abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179074247
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
De tering...

Zijn er geen betere beelden van ?
  donderdag 10 mei 2018 @ 22:03:15 #152
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
  donderdag 10 mei 2018 @ 22:04:12 #153
472597 Goudenvis
#FreeVogeltjesdans
pi_179075029
Nu een docu over Senna op npo3
pi_179075506
registreer om deze reclame te verbergen
Dc2WlWeWsAAn_Lx.jpg ze hebben best gelijk daar bij McLaren, die nieuwe neus ziet er best bijzonder uit..
pi_179075627
Een beetje Sauber, een beetje redbull en vleugje Mercedes
  donderdag 10 mei 2018 @ 22:18:47 #156
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_179075821
Veel te druk :P
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 10 mei 2018 @ 22:37:29 #157
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179076616
registreer om deze reclame te verbergen
Red Bull/McLaren will "look quite different" with Spain updates

https://www.motorsport.co(...)s-barcelona-1035634/

Ricciardo: “If it’s not faster, at least we’re going to look cool.” _O-
pi_179079169
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:10 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ben benieuwd of het met een VPN te kijken is, of dat ze net zo snel blokkeren als Netflix en Amazon
Het tweede.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 11 mei 2018 @ 12:26:06 #160
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_179086248
https://www.f1today.net/n(...)ort-voorop-te-rijden
RIC... 8)7 |:(

Hij was niet de snellere. Hij had DRS en tow. En Max had vlak daarvoor een overcut op hem gedaan..
En Max liep op een gegeven moment flink uit op RIC. Die kon alleen aanhaken omdat Max vast kwam te zitten achter Lewis.

En als de snellere voorop moet dan had men om het rondje/de 2 rondjes stuivertje moeten wisselen. Want men had dan om beurten DRS en tow gehad..

[ Bericht 16% gewijzigd door Whiskers2009 op 11-05-2018 12:41:03 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_179086607
Het ging bij RB eigenlijk al mis toen Max in de beginfase een inhaalactie op Ric deed. Ze hadden hierna iets te veel van hun ERS verbruikt, waardoor ze achter de Renaults terecht kwamen en 20 seconden inleverden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 11 mei 2018 @ 16:00:45 #162
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179089858
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
Het ging bij RB eigenlijk al mis toen Max in de beginfase een inhaalactie op Ric deed. Ze hadden hierna iets te veel van hun ERS verbruikt, waardoor ze achter de Renaults terecht kwamen en 20 seconden inleverden.
Dat is niet waar. De Renaults waren sneller omdat ze de banden beter op temperatuur konden krijgen (ultrasoft vs supersoft). Verstappen gebruikte zijn ERS om te verdedigen tegen Sainz.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 11 mei 2018 @ 16:01:58 #163
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179089878
https://www.crash.net/f1/(...)2019-f1-rule-changes
quote:
Red Bull boss Christian Horner has laid into the 2019 F1 regulations tweaks and criticises the sport for “shooting itself in the foot”

Red Bull boss Christian Horner has laid into the 2019 Formula 1 regulations changes which were passed during the build-up to the Spanish Grand Prix and criticises the sport for “shooting itself in the foot”.

Horner has been the first high-profile figure to publicly slam the 2019 rule tweaks which will see simpler front wings and front brake ducts plus wider and larger rear wings with the goal of making F1 cars easier to follow closely and therefore provide more overtaking opportunities.

The Red Bull chief feels the regulation alterations have been a rushed decision based off plans afoot for the 2021 rules shake-up and feels the changes “completely conflict” with the current F1 cars. Horner also says teams will take the burden of the tweaks by having to spend “millions and millions” to redevelop next year’s concepts.

“Sometimes this sport has the ability to shoot itself in the foot,” Horner told Sky Sports F1. “The work that has been done for 2021 is all good stuff the problem is a snapshot of that has been taken and hasn’t been fully analysed and there are no proven conclusions from it.

“It has then been rushed into a set of regulations that completely conflict with existing regulations so they are now scrapping around trying to sort that out this weekend. It completely changes the philosophy of the car because the front wing will be wider and different.

“The point that the air meets the air is the front wing and that then changes everything behind it: the suspension, the bodywork, absolutely every single component. We talk about costs and being responsible but what has just been introduced is a completely new concept which will cost millions and millions of pounds.

“It was rushed after Melbourne because there was not a lot of overtaking, when has there ever been a lot of overtaking in Melbourne, and then we’ve had three great races since then.”

Horner feels alterations to circuits should have become the area of focus to improve racing having felt the past three races in Bahrain, China and Azerbaijan have all producing exciting action after the initial fears from Australia.

“Shouldn’t we be looking at the tracks and the tyre compounds and how they influence races rather than burdening the teams with what will be hundreds of millions in costs,” he said. “If you look at the nature of the circuits, long straights with big stops and hairpins like China, Baku and Bahrain they were all good races. Those types of circuits always produce good races.

“This will probably be a boring race on Sunday [in Spain] because this track even with the slowest corner into the hairpin is still pretty quick and you’ve got a fast corner going into it.

“I find it frustrating that decisions are made on zero evidence or zero conclusions on theories and the burden of costs are passed on to the teams. Is it going to guarantee closer racing, and cars following closer next year, probably not.”

The 2019 rule changes were voted through by the F1 Commission last week which is believed to have split opinions but any proposals require a majority decision rather than unanimous backing.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_179091414
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 16:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is niet waar. De Renaults waren sneller omdat ze de banden beter op temperatuur konden krijgen (ultrasoft vs supersoft). Verstappen gebruikte zijn ERS om te verdedigen tegen Sainz.
Als de Bulls niet eerst met elkaar geclasht hadden denk ik dat ze misschien buiten schootsafstand van de Renaults waren gebleven. Dat ze de ERS leeggetrokken hebben hielp niet mee om goed in de race te komen. Nadat ze achter de Renaults waren gekomen waren zowel Max als Dani RIC hierover bezig op de boordradio. Het duurt een aantal ronden tot het systeem dan weer hersteld is. Beetje het idee van Hamilton in MaleisiŰ, waardoor Max hem makkelijk kon passeren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 11 mei 2018 @ 17:36:49 #165
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179091478
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 17:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als de Bulls niet eerst met elkaar geclasht hadden denk ik dat ze misschien buiten schootsafstand van de Renaults waren gebleven. Dat ze de ERS leeggetrokken hebben hielp niet mee om goed in de race te komen. Nadat ze achter de Renaults waren gekomen waren zowel Max als Dani RIC hierover bezig op de boordradio. Het duurt een aantal ronden tot het systeem dan weer hersteld is. Beetje het idee van Hamilton in MaleisiŰ, waardoor Max hem makkelijk kon passeren.
De Bulls clashten pas met elkaar toen de Renaults er al voorbij waren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_179091640
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 17:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De Bulls clashten pas met elkaar toen de Renaults er al voorbij waren.
Max haalde Dani Ric direct na de herstart in ronde 6 in. Hierdoor verloren ze veel momentum en passeerde Sainz beiden. Ze verloren dat rondje zeker twee seconden op voorligger Bottas.

Maar goed, het is een als, dan situatie en daarom zullen we nooit weten wat er gebeurd zou zijn als Max Dani Ric in ronde 6 niet ingehaald had.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 11 mei 2018 @ 17:52:01 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179091729
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 17:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Max haalde Dani Ric direct na de herstart in ronde 6 in. Hierdoor verloren ze veel momentum
Dit is onzin. De inhaalactie was in bocht 2 en ze verloren nul tijd daardoor. Nogmaals, ze reden op de supersofts en het duurde even voordat die op temperatuur waren. De Renaults reden up ultrasofts en konden alleen daardoor inhalen. Verstappen verloor energie door te vechten tegen Sainz.

Je hebt of de race niet gekeken of je bent het vergeten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fir3fly op 11-05-2018 17:58:29 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 12 mei 2018 @ 19:36:02 #168
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_179110657
Die docu over Williams op Netflix is echt heel goed. Nooit in Frank verdiept maar wat een man zeg..
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_179116182
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 19:36 schreef maniack28 het volgende:
Die docu over Williams op Netflix is echt heel goed. Nooit in Frank verdiept maar wat een man zeg..
Die wil ik eerdaags gaan kijken. Was op zoek naar die van Senna maar kan 'm nergens meer terug kijken voor zover ik nu heb kunnen vinden
  zaterdag 12 mei 2018 @ 22:34:12 #170
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_179116627
https://twitter.com/alo_oficial/status/995343161097707520?s=19

Alonso sommeert F1 het juichende jochie morgen naar de paddock haalt. O+
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
pi_179141405
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:34 schreef ondeugend het volgende:
https://twitter.com/alo_oficial/status/995343161097707520?s=19

Alonso sommeert F1 het juichende jochie morgen naar de paddock haalt. O+
Hij was er nog ook
Goed voor de schatkist
  zondag 13 mei 2018 @ 23:04:37 #172
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_179144173
Nog anderhalve week. Dan vertrek ik samen met mijn maat in zijn splinternieuwe Renault Alpine naar Monaco.
Hebben een mooie route uitgezocht, airbnb op tien minuten wandelen van het circuit en zitten aan de buitenkant bij het zwembad.

Kan. Niet. Wachten.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  zondag 13 mei 2018 @ 23:17:59 #173
62913 Blik
The one and Only!
pi_179144395
quote:
14s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:04 schreef Kreator het volgende:
Nog anderhalve week. Dan vertrek ik samen met mijn maat in zijn splinternieuwe Renault Alpine naar Monaco.
Hebben een mooie route uitgezocht, airbnb op tien minuten wandelen van het circuit en zitten aan de buitenkant bij het zwembad.

Kan. Niet. Wachten.
Goed voor elkaar, een vriend van mij is vorig jaar uitgenodigd door een zakenrelatie om daar bij Hotel de Paris champagne weg te tikken, was ook niet verkeerd aan de foto’s te zien
  zondag 13 mei 2018 @ 23:38:29 #174
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_179144678
quote:
14s.gif Op zondag 13 mei 2018 23:04 schreef Kreator het volgende:
Nog anderhalve week. Dan vertrek ik samen met mijn maat in zijn splinternieuwe Renault Alpine naar Monaco.
Hebben een mooie route uitgezocht, airbnb op tien minuten wandelen van het circuit en zitten aan de buitenkant bij het zwembad.

Kan. Niet. Wachten.
Gaaf man!
pi_179145295
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2018 17:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eh, nee. Bahrein is geen power circuit. Integendeel juist, het aantal snelle bochten vereist een medium/hoge downforce setup.

Baku is een power circuit. Alleen maar langzame bochten en een enorm recht stuk. Waar was TR? Helemaal achteraan.

Bovendien snapt TR zelf ook helemaal niet hoe het nou kwam dat men in Bahrain genoeg snelheid had om die 4e plaats te behouden na de start.
Klopt niet helemaal wat je zegt. Circuits als Bahrein en Barcelona zijn zeker wel powercircuits, juist de hoge snelheidsbochten waar met veel downforce gereden wordt, vereisen een beresterke powerunit, omdat de motor moet vechten tegen de gigantische downforce die de auto tegenhoudt en op het circuit drukt. De motor moet dat gevecht winnen om zo snel mogelijk zo’n bocht door te kunnen.

Verstappen zei exact bovenstaande dit weekend omdat Barcelona ook veel volgas high downforce bochten heeft.

De RedBull moet het met name hebben van circuits met langzame bochten waar mechanische grip een grote rol speelt (denk aan Monaco).

Tracks als Mexico (op 2km hoogte, ijle lucht, amper downforce) en Baku zijn in principe juist goed voor auto’s met iets minder vermogen. Tenzij je de Honda van vorig jaar had en 150pk mist, dat valt niet te overbruggen.

Volgens mij heeft de Torro Rosso al een paar keer bovenaan gestaan in de speedtrap lijstjes van topsnelheid op een circuit in een weekend. Met de motor/het vermogen zit het wel redelijk snor dit seizoen.
(Y)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')