abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178996118
registreer om deze reclame te verbergen
Ah bedankt voor de snelle reacties! Geen koorts en geen diarree. Wel al de hele dag matige plasluiers, maar dat komt gok ik door de warmte. Ik probeer het zodra hij wakker is weer.

Laat ik hem drinken zoveel hij dorst heeft of koppel ik hem na een paar slokjes los?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_178996671
Bedankt FF, het zal vast wel goedkomen met rollen. Ik blijf natuurlijk wel proberen. ;)

Klinkt goed Venco!

Fijn Tolstoi dat jullie weer door het drama heen zijn. Het ene uur kan het heel zwaar zijn en het volgende uur ineens prima he?

Leuk Duman! Wij waren inderdaad lekker de zon in. :)

Lol Ellie om je update! Naast sokken die ineens kwijt zijn nou ook de natte sokken. :D

Klote Kris. Ik snap wel dat je dan naast hem wilt liggen. Zou ik ook lekker doen trouwens met oog op potentiële slechte nacht. :*

Banaan heeft net als heel veel dagen vorige week weer verhoging. Hij is ook een iets minder vrolijke versie. Regeldagen, sprongetje, tandjes, nog andere gokjes?
Ook zonder tanden bijt hij al flink trouwens. :D
Relativeer, adem in, adem uit en luister niet naar het geluid!
  maandag 7 mei 2018 @ 20:00:13 #103
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178997275
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 19:05 schreef Krisvc het volgende:
Ah bedankt voor de snelle reacties! Geen koorts en geen diarree. Wel al de hele dag matige plasluiers, maar dat komt gok ik door de warmte. Ik probeer het zodra hij wakker is weer.

Laat ik hem drinken zoveel hij dorst heeft of koppel ik hem na een paar slokjes los?
Ik zou door laten drinken.
Mijn oudste heeft als (oudere) baby eens 14 uur elke 30-60 minuten overgegeven en ik bleef zolang ze wilde drinken aanbieden. En klein spuitje water direct na het spugen als ze niets wilde drinken. Uiteindelijk bij HAP gekomen en ze was gelukkig niet uitgedroogd. Arts gaf aan dat vocht wel snel wordt opgenomen en dat zelfs die 5ml al een hoop hielp, ook al kwam het er direct weer uit.

Beterschap! :*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178997360
Hoe hebben jullie je baby laten wennen aan het feit dat jullie na verlof weer gingen werken?
Steeds (wekelijks?) een paar uur naar een oppas?
Ze drinkt nog niet uit de fles en eenkennig.
Ik zie echt voor me dat ze straks, wanneer ik weer werk (2 diensten per week van 7 uur), hele dag huilt en niet drinkt.
Mag ik even vloeken? :( ;(
Ben erg verdrietig, onzeker en het wordt een ramp op die manier.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178997554
Twee keer een wendag bij de opvang. Eerste keer drie uurtjes, tweede keer vier uurtjes. Toen was het zover. Ze gaat twee hele dagen naar de opvang.
Het gaat best prima op de opvang maar het blijft natuurlijk nog steeds wennen. Ze slaapt slechter dan bij ons thuis maar is wel tevreden gelukkig.

Vervelend dat je je zo zorgen maakt. Hoe lang duurt het voordat je weer gaat werken? En waar gaat baby heen als je gaat werken?
pi_178997610
Kris, beterschap! Heb helaas geen goede tips of bruikbare adviezen maar duim dat J snel weer beter wordt.

Hier alles goed! M is geweldig en we blijven maar genieten van haar. En ook van T, die nog steeds helemaal verliefd is op zijn kleine zusje.
  maandag 7 mei 2018 @ 20:19:04 #107
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178997714
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:04 schreef vencodark het volgende:
Hoe hebben jullie je baby laten wennen aan het feit dat jullie na verlof weer gingen werken?
Steeds (wekelijks?) een paar uur naar een oppas?
Ze drinkt nog niet uit de fles en eenkennig.
Ik zie echt voor me dat ze straks, wanneer ik weer werk (2 diensten per week van 7 uur), hele dag huilt en niet drinkt.
Mag ik even vloeken? :( ;(
Ben erg verdrietig, onzeker en het wordt een ramp op die manier.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij ons ging de kapitein eerst n paar keer wennen bij het kdv voor hij echt volle dagen ging. Eerste keer was n blokje van twee uur waar we bij konden zijn. Grotendeels voor de ouders vertelden ze ;) zodat die even irl kunnen zien dat hun kleintje het vaak allemaal leuker en minder spannend vind dat verwacht. Daarna is hij twee keer twee uur gegaan, een keer n halve dag en vanaf toen hele dagen. Ik vind het wel fijn dat ze bij ons altijd heel eerlijk zijn, als het een lastige dag was geweest zeggen ze dat ook gewoon en ze hechten veel waarde aan de tips die je dan geeft. Soms horen we dan de keer erna dat ze dat hebben geprobeerd en dat het werkte, dat is altijd wel grappig.

Maar ik moet wel zeggen dat kapitein dat eenkennige toen niet echt had (6 maanden) hij moest soms even wennen als je hem aan n ander gaf, maar als die dan even praatte of speelde was het ook wel gewoon goed. De kapitein vind het ook echt leuk om in een andere drukkere omgeving te zijn :Y veel actie om zich heen vind ie fijn. Dus een groep vol speelgoed en andere kinderen vindt ie wel prima.

Wel lastig van die flessen.. Gaan ze er ook niet in als jij niet thuis bent? Misschien heb je het al eens verteld hoor :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178997938
Even in het algemeen: qua oppas zal ze eigenlijk altijd naar mijn ouders of schoonouders gaan.
Dus met hun en hun huis is ze helemaal bekend maar eigenlijk bijna nooit zonder mij.
Wellicht dan nu af en toe 3 uurtjes ofzo laten wennen en ik gewoon weg ben? En juist dat ze haar ook voeding kunnen geven of beter met een volle buik?
Aangezien ze ook moet wennen dat ze bij een ander drinkt.
En qua flessen is het alleen maar geprobeerd door mij of mijn man terwijl ik erbij zit.
Ik moet 6 juni beginnen. :)
pi_178997966
Venco, vaak vinden ouders het een stuk lastiger dan kinderen zelf. Gaat ze naar de opvang? Dan kun je wendagen afspreken. Hier hebben ze 1 wenmiddag gehad en de week erna gingen ze echt starten met gelijk volle dagen. Is hier prima gegaan. Peuter was een ander verhaal (maar die was ook al 2...), vooral bij het wegbrengen en ophalen overigens, als ik eerder naar binnen gluurde was hij lekker aan het spelen. Misschien je zorgen even doorspreken bij je opvang? Ze hebben vast al veel meer ouders gehad die met hetzelfde zaten.

Beterschap Kris! En zoals al gezegd is, ze spugen vrijwel nooit alles uit, er blijft bijna altijd wel iets binnen. Ik zou niet wakker maken maar wel vaker aanbieden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_178998671
Venco, ik lees dat ze naar je (schoon)ouders gaat. Is het een idee om nu alvast te starten met de opvang door hen? Je kunt het dan deze maand nog langzaamaan opbouwen.
En je hebt een Tula FTG toch? Als je dat niet vervelend vindt, zou ik ze uitleggen hoe ze die kunnen gebruiken. Stel dat Z ontroostbaar is, dan voelt het misschien fijn als ze dicht tegen Opa of Oma aan kan zijn.
pi_178998846
Beterschap Kris, hier ook weinig advies helaas!

Lastig Venco, ik snap dat je er tegenop ziet! Hier 2x een dagdeel gewend voordat hij ‘officieel’ naar het kdv ging. M. vindt het leuk daar en lijkt de andere kinderen wel interessant te vinden. :)
Ik denk wel dat het beste is gewoon een paar uur weggaan en ouders/schoonouders ook de fles laten geven.

Ik ben best snel na de geboorte al wel eens weer een paar avonden weggeweest (ik begeleid een dansgroepje en die hadden 3 weken na de geboorte een optreden en een wedstrijd waar we een dik half jaar voor trainen dus dat wou ik graag zien :')) Maar mijn kind lijkt zich overal te kunnen vermaken (nouja vriend, kdv, ouders/schoonouders en schoonzusje) en ik blijk vrij makkelijk te zijn.

Ben slecht bijgelezen verder :N Ik zag nog een zitupdate van Flav (nouja van V. dan :P) en de zongenieter van Duman O+. M. was vandaag bij mijn ouders en heeft veel buiten op een kleed in de schaduw gelegen :)

Ik heb verder weinig te melden, gaat hier z’n gangetje en M. heeft de laatste nachten redelijk doorgeslapen O+
pi_178999049
Cas is niet gaan wennen en we hebben ook niet geoefend met flesjes geven van tevoren #livingontheedge

Venco, ik heb af en toe het idee dat je eigenlijk niet meer wil werken en nu zo in een soort doemdenkspiraal bent belandt dat je de spanning ook overbrengt. Dat kunnen die kleintjes best aanvoelen.
Als je er niet bent en ze echt geen andere keus heeft dan de fles, zou ze deze best kunnen pakken. Of niet en ze drinkt daarna weer bij. Ja, dat is rot als ze over d'r toeren is. Ook dat wordt met de tijd beter en opa en oma zullen waarschijnlijk extra knuffelen waar ze kunnen :)
pi_178999368
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 20:28 schreef vencodark het volgende:
Even in het algemeen: qua oppas zal ze eigenlijk altijd naar mijn ouders of schoonouders gaan.
Dus met hun en hun huis is ze helemaal bekend maar eigenlijk bijna nooit zonder mij.
Wellicht dan nu af en toe 3 uurtjes ofzo laten wennen en ik gewoon weg ben? En juist dat ze haar ook voeding kunnen geven of beter met een volle buik?
Aangezien ze ook moet wennen dat ze bij een ander drinkt.
En qua flessen is het alleen maar geprobeerd door mij of mijn man terwijl ik erbij zit.
Ik moet 6 juni beginnen. :)
Ik ging per 15 maart weer werken, maar Y ging vanaf 1 maart naar de opvang. Dat gaf ruimte om 'rustig' te wenen, dat wil zeggen dat ik hem dan wat later bracht en wat vroeger ophaalde dan wanneer ik aan het werk ben. Voor 1 maart was hij ook al een paar keer gaan wennen: 2 x een ochtend, 1 x een middag en 1x een hele dag.

Ik begrijp niet helemaal waarom je het zo heel groot maakt. Het is even moeilijk, maar loslaten moet toch een keer en levert voor jou (tijd/ruimte) en voor haar (opbouwen van band en vertrouwen/veiligheid bij anderen) genoeg positiefs op. En dan is het ook nog bij (schoon)ouders. Dan ga je dat komende weken rustig opbouwen? Beginnend met twee uurtjes of zo. En wel of niet met een volle buik.. dat maakt niet uit. Bij honger proberen ze een flesje te geven. Lukt dat niet, dan is er niet meteen een man overboord. Als er wat gehuild wordt, ook niet. Hoort er toch allemaal bij met een baby? Zolang er volwassenen zijn (steeds dezelfde) die je kind liefdevol verzorgen en geven wat nodig is, is het helemaal goed. Of denk ik nu te simpel?

Ondertussen is mijn baby helemaal geen baby meer. Hij is de 22ste jarig, maar het is zo'n bink aan het worden. Hij eet enorm veel, ging vandaag voor het eerst staan!, heeft ontzettend veel lol met alles, kan enorm goed zelf spelen en van alles ontdekken, en is gewoon een heerlijk ongecompliceerd jochie. O+ .

Alvast een foto omdat het er morgen niet van komt.

SPOILER
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 7 mei 2018 @ 21:37:40 #114
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178999995
Kaptein dronk de eerste paar weken ook aanzienlijk minder op t kdv, dan dronk ie s'avonds thuis wat meer. Langzaamaan ging hij vanzelf bij de opvang ook meer drinken en nu is het net als thuis ^O^ dat regelt zichzelf wel :Y
pi_179000028
Wauw Franny, wat een kerel!

Venco, hier ook (schoon)ouders en geen wennen gedaan. De jongens kennen ze al, het komt vast goed. Een paar minuten brullen overleven ze ook en als het thuis geen huilbaby is, is de kans maar klein dat ze dat bij een ander ineens wel zijn, zeker zo klein.
Qua eten, waarschijnlijk kiest ze wel eieren voor haar geld en gaat die fles er uiteindelijk wel in. En anders zal de honger thuis wel ingehaald worden :)
Laat het los, de situatie is zoals ie is en verandert niet met zorgen.
Ik hou me graag vast aan deze:
zorgen-schema.png
  maandag 7 mei 2018 @ 21:42:04 #116
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179000147
Wat Franny zegt, het zal allemaal gerust wel meevallen hoor Vencodark. 2 dagen werken valt toch ook wel mee (vind ik eerlijk gezegd) ? En je baby is al lekker gewend bij zijn opa en oma. Laat het gewoon gebeuren en misschien vind je het wel fijn om even je eigen ding te doen. Je baby uit handen geven kan ook prettig zijn.

Ik moet ook op 6 juni weer aan de bak. De meis is op 14 maart thuisgekomen, dus het is al best snel dat ik weer moet werken. En dan is dit al met vakantiedagen, want mijn verlof liep zelfs maar tot 19 mei. Maar ergens heb ik er ook wel weer zin in, mijn wereld was wel klein, met maanden ziekenhuis. Wij hebben wel geluk dat we de opvang zelf doen - ik heb de meis 3 dagen en man ook (wij werken van ma-za). Per oktober gaat ze naar de crèche en dan ga ik weer 4 dagen werken. Zoonlief ging toentertijd al met 11 weken naar de crèche, maar dat willen we met O. niet. Het is ons niet afgeraden ofzo, maar het keuteltje weegt nog niets eens 3,5 kilo. Vind ik gewoon te klein. Ze is gezond verder, maar ik wil haar nog niet blootstellen aan alle kinderziektes.
pi_179000417
Fijn dat jullie het zo kunnen doen tot oktober, Aventura!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 7 mei 2018 @ 22:02:24 #118
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_179000810
Franny, wat een heerlijke vent al zeg O+
  maandag 7 mei 2018 @ 22:05:07 #119
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179000901
Ja en dat! Is dat een uv-pakje?
pi_179001314
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 18:47 schreef Krisvc het volgende:
Hoi, ik ben niet bijgelezen maar breek even in.

J. heeft het afgelopen uur 4 keer overgegeven. Ik gok melk die niet helemaal goed meer was of z'n zoete aardappel die verkeerd is gevallen. Hij heeft echt flinke golven melk uitgespuugd en ligt nu met een, vermoed ik, lege maag te slapen. Het vorige slokje borstvoeding dat ik hem aanbood kwam er linea recta weer uit.

Met dit warme weer vind ik het een beetje eng allemaal met het oog op uitdroging. Ik weet dat borstvoeding de beste ORS is, maar wanneer bied ik het weer aan? Gewoon voorzichtig proberen als ie wakker is? En dan sneller loskoppelen om z'n maag even te laten wennen ofzo?

En ik wil er eigenlijk de rest van de avond naast gaan liggen om hem in de gaten te houden. :X :@ Het was ineens weer zo'n klein hummeltje. Zieke kindjes moeten verboden worden. :(
Ach Kris, zielig voor je kleine J. En ik begrijp dat je het eng vindt met dit warme weer en uitdroging enzo.

Hier was het precies zo... Ik kwam thuis rond 17:20, S. lag te slapen. Ik ging even kijken, niks aan de hand. 5 minuten later meenden we hem te horen, ik ging naar boven, ligt ie in zijn eigen overgeefsel en terwijl ik hem eruit til, blijft ie overgeven. Er zat blijkbaar niks meer in zijn maagje, want uiteindelijk kwam er allemaal gal uit.

Na wassen en verschonen nog een paar keer overgegeven, ook na 2 kleine slokjes water en wat melk. Zijn temp was 36,8.
In een half uur tijd 3 schone rompers en mij ook 2 keer ondergespuugd.

Vanaf 19 uur zijn we weer kleine slokjes water gaan geven, die bleven binnen. Vanaf half negen weer wat BV, dat leek goed te gaan, maar bij het naar bed brengen kwam er weer melk uit.

Ik vind het ook een beetje eng met uitdroging en dit warme weer.
Maar ik vind het ook eng om hem weer aan te leggen, bang dat ie weer zo vreselijk gaat overgeven. Denk dat ik S. ook maar sneller ga afkoppelen om niet teveel melk in 1 keer te geven.
Hij heeft wel dorst, want water wilde hij graag drinken, maar het kwam er ook weer uit.

Kris, beterschap met je kleine ukkie. Hopelijk valt het mee en drinkt ie vanavond/vannacht kleine beetjes die binnen blijven.
pi_179001643
Wow Franny, wat zit daar een heerlijk groot kind inderdaad! Lekker zeg. Fijn dat het zo goed met hem gaat.

DUMANs kereltje ook al zo heerlijk in de zon! Mooie foto.

Flav, is dat jullie tuin? Dan ben ik jaloers! Blijft hij gewoon op het kleed zitten? Jacob heeft opeens door hoe je van zit naar lig komt dus dat maakt hem buiten neerzetten nog uitdagender. Toch gaan we het morgen maar ergens proberen denk ik.

LDG, leuk dat de kapitein zich ook zo door het bed heen beweegt. En dat hij zo lekker gaat. Ik herken het erg! Jacob scharrelt ook zo heerlijk zelf rond, zoekt oogcontact en gaat dan weer verder.

Zo hee Tolstoi, optrekken tot staan! Dat ziet er heel anders uit opeens denk ik? Gek he, dat ze zo groot worden? Ik merk dat het voelt alsof ik steeds achter de feiten aan loop. Hij verandert zo snel, dat er haast elke dag wel iets is dat ik niet verwacht. Op sentimentele dagen voelt het als elke dag afscheid nemen van het toffe van gisteren, maar op heldere momenten zie ik dat het hetzelfde jongetje is dat steeds verder ontplooit.

Fijn dat hij weer beter is, elliebell! Herkenbaar dat je beter snapt waar andere ouders steeds zo verheugd over zijn. Wat gaan jullie morgen doen met het lekkere weer?

Kris, hoe is het nu?
Over je ontkoppel-vraag: ik zou denk ik de eerste keer wel na een paar minuten loskoppelen, maar dan zal Jacob protesteren en verder drinken. Verder eens met wat Sylver schrijft: er blijft altijd wel iets binnen, en die kleine ietsjes bij elkaar zijn al fijn.

Fijn inderdaad dat je meisje nog even thuis kan worden opgevangen, Aventura. En ook fijn dat je zin hebt om weer te gaan werken!

PKM, sneu dat banaan ergens last van heeft. Ik probeer altijd zo min mogelijk denktijd te besteden aan wat het is, als alle opties toch maken dat ik er niks aan kan of hoef te doen. Maar dat werkt niet voor iedereen.

Hoera voor je goede nachten, Fleur :).
En ook hoera voor het genieten in huize OliviaIsTaken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179001985
*lurker valt binnen*
Het ging hier over voorzichtig zijn met fietsen en helmpjes. Supergoed dat jullie daar zo om denken.

Ik zie best wel veel kleine kinderen met helmpjes, maar ze hebben die vaak verkeerd op en dan is een helm eerder schadelijk dan beschermend.

Een fietshelm doe je niet op je hoofd als een muts, maar als een "dopje": niet van achteren, maar van boven. De rand van de helm zit vlak boven je wenkbrauwen.

Veel mensen dragen een helm meer op hun achterhoofd, waarbij de rand bij hun haarlijn zit. Als je dan valt, drukt de helm in je nek en heb je een extra groot risico op nekletsel!

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik zo binnenval met nog meer akelige risico's van fietsen. Als dat wel zo is, kan ik dit zo weer weghalen :*
Veel fietsplezier met jullie kleintjes! :)
pi_179002083
Franny, wat een stoere kerel! Klinkt als een heerlijk ventje O+

Venco :* :* Ik snap dat je er tegenop kijkt, dat deed ik ook echt heel erg en S. bleef notabene gewoon bij mijn man. Uiteindelijk en achteraf bekeken is het mij heel erg meegevallen. De eerste dagen ben ik wel huilend de deur uitgegaan, maar eenmaal op het werk, ging het ook wel weer. Ik ben ook een ster in dingen heel erg groot maken in mijn hoofd, misschien dat jij dat ook hebt? Ik kan me heel goed voorstellen dat als je kleine meisje de fles nog niet goed wil, je je daar zorgen over maakt. Gelukkig gaat ze naar je (schoon)ouders, dus een bekende omgeving.
En je mag er best even verdrietig over zijn en als vloeken oplucht, ga je gang :+

Lemijn, hoe gaan bij jou de nachten nu?

Inderdaad, dat staan ziet er heel anders uit, dan lijkt het echt al een grote jongen. We waren ook net op tijd met alles omlaag doen, vanochtend ging ie in zijn eigen bed staan en keek triomfantelijk in de camera toen manlief een foto maakte :+
pi_179002112
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 22:36 schreef Tele6 het volgende:
*lurker valt binnen*
Het ging hier over voorzichtig zijn met fietsen en helmpjes. Supergoed dat jullie daar zo om denken.

Ik zie best wel veel kleine kinderen met helmpjes, maar ze hebben die vaak verkeerd op en dan is een helm eerder schadelijk dan beschermend.

Een fietshelm doe je niet op je hoofd als een muts, maar als een "dopje": niet van achteren, maar van boven. De rand van de helm zit vlak boven je wenkbrauwen.

Veel mensen dragen een helm meer op hun achterhoofd, waarbij de rand bij hun haarlijn zit. Als je dan valt, drukt de helm in je nek en heb je een extra groot risico op nekletsel!

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik zo binnenval met nog meer akelige risico's van fietsen. Als dat wel zo is, kan ik dit zo weer weghalen :*
Veel fietsplezier met jullie kleintjes! :)
Goede aanvulling juist :Y
pi_179002250
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 22:05 schreef Aventura het volgende:
Ja en dat! Is dat een uv-pakje?
Ja, het shirt. Heb ik vorig jaar nog even op de kop getikt toen de Marks&Spencer opheffingsuitverkoop had in DH. Het is eigenlijk al te klein. ;( . Korte broek is van de H&M (geen uv).
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')