abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 mei 2018 @ 18:25:57 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178918530
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 17:03 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Is dat een voordeel (voor Ajax) ja? ;)
voor ons wel ja, openheid gaat vaak samen met zuiverheid
  donderdag 3 mei 2018 @ 18:27:26 #102
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178918555
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

voor ons wel ja, openheid gaat vaak samen met zuiverheid
En het is smullen voor de supporters van de concurrent. Iedereen blij.
pi_178918609
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:24 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Eens, maar blijft staan dat PSV en Steaua toen beiden grote clubs waren. Lang geleden.
Super triest ja. De UEFA doet er ook alles aan om de rijkere clubs nog rijker te maken en laat de andere clubs hard vallen. Ze hebben het hele Europese voetbal compleet kapot gemaakt.

Met de nieuwe champions league opzet volgend seizoen gaan de rijkere clubs zelfs nog meer verdienen dan ze nu al doen :')

Leuk zeg zon Europees tournooi met elk jaar Real Madrid in de finale.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 3 mei 2018 @ 18:30:08 #104
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178918611
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:27 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

En het is smullen voor de supporters van de concurrent. Iedereen blij.
dat is meer de achterklap maar openheid over bijvoorbeeld transfers, agent fees vind ik wel prettig om te weten
  donderdag 3 mei 2018 @ 18:44:01 #105
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178918859
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is meer de achterklap maar openheid over bijvoorbeeld transfers, agent fees vind ik wel prettig om te weten
Axh, het meeste daarvan kun je ook in de jaarverslagen terugvinden, alleen niet per transfer.

Bedragen per transfer moet je helemaal niet openbaar willen maken als club. Dat drijft alleen de prijzen verder op. Al weten clubs bij Ajax sowieso wel dat die bakken met geld op de rekening hebben staan en momenteel ver willen gaan als ze interesse hebben.
  donderdag 3 mei 2018 @ 19:05:57 #106
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178919327
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:29 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Super triest ja. De UEFA doet er ook alles aan om de rijkere clubs nog rijker te maken en laat de andere clubs hard vallen. Ze hebben het hele Europese voetbal compleet kapot gemaakt.

Met de nieuwe champions league opzet volgend seizoen gaan de rijkere clubs zelfs nog meer verdienen dan ze nu al doen :')

Leuk zeg zon Europees tournooi met elk jaar Real Madrid in de finale.
En blijven er alleenheerschappijen in competities voor de clubs die dan elk jaar wel Champions League halen. Jullie kunnen ook een flinke duit nu verdienen en Ajax misschien wel inhalen op termijn als het op geld aankomt.
Oh.
pi_178919468
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:29 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Super triest ja. De UEFA doet er ook alles aan om de rijkere clubs nog rijker te maken en laat de andere clubs hard vallen. Ze hebben het hele Europese voetbal compleet kapot gemaakt.

Met de nieuwe champions league opzet volgend seizoen gaan de rijkere clubs zelfs nog meer verdienen dan ze nu al doen :')

Leuk zeg zon Europees tournooi met elk jaar Real Madrid in de finale.
Ja, en die strijd is gewoon al gestreden. Tenzij ze invoeren dat je als club geen schulden mag hebben (as if..) en er een mooi draft-systeem wordt ontwikkeld.
  donderdag 3 mei 2018 @ 19:14:06 #108
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178919502
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:12 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Ja, en die strijd is gewoon al gestreden. Tenzij ze invoeren dat je als club geen schulden mag hebben (as if..) en er een mooi draft-systeem wordt ontwikkeld.
Maar hoezo zou een club geen schulden mogen hebben? Als ze het maar kunnen afbetalen toch, maar al die clubs die een nieuw stadion willen zet je dan ook wel buitenspel.
Oh.
  donderdag 3 mei 2018 @ 19:26:58 #109
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178919755
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:14 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar hoezo zou een club geen schulden mogen hebben? Als ze het maar kunnen afbetalen toch, maar al die clubs die een nieuw stadion willen zet je dan ook wel buitenspel.
Het mogen hebben van schulden is het probleem niet. Als die schulden maar te dragen zijn en dat is bij al die topclubs mogelijk omdat de inkomstenverdeling zo scheef is. En daar kan ook de FiFa niet zo heel veel aan veranderen.

Prijzengeld van de toernooien is daarin maar een klein deel namelijk. Verschil in tv-gelden (nationaal) en sponsorinkomsten zijn veel grotere problemen.
  donderdag 3 mei 2018 @ 19:38:05 #110
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178919988
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het mogen hebben van schulden is het probleem niet. Als die schulden maar te dragen zijn en dat is bij al die topclubs mogelijk omdat de inkomstenverdeling zo scheef is. En daar kan ook de FiFa niet zo heel veel aan veranderen.

Prijzengeld van de toernooien is daarin maar een klein deel namelijk. Verschil in tv-gelden (nationaal) en sponsorinkomsten zijn veel grotere problemen.
Klopt, daarom is die zeepbel niet meer door te prikken helaas. Wat hier de topclubs Ajax en PSV doen om hun begroting omhoog te krijgen is ook maar gerommel in de marge, maar dat weet Gerbrands ook wel zoals ik las in dat interview van hem in de VI.
Oh.
pi_178920063
Een andere voetbal bond oprichten maarja dan moet wel echt iedereen daarin meegaan.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 3 mei 2018 @ 19:47:03 #112
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178920153
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:42 schreef Scarface88 het volgende:
Een andere voetbal bond oprichten maarja dan moet wel echt iedereen daarin meegaan.
Lees nou eens wat ik type. De FiFa is helemaal het probleem niet.

Of wil je een nieuwe bond op richten met alle B-landen?
  donderdag 3 mei 2018 @ 19:56:57 #113
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178920354
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:42 schreef Scarface88 het volgende:
Een andere voetbal bond oprichten maarja dan moet wel echt iedereen daarin meegaan.
Na verloop van tijd krijg je dan gewoon hetzelfde probleem.
Oh.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 mei 2018 @ 19:58:34 #114
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_178920384
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:24 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Eens, maar blijft staan dat PSV en Steaua toen beiden grote clubs waren. Lang geleden.
inderdaad, we werden ook helemaal weggetikt in Roemenië. Het was een wonder dat we niet met meer verloren daar.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_178920541
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Lees nou eens wat ik type. De FiFa is helemaal het probleem niet.

Of wil je een nieuwe bond op richten met alle B-landen?
Ik snap wat je bedoelt. Maar hoe het nieuwe champions league tournooi is opgezet is wel uefa/fifa aids. Ook het Europa league gedrocht.

Een eerlijker tournooi met echte kampioenen mis ik. Ze kunnen de naam van t tournooi net zo goed veranderen in money league t heeft niks meer met kampioenen te maken. Als de Nederlandse/Deense/Belgische kampioen enz net zoveel zou verdienen als Real Madrid dan krijg je weer een leuk tournooi.

Maar commercieel is een finale Anderlecht - PSV niet interessant voor de uefa om tv rechten te verkopen dat snap ik ook wel. Dat hebben ze kapot gemaakt door jarenlang alleen de grote clubs te hypen.

Met de nieuwe opzet krijgen de clubs met een hoge uefa ranking meer geld. Ze moeten t geld eerlijker verdelen. Het gat gaat alleen maar groter worden.

Verder heb ik geen idee wat de oplossing zou zijn en deze post is meer een rant. We zijn als PSV veroordeeld tot avondjes Oekraine en ander oostblok genot.

Ik kan me er niet meer toe zetten daar naar te kijken. Net zo goed als dat ik geen champions league meer kijk sinds een paar jaar. Het zijn altijd dezelfde clubs bij de laatste 8. En ik ben niet de enige die gestopt is met Europees voetbal kijken.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:11:50 #116
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178928887
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:07 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt. Maar hoe het nieuwe champions league tournooi is opgezet is wel uefa/fifa aids. Ook het Europa league gedrocht.

Een eerlijker tournooi met echte kampioenen mis ik. Ze kunnen de naam van t tournooi net zo goed veranderen in money league t heeft niks meer met kampioenen te maken. Als de Nederlandse/Deense/Belgische kampioen enz net zoveel zou verdienen als Real Madrid dan krijg je weer een leuk tournooi.
Maar het ontbreken van dat eerlijkere toernooi heeft niets met de Fifa/UEFA te maken. Dat komt 100% door wet en regelgeving in de verschillende landen en vooral beschikbaarheid van TV-gelden en sponsoring in de afzonderlijke landen. Er zijn gewoon minder Nederlanders dan Spanjaarden en dus is de sponsoring van PSV veel minder interessant dan het sponsoren van een subtopper in Spanje en worden er minder wedstrijden op TV gekeken, etc. etc. etc.

Er is echt geen enkele manier waarop de Fifa dat kan veranderen, tenzij ze heel bewust het geld vanuit hun organisaties laten stromen naar de kleinere landen en dat zou ook nergens op slaan.

quote:
Maar commercieel is een finale Anderlecht - PSV niet interessant voor de uefa om tv rechten te verkopen dat snap ik ook wel. Dat hebben ze kapot gemaakt door jarenlang alleen de grote clubs te hypen.

Met de nieuwe opzet krijgen de clubs met een hoge uefa ranking meer geld. Ze moeten t geld eerlijker verdelen. Het gat gaat alleen maar groter worden.
Het zijn peanuts. Zelfs als PSV jaarlijks CL zou spelen en de groepsfase door zou komen en Barcelona niet, dan nog heeft Barcelona 5x de begroting van PSV. PSV zou met meer UEFA geld dan hooguit in de buurt komen van de subtoppers in de toplanden waardoor de kans op een incidentele kwart of halve finale iets groter wordt. De tijd dat je dat kon pareren met slim scouten (PSV) of zelf opleiden (Ajax) is echt voorbij. Spelers als Pereiro, Lozano en Mauro zijn leuk, maar geen Romario en Ronaldo. In de verste verte niet. Zelfs geen Dzudszak of Farfan, die categorie is inmiddels al vrijwel uit beeld.

quote:
Verder heb ik geen idee wat de oplossing zou zijn en deze post is meer een rant. We zijn als PSV veroordeeld tot avondjes Oekraine en ander oostblok genot.

Ik kan me er niet meer toe zetten daar naar te kijken. Net zo goed als dat ik geen champions league meer kijk sinds een paar jaar. Het zijn altijd dezelfde clubs bij de laatste 8. En ik ben niet de enige die gestopt is met Europees voetbal kijken.
Ik kijk ook geen Europees voetbal, behalve de Nederlandse clubs. Dat heeft bij mij overigens niet zo veel met interesse te maken, meer met tijdgebrek. Ik heb sinds een poosje ander werk en doe bijna niets meer met voetbal daar, dus is de noodzaak om veel te volgen er ook niet meer. En dus besteed ik mijn tijd nu veel liever aan zelf sporten.
  Moderator vrijdag 4 mei 2018 @ 09:15:58 #117
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_178928953
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:07 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt. Maar hoe het nieuwe champions league tournooi is opgezet is wel uefa/fifa aids. Ook het Europa league gedrocht.

Een eerlijker tournooi met echte kampioenen mis ik. Ze kunnen de naam van t tournooi net zo goed veranderen in money league t heeft niks meer met kampioenen te maken. Als de Nederlandse/Deense/Belgische kampioen enz net zoveel zou verdienen als Real Madrid dan krijg je weer een leuk tournooi.

Maar commercieel is een finale Anderlecht - PSV niet interessant voor de uefa om tv rechten te verkopen dat snap ik ook wel. Dat hebben ze kapot gemaakt door jarenlang alleen de grote clubs te hypen.

Met de nieuwe opzet krijgen de clubs met een hoge uefa ranking meer geld. Ze moeten t geld eerlijker verdelen. Het gat gaat alleen maar groter worden.

Verder heb ik geen idee wat de oplossing zou zijn en deze post is meer een rant. We zijn als PSV veroordeeld tot avondjes Oekraine en ander oostblok genot.

Ik kan me er niet meer toe zetten daar naar te kijken. Net zo goed als dat ik geen champions league meer kijk sinds een paar jaar. Het zijn altijd dezelfde clubs bij de laatste 8. En ik ben niet de enige die gestopt is met Europees voetbal kijken.
Tja, je kan je storen aan de naam 'Champions League' want daar heeft het inderdaad weinig meer mee van doen. Maar ik zie toch liever de beste clubs van Europa tegen elkaar dan een Rode Ster Belgrado - HJK Helsinki
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:18:17 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178928986
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:15 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Tja, je kan je storen aan de naam 'Champions League' want daar heeft het inderdaad weinig meer mee van doen. Maar ik zie toch liever de beste clubs van Europa tegen elkaar dan een Rode Ster Belgrado - HJK Helsinki
het wordt pas interessant in de knock out fase, wat dat betreft mis ik wel een Europees beker toernooi wat meteen op die manier begint
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:27:45 #119
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178929149
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

het wordt pas interessant in de knock out fase, wat dat betreft mis ik wel een Europees beker toernooi wat meteen op die manier begint
Dat brengt ook andere krachten naar boven en een andere manier van spelen. Goede ploegen gaan meer risico nemen omdat ze direct resultaat moeten halen, waardoor de mindere ploeg ook wat meer kans heeft. Het zijn marginale effecten, maar de kans op een verrassing wordt wel iets groter.

Maar ja, minder mogelijkheden om het uit te melken. Verder ook wel eens met Onlogisch hierboven, je wilt gewoon een toernooi met de sterkste ploegen. Heel jammer dat daar geen Nederlandse clubs meer bij horen, maar dat is de consequentie van een klein land met weinig bereidheid om extreem te betalen om wedstrijden te kijken bij voetballiefhebbers.

Ik geloof er ook echt niet in dat dat nog ooit gaat veranderen. Als je het verschil ziet in begroting, dat is onoverbrugbaar. De Nederlands kampioen doet het in een goed jaar met 100 miljoen euro en dat is al vrij extreem. Zelfs clubs als Schalke, West Ham United en AS Roma hebben al het dubbele in een slecht jaar. United, Barca, Bayern en Real zitten structureel op ruim het 6-voudige van waar wij het mee moeten doen in een top jaar.

Dat haal je niet in met wijzigingen in de UEAFcup en Championsleaugue gelden. Dat is onmogelijk te overbruggen.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:35:15 #120
131800 Tarado
capô de fusca
pi_178929236
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:27 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat brengt ook andere krachten naar boven en een andere manier van spelen. Goede ploegen gaan meer risico nemen omdat ze direct resultaat moeten halen, waardoor de mindere ploeg ook wat meer kans heeft. Het zijn marginale effecten, maar de kans op een verrassing wordt wel iets groter.

Maar ja, minder mogelijkheden om het uit te melken. Verder ook wel eens met Onlogisch hierboven, je wilt gewoon een toernooi met de sterkste ploegen. Heel jammer dat daar geen Nederlandse clubs meer bij horen, maar dat is de consequentie van een klein land met weinig bereidheid om extreem te betalen om wedstrijden te kijken bij voetballiefhebbers.

Ik geloof er ook echt niet in dat dat nog ooit gaat veranderen. Als je het verschil ziet in begroting, dat is onoverbrugbaar. De Nederlands kampioen doet het in een goed jaar met 100 miljoen euro en dat is al vrij extreem. Zelfs clubs als Schalke, West Ham United en AS Roma hebben al het dubbele in een slecht jaar. United, Barca, Bayern en Real zitten structureel op ruim het 6-voudige van waar wij het mee moeten doen in een top jaar.

Dat haal je niet in met wijzigingen in de UEAFcup en Championsleaugue gelden. Dat is onmogelijk te overbruggen.
met je eens, het is gewoon over voor NL clubs en het niveau blijft nog steeds naar beneden gaan, dat vind ik eigenlijk nog het vervelendste. Ik kan nog net naar mijn eigen club kijken door de binding maar ook dat gaat me steeds moeilijker af, laat staan naar een wedstrijd tussen 2 andere clubs.
pi_178931032
OptaJohan twitterde op vrijdag 04-05-2018 om 11:15:49 68 - Jorrit Hendrix of @PSV made more interceptions than any other Eredivisie player this season. Vital. https://t.co/pl6fRuRh0v reageer retweet
ONZE Jorrit
pi_178934081
Is de jong weer helemaal fit?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_178934497
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:27 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat haal je niet in met wijzigingen in de UEAFcup en Championsleaugue gelden. Dat is onmogelijk te overbruggen.
Of je het over de NBA, MLB of NFL hebt, Amerikanen lukt het wel om voor overbrugging te zorgen.

Alhoewel de Red Sox en Yankees meer te besteden hebben dan de rest, vanwege een dicht bevolkt achterland, doet de MLB er alles aan om de competitie interessant te houden.

(Salaris) caps, penalties, gereguleerde draft... er zijn wel degelijk middelen om de competitie interessant te houden.

UEFA stimuleert het tegenovergestelde.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_178935735
Sinds het kampioenschap is het best saai geworden.
Laatste potten amper opgelet, tamme uitslagen etc.

Na zondag het zwarte gat tot de eredivisie weer begint.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 15:23:31 #125
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_178935857
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:17 schreef JaafkeJunior het volgende:
Sinds het kampioenschap is het best saai geworden.
Laatste potten amper opgelet, tamme uitslagen etc.

Na zondag het zwarte gat tot de eredivisie weer begint.
Je kan ook beter op de laatste speeldag kampioen worden wat dat betreft.
Oh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')