abonnement Unibet Coolblue
pi_178904148
Op mijn aardbeienplantjes zitten gigantisch veel groene bladluizen, wat moet ik doen om ze er vanaf te halen?
Cindy De Vuyst
pi_178906271
Dat moet je door (de larven van) lieveheersbeestjes laten opknappen. Je vindt die op en nabij planten die ook gevoelig zijn voor bladluis, zoals rozen. Controleer wel eerst even of er geen mieren in de buurt zijn, want die zullen de luizen verdedigen.

Je kan ook de planten besproeien met een oplossing van knoflook in water met een drupje afwasmiddel, maar ik weet niet of dat de smaak van de vruchten beïnvloedt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178907092
Dus een teentje knofloop in heet water leggen en ff laten afkoelen? Daarna gewoon overgieten met de gieter?
Cindy De Vuyst
pi_178907119
Ik heb wel eens een thee gemaakt van shag en daar twee maal daags mee gesproeid. Dat werkte best goed. En Oost Indische kers is favoriet bij luizen. Ik had de mijne vorig jaar naast de courgette gezet en de kers zat vol met luis en de courgette niet ^O^
Spoilers!
pi_178907322
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 08:29 schreef einzeinz het volgende:
Dus een teentje knofloop in heet water leggen en ff laten afkoelen? Daarna gewoon overgieten met de gieter?
gesneden een nachtje laten trekken in een oude petfles (gewoon koud). Je kan ook een teentje in de grond steken, maar dan duurt het wat langer voordat je effect ziet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 03-05-2018 10:50:33 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179248431
Hoi, dit is wat ik doe bij mijn rozen en het werkt perfect! Koop afwasmiddel van Ecover (is biologisch afbreekbaar). Leng dit aan me water in een sprayfles/plantenspuit en sprayen maar. Alleen waar de luizen zitten. Af en toe herhalen. U zal zien, de luizen gaan dood en er komen geen nieuwe meer bij.

Succes!
pi_179268760
Het is tot nu toe gelukt met 2 teentjes knoflook in een halve liter water. Heb dit wel tot 5x moeten herhalen want de bladluizen kwamen terug.
Nu lijken er toch al 2 weken geen meer te komen.
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')