abonnement Unibet Coolblue
pi_181121646
The Lost City of Z (2016) - IMDb
Acteur Charlie Hunman (Jax, Sons of Anarchy) begeeft zich als ontdekkingsreiziger naar Zuid-Amerika, op zoek naar een verborgen stad diep in de Amazone. Een mysterieuze stad die mogelijk aantoont dat de civilisatie aldaar misschien wel ouder en verder is dan die van het British Empire zelf. Onmogelijk natuurlijk in de jaren '20, aldus de Britse regenten.

Mooi avontuur in een prachtige omgeving, tevens waargebeurd wat altijd net wat extra's geeft.

Imdb: 6.6
Danos: 7.5
Even a broken clock is right twice a day.
pi_181150180
Under the Silver Lake (2018) - IMDb



Bijzonder fraaie film.

Het blijkt maar weer dat er geen enkele filmlocatie boven Los Angeles gaat. Die warme, dromerige sfeer waar ik als geen ander van hou is ook hier weer volop aanwezig en het was me dan ook weer een waar genoegen om me eraan over te geven. Andrew Garfield speelt een wazige nietsnut genaamd Sam die een oogje heeft op zijn geheimzinnige buurmeisje. Als datzelfde buurmeisje plotseling van de aardbodem verdwenen blijkt te zijn samen met haar hele inboedel, gaat Sam op onderzoek uit. Tijdens zijn zoektocht belandt Sam van de ene bizarre situatie in de andere. Het zou per slot van rekening geen neo-noir zijn of er zijn geheime codes die hij moet zien te kraken en mysterieuze personages die hun puzzelstukjes niet zomaar prijsgeven.

De sfeer doet denken aan die van Inherent Vice, maar waar ik het gevoel had dat in die film vooral gebakken lucht werd verkocht, zat ik hier ontzettend te genieten van de stortvloed aan pop-culture referenties en hidden messages waarbij ik het gevoel had dat ze allemaal zorgvuldig uitgekozen waren met een achterliggende gedachte. Het is bij uitstek een film waarbij je je moet laten onderdompelen in de broeierige doch bruisende sfeer. En hoewel regisseur David Robert Mitchell zijn horror-roots niet verloren is, blijft de bovenliggende toon luchtig van aard. Daarnaast is het zeer aangenaam dat er een rode draad door de film loopt die op zichzelf al enorm vermakelijk is. Ondanks dat je behoorlijk wat gekke situaties voorgeschoteld krijgt, raak je de draad nooit kwijt en kun je je blijven verplaatsen in Sam. Met als gevolg dat zelfs ik tijdens het eind van de film als een bezetene op zat te letten of personages geen verdachte oogbewegingen maakten met als doel een geheime boodschap te seinen.

Dat gevoel van paranoia wordt ook versterkt door het uitstekende camerawerk dat met veel flair een woelige ervaring op het scherm tovert. Er wordt ook een scala aan montage-effecten op een smakelijke manier gebruikt die ervoor zorgen dat het geheel fris blijft en niet gaat vervelen. Zo komt er zelfs een korte animatie-sequentie aan te pas. Ik kon er in ieder geval geen genoeg van krijgen en was telkens bang dat de film ten einde liep. De 2,5 uur speeltijd was daarom ook een aangename verrassing en geen minuut te lang. De muziek was ook fijn en bestond voornamelijk uit een typische noir score, maar ook een aantal zweverige popnummertjes passeerden de revue en pasten goed bij de gecreëerde sfeer. Een iets experimentelere soundtrack had de film echter naar een hoger plan kunnen tillen.

Bij dit soort films waar een groot mysterie wordt geconstrueerd loopt de ontknoping bijna altijd uit op een anticlimax. Vreemd genoeg, gaf het eind van deze film genoeg voldoening. Niet alle losse eindjes worden aan elkaar geknoopt, maar dat is maar goed ook. Het leidt er in ieder geval toe dat ik nu nog steeds zit te puzzelen en ik niet kan wachten om de film nog een keer te zien. Een ding is zeker, ik zal niet rusten voordat ik weet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDb: 6.5/10
Ik 9.0/10
pi_181222781
Skyscraper (2018)



Verenigde Staten
Actie / Drama
103 minuten

geregisseerd door Rawson Marshall Thurber
met Dwayne Johnson, Neve Campbell en Pablo Schreiber

De oorlogsveteraan Will Sawyer is verantwoordelijk voor de veiligheid in wolkenkrabbers. Tijdens een opdracht in China staat plots een wolkenkrabber in brand waarvan hij de schuld krijgt. Hij slaat op de vlucht terwijl hij zijn onschuld poogt te bewijzen en op zoek gaat naar de dader. Bovendien moet hij alles op alles zetten om zijn gezin te bevrijden dat vastzit in het brandende gebouw.

Goede actiefilm. Beetje standaard verhaal. Een film waar je het verstand op 0 kunt zetten en lekker kijken, van begin tot eind actie, wel vrij cliché maar het ziet er allemaal goed uit, goede cgi etc...

IMDB 6.1/10
Ik 7/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_181222817
Deadpool 2 (2018)



Verenigde Staten
Actie / Komedie
119 minuten / 134 minuten (Super Duper Cut)

geregisseerd door David Leitch
met Ryan Reynolds, Morena Baccarin en Josh Brolin

Wade Wilson werkt al twee jaar als de gemaskerde held Deadpool. Op een dag verliest hij echter alles waar hij van houdt. Hij geeft zichzelf hiervan de schuld. Alles wat hij overhoudt aan de tijd met zijn geliefde Vanessa, is een Skee-Ball-munt.

Uitstekend vervolg op de eerste film, echt wel niet zo goed als de eerste. Het heeft wel dewelfde sfeer, een hoop toffe characters, veel actie aan een fijn tempo, uitmuntende cgi/special effects..
Weinig op aan te merken


IMDB 8/10
Ik 8+/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_181222852
Occupation (2018)



Australië
Actie / Sciencefiction
119 minuten

geregisseerd door Luke Sparke
met Temuera Morrison, Bruce Spence en Jacqueline McKenzie

Na een verwoestende intergalactische aanval op de aarde moet een groep bewoners van een klein stadje zich zien te verenigen om te overleven. Terwijl de oorlog opdoemt en de strijd om in leven te blijven verslechtert, beseffen ze dat de enige manier om de mensheid te redden is om hun aanvallers een stap voor te blijven en terug te slaan.

Tegenvaller. Een vrij cliché verhaal maar toch eentje met potentie maar de uitwerking was knudde. De cgi.special effects zijn van mindere kwaliteit. Onlogische scenes, tenenkrommend acteerwerk. De aliens zagen er nep uit., hier en daar choaotisch filmwerk.. Weinig goede punten

IMDB 6.3/10
Ik 3.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  Moderator donderdag 16 augustus 2018 @ 23:09:16 #206
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181242230
Den Skyldige



Ijzersterke deense films over een medewerker van een alarmcentrale die iemand aan de telefoon krijgt die ontvoerd wordt. Deze film kruipt echt onder je huid, het is een zeer spannende film met beperkte middelen. Ik vind het erg goed geacteerd je gaat enorm meeleven met de hoofdrolspelers. Het klinkt een beetje als een standaard thriller dat is het zeker niet, ik vind deze film veel gelaagder, één van de films waar 'weglaten' precies goed gedoseerd is. Ik was zeer onder de indruk van deze film, zou wel eens een klassieker kunnen worden. Ik denk alleen wel dat hij in de bioscoop beter werkt dan op een klein scherm. Mocht je deze film in de buurt draaien gaat dat zien.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181263074
Iron man 2 , ben bezig alles van marvel te bekijken
pi_181263090
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 21:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Iron man 2 , ben bezig alles van marvel te bekijken
Goeie uitgebreide review!
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:37:38 #209
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_181271697
quote:
2s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 23:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Den Skyldige

[ afbeelding ]

Ijzersterke deense films over een medewerker van een alarmcentrale die iemand aan de telefoon krijgt die ontvoerd wordt. Deze film kruipt echt onder je huid, het is een zeer spannende film met beperkte middelen. Ik vind het erg goed geacteerd je gaat enorm meeleven met de hoofdrolspelers. Het klinkt een beetje als een standaard thriller dat is het zeker niet, ik vind deze film veel gelaagder, één van de films waar 'weglaten' precies goed gedoseerd is. Ik was zeer onder de indruk van deze film, zou wel eens een klassieker kunnen worden. Ik denk alleen wel dat hij in de bioscoop beter werkt dan op een klein scherm. Mocht je deze film in de buurt draaien gaat dat zien.
Bij CJP serveert tijdens het IFFR gezien, fantastische film ja :Y
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:05:48 #210
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_181276578
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 21:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Iron man 2 , ben bezig alles van marvel te bekijken
Na het lezen van deze post ben ik om; die moet ik zien.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Moderator zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:29:45 #211
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181278058
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 21:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Iron man 2 , ben bezig alles van marvel te bekijken
Tof ga je er nog een topic over bijhouden, leuk project.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:55:42 #212
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_181278538
Ik ben halverwege Iron Man 1. De rest ko.t ook.

Leuke film. Het gaat over een miljonair en die heeft een pak van ijzer en daarmee gaat hij dan tegen slechte mannen knokken. En er ontploft een heleboel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:11:53 #213
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181281483
BlacKkKlansman



Nieuwe film van Spike Lee, met in de hoofdrollen John David Washington (zoon van Denzel) en Adam Driver. Mooie bijrol van Harry Belafonte.

quote:
Ron Stallworth, an African-American police officer from Colorado, successfully manages to infiltrate the local Ku Klux Klan with the help of a white surrogate, who eventually becomes head of the local branch.
Leuke film met veel komische elementen, geweldige muziek en natuurlijk ook vergelijkingen met de huidige politieke situatie in de VS. En met een einde om stil van te worden.

IMDB: 7,8
Ik: 8,6

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 24-08-2018 12:04:37 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_181290498
Upgrade

Upgrade (2018) - IMDb

Zeer fijne film. Sci-fi op zn best.

Heerlijk einde met een goede twist...



[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2018 02:41:19 ]
pi_181292247
Adrift (2018) - IMDb
In dit waargebeurde verhaal gaan twee verse geliefden op een lange zeiltocht om de boot van twee reike tatta's naar San Diego te brengen. Onderweg komt er een enorme storm op hun pad en het noodlot slaat toe. Wat volgt is een lange strijd voor overleving.

Het plot is natuurlijk herkenbaar en reeds vele malen in verschillende vormen op het witte doek gebracht. Toch had ik de hoop een nieuwe uitwerking te zien.

Helaas kwam dat voor mij maar beperkt uit de verf. Het verhaal wordt verteld door een samenspel van flashbacks (hoe de reis en relatie tot stand is gekomen) en de actuele helse situatie. Ik hou daar niet zo van, ik hou van het meeleven in de wanhoop, eenzaamheid, radeloosheid en keiharde overlevingsinstincten die je grijpen. Door de constante terugblikken wordt dit steeds onderbroken, vond ik persoonlijk storend.

Het waargebeurde maakt het sowieso een boeiend verhaal maar een andere uitwerking had mij meer aangesproken.

Imdb: 6.7
Danos: 6.0
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 19 augustus 2018 @ 23:25:30 #216
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_181311617
Atomic Blonde

Op papier had dit goud moeten zijn.

In praktijk blijkt het niet genoeg te leunen op een lekker wijf, actie en een 80's soundtrack.

Jammer.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_181314970
Slender Man

Slender Man (2018) - IMDb

Na de trailer 600 keer in de bioscoop gezien te hebben zijn we deze film maar eens gaan bekijken. Het was....zeer matig. Op zich is de atmosfeer wel lekker en moet je door de griezelclichés heen kijken, maar wát een onsamenhangend verhaal. Er is weinig touw aan vast te knopen en in de tweede helft wordt de weirdness factor opgedraaid tot 100, maar alleen omdat het kan, er is geen aanleiding toe. En Slender Man...Die is gewoon niet eng.

Als je de trailer gezien hebt, dan zal het je opvallen dat een paar scènes missen, waaronder de laatste scène uit de trailer die wordt gepresenteerd als een soort sleutelscène. Juist daarom wilde ik die film gaan zien en het is op z'n zachtst gezegd teleurstellend dat er na het uitbrengen van die trailer in de film gesneden is. Wellicht dat het met die scènes iets beter was geworden. Ik kan het nu niet aanraden. Als er een uncut version op Blu-Ray komt moet je die maar gaan kijken, dan is de film waarschijnlijk wel compleet.

3,5/10
pi_181364935
Adrift (2018)



Verenigde Staten
Drama / Avontuur
96 minuten

geregisseerd door Baltasar Kormákur
met Shailene Woodley, Sam Claflin en Jeffrey Thomas

Tami en Richard zijn twee avonturiers die elkaar ontmoeten op Tahiti. Wanneer een bevriend echtpaar Richard $ 10.000 biedt om hun boot naar San Diego te zeilen, besluit hij - samen met Tami - de opdracht aan te nemen. Maar door een tropische storm loopt wat een avontuurlijke, romantische reis had moeten worden uit op een ramp.

Tegenvaller. Het heeft af en toe de sfeer van de film All is Lost met Robert Redford. Het is een goed verhaal maar de uitwerking kon beter. De hele film bestaat uit tijdsprongen, heden en flash-backs. Het liefdesverhaal is in deze film een beetje saai. De film komt tot zijn recht bij de survivalmomenten. Komen zeker een aantal goede scenes in voor. En een hele goede plottwist ergens op t einde..

IMDB 6.7/10
Ik 6/10
Ik
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_181365048
Heavy Trip (2018)



Finland
Muziek/Comedy
94 minuten

geregisseerd door Juuso Laatio, Jukka Vidgren
met Torstein Bjørklund, Antti Heikkinen, Ville Hilska

Turo (25) probeert zijn angsten te overwinnen door de meest onbekende metalband van Finland te leiden: Impaled Rektum, naar het meest epische festival in Noorwegen. De reis bevat heavy metal, grafroof, viking-hemel en een gewapend conflict tussen Noorwegen en Finland

Leuke film. Leuk verhaal, uitwerking kon iets beter. Als metalfan zit de muziek wel goed. Er komen een hoop bizarre, absurde, komische scenes in voor. Valt weinig over te zeggen. Je moet het maar kunnen bedenken...

IMDB 7.3/10
Ik 7-/10

[ Bericht 8% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 22-08-2018 08:43:44 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_181391964
Redbad

Ze beweren dat het gebasseerd is op een waargebeurd verhaal maar het is pure fantasy. De film wil zowel vikings als game of thrones als lord of the rings nadoen wat jammerlijk mislukt. Aladin lukte wel, dus wel 1 keer gelachen.

De scenes duren vaak net te langdradig lang en de acteurs denken op het toneel te staan ipv een filmkarakter neer te zetten. Maar dat is sowieso altijd het probleem met Nederlandse films.


Een grote mislukking dus, de paarden waren wel mooi.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_181392651
Hereditary (2018) - IMDb


Horror/Drama/Thriller

Een gebroken gezin begraaft hun grootmoeder. Langzaamaan blijkt dat het gezin nog een trauma te verwerken heeft.

Wat een heerlijke film. En dan ook nog van iemand die nog nooit eerder een film had gemaakt. Toni Collette als gebroken vrouw is steengoed. Eigenlijk iedereen in de film is goed. En de soundtrack, ik heb de film een keer op stop gezet omdat ik niet wist of het nare bass geluid van de film afkomstig was of ergens anders. Nare film, but in a good way. Ik voelde me gewoon fysiek niet lekker, omdat ik er zo ingezogen werd. Denk dat ik dit jaar geen betere horror heb gezien dan deze.

Ik: 8.5
Imdb: 7.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 23 augustus 2018 @ 12:16:30 #222
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_181395506
Ik vond het horrorgedeelte eigenlijk maar in een enkel shot goed naar voren komen, vond het vooral occulte mystery.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_181403791
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 12:16 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik vond het horrorgedeelte eigenlijk maar in een enkel shot goed naar voren komen, vond het vooral occulte mystery.
Het is een wan product. Geen enkele spanning of laat staan horror. Slaat echt nergens op. Ik heb het uitgezeten zeg maar. Ik kon ook niet mijn oog afhouden van die lelijke wrat op Peter zijn lip. Verder is is een bla bla verhaal wat niemand snapt. Een 1 voor de moeite
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_181420223
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:02 schreef Soury het volgende:

[..]

Het is een wan product. Geen enkele spanning of laat staan horror. Slaat echt nergens op. Ik heb het uitgezeten zeg maar. Ik kon ook niet mijn oog afhouden van die lelijke wrat op Peter zijn lip. Verder is is een bla bla verhaal wat niemand snapt. Een 1 voor de moeite
Meen je dit? :D
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Moderator vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:58:22 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181420896
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:55 schreef Cikx het volgende:
Under the Silver Lake (2018) - IMDb

[ afbeelding ]

Bijzonder fraaie film.

Het blijkt maar weer dat er geen enkele filmlocatie boven Los Angeles gaat. Die warme, dromerige sfeer waar ik als geen ander van hou is ook hier weer volop aanwezig en het was me dan ook weer een waar genoegen om me eraan over te geven. Andrew Garfield speelt een wazige nietsnut genaamd Sam die een oogje heeft op zijn geheimzinnige buurmeisje. Als datzelfde buurmeisje plotseling van de aardbodem verdwenen blijkt te zijn samen met haar hele inboedel, gaat Sam op onderzoek uit. Tijdens zijn zoektocht belandt Sam van de ene bizarre situatie in de andere. Het zou per slot van rekening geen neo-noir zijn of er zijn geheime codes die hij moet zien te kraken en mysterieuze personages die hun puzzelstukjes niet zomaar prijsgeven.

De sfeer doet denken aan die van Inherent Vice, maar waar ik het gevoel had dat in die film vooral gebakken lucht werd verkocht, zat ik hier ontzettend te genieten van de stortvloed aan pop-culture referenties en hidden messages waarbij ik het gevoel had dat ze allemaal zorgvuldig uitgekozen waren met een achterliggende gedachte. Het is bij uitstek een film waarbij je je moet laten onderdompelen in de broeierige doch bruisende sfeer. En hoewel regisseur David Robert Mitchell zijn horror-roots niet verloren is, blijft de bovenliggende toon luchtig van aard. Daarnaast is het zeer aangenaam dat er een rode draad door de film loopt die op zichzelf al enorm vermakelijk is. Ondanks dat je behoorlijk wat gekke situaties voorgeschoteld krijgt, raak je de draad nooit kwijt en kun je je blijven verplaatsen in Sam. Met als gevolg dat zelfs ik tijdens het eind van de film als een bezetene op zat te letten of personages geen verdachte oogbewegingen maakten met als doel een geheime boodschap te seinen.

Dat gevoel van paranoia wordt ook versterkt door het uitstekende camerawerk dat met veel flair een woelige ervaring op het scherm tovert. Er wordt ook een scala aan montage-effecten op een smakelijke manier gebruikt die ervoor zorgen dat het geheel fris blijft en niet gaat vervelen. Zo komt er zelfs een korte animatie-sequentie aan te pas. Ik kon er in ieder geval geen genoeg van krijgen en was telkens bang dat de film ten einde liep. De 2,5 uur speeltijd was daarom ook een aangename verrassing en geen minuut te lang. De muziek was ook fijn en bestond voornamelijk uit een typische noir score, maar ook een aantal zweverige popnummertjes passeerden de revue en pasten goed bij de gecreëerde sfeer. Een iets experimentelere soundtrack had de film echter naar een hoger plan kunnen tillen.

Bij dit soort films waar een groot mysterie wordt geconstrueerd loopt de ontknoping bijna altijd uit op een anticlimax. Vreemd genoeg, gaf het eind van deze film genoeg voldoening. Niet alle losse eindjes worden aan elkaar geknoopt, maar dat is maar goed ook. Het leidt er in ieder geval toe dat ik nu nog steeds zit te puzzelen en ik niet kan wachten om de film nog een keer te zien. Een ding is zeker, ik zal niet rusten voordat ik weet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDb: 6.5/10
Ik 9.0/10
* Bosbeetle zet deze op moet ik gaan zien lijstje :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181421478
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

* Bosbeetle zet deze op moet ik gaan zien lijstje :)
Ik ben helaas een van de weinigen die de film zó waardeerde blijkbaar, maar ik denk als je van neo-noir en dromerige films houdt je hier zeker van gaat genieten!

quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:50 schreef HostiMeister het volgende:
Hereditary (2018) - IMDb
[ afbeelding ]

Horror/Drama/Thriller

Een gebroken gezin begraaft hun grootmoeder. Langzaamaan blijkt dat het gezin nog een trauma te verwerken heeft.

Wat een heerlijke film. En dan ook nog van iemand die nog nooit eerder een film had gemaakt. Toni Collette als gebroken vrouw is steengoed. Eigenlijk iedereen in de film is goed. En de soundtrack, ik heb de film een keer op stop gezet omdat ik niet wist of het nare bass geluid van de film afkomstig was of ergens anders. Nare film, but in a good way. Ik voelde me gewoon fysiek niet lekker, omdat ik er zo ingezogen werd. Denk dat ik dit jaar geen betere horror heb gezien dan deze.

Ik: 8.5
Imdb: 7.5
Ook een van mijn favorieten van het jaar. _O_ Heerlijk nare sfeer.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:02 schreef Soury het volgende:

[..]

Verder is is een bla bla verhaal wat niemand snapt.
Spreek voor jezelf :')
  Moderator vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:29:00 #227
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181421539
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 12:25 schreef Cikx het volgende:
Ik ben helaas een van de weinigen die de film zó waardeerde blijkbaar, maar ik denk als je van neo-noir en dromerige films houdt je hier zeker van gaat genieten!
Ik was al getriggerd door de omschrijving in het blaadje van ons filmhuis. Dus eigenlijk stond hij al op het lijstje maar is het nu onderstreept :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181423788
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:02 schreef Soury het volgende:

[..]

Het is Ik vind het een wan product. Naar mijn mening geen enkele spanning of laat staan horror. Slaat echt nergens op. Ik heb het uitgezeten zeg maar. Ik kon ook niet mijn oog afhouden van die lelijke wrat op Peter zijn lip. Verder is isvind ik het een bla bla verhaal wat niemand snapt waar ik niks van snap. Een 1 voor de moeite
fixed.
  Moderator vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:29:29 #229
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181423934
Tampopo



quote:
A truck driver stops at a small family-run noodle shop and decides to help its fledgling business. The story is intertwined with various vignettes about the relationship of love and food.
Paar dagen geleden naar de Japanse film Tampopo uit 1985 geweest. Een film over de zoektocht naar de perfecte ramen / noodle soep, maar dan als vehikel voor de plaats van voedsel in ons leven. Fascinerend. Het plot draait om de eigenaresse van een noodle-shop die deze tent runt nadat haar man is overleden en om de vrachtwagenchauffeur die haar helpt in de zoektocht naar de perfecte noodle-soep, maar de film gaat dus over veel meer. Over leven, over dood, over liefde, over seks en de plaats van voedsel in dit alles. Regelmatig wordt het plot achtergelaten om een toevallige voorbijganger te volgen. Deze onverwachte en vaak ook onbegrijpelijke overgangen zijn prachtig in beeld gebracht en omdat ze je vaak op het verkeerde been zetten, geeft het de film iets extra's.

Twee dingen gebeuren met je nadat je de film hebt gezien:
1. Je hebt een onwaarschijnlijke trek in noodle soep. En je zal het eten zoals het hoort.
2. Je hebt geen idee van wat je nou net gezien hebt en pas later begin je een idee te krijgen. Was het een comedy? Was het een gangsterfilm? Was het een vreemd soort western? Was het een romantische film? Was het een satirische blik op de Japanse samenleving? Volgens mij was het dat alles en nog veel meer. Ik denk dat de laatste scène de film het best vervat: Het gaat over voedsel vanaf het moment dat we geboren worden.

Met een rol voor de dan nog jonge Ken Watanabe in één van zijn eerste films.
Een paar jaar terug zag ik de film An over het bereiden van de perfecte bonengelei, wat een heel mooi vehikel over het leven was. Dat was de reden dat we deze film wilden gaan kijken en het werd zeker geen teleurstelling!

IMDB: 7,9
Ik: 8,8

[ Bericht 5% gewijzigd door UIO_AMS op 24-08-2018 14:37:48 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:31:15 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181423964
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 08:30 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Heavy Trip (2018)

[ afbeelding ]

Finland
Muziek/Comedy
94 minuten

geregisseerd door Juuso Laatio, Jukka Vidgren
met Torstein Bjørklund, Antti Heikkinen, Ville Hilska

Turo (25) probeert zijn angsten te overwinnen door de meest onbekende metalband van Finland te leiden: Impaled Rektum, naar het meest epische festival in Noorwegen. De reis bevat heavy metal, grafroof, viking-hemel en een gewapend conflict tussen Noorwegen en Finland

Leuke film. Leuk verhaal, uitwerking kon iets beter. Als metalfan zit de muziek wel goed. Er komen een hoop bizarre, absurde, komische scenes in voor. Valt weinig over te zeggen. Je moet het maar kunnen bedenken...

IMDB 7.3/10
Ik 7-/10
haha deze komt ook op mijn lijst :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:33:52 #231
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_181424020
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:02 schreef Soury het volgende:

[..]

Het is een wan product. Geen enkele spanning of laat staan horror. Slaat echt nergens op. Ik heb het uitgezeten zeg maar. Ik kon ook niet mijn oog afhouden van die lelijke wrat op Peter zijn lip. Verder is is een bla bla verhaal wat niemand snapt. Een 1 voor de moeite
Jouw recensies kan ik dus overslaan.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:30:02 #232
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_181425306
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:02 schreef Soury het volgende:

[..]

Het is een wan product. Geen enkele spanning of laat staan horror. Slaat echt nergens op. Ik heb het uitgezeten zeg maar. Ik kon ook niet mijn oog afhouden van die lelijke wrat op Peter zijn lip. Verder is is een bla bla verhaal wat niemand snapt. Een 1 voor de moeite
Daar zijn de menigen nogal over verdeeld ;)
Dus je VIND het een wanproduct,. Anderen vinden t een meesterwerk.
Ik hoor bij de laatste categorie.

Ook dat "wat niemand snapt" is nogal overdreven.
Sowieso, moet alles meteen begrijpelijk zijn of uitgelegd worden?

Ik denk dat ik hierin mega:
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:33 schreef EP3 het volgende:

[..]

Jouw recensies kan ik dus overslaan.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:32:08 #233
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_181425348
Crazy Rich Asians



Romkom a la Assepoester. Vooral "uniek" omdat het een Hollywood product is met alleen maar Aziatische acteurs. Ik wilde zeggen Chinese, maar er zijn allerlei Aziaten die door moeten gaan als Chinees hier.

Op zich prima film, maar t ging mij vooral om de herkenbare mooie beelden van Singapore.
En ik vind Awkwafina erg leuk. Upcoming actrice ook wel. En O+ Michelle Yeoh O+

Ik geef 'm een 7.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_181426694
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 14:33 schreef EP3 het volgende:

[..]

Jouw recensies kan ik dus overslaan.
Prima het is nogal overrated. Niet mijn ding
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_181427398
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:26 schreef Soury het volgende:

[..]

Prima het is nogal overrated. Niet mijn ding
Iets overrated noemen komt door je eigen verwachtingen aan de film. Je zult wel gedacht hebben dat een Paranormal Activity achtige horror film was. Dan kom je inderdaad van een koude kermis thuis. Maar een 1 kun je niet geven voor een film, dan ontbreekt er elke vorm van objectiviteit en ben je ook geen liefhebber van films in het algemeen.
pi_181428091
Upgrade (2018)



Australië
Sciencefiction / Thriller
96 minuten

geregisseerd door Leigh Whannell
met Logan Marshall-Green, Betty Gabriel en Harrison Gilbertson

In de nabije toekomst beheert technologie alle aspecten van het leven, wat lastig is voor een technofobe man als Grey. Wanneer hij en zijn vrouw met een carjacking te maken hebben en zij daarbij wordt doodgeschoten, wil hij zich wreken. Hij is echter verlamd geraakt waardoor zijn enige hoop gevestigd is op de computerchip STEM die bij hem moet worden ingeplant.

Goede sci fi. Goed verhaal, goed uitgewerkt. Lekker tempo, fascinerende futuristische technologie. Veel actie met aparte, originele camerashots. Erg goed einde van de film.

IMDB 7.7/10
Ik 7.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_181428198
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 16:53 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Iets overrated noemen komt door je eigen verwachtingen aan de film. Je zult wel gedacht hebben dat een Paranormal Activity achtige horror film was. Dan kom je inderdaad van een koude kermis thuis. Maar een 1 kun je niet geven voor een film, dan ontbreekt er elke vorm van objectiviteit en ben je ook geen liefhebber van films in het algemeen.
Liefhebber van films ben ik zeker. Dit rare sp(r)ookje is de knip voor de neus niet waard.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twee uur lang. En een één was misschien best hoog
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_181434871
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 17:34 schreef Soury het volgende:

[..]

Liefhebber van films ben ik zeker. Dit rare sp(r)ookje is de knip voor de neus niet waard.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twee uur lang. En een één was misschien best hoog
Ik heb het idee dat je er met een half oog naar hebt gekeken of weinig inlevingsvermogen hebt in de situatie die de film laat zien. Ik bedoel het niet aanvallend, maar mijn buurjongen van 14 zou het ook een simpele film vinden, terwijl hij gek is op the exorcist.

Zelf vind ik de film zeker een 8 waard en ga het aan meerdere mensen aanraden deze film te kijken. Van heel naargeestig naar occult. heerlijk! Ik zet deze film naast de Badadook qua originaliteit/sfeer.
pi_181436989
Hardware (1990)
1h 34min
Sci-Fi, Thriller | 14 September 1990 (USA)


IMBD 6,0
Mijn rating 9 om gewoon een keer gezien te hebben.

Dit is niet de film die mensen normaal gesproken zovaak willen zien als de LOTR films ofzo om maar iets te noemen. Maar zoals ik het zie wel een film die je 1 keer in je leven gezien moet hebben en best wel speciaal is in vergelijking met andere films.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:56:13 #240
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_181441970
Hairy Dairy Tea ;)

Op zich qua horror was het een 6 en vond ik het grootste deel niet meeslepend, maar zaten wel wat creepy momentjes in, maar gewoon als film zou ik het niet meer dan een 4 of 5 geven, het ging echt nergens naartoe en duurde allemaal maar zo lang.

Al moet ik wel zeggen dat een aantal beelden wel blijven hangen, droomde vannacht dat ik bij de politie werkte ofzo en ergens een lijk lag en die was opeens weg en toen allemaal rare shit, zo ging de film niet, maar had er wel mee te maken gok ik zo.

Al met al... tja...

5,5.
pi_181464614
No Escape (2015) - IMDb
Even zin in wat actie en kwam deze tegen met Pierce Brosnan en Owen Wilsen. Wilsen gaat met zijn vrouw en twee dochters naar asie voor werk maar beland midden in een coup. En dat gaat er niet zachtzinnig aan toe want iedereen wordt afgeslacht door de coupplegers. Het grzin slaat op de vlucht en vader en moeder moet ver gaan om kinderen in veiligheid te brengen. Onderweg schoet Brosnan te hulp, halen ze het?

De koelbloedige slachtingen zijn best bruut en het hangt soms wat van onrealistisch geluk aan elkaar. Desondanks een aardig actiefilmpje die niet verveeld.

Imdb: 6.8
Danos: 6.5
Even a broken clock is right twice a day.
pi_181464692
Tomb Raider (2018) - IMDb
Nog een lekker actiefilmpje aangezet, Lara Croft meetst Indiana Jones en the Mummy. Ik heb me erg goed vermaakt met deze blockbuster, mooie beelden, goede spanning, niet overdreven onrealistisch in de actie.

Imdb: 6.4
Danos: 6.8
Even a broken clock is right twice a day.
pi_181465353
https://m.imdb.com/title/tt3289956/
The autopsy of Jane Doe.

Horror/thriller rondom een lijkschouw.
Het acteerwerk is af en toe matig, maar het had best wat goede schrik
momenten en de setting is ook goed bedacht.

Imdb 6,8
Mijn cijfer: 7
pi_181488856
quote:
2s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 23:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Den Skyldige

[ afbeelding ]

Ijzersterke deense films over een medewerker van een alarmcentrale die iemand aan de telefoon krijgt die ontvoerd wordt. Deze film kruipt echt onder je huid, het is een zeer spannende film met beperkte middelen. Ik vind het erg goed geacteerd je gaat enorm meeleven met de hoofdrolspelers. Het klinkt een beetje als een standaard thriller dat is het zeker niet, ik vind deze film veel gelaagder, één van de films waar 'weglaten' precies goed gedoseerd is. Ik was zeer onder de indruk van deze film, zou wel eens een klassieker kunnen worden. Ik denk alleen wel dat hij in de bioscoop beter werkt dan op een klein scherm. Mocht je deze film in de buurt draaien gaat dat zien.
Klinkt als The Call met Halle Berry :P
  Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 08:49:01 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181490750
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 01:22 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Klinkt als The Call met Halle Berry :P
Klinkt als heel veel van dat soort films :Y en toch vond ik hem zeer goed.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 27 augustus 2018 @ 09:15:48 #246
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181491068
I dont feel at home in this world anymore



Leuke film over een vrouw die zich na een inbraak in haar huis beseft dat vrijwel iedereen die ze tegenkomt een klootzak is. Ze neemt zich voor dat niet langer te pikken en het recht in eigen hand te nemen. Tijdens de film dacht hey die slechterik heeft een bekende kop, het lijkt wel op david yow (de zanger van the jesus lizard) en na imdb benaderen bleek het hem te zijn :Y geweldig goed getypecast :Y De film zelf is erg vermakelijk dit soort films is eigenlijk, een nieuw soort genre maar ik zou niet weten hoe het te noemen. Het is een beetje ala captain america misschien kun je het sarcacomedy noemen ofzo. Een sarcastisch soort comedy.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 27 augustus 2018 @ 09:40:34 #247
27648 Weakling
available in strong mint
pi_181491451
BlacKkKlansman (2018) - IMDb

Een echte Spike Lee film, maar ook weer eens een echt goede Spike Lee film. De film is doorspekt met de boodschap die hij wil brengen, maar ondertussen is de film ook zeer onderhoudend. Van droogkomisch, tot spannend, tot brok in de keel. Een paar scenes hadden misschien iets korter gemogen, maar ik heb me geen seconde verveeld.

Aan het einde van de film kon je een speld horen vallen in de zaal. De laatste beelden zijn zeer indrukwekkend, de tranen waren dichtbij. Ik vrees alleen dat deze beelden niet aan de gemiddelde FP Fok!ker besteed gaan zijn ...

8,5/10
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 27 augustus 2018 @ 10:46:47 #248
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_181492729
Geweldige film idd, maar komt officieel donderdag pas uit.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 27 augustus 2018 @ 11:48:35 #249
27648 Weakling
available in strong mint
pi_181494216
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 10:46 schreef Skull-splitter het volgende:
Geweldige film idd, maar komt officieel donderdag pas uit.
Veel bioscopen hadden voorpremieres van deze film, raar fenomeen, maar inderdaad donderdag voor het eggie in de bios.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181494822
The Mercy (2018) - IMDb waargebeurd verhaal over de dramatisch verlopen zeiltocht van Donald Crowhurst (Colin Firth) die in de jaren 70 een wild plan heeft opgevat om als amateur aan een zeilrace rond te wereld mee te gaan doen. Helaas blijkt de slechte voorbereiding en het gebrek aan ervaring hem lelijk op te breken. Door tegenslag, mankementen en slecht weer wordt de ellende steeds groter en terug naar huis kan hij niet vanwege contractuele verplichtingen. Dan bedenkt hij een wanhopig plan om iedereen een rad voor ogen te draaien.

Ik had het boek al gelezen ver, ver voordat er überhaupt sprake was van een film, en dit is toch echt typisch een gevalletje van het boek is beter. Colin acteert vrij houterig, komt niet overtuigend over als zeezeiler, Rachel Weisz probeert er als 'vrouw van' nog iets van te maken. Wel goede weergave van de vroege jaren 70 met dito kleurgebruik, echte 'technicolor' kleuren. Het drama komt verder slecht uit de verf. Een 6.

Adrift (2018) - IMDb stel lijdt schipbreuk en probeert te overleven. Via flashbacks wordt verteld hoe de 2 elkaar ontmoeten.

Nog meer scheepsellende. Aardig verhaaltje, iets te romantisch aangezet. De vele flashbacks werken erg storend, ik vind het survival aspect interessant maar dat wordt steeds onderbroken door romantisch gemekker. Ik heb niets tegen romantische films maar bij een survival film moet de nadruk op het laatste liggen en dat is hier niet zo. Iets beter dan 'The Mercy' en veel slechter dan 'All is Lost': 6,5

Time Lapse (2014) - IMDb 3 tal vrienden vind in het verlaten appartement van de overbuurman een enorm apparaat waarbij het mogelijk lijkt om foto's te nemen van de toekomst. In de eerste instantie lijkt dit enorme mogelijkheden te bieden, tot er ook wat minder leuke foto's uit het apparaat komen die een wig drijven tussen de vriendschappen, tot op het punt waar men elkaar naar het leven staat.

Hele aardige lowbudget time-paradox film, beetje in de trant van 'Coherence', 'Triangle' en 'TimeCrimes'. Het is opvallend hoe graag je als kijker ook wilt weten wat er nu weer op de foto's staat. Minpuntje zijn soms ronduit onlogische beslissingen, typisch lowbudget verschijnsel. Verder wel je kop er goed bij houden, zeker richting het einde, maar geldt voor alle time-paradox films. Een 7-.

[ Bericht 1% gewijzigd door mister_white op 28-08-2018 15:41:46 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')