abonnement Unibet Coolblue
  Licht Ontvlambaar zondag 6 mei 2018 @ 09:11:18 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_178965387
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 00:32 schreef Dally het volgende:

[..]

Zout verhoogt je bloeddruk. Drop werkt nog veel beter!
waarom zou je een prima bloeddruk willen verhogen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_178968921
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 07:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
dat laatste is onzin.
Als je algemene kennis als onzin beschouwt siert het om ook even aan te geven waarom het dan onzin is. Probeer de volgende keer eens het volgende:
Ondanks dat veel mensen denken dat drop de bloeddruk sterk verhoogt blijkt het effect van glycyrrhizine eigenlijk wel mee te vallen en is het effect pas merkbaar vanaf 15 dropjes per dag.

Is een stuk nuttiger dan "dat laatste is onzin.".

quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 09:11 schreef Sjeen het volgende:
waarom zou je een prima bloeddruk willen verhogen?
Zou ik ook zeker niet willen, ik dacht dat ik een reactie gaf op iemand die niet begreep wat zout met bloeddruk te maken had. Inschattingsfoutje van al die vraagtekens denk ik.
pi_178969140
Een verwijzing naar de Journal of human hypertension dat vorig jaar nog een leuk (meta) onderzoek van Penninkilampi et al. gepubliceerd heeft kan natuurlijk ook.

quote:
The association between consistent licorice ingestion, hypertension and hypokalaemia: a systematic review and meta-analysis.
Penninkilampi R1, Eslick EM1, Eslick GD1.

Abstract

There have been numerous case reports of severe adverse events including deaths following chronic licorice ingestion. The aim of the present study was to evaluate the effect of chronic ingestion of licorice on blood pressure, plasma potassium, plasma renin activity and plasma aldosterone. A search of MEDLINE, PubMed, EMBASE, CENTRAL, DARE, CINAHL and Current Contents Connect was performed from inception through to 26 April 2017. Trials that included a treatment group ingesting a product containing at least 100 mg of glycyrrhizic acid daily were selected. Pooled mean changes from baseline with 95% confidence intervals were calculated for diastolic blood pressure, systolic blood pressure, plasma potassium, plasma renin activity and plasma aldosterone using a random effects model. An assessment of dose-response was also undertaken. A total of 18 studies (n=337) were included in the meta-analysis. There was a statistically significant increase in mean systolic blood pressure (5.45 mm Hg, 95% CI 3.51-7.39) and diastolic blood pressure (3.19 mm Hg, 95% CI 0.10-6.29) after chronic ingestion of a product containing glycyrrhizic acid. Plasma potassium (-0.33 mmol l-1, 95% CI -0.42 to 0.23), plasma renin activity (-0.82 ngml-1 per hour, 95% CI -1.27 to -0.37) and plasma aldosterone (-173.24 pmol l-1, 95% CI -231.65 to -114.83) were all significantly decreased. A significant correlation was noted between daily dose of glycyrrhizic acid and systolic blood pressure (r2=0.55) and diastolic blood pressure (r2=0.65), but not for the other outcome measures. Hence, chronic licorice ingestion is associated with an increase in blood pressure and a drop in plasma potassium, even at modest doses. This is of particular relevance for individuals with existing cardiovascular disease.
pi_178970069
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:26 schreef Dally het volgende:

[..]

Als je algemene kennis als onzin beschouwt siert het om ook even aan te geven waarom het dan onzin is. Probeer de volgende keer eens het volgende:
Ondanks dat veel mensen denken dat drop de bloeddruk sterk verhoogt blijkt het effect van glycyrrhizine eigenlijk wel mee te vallen en is het effect pas merkbaar vanaf 15 dropjes per dag.

Is een stuk nuttiger dan "dat laatste is onzin.".
maar heel beperkt aantal mensen zijn gevoelig voor effect van glycyrrhizine. Maar jouw bewering dat drop ‘beter werkt’ dan zout is gewoon onzin.
pi_178970412
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 07:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

waarom :?
Verhoogt bloeddruk.
pi_178970866
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

maar heel beperkt aantal mensen zijn gevoelig voor effect van glycyrrhizine. Maar jouw bewering dat drop ‘beter werkt’ dan zout is gewoon onzin.
Dat is al een stuk beter! Nu nog het verschil leren tussen "onzin" en "iets dat door velen voor lange tijd als waar is aangenomen maar achteraf gezien erg meevalt", en dan komen we er wel.

Trouwens,
Drop = glycyrrhizine + zout
Zout = zout
Het is logisch om naar massapercentages te kijken zodat jij gelijk hebt, maar ik heb een dergelijke vergelijking niet gemaakt in mijn post. Verder speelt ook de werkingstijd nog mee.
Het is heel terecht dat je mijn opmerking nuanceert, altijd goed als iemand je forceert om te kijken of oude kennis nog wel klopt, maar het is hoe dan ook geen onzin! Onzin is een bewering die nergens op gebaseerd is, dat is heel wat anders.
pi_178971723
In drop zit geen zout. Ook niet in zoute drop
  zondag 6 mei 2018 @ 16:35:16 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178971800
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
In drop zit geen zout. Ook niet in zoute drop
Is niet helemaal waar, Salmiak is een zout, en er zijn dropsoorten met wat zeezout erin
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178971808
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 15:41 schreef Dally het volgende:

[..]
maar ik heb een dergelijke vergelijking niet gemaakt in mijn post.
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 00:32 schreef Dally het volgende:

[..]

Zout verhoogt je bloeddruk. Drop werkt nog veel beter!
waar is die attitude van jou op gebaseerd ?
pi_178971867
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar, Salmiak is een zout, en er zijn dropsoorten met wat zeezout erin
salmiakzout bevat geen natrium, we hadden het hier over bloeddruk dus dit is nogal kinderachtig.
  zondag 6 mei 2018 @ 16:42:47 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178971949
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:38 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

salmiakzout bevat geen natrium, we hadden het hier over bloeddruk dus dit is nogal kinderachtig.
Zoals ik zei, het is niet helemaal waar,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178972055
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals ik zei, het is niet helemaal waar,
salmiakzout bevat volgens jou wel natrium?
  zondag 6 mei 2018 @ 17:15:49 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178972505
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

salmiakzout bevat volgens jou wel natrium?
Nee, maar lees vooral mijn Posts beter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178972556
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, maar lees vooral mijn Posts beter
lees jij die van mij eerst ook eens.

Maar goed, deze nutteloze discussie met deze twee heren is dus onzinnig want TS heeft prima bloeddruk die niet verhoogd moet worden. Slotje
pi_178977110
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:18 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

lees jij die van mij eerst ook eens.

Maar goed, deze nutteloze discussie met deze twee heren is dus onzinnig want TS heeft prima bloeddruk die niet verhoogd moet worden. Slotje
Haha, je hebt helemaal gelijk. Mijn excuses, ik was wat geïrriteerd over iets wat je waarschijnlijk helemaal niet zo bedoelde. Toch heb ik vanwege deze "discussie" wel weer wat over drop geleerd, bedankt daarvoor.

quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
In drop zit geen zout. Ook niet in zoute drop
Dit verbaasde me nogal, maar je hebt gelijk:
200 milligram natriumchloride per 100 gram zoete drop
150 milligram natriumchloride per 100 gram zoute drop
Eén duizendste deel van drop is natriumchloride, dat is zo goed als niks en ik had echt een veel groter deel verwacht.
pi_179050519
120/80 en alles er rondom is goed.
Onder de 140/90 moet je zitten (er boven is dus een hoge bloeddruk).
Lage bloeddruk is niet ongezond, maar kan vervelend zijn doordat je je flauw voelt.
pi_179081280
Een fantastische bloeddruk. Hier kan je 100 jaar mee worden. Heeft allemaal te maken met het afvallen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')