abonnement Unibet Coolblue
pi_179000601
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 21:53 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ja. Ticket to the Moon. Lichtgewicht, ademend, niet te duur.
http://www.ticket-to-the-moon.nl

Nav dit topic een hangmat daar besteld :D Twee persoons voor extra dutcomfort.

Vandaag telefoon: verkoop gaat zo hard dat ze mijn keuze niet meer in stock hebben. Dus samen alternatieve kleur uitgezocht en als compensatie krijg ik er een boodschappentasje bij.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 7 mei 2018 @ 21:58:35 #52
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179000682
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Vandaag telefoon: verkoop gaat zo hard dat ze mijn keuze niet meer in stock hebben.
Is dit topic viral gegaan? _O- :D
pi_179000792
quote:
10s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:58 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Is dit topic viral gegaan? _O- :D
Ik heb het maar niet gevraagd _O-

Zelf natuurlijk een linkje naar dit topic als op erking bij de bestelling gezet. 8-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 7 mei 2018 @ 22:03:38 #54
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179000848
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 22:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik heb het maar niet gevraagd _O-

Zelf natuurlijk een linkje naar dit topic als op erking bij de bestelling gezet. 8-)
:D O+
pi_179002167
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 22:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik heb het maar niet gevraagd _O-

Zelf natuurlijk een linkje naar dit topic als op erking bij de bestelling gezet. 8-)
^O^
Mon 'en!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 7 mei 2018 @ 22:54:30 #56
269689 crew  Viv
pi_179002476
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:53 schreef qajariaq het volgende:
Advies is om een hangmat zonder spreidstok te kopen en minimaal 320 cm lang, breder (2 persoons) ligt zekerder maar je ziet minder om je heen.
Ik heb thuis deze van Ikea: in een andere kleur, maar dezelfde afmetingen denk ik: 265 cm lang en op zijn breedst 150 cm.

Als ik het goed begrijp is deze aan de kleine kant om stabiel te kunnen liggen?

Ik speel wel met het idee om er te slapen! Deels door dit topic en deels doordat ik mijn man de laatste nachten wakker snurk (griepje en we hebben geen logeerkamer). :D
  maandag 7 mei 2018 @ 23:20:20 #57
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179003073
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 22:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik heb thuis deze van Ikea: in een andere kleur, maar dezelfde afmetingen denk ik: 265 cm lang en op zijn breedst 150 cm.
[ afbeelding ]
Als ik het goed begrijp is deze aan de kleine kant om stabiel te kunnen liggen?

Ik speel wel met het idee om er te slapen! Deels door dit topic en deels doordat ik mijn man de laatste nachten wakker snurk (griepje en we hebben geen logeerkamer). :D
Probeer het eens gewoon en laat weten hoe het ging! ^O^
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 7 mei 2018 @ 23:21:38 #58
269689 crew  Viv
pi_179003108
quote:
99s.gif Op maandag 7 mei 2018 23:20 schreef Gary_Oak het volgende:
Probeer het eens gewoon en laat weten hoe het ging! ^O^
Ja maar wat als ik met mijn rug op dat stalen frame kletter omdat 265 cm véél te krap is volgens de experts? :(
  maandag 7 mei 2018 @ 23:24:54 #59
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179003185
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 23:21 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja maar wat als ik met mijn rug op dat stalen frame kletter omdat 265 cm véél te krap is volgens de experts? :(
Ach, zal wel loslopen. :P Anders leg je er een matras onder. :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 7 mei 2018 @ 23:54:56 #60
269689 crew  Viv
pi_179003667
quote:
99s.gif Op maandag 7 mei 2018 23:24 schreef Gary_Oak het volgende:
Ach, zal wel loslopen. :P Anders leg je er een matras onder. :+
Als ik een extra matras had liggen, dan kon ik daar wel op slapen. oO<

Ik zie dat er een heel forum over hangmatten bestaat 8)7 sommigen gebruiken thuis wel de Ikea standaard, maar wel allemaal met hun eigen hangmatten https://www.hammockforums(...)p/70169-Ikea-Hammock
  maandag 7 mei 2018 @ 23:57:03 #61
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179003688
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 23:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als ik een extra matras had liggen, dan kon ik daar wel op slapen. oO<

Ik zie dat er een heel forum over hangmatten bestaat 8)7 sommigen gebruiken thuis wel de Ikea standaard, maar wel allemaal met hun eigen hangmatten https://www.hammockforums(...)p/70169-Ikea-Hammock
Doe nou maar gewoon. :@ Als je op de grond pleurt, laat ik me wel bannen. :') En wel gaaf dat er zoiets bestaat. :D Blijkbaar dus een hele subcultuur omtrent hangmatten. :D
pi_179007486
Hoi TS, Ik slaap in een hangmat en ik vind het geweldig. Ik ben een zij slaper en ik dacht dat dat wel eens een probleem kon worden maar dat is helemaal niet zo.
Voor een buik slaper is het niks.

ik heb deze incl de steun:



Op de foto ligt de mevrouw gewoon in de relax stand om een boekje ofzo te lezen. Het zal je verbazen hoe recht je komt te liggen als je in de slaapstand gaat liggen.
Je heb werkelijk overal steun, zelfs aan de zijkanten.
Je moet wel een mat zonder stok nemen, gewoon zo eentje als op de foto en daaruit vallen is onmogelijk omdat de zijkanten strak trekken door je gewicht en je dus een soort opstaande rand krijgt.
In de winter is het wel veel kouder dan een normaal bed omdat je de isolatie van een matras mist.
Nou zijn daar allerlei oplossingen voor zoals speciale lakens, reflectie mat onder je hangmat maar mijn ervaring is dat je dan gewoon het beste in een slaapzak kan liggen.
In de zomer is het dus wel heerlijk koel met enkel een dekentje over.
Wassen is ook makkelijk. Je doet je mat in een kussensloop en knoopt die dicht. Ze zijn niet geschikt voor de droger dus buiten drogen. Schrik niet want na het wassen krijg je de mat bijna niet in je steun. Hij rekt daarna weer door er gewoon even in te gaan liggen.

Ik geniet er iig elke nacht van en dat heel zachtjes schommelen is heerlijk als je er net in ligt of na het omdraaien.
Zou het gewoon proberen als ik jou was. Enkel een mat en bevestigings spullen voor aan de muur zijn een koopje tov een bed. Als je geen goede plek hebt om hem aan de muren te bevestigen ben je wel aangewezen op een steun. iets duurder maar nog steed veel goedkoper dan een bed.
Ich hock in meinem Bonker
pi_179008360
Als buikslaper moet ik er niet aan denken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 8 mei 2018 @ 12:44:54 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179011047
In Utrecht is een origineel hangmat idee door de gemeente de kop ingedrukt:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1759604/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179011839
Ik heb een keer ruim een half jaar in een hangmat geslapen. Ik had last van mijn rug en las ergens dat in een hangmat slapen er goed voor is. De rugproblemen zijn overgegaan maar ik weer niet of dat door de hangmat kwam.

Het slaapt vind ik heel fijn. Je moet wel zorgen dat je een goede hangmat hebt die breed genoeg is om bijna overdwars te liggen. Het is niet de bedoeling dat je als een banaan ligt. Je moet gewoon recht liggen.

Een goede hangmat heeft niet van die stokken erin. Ook hangmatten van geknoopt net vind ik niet fijn. Parachutestof kan, lekker klein om mee te nemen. Maar voor thuis zou ik zeker voor iets als katoen gaan.

Ik slaap nu alweer jaren in een bed maar ik zou zonder twijfel terug gaan naar een hangmat als dat zo uit zou komen. Stel ik moet bijvoorbeeld een half jaar werken aan de andere kant van het land en huur daar een kamer om niet te hoeven reizen. Zou ik een hangmat ophangen zodat ik niet een heel bed hoef te regelen/vervoeren.

Ik ga binnenkort verhuizen en dan komt er ook wel weer een hangmat (heb er nu geen). En sluit niet uit dat ik dan ook weer vast in ga slapen.

Er zijn behoorlijke prijsverschillen. Het is voor mij een jaar of tien terug. Maar ik had hem toen van de Joho winkel voor een paar tientjes. Ze gaan tot heel duur maar die zijn niet beter zover ik weet.

Ik zit meestal nog een tijdje op de laptop voordat ik ga slapen. Dat gaat niet goed in een hangmat. Al is het natuurlijk niet verstandig je laptop mee naar bed te nemen. Dus je zou dat ook als voordeel kunnen zien. Een boek lezen gaat wel gewoon.

Als ik het goed heb is het in grote delen van de wereld gewoon heel normaal om een hangmat te hebben en geen bed. Denk Zuid-Amerika, Afrika, Asie. Misschien slapen er letterlijk wel miljarden mensen in een hangmat. Net zoals slippers wereldwijd het populairste model schoen is.

Misschien ga ik er zo wel eentje kopen/ophangen.

[ Bericht 7% gewijzigd door autoknutselaar op 08-05-2018 15:01:59 ]
pi_179018384
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 22:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik heb thuis deze van Ikea: in een andere kleur, maar dezelfde afmetingen denk ik: 265 cm lang en op zijn breedst 150 cm.
[ afbeelding ]
Als ik het goed begrijp is deze aan de kleine kant om stabiel te kunnen liggen?

Ik speel wel met het idee om er te slapen! Deels door dit topic en deels doordat ik mijn man de laatste nachten wakker snurk (griepje en we hebben geen logeerkamer). :D
Bij een te korte hangmat lig je juist klem in de breedte.

Het klopt dat er subcultuur is ontstaan die verwant is aan de bushcraft subcultuur.

Alsje een hangmat aan een boom hangt dan hoor je een zgn treehugger te gebruiken, nooit een touw om de boom heen maar iets van een spanband of een oude autogordel.

De stap naar permanent in een hangmat maak ik dus niet. Een plat bed heeft toch meer ruimte, ook voor een boek of laptop even weg te leggen. In mijn slaapkamer is geen ruimte voor een rek en de bevestiging van muur tot muur is weer lastig als je er langs moet. Voor mij is het voor het ultieme buiten slapen. Ik kampeer heel veel dus, zomer en winter.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 22:11:45 #67
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179027398
Wow, bedankt voor de uitgebreide reacties! Ik ben overtuigd, ik ga er een kopen. Maar heb eerst andere uitgaven staan de komende twee maanden. :') Ik laat het sowieso weten als ik er een heb!
pi_179037730
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 17:44 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Bij een te korte hangmat lig je juist klem in de breedte.

Het klopt dat er subcultuur is ontstaan die verwant is aan de bushcraft subcultuur.

Alsje een hangmat aan een boom hangt dan hoor je een zgn treehugger te gebruiken, nooit een touw om de boom heen maar iets van een spanband of een oude autogordel.

De stap naar permanent in een hangmat maak ik dus niet. Een plat bed heeft toch meer ruimte, ook voor een boek of laptop even weg te leggen. In mijn slaapkamer is geen ruimte voor een rek en de bevestiging van muur tot muur is weer lastig als je er langs moet. Voor mij is het voor het ultieme buiten slapen. Ik kampeer heel veel dus, zomer en winter.
Ja kan natuurlijk 2 haken maken in de muren. Als je hem niet gebruikt hang je gewoon beide uiteinden aan 1 haak dan is ie uit de weg.
pi_179045907
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 22:11 schreef Gary_Oak het volgende:
Wow, bedankt voor de uitgebreide reacties! Ik ben overtuigd, ik ga er een kopen. Maar heb eerst andere uitgaven staan de komende twee maanden. :') Ik laat het sowieso weten als ik er een heb!
Let er op dat het liggedeelte zo'n 330/340 cm lang is, wil je goed in een diagonale positie kunnen liggen. Ik zelf wil ook graag een hangmat gaan aanschaffen om lekker in het park te kunnen chillen, lijkt me top :)
pi_179046026
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Advies is om een hangmat zonder spreidstok te kopen en minimaal 320 cm lang, breder (2 persoons) ligt zekerder maar je ziet minder om je heen. Mijn favoriete merk is 'Ticket to the Moon'. Die kan je ook als onderlaken beschouwen en regelmatig wassen. Hang een slaapzak er onder al UQ en bij voorkeur ook een slaapzak die je niet helemaal open ritst als top quilt. Zonder een voetbox gaan je voeten uitsteken.

TttM is vanaf ongeveer 43 euro. http://www.ticket-to-the-moon.nl/1-persoons-hangmatten
Deze hebben allemaal een liggedeelte van 290 cm. Het gaat er toch juist om dat het liggedeelte 11 feet (3.35m) is?
  vrijdag 11 mei 2018 @ 01:47:13 #71
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179081049
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 18:08 schreef Pietermaai het volgende:

[..]

Let er op dat het liggedeelte zo'n 330/340 cm lang is, wil je goed in een diagonale positie kunnen liggen. Ik zelf wil ook graag een hangmat gaan aanschaffen om lekker in het park te kunnen chillen, lijkt me top :)
Dan moet ik even mijn slaapkamer opmeten. Bedoel je dat de hangmat zelf zo lang moet zijn of pas als ie opgehangen is en dan van ophangpunt tot ophangpunt gemeten? In het tweede geval moet de hangmat dan nóg langer zijn.
pi_179109118
Hij is gearriveerd *O*
Verzenden is supersnel, DHL heeft drie bezorgpogingen moeten doen omdat ik net een paar dagen weg was.
Mooi ding en heel erg licht en compact. Nu nog wat keilbouten in de muren schroeven zodat ik hem op kan hangen.

Alleen het beloofde boodschappentasje zat er niet bij, daar nog een mailtje over gestuurd en reactie terug dst hij maandag wordt nagestuurd. Netjes.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 12 mei 2018 @ 22:12:22 #73
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179115457
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hij is gearriveerd *O*
Verzenden is supersnel, DHL heeft drie bezorgpogingen moeten doen omdat ik net een paar dagen weg was.
Mooi ding en heel erg licht en compact. Nu nog wat keilbouten in de muren schroeven zodat ik hem op kan hangen.

Alleen het beloofde boodschappentasje zat er niet bij, daar nog een mailtje over gestuurd en reactie terug dst hij maandag wordt nagestuurd. Netjes.
Ben benieuwd! :D
pi_179257973
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:46 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Alstu.
:D *O* :Y

Geklikt. :@

:W
pi_179259128
Ik krijg pijn in m'n rug van dit topic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')