abonnement Unibet Coolblue
pi_178904302



"We zullen de videoscheidsrechter gebruiken bij beslissingen rondom doelpunten, rode kaarten en overtredingen", aldus Infantino. "Tot nu toe hebben we alleen maar positieve ervaringen met de videoscheidsrechter."

Infantino: "Het is vooral bedoeld om de scheidsrechters te helpen geen of minder fouten te maken."

https://nos.nl/artikel/21(...)hter-op-wk-2018.html


Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 09:25:06 #2
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_178907585
Wordt buitenspel niet meegenomen? An sich is buitenspel natuurlijk een overtreding. Maar er is dus nog steeds niet de intentie om door te laten spelen bij vermeend buitenspel en dan de beelden erna terug kijken en de eventuele goal dan alsnog af te keuren?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:05:59 #3
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_178908274
quote:
"Tot nu toe hebben we alleen maar positieve ervaringen met de videoscheidsrechter."
Grapjas _O-

Desondanks goed dat ze dit doen, we hebben de afgelopen dagen weer gezien hoeveel een scheidsrechter mist per wedstrijd. Maar de competentie en samenwerking van de scheidsrechter en VAR is essentieel, daar heb ik zo m'n twijfels bij op een WK met scheidsrechters uit alle continenten.
pi_178909473
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:05 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Grapjas _O-

Desondanks goed dat ze dit doen, we hebben de afgelopen dagen weer gezien hoeveel een scheidsrechter mist per wedstrijd. Maar de competentie en samenwerking van de scheidsrechter en VAR is essentieel, daar heb ik zo m'n twijfels bij op een WK met scheidsrechters uit alle continenten.
Was wel een artikel uit 2017 om mijn goede vriend Gianni te verdedigen.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:23:56 #5
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_178909642
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:16 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Was wel een artikel uit 2017 om mijn goede vriend Gianni te verdedigen.
Nog voor de Confederations Cup zie ik inderdaad, dan zijn z'n uitspraken wat minder vreemd maar ook een stuk nietszeggender
pi_178909660
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:23 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Nog voor de Confederations Cup zie ik inderdaad, dan zijn z'n uitspraken wat minder vreemd maar ook een stuk nietszeggender
Dit seizoen hebben we ook pas in Duitsland, Frankrijk en Italië kunnen zien dat er nog een hoop te verbeteren valt. Bij de FIFA zijn ze gewoon graag enthousiast over alles.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  donderdag 3 mei 2018 @ 11:27:38 #7
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_178909730
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:24 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Dit seizoen hebben we ook pas in Duitsland, Frankrijk en Italië kunnen zien dat er nog een hoop te verbeteren valt. Bij de FIFA zijn ze gewoon graag enthousiast over alles.
Portugal ipv Frankrijk lijkt me.

Er is gedurende het seizoen in die landen al een hoop verbeterd als ik de fans mag geloven, maar op het WK is geen tijd voor een leerproces.
  Moderator donderdag 3 mei 2018 @ 15:42:11 #8
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_178915549
Hoeveel heeft de Spaanse bond bijgelegd om Lahoz daar te laten fluiten?
pi_179043290
Jij beticht ze van "bribe"?
pi_179164525
quote:
De carrière van voetbalscheidsrechter Fahad Al Mirdasi is voorbij. De 32-jarige arbiter uit Saudi-Arabië is door de voetbalbond in zijn land (SAFF) levenslang geschorst wegens een poging tot matchfixing. Hij zou bij het komende WK voetbal in Rusland in actie komen.

Al Mirdasi heeft bekend dat hij vorige week een van de finalisten in het nationale bekertoernooi via een bericht op zijn mobiele telefoon had benaderd met een voorstel om de uitslag van het duel te manipuleren in ruil voor een flink geldbedrag. De betrokken club maakte meteen melding van de illegale handelswijze van de scheidsrechter. Daarop werd hij door de politie gearresteerd. Zijn telefoon en diverse simkaarten zijn voor nader onderzoek in beslag genomen.

Al Mirdasi stond sinds 2011 op de internationale lijst van wereldvoetbalbond FIFA. Hij was vorig jaar bij het toernooi om de Confederations Cup in Rusland nog actief.

De bekerfinale, gewonnen door Al Ittihad, stond na de ontmaskering van Al Mirdasi onder leiding van de ervaren Mark Clattenburg, oud-arbiter in de Premier League.
pi_179164797
Overigens vind ik dat de VAR anders ingezet zou moeten worden. Geef de teams zelf 1 of 2 mogelijkheden een moment terug te laten kijken (en dan specifiek wat er fout zou zijn). Wordt de beslissing teruggedraaid dan behoudt het team de mogelijkheid, anders verlies je hem. Waarbij je bij het terugkijken kunt horen waar er naar gekeken wordt en wat ze zien.

Als je alles maar terug gaat kijken kun je aan het corrigeren blijven en dat komt het spel in mijn ogen niet ten goede.
pi_179291157
Is er ook doellijn technologie ?
pi_179778323
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
Is er ook doellijn technologie ?
Die is uiteraard aanwezig. Dat is al gemeengoed behalve in derdewereldlanden, zoals Nederland.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_179782158

Ben wel blij dat ze het op een zo goed mogelijke manier inzetten, niet halfbakken zoals in de Eredivisie.

Dus enorm veel camera's vanuit alle hoeken, meekijken op TV met de exacte beelden die de scheidsrechter ziet en ook in het stadion de beelden tonen waarop de scheidsrechter zijn beslissing heeft gemaakt/veranderd.
Van alles is weer waardeloos.
  donderdag 14 juni 2018 @ 16:49:24 #15
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_179785835
quote:
5s.gif Op donderdag 3 mei 2018 09:25 schreef onlogisch het volgende:
Wordt buitenspel niet meegenomen? An sich is buitenspel natuurlijk een overtreding. Maar er is dus nog steeds niet de intentie om door te laten spelen bij vermeend buitenspel en dan de beelden erna terug kijken en de eventuele goal dan alsnog af te keuren?
Ja, dit wordt volgens mij ook bekeken door de VAR onder het puntje 'fouten in aanloop naar een doelpunt'. Maar wat dat doorspelen/niet doorspelen betreft, dat weet ik niet hoe ze dat gaan invullen.
pi_179790341
Eigenlijk moet dit in theorie de eerlijkste WK zijn door middelen zoals de VAR en de doellijn technologie ?
  vrijdag 15 juni 2018 @ 13:42:17 #17
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_179802641
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
Eigenlijk moet dit in theorie de eerlijkste WK zijn door middelen zoals de VAR en de doellijn technologie ?
Dat zou wel moeten. Hopelijk moet Bart Verhaeghe weer geen zielige vertoning ten berde brengen.
pi_179875743
Ik snap niet waarom er bij Zweden - Korea geen rood werd gegeven aan een Zweedse speler die vol op een Koreaanse been trapte. Niet eens geel volgens mij. In de herhaling kon je duidelijk zien dat hij doelbewust op dat been afging. Ik dacht dat VAR ook bij overtredingen gebruikt zou worden?
pi_179876675
Dat VAR gedoe hadden ze twintig jaar terug moeten hebben, dan had Pierre de penalty meegekregen :(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 18 juni 2018 @ 18:50:29 #20
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_179876852
De scheids doen het best goed al met al. Videoref is ook niet zo irritant als ik eerst had gedacht. Wel moeten ze het met beleid toepassen. Dus alleen heel zelden gebruiken als het echt niet anders kan.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  maandag 18 juni 2018 @ 20:55:57 #21
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_179880272
Moet zeggen dat ik de scheidsrechters echt wel ok vind dit wk, maar waar in de Bundesliga de incidenten met VAR over een heel seizoen op een hand te tellen zijn zie ik hier wel heel veel twijfelachtige VAR-momenten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 18 juni 2018 @ 20:58:18 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_179880346
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:47 schreef wimderon het volgende:
Overigens vind ik dat de VAR anders ingezet zou moeten worden. Geef de teams zelf 1 of 2 mogelijkheden een moment terug te laten kijken (en dan specifiek wat er fout zou zijn). Wordt de beslissing teruggedraaid dan behoudt het team de mogelijkheid, anders verlies je hem. Waarbij je bij het terugkijken kunt horen waar er naar gekeken wordt en wat ze zien.

Als je alles maar terug gaat kijken kun je aan het corrigeren blijven en dat komt het spel in mijn ogen niet ten goede.
Eens, dan heb je ook achteraf een discussie als het fout gaat. Want de VAR lijkt hier zo corrupt als de organisatie die hem financiert.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 18 juni 2018 @ 21:06:50 #23
62913 Blik
The one and Only!
pi_179880639
quote:
99s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:55 schreef XL het volgende:
Moet zeggen dat ik de scheidsrechters echt wel ok vind dit wk, maar waar in de Bundesliga de incidenten met VAR over een heel seizoen op een hand te tellen zijn zie ik hier wel heel veel twijfelachtige VAR-momenten.
Welke vond je twijfelachtig tot nu toe? Ik vond met name het gebrek aan VAR bij de goal van Zwitserland en de niet gegeven penalty in dezelfde wedstrijd twijfelachtig. Verder niet alles gezien, dus kan het verder niet beoordelen.

Ben wel positief op zich, alleen ben ik het eens met dat je als team 1 of 2 pogingen zelf zou moeten kunnen bekijken, zoals bij tennis
  dinsdag 19 juni 2018 @ 06:02:18 #24
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_179888282
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Welke vond je twijfelachtig tot nu toe? Ik vond met name het gebrek aan VAR bij de goal van Zwitserland en de niet gegeven penalty in dezelfde wedstrijd twijfelachtig. Verder niet alles gezien, dus kan het verder niet beoordelen.

Ben wel positief op zich, alleen ben ik het eens met dat je als team 1 of 2 pogingen zelf zou moeten kunnen bekijken, zoals bij tennis
Penalty Argentinie
Penalty Tunesie

Er was er nog 1, de duidelijkste... maar schiet me nu niet te binnen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 06:12:39 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_179888292
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 06:02 schreef XL het volgende:

[..]

Penalty Argentinie
Penalty Tunesie

Er was er nog 1, de duidelijkste... maar schiet me nu niet te binnen
De niet gegeven penalty aan argentinie, voor de duidelijkheid, niet dat ding wat messi miste
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 08:54:11 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_179889331
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 06:02 schreef XL het volgende:

[..]

Penalty Argentinie
Penalty Tunesie

Er was er nog 1, de duidelijkste... maar schiet me nu niet te binnen
Dus dan bedoel je eigenlijk de momenten dat VAR niet ingrijpt?
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:47:24 #27
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_179894436
Ik weet niet meer welke wedstrijd het was maar er was een buitenspelsituatie waarbij de scheids liet doorspelen en er een hoekschop volgde. Gelukkig kwam daar geen doelpunt van. In principe was die hoekschop dus onmogelijk. Ik weet niet hoe het juist zit, maar ik dacht dat er gezegd werd dat de VAR hierin blijkbaar niet mocht optreden. Als dat zo is, vind ik het jammer dat die in zo'n zwart-wit situatie gewoon de foute beslissing van de scheids niet mag rechtzetten en toch wel een werkpuntje voor de FIFA.

Tot nu toe vind ik de VAR zeker een meerwaarde voor dit toernooi, inderdaad jammer dat de FIFA er zo godsgruwelijk lang over gedaan heeft om dit te implementeren.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:18:47 #28
21467 franske19
Hit the deck!
pi_179895156
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:47 schreef kl1172 het volgende:
Ik weet niet meer welke wedstrijd het was maar er was een buitenspelsituatie waarbij de scheids liet doorspelen en er een hoekschop volgde. Gelukkig kwam daar geen doelpunt van. In principe was die hoekschop dus onmogelijk. Ik weet niet hoe het juist zit, maar ik dacht dat er gezegd werd dat de VAR hierin blijkbaar niet mocht optreden. Als dat zo is, vind ik het jammer dat die in zo'n zwart-wit situatie gewoon de foute beslissing van de scheids niet mag rechtzetten en toch wel een werkpuntje voor de FIFA.

Tot nu toe vind ik de VAR zeker een meerwaarde voor dit toernooi, inderdaad jammer dat de FIFA er zo godsgruwelijk lang over gedaan heeft om dit te implementeren.
Nee het is goed dat VAR niet mag optreden in deze anders kan je minuten terug gaan kijken voordat een doelpunt valt.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_179895584
Wat opmerkelijk dat er geen Britse scheids is aangesteld.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:32:58 #30
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_179896861
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:18 schreef franske19 het volgende:

[..]

Nee het is goed dat VAR niet mag optreden in deze anders kan je minuten terug gaan kijken voordat een doelpunt valt.
Nee joh, buitenspelsituatie onmiddellijk gevolg door een actie tussen verdediging/aanvaller waarbij de bal over de achterlijn gaat maar de scheids foutief een hoekschop fluit. Dit gaat niet over minuten hé, dit gaat over +/- 5 sec. en bij het gemiddelde VAR incident kijken ze zowiezo meer dan 5 seconden terug. Deze situatie is absoluut zwart-wit (er moet geen intentie/intensiteit worden ingeschat) en het spel ligt toch stil want de bal ging buiten. De gemiddelde voetballer houdt het spel langer op met tenenkrommende acteerprestaties als tijd je een probleem lijkt... maar deze situatie neemt zeker niet meer tijd in beslag dan de gemiddelde VAR toepassing.

In jouw voorbeeld van minutenlang terug spoelen, dan lijkt het mij in de meeste gevallen niet zo zwart wit meer omdat er dan al vele andere spelmomenten zijn gepasseerd en zullen de scheidsrechters vrij incapabel of corrupt lijken/zijn als ze dat wel zouden doen.

Kijk, die strafschop voor Zweden, dat is toch goed gedaan (en is ook wel zo'n specifieke VAR situatie). Dat kon beter door het spel onmiddellijk stil te leggen, maar de scheids dacht echt dat er niets aan de hand was. Ook al was Zuid-Korea in de aanval toen de scheids het spel stil legde, Zweden verdiende die strafschop. Zuid-Korea kon die aanval in principe toch niet doen (en ik vind dat je die dan als onbestaand moet beschouwen, anders kunnen ze beter een 'fuck fair-play' campagne starten). Natuurlijk moet die wel met die spelsituatie te maken hebben of er onmiddellijk op volgen, want als je ondertussen al meerdere andere spelmomenten hebt laten passeren, tja, dan begrijp ik ook wel dat je niet plots moet gaan fluiten voor iets van 5 min. daarvoor want dan lijkt die beslissing erg 'arbitrair'.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 16:00:23 #31
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_179897518
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:47 schreef kl1172 het volgende:
Ik weet niet meer welke wedstrijd het was maar er was een buitenspelsituatie waarbij de scheids liet doorspelen en er een hoekschop volgde. Gelukkig kwam daar geen doelpunt van. In principe was die hoekschop dus onmogelijk. Ik weet niet hoe het juist zit, maar ik dacht dat er gezegd werd dat de VAR hierin blijkbaar niet mocht optreden. Als dat zo is, vind ik het jammer dat die in zo'n zwart-wit situatie gewoon de foute beslissing van de scheids niet mag rechtzetten en toch wel een werkpuntje voor de FIFA.

Tot nu toe vind ik de VAR zeker een meerwaarde voor dit toernooi, inderdaad jammer dat de FIFA er zo godsgruwelijk lang over gedaan heeft om dit te implementeren.
Er wordt alleen gekeken naar doelpunten (en kaarten en pingels) en dus niet of een hoekschop terecht is omdat het buitenspel geweest zou kunnen zijn. Als er een goal was gevallen, hadden ze wel ingegrepen. Maar dan wel een goal direct vanuit die situatie en niet vanuit de hoekschop.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 16:04:41 #32
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_179897587
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:47 schreef wimderon het volgende:
Overigens vind ik dat de VAR anders ingezet zou moeten worden. Geef de teams zelf 1 of 2 mogelijkheden een moment terug te laten kijken (en dan specifiek wat er fout zou zijn). Wordt de beslissing teruggedraaid dan behoudt het team de mogelijkheid, anders verlies je hem. Waarbij je bij het terugkijken kunt horen waar er naar gekeken wordt en wat ze zien.

Als je alles maar terug gaat kijken kun je aan het corrigeren blijven en dat komt het spel in mijn ogen niet ten goede.
Is het bij hockey niet zo dat je hem maar 1 keer per helft mag opvragen ongeacht of je het goed of fout hebt?

Zo'n soort systeem is wel beter. Op die manier kunnen ze ook niet meer zeuren als het niet goed is. Aan de andere kant kun je het aan het einde van de wedstrijd inzetten als tijdrekken bijvoorbeeld. Dat is ook niet de bedoeling.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 19 juni 2018 @ 16:37:26 #33
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_179898193
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

Er wordt alleen gekeken naar doelpunten (en kaarten en pingels) en dus niet of een hoekschop terecht is omdat het buitenspel geweest zou kunnen zijn. Als er een goal was gevallen, hadden ze wel ingegrepen. Maar dan wel een goal direct vanuit die situatie en niet vanuit de hoekschop.
Weet ik, maar toch jammer dat zeker voor bepaalde zwart-wit situaties, waarbij geen twijfel is als je de beelden kan bekijken, de VAR toch niet wordt toegelaten.
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:47:12 #34
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_179914321
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:37 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Weet ik, maar toch jammer dat zeker voor bepaalde zwart-wit situaties, waarbij geen twijfel is als je de beelden kan bekijken, de VAR toch niet wordt toegelaten.
Klopt.
Alleen dan zijn ze bang dat het er voor zorgt dat je de wedstrijd kapot fluit als je elke keer moet wachten op een reactie van de VAR. Ergens hebben ze dan wel een punt.
Je kunt dat dit nou eenmaal niet de hele tijd gebruiken. Zelfs als ze de VAR maar 5 seconden nodig heeft om iets te beslissen, dan nog kan er heel veel gebeuren in 5 seconden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:09:00 #35
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_179914804
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Klopt.
Alleen dan zijn ze bang dat het er voor zorgt dat je de wedstrijd kapot fluit als je elke keer moet wachten op een reactie van de VAR. Ergens hebben ze dan wel een punt.
Je kunt dat dit nou eenmaal niet de hele tijd gebruiken. Zelfs als ze de VAR maar 5 seconden nodig heeft om iets te beslissen, dan nog kan er heel veel gebeuren in 5 seconden.
Ik zie net winst, de spelers gaan minder klagen, zagen en met de armen wapperen want dat kost elke wedstrijd toch ook wel zijn tijd. Dan verlies ik die tijd liever aan een VAR moment dan aan zo'n voetballende aansteller, lijkt me net iets minder irritant.
pi_180046785
Nog meer corruptie met die klote VAR,zonder verliep het een stuk eerlijker.
  maandag 25 juni 2018 @ 22:36:43 #37
62913 Blik
The one and Only!
pi_180047666
quote:
13s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:06 schreef PSVCL het volgende:
Nog meer corruptie met die klote VAR,zonder verliep het een stuk eerlijker.
De goal van Spanje was toch 100% zeker onterecht afgekeurd
  maandag 25 juni 2018 @ 22:39:30 #38
21467 franske19
Hit the deck!
pi_180047715
quote:
13s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:06 schreef PSVCL het volgende:
Nog meer corruptie met die klote VAR,zonder verliep het een stuk eerlijker.
Hier post je dus ook al onzin.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  maandag 25 juni 2018 @ 22:41:42 #39
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180047778
quote:
13s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:06 schreef PSVCL het volgende:
Nog meer corruptie met die klote VAR,zonder verliep het een stuk eerlijker.
Huilen.

Alleen losers vinden de var kut, want zij zitten aan de verkeerde kant en hadden anders met onrecht een voordeel gehad.

Wel symbolisch voor het denken van de gemiddelde mocro dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180048261
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Huilen.

Alleen losers vinden de var kut, want zij zitten aan de verkeerde kant en hadden anders met onrecht een voordeel gehad.

Wel symbolisch voor het denken van de gemiddelde mocro dit.
Mad
  maandag 25 juni 2018 @ 23:19:53 #41
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180048639
quote:
16s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:00 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Mad
Ik niet hoor. Ik kijk uit naar por-uru.
Jij kijkt uit naar huis en zit alleen maar frustie te posten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180048739
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik niet hoor. Ik kijk uit naar por-uru.

Ik ook.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 00:14:57 #43
432997 Ven1972
Man met humor
pi_180049627
De VAR is nog nieuw in het voetbalwereld, maar het is nog maar het begin... zowel in NL het komende seizoen gaat mee werken. Maar in de hele wereld is nog lang niet dat de VAR een middel wordt ingezet bij de voetbalwedstrijden.

De UEFA begint nog niet aan de VAR bij Champions League, Europa League, Nations League, EK kwalificatietoernooi en het EK voetbal. Dat komt mede door dat Cefrin, de UEFA voorzitter nog huiverig voor is, want hij vindt eigenlijk dat de scheidsrechters het moeten doen om beslissingen te nemen in een wedstrijd. Maar pakweg over 2 of 3 jaar zal het wel een feit zijn dat de VAR bij de UEFA intrede doet, denk ik.

Volgens mij gaat de FIFA ook de VAR inzetten bij de wedstrijden van het WK-kwalificatietoernooien, Wereldkampioenschap voor clubs en Confrendations Cup. Terwijl vind ik de VAR heel goede stap is voor de scheidsrechters als hulpmiddel te gebruiken als er onduidelijkheden zijn bij een doelpunt, rode kaarten, strafschoppen en overtredingen. Eerlijk gezegd kan de VAR echt heel veel betekenen in voetbalwereld al voor scheidsrechters en
assistent-scheidsrechters.

De VAR zal alleen in grote voetbalwereld waar rijke voetballers miljoenen verdienen toegepast worden, waardoor voor amateurvoetbal en lagere divisies nog niet mogelijk is om er mee te werken ondanks financiële overwegingen. We weten dat een VAR een kostbare investering is voor de bond waarmee het centraal vanuit de bondsgebouw wordt gewerkt. In elk geval kan een VAR bij lagere divisie ingezet worden vanuit een lokale omroepstation waar een wedstrijd live wordt uitgezonden en rechtstreeks verbinding met dienstdoende scheidsrechter. In andere optiek kan er ook een lokale VAR-gebouw neergezet worden waar ook één van de wedstrijd die live uitgezonden kan worden(bij 2e divisie en 3e divisie), dat zou wel kunnen.

Maar echt is het niet aantrekkelijk om een VAR in te zetten bij een lokale amateurwedstrijd want daar is te weinig belangstelling om een wedstrijd uit te zenden op een televisie. En vele wedstrijden in de amateurvoetbalwereld is maar een lokale gebeurtenis waar bekendheid heel erg klein is voor heel Nederland.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 26 juni 2018 @ 15:08:52 #44
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_180058440
Haha komisch, die 'regel' dat 1 speler binnen de lijnen moet blijven tijdens het juichen is dus onzin. _O-
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_180058597
Deze man zien we niet meer terug hoop ik, 2 onterechte penalty's en geen rood voor een slaande beweging. Die eerste penalty zou je over kunnen discussiëren maar naar mijn mening dook Ronaldo gewoon tegen die inkomende man aan, hij had er makkelijk langs gekunt.
Deze scheidsrechter kon de wedstrijd duidelijk niet aan.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 15:23:50 #46
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180058629
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:20 schreef wattel het volgende:
Deze man zien we niet meer terug hoop ik, 2 onterechte penalty's en geen rood voor een slaande beweging. Die eerste penalty zou je over kunnen discussiëren maar naar mijn mening dook Ronaldo gewoon tegen die inkomende man aan, hij had er makkelijk langs gekunt.
Deze scheidsrechter kon de wedstrijd duidelijk niet aan.
[ afbeelding ]
Die eerste was een 100 % penalty.
pi_180058764
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:23 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Die eerste was een 100 % penalty.
Ja, oud scheidsrechter Mario van den Ende vond het ook een penalty, en volgens de regels kun je 'm geven, ik vond 'm "gezocht".
Ik vind penalty's vaak te makkelijk gegeven, vooral van die halve overtredingen in niet kansrijke posities, om daar dan penalty voor te geven vind ik buitenproportioneel. Ik hoop dat ze dat ooit nog eens aan weten te passen. Er wordt zoveel misbruik van gemaakt, zoveel spelers zoeken een been om overheen te duiken in plaats van gewoon te voetballen.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 15:39:57 #48
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180058804
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:36 schreef wattel het volgende:

[..]

Ja, oud scheidsrechter Mario van den Ende vond het ook een penalty, en volgens de regels kun je 'm geven, ik vond 'm "gezocht".
Ik vind penalty's vaak te makkelijk gegeven, vooral van die halve overtredingen in niet kansrijke posities, om daar dan penalty voor te geven vind ik buitenproportioneel. Ik hoop dat ze dat ooit nog eens aan weten te passen. Er wordt zoveel misbruik van gemaakt, zoveel spelers zoeken een been om overheen te duiken in plaats van gewoon te voetballen.
Zowel de Belg, de Nos als de BBC vond het een 100% penalty. Ik ben nog niemand tegengekomen die het geen penalty vond.
pi_180058892
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:39 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Zowel de Belg, de Nos als de BBC vond het een 100% penalty. Ik ben nog niemand tegengekomen die het geen penalty vond.
Kijk naar hoe Ronaldo in de richting de inkomende speler beweegt, hij had iets meer de linkerkant op kunnen gaan en gewoon op doel kunnen schieten.
Het komt op mij over als iemand die op een gelijke kruising met z'n auto achter de bosjes zit te wachten om z'n auto vanaf rechts in een aankomende auto te boren om verzekeringsgeld te beuren.
Die mentaliteit heerst nogal in het voetbal ;(
  dinsdag 26 juni 2018 @ 15:47:35 #50
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180058904
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:46 schreef wattel het volgende:

[..]

Kijk naar hoe Ronaldo in de richting de inkomende speler beweegt, hij had iets meer de linkerkant op kunnen gaan en gewoon op doel kunnen schieten.
Het komt op mij over als iemand die op een gelijke kruising met z'n auto achter de bosjes zit te wachten om z'n auto vanaf rechts in een aankomende auto te boren om verzekeringsgeld te beuren.
Die mentaliteit heerst nogal in het voetbal ;(
Het is niet zo dat de aanvaller zijn best moet doen om de verdediger te ontwijken hé. Het is volgens de regels gewoon een penalty, klaar.
pi_180058968
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:47 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Het is niet zo dat de aanvaller zijn best moet doen om de verdediger te ontwijken hé. Het is volgens de regels gewoon een penalty, klaar.
Jammer dat je me niet snapt, ik zie dat ze overtredingen opzoeken, "klaar".
  dinsdag 26 juni 2018 @ 15:52:08 #52
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180058987
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:51 schreef wattel het volgende:

[..]

Jammer dat je me niet snapt, ik zie dat ze overtredingen opzoeken, "klaar".
Ik snap inderdaad niet dat je dit geen penalty vond, dan snap je de regels gewoon niet.
pi_180059377
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:52 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik snap inderdaad niet dat je dit geen penalty vond, dan snap je de regels gewoon niet.
Ik snap de regels heus wel, ik vind dat dat hele concept met penalty's op de schop mag, en alleen nog een penalty geven voor het onderuithalen van een doorgebroken speler/ directe schietkans of het met de hand uit het doel slaan van een bal.
Het feit dat je voor het uitlokken van een halve overtreding praktisch een doelpunt cadeau krijgt ( penalty's worden wel eens gemist ja, maar meestal gaan ze erin) gaat me veel te ver.
pi_180084077
VAR _O_
pi_180084506
Makkeli-God!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_180085208
De 1-0 van Zuid Korea bewijst dat de VAR van onmisbare waarde is. Anders had Duitsland gewoon nog kans op titelprologatie.

Maar, het huidige systeem verdient aanpassingen. Zoals bij de hockey, lijkt mij het beste. De corrupte FIFA is wat dat betreft net Nederland, we willen iets invoeren en het moet hoe dan ook op onze manier en absoluut niet een bestaand systeem kopiëren of van leren (OV Chipkaart)
pi_180085391
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 18:45 schreef opgebaarde het volgende:
De 1-0 van Zuid Korea bewijst dat de VAR van onmisbare waarde is. Anders had Duitsland gewoon nog kans op titelprologatie.
Niet overdrijven. :P Zelfs met de totale kamikaze na de 1-0 kwamen ze niet meer tot scoren.

Makkelie ontpopt zich natuurlijk wel als dé ultieme VARpenis van dit toernooi. ^O^
  donderdag 28 juni 2018 @ 11:36:26 #58
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180099173
Voor de mensen die vinden dat er opvallend veel extra tijd wordt bijgevoegd dit WK: het is nog veel te weinig ;)

https://fivethirtyeight.c(...)s-wildly-inaccurate/

We zitten gemiddeld 28,5 minuut per wedstrijd te wachten op vrije trappen, inworpen, uittrappen en corners :{
  donderdag 28 juni 2018 @ 12:53:38 #59
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180100340
'Ik stoor me trouwens heel erg aan de scheidsrechters op dit toernooi. En dat komt ook door die VAR. Ik hoop niet dat we die blijven zien in het voetbal. Scheidsrechters gaan zich duidelijk anders gedragen. Dat schiet toch niet op? Er is niets natuurlijks meer aan. En ook de videoscheidsrechters zijn inconsequent, waardoor er alleen maar meer discussie is.'
Gelukkig was al een tijdje duidelijk dat we Willem niet meer serieus moeten nemen.
pi_180103884
Die minuten van onzekerheid (uiteraard zijn er grenzen) vind ik geweldig aan de VAR. _O_
pi_180103957
De NOS meldt dat Marokko een boze brief aan de FIFA heeft geschreven over de scheidsrechters die in hun nadeel floten tegen Spanje en Portugal, waardoor zij niet door zijn naar de volgende ronde,

https://nos.nl/wk2018/art(...)trale-dwalingen.html
pi_180104131
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:52 schreef Meridiaan het volgende:
De NOS meldt dat Marokko een boze brief aan de FIFA heeft geschreven over de scheidsrechters die in hun nadeel floten tegen Spanje en Portugal, waardoor zij niet door zijn naar de volgende ronde,

https://nos.nl/wk2018/art(...)trale-dwalingen.html
Ik wist niet dat PSvCL bij de Marokkaanse bond werkte.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_180160421
quote:
Hij heeft nog altijd die priemende ogen die onder die kale kop een extra angstaanjagende dimensie kunnen krijgen. Zeker wanneer hij vragen krijgt die hem niet aanstaan. En die komen er op dit WK, waar de videoref voor het eerst wordt gebruikt. Een gesprek met Pierluigi Collina (58), voorzitter van het scheidsrechterscomité op dit WK.

Pierluigi Collina wordt beschouwd als de beste scheidsrechter aller tijden. In zijn actieve carrière werd hij zes keer verkozen tot internationaal scheidsrechter van het jaar (1998-2003). De Italiaan kon overweg met een fluitje, maar hij had zijn reputatie ook te danken aan zijn uiterlijk. Een natuurlijke autoriteit die kracht werd bijgezet door een kale kop en ogen die veranderden in kogels als hij iets wilde duidelijk maken. We zullen dat gezicht, hoe hard hij ook zijn best doet om sympathiek te zijn, een paar keer zien opduiken in het gesprek.

Eerst laat hij ons vier videoclips zien van fases waar de VAR tussenkwam. Bijzonder interessant, want we horen de videoref met de scheidsrechter op het veld communiceren. De scheidsrechter neemt de eindbeslissing maar de invloed van de VAR is heel groot.

Als je de clips ziet, is het weinig verbazend dat in veertien van de zeventien keer dat de videoref tussenkwam de beslissing wordt teruggedraaid. Zo dwingend dat het er aan toegaat.

“Je moet het anders bekijken. Een ­videoref komt alleen tussen bij een clear error. De eindbeslissing ligt nog altijd bij de scheidsrechter, maar de VAR helpt hem als hij vindt dat hij het bij het verkeerde eind zou kunnen hebben. Als de videoref, die over veel meer middelen beschikt dan de ref op het veld, ziet dat er een foute beslissing is genomen, dan is het toch logisch dat de ref hem volgt?”

Was het een goed idee op een belangrijk toernooi als het WK een systeem in te voeren dat voor de meeste spelers nieuw is?

“We waren er klaar voor en dat is ook gebleken. Wij hebben nooit geroepen dat het allemaal perfect zou zijn. Dat bestaat niet. Na de invoering van de VAR zijn op dit toernooi 99,3 procent van de beslissingen correct, maar jullie blijven maar zeuren over die 0,7 procent. Jullie vergeten nog altijd dat de beslissingen door mensen worden genomen. Neem dat doelpunt van Zwitserland tegen Brazilië met die duw van die Zwitser voor de gelijkmaker (toont de clip, nvdr.). Hoor je het? Er wordt over gepraat. De VAR vindt de duw te licht voor een fout. Dat is zijn interpretatie. Een andere zou er misschien anders over denken. Dat zul je nooit kunnen uitsluiten.”

Hoe hoog staat het bestraffen van worstelpartijen in het strafschopgebied bij stilstaande fasen eigenlijk op jullie agenda? Die catchgreep op de Serviër Mitrovic tijdens Servië-Zwitserland kan toch niet aan het oog van de VAR ontsnapt zijn?

“Ik kan uiteraard niet op elk incident afzonderlijk ingaan. Dat zou ons te ver leiden. Ik zeg alleen dit: als je goed hebt gekeken, dan zal je vastgesteld hebben dat er bepaalde dingen tijdens het toernooi zijn gefinetuned. Zo gaat dat in een evolutie.”

De refs gaan daar dus meer rekening mee houden en eventueel strafschoppen fluiten?

(lacht) “Je moet goed kijken. Volgende vraag.”

De lijnrechters wachten lang om te vlaggen bij buitenspel, zelfs als het overduidelijk is.

“Dat is een richtlijn. Als hij te vroeg vlagt, is het moeilijk om de situatie te analyseren. Bovendien: als de scheidsrechter heeft gefloten en na het scoren van de goal blijkt het geen buitenspel te zijn, dan kan de beslissing niet worden teruggedraaid. Neem de 1-0 van Zuid-Korea tegen Duitsland. Als de assistent daar meteen had gevlagd en de ref te vroeg gefloten, had het doelpunt na de tussenkomst van de videoref niet meer goedgekeurd kunnen worden. Daarom vroegen we ze te wachten.”

Er lijkt ook veel mis met de interpretatie van handspel. Dat is zelfs een en al interpretatie geworden.

“Handspel is een van de moeilijkste dingen voor de scheidsrechter om te beoordelen. Op dit WK zijn er zes strafschoppen gefloten voor handspel. De refs pasten het heel strikt toe. Telkens was de arm los van het lichaam. Anders is het wanneer de bal eerst een ander lichaamsdeel raakt en dan pas de arm of de hand.”

Overwegen jullie niet om calls te laten aanvragen zoals in het tennis of het hockey? Zo kan iedereen zelf beslissen wanneer de videoref tussenkomt.

“We moeten niet gaan lopen voor we goed kunnen wandelen, maar ik zal zoiets nooit uitsluiten. Er liggen nog meer voorstellen op tafel. Bijvoorbeeld om de clips die ik liet zien meteen openbaar te maken.”

Bent u eigenlijk tevreden?

“Alles kan beter, maar als de VAR er niet zou zijn geweest, waren er nog meer discussies geweest. En we hebben nog geen enkel schandaal gehad. Iedereen moet weten dat de evolutie die we nu doormaken niet evident is. Ook op menselijk vlak. Scheidsrechters zijn altijd de enige baas geweest. Sinds dit WK is dat niet meer zo. Ik ben zelf scheidsrechter geweest en kan me voorstellen hoe moeilijk het voor mij zou zijn geweest om op die autoriteit nu in te leveren. Dat de refs dat nu hebben gedaan, vind ik knap.”
  Moderator maandag 2 juli 2018 @ 14:42:52 #64
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_180186037
Wie is die zwarte bazenscheids die (niet tijdens dit WK, hij is wel op dit WK) bij protesterende spelers heel stoïcijns vooruit keek en vervolgens rood pakte waardoor de speler ophield en hij vervolgens het rood weer terugstopte? (en heeft iemand dat fragment voor me?)
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  maandag 2 juli 2018 @ 16:44:07 #65
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_180188585
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 11:36 schreef hhh38 het volgende:
Voor de mensen die vinden dat er opvallend veel extra tijd wordt bijgevoegd dit WK: het is nog veel te weinig ;)

https://fivethirtyeight.c(...)s-wildly-inaccurate/

We zitten gemiddeld 28,5 minuut per wedstrijd te wachten op vrije trappen, inworpen, uittrappen en corners :{
Dat is al jaren overal zo. Een wedstrijd heeft gemiddeld ongeveer een uur aan effectieve speeltijd. Daarom heeft Marco van Basten ook altijd als voorstel om effectieve speeltijd in te voeren. Zo gauw de bal niet in spel is gelijk de tijd stil zetten. Dan een wedstrijd maar 70 minuten laten duren.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 2 juli 2018 @ 16:45:12 #66
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_180188607
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 12:53 schreef maxi-mus het volgende:
'Ik stoor me trouwens heel erg aan de scheidsrechters op dit toernooi. En dat komt ook door die VAR. Ik hoop niet dat we die blijven zien in het voetbal. Scheidsrechters gaan zich duidelijk anders gedragen. Dat schiet toch niet op? Er is niets natuurlijks meer aan. En ook de videoscheidsrechters zijn inconsequent, waardoor er alleen maar meer discussie is.'
Gelukkig was al een tijdje duidelijk dat we Willem niet meer serieus moeten nemen.
Dit is dezelfde man als die ook zei dat hij tegen een videoscheidsrechter was omdat als er nooit meer fouten werden gemaakt je niets meer had om over te praten bij de koffie. :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 2 juli 2018 @ 16:50:20 #67
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180188727
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is al jaren overal zo. Een wedstrijd heeft gemiddeld ongeveer een uur aan effectieve speeltijd. Daarom heeft Marco van Basten ook altijd als voorstel om effectieve speeltijd in te voeren. Zo gauw de bal niet in spel is gelijk de tijd stil zetten. Dan een wedstrijd maar 70 minuten laten duren.
Het zit wel vaak dik onder het uur. En het punt van dit artikel is niet dat alle wachttijd op spelhervattingen erbij moet komen als extra tijd, maar wel de excessieve wachttijd. Zo staat het ook in de reglementen.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:14:45 #68
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_180205792
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:50 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Het zit wel vaak dik onder het uur. En het punt van dit artikel is niet dat alle wachttijd op spelhervattingen erbij moet komen als extra tijd, maar wel de excessieve wachttijd. Zo staat het ook in de reglementen.
Als het goed is staat ook in de regelementen dat voor een wissel een halve minuut wordt bijgeteld. Dat is ook totaal niet reeël. Als je soms ziet hoe ze naar de kant sjokken.

Laat ze het maar doen zoals in de meeste amerikaanse sporten. Dan heeft de boel vertragen ook geen zin.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  FOK!fotograaf donderdag 5 juli 2018 @ 08:44:23 #69
842 Zorro
Z
pi_180251420
Kuipers fluit weer een wedstrijd, kwartfinale Engeland - Zweden.
Finalekansen weer groter geworden?

Als ik de "kenners" mag geloven gaat het tussen Kuipers, Argentijn Pitana en Iranier Faghani. Deze Iranier heeft geen wedstrijd. Dus die zal wel een halve finale krijgen. Een halve finale EN de finale zie ik niet gebeuren, dus dan gaat het tussen Kuipers en Pitana. Misschien laten ze dat afhangen van deze wedstrijden. Wel heeft Kuipers als ik diezelfde kenners hoor, een nadeel omdat de laatste twee finales al door Europeanen zijn gefloten en ze misschien politiek gezien nu een niet-Europeaan willen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 juli 2018 @ 11:36:09 #70
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_180254330
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2018 14:42 schreef naatje_1 het volgende:
Wie is die zwarte bazenscheids die (niet tijdens dit WK, hij is wel op dit WK) bij protesterende spelers heel stoïcijns vooruit keek en vervolgens rood pakte waardoor de speler ophield en hij vervolgens het rood weer terugstopte? (en heeft iemand dat fragment voor me?)
  vrijdag 6 juli 2018 @ 09:50:15 #71
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_180274932
quote:
6s.gif Op donderdag 5 juli 2018 08:44 schreef Zorro het volgende:
Kuipers fluit weer een wedstrijd, kwartfinale Engeland - Zweden.
Finalekansen weer groter geworden?

Als ik de "kenners" mag geloven gaat het tussen Kuipers, Argentijn Pitana en Iranier Faghani. Deze Iranier heeft geen wedstrijd. Dus die zal wel een halve finale krijgen. Een halve finale EN de finale zie ik niet gebeuren, dus dan gaat het tussen Kuipers en Pitana. Misschien laten ze dat afhangen van deze wedstrijden. Wel heeft Kuipers als ik diezelfde kenners hoor, een nadeel omdat de laatste twee finales al door Europeanen zijn gefloten en ze misschien politiek gezien nu een niet-Europeaan willen.
Zo goed vond ik die Iranier ook weer niet.
Welke wedstrijden heeft die argentijn gefloten? Kan me niet meer herinneren.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  FOK!fotograaf vrijdag 6 juli 2018 @ 11:12:49 #72
842 Zorro
Z
pi_180276704
Faghani floot
Duitsland - Mexico
Servie - Brazilie
Frankrijk - Argentinie

Pitana:
Rusland - Saudi Arabie
Mexico - Zweden
Kroatie - Denemarken

Voor de volledigheid Kuipers:
Egypte - Uruguay
Brazilie - Costa Rica
Spanje - Rusland
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator maandag 9 juli 2018 @ 18:18:38 #73
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_180359573
quote:
Kuipers mag van FIFA in Rusland blijven

Of Björn Kuipers de finale van het WK voetbal mag fluiten is nog niet bekend, maar Team Kuipers mag voorlopig in ieder geval in Rusland blijven.

De FIFA zond maandag een aantal minder goed presterende huiswaarts. De wereldvoetbalbond is wel uitermate content met de prestaties van Kuipers, die net als een aantal van zijn collega’s moet afwachten.

Kuipers hanteerde dit WK al in vier wedstrijden de fluit. In de groepsfase leidde de tukker Egypte - Uruguay en Brazilië - Costa Rica. In de achtste finales zag hij Spanje stranden tegen Rusland. Vervolgens floot Kuipers nog de kwartfinale tussen Zweden - Engeland.

Ook tijdens het WK van vier jaar geleden stond Kuipers bij drie wedstrijden aan het roer. De 43-jarige arbiter moest toen na de achtste finales naar huis, omdat Oranje nog in het toernooi zat.

Overige duels
De FIFA heeft Andres Cunha uit Uruguay al aangesteld voor de eerste halve finale, dinsdag in Sint-Petersburg tussen Frankrijk en België. Het is nog niet bekend wie woensdag in Moskou de leiding heeft over Kroatië - Engeland. Zaterdag is in Sint-Petersburg de troostfinale om het brons, een dag later eindigt de strijd om de wereldtitel in de Russische hoofdstad.

Danny Makkelie blijft ook in Moskou. Hij behoort tot de tien video-arbiters die vanachter de tv-schermen de scheidsrechters op het veld helpen.

MikeVerweij twitterde op maandag 09-07-2018 om 11:04:55 #FIFA houdt Team #Kuipers net als alle andere goed presterende scheidsrechters in Rusland. Na halve finales nieuws over mogelijke finaleplek Nederlanders. #zoumooizijn reageer retweet
In 2013 en 2017 mocht Kuipers de finale van de Europa League fluiten en in 2014 de eindstrijd van de Champions League. Na de halve finales (Frankrijk - België en Engeland - Kroatië) wordt bekend gemaakt welke arbiter de finale krijgt toegewezen.

Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)a-in-rusland-blijven
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_180361100
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:18 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Zojuist is Kuipers door FIFA aangesteld als 4e man in de Engeland - Kroatië wedstrijd.

Geen finale dus waarschijnlijk voor TeamKuipers. Ik zet mijn geld in op Faghani.
  maandag 9 juli 2018 @ 21:12:20 #75
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180363147
Geen finale voor Bjorngod dus :(

MAFIFA!!!
pi_180369677
Waarom geen finale voor Kuipers? Kan nog steeds toch?

Hij is vandaag "slechts" 4e man.

Of fluit een scheids nooit een halve finale én de finale?

Anders wordt het die Italiaan misschien.

Als het maar NIET die fucking Amerikaan is. Het moet gewoon een Europeaan zijn (want Europese finale, plus veel meer ervaring op dit niveau en met dit soort wedstrijden).

Ik had Cakir ook wel gezien als finale scheids, maar die fluit een halve finale dus.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_180369721
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:37 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Zojuist is Kuipers door FIFA aangesteld als 4e man in de Engeland - Kroatië wedstrijd.

Geen finale dus waarschijnlijk voor TeamKuipers. Ik zet mijn geld in op Faghani.
Is dat die Italiaan?

EDIT: Nope, uit Iran dus.

Dan denk ik dat die Italiaan de finale gaat fluiten. Ik denk al weken dat een Italiaan of Nederlander de finale gaat fluiten. Want zelf niet aanwezig. ;)
Plus, ze presteren beiden gewoon goed.

Cakir (TUR) is ook een goede, maar die fluit morgen ENG-KRO.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_180380809
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:32 schreef Salina het volgende:
Waarom geen finale voor Kuipers? Kan nog steeds toch?

Hij is vandaag "slechts" 4e man.

Of fluit een scheids nooit een halve finale én de finale?

Anders wordt het die Italiaan misschien.

Als het maar NIET die fucking Amerikaan is. Het moet gewoon een Europeaan zijn (want Europese finale, plus veel meer ervaring op dit niveau en met dit soort wedstrijden).

Ik had Cakir ook wel gezien als finale scheids, maar die fluit een halve finale dus.
Kuipers heeft al vier wedstrijden gefloten, en voor zover ik weet heeft een scheidsrechter nooit meer dan vier wedstrijden gefloten op een WK. Bovendien heeft Kuipers ook een rol in één van de halve finales, wat ook niet echt gunstig is voor toewijzing van de finale.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:36 schreef Salina het volgende:
Is dat die Italiaan?

EDIT: Nope, uit Iran dus.

Dan denk ik dat die Italiaan de finale gaat fluiten. Ik denk al weken dat een Italiaan of Nederlander de finale gaat fluiten. Want zelf niet aanwezig. ;)
Plus, ze presteren beiden gewoon goed.

Cakir (TUR) is ook een goede, maar die fluit morgen ENG-KRO.
Een Europees gaat de finale niet fluiten. Je ziet nu in de halve finales al dat omwille van het behouden van een internationaal imago, niet-Europese scheidsrechters de beide wedstrijden fluiten. Dat zal in de finale hoogst waarschijnlijk ook zo zijn.
pi_180381319
Denk dat Faghani fluit zondag
pi_180381437
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:03 schreef Stabiel het volgende:

[..]
Een Europees gaat de finale niet fluiten. Je ziet nu in de halve finales al dat omwille van het behouden van een internationaal imago, niet-Europese scheidsrechters de beide wedstrijden fluiten. Dat zal in de finale hoogst waarschijnlijk ook zo zijn.
Ik zie Cakir echt wel als een Europeaan hoor. Hij komt uit Turkije maar hij fluit toch ook op EK's, kwalificatie EK en WK (voor de UEFA) en in de Champions League en dergelijke?

Nouja, we zien wel wie het wordt. Als het maar een goede is.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_180382047
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Infection op 10-07-2018 20:00:56 ]
pi_180383610
En nog steeds ben ik benieuwd waarom er geen Britse scheids aanwezig is op het WK.
  woensdag 11 juli 2018 @ 13:06:48 #83
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_180396631
Scheidsrechter gisteren was wel matig zeg...
Vooral het vertragen van de fransen werd eigenlijk bijna niet bestraft.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  FOK!fotograaf vrijdag 13 juli 2018 @ 10:04:31 #84
842 Zorro
Z
pi_180441839
Dus toch waarschijnlijk de politieke keuze. 3x achter elkaar een Europeaan is wat teveel dus Pitana wordt het zoals ik al dacht
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_180445327
Wel weer raar om de scheids uit het land te kiezen dat door Frankrijk uitgeschakeld is. Dan was de Iraniër een logischer keus.
  maandag 16 juli 2018 @ 13:33:08 #86
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_180512988
Scheidsrechter maakte wel een paar foutjes zeg.
De eerste 2 goals van Frankrijk komen gewoon uit fouten van een scheidsrechter. Ondanks dat die scheidsrechter (in 1 van de gevallen) toegang had tot de VAR.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 16 juli 2018 @ 13:38:54 #87
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180513089
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:33 schreef Komakie het volgende:
Scheidsrechter maakte wel een paar foutjes zeg.
De eerste 2 goals van Frankrijk komen gewoon uit fouten van een scheidsrechter. Ondanks dat die scheidsrechter (in 1 van de gevallen) toegang had tot de VAR.
Ik vond 'm ook niet goed, maar dat is niet per se de reden. Die vrije trap is een foutje dat verkeerd uitpakt, maar dat was best moeilijk te zien.

En ik hoor blijkbaar bij één van de weinigen die het wel een handsbal vond.
  maandag 16 juli 2018 @ 16:58:42 #88
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_180517277
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:38 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik vond 'm ook niet goed, maar dat is niet per se de reden. Die vrije trap is een foutje dat verkeerd uitpakt, maar dat was best moeilijk te zien.

En ik hoor blijkbaar bij één van de weinigen die het wel een handsbal vond.
Geeft wel gelijk het probleem "hands" weer. Jij "vindt" het een handsbal. Dat betekent dat er dus mogelijkheid tot interpetatie is. Dat alleen is al fout. Die regel moet waterdicht worden en dat kan maar op 2 manieren. Of hands niet meer bestraffen, of hands is altijd een strafschop.

Die vrije trap vond ik nog wel te zien op tv, maar kan zijn dat het voor de scheidsrechter lastiger was. Afhankelijk van de positie. Toch is het een duur foutje.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_180518133
quote:
Makkelie over WK-finale: 'Ik denk dat ik die strafschop niet gegeven had'

Scheidsrechter Néstor Pitana was onderwerp van debat na de WK-finale tussen Frankrijk en Kroatië, vanwege een discutabele strafschop en een vrije trap die leidde tot de openingstreffer. Danny Makkelie, in Rusland aanwezig als videoscheidsrechter, trekt beide beslissingen in twijfel.

"Ik denk dat ik die strafschop niet gegeven had", aldus Makkelie na enig nadenken, om er direct aan toe te voegen dat hij een dag na het moment makkelijk praten heeft. "Ga er op zo'n moment maar aan staan."
https://nos.nl/wk2018/art(...)iet-gegeven-had.html

Bij twijfel niet geven, een penalty geven is vaak een wedstrijd bepalende beslissing.
  maandag 16 juli 2018 @ 17:53:57 #90
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180518287
Sneu ook dat ze niet mochten ingrijpen bij schwalbe van Griezmann
  maandag 16 juli 2018 @ 17:55:06 #91
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180518308
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:58 schreef Komakie het volgende:

[..]

Geeft wel gelijk het probleem "hands" weer. Jij "vindt" het een handsbal. Dat betekent dat er dus mogelijkheid tot interpetatie is. Dat alleen is al fout. Die regel moet waterdicht worden en dat kan maar op 2 manieren. Of hands niet meer bestraffen, of hands is altijd een strafschop.

Die vrije trap vond ik nog wel te zien op tv, maar kan zijn dat het voor de scheidsrechter lastiger was. Afhankelijk van de positie. Toch is het een duur foutje.
Maar dit wil dus niemand. Hands niet meer bestraffen is natuurlijk sowieso onmogelijk en bal tegen hand/arm ALTIJD bestraffen is ook totaal niet wenselijk. Dan vallen er veel te veel penalty's. Je zou nog net als bij hockey voor een minder gevaarlijke variant kunnen gaan van de penalty zoals een indirecte vrije trap, maar dan wordt de kans op een doelpunt juist weer erg klein.

Ik vrees dat we vast moeten blijven houden aan regels die ruimte laten voor interpretatie.
pi_180518627
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Maar dit wil dus niemand. Hands niet meer bestraffen is natuurlijk sowieso onmogelijk en bal tegen hand/arm ALTIJD bestraffen is ook totaal niet wenselijk. Dan vallen er veel te veel penalty's. Je zou nog net als bij hockey voor een minder gevaarlijke variant kunnen gaan van de penalty zoals een indirecte vrije trap, maar dan wordt de kans op een doelpunt juist weer erg klein.

Ik vrees dat we vast moeten blijven houden aan regels die ruimte laten voor interpretatie.
Of een directe vrije trap op een paar vaste plekken net buiten het 16 meter gebied.
En het zou alleen hands moeten zijn bij een "slaande" beweging naar de bal.
Penalty's moeten verder alleen gegeven worden als er met de overtreding een "zeker" doelpunt wordt voorkomen, een nietszeggende sliding waarbij de bal net gemist wordt en de speler onderuit gaat aan de zijkant van de 16-meter vind ik ook geen penalty waard namelijk.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:27:00 #93
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_180532390
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Maar dit wil dus niemand. Hands niet meer bestraffen is natuurlijk sowieso onmogelijk en bal tegen hand/arm ALTIJD bestraffen is ook totaal niet wenselijk. Dan vallen er veel te veel penalty's. Je zou nog net als bij hockey voor een minder gevaarlijke variant kunnen gaan van de penalty zoals een indirecte vrije trap, maar dan wordt de kans op een doelpunt juist weer erg klein.

Ik vrees dat we vast moeten blijven houden aan regels die ruimte laten voor interpretatie.
Hands afschaffen is natuurlijk ook geen optie, maar het zou wel eerlijk zijn. Daar ging het mij even om.

Ik snap eerlijk gezegd nooit zo goed wat het probleem is met veel penalty's. Dat burgert vanzelf in en je hebt nooit meer het gezeik of iets nou opzettelijk is of niet. Hoe vaak hebben we het dit toernooi nou al niet gehad.

Het is een miljoenen sport en je kunt daarbij dingen niet over laten aan interpetatie.

Natuurlijk zou je voor een andere variant kunnen kiezen. Vrije trap op de 16 meter lijn ofzo.Ik noem maar even wat.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:31:20 #94
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180532481
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hands afschaffen is natuurlijk ook geen optie, maar het zou wel eerlijk zijn. Daar ging het mij even om.

Ik snap eerlijk gezegd nooit zo goed wat het probleem is met veel penalty's. Dat burgert vanzelf in en je hebt nooit meer het gezeik of iets nou opzettelijk is of niet. Hoe vaak hebben we het dit toernooi nou al niet gehad.

Het is een miljoenen sport en je kunt daarbij dingen niet over laten aan interpetatie.

Natuurlijk zou je voor een andere variant kunnen kiezen. Vrije trap op de 16 meter lijn ofzo.Ik noem maar even wat.
Er wordt te weinig gescoord in het voetbal voor zoveel penalty's, dan wordt een veel te groot aandeel van de goals daardoor gemaakt. Helemaal als je gewoon bewust op armen kan gaan mikken binnen het 16 metergebied.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:40:23 #95
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_180532678
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:31 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Er wordt te weinig gescoord in het voetbal voor zoveel penalty's, dan wordt een veel te groot aandeel van de goals daardoor gemaakt. Helemaal als je gewoon bewust op armen kan gaan mikken binnen het 16 metergebied.
Dat is een kwestie van gewenning. Moet je het willen? Misschien niet, maar kijk eens hoeveel doelpunten er vallen uit strafcorners. Ook een belangrijk onderdeel van hockey en niemand praat er over.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')