abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 14 mei 2018 @ 21:50:56 #201
56724 Wombcat
rent wiel
pi_179163476
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:28 schreef Fir3fly het volgende:
Zie ook McLaren die het een klein stapje beter doet dan vorig jaar.

McLaren heeft in 5 races al meer punten dan vorig jaar in het hele jaar. Dat is niet een klein stapje beter. Dat is duidelijk beter.
in a crowd you lose humanity
  maandag 14 mei 2018 @ 21:51:13 #202
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_179163482
Max op pole in Monaco

U las het hier voor het eerst
Flesje bier
pi_179163516
Gasley ging best goed tot hij een stokbrood tegenkwam, die een donut aan het oefenen was.

McLaren is niet sneller met Renault, ze ontploffen alleen minder vaak.
.
  maandag 14 mei 2018 @ 22:06:27 #204
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179163879
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

McLaren heeft in 5 races al meer punten dan vorig jaar in het hele jaar. Dat is niet een klein stapje beter. Dat is duidelijk beter.
Dat klopt, maar enigszins geflatteerd. Ze zijn iets sneller op de baan, daar hadden we het over. En ook betrouwbaarder.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 mei 2018 @ 22:08:23 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179163924
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:52 schreef Fer het volgende:
Gasley ging best goed tot hij een stokbrood tegenkwam, die een donut aan het oefenen was.

McLaren is niet sneller met Renault, ze ontploffen alleen minder vaak.
Ze zijn wel sneller met Renault. Niet veel, maar toch iets.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_179164111
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gedeeltelijk waar, maar op Barcelona met zo veel medium snelheid bochten is aero veel belangrijker. Een sterke motor is belangrijker op circuits met langzame bochten en lange rechte stukken. De Red Bull heeft prima aero en mechanische grip, dat is de reden dat men er hier redelijk dicht bij zat. Dichterbij dan in Baku, waar een sterke motor veel meer invloed heeft.

Overigens heeft dit allemaal niet zo heel veel invloed, Toro Rosso was alleen relatief goed in Bahrein ten opzichte van hun concurrenten en ze weten zelf niet eens waarom. De rest van de races doen ze mee in het achterveld, met Baku als dieptepunt. Omdat men dus minder motorvermogen heeft. In Monaco maakt het allemaal weer niets uit trouwens, dat circuit is zo langzaam dat vermogen nauwelijks invloed heeft.

[..]

Nou ja niet dus. Honda komt simpelweg power te kort. Dat is al zo sinds 2015. Ze zijn dichterbij gekomen maar de Honda is nog steeds de zwakste motor in het veld. Zie ook McLaren die het een klein stapje beter doet dan vorig jaar.

Over topsnelheid kun je het beter al helemaal niet hebben, in Baku waren beide Toro Rossos onderaan te vinden op de speed traps.
In Baku zat Red Bull er in de kwalificatie beter bij dan in Catalunya. Door het nieuwe asfalt was het veel meer een engine circuit omdat een aantal bochten ineens makkelijk volgas zijn.
  maandag 14 mei 2018 @ 22:22:43 #207
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179164202
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:18 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

In Baku zat Red Bull er in de kwalificatie beter bij dan in Catalunya.
In de race niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_179164269
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In de race niet.
Nee omdat ze de banden niet op temperatuur kregen, toen ze dat wel voor elkaar hadden kon Max Hamilton bijvoorbeeld makkelijk volgen op oudere banden. En in de kwalificatie is het motorverschil door de Q3 modes van Ferrari en Mercedes groter dan in de race en toch zaten ze er in Baku iets beter bij, Catalunya is net zo goed een engine circuit geworden.
  maandag 14 mei 2018 @ 22:27:29 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179164300
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:26 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Nee omdat ze de banden niet op temperatuur kregen, toen ze dat wel voor elkaar hadden kon Max Hamilton bijvoorbeeld makkelijk volgen op oudere banden.
Tot Hamilton de banden op temperatuur kreeg en gewoon keihard wegreed.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_179164405
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tot Hamilton de banden op temperatuur kreeg en gewoon keihard wegreed.
Dat viel wel mee, het was meer dat Ricciardo toen weer kon aanvallen bij Max waardoor ze veel tijd verloren. Aan de kwalificatie kun je sowieso beter het verschil zien omdat iedereen dan vrij baan heeft en al het beschikbare vermogen gebruikt.
pi_179164432
Misschien dat de Renault in de race iets zuiniger is dan Honda. Vorig jaar was het toch veel lift and coast voor Alonso, dit jaar kan hij de hele race trappen lijkt het. Op zaterdag zie ik nog niks van het team met “het beste chassis” McLaren.
.
pi_179164473
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:32 schreef Fer het volgende:
Misschien dat de Renault in de race iets zuiniger is dan Honda. Vorig jaar was het toch veel lift and coast voor Alonso, dit jaar kan hij de hele race trappen lijkt het. Op zaterdag zie ik nog niks van het team met “het beste chassis” McLaren.
Verbruik van de Honda is idd hoger en in de kwalificatie is het verschil tussen Honda en Renault niet zo groot.
  maandag 14 mei 2018 @ 22:38:20 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179164552
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:31 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Dat viel wel mee, het was meer dat Ricciardo toen weer kon aanvallen bij Max waardoor ze veel tijd verloren. Aan de kwalificatie kun je sowieso beter het verschil zien omdat iedereen dan vrij baan heeft en al het beschikbare vermogen gebruikt.
Nee hoor, Hamilton ging gewoon veel sneller rijden. Beide Red Bulls stonden ook onderaan de speed traps in de race.

Maar bij Red Bull wordt het gebrek aan vermogen voor een groot deel goedgemaakt door goede aero en goede mechanische grip. De verhoudingen ten opzichte van vermogen zijn al een aantal jaar zo:

1 Mercedes
2 Ferrari
3 Renault
4 Honda

Onderlingen verschillen zijn kleiner geworden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_179164596
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor, Hamilton ging gewoon veel sneller rijden. Beide Red Bulls stonden ook onderaan de speed traps in de race.

Maar bij Red Bull wordt het gebrek aan vermogen voor een groot deel goedgemaakt door goede aero en goede mechanische grip. De verhoudingen ten opzichte van vermogen zijn al een aantal jaar zo:

1 Mercedes
2 Ferrari
3 Renault
4 Honda

Onderlingen verschillen zijn kleiner geworden.
Nee dat stonden ze niet. Ricciardo stond 6e bij de speedtrap en Max 12e.
  maandag 14 mei 2018 @ 22:43:21 #215
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179164676
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:40 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Nee dat stonden ze niet. Ricciardo stond 6e bij de speedtrap en Max 12e.
Oeps, ik zat bij Bahrein te kijken :').

In de kwalificatie stonden ze wel onderaan.

Maar goed, het originele punt was over Honda. Red Bull maskeert het gebrek aan motorvermogen met goede aero en goede mechanische grip. Toro Rosso kan dat niet of nauwelijks doen met de Honda.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_179164744
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oeps, ik zat bij Bahrein te kijken :').

In de kwalificatie stonden ze wel onderaan.
Daar stonden ze ook niet onderaan.
Baku-Speed-Trap.jpg

Neemt niet weg dat je sector 3 in Catalunya wel als goede graadmeter kunt nemen van het chassis in de langzame bochten. Sector 1 en 2 zijn ook engine sectoren geworden door het nieuwe asfalt.
  maandag 14 mei 2018 @ 22:48:39 #217
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179164828
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:46 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Daar stonden ze ook niet onderaan.
[ afbeelding ]

Neemt niet weg dat je sector 3 in Catalunya wel als goede graadmeter kunt nemen van het chassis in de langzame bochten. Sector 1 en 2 zijn ook engine sectoren geworden door het nieuwe asfalt.
Ok never mind, ik zit duidelijk niet op te letten. Weer Baku and Bahrein door elkaar gehaald :').

En dat laatste ben ik niet met je eens. Hoe harder je door de bocht gaat hoe belangrijker aero is. Tenzij bocht 3 en bocht 9 vorig jaar niet vol gas waren en dit jaar wel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 15 mei 2018 @ 07:22:19 #218
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179169049
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:34 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Verbruik van de Honda is idd hoger en in de kwalificatie is het verschil tussen Honda en Renault niet zo groot.
Dat is dus ook de grote update van Honda straks. Zwaar verbeterde ontstekingsmethode (cilinderkop/inlaat), minder brandstof verbruik meer vermogen.
pi_179172939
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tenzij bocht 3 en bocht 9 vorig jaar niet vol gas waren en dit jaar wel.
En dat klopt. Bocht 3 en 9 zijn dit jaar beiden vol gas, tenzij je iets verkloot. Max vond hem vorig jaar beter, want dan moest je met je gas spelen, nu is het gewoon klepel omlaag en gaan.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:46:16 #220
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_179173868
Lewis test knipperlichten

xs3hs5l.jpg large.jpg
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
pi_179175089
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2018 21:28 schreef Fir3fly het volgende:

Gedeeltelijk waar.
Niet gedeeltelijk waar, dat is simpele natuurkunde :) Buiten dat zijn Bahrein en Barcelona sinds de invoer van de nieuwe aero regels en bredere banden, powercircuits geworden, vanwege dit natuurkundige feit. Motor speelt hier een grote rol, downforce kan iedereen toevoegen door meer vleugel te zetten, maar dat gaat weer ten koste van motorvermogen en bandenverbruik. Chassis en motorvermogen zijn daarom essentieel op dit soort tracks en daarom worden het powercircuits genoemd.

Daarmee zeg ik overigens niet dat Baku géén powercircuit is.

quote:
Nou ja niet dus. Honda komt simpelweg power te kort. Dat is al zo sinds 2015. Ze zijn dichterbij gekomen maar de Honda is nog steeds de zwakste motor in het veld. Zie ook McLaren die het een klein stapje beter doet dan vorig jaar.

Over topsnelheid kun je het beter al helemaal niet hebben, in Baku waren beide Toro Rossos onderaan te vinden op de speed traps.
Ook niet waar, sterker nog, Verstappen en de rest van de Renaults stonden steevast onderaan op de spreedtraps in Baku, TR hing ergens rond het midden:

Bahrain-1-e1523181628928.jpg?x73801

De motor is niet meer het probleem voor TR, de Honda is echt zo slecht niet meer. Na Canada (+20pk met mogelijke party mode) zitten ze er zelfs nog dichter bij.
(Y)
  dinsdag 15 mei 2018 @ 14:23:24 #222
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179175652
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:46 schreef ondeugend het volgende:
Lewis test knipperlichten

[ afbeelding ]
ChrisDuffBeatty twitterde op dinsdag 15-05-2018 om 12:27:05 When the idea you had 2 years ago and presented to @F1/ FOM a year ago suddenly appears on an #F1 car... ? #F1Testing https://t.co/prPD4xgNi8 https://t.co/iaS6SuHN2I reageer retweet
pi_179176362
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:48 schreef chiren het volgende:

[..]

Niet gedeeltelijk waar, dat is simpele natuurkunde :) Buiten dat zijn Bahrein en Barcelona sinds de invoer van de nieuwe aero regels en bredere banden, powercircuits geworden, vanwege dit natuurkundige feit. Motor speelt hier een grote rol, downforce kan iedereen toevoegen door meer vleugel te zetten, maar dat gaat weer ten koste van motorvermogen en bandenverbruik. Chassis en motorvermogen zijn daarom essentieel op dit soort tracks en daarom worden het powercircuits genoemd.

Daarmee zeg ik overigens niet dat Baku géén powercircuit is.

[..]

Ook niet waar, sterker nog, Verstappen en de rest van de Renaults stonden steevast onderaan op de spreedtraps in Baku, TR hing ergens rond het midden:

[ afbeelding ]

De motor is niet meer het probleem voor TR, de Honda is echt zo slecht niet meer. Na Canada (+20pk met mogelijke party mode) zitten ze er zelfs nog dichter bij.
Deze tabel gaat over Bahrein
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:42:25 #224
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_179177301
in Baku stonden ze dan ook zo goed als onderaan.

2REYiWX.png
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:44:04 #225
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179177331
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 15:42 schreef sasquatsch het volgende:
in Baku stonden ze dan ook zo goed als onderaan.

[ afbeelding ]
Laagste plaats is 12. De rest is top 10 en dus beter als 50%?
Is dat "zo goed als onderaan"?
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')