abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178948485
Het enige topic wat ik over deze sporten kon vinden is inmiddels een jaar of 8 oud, dus een nieuw topic is wel op zijn plaats denk ik, zeker zo richting de Spelen in Sochi :)

Ik moet er wel gelijk bij zeggen dat ik de sporten niet op de voet volg, maar af en toe kijk ik het, en het zijn allemaal toch erg mooie sporten om te zien.
Het lijkt me ook een prima plek om zo de prestaties van de Nederlanders in de gaten te houden, zodat ze al wat bekender zijn tegen de tijd dat we naar de wedstrijden in Sochi zitten te kijken *O*
Bijkomend voordeel is dat we dan ook de toppers al een beetje kennen, ik probeer hier in elk geval de uitslagen van de belangrijkste wedstrijden te plaatsen.

Bij deze sporten is het zo dat er bij wedstrijden 2 runs afgewerkt worden, waarbij de tijden bij elkaar opgeteld worden. Uiteraard wint de snelste totale tijd.

Veel mensen weten het verschil niet tussen rodelen en skeleton, om dat even uit de wereld te helpen: bij het rodelen ligt men op de rug op de slee, terwijl je bij het skeleton juist op je buik, dus head-first, naar beneden gaat.

Rodelen



Het rodelen bij de mannen wordt gedomineerd door Duitsland, na 4 van de 9 wedstrijden bij de singles staan er Duitsers op de plaatsen 1, 2, 4 en 5 in de World Cup, met Felix Loch op kop. Alleen de Rus Albert Demchenko weet zich daartussen staande te houden. Noemenswaardig is ook de nummer 6, de Italiaanse legende Armin Zöggeler, 2-voudig Olympisch kampioen, 6-voudig wereldkampioen en 10-voudig winnaar van de World Cup, en dat allemaal alleen maar bij de singles.
De doubles worden alleen door de mannen gedaan, daar gaan de Duitsers Wendl en Arlt aan de leiding, zij wonnen tot nu toe alle wedstrijden.
Voor Nederland probeert Dirk Jongkind zich via de Nations Cup te kwalificeren voor de World Cup (als ik het goed begrijp worden die wedstrijden vlak voor de World Cup gehouden, en hoeft alleen de top-15 van de World Cup zich niet te kwalificeren), tot nu toe nog zonder succes.

Bij de vrouwen is hetzelfde beeld zichtbaar, de Duitse dames staan op 1, 2 en 3, aangevoerd door Natalie Geisenberger.
Ergens onderaan staan Melanie en Janika Heinzelmaier namens België, zij hebben allebei alleen meegedaan bij de eerste wedstrijd in Igls. Ik heb nog niks over ze kunnen vinden, echter kwam ik tijdens het zoeken wel een zus van hun tegen, Katrin Heinzelmaier. Zij is ongeveer 16 jaar jong, geboren in Oostenrijk en heeft al namens België meegedaan aan de World Cup (ook alleen in Igls). Bij dit seizoen zie ik haar staan in de stand om de Junior World Cup, met een DNF en een 23e plaats, echter wel voor Oostenrijk.
Als iemand meer informatie heeft over de zussen Heinzelmaier, hoor ik het graag. Anders ga ik zelf ook nog wel even zoeken :)

Skeleton



De beste atleet bij de mannen is op dit moment de Let Martins Dukurs, winnaar van het zilver in Vancouver, wereldkampioen bij de laatste twee WK's en hij won de drie vorige seizoenen in de World Cup. Ook dit jaar gaat hij weer aan de leiding, hij won vier van de vijf wedstrijden en eindigde een keer als tweede. De enigen die enigszins (relatief gezien) in de buurt kunnen blijven zijn de Rus Tretjyakov en de oudere broer van Dukurs, Tomass.
Er staan 2 Nederlanders in de ranking, Gert Koetje (die vandaag zijn 23e verjaardag viert *O*) en Lars Arts, beiden doen doorgaans een niveau lager mee dan de World Cup.
Tot een tijd terug hadden we ook nog Peter van Wees die met zijn busje van wedstrijd naar wedstrijd trok, zo nu en dan met de Amerikanen op kon trekken en regelmatig in de top-25 terechtkwam.

Bij de vrouwen zit het iets dichter bij elkaar. De Duitse Marion Thees staat vrij ruim op kop, maar daarachter zitten de Engelse Yarnold, de Duitse Huber, de Amerikaanse Uhlaender en de Canadese Reid niet ver van elkaar af.
Voor Nederland doet Joska le Conté mee in de World Cup, en zeker niet onverdienstelijk. Na 6 wedstrijden staat ze nu op een knappe 17e plaats. Beste plaats is tot nu toe de 11e plek in Whistler, top-8 zal ze een keer moeten halen om naar de Spelen te mogen, dit zou best mogelijk kunnen zijn :)

Bobsleeën



Bij de mannen tweemansbob gaat het team van de Amerikaan Steven Holcomb aan de leiding in de World Cup, nadat ze de eerste drie wedstrijden wisten te winnen. Hij wordt gevolgd door de rus Alexander Zubkov en de Canadees Lyndon Rush. Vooral achter Holcomb zit alles bijzonder dicht bij elkaar.
Er staan twee Nederlanders in de stand om de World Cup, aangevoerd door Edwin van Calker op de 20e plaats. Als je je bedenkt dat hij er in Whistler niet bij was (ja, dat is inderdaad de baan waar hij tijdens de Spelen in 2010 toch niet naar beneden ging) is dat een knappe prestatie, dit seizoen heeft zijn team al een 6e en een 9e plek gehaald.
Op de 25e plek staat Ivo de Bruin, die het seizoen begon met een 11e plek in zowel Lake Placid als in Park City.

Bij de viermansbob zien we grofweg dezelfde namen, Zubkov gaat hier ruim aan de leiding, hij won de eerste vier wedstrijden en werd een keer tweede. Hij wordt gevolgd door Holcomb en de Duitsers Arndt en Machata.
Edwin van Calker staat hier op een 38e plek, echter begon hij het seizoen wel knap met twee 11e plaatsen. Ivo de Bruin staat hier op de 61e plaats.

Tot slot het onderdeel waarop Nederland in principe de meeste kans heeft op succes, de tweemansbob bij de vrouwen (volgens mij noemt men het niet de tweevrouwsbob :+).
Ruim aan kop gaat hier de Canadese Kailie Humphries, zij werd met haar team vandaag voor het eerst verslagen, derde, nadat ze de eerste vijf wedstrijden wist te winnen. Ze wordt gevolgd door de Duitse vrouwen Sandra Kiriasis en Cathleen Martini.
Maar nu komt het, op de zesde (!) plaats staat onze eigen Esmé Kamphuis. Op de Olympische baan van Whistler werd ze al vierde dit seizoen, en vandaag wist ze dat in Altenberg te herhalen. Zij is dus zeker in staat om zich gewoon tussen de wereldtop te vestigen, eigenlijk is ze daar zelfs al een beetje een onderdeel van _O_

Zo is het uiteindelijk een erg lang verhaal geworden zie ik nu, maar ik heb in de tijd dat ik hiermee bezig ben geweest zelf al een boel opgestoken over wat op het moment grofweg de krachtsverhoudingen zijn in de verschillende disciplines, iets wat ik anders richting Sochi toch wel zou doen. Nu kan iemand anders zich alvast die moeite besparen :+

Als iemand aanvullingen/opmerkingen/resultaten etc. heeft, posten *O*
En voor vragen over de sport ben ik denk ik niet echt de juiste persoon (ik ben absoluut geen kenner), maar ik zou zeggen, stel ze gewoon en wie weet komt er iemand langs die het wel weet. En anders gaan we gewoon even zoeken :+
pi_179259153
https://www.instagram.com/p/Bi69D-al0dt/?taken-by=annafernstaedt

Anna gaat dus blijkbaar wel door maar gaat volgende seizoen voor Tsjechië uitkomen? :D
pi_180389954
quote:
België en Nederland gaan als één bobsleeland samenwerken. De Letse hoofdcoach mag beschikken voor een nieuwe Engelse topcoach en een Duitse startcoach, goed voor een karrenvracht olympische medailles. Dit zijn de Belgian Bullets nieuwe stijl.

In deze warme zomerdagen is de Belgische bobsleeploeg al begonnen met de voorbereiding op het winterseizoen, in een nieuw jasje. De jarenlange samenwerking tussen de Bullets en de Letse coaches Janis Skrastins en zijn assistent werd na de Winterspelen van Pyeongchang 2018 verbroken. De nieuwe hoofdcoach heet Tom De La Huntey. Een klinkende naam in de bobsleewereld, de Engelsman was lang coach van topland Canada met veelvoudig olympisch kampioene Kaillie Humphries. “Ik heb niet lang moeten nadenken over het voorstel”, zegt De La Huntey. “Ik ken de Belgische meiden al vele jaren.”

De La Huntey blijft ook de coach van Nederland, waar hij een mannenbobsleeteam leidt. Sterker: België en Nederland worden – revolutionair – een samenwerkende vennootschap, één BeNe-bobsleeland. De La Huntey: “Het is geen goedkope sport, door samen te werken kun je behoorlijk wat kosten uitsparen. Dit is het perfecte huwelijk tussen twee landen. We verblijven in hetzelfde hotel, reizen samen, delen de kine’s, mate- riaalmeester, videoanalyses…”

Elfje Willemsen, Belgian Bullet van het eerste uur: “We zijn opgetogen met Tom als nieuwe coach. Ook de samenwerking met Nederland zal een hele verbetering zijn. Zo kunnen we bijvoorbeeld af en toe de mannen vragen om te sleuren met onze zware slee. Dat lijkt een detail, maar alle beetjes helpen.”

Testdagen

Meer dan een detail is de start, altijd al het zwakke punt van de twee Belgische bobs. Dat moet verbeteren met de Duitse startcoach Olav Hampel. De Duitser, tweevoudig olympisch kampioen, was de startcoach van topland Canada. De La Huntey: “Ze sturen beiden zeer goed, maar de start moet absoluut beter. Omdat de bobbanen minder gevaarlijk, minder technisch geworden zijn, kun je met het sturen een trage start niet meer goedmaken. Ik denk dat Olav redelijk snel een verschil kan maken.”

Elfje Willemsen en Sara Aerts – in Pyeongchang elfde – doen normaal gezien nog één seizoen verder. An Vannieuwenhuyse, in Pyeongchang twaalfde, wil naar de volgende Spelen, reserveremster Shana Vanhaen is gestopt. Om ook in de toekomst met twee bobs op olympisch niveau te blijven, werd een testdag georganiseerd, die een handvol mogelijke kandidaten opleverde. Binnenkort wordt een tweede testdag georganiseerd. De La Huntey: “De dames moeten constant worden gepusht, enkel concurrentie kan ons nog verder brengen. We willen weer met twee bobs op de Winterspelen van 2022 staan.”

Dat zal dan zonder Willemsen zijn. De La Huntey: “We zijn al nieuwe stuurvrouwen aan het uittesten, en daar fungeerde Elfje al als coach naast mij. Ik zou het alleen maar toejuichen als ze dat in de toekomst nog zou willen doen.”
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:25:05 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_181009939
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_181010012
de OP mag wel eens een opfrisbeurt gebruiken heywoodu
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:30:12 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_181010039
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:28 schreef franklop het volgende:
de OP mag wel eens een opfrisbeurt gebruiken heywoodu
Ja, ik weet niet waarom ik ooit zoveel moeite heb gedaan om een OP te bouwen met de situatie van dat moment ipv wat algemeens.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_181010052
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, ik weet niet waarom ik ooit zoveel moeite heb gedaan om een OP te bouwen met de situatie van dat moment ipv wat algemeens.
#heywoowelt
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:46:11 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_181419171
Deze kwam langs en vond ik het vermelden wel waard. St Moritz-speaker Guido Ratti heeft via via een slee uit 1906 kunnen regelen voor het lokale museum _O_

Het bijzondere is vooral dat de stuurknuppel bij die slee voor het eerst vervangen was door een stuurwiel. Prachtding :9~

https://www.facebook.com/(...)6748/?type=3&theater

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:52:04 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_181443115
Beelden van de damesdubbels vanuit het Russische rodelteam, in voorbereiding op de Jeugd Winter OS in 2020.

https://www.facebook.com/rusluge.ru/videos/2116354498614632/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 19 september 2018 @ 21:15:17 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182014432
Het monobobprogramma voor de winter:

quote:
Racing and training events in women's monobob have been announced for the 2018-2019 winter season.

Confirmation of the dates from the International Bobsleigh and Skeleton Federation (IBSF) comes after the discipline was added to the Beijing 2022 Winter Olympic programme in July.

Women's monobob will join two-women bobsleigh in the Chinese capital as part of the bid for gender equality.

Two-man and four-man events are already on the programme with the female monobob selected despite calls from some to add a four-women event.

Critics of monobob's inclusion have argued that the IBSF has no established circuit for the discipline, something the announced events will seek to address.

For junior women up to the age of 24, there will be training weeks with concluding races at five venues across the Americas and Europe.

Action will begin in Norway's 1994 Winter Olympic host Lillehammer between October 29 and November 5, where two races will be held.

Park City in the United States will host between November 13 and 19 before another American track in Lake Placid takes centre stage between November 23 and 30.

Königssee in Germany will welcome sliders between December 10 and 14 before Calgary in Canada hosts between January 3 and 10.

Three additional training camps will be held, in Königssee between November 19 and 25, La Plagne in France between March 18 and 24 and Lake Placid between April 1 and 7.


Development coordinator Manfred Maier, North American Cup coordinator Nicola Minichiello and Gatis Guts are organising the programme.

Monobobs will be available to rent with national federations now needing to register their interest in participating.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 september 2018 @ 08:58:06 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182138510
Ghana heeft niemand minder dan voormalig World Cup-kampioen Zach Lund aangesteld als high performance director :D



Akwasi naar de top _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182138716
Hopen dat Kimberly Bos de aansluiting met de top echt kan maken dit jaar.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 1 oktober 2018 @ 10:35:03 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182248509
Nederland heeft een rodelaarster, jawel :o

Daria Obratov heeft besloten Kroatië te verlaten wegens schijnbaar ruzie met de bond. Nederland heeft haar een aanbieding gedaan, zo zegt ze :)
https://sport.hrt.hr/4644(...)-odlazim-iz-hrvatske

Prima dame: dit jaar deed ze eindelijk mee aan de Spelen, nadat ze zowel in 2010 als in 2014 één plek tekort kwam om mee te mogen doen. Goede vrouw ook, want bij de laatste kwalificatiemogelijkheid, de World Cup in Calgary, bood ze haar slee aan Shiva Keshavan uit India aan, nadat Keshavan zijn enige slee gesloopt had bij een crash en zijn olympische droom zo uiteen zag spatten. Op Obratov's slee haalde hij het alsnog ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 oktober 2018 @ 10:40:00 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182248567
Mijn Kroatisch is niet zo goed, alleen Hrvaska is me bijgebleven na m'n vakantie :@

Maar het is dus mogelijk dat ze namens Nederland gaat deelnemen aan toernooien?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 1 oktober 2018 @ 10:43:48 #15
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182248619
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:40 schreef Nattekat het volgende:
Mijn Kroatisch is niet zo goed, alleen Hrvaska is me bijgebleven na m'n vakantie :@

Maar het is dus mogelijk dat ze namens Nederland gaat deelnemen aan toernooien?
Google Translate :+

Ze is de beste Kroatische voorhamer _O_

quote:
They thought I was not good enough for the future, that they would not be good enough, although I have to point out that I was the best Croatian sledgehammer, and that's what I confirmed by going to the Winter Olympics, which was a historic success for this country.
Deelname aan toernooien kan inderdaad, maar de Spelen wordt wel lastig wegens de bizarre eisen in Nederland. Top-8 in een World Cup is niet echt realistisch voor haar, maar ik zou het al leuk vinden als ze mee gaat doen aan World Cups en WK's :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 oktober 2018 @ 20:37:04 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182377794
Het definitieve einde van het tijdperk Le Conté.
Skeletonster Le Conté stopt ermee
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182377820
quote:
9s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:37 schreef heywoodu het volgende:
Het definitieve einde van het tijdperk Le Conté.
Skeletonster Le Conté stopt ermee
Gelukkig is Kimberley nog jaren van de partij *O*

toch?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 oktober 2018 @ 20:40:07 #18
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182377845
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:38 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Gelukkig is Kimberley nog jaren van de partij *O*

toch?
Dat lijkt me wel :o

En Le Conté gaan we op de streams nog wel zien bij de kleine landen :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:47:01 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182555853
Elizabeth Yarnold stopt er weer mee.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 oktober 2018 @ 20:04:56 #20
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182577840
Toni Eggert heeft zijn rechterbeen gebroken na een zware crash in de training (uiteraard met Sascha Benecken) in Oberhof. De hoop is dat hij binnen 6-8 weken weer mee kan doen, nog wel op tijd voor de laatste World Cups dus.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 oktober 2018 @ 21:00:14 #21
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182578922
Wat een rodelnieuws ineens allemaal: Chris Mazdzer, olympisch zilver in Pyeongchang, stopt......en gaat een dubbel vormen met Jayson Terdiman :o

Geen idee wat Terdiman's nu ex-partner Matt Mortensen gaat doen, maar ik had niet verwacht dat Mazdzer op de dubbel zou gaan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:15:40 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182615879
Rhys Thornbury heeft zijn carrière beëindigd, Kaillie Humphries slaat komend seizoen over en hoopt dan weer terug te keren voor niet alleen 2022, maar ook 2026. Melissa Lotholz gaat ondertussen een poging doen om het als pilote te maken ipv remster.

Verder is Anna Fernstädt bevestigd bij het Tsjechische team, moet Miriam Jamanka zich intern nog kwalificeren, is Bruce Tasker ermee gestopt en gaat wereldjuniorenkampioene Mica Moore O+ er helaas even tussenuit om zich op haar studie te richten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 november 2018 @ 21:57:02 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182988410
Melbardis is weer eens geblesseerd en mist het hele seizoen -O-
http://www.ibsf.org/en/ne(...)the-2018-2019-season?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 8 november 2018 @ 12:44:14 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183019523
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 09:54 schreef heywoodu het volgende:

Deze man wordt overigens de olympisch kampioen van Beijing 2022, dan is dat ook alvast duidelijk ^O^

[..]

De Chinezen zijn echt voor 90% gekozen op startsnelheid (zie je bij hem het duidelijkst terug), maar Yun Sung-bin (olympisch kampioen 2018) laat inmiddels zien dat je stuurkunsten met genoeg training ook de lucht in kunnen schieten _O_
Inmiddels bijna drie jaar verder en Geng is het seizoen gisteren begonnen met winst in de eerste wedstrijd in de North American Cup in Whistler. Bram Zeegers werd 21e, één plek achter Akwasi Frimpong.
http://www.ibsf.org/en/component/events/event/193145
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 8 november 2018 @ 12:46:24 #25
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183019558
Het eerste monobob-evenement zit er ook op. Karlien Sleper kwam tot en met 2016 als remster uit voor Oostenrijk (oa 14e op het WK), maar is geswitched naar Nederland en begon met een derde en tweede plek in Lillehammer. Interessant om te volgen, want dit wordt olympisch.
http://www.ibsf.org/en/component/events/event/500055
http://www.ibsf.org/en/component/events/event/500056
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 november 2018 @ 19:07:49 #26
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183189446
De 26-jarige Wicher Nijkamp debuteerde vandaag in de Europa Cup in Innsbruck, maar eindigde wel vrij ver naar achteren. De olympisch kampioen van 2022 had zijn dag niet.
http://www.ibsf.org/en/component/events/event/193285
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 november 2018 @ 11:56:08 #27
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183202349
Hüfner stopt er na komend seizoen mee.
https://www.sportschau.de(...)ltcupsaison-100.html
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 november 2018 @ 23:30:23 #28
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183255678
Puerto Ricaantje op de laatste plek bij de mannen in de North American Cup in Park City vandaag:
http://www.ibsf.org/en/component/events/event/193161



Die zag het dus op de Spelen en dacht 'wow, dat is mijn sport!'....om het vervolgens anderhalf decennium op zijn 48e ook daadwerkelijk te gaan doen _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 november 2018 @ 06:31:20 #29
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183297649
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 20:04 schreef heywoodu het volgende:
Toni Eggert heeft zijn rechterbeen gebroken na een zware crash in de training (uiteraard met Sascha Benecken) in Oberhof. De hoop is dat hij binnen 6-8 weken weer mee kan doen, nog wel op tijd voor de laatste World Cups dus.
Sterker nog, hij kan dit weekeinde al meedoen bij de World Cup-opening :)
http://www.fil-luge.org/e(...)e-at-season-s-opener
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 november 2018 @ 12:20:06 #30
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183322225
Armin Frauscher, toch de nummer 13 in de World Cup vorig jaar, grijpt in de Nations Cup vandaag gelijk al naast een startplek voor de World Cup van zondag in Innsbruck door als derde Oostenrijker te eindigen.

De nieuwe Nederlandse zusjes Daria en Dania Obratov halen het helaas ook niet, hoewel Daria nog relatief in de buurt kwam.
http://www.fil-luge.org/cdn/uploads/rlncwomen-25.pdf
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 november 2018 @ 18:44:31 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183329373
Kimberley Bos is ook aan haar seizoen begonnen, 13e bij de Intercontinental Cup in Winterg. Daar mag nog wel een tandje bij :+
http://www.ibsf.org/en/component/events/event/193120
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 november 2018 @ 18:46:39 #32
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183329407
Interessant pak wel van de Zwitser Max Goldmann.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 10:54:08 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183338994
Deutschland über alles, maar voor de verandering is het eens Taubitz die bovenaan staat.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 12:42:03 #34
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183340361
Penz/Fischler :W ;(

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 13:32:09 #35
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183340983
Geisenberger wint uiteraard bij de vrouwen, bij de dubbels is het spannend: Wendl/Arlt en vooral Nagler/Malleier gingen behoorlijk de fout in, Steu/Koller staan namens Oostenrijk op kop na één run, drie duizendsten voor Eggert/Benecken en krap drie honderdsten voor Yuzhakov/Prokhorov. Zeven landen in de top-8 ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 17:10:47 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183344051
Steu en Koller domineren en pakken hun eerste World Cup-zege, wisseling van de wacht _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 19:23:20 #37
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183346174
Ook vandaag kwam Bos nog niet echt in de buurt van de toppers in de Intercontinental Cup. Maar goed, het is de World Cup nog niet :9
http://www.ibsf.org/en/component/events/event/193122
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 november 2018 @ 10:40:48 #38
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183357307
Run één bij de rodelmannen is inmiddels bezig en gaat langzamerhand richting de interessante mannen.
https://video.fil-luge.org/

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 10:03 schreef Columbiafan het volgende:

Kom gewoon weer meekijken dan, het is eenzaam zo ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 november 2018 @ 11:16:25 #39
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183357767
Kevin en Dominik Fischnaller met dezelfde tijd tot op de duizendsten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 november 2018 @ 11:21:02 #40
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183357827
Repilov en de Oostenrijkers rotslecht, Eissler toch wel de verrassing vooralsnog en Pavlichenko en Ludwig bovenaan met exact dezelfde tijd _O_

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 november 2018 @ 12:46:51 #41
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183358864
Laatste vier nu, dit gaat spannend worden.
https://video.fil-luge.org/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 november 2018 @ 13:41:26 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183359590
Ludwing wint, voor D Fischnaller en Kindl, die vanaf de 18e plek naar P3 stijgt _O_

D Gleirscher vierde, Pavlichenko valt terug naar P5.

Inmiddels zijn de sprints begonnen :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 december 2018 @ 10:03:59 #43
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183580192
Hersenschudding voor Laura Deas na een trainingscrash, waardoor ze de opening van de World Cup in Sigulda dit weekeinde overslaat.
https://www.ibsf.org/en/n(...)cW1GRfl21vmRL5s0Gu1g
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 december 2018 @ 14:02:18 #44
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183584187
Jaaaa we gaan bobsleeën met Martin Haven, nu is het wintersportseizoen écht onderweg *O*

Martin Haven *O*

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 december 2018 @ 19:13:39 #45
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183590529
De tweede run bij de dubbels (rodelen) in Calgary gaat zo beginnen en het zit weer belachelijk dicht bij elkaar.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 december 2018 @ 21:47:07 #46
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183594726
Wendl/Arlt winnen, 0,09 voor Eggert/Benecken en een kleine drie tienden voor Steu/Koller.

Spannend bij de mannen nu :9~

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 december 2018 @ 08:35:08 #47
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183600824
Kindl wint net als in Innsbruck, nu voor Repilov en Gleirscher. Flink door elkaar geschud dus, Loch viel terug naar plek vier. Voor olympisch kampioen Gleirscher was het zijn eerste World Cup-podium :P

Skeleton gaat beginnen nu en daarmee zijn volgens mij alle olympische wintersporten nu echt begonnen *O*

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 december 2018 @ 09:37:17 #48
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183601299
Verrassende stand na de eerste run. Nikita Tregubov ruim bovenaan, 0,36 voor M Dukurs, 0,37 voor Tretiakov en 0,41 voor Yun Sung-bin, met de nog vrij onbekende Duitser (RIP Columbiafan) Felix Keisinger op 0,45 seconden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 december 2018 @ 08:32:22 #49
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183619945
Tregubov won gisteren, voor Dukurs en Yun, zijn eerste World Cup-zege. Francesco Friedrich won in de tweemansbob.

Vandaag de skeletonvrouwen, die nu gaan beginnen. Als tiende staat Kimberley Bos aan de start :B

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport zondag 9 december 2018 @ 08:51:57 #50
451829 crew  H.Vviv
pi_183620071
Kimberley Bos gaat zo aan haar eerste run beginnen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')