abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 mei 2018 @ 11:33:23 #1
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178949839
Schietpartij Florida lijkt vergeten, Trump weer helemaal op lijn wapenlobby

Maanden na de schietpartij op de Parkland-school in Florida heeft president Trump op het jaarlijkse congres van de wapenlobby NRA een pleidooi gehouden voor het recht op wapenbezit van Amerikanen. "Zolang ik uw president ben, komt het grondwetsartikel dat het recht op wapens garandeert niet in gevaar", zei de president.

Om de wapenrechten te verdedigen is het belangrijk om op Republikeinen te stemmen bij de tussentijdse verkiezingen in november, zei Trump.

Hij verweet de Democraten dat ze wapens willen uitbannen. "Dat kunnen we ook wel busjes en vrachtwagens gaan verbieden, omdat terroristen daar aanslagen mee plegen", zei de president.

Parkland

Na het drama in Florida in februari, toen op een school 17 mensen werden doodgeschoten, leek het erop dat Trumps mening over het recht op wapenbezit veranderde.

In een rechtstreekse tv-uitzending maande Trump een Republikeinse senator toen niet bang te zijn voor de NRA. Trump zei dat hij het zou opnemen tegen de wapenlobbyisten om het wapengeweld te doen afnemen. Later kwam hij daarvan terug na een onderhoud met NRA-vertegenwoordigers in het Witte Huis.

Het was de vierde achtereenvolgende keer dat Trump het NRA-congres toesprak. De laatste president die dat voor hem deed was Ronald Reagan.

In zijn toespraak had Trump het kort over Parkland. Hij zei dat hij het aantal slachtoffers betreurt. Hij herinnerde er ook aan dat er meer geld vrijkomt om de achtergrond na te gaan van mensen die wapens kopen en om scholen veiliger te maken.

Trump onthulde dat sommige van zijn politieke adviseurs hem hadden gezegd dat misschien slecht zou vallen als hij het NRA-congres zou toespreken. "Weet ik wat ik toen zei? Daag, ik stap in het vliegtuig."

bron: https://nos.nl/artikel/22(...)lijn-wapenlobby.html
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 5 mei 2018 @ 12:30:33 #2
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178951015
Hij is weer eens van mening veranderd. Je vraagt je soms af of hij wel een mening heeft :')
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_178951408
/care
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178951417
tis de USA, shithole country... laat ze elkaar maar lekker afknallen daar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178956226
Hadden we iets anders verwacht van onze flipperende windvaan? :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_178956621
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 12:53 schreef Nielsch het volgende:
tis de USA, shithole country... laat ze elkaar maar lekker afknallen daar.
True en men moet het zelf maar oplossen daar want net als bij ieder redelijk machtig land heeft de buitenwereld schijnlijk 0 tot geen invloed op de politiek.

Vroeger werd een shooting nog tragisch genoemd, nu zou je 't logisch kunnen noemen.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 19:00:15 #7
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178956962
Trump in zijn NRA-speech: Een ziekenhuis in Londen is een oorlogsgebied waar overal bloed ligt, ondanks strenge wapenwetgeving daar.

https://edition.cnn.com/2(...)pital-nra/index.html

Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_178957042
quote:
Zolang ik uw president ben, komt het grondwetsartikel dat het recht op wapens garandeert niet in gevaar
Allereerst zijn er maar zeer weinig politici die van het tweede amendement afwillen, dus dat is een beetje een loze opmerking.

Daarnaast heeft een president niet zoveel te zeggen over een grondwetswijziging. Daar gaan het congres en daarna de congressen in de individuele staten over.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178958408
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 19:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Allereerst zijn er maar zeer weinig politici die van het tweede amendement afwillen, dus dat is een beetje een loze opmerking.

Daarnaast heeft een president niet zoveel te zeggen over een grondwetswijziging. Daar gaan het congres en daarna de congressen in de individuele staten over.
Trump heeft waarschijnlijk nog geen idee waar hij zelf over gaat, dus dit soort info ligt mijlenver uit zijn straatje.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 21:01:33 #10
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_178959230
Wat zei de nra? Mi lobby yu
  zaterdag 5 mei 2018 @ 23:35:11 #11
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178962621
In Frankrijk is er ophef ontstaan over dit fragment waar hij over de schietpartij in Bataclan spreekt:
Hij heeft wel een punt, maar de manier waarop hij dat brengt is kinderachtig en respectloos.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_178963356
Trump is altijd voor strengere wet- en regelgeving geweest, maar zou gek zijn om de machtige NRA tegen zich te keren. Hij leidt geen stabiele regering en veel partijgenoten zijn door campagnedonaties stromannen van de NRA geworden.
Dus waarom niet wederom een leugen om bestwil?
Corrigeer me waar nodig.
pi_178963386
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 00:13 schreef WijhoudenvanOranje het volgende:
Trump is altijd voor strengere wet- en regelgeving geweest, maar zou gek zijn om de machtige NRA tegen zich te keren. Hij leidt geen stabiele regering en veel partijgenoten zijn door campagnedonaties stromannen van de NRA geworden.
Dus waarom niet wederom een leugen om bestwil?
Trump is gewoon altijd voor of tegen wat hem op dat moment even goed uitkomt. D66 is er niets bij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178963430
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 00:13 schreef WijhoudenvanOranje het volgende:
Trump is altijd voor strengere wet- en regelgeving geweest, maar zou gek zijn om de machtige NRA tegen zich te keren. Hij leidt geen stabiele regering en veel partijgenoten zijn door campagnedonaties stromannen van de NRA geworden.
Dus waarom niet wederom een leugen om bestwil?
Zolang de persoon die de leugen heeft uitgesproken maar in je eigen vaarwater zit toch?
  zondag 6 mei 2018 @ 00:38:04 #15
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178963660
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 00:13 schreef WijhoudenvanOranje het volgende:
Trump is altijd voor strengere wet- en regelgeving geweest, maar zou gek zijn om de machtige NRA tegen zich te keren. Hij leidt geen stabiele regering en veel partijgenoten zijn door campagnedonaties stromannen van de NRA geworden.
Dus waarom niet wederom een leugen om bestwil?
Ja, het helpt om de steun van die stromannen te behouden. Maar inmiddels is een groot deel van de bevolking, ook Republikeinen, vóór strengere wapenwetgeving.
Er is ook zoiets als een middenweg tussen de NRA tegen je keren en de NRA onvoorwaardelijk steunen.

Ik krijg steeds meer de indruk dat Trump gewoon doet en zegt wat hem op dat moment invalt :')
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_178963793
Trump heeft overduidelijk een probleem met z'n ego en deed alleen maar aan de presidentsverkiezingen mee om daarop te kunnen kapitaliseren. Ik geloof niet dat hij dacht echt te kunnen winnen. Uit gelekte documenten is gebleken dat hij voordat hij aan de verkiezingen meedeed geïnformeerd heeft naar mogelijkheden om een nieuw rechts televisiestation te beginnen. Nu hij president is moet hij acht jaar (ik denk dat hij herkozen wordt) met verzilveren wachten. Op verkiezingsavond kwam Trump er denk ik pas achter dat hij met zijn provocerende, antisociale en vernietigende gedrag (bedoeld om het imago van keiharde zakenman te cementeren) echt goud in handen had.

[ Bericht 0% gewijzigd door WijhoudenvanOranje op 06-05-2018 01:06:45 ]
Corrigeer me waar nodig.
pi_178963824
Trump kaapt de NRA net als hij de GOP kaapte. :7
pi_178963895
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 00:38 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Maar inmiddels is een groot deel van de bevolking, ook Republikeinen, vóór strengere wapenwetgeving.

Maakt niet uit. Het is geen doorslaggevende factor bij de presidentiële verkiezingen, is gebleken. En de NRA is oppermachtig.
Corrigeer me waar nodig.
  zondag 6 mei 2018 @ 01:15:16 #19
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178963968
quote:
Hij herinnerde er ook aan dat er meer geld vrijkomt om de achtergrond na te gaan van mensen die wapens kopen
Dat is toch echt al wel een vooruitgang. Maar dan nog, mensen die echt kwaad willen doen komen toch wel aan wapens, dat is hier ook zo.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zondag 6 mei 2018 @ 01:23:12 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178964044
Mooi.

Want met die torenhoge criminaliteit, tuig, en ghetto's daar is het wel fijn dat je je kan bewapenen als burger.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_178967515
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 01:23 schreef Harvest89 het volgende:
Mooi.

Want met die torenhoge criminaliteit, tuig, en ghetto's daar is het wel fijn dat je je kan bewapenen als burger.
Trump heeft gewoon gelijk.

Met het gekke Henkie beleid hier in Europa zijn we als onschuldige burger rondlopende schietschijven voor kwaadwillende criminelen, (vaak ook nog eens minderjarige jochies met illegaal verkregen wapens) verwarde knettergekke personen en potentiële terroristen.

De politie in Nederland is uitgespeeld en niet tot nauwelijks meer aanwezig in de niet stedelijke gebieden waar de georganiseerde misdaad het roer heeft overgenomen. De politietop is bewezen corrupt en verreikt zichzelf.

Kortom, we staan er als burgers alleen voor en dan moet legaal wapenbezit een fundamenteel recht zijn voor iedere burger. Zeker nu men wapens gemakshalve van het internet weet te scoren.
pi_178981909
Iedereen die Trump geweldig vindt is een zwakzinnige idioot die preventief in bescherming dient te worden genomen.
pi_178982761
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Trump heeft gewoon gelijk.

Met het gekke Henkie beleid hier in Europa zijn we als onschuldige burger rondlopende schietschijven voor kwaadwillende criminelen, (vaak ook nog eens minderjarige jochies met illegaal verkregen wapens) verwarde knettergekke personen en potentiële terroristen.

De politie in Nederland is uitgespeeld en niet tot nauwelijks meer aanwezig in de niet stedelijke gebieden waar de georganiseerde misdaad het roer heeft overgenomen. De politietop is bewezen corrupt en verreikt zichzelf.

Kortom, we staan er als burgers alleen voor en dan moet legaal wapenbezit een fundamenteel recht zijn voor iedere burger. Zeker nu men wapens gemakshalve van het internet weet te scoren.
Elzies heeft hier in principe ook wel gelijk qua wapenbezit. Iedereen moet toegang krijgen zodat iedere zwakzinnige die nu nog zonder wapen loopt de TBS inrichting verlaat en meteen los kan gaan.

Ook als Elzies zelf boos is moet hij zich kunnen uiten met de trekker ipv dat hij maar weer gefrustreerd aan zn lul gaat lopen trekken omdat ie anders niets kan.
  maandag 7 mei 2018 @ 09:12:48 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178983795
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Trump heeft gewoon gelijk.

Met het gekke Henkie beleid hier in Europa zijn we als onschuldige burger rondlopende schietschijven voor kwaadwillende criminelen, (vaak ook nog eens minderjarige jochies met illegaal verkregen wapens) verwarde knettergekke personen en potentiële terroristen.

De politie in Nederland is uitgespeeld en niet tot nauwelijks meer aanwezig in de niet stedelijke gebieden waar de georganiseerde misdaad het roer heeft overgenomen. De politietop is bewezen corrupt en verreikt zichzelf.

Kortom, we staan er als burgers alleen voor en dan moet legaal wapenbezit een fundamenteel recht zijn voor iedere burger. Zeker nu men wapens gemakshalve van het internet weet te scoren.
Ja, ben je al vaak in een situatie geweest waar je je alleen uit had kunnen redden met een vuurwapen? Ik namelijk nog nooit.
  maandag 7 mei 2018 @ 09:44:47 #25
34027 devlinmr
Trolivier
pi_178984203
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 09:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, ben je al vaak in een situatie geweest waar je je alleen uit had kunnen redden met een vuurwapen? Ik namelijk nog nooit.
Dito

Echter wel in situaties geweest waarbij het allemaal veel erger had kunnen aflopen als men wel een vuurwapen had gehad.

En dan heb ik het gewoon over idioten die ruzie maken op de weg of in de kroeg, of waar dan ook
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')