maar is gedaald.

Het zou me ook niet verbazen als Trump zichzelf niet verkiesbaar stelt, a) omdat hij dan al is afgetreden of b) omdat hij het zelf niet meer wil of c) omdat hij het fysiek niet aan kan of d) omdat hij verslagen wordt door een andere Republikeinse kandidaat bij de primaries.
pi_178996003
Een serieuze tegenkandidaat in de Republikeinse primaries lijkt me ook niet erg waarschijnlijk. Bij de Republikeinse achterban is Trump ook juist nog wel aardig populair.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178996024
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 19:00 schreef Monolith het volgende:
Een serieuze tegenkandidaat in de Republikeinse primaries lijkt me ook niet erg waarschijnlijk. Bij de Republikeinse achterban is Trump ook juist nog wel aardig populair.
Eens hoor. Hoewel het wel zou kunnen dat de band tussen president en partij nog klappen gaat oplopen de komende jaren, zo onvoorspelbaar als Trump is.

Maar goed, alsnog is dat waarschijnlijker dan dat Trump herkozen wordt bij gebrek aan een tegenkandidaat, dat is echt volstrekt onmogelijk. En ik denk dat Trump sowieso kansloos is bij zijn herverkiezing maar dat zeg ik met minder zekerheid.
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 19:04:59 #153
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178996098
Het hangt van November af.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178996280
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 19:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eens hoor. Hoewel het wel zou kunnen dat de band tussen president en partij nog klappen gaat oplopen de komende jaren, zo onvoorspelbaar als Trump is.

Maar goed, alsnog is dat waarschijnlijker dan dat Trump herkozen wordt bij gebrek aan een tegenkandidaat, dat is echt volstrekt onmogelijk. En ik denk dat Trump sowieso kansloos is bij zijn herverkiezing maar dat zeg ik met minder zekerheid.
Nee, dat is een vrij onnozele voorspelling inderdaad. :P
Maar eerst maar eens zien wat de midterms ons gaan brengen. Wordt hoog tijd voor de Democraten om wat aan de Republikeinse drie-eenheid te doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Games maandag 7 mei 2018 @ 19:18:20 #155
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_178996394
Ik vind het dan ook zo'n onzin als nevertrump-conservatieven sputteren van "dit is niet de partij waar wij voor staan". Het overgrote deel van de achterban wil hem en congres knikt braaf met hem mee.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_178996527
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 18:48 schreef Tchock het volgende:
Geen tegenkandidaat? Wat een kolder.
Maar toch een aanmerkelijk kleinere kolder dan de huidige invulling van het presidentsschap ...ja toch? ;)

(Eenzelfde mate van "kolder" werd mij trouwens aangewreven toen ik in 2004 in de tijd dat ik in Illinois zat, zei dat Obama -die net tot senator was verkozen- best nog wel eens presidentieel materiaal zou kunnen blijken te hebben. Nou, je weet hoe dát is afgelopen. :P )

Iedere kandidaat van welkepartijdanook zal zich afvragen "Wil ik Trumps rotzooi opruimen (wat misschien wel een hele generatie gaat kosten, dus wat kun je in een paar jaar bereiken?), of wacht ik nog (minstens) 4 jaar?" Stel je eens voor dat iedere reële kandidaat er straks zo over denkt...

[ Bericht 4% gewijzigd door brokjespoes op 07-05-2018 19:34:40 ]
  maandag 7 mei 2018 @ 19:41:11 #157
56724 Wombcat
rent wiel
pi_178996870
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 19:25 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

Maar toch een aanmerkelijk kleinere kolder dan de huidige invulling van het presidentsschap ...ja toch? ;)

(Eenzelfde mate van "kolder" werd mij trouwens aangewreven toen ik in 2004 in de tijd dat ik in Illinois zat, zei dat Obama -die net tot senator was verkozen- best nog wel eens presidentieel materiaal zou kunnen blijken te hebben. Nou, je weet hoe dát is afgelopen. :P )

Iedere kandidaat van welkepartijdanook zal zich afvragen "Wil ik Trumps rotzooi opruimen (wat misschien wel een hele generatie gaat kosten, dus wat kun je in een paar jaar bereiken?), of wacht ik nog (minstens) 4 jaar?" Stel je eens voor dat iedere reële kandidaat er straks zo over denkt...
Dan krijg je twee debielen als keus voorgeschoteld.
En dan heb je nog de Green Party, maar die hebben natuurlijk niet echt een kans.
in a crowd you lose humanity
pi_178997028
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 19:18 schreef Puddington het volgende:
Ik vind het dan ook zo'n onzin als nevertrump-conservatieven sputteren van "dit is niet de partij waar wij voor staan". Het overgrote deel van de achterban wil hem en congres knikt braaf met hem mee.
Ik vind het eigenlijk getuigen van principes. Jammer dat veel van die neverTrump-lui uiteindelijk gewoon zijn plannen steunen.
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 19:55:33 #159
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178997190
Oliver North wordt de nieuwe baas van de NRA.

Benieuwd of Trump iemand die wapens leverde aan Iran zal feliciteren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178997238
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 18:50 schreef Tchock het volgende:
Trump gaat voor zijn herverkiezing (of misschien dat zelfs niet) en verliest waarschijnlijk van de democratische kandidaat. Vergeet niet dat de marge waarmee hij won maar enkele tienduizenden stemmen is, en dat de steun voor Trump sindsdien alleen maar is gedaald.

Het zou me ook niet verbazen als Trump zichzelf niet verkiesbaar stelt, a) omdat hij dan al is afgetreden of b) omdat hij het zelf niet meer wil of c) omdat hij het fysiek niet aan kan of d) omdat hij verslagen wordt door een andere Republikeinse kandidaat bij de primaries.
Je onderschat het Kanye effect en de huidige economische groei.
  Overall beste user 2022 maandag 7 mei 2018 @ 20:06:58 #161
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178997418
https://amp.businessinsid(...)tter_impression=true


Er is nog weinig te merken van de groei voor de Average Joe.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178997551
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 19:25 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

Maar toch een aanmerkelijk kleinere kolder dan de huidige invulling van het presidentsschap ...ja toch? ;)
Nee, sorry. Er zijn áltijd tegenkandidaten voor het presidentschap. Sterker nog, er hebben zich al drie officieel aangemeld. Daar komt vanzelfsprekend nog een Democratische kandidaat bij.

De kans dat Trump wordt herkozen is niet nul. Dat hij wordt herkozen bij afwezigheid van een tegenkandidaat wel.
  maandag 7 mei 2018 @ 20:28:49 #163
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178997952
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 19:55 schreef Ulx het volgende:
Oliver North wordt de nieuwe baas van de NRA.

Benieuwd of Trump iemand die wapens leverde aan Iran zal feliciteren.


Great.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 7 mei 2018 @ 20:29:24 #164
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178997962
En weeral een bejaarde van 75. Amerikanen zijn wel echt gerontofielen als het gaat om politieke functies zeg.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178998363
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 19:00 schreef Monolith het volgende:
Een serieuze tegenkandidaat in de Republikeinse primaries lijkt me ook niet erg waarschijnlijk. Bij de Republikeinse achterban is Trump ook juist nog wel aardig populair.
Ik ook niet. Bij de primaries zie je eerder het tegenovergestelde: de kandidaten buitelen over elkaar heen om als meest pro-Trump gezien te worden. Als Trump's positie als leider van de Republikeinse partij serieus gevaar liep zou je veel meer kritische kandidaten verwachten.
pi_178998601
quote:
I will be announcing my decision on the Iran Deal tomorrow from the White House at 2:00pm.
https://twitter.com/realD(...)562242124865536?s=19
Nou, ik zit op het puntje van mijn stoel. :')
pi_178998718
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:49 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Nou, ik zit op het puntje van mijn stoel. :')
Ik hoop dat ik verrast word morgen.
  maandag 7 mei 2018 @ 20:52:48 #168
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178998730
Waarom altijd van die spelletjes die hij er van maakt ... aandachtshoer.
  maandag 7 mei 2018 @ 20:56:18 #169
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178998827
Fuck de onbetrouwbare Trump. Hopelijk handhaven Iran en de andere partners hun afspraken gewoon.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_178999136
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:56 schreef Szura het volgende:
Fuck de onbetrouwbare Trump. Hopelijk handhaven Iran en de andere partners hun afspraken gewoon.
Hopelijk kegelt Trump het regime omver

Er zijn al overal protesten.
https://www.wsj.com/articles/labor-strikes-and-worker-protests-erupt-across-iran-this-is-slavery-1525626832

Een seculier, open, vrij en democratisch Iran zou veel beter zijn.
pi_178999162
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:56 schreef Szura het volgende:
Fuck de onbetrouwbare Trump. Hopelijk handhaven Iran en de andere partners hun afspraken gewoon.
Die kans lijkt me erg klein helaas. Als Trump aankondigt de sancties weer in te laten gaan wordt Iran sowieso getroffen en zal het weinig motivatie hebben om zich eenzijdig aan de afspraken te houden. De Europese partners kunnen de Amerikaanse sancties niet "compenseren".
pi_178999210
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:07 schreef Nintex het volgende:

[..]

Hopelijk kegelt Trump het regime omver

Er zijn al overal protesten.
https://www.wsj.com/articles/labor-strikes-and-worker-protests-erupt-across-iran-this-is-slavery-1525626832

Een seculier, open, vrij en democratisch Iran zou veel beter zijn.
Je bedoelt zoals Iran was voordat de VS en het VK de democratische regering afzetten wat leidde tot de Islamitische revolutie?
  maandag 7 mei 2018 @ 21:11:51 #173
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178999260
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:07 schreef Nintex het volgende:

[..]

Hopelijk kegelt Trump het regime omver

Er zijn al overal protesten.
https://www.wsj.com/articles/labor-strikes-and-worker-protests-erupt-across-iran-this-is-slavery-1525626832

Een seculier, open, vrij en democratisch Iran zou veel beter zijn.
Ga weg, maffe regime change supporter. Jullie idioten, jij Nontex en datzelfde slag volk als McCain en Graham, leren ook niks van het verleden.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_178999298
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 19:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk getuigen van principes. Jammer dat veel van die neverTrump-lui uiteindelijk gewoon zijn plannen steunen.
Zoals McCain.

Trump is in ieder geval goed bezig om een mooie denkbeeldige muur tussen Europa en Amerika te bouwen. Volgens mij heeft die mafklapper ook geen flauw benul wat die deal met Iran precies inhoudt. Iran = moslims, dus bad!
pi_179000498
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:13 schreef FlipjeHolland het volgende:
Volgens mij heeft die mafklapper ook geen flauw benul wat die deal met Iran precies inhoudt. Iran = moslims, dus bad!
Wat zijn wij het eens vandaag. :D

En niet alleen moslims=bad, maar natuurlijk ook totstandgekomenonderobama=bad. En terwijl andere landen zich voorbereiden op een wereld even zónder de VS, stapt Donnie Doll-Hands uit het ene verdrag na het andere, terwijl hij duidelijk nergens verder is gekomen dan pagina 1 van de inhoudsopgave en ondertussen maar niet snapt waarom niemand met de pootjes omhoog ligt te huilen "Ach toe, Donald, ga toch niet weg, blijf alsjeblieft!"

Sorry Don, liever géén partner dan een onbetrouwbare partner waar we iedere 3 maanden onze adem moeten inhouden of het deze keer misschien wél een "nee" wordt.

Eigenlijk is het een beetje zoals met de Brexit... los van of je het jammer vindt of niet, *niemand* mist het eeuwige gepeeuw van de Britten die iedere keer op het laatste moment toch weer iets anders wilden "want anders stappen we er uit hoor!" :(

.
(Bytheway, nu ik je toch aan de lijn heb, Donald... ik weet dat de gevierde hondenschilder George W Jr tegenwoordig meer opheeft met de Obama's dan met jou, maar vraag George voor de aardigheid eens hoe hij het heeft opgelost toen geen enkel Amerikaans bedrijf vanwege hun gewenning aan "subbstandard" werken in staat bleek "volgens specificaties" de lenzen voor jullie spionagesatellieten te maken...)

[ Bericht 0% gewijzigd door brokjespoes op 07-05-2018 22:44:30 ]
pi_179001345
Wat moet je als de "bad guy with a gun" wordt gestopt door een "good guy without a gun"? Doen of je neus bloedt? Of klaarmaken voor een veldslag? :P

NRA Readies Its Base For Battle (HuffPo)
quote:
John Lott, the National Rifle Association’s favorite academic and gun researcher, had a question for the mostly older, white, male crowd seated in front of him.

How many of them had heard someone say that federal gun research has been stymied for years because of Congress? Or that the U.S. has a uniquely high rate of gun homicide compared to other nations? Or that guns make suicide easier? All those claims were lies, he said, told by gun control advocates and repeated by an unquestioning media intent on pushing an anti-gun agenda.

Over the weekend the NRA held its 147th annual convention, and Lott, whose highly discredited book More Guns, Less Crime, is considered the bible of the gun lobby, addressed a packed room inside the Kay Hutchison Convention Center here in downtown Dallas. For three days, gun rights enthusiasts gathered to peruse the newest firearms and gear, attend educational seminars such as “Refuse to be a victim: Crime prevention strategies,” and “14 factors impacting your shooting performance under duress,” and to simply have fun.

Many were also there to send a pointed political message: NRA, we support you.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179003272
And now for something completely different...

Texas Town Elects Gay Air Force Veteran Known For Wearing High Heels (HuffPo)
quote:
The old saying “everything is big in Texas,” now applies to inclusion ― at least in one border town. On Saturday, 62 percent of voters in Del Rio ― located about 110 miles west of San Antonio ― elected gay Air Force veteran Bruno “Ralphy” Lozano as its mayor.

The 35-year-old Lozano is both the town’s youngest mayor and first openly gay official. He previously served as a security law enforcement officer in the Air Force and then was an activist who worked to help clean up local waterways, according to OutInSA.com.

Although Texas is known for its conservative politics and Republicans dominate statewide offices, Lozano’s sexual orientation was not an issue during the mayoral campaign in the city of about 41,000 people. In addition, there was barely a peep when he wore high heels to march in the city’s Veteran’s Day parade last year ― just a single Facebook post from a non-supporter who attacked him, according to IntoMore.com.

Lozano said he served in the Air Force during the “don’t ask, don’t tell” policy toward gays, and decided not to re-enlist because he was “not ashamed of who I am.” Instead, he took inspiration from previous generations of gays who made it possible for people like him to run for office without hiding who he is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179004065
Dit artikel is voor de lol geschreven (in 2016)) en zou zomaar een beetje waarheid kunnen bevatten. Wat als het beach front property wat de US embassy is nu weg moet met de verhuizing naar jerusalem. Dit was geschreven voor de hele verhuizing een issue was en zou zomaar kunnen gebeuren.
http://www.sajr.co.za/new(...)chfront-trump-towers

[ Bericht 1% gewijzigd door thesiren.nl op 08-05-2018 00:48:14 ]
  dinsdag 8 mei 2018 @ 01:05:01 #179
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_179004222
Het was alweer even geleden, een #MeToo-beschuldiging, voor deze meneer:

https://www.newyorker.com(...)al-of-physical-abuse

quote:
Four Women Accuse New York’s Attorney General of Physical Abuse

Eric Schneiderman has raised his profile as a voice against sexual misconduct. Now, after suing Harvey Weinstein, he faces a #MeToo reckoning of his own.

Eric Schneiderman, New York’s attorney general, has long been a liberal Democratic champion of women’s rights, and recently he has become an outspoken figure in the #MeToo movement against sexual harassment. As New York State’s highest-ranking law-enforcement officer, Schneiderman, who is sixty-three, has used his authority to take legal action against the disgraced film mogul Harvey Weinstein, and to demand greater compensation for the victims of Weinstein’s alleged sexual crimes. Last month, when the Times and this magazine were awarded a joint Pulitzer Prize for coverage of sexual harassment, Schneiderman issued a congratulatory tweet, praising “the brave women and men who spoke up about the sexual harassment they had endured at the hands of powerful men.” Without these women, he noted, “there would not be the critical national reckoning under way.”

Now Schneiderman is facing a reckoning of his own. As his prominence as a voice against sexual misconduct has risen, so, too, has the distress of four women with whom he has had romantic relationships or encounters. They accuse Schneiderman of having subjected them to nonconsensual physical violence. All have been reluctant to speak out, fearing reprisal. But two of the women, Michelle Manning Barish and Tanya Selvaratnam, have talked to The New Yorker on the record, because they feel that doing so could protect other women. They allege that he repeatedly hit them, often after drinking, frequently in bed and never with their consent. Manning Barish and Selvaratnam categorize the abuse he inflicted on them as “assault.” They did not report their allegations to the police at the time, but both say that they eventually sought medical attention after having been slapped hard across the ear and face, and also choked. Selvaratnam says that Schneiderman warned her he could have her followed and her phones tapped, and both say that he threatened to kill them if they broke up with him. (Schneiderman’s spokesperson said that he “never made any of these threats.”)

A third former romantic partner of Schneiderman’s told Manning Barish and Selvaratnam that he also repeatedly subjected her to nonconsensual physical violence, but she told them that she is too frightened of him to come forward. (The New Yorker has independently vetted the accounts that they gave of her allegations.) A fourth woman, an attorney who has held prominent positions in the New York legal community, says that Schneiderman made an advance toward her; when she rebuffed him, he slapped her across the face with such force that it left a mark that lingered the next day. She recalls screaming in surprise and pain, and beginning to cry, and says that she felt frightened. She has asked to remain unidentified, but shared a photograph of the injury with The New Yorker.

In a statement, Schneiderman said, “In the privacy of intimate relationships, I have engaged in role-playing and other consensual sexual activity. I have not assaulted anyone. I have never engaged in nonconsensual sex, which is a line I would not cross.”
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 02:53:59 #180
323401 Kijkertje
met filter
pi_179004482
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 08-05-2018 om 02:25:12 In a four-hour prac­tice ses­sion to prepare Trump for possibly testifying in the Russia probe, Trump’s lawyers were only able to walk him through two questions, due to fre­quent interruptions and Trump’s ‘loquacious­ness’, WSJ reports. https://t.co/Jb9mMh75F7 reageer retweet
Trump Lawyers Aim to Decide by May 17 Whether President Testifies in Mueller Probe

Legal team has long been divided on sit-down interview with special counsel

quote:
Lawyers advising President Donald Trump in the Russia investigation hope to decide whether he should testify by May 17, the one-year anniversary of the appointment of special counsel Robert Mueller, Trump attorney Rudy Giuliani said Monday.

Mr. Trump’s legal team has long been divided on whether he should agree to a sit-down interview with Mr. Mueller, a decision that exposes him to legal perils but also could hasten the end of an investigation that has shadowed his presidency.

In an interview, Mr. Giuliani said, “every day we swing a little different” on whether to advise Mr. Trump to talk to Mr. Mueller, though he suggested that recent developments in the probe have made him more leery.

The president’s initial position was “what do I have to lose? I’m telling the truth,” Mr. Giuliani said. But Mr. Trump has also promised to weigh his lawyers’ advice.

In a tweet on Monday, Mr. Trump made clear his displeasure with the prosecutors running the Russia probe, describing them as “13 Angry Democrats.” He went on to suggest he might raise an issue with the courts about “unrevealed conflicts of interest” inside the Mueller team.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 8 mei 2018 @ 04:03:37 #181
323401 Kijkertje
met filter
pi_179004629
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 01:05 schreef Szura het volgende:
Het was alweer even geleden, een #MeToo-beschuldiging, voor deze meneer:

https://www.newyorker.com(...)al-of-physical-abuse

[..]

Hij is opgestapt.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 8 mei 2018 @ 06:48:29 #182
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179005407
quote:
9s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals Iran was voordat de VS en het VK de democratische regering afzetten wat leidde tot de Islamitische revolutie?
Ja, Nintex. Erken dit leuke historische feitje eens even als je wilt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 8 mei 2018 @ 07:49:44 #183
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179005815
quote:
9s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals Iran was voordat de VS en het VK de democratische regering afzetten wat leidde tot de Islamitische revolutie?
Dit is onzin.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:09:43 #184
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179005987
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 19:58 schreef Nintex het volgende:

[..]

Je onderschat het Kanye effect en de huidige economische groei.
Eerder ook Candace Owens effect. Ik lees hier al tijden mee, maar ik zie toch vooral wensdenken wat hier regeert. Als je sommige berichten gelooft is het morgen met Trump gedaan. En dat al sinds zijn inauguratie. Trump zit stevig in het zadel. De steun van zwarten voor zijn beleid is de afgelopen tijd verdubbelt. Die zwarten kan de DNC echt niet missen. Daarom dat ze alvast nieuw stemvee importeren uit Latijns Amerika en soft zijn op misdaad. Chicago is echt een shithole aan het worden onder DNC wanbeleid van decennia

Deze blijft leuk:
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:13:53 #185
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179006015
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 04:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Hij is opgestapt.

[ afbeelding ]
Hij geeft het eigenlijk ook gewoon al een soort van toe

quote:
“In the privacy of intimate relationships, I have engaged in role-playing and other consensual sexual activity. I have not assaulted anyone. I have never engaged in nonconsensual sex, which is a line I would not cross,” Schneiderman said in a statement.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_179006025
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hij geeft het eigenlijk ook gewoon al een soort van toe

[..]

Waarschijnlijk zijn er beelden van, rollenspel of niet, dan wordt het zijn woord tegen die van de vrouwen.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:15:50 #187
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179006030
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 07:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is onzin.
De CIA heeft de Sjah geïnstalleerd. Dat is gewoon een historisch feit.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:15:51 #188
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179006031
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn er beelden van, rollenspel of niet, dan wordt het zijn woord tegen die van de vrouwen.
En, staan die online ergens? :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:16:44 #189
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179006039
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En, staan die online ergens? :P
Pornhub waarschijnlijk. Of een van de Gone Wild subreddits.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:18:56 #190
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179006055
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:09 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Eerder ook Candace Owens effect. Ik lees hier al tijden mee, maar ik zie toch vooral wensdenken wat hier regeert. Als je sommige berichten gelooft is het morgen met Trump gedaan. En dat al sinds zijn inauguratie. Trump zit stevig in het zadel. De steun van zwarten voor zijn beleid is de afgelopen tijd verdubbelt. Die zwarten kan de DNC echt niet missen. Daarom dat ze alvast nieuw stemvee importeren uit Latijns Amerika en soft zijn op misdaad. Chicago is echt een shithole aan het worden onder DNC wanbeleid van decennia

Deze blijft leuk:
'De zwarten'.... :')

Wat ik nooit zo snap bij Trump fans, dat ze die verkiezingsoverwinning maar niet los kunnen laten.

Als een bejaarde man die ieder keer weer begint over de voetbalwedstrijd die hij won toen ie 20 was.

You won, get over it!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:27:34 #191
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179006144
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:18 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

'De zwarten'.... :')

Wat ik nooit zo snap bij Trump fans, dat ze die verkiezingsoverwinning maar niet los kunnen laten.

Als een bejaarde man die ieder keer weer begint over de voetbalwedstrijd die hij won toen ie 20 was.

You won, get over it!
Het feest is nog steeds aan de gang hier. Die video was ter illustratie van wat ik ook op dit forum tegenkom. Morgen of overmorgen of de dag erna, of iets later is het echt over en uit met Trump
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:30:10 #192
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179006211
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:27 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Het feest is nog steeds aan de gang hier. Die video was ter illustratie van wat ik ook op dit forum tegenkom. Morgen of overmorgen of de dag erna, of iets later is het echt over en uit met Trump
Nou dat weet ik niet, maar het is wel een walgelijk mens en een slechte bestuurder. Dat zou genoeg moeten zijn.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_179006263
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:15 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De CIA heeft de Sjah geïnstalleerd. Dat is gewoon een historisch feit.
De Sjah zat al op de troon voordat de CIA was opgericht.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:35:04 #194
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179006294
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:32 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

De Sjah zat al op de troon voordat de CIA was opgericht.
quote:
The 1953 Iranian coup d'état, known in Iran as the 28 Mordad coup d'état (Persian: کودتای ۲۸ مرداد‎), was the overthrow of the democratically elected Prime Minister Mohammad Mosaddegh in favour of strengthening the monarchical rule of Mohammad Reza Pahlavi on 19 August 1953, orchestrated by the United Kingdom (under the name "Operation Boot") and the United States (under the name TPAJAX Project or "Operation Ajax").

Bron: Wiki
Zullen we even stoppen met het revisionisme en ons gewoon op de feiten baseren?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_179006296
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:32 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

De Sjah zat al op de troon voordat de CIA was opgericht.
Ik neem aan dat het over de coup tegen Mohammed Mossadegh in 1953 gaat.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179006356
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]


[..]

Zullen we even stoppen met het revisionisme en ons gewoon op de feiten baseren?
Kan allemaal wel zijn maar dat de CIA de Sjah zou hebben 'geinstalleerd' is een feit dat aan je eigen fantasie ontsproten is.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:43:50 #197
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179006401
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:41 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Kan allemaal wel zijn maar dat de CIA de Sjah zou hebben 'geinstalleerd' is een feit dat aan je eigen fantasie ontsproten is.
Hoe zou jij operation Ajax willen interpreteren dan? Nu ben ik wel benieuwd.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_179006418
Punt is dat het woord (volgens Obama onderhandelaar) nu aan Europa is, kunnen zij Iran overtuigen andere en aangescherpte voorwaarden te accepteren, benieuwd:

https://www.timesofisrael(...)-us-negotiator-says/

Zeer interessant.
pi_179006470
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:43 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hoe zou jij operation Ajax willen interpreteren dan? Nu ben ik wel benieuwd.
Een coup om de macht van de Sjah te versterken. Maar op dat moment was hij al ruim 10 jaar in functie, dus van installeren kun je m.i. dan niet meer spreken. Dat nog even los van het feit dat het veel te kort door de bocht is om te stellen dat die gebeurtenis één op één heeft geleid tot de revolutie van '79.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:48:40 #200
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179006480
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:44 schreef DeParo het volgende:
Punt is dat het woord (volgens Obama onderhandelaar) nu aan Europa is, kunnen zij Iran overtuigen andere en aangescherpte voorwaarden te accepteren, benieuwd:

https://www.timesofisrael(...)-us-negotiator-says/

Zeer interessant.
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren als Europa, bij monde van Frankrijk en Duitsland al heeft gezegd dat ze achter de deal blijven staan ook als de VS zich terugtrekt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:58:08 #201
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179006620
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:48 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Een coup om de macht van de Sjah te versterken. Maar op dat moment was hij al ruim 10 jaar in functie, dus van installeren kun je m.i. dan niet meer spreken. Dat nog even los van het feit dat het veel te kort door de bocht is om te stellen dat die gebeurtenis één op één heeft geleid tot de revolutie van '79.
Dat zei ik niet, maar het is niet vreemd om te stellen dat de CIA heeft gezorgd dat de Sjah terug in het centrum van de macht is gezet. Dat ik daar de term installeren voor gebruik is een semantische discussie. Je snapt wat ik bedoel, toch?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_179006629
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:44 schreef DeParo het volgende:
Punt is dat het woord (volgens Obama onderhandelaar) nu aan Europa is, kunnen zij Iran overtuigen andere en aangescherpte voorwaarden te accepteren, benieuwd:

https://www.timesofisrael(...)-us-negotiator-says/

Zeer interessant.
Dat staat er niet. Als Trump de deal vandaag opzegt gaat het enkel nog over Iran overtuigen zich aan de huidige deal te houden. De vraag is of zij het effect van de sancties van de US kunnen teniet doen zodat Iran daar reden toe heeft. Dat betekent dat de EU Iran actief zal moeten steunen, bvb leningen verstrekken via de Europese Investeringsbank (omdat commerciele banken het risico niet willen nemen).
quote:
Malley's International Crisis Group, therefore, has been urging the Europeans to shift their attention from Trump and to work instead on convincing an angry Tehran not to break its end of the bargain.


[ Bericht 5% gewijzigd door crystal_meth op 08-05-2018 09:05:49 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179006652
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat zei ik niet, maar het is niet vreemd om te stellen dat de CIA heeft gezorgd dat de Sjah terug in het centrum van de macht is gezet. Dat ik daar de term installeren voor gebruik is een semantische discussie. Je snapt wat ik bedoel, toch?
Ja, ik snap opzich wel wat je bedoelt. Maar als je dingen zegt als 'laten we bij de feiten blijven' dan is een zorgvuldige formulering wel op zijn plaats lijkt me. Inhoudelijk zitten we niet ver uit elkaar dus laten we het hier bij houden.
pi_179006653
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:18 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

'De zwarten'.... :')

Wat ik nooit zo snap bij Trump fans, dat ze die verkiezingsoverwinning maar niet los kunnen laten.

Als een bejaarde man die ieder keer weer begint over de voetbalwedstrijd die hij won toen ie 20 was.

You won, get over it!
En ook het eeuwige "stemvee importeren". :') Het lijken wel pvv'erts. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 8 mei 2018 @ 09:00:42 #205
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179006656
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 09:00 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ja, ik snap opzich wel wat je bedoelt. Maar als je dingen zegt als 'laten we bij de feiten blijven' dan is een zorgvuldige formulering wel op zijn plaats lijkt me. Inhoudelijk zitten we niet ver uit elkaar dus laten we het hier bij houden.
^O^
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_179006920
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:48 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren als Europa, bij monde van Frankrijk en Duitsland al heeft gezegd dat ze achter de deal blijven staan ook als de VS zich terugtrekt.
Ik weet niet of dat gaat gebeuren maar we hoeven er waarschijnlijk niet al te veel rekening mee te houden omdat Iran niet bereid aangescherpte voorwaarden te accepteren en Europa de deal in stand houdt. Maar dat neemt niet weg dat zowel Europa als Iran een redelijk probleem hebben. Hernieuwde sancties tegen de Iraanse export van olie-producten betekent dat Amerika gebruik kan gaan maken om bedrijven en landen te straffen die olie-producten blijven importeren vanuit Iran. En is geen reden om aan te nemen dat Amerika geen druk zal uitoefenen op landen en bedrijven. Waar wellicht de Franse en Duitse regering hun hakken in het zand zullen zetten kunnen veel andere landen, plus bedrijven, wel eens heroverwegen Iraanse olieproducten te importeren. Ook al zal het maar een deel betreffen voor een land met een dusdanige exportwaarde in de oliesector is dat natuurlijk best signifcant.
pi_179006985
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Als Trump de deal vandaag opzegt gaat het enkel nog over Iran overtuigen zich aan de huidige deal te houden. De vraag is of zij het effect van de sancties van de US kunnen teniet doen zodat Iran daar reden toe heeft. Dat betekent dat de EU Iran actief zal moeten steunen, bvb leningen verstrekken via de Europese Investeringsbank (omdat commerciele banken het risico niet willen nemen).

[..]

Je hebt gelijkt. Ook las ik in de Tagespiegel dat er wordt opgeroepen een nieuw economisch samenwerkingsprogramma met Iran te bewerkstelligen. Maar de vraag is natuurlijk of je alle landen op een lijn kan weten te krijgen om dat te bewerkstelligen laat staan hoe lang het gaat duren voordat zo'n samenwerking enige vorm heeft. Wat dat betreft heeft het denk ik weinig zin voor Europa om Iran te blijven steunen, een land dat sowieso al afglijdt in radicalisatie van de regering en haar instituties, niet alle Europese landen zullen daar hetzelfde over denken als Duitsland of Frankrijk in ieder geval.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 09:37:09 #208
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_179007147
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:07 schreef Nintex het volgende:

[..]

Hopelijk kegelt Trump het regime omver

Er zijn al overal protesten.
https://www.wsj.com/articles/labor-strikes-and-worker-protests-erupt-across-iran-this-is-slavery-1525626832

Een seculier, open, vrij en democratisch Iran zou veel beter zijn.
De Sjah weer terug? :')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 8 mei 2018 @ 09:39:53 #209
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_179007203
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:18 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

'De zwarten'.... :')

Wat ik nooit zo snap bij Trump fans, dat ze die verkiezingsoverwinning maar niet los kunnen laten.

Als een bejaarde man die ieder keer weer begint over de voetbalwedstrijd die hij won toen ie 20 was.

You won, get over it!
Een ander feit voor Trump fans die met vlaggen van de geconfedereerde staten staan te zwaaien:

Jullie hebben de Burgeroorlog verloren! :W
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_179007650
CNN Poll: Trump approval steady amid rising outlook for the country
https://edition.cnn.com/2(...)ion-rises/index.html
quote:
President Donald Trump's approval rating is holding steady in a new CNN poll conducted by SSRS, but his numbers on handling several key issues are climbing, as almost 6 in 10 say things in the country are going well.
De nieuwe CNN-poll nog even.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 10:20:51 #211
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179007884
CNN is gewoon fake news.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 10:32:53 #212
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_179008108
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 10:20 schreef Ulx het volgende:
CNN is gewoon fake news.
Ze maken fouten, maar je kunt ze niet als fake bestempelen. Dan blaat je simpelweg Trump na, die zélf Fox news nablaat.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 10:40:13 #213
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179008311
Melania is trouwens begonnen met haar anti-cyberpest-campagne. Wat een huichelende kuttrol is dat mens.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 11:15:15 #214
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179009128
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 11:16:25 #215
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_179009162
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 10:40 schreef Ulx het volgende:
Melania is trouwens begonnen met haar anti-cyberpest-campagne. Wat een huichelende kuttrol is dat mens.
Ze weet drommels goed dat Sessions net doodleuk een wet bekend maakte die de Gestapo indertijd ook hanteerde: Het scheiden van kinderen van hun ouders die als vluchteling aan de grens staan.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 11:46:30 #216
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179009886
GOP nightmare looms in West Virginia

Ik hoop niet dat de GOP een Hillary truukje uit gaat halen om hun favoriete kandidaat naar voren te schuiven. Nee, laat Blankenship het maar worden!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179010338
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 11:46 schreef Ulx het volgende:
GOP nightmare looms in West Virginia

Ik hoop niet dat de GOP een Hillary truukje uit gaat halen om hun favoriete kandidaat naar voren te schuiven. Nee, laat Blankenship het maar worden!
Volgens interne polls staat Blankenship nu op +4. Maar polls in de primary zijn eigenlijk niet te vertrouwen. We gaan het zien.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 12:05:02 #218
64792 Mryc
play me one more song
pi_179010378
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 10:40 schreef Ulx het volgende:
Melania is trouwens begonnen met haar anti-cyberpest-campagne. Wat een huichelende kuttrol is dat mens.
En ook leentjebuur gespeeld lees ik:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)jkt-plagiaat-te-zijn
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 12:11:48 #219
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179010507
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:03 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Volgens interne polls staat Blankenship nu op +4. Maar polls in de primary zijn eigenlijk niet te vertrouwen. We gaan het zien.
Vermakelijk om te zien hoe Trump nu de mainstream kandidaten steunt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 12:14:52 #220
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179010555
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:05 schreef Mryc het volgende:

[..]

En ook leentjebuur gespeeld lees ik:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)jkt-plagiaat-te-zijn
Yep

https://slate.com/news-an(...)tly-plagiarized.html

Van Obama gejat
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 12:40:40 #221
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_179010969
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 01:05 schreef Szura het volgende:
Het was alweer even geleden, een #MeToo-beschuldiging, voor deze meneer:

https://www.newyorker.com(...)al-of-physical-abuse

[..]

Hij is ondertussen ook al afgetreden. Een (kleine) klap voor Team anti-Trump aangezien Schneiderman na Mueller degene is die de grootste onderzoeken naar Trump heeft lopen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_179011129
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 01:05 schreef Szura het volgende:
Het was alweer even geleden, een #MeToo-beschuldiging, voor deze meneer:

https://www.newyorker.com(...)al-of-physical-abuse

[..]

Het lijkt me een kerel met veel emotionele problemen. Volgens mij heeft hij vooral hulp nodig op dit moment en op basis van dit artikel dus.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:03:55 #223
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_179011419
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:40 schreef Mike het volgende:

[..]

Hij is ondertussen ook al afgetreden. Een (kleine) klap voor Team anti-Trump aangezien Schneiderman na Mueller degene is die de grootste onderzoeken naar Trump heeft lopen.
Ook voor de rechtszaken omtrent klimaatverandering vs Exxon wel jammer. Maar goed, dit jaar waren er toch al verkiezingen voor deze post. Daar verandert dit niks aan en een andere attorney general zal waarschijnlijk best op het anti-trump sentiment meekomen.
pi_179011568
Ondertussen glijdt Saoedi-Arabië steeds verder weg in onderdrukking en extremisme. Jemen wordt kapot gebombardeerd mbv Amerikaanse wapens :r :r
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:13:53 #225
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179011587
Ik lach mij wel rot om die Schneiderman hoor. Moet je dit lezen

quote:
State Attorney General Eric Schneiderman called his Sri Lankan girlfriend his “brown slave” and wanted her to refer to him as “Master,” the woman says.

Harvard-educated activist writer Tanya Selvaratnam told the New Yorker magazine that her yearlong affair with Schneiderman “was a fairytale that became a nightmare” — and quickly escalated into violence in the bedroom, even as he begged for threesomes.

“Sometimes, he’d tell me to call him Master, and he’d slap me until I did,” Selvaratnam said. “He started calling me his ‘brown slave’ and demanding that I repeat that I was ‘his property.’”

https://nypost.com/2018/0(...)i-called-him-master/
Raceplay is the best, put your immigrants to the test! _O- Dit landt echt geweldig in het huidige Amerika.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:15:27 #226
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179011612
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 10:40 schreef Ulx het volgende:
Melania is trouwens begonnen met haar anti-cyberpest-campagne. Wat een huichelende kuttrol is dat mens.
Zo, je etaleert je diepgewortelde vrouwenhaat weer even lekker. Een succesvolle zakenvrouw die meerdere talen spreekt, dat is natuurlijk een enorme bedreiging voor je fragiele mannelijke ego-tje. :*

Je zou het vast goed kunnen vinden met meneertje Schneiderman.
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:17:46 #227
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_179011662
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zo, je etaleert je diepgewortelde vrouwenhaat weer even lekker. Een succesvolle zakenvrouw die meerdere talen spreekt, dat is natuurlijk een enorme bedreiging voor je fragiele mannelijke ego-tje. :*
Clinton is ook een succesvolle dame en die noem jij een levensgevaarlijke psychopaat (POL / Maakt Hillary nog kans?). Er is dan vast ook iets mis met jouw ego.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 13:19:36 #228
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179011691
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zo, je etaleert je diepgewortelde vrouwenhaat weer even lekker. Een succesvolle zakenvrouw die meerdere talen spreekt, dat is natuurlijk een enorme bedreiging voor je fragiele mannelijke ego-tje. :*
Cry me a river, snowflake.

quote:
Je zou het vast goed kunnen vinden met meneertje Schneiderman.
Ga je cyberbullyen? Dat mag niet van je illegale balkansnol.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179011706
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zo, je etaleert je diepgewortelde vrouwenhaat weer even lekker. Een succesvolle zakenvrouw die meerdere talen spreekt, dat is natuurlijk een enorme bedreiging voor je fragiele mannelijke ego-tje. :*

Je zou het vast goed kunnen vinden met meneertje Schneiderman.
Noem eens wat van haar wapenfeiten?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_179011732
En Melania is fantastisch want ze spreekt meerdere talen. _O_ Iets wat echt niemand haar nadoet. _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 13:26:41 #231
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179011827
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 08-05-2018 om 13:22:53 I will be speaking to my friend, President Xi of China, this morning at 8:30. The primary topics will be Trade, where good things will happen, and North Korea, where relationships and trust are building. reageer retweet
Ze zijn vriendjes geworden!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179011843
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:26 schreef Ulx het volgende:
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 08-05-2018 om 13:22:53 I will be speaking to my friend, President Xi of China, this morning at 8:30. The primary topics will be Trade, where good things will happen, and North Korea, where relationships and trust are building. reageer retweet
Ze zijn vriendjes geworden!
20 pagina's DeParo analyses en betweterij in 3...2...1...
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 13:27:54 #233
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179011853
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 13:32:41 #234
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179011948
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 08-05-2018 om 13:30:23 John Kerry can’t get over the fact that he had his chance and blew it! Stay away from negotiations John, you are hurting your country! reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179011975
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:32 schreef Ulx het volgende:
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 08-05-2018 om 13:30:23 John Kerry can’t get over the fact that he had his chance and blew it! Stay away from negotiations John, you are hurting your country! reageer retweet
Hij heeft het niet zo op gedecoreerde Vietnam-veteranen lijkt het. Jalous much?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_179012047
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:21 schreef xpompompomx het volgende:
En Melania is fantastisch want ze spreekt meerdere talen. _O_ Iets wat echt niemand haar nadoet. _O_
Als ik haar Engels hoor praten geloof ik niet zoveel van de claim dat ze 8 talen vloeiend spreekt, eigenlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 13:38:10 #237
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179012062
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als ik haar Engels hoor praten geloof ik niet zoveel van de claim dat ze 8 talen vloeiend spreekt, eigenlijk.
En succesvol zakenvrouw? Geeft dat geen belangenverstrengeling?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:50:48 #238
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179012342
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

En succesvol zakenvrouw? Geeft dat geen belangenverstrengeling?
Ik wacht nog steeds op de voorbeelden van haar succesvolle zakenleven.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_179012356
V.A. zal wel weer blij zijn dat we allemaal op zijn trollpost hebben gereageerd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 13:53:49 #240
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179012401
Overigens zit Kim bij Xi vandaag.

https://edition.cnn.com/2(...)/index.html?adkey=bn
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:57:22 #241
323401 Kijkertje
met filter
pi_179012507
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 08-05-2018 om 13:22:53 I will be speaking to my friend, President Xi of China, this morning at 8:30. The primary topics will be Trade, where good things will happen, and North Korea, where relationships and trust are building. reageer retweet
North Korean leader Kim Jong Un meets Chinese President Xi again

quote:
North Korean leader Kim Jong Un has made his second visit to China in as many months, visiting the port city of Dalian for another meeting with Chinese President Xi Jinping, the Xinhua news agency reported Tuesday.

Speculation had been rife that Kim had traveled to Dalian, not far from the border between China and North Korea, after citizens reported tightened security and traffic controls. Then Kim's jet and a North Korean cargo plane were spotted at an airport near the city.

This comes after Kim visited Xi in Beijing in March, his first visit outside the country since becoming leader at the end of 2011, and amid a sudden frenzy of diplomacy. Kim crossed the Demilitarized Zone into South Korea late last month to meet South Korean president Moon Jae-in for a summit that was considered a warm-up act for a meeting with President Trump some time in the next month.

Shortly after Xinhua’s announcement, Trump tweeted that he would be talking to Xi in the next hour.

“The primary topics will be Trade, where good things will happen, and North Korea, where relationships and trust are building,” he tweeted.

Kim visited Dalian on Monday and Tuesday, Xinhua reported Tuesday night.

“Xi held talks with Kim and hosted a welcome banquet for him. Together, they also took a stroll and attended a luncheon,” the state-run agency reported.

“In a cordial and friendly atmosphere, the top leaders of the two parties and the two countries had an all-round and in-depth exchange of views on China-DPRK relations and major issues of common concern,” the report said, using the abbreviation for North Korea's official name.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 8 mei 2018 @ 14:11:26 #242
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_179012917
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:53 schreef Ulx het volgende:
Overigens zit Kim bij Xi vandaag.

https://edition.cnn.com/2(...)/index.html?adkey=bn
Maar die stond toch buitenspel?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 14:12:31 #243
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179012956
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:11 schreef Szura het volgende:

[..]

Maar die stond toch buitenspel?
Blijkbaar niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 14:15:44 #244
33189 RM-rf
1/998001
pi_179013044
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:53 schreef Ulx het volgende:
Overigens zit Kim bij Xi vandaag.

https://edition.cnn.com/2(...)/index.html?adkey=bn
Ik denk dat de chinezen heel strak gaan regiseren wat Kim nu wél en wat hij absoluut niet mag gaan regelen met de amerikanen...

Die zullen doodsbang zijn dat het een alleengang zou kunnen gaan worden waar ze geen regie over hebben, wat misschien al met die zuidkorea deal was.

Als Kim niet doet wat de chinezen hem opdragen, vermoed ik de kans groot dat hij het eind van het jaar niet gaat halen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 14:22:10 #245
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179013234
https://www.nbcnews.com/n(...)mission-plan-n871926

Het Niger fiasco speelt ook nog.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 14:40:09 #246
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179013654
RVAwonk twitterde op dinsdag 08-05-2018 om 12:22:52 wow. In an informal, 4-hour practice session to prep Trump for a possible interview with Mueller, Trump’s lawyers were only able to walk him through 2 questions, due to frequent interruptions, "along with Trump’s loquaciousness."https://t.co/iKL6shEwWj reageer retweet
Deze was me ook opgevallen. Twee oefenvragen in vier uur omdat Trump dom ging ouwehoeren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179013764
De Israelische Minister van Inlichtingen verwacht dat Trump eruit stapt, Trump is bezig Kerry aan te vallen in zijn meest recente tweets, en een hoge Iraanse functionaris heeft zich niet al te positief uitgelaten over de Verenigde Staten. Als de voortekenen niet bedriegen gaat Trump over een paar uur bekend maken eruit te stappen.
pi_179013817
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:57 schreef Kijkertje het volgende:
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 08-05-2018 om 13:22:53 I will be speaking to my friend, President Xi of China, this morning at 8:30. The primary topics will be Trade, where good things will happen, and North Korea, where relationships and trust are building. reageer retweet
North Korean leader Kim Jong Un meets Chinese President Xi again

[..]

Haha China moet zich echt zorgen maken als Xi Jinping, die Kim voor dit gebeuren niet eens wilde ontmoeten, nu al voor de tweede keer tijd vrijmaakt voor een gesprek met Kim :P.
pi_179013905
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Haha China moet zich echt zorgen maken als Xi Jinping, die Kim voor dit gebeuren niet eens wilde ontmoeten, nu al voor de tweede keer tijd vrijmaakt voor een gesprek met Kim :P.
Zo zie ja maar weer, Kim is dolblij met Trump.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 8 mei 2018 @ 14:50:56 #250
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_179013924
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:44 schreef DeParo het volgende:
De Israelische Minister van Inlichtingen verwacht dat Trump eruit stapt, Trump is bezig Kerry aan te vallen in zijn meest recente tweets, en een hoge Iraanse functionaris heeft zich niet al te positief uitgelaten over de Verenigde Staten. Als de voortekenen niet bedriegen gaat Trump over een paar uur bekend maken eruit te stappen.
From now on, it’s only Israël First, Israël First!
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 14:51:10 #251
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179013934
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 08-05-2018 om 14:50:05 Rudy Giuliani tells CBS that Robert Mueller's office has rejected proposals to allow Trump to answer questions from investigators in writing in lieu of a sit-down interview. https://t.co/ckOhKfgBwG reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179013942
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zo zie ja maar weer, Kim is dolblij met Trump.
En Trump dolblij uiteraard met Kim wat dat betreft hebben die twee elkaar wel gevonden. Kan niet wachten op de ontmoeting. Wordt vast een echte bromance.
pi_179013957
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:50 schreef Szura het volgende:

[..]

From now on, it’s only Israël First, Israël First!
Beter dan Iran first zou ik willen benadrukken :D.
pi_179014104
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Beter dan Iran first zou ik willen benadrukken :D.
Gelukkig mag Iran weer kernwapens gaan ontwikkelen van Don en Bibi.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_179014176
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Gelukkig mag Iran weer kernwapens gaan ontwikkelen van Don en Bibi.
Kunnen ze doen maar dan mogen Amerikaanse en Israelische gevechtspiloten ook weer vliegen boven Iran.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 15:01:44 #256
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179014225
MSNBC twitterde op dinsdag 08-05-2018 om 13:00:08 "A lot of people have criticized me for how often I appear on television... well guess what? It's working."- Stormy Daniels' attorney Michael Avenatti https://t.co/7XvEjPwpGo reageer retweet
:D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179014229
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kunnen ze doen maar dan mogen Amerikaanse en Israelische gevechtspiloten ook weer vliegen boven Iran.
Van wie mogen ze dat dan? Van zichzelf? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:01:59 #258
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_179014234
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kunnen ze doen maar dan mogen Amerikaanse en Israelische gevechtspiloten ook weer vliegen boven Iran.
'Mogen' nog wel :') Oorlogshitsertje.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:02:23 #259
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_179014251
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kunnen ze doen maar dan mogen Amerikaanse en Israelische gevechtspiloten ook weer vliegen boven Iran.
Ok :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_179014253
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Van wie mogen ze dat dan? Van zichzelf? :D
Uiteraard.
pi_179014319
Ik ben zeker geen oorlogshitser maar Iran is het grootste gevaar in het gehele Midden-Oosten en die nucleaire deal heeft dat alleen maar erger gemaakt, dus als Trump daadwerkelijk zich terugtrekt uit de deal dan ben ik zeer blij, zonder meer. Als Iran vervolgens weer een kernwapen gaat ontwikkelen, prima, de Israelische gevechtsvliegtuigen stonden onder Obama al klaar om die faciliteiten plat te gooien. De nucleaire deal is mijn inziens een van de grootste fouten die Obama en Kerry hebben gemaakt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 15:06:23 #262
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179014375
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:04 schreef DeParo het volgende:
Als Iran vervolgens weer een kernwapen gaat ontwikkelen,
Dat doen ze nu dus niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:07:03 #263
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_179014400
Holle retoriek om oorlogstaal van twee corrupte presidenten goed te praten, alleen maar om Iran kapot te maken. Deparo laat z'n bevooroordeelde agenda weer eens zien.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:07:32 #264
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_179014419
Ah ook in dit topic weer Israëlische propaganda
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_179014421
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:04 schreef DeParo het volgende:
Ik ben zeker geen oorlogshitser maar Iran is het grootste gevaar in het gehele Midden-Oosten en die nucleaire deal heeft dat alleen maar erger gemaakt, dus als Trump daadwerkelijk zich terugtrekt uit de deal dan ben ik zeer blij, zonder meer. Als Iran vervolgens weer een kernwapen gaat ontwikkelen, prima, de Israelische gevechtsvliegtuigen stonden onder Obama al klaar om die faciliteiten plat te gooien. De nucleaire deal is mijn inziens een van de grootste fouten die Obama en Kerry hebben gemaakt.
Ik ben het niet met je eens dat de deal het erger heeft gemaakt. De deal heeft er voor gezorgd dat Iran decennia in de tijd is teruggezet in hun pad naar een kernwapen. De uraniumvoorraden zijn extreem verminderd (met 97% meen ik), de uranium die ze nog hebben is bij lange na niet zuiver genoeg om wapens mee te maken, en hun faciliteiten om uranium te verrijken zijn verminderd. Daarnaast blijkt uit alle internationale waarnemingen dat Iran zich ook echt aan de deal houdt.

Is Iran een gevaar? Daar kunnen we over twisten, maar laten we even voor het gemak aannemen dat dat zeker waar is. Wat is dan beter, Iran die morgen een atoombom kan bouwen of Iran die in 2025-30 misschien een bom kan bouwen? Antwoord op die vraag lijkt me niet lastig.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 15:08:11 #266
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179014438
En verder: Nadat de VS het akkoord met Iran heeft opgezegd, gaat Trump een verdrag sluiten met Noord-Korea. Kim gaat dat dan nooit doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179014439
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat doen ze nu dus niet?
Ik denk het niet de deal stelt op zich een betrouwbare checksysteem op.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 15:09:15 #268
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179014474
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk het niet de deal stelt op zich een betrouwbare checksysteem op.
Dus de deal werkt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179014502
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:08 schreef Ulx het volgende:
En verder: Nadat de VS het akkoord met Iran heeft opgezegd, gaat Trump een verdrag sluiten met Noord-Korea. Kim gaat dat dan nooit doen.
Ook dat nog inderdaad. Waarom zou NK nog aannemen dat Trump zich aan een kernwapenakkoord houdt als hij de enige andere zo makkkelijk schendt?

Plus dat verdere nuclaire ontwikkeling van Iran ook leidt tot (uitbreiding van) kernwapens bij andere landen, zoals Israel en Pakistan (die hebben ze natuurlijk al) maar ook Saudi-Arabië.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 15:10:29 #270
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179014523
RepAdamSchiff twitterde op dinsdag 08-05-2018 om 15:06:16 Pulling out of Iran Deal with no Plan B makes conflict with Iran more likely and means that America can’t be counted on to keep its word. It‘s also exactly the wrong move as we enter negotiations with North Korea.I asked the Intel Community to provide an assessment to Congress: https://t.co/o70e6Z2PL8 reageer retweet
Schiff denkt dat ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:12:32 #271
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179014571
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nou dat weet ik niet, maar het is wel een walgelijk mens en een slechte bestuurder. Dat zou genoeg moeten zijn.
Hoezo slecht bestuurder? Business is booming in the USA. Zelfs de steun onder de kleurlingen voor Trump neemt toe. Noord Korea lijkt braaf te worden. Geen nieuwe oorlogen. Ambassade eindelijk naar Jeruzalem. Het enige wat ie niet handig deed was Stormy Daniels. Dat had beter gekund.
pi_179014581
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens dat de deal het erger heeft gemaakt. De deal heeft er voor gezorgd dat Iran decennia in de tijd is teruggezet in hun pad naar een kernwapen. De uraniumvoorraden zijn extreem verminderd (met 97% meen ik), de uranium die ze nog hebben is bij lange na niet zuiver genoeg om wapens mee te maken, en hun faciliteiten om uranium te verrijken zijn verminderd. Daarnaast blijkt uit alle internationale waarnemingen dat Iran zich ook echt aan de deal houdt.

Is Iran een gevaar? Daar kunnen we over twisten, maar laten we even voor het gemak aannemen dat dat zeker waar is. Wat is dan beter, Iran die morgen een atoombom kan bouwen of Iran die in 2025-30 misschien een bom kan bouwen? Antwoord op die vraag lijkt me niet lastig.
Ik denk ook dat Iran zich aan de deal houdt. Dat bestrijd ik niet. Wat ik bestrijd is het idee dat deze deal van Iran een ander land heeft gemaakt, dat geen nucleaire ambities meer heeft, dat niet meer dezelfde regionale en strategische objectieven heeft als voorheen en waarom het in de eerste plaats een nucleair wapen wilde bouwen. De deal geeft radicale Iraanse groepen veel ruimte om raketten te bouwen, wapenarsenalen op te zetten, en hun interne macht zowel binnen Iran als in de regio te verstevigen. Dus het kan zijn dat Iran nu een paar jaar verwijderd is van het vervaardigen van een kernwapen maar tegelijkertijd heeft de deal de regio nog meer gepolariseerd gemaakt en zijn de spanningen alleen maar verder opgelopen. Tegen de tijd dat Iran besluit dat het weer waard is om een nucleair wapen te bouwen, als ze dat nog willen, dan is de situatie zodanig veranderd dat je het niet meer hebt over een door sancties en conflicten verzwakte staat maar over een militaire en regionaal zeer machtige staat.

Het probleem met de deal is dat het de context voor Iran verandert.

Het maakt Iran alleen maar gevaarlijker en sterker als staat.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:13:32 #273
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_179014606
Om te voorkomen dat Iran een kernwapen krijgt wilt de VS een overeenkomst die voorkomt dat Iran een kernwapen krijgt eenzijdig opzeggen. Dit is ok, want Iran is next level evil. Of zo. Tegelijkertijd is het legitimeren van het bewind van Kim Jong Un Dos Tres A-ok, want die hebben tenminste inmiddels kernwapens. Mind blown.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_179014608
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus de deal werkt.
De deal doet zijn werk wat betreft voorkomen dat Iran een kernwapen bouwt inderdaad maar daarover zullen weinigen hier van mening verschillen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 15:14:05 #275
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179014632
De spanning gaat echt niet minder worden als de VS eenzijdig en onterecht het akkoord opzegt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179014655
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:07 schreef Szura het volgende:
Ah ook in dit topic weer Israëlische propaganda
Nee. Mijn mening. En dat mag want ik heb altijd gezegd dat ik het een slechte deal vond.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:15:07 #277
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_179014667
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:13 schreef Barbusse het volgende:
Om te voorkomen dat Iran een kernwapen krijgt wilt de VS een overeenkomst die voorkomt dat Iran een kernwapen krijgt eenzijdig opzeggen. Dit is ok, want Iran is next level evil. Of zo. Tegelijkertijd is het legitimeren van het bewind van Kim Jong Un Dos Tres A-ok, want die hebben tenminste inmiddels kernwapens. Mind blown.
Naja, de republikeinen in Congress + Trump ontkomen toch niet bepaald aan de beeldvorming dat ze hoofdzakelijk tegen waren omdat die verrekte Keniaan voor was.
pi_179014671
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk ook dat Iran zich aan de deal houdt. Dat bestrijd ik niet. Wat ik bestrijd is het idee dat deze deal van Iran een ander land heeft gemaakt, dat geen nucleaire ambities meer heeft, dat niet meer dezelfde regionale en strategische objectieven heeft als voorheen en waarom het in de eerste plaats een nucleair wapen wilde bouwen. De deal geeft radicale Iraanse groepen veel ruimte om raketten te bouwen, wapenarsenalen op te zetten, en hun interne macht zowel binnen Iran als in de regio te verstevigen. Dus het kan zijn dat Iran nu een paar jaar verwijderd is van het vervaardigen van een kernwapen maar tegelijkertijd heeft de deal de regio nog meer gepolariseerd gemaakt en zijn de spanningen alleen maar verder opgelopen. Tegen de tijd dat Iran besluit dat het weer waard is om een nucleair wapen te bouwen, als ze dat nog willen, dan is de situatie zodanig veranderd dat je het niet meer hebt over een door sancties en conflicten verzwakte staat maar over een militaire en regionaal zeer machtige staat.

Het probleem met de deal is dat het de context voor Iran verandert.

Het maakt Iran alleen maar gevaarlijker en sterker als staat.
Zonder de deal had Iran op dit moment een kernwapenarsenaal. Een inzetbare atoombom met het formaat van de bommen die de Amerikanen op Japan gooiden. Haast elk ander scenario is beter dan dat. En dankzij de deal kan Iran ook niet in no-time de opgelopen achterstand weer inhalen.

Dus ja, het verandert wellicht de context en nee, het verandert inderdaad niets aan de beweegredenen van het land. Daar gaat het ook helemaal niet om, sterker nog, dat lijkt me des te meer argumenten om de deal niet op te blazen (want, ik zeg het nog maar even, dan kan Iran kernbommen gaan bouwen).
pi_179014677
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:08 schreef Ulx het volgende:
En verder: Nadat de VS het akkoord met Iran heeft opgezegd, gaat Trump een verdrag sluiten met Noord-Korea. Kim gaat dat dan nooit doen.
Terecht punt, denk dat het Kim verder niet tegenhoudt die heeft zo zijn eigen belangen, maar Trump heeft de optie binnen de Iran-deal om eruit te stappen.
pi_179014689
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:13 schreef Barbusse het volgende:
Om te voorkomen dat Iran een kernwapen krijgt wilt de VS een overeenkomst die voorkomt dat Iran een kernwapen krijgt eenzijdig opzeggen. Dit is ok, want Iran is next level evil. Of zo. Tegelijkertijd is het legitimeren van het bewind van Kim Jong Un Dos Tres A-ok, want die hebben tenminste inmiddels kernwapens. Mind blown.
Deze kromme logica verbaast mij ook zeer.
pi_179014711
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Terecht punt, denk dat het Kim verder niet tegenhoudt die heeft zo zijn eigen belangen, maar Trump heeft de optie binnen de Iran-deal om eruit te stappen.
Natuurlijk heeft Trump die optie, dat is geen verdediging. Niemand bestrijdt dat Trump het kán maar wel dat het een goed besluit is.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:18:28 #282
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_179014775
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft Trump die optie, dat is geen verdediging. Niemand bestrijdt dat Trump het kán maar wel dat het een goed besluit is.
De stupiditeit is stuitende.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_179014885
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zonder de deal had Iran op dit moment een kernwapenarsenaal. Een inzetbare atoombom met het formaat van de bommen die de Amerikanen op Japan gooiden. Haast elk ander scenario is beter dan dat. En dankzij de deal kan Iran ook niet in no-time de opgelopen achterstand weer inhalen.

Dus ja, het verandert wellicht de context en nee, het verandert inderdaad niets aan de beweegredenen van het land. Daar gaat het ook helemaal niet om, sterker nog, dat lijkt me des te meer argumenten om de deal niet op te blazen (want, ik zeg het nog maar even, dan kan Iran kernbommen gaan bouwen).
Israel had Iran nooit toegestaan een kernwapenarsenaal te hebben. Er waren genoeg signalen dat Israel een nucleair Iran tegen elke prijs zou voorkomen, maar al had Iran een kernwapenarsenaal ontwikkeld, dan nog hadden we het over een tamelijk verzwakte staat kort gehouden door zeer stevige sancties. Het had de context van de regio niet heel veel meer veranderd omdat Iran geen economische ruimte heeft om al te veel militaire stappen regionaal te nemen.

Niet elke deal die kan voorkomen dat Iran aan een kernwapen bouwt is per definitie een Goede deal. Volgens mij hebben zowel Europa als Amerika onder Obama aangegeven dat het ook niet de perfecte deal was maar in ieder geval wel voorkomt dat Iran een kernwapen bouwt. Je kan er over discussieren.

Maar als Iran een deal heeft waarmee het haar ambities en koers niet hoeft te veranderen. Waarbij het rustig haar militaire capaciteiten en regionale activiteiten kan uitbouwen, om over een paar jaar alsnog in een veel sterkere positie aan een kernwapen te werken, hoe kan dit dan ooit als een Goede deal beschouwd worden omdat het een paar jaar heeft voorkomen dat Iran een kernwapen vervaardigt of iets in die richting? Iran kan nu weer kernbommen gaan bouwen in principe maar daarmee zal het zich alleen maar grotere problemen op de hals halen.
pi_179014907
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:13 schreef Barbusse het volgende:
Om te voorkomen dat Iran een kernwapen krijgt wilt de VS een overeenkomst die voorkomt dat Iran een kernwapen krijgt eenzijdig opzeggen. Dit is ok, want Iran is next level evil. Of zo. Tegelijkertijd is het legitimeren van het bewind van Kim Jong Un Dos Tres A-ok, want die hebben tenminste inmiddels kernwapens. Mind blown.
Omdat deze deal helemaal niet voorkomt dat Iran een kernwapen bouwt maar stelt het alleen maar uit, ten gunste van Iran, dat in de tussentijd veel sterker kan worden.
pi_179014911
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Israel had Iran nooit toegestaan een kernwapenarsenaal te hebben. Er waren genoeg signalen dat Israel een nucleair Iran tegen elke prijs zou voorkomen, maar al had Iran een kernwapenarsenaal ontwikkeld, dan nog hadden we het over een tamelijk verzwakte staat kort gehouden door zeer stevige sancties. Het had de context van de regio niet heel veel meer veranderd omdat Iran geen economische ruimte heeft om al te veel militaire stappen regionaal te nemen.

Niet elke deal die kan voorkomen dat Iran aan een kernwapen bouwt is per definitie een Goede deal. Volgens mij hebben zowel Europa als Amerika onder Obama aangegeven dat het ook niet de perfecte deal was maar in ieder geval wel voorkomt dat Iran een kernwapen bouwt. Je kan er over discussieren.

Maar als Iran een deal heeft waarmee het haar ambities en koers niet hoeft te veranderen. Waarbij het rustig haar militaire capaciteiten en regionale activiteiten kan uitbouwen, om over een paar jaar alsnog in een veel sterkere positie aan een kernwapen te werken, hoe kan dit dan ooit als een Goede deal beschouwd worden omdat het een paar jaar heeft voorkomen dat Iran een kernwapen vervaardigt of iets in die richting? Iran kan nu weer kernbommen gaan bouwen in principe maar daarmee zal het zich alleen maar grotere problemen op de hals halen.
Het is eigenlijk gewoon heel makkelijk. Als Israël kernwapens mag hebben, mag een ander dat ook.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_179014935
Kapitale fout dat Trump zonder backup met de Irandeal stopt. Maar met Pompeo en Bolton was niet anders te verwachten.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:23:58 #287
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_179014937
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het is eigenlijk gewoon heel makkelijk. Als Israël kernwapens mag hebben, mag een ander dat ook.
Maar Israël heeft ze niet hoor!!!!

:')
Dat, en het gebrek aan controle dáárop, is nog het meest stuitende van de opstelling van dat land.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_179014939
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft Trump die optie, dat is geen verdediging. Niemand bestrijdt dat Trump het kán maar wel dat het een goed besluit is.
Ik vind het een verstandig besluit, behalve het handhaven van sancties vraagt het ook weinig meer van Amerika, had wel liever gezien dat ze bijvoorbeeld VK achter zich hadden kunnen krijgen maar ok.
pi_179014957
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het is eigenlijk gewoon heel makkelijk. Als Israël kernwapens mag hebben, mag een ander dat ook.
Mogen wij uberhaupt bij de Amerikaanse kernwapens komen die in Nederland waren of zijn opgeslagen :').
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 15:25:12 #290
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179014968
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 08-05-2018 om 15:20:08 The Black Cube report on Ben Rhodes for Iran Deal opponents “contains pictures of his apartment in Washington, telephone numbers and email addresses of members of his family, as well as unsubstantiated allegations of personal and ethical transgressions.” https://t.co/vEeKlfw6oC reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179014981
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:14 schreef Ulx het volgende:
De spanning gaat echt niet minder worden als de VS eenzijdig en onterecht het akkoord opzegt.
Het zal Iran verzwakken, een land dat economisch en politiek toch al redelijk onder druk staat, het afgelopen jaar zijn er onvoorstelbaar veel protesten en demonstraties in Iran geweest. Hernieuwde sancties zou ook het laatste zetje kunnen betekenen tegen het regime.
pi_179014988
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mogen wij uberhaupt bij de Amerikaanse kernwapens komen die in Nederland waren of zijn opgeslagen :').
Die moeten hier ook weg inderdaad.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 15:26:34 #293
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179015000
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik vind het een verstandig besluit, behalve het handhaven van sancties vraagt het ook weinig meer van Amerika, had wel liever gezien dat ze bijvoorbeeld VK achter zich hadden kunnen krijgen maar ok.
Het zijn alleen maar sancties van de VS natuurlijk. De EU gaat ze niet opnieuw invoeren alleen maar omdat Trump dat zegt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 mei 2018 @ 15:27:24 #294
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179015009
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het zal Iran verzwakken, een land dat economisch en politiek toch al redelijk onder druk staat, het afgelopen jaar zijn er onvoorstelbaar veel protesten en demonstraties in Iran geweest. Hernieuwde sancties zou ook het laatste zetje kunnen betekenen tegen het regime.
Net zoals zo heel succesvol gebeurde bij Cuba en Noord-Korea?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179015010
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mogen wij uberhaupt bij de Amerikaanse kernwapens komen die in Nederland waren of zijn opgeslagen :').
Nee. Of althans, we mogen er wel "bij" want de ruimtes moeten bewaakt worden. Maar Nederland kan geen Amerikaanse kernwapens afvuren voor zover ik weet.
pi_179015021
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee. Of althans, we mogen er wel "bij" want de ruimtes moeten bewaakt worden. Maar Nederland kan geen Amerikaanse kernwapens afvuren voor zover ik weet.
Waarom denk je dat we per se de F35 moesten kopen? ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:28:10 #297
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_179015023
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:22 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat deze deal helemaal niet voorkomt dat Iran een kernwapen bouwt maar stelt het alleen maar uit, ten gunste van Iran, dat in de tussentijd veel sterker kan worden.
Dit is bullshit gewoon. Niemand kan zeggen wat de staat van Iran is of wat haar ambities zijn over 10 jaar of langer. Het land is geen onveranderbare natuurwet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_179015032
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:26 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het zijn alleen maar sancties van de VS natuurlijk. De EU gaat ze niet opnieuw invoeren alleen maar omdat Trump dat zegt.
Klopt. Maar Amerika kan actie ondernemen tegen bedrijven en landen die olieproducten uit Iran importeren. Mede daarom wordt er ook zeer aan getwijfeld of Europa de deal uberhaupt kan redden zonder Amerika.
pi_179015039
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:26 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het zijn alleen maar sancties van de VS natuurlijk. De EU gaat ze niet opnieuw invoeren alleen maar omdat Trump dat zegt.
Helaas staat of valt daarmee wel de hele deal. Als de Amerikaanse sancties weer ingaan kan de EU dat niet "compenseren".
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:29:00 #300
323401 Kijkertje
met filter
pi_179015045
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Haha China moet zich echt zorgen maken als Xi Jinping, die Kim voor dit gebeuren niet eens wilde ontmoeten, nu al voor de tweede keer tijd vrijmaakt voor een gesprek met Kim :P.
Zo kan je het ook zien maar ik denk dat juist Trump zich echt zorgen maakt over die ontmoetingen :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_179015057
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 15:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dit is bullshit gewoon. Niemand kan zeggen wat de staat van Iran is of wat haar ambities zijn over 10 jaar of langer. Het land is geen onveranderbare natuurwet.
Maar we kunnen wel zeggen wat de ambities van Iran nu zijn, van dit regime, of hadden we toen Iran jaren geleden begon met het bouwen van een kernwapen moeten zeggen, oh we wachten wel, misschien houden ze er vanzelf wel een keer mee op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')