abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 mei 2018 @ 11:27:14 #1
64781 bonke
pipo koeie
pi_178930993
Ik wil eerdaags nieuw laminaat gaan leggen omdat mijn oude laminaat erg goedkoop was en nu vol zit met kieren omdat de kopse kanten geen klikverbinding hebben :)
er ligt al een jaar of 10 groene ondervloer onder
Nu zag ik op een site laminaat wat geleverd word met ondervloer en plinten
zal ik mijn oude ondervloer dan wegdoen ( 10 jaar oud ) en de nieuwe ondervloer erbij laten leveren ?
anders kan ik zonde ondervloer korting krijgen op het laminaat :)
pies on joe toe
  vrijdag 4 mei 2018 @ 11:31:17 #2
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_178931039
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:27 schreef bonke het volgende:
Ik wil eerdaags nieuw laminaat gaan leggen omdat mijn oude laminaat erg goedkoop was en nu vol zit met kieren omdat de kopse kanten geen klikverbinding hebben :)
er ligt al een jaar of 10 groene ondervloer onder
Nu zag ik op een site laminaat wat geleverd word met ondervloer en plinten
zal ik mijn oude ondervloer dan wegdoen ( 10 jaar oud ) en de nieuwe ondervloer erbij laten leveren ?
anders kan ik zonde ondervloer korting krijgen op het laminaat :)
Ik denk dat de ondervloer die meegeleverd gaat worden met je nieuwe laminaat, niet van die groene onderplaten zijn, maar een soort schuimfolie op een rol ( van 2-3 mm ofzo)...
Groene platen zullen dus beter dempen...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_178931481
Dat zal er vanaf hangen of je ondervloer er goed onderuit komt ja/nee. En of je eventueel meer wilt isoleren.

Wat Hoolie schrijft over de groene platen klopt niet. Groene platen vangen makkelijker oneffenheden op dan het folie, maar beter dempen niet per direct.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 mei 2018 @ 12:14:57 #4
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_178931788
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:31 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Ik denk dat de ondervloer die meegeleverd gaat worden met je nieuwe laminaat, niet van die groene onderplaten zijn, maar een soort schuimfolie op een rol ( van 2-3 mm ofzo)...
Groene platen zullen dus beter dempen...

Daar klopt niets van. Doorgaans geldt: hoe zachter/slapper het materiaal hoe meer demping. Die platen dempen erg slecht contactgeluid, voor luchtgeluid wellicht eenzelfde demping.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 4 mei 2018 @ 12:15:49 #5
64781 bonke
pipo koeie
pi_178931797
de groene platen liggen deels op een betonnen vloer en deels op hout ( huis is vroeger een winkeltje geweest en het winkelgedeelte had dus betonnen vloer )
ik zal die folie er dan maar bijnemen en als de groene vloer niet zo best meer is de boel vervangen
als zit ik dan wel met de traptrede onderaan die dan wat hoger komt te liggen als ik de folie gebruik
groene plaat is 7 mm folie zal een stuk dunner zijn
pies on joe toe
pi_178931798
Die groene platen zijn meer voor egalisering dacht ik.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_178934230
als het gaat met deuren enzo, waarom rol je die ondervloer niet voer je groene platen heen?
pi_178940411
Groene platen zijn goed voor je onderburen maar geven intern veen meer geluid, bij foam is het net andersom
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178946868
Als het oud hout zal dit wat on effen zijn. Als je geen lekkage hebt gehad zou ik niet weten waarom de ondervloer er niet goed ondervandaan zou komen. Ik zou sws die groene platen houden. Hier gekozen voor een dun materiaal. Spijt van, en de vloer ligt pas 4 weken. En bedenk je dat als je ipv van die platen nu folie legt al je deuren een extra hoge kier krijgen
  zaterdag 5 mei 2018 @ 07:19:41 #10
64781 bonke
pipo koeie
pi_178947454
de houten vloer is vlak voordat we gingen leggen ook vernieuwd :) en waarschijnlijk heb ik nergens lekkage
maar ik heb nog een half pak liggen van dat spul dus als we laminaat gaan leggen dan laat ik de groene plaat zoals het is en vervang alleen de stukken die niet goed zijn :)
ps : ik heb maar 1 deur naar het halletje en daar zit zo'n borsteltochtstrip voor
laminaat is gewoon doorgelegt :)
pies on joe toe
pi_178947897
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 07:19 schreef bonke het volgende:
de houten vloer is vlak voordat we gingen leggen ook vernieuwd :) en waarschijnlijk heb ik nergens lekkage
maar ik heb nog een half pak liggen van dat spul dus als we laminaat gaan leggen dan laat ik de groene plaat zoals het is en vervang alleen de stukken die niet goed zijn :)
ps : ik heb maar 1 deur naar het halletje en daar zit zo'n borsteltochtstrip voor
laminaat is gewoon doorgelegt :)
En die borstel hangt met folie niet meer op de grond.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')