abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 mei 2018 @ 19:16:56 #101
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178919556
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Eigenlijk wil je iets wat voor haar een groot deel van haar leven is, en heel belangrijk voor haar, gaan ontkennen, uitsluiten en verbieden?
Of die kerk goed is voor de gemiddelde mensch, daar heb ik mijn twijfels over, snap wel dat je niet enthousiast bent. Maar als die ander toegewijd is aan die kerk, en jij wil daar niks mee te maken hebben, dan ga je een groot stuk van haar leven, waarmee zij zin geeft eraan negeren.

Hoe zou jij dat vinden, als je een passie hebt, iets wat belangrijk voor je is en waar je veel steun uit haalt, en je partner wil er niks mee te maken hebben, gaat zelfs regels opleggen over hoeveel tijd/geld jij eraan besteedt?
Morgen dus goed gesprek erover.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178919746
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 11:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Relatief succesvol zwarte man met goede baan, goede betrouwbare vader voor de toekomstige kinderen, vind vreemdgaan niet normaal of acceptabel...
Betrouwbaar? In de zin van dat je niet vreemd zal gaan misschien.. Maar ze kan niet op je rekenen als je weer eens een psychose hebt, weer eens depressief bent. Hoe zie je dat überhaupt voor je trouwens, kinderen, met jouw instabiele mentale gezondheid? Hoe ga je voor je kinderen zorgen als je een psychose hebt of depressief bent? En hoe ga je ervoor zorgen dat zij er niet onder lijden als jij een psychose hebt of depressief bent? En ben je niet bang dat je kinderen ook schizofreen zullen worden, met alle gevolgen van dien?
pi_178920018
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Morgen dus goed gesprek erover.
En wanneer is de uitkomst voor jou ‘goed’?

Als je het gesprek voert zoals je hier post wil je haar van alles opdringen wat jij belangrijk vindt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178920080
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Betrouwbaar? In de zin van dat je niet vreemd zal gaan misschien.. Maar ze kan niet op je rekenen als je weer eens een psychose hebt, weer eens depressief bent. Hoe zie je dat überhaupt voor je trouwens, kinderen, met jouw instabiele mentale gezondheid? Hoe ga je voor je kinderen zorgen als je een psychose hebt of depressief bent? En hoe ga je ervoor zorgen dat zij er niet onder lijden als jij een psychose hebt of depressief bent? En ben je niet bang dat je kinderen ook schizofreen zullen worden, met alle gevolgen van dien?
Hard maar mee eens. Een van de redenen waarom ik nooit meer dan een LAT-relatie zou willen en waar mijn relatie op stuk gelopen is.
Dus +1 voor deze reactie
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 3 mei 2018 @ 20:05:50 #105
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178920510
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Betrouwbaar? In de zin van dat je niet vreemd zal gaan misschien.. Maar ze kan niet op je rekenen als je weer eens een psychose hebt, weer eens depressief bent. Hoe zie je dat überhaupt voor je trouwens, kinderen, met jouw instabiele mentale gezondheid? Hoe ga je voor je kinderen zorgen als je een psychose hebt of depressief bent? En hoe ga je ervoor zorgen dat zij er niet onder lijden als jij een psychose hebt of depressief bent? En ben je niet bang dat je kinderen ook schizofreen zullen worden, met alle gevolgen van dien?
Er zijn psychosegevoelige mensen die prima een stabiele gezinsleven hebben hoor. Die op medicatie stabiel zijn en goed voor hun kinderen kan zorgen en hun huis kan onderhouden. Ik ken er genoeg. Kunderen zijn gezond en gelukkig. De kans dat mijn kinderen ook schizofrenie ontwikkelen is klein, mits ze geen ernstige trauma’s oplopen.

En ook al ontwikkelen ze schizofrenie kunnen ze er prima mee leren leven, zoals ik. Heel stigmatizerende opmerking van je. Alsof psychosegevoelige mensen per definitie geen kinderen zouden mogen hebben.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 3 mei 2018 @ 20:08:29 #106
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178920562
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hard maar mee eens. Een van de redenen waarom ik nooit meer dan een LAT-relatie zou willen en waar mijn relatie op stuk gelopen is.
Dus +1 voor deze reactie
Heel zelfstigmatiserende reactie van je. Je bent nog steeds een mens en je hebt recht op geluk. Je hoeft niet perse je dromen en wensen opzij te leggen omdat je psychosegevoelig ben. Je kan nog steeds een familie hebben of echte liefde ervaren. Er zijn succes verhalen, daar kan je bij horen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178920643
Mijn vader en broer was/is ook schizofreen en dat heeft me kapot gemaakt. Ondanks de medicatie kan het misgaan en dat is enorm beschadigend voor de kinderen én partner. Iedereen moet hierin eigen keuzes maken, maar ik kies er bewust voor anderen dit te besparen.

Daarnaast is schizofrenie niet een ziekte die ontstaat door trauma's. Trauma's kunnen triggerend werken, maar zijn niet de oorzaak
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178920804
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Betrouwbaar? In de zin van dat je niet vreemd zal gaan misschien.. Maar ze kan niet op je rekenen als je weer eens een psychose hebt, weer eens depressief bent. Hoe zie je dat überhaupt voor je trouwens, kinderen, met jouw instabiele mentale gezondheid? Hoe ga je voor je kinderen zorgen als je een psychose hebt of depressief bent? En hoe ga je ervoor zorgen dat zij er niet onder lijden als jij een psychose hebt of depressief bent? En ben je niet bang dat je kinderen ook schizofreen zullen worden, met alle gevolgen van dien?
Vind je dat mensen met psychologische problematiek niet aan kinderen zouden moeten beginnen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_178920954
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:05 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Er zijn psychosegevoelige mensen die prima een stabiele gezinsleven hebben hoor. Die op medicatie stabiel zijn en goed voor hun kinderen kan zorgen en hun huis kan onderhouden. Ik ken er genoeg. Kunderen zijn gezond en gelukkig. De kans dat mijn kinderen ook schizofrenie ontwikkelen is klein, mits ze geen ernstige trauma’s oplopen.

En ook al ontwikkelen ze schizofrenie kunnen ze er prima mee leren leven, zoals ik. Heel stigmatizerende opmerking van je. Alsof psychosegevoelige mensen per definitie geen kinderen zouden mogen hebben.
Waarom geef je geen antwoord op mijn vragen? Ik stelde er 3:
Hoe zie je het voor je om kinderen te hebben met jouw instabiele mentale gezondheid.
-Hoe je voor je kinderen gaat zorgen als je een psychose hebt/depressief bent.
-Hoe je ervoor gaat zorgen dat zij daar niet onder zullen lijden.
  donderdag 3 mei 2018 @ 20:35:02 #110
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178921123
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Waarom geef je geen antwoord op mijn vragen? Ik stelde er 3:
Hoe zie je het voor je om kinderen te hebben met jouw instabiele mentale gezondheid.
-Hoe je voor je kinderen gaat zorgen als je een psychose hebt/depressief bent.
-Hoe je ervoor gaat zorgen dat zij daar niet onder zullen lijden.
1. Nou als ik stabiel ben presteer ik bovengemiddeld goed. Zolang ik mijn medicatie slik, blijf ik stabiel.

2. Hierbij heb ik dus de juiste partner nodig is, die kan overnemen als ik tijdelijk uitgeschakeld ben. Ik heb ook allerlei moeilijke dingen meegemaakt in mijn jeugd en mijn vader was er niet bij, toch ben ik redelijk goed afgekomen. Mijn kinderen dus ook. Als het slecht met me gaat zullen ze het niet leuk vinden, maar ze kunnen wel ermee dealen en misschien sterker erdoor worden.

3. Ik ben meestal gewoon stabiel als mijn medicatie goed gaat. Ik kan werken, studeren, mijn huis onderhouden, enz. Dus ik moet mijn best doen om stabiel te blijven. Verder ben ik niet iemand die afreageert op andere mensen als het niet goed met me gaat, ik heb er vooral zelf last van.

Er zijn veel kinderen die opgroeien met een oude die het af en toe moeilijk heeft, toch zijn de meeste van de kinderen tevreden met het feit dat ze bestaan en hun ouders. Dat kunnen mijn kinderen ook zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 3 mei 2018 @ 20:39:24 #111
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178921215
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn vader en broer was/is ook schizofreen en dat heeft me kapot gemaakt. Ondanks de medicatie kan het misgaan en dat is enorm beschadigend voor de kinderen én partner. Iedereen moet hierin eigen keuzes maken, maar ik kies er bewust voor anderen dit te besparen.

Daarnaast is schizofrenie niet een ziekte die ontstaat door trauma's. Trauma's kunnen triggerend werken, maar zijn niet de oorzaak
Je hebt een verouderde beeld van schizofrenie. Schizofrenie is een complexe samenhang van genen en trauma's. Maar omdat jij de genen hebt, betekent niet dat je het hoeft te ontwikkelen. De kans dat een kind ook schizofrenie ontwikkeld als beide ouders het heeft is rond de 5 procent.

Wat vaak het probleem is, is dat schizofrenie ouders vaak niet goed zijn in hun kinderen opvoeden. Daarom dat die kinderen met het genetische aanleg ook schizofrenie ontwikkelen. Maar als je kan voorkomen dat je kind ernstige moeilijkheden meemaakt, je kinderen ook gezond en gelukkig kan zijn ondanks je eigen diagnose.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178921396
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

1. Nou als ik stabiel ben presteer ik bovengemiddeld goed. Zolang ik mijn medicatie slik, blijf ik stabiel.

2. Hierbij heb ik dus de juiste partner nodig is, die kan overnemen als ik tijdelijk uitgeschakeld ben. Ik heb ook allerlei moeilijke dingen meegemaakt in mijn jeugd en mijn vader was er niet bij, toch ben ik redelijk goed afgekomen. Mijn kinderen dus ook. Als het slecht met me gaat zullen ze het niet leuk vinden, maar ze kunnen wel ermee dealen en misschien sterker erdoor worden.

3. Ik ben meestal gewoon stabiel als mijn medicatie goed gaat. Ik kan werken, studeren, mijn huis onderhouden, enz. Dus ik moet mijn best doen om stabiel te blijven. Verder ben ik niet iemand die afreageert op andere mensen als het niet goed met me gaat, ik heb er vooral zelf last van.

Er zijn veel kinderen die opgroeien met een oude die het af en toe moeilijk heeft, toch zijn de meeste van de kinderen tevreden met het feit dat ze bestaan en hun ouders. Dat kunnen mijn kinderen ook zijn.
Even op 1: Jij hebt dus nooit wanen waardoor je denkt niet je medicatie in te moeten nemen? Je bent nooit te laat met de apotheek? Hebt nooit diarree of moet nooit overgeven? Je bent compleet onveilbaar op dit gebied?

En op de rest: even een verhaaltje uit mijn jeugd. Mijn vader was schizofreen. Het kwam wel eens voor dat hij zijn medicijnen niet nam en knetter psychotisch werd. Gevolg? Hij zag aliëns, sloeg het huis (en mij) kort en klein. Sloot me op in de douchecel. Sloeg vreemde op straat.. Zichzelf stond te branden met een sigaret en nog veel meer. Sterker nog: in zijn psychoses dacht hij een vrouw te zijn, ging als transgender door het leven, liet zich opereren, kreeg spijt en pleegde zelfmoord... Ik heb, als volwassen vrouw, nog steeds nachtmerries van zijn psychoses. En hij was goed ingesteld op medicatie. Alleen soms door (zie 1 en dat heb ik ook) ging het toch mis.

Daarnaast is schizofrenie erfelijk. Persoonlijk vind ik het een ziekte waarmee je aardig kunt leven. Alleen geen ziekte waarmee je een kind kunt belasten. Als volwassenen weet je "oh, die is psychotisch" en dat is doodeng om aan te zien. Als kind kan alles werkelijkheid zijn, waardoor het meer dan doodeng is.

Ik ben goed ingesteld op medicatie. En toch gaat het geregeld goed mis. Dan zie ik beestjes, denk ik dat ik zelfmoord moet plegen ivm energiestromingen in het heelal. Ik knip en snij de beestjes onder mijn huid weg. Val mensen uit het niets aan en de goden weten wat ik nog meer denk en geloof. Ja, soms heb ik buikgriep, gevolg: medicatie wordt niet goed opgenomen en het gaat mis. Ja soms heb ik lichte wanen, gevolg: ik geloof dat de psychiatrie tegen me is en neem mijn medicatie niet meer.

Iedereen ervaart de ziekte op zijn of haar eigen manier. Alleen ik weet dat het voor mij (en mijn broer) volstrekt onverantwoord is om kinderen te krijgen. Bij mijn broer hetzelfde verhaal als bij mij en mijn vader. Een risico dat ik nooit zal lopen. Misschien komt een kind er goed vanaf, maar dat is een gok en met andermans leven gok je niet.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 3 mei 2018 @ 20:55:07 #113
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178921525
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Even op 1: Jij hebt dus nooit wanen waardoor je denkt niet je medicatie in te moeten nemen? Je bent nooit te laat met de apotheek? Hebt nooit diarree of moet nooit overgeven? Je bent compleet onveilbaar op dit gebied?

En op de rest: even een verhaaltje uit mijn jeugd. Mijn vader was schizofreen. Het kwam wel eens voor dat hij zijn medicijnen niet nam en knetter psychotisch werd. Gevolg? Hij zag aliëns, sloeg het huis (en mij) kort en klein. Sloot me op in de douchecel. Sloeg vreemde op straat.. Zichzelf stond te branden met een sigaret en nog veel meer. Sterker nog: in zijn psychoses dacht hij een vrouw te zijn, ging als transgender door het leven, liet zich opereren, kreeg spijt en pleegde zelfmoord... Ik heb, als volwassen vrouw, nog steeds nachtmerries van zijn psychoses. En hij was goed ingesteld op medicatie. Alleen soms door (zie 1 en dat heb ik ook) ging het toch mis.

Daarnaast is schizofrenie erfelijk. Persoonlijk vind ik het een ziekte waarmee je aardig kunt leven. Alleen geen ziekte waarmee je een kind kunt belasten. Als volwassenen weet je "oh, die is psychotisch" en dat is doodeng om aan te zien. Als kind kan alles werkelijkheid zijn, waardoor het meer dan doodeng is.

Ik ben goed ingesteld op medicatie. En toch gaat het geregeld goed mis. Dan zie ik beestjes, denk ik dat ik zelfmoord moet plegen ivm energiestromingen in het heelal. Ik knip en snij de beestjes onder mijn huid weg. Val mensen uit het niets aan en de goden weten wat ik nog meer denk en geloof. Ja, soms heb ik buikgriep, gevolg: medicatie wordt niet goed opgenomen en het gaat mis. Ja soms heb ik lichte wanen, gevolg: ik geloof dat de psychiatrie tegen me is en neem mijn medicatie niet meer.

Iedereen ervaart de ziekte op zijn of haar eigen manier. Alleen ik weet dat het voor mij (en mijn broer) volstrekt onverantwoord is om kinderen te krijgen. Bij mijn broer hetzelfde verhaal als bij mij en mijn vader. Een risico dat ik nooit zal lopen. Misschien komt een kind er goed vanaf, maar dat is een gok en met andermans leven gok je niet.
Heftig verhaal dat ik van je hoor. En je hebt gewoon groot gelijk.

In mijn geval maak ik meestal geel fouten met medicatie. Ik ben gewoon stabiel en kan helder nadenken. Zonder medicatie gaat het mis, maar ik ben nooit agressief. Het lukt me om zelf hulp te zoeken als ik in de war ben.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178921704
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

1. Nou als ik stabiel ben presteer ik bovengemiddeld goed. Zolang ik mijn medicatie slik, blijf ik stabiel.

2. Hierbij heb ik dus de juiste partner nodig is, die kan overnemen als ik tijdelijk uitgeschakeld ben. Ik heb ook allerlei moeilijke dingen meegemaakt in mijn jeugd en mijn vader was er niet bij, toch ben ik redelijk goed afgekomen. Mijn kinderen dus ook. Als het slecht met me gaat zullen ze het niet leuk vinden, maar ze kunnen wel ermee dealen en misschien sterker erdoor worden.

3. Ik ben meestal gewoon stabiel als mijn medicatie goed gaat. Ik kan werken, studeren, mijn huis onderhouden, enz. Dus ik moet mijn best doen om stabiel te blijven. Verder ben ik niet iemand die afreageert op andere mensen als het niet goed met me gaat, ik heb er vooral zelf last van.

1. Zolang je stabiel bent is er ook geen probleem. Maar je weet net zo goed als ik dat de kans, dat er periodes zullen zijn waarin je niet stabiel bent, gewoon groot is.

2. Ik vroeg hoe JIJ voor je kinderen gaat zorgen als je 'tijdelijk uitgeschakeld bent'. Nou je geeft zelf dus al toe dat je dan niet voor je kinderen kunt zorgen.

3. Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik vroeg hoe je ervoor gaat zorgen dat ze er niet onder zullen lijden als jij 'tijdelijk uitgeschakeld' bent.


quote:
Er zijn veel kinderen die opgroeien met een oude die het af en toe moeilijk heeft, toch zijn de meeste van de kinderen tevreden met het feit dat ze bestaan en hun ouders. Dat kunnen mijn kinderen ook zijn.
Waar baseer je dit op?
pi_178921821
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En een rechtenstudie afgerond, goede baansperspectief, goed idee voor eigen bedrijf, breed en gespierd, zelfstandig appartement, enz.
Wel mooi uitzicht?
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:10:52 #116
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178921911
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 19:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En wanneer is de uitkomst voor jou ‘goed’?

Als je het gesprek voert zoals je hier post wil je haar van alles opdringen wat jij belangrijk vindt.
Mijn standpunt is helder: Ik wil haar, haar kerk niet. Zij mag altijd beslissen of ze daarmee akkoord gaat.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178921960
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mijn standpunt is helder: Ik wil haar, haar kerk niet. Zij mag altijd beslissen of ze daarmee akkoord gaat.
De kerk is onderdeel van haar zijn. Als je er eenmaal zo diep in zit...
pi_178922038
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:55 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Heftig verhaal dat ik van je hoor. En je hebt gewoon groot gelijk.

In mijn geval maak ik meestal geel fouten met medicatie. Ik ben gewoon stabiel en kan helder nadenken. Zonder medicatie gaat het mis, maar ik ben nooit agressief. Het lukt me om zelf hulp te zoeken als ik in de war ben.
Meestal geen fouten is niet feilloos. Begrijp me niet verkeerd. Ik gun je al het geluk van de wereld, een gezin en kinderen. Alleen een depressie (die heb ik bij beide ouders gezien) of een psychose of beide tegelijkertijd kan een kind al voor de rest van zijn of haar leven beschadigen en dat vind ik een enorm risico. Het is niet dat ik het je niet gun. Ik gun alleen een kind geen trauma('s)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:17:32 #119
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178922145
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:03 schreef madam-april het volgende:

[..]

1. Zolang je stabiel bent is er ook geen probleem. Maar je weet net zo goed als ik dat de kans, dat er periodes zullen zijn waarin je niet stabiel bent, gewoon groot is.

2. Ik vroeg hoe JIJ voor je kinderen gaat zorgen als je 'tijdelijk uitgeschakeld bent'. Nou je geeft zelf dus al toe dat je dan niet voor je kinderen kunt zorgen.

3. Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik vroeg hoe je ervoor gaat zorgen dat ze er niet onder zullen lijden als jij 'tijdelijk uitgeschakeld' bent.

[..]

Waar baseer je dit op?
1. Ik weet niet of de kans perse groot is. Elke keer dat ik een terugval krijg, komt het door fouten met mijn medicatie. Als dat goed blijft gaan, geen terugval. Ik ken mensen die CEO zijn of eigen bedrijf hebben, of hoogopgeleid zijn met goede baan, die ook schizofrenie hebben. Ze hebben jaren geen terugval.

Maar daarom is het ook belangrijk om de juiste partner te hebben, als ik tijdelijk uitgeschakeld ben. Dan kan die persoon het overnemen.

Op dat laatste opmerking:

Dat is gewoon een feit. Misschien heeft de ouder geen schizofrenie, maar een gokprobleem of depressie of schulden of een andere ziekte. Veel kinderen groeien weleens op met een ouder die niet alles voor kan betekenen altijd. Mijn nicht had bijvoorbeeld een moeder die kanker had. Uiteindelijk is die moeder ook gestorven. Toch is het mijn nicht gelukt om dokter te worden.

Een andere vraag: Mogen mensen met een gevoeligheid voor kanker ook geen kinderen krijgen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:19:56 #120
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178922211
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Meestal geen fouten is niet feilloos. Begrijp me niet verkeerd. Ik gun je al het geluk van de wereld, een gezin en kinderen. Alleen een depressie (die heb ik bij beide ouders gezien) of een psychose of beide tegelijkertijd kan een kind al voor de rest van zijn of haar leven beschadigen en dat vind ik een enorm risico. Het is niet dat ik het je niet gun. Ik gun alleen een kind geen trauma('s)
Stel iemand heeft een gevoeligheid voor kanker. Daar denk je toch ook niet van "beter geen kinderen?"Of wel?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178922291
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Stel iemand heeft een gevoeligheid voor kanker. Daar denk je toch ook niet van "beter geen kinderen?"Of wel?
Mijn moeder zegt altijd "als ik dit had geweten had ik geen kinderen gekregen". Stel ik had geen bipolaire stoornis, geen schizofrenie, geen eetstoornis en geen PTSS: Stel ik was psychiatrisch helemaal gezond, maar had een (erfelijke) gevoeligheid voor kanker (stel dat er veel borstkanker of baarmoederhalskanker of eierstokkanker) in de familie voorkwam, dan had ik waarschijnlijk dezelfde keus gemaakt. Natuurlijk weet ik dat niet 100% zeker, want dat is niet de situatie, maar ik denk het wel. En natuurlijk, iedereen moet dat voor zichzelf weten. Alleen persoonlijk zou ik er met (erfelijke) aandoeningen niet voor kiezen. Dat moet iedereen zelf weten, alleen ik neem liever een plant,
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178922326
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 20:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Vind je dat mensen met psychologische problematiek niet aan kinderen zouden moeten beginnen?
Dat ligt aan de zwaarte van de problematiek.. Ik vind het enorm egoïstisch om aan kinderen te beginnen als je weet dat de kans groot is dat ze problemen zullen ondervinden van jouw problematiek. Het belang van het kind moet bij de ouders op nummer 1 staan. En in bepaalde situaties is het, zonder twijfel, in het beste belang van het kind om niet verwekt te worden.
pi_178922425
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:23 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat ligt aan de zwaarte van de problematiek.. Ik vind het enorm egoïstisch om aan kinderen te beginnen als je weet dat de kans groot is dat ze problemen zullen ondervinden van jouw problematiek. Het belang van het kind moet bij de ouders op nummer 1 staan. En in bepaalde situaties is het, zonder twijfel, in het beste belang van het kind om niet verwekt te worden.
Amen! Nogmaals +1 voor jou (jij kan je zoveel beter verwoorden dan ik... Stiekem een beetje jaloers op ;))
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:28:07 #124
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178922455
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:23 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat ligt aan de zwaarte van de problematiek.. Ik vind het enorm egoïstisch om aan kinderen te beginnen als je weet dat de kans groot is dat ze problemen zullen ondervinden van jouw problematiek. Het belang van het kind moet bij de ouders op nummer 1 staan. En in bepaalde situaties is het, zonder twijfel, in het beste belang van het kind om niet verwekt te worden.
Maar er zijn dus mensen met schizofrenie die geweldige ouders zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178922657
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:23 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat ligt aan de zwaarte van de problematiek.
Mee eens, maar daarbij lijken jij en ik net wat anders naar die maatstaf te kijken

quote:
Ik vind het enorm egoïstisch om aan kinderen te beginnen als je weet dat de kans groot is dat ze problemen zullen ondervinden van jouw problematiek.
Dat vind ik dan weer eerder vrij realistisch. Gezinsleden beïnvloeden elkaar nou eenmaal. Zo had mijn ma na mijn geboorte een enorme postnatale depressie, en dat is een van de redenen geweest waardoor ik een fles-baby werd. Gelukkig was het geen reden voor mijn ouders om niet aan mijn zusje te beginnen.

quote:
Het belang van het kind moet bij de ouders op nummer 1 staan.
Absoluut, dat is de inzet. Maar dat zal in de praktijk niet altijd gebeuren. Want mensen hebben soms hun eigen dingen. En daar mag ook gewoon ruimte voor zijn.

quote:
En in bepaalde situaties is het, zonder twijfel, in het beste belang van het kind om niet verwekt te worden.
Jup, maar het moet wel heel ver gaan voordat je op zo'n punt komt. Een ouder met een geschiedenis van depressiviteit die wel gewoon steeds blijft proberen zichzelf te verbeteren / er van af te komen, valt daar imo niet onder.

Dan denk ik eerder aan stelselmatige mishandeling, complete verwaarlozing, en dat soort.

Je hoeft geen perfecte ouder (dwz, zonder eigen tekortkomingen) zijn om een kind goed op te kunnen voeden.

Daarbij gok ik zomaar (zonder enige onderbouwing) dat wanneer je mensen met een ouder die zelfmoord heeft gepleegd door depressie / schizofrenie, vraagt of ze liever niet geboren hadden willen worden, het overgrote deel ontkennend zal antwoorden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178922744
Keep-Walking, wat ga jij doen als je kinderen hebt, psychoses krijgt maar de enige bent die voor de kinderen kan zorgen omdat de andere ouder niet in beeld is? Bijvoorbeeld na een scheiding? Hoe ga je dat regelen? En als jij door je ziekte thuis komt te zitten zonder werk, hoe verzorg je dan de kinderen als je last hebt van psychoses? Zonder partner waar je op kan rekenen? En wat als je kinderen zelf ook psychische problemen hebben en jouw steun daarbij nodig hebben?
pi_178922800
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:39 schreef DoubleDip het volgende:
Keep-Walking, wat ga jij doen als je kinderen hebt, psychoses krijgt maar de enige bent die voor de kinderen kan zorgen omdat de andere ouder niet in beeld is? Bijvoorbeeld na een scheiding? Hoe ga je dat regelen? En als jij door je ziekte thuis komt te zitten zonder werk, hoe verzorg je dan de kinderen als je last hebt van psychoses? Zonder partner waar je op kan rekenen?
Hulp in zijn omgeving zoeken, desnoods bij instanties. Net zoals elke alleenstaande ouder die tegen problemen oploopt die hij/zij niet alleen het hoofd kan bieden.

En ja, beter zoiets goed overwegen voordat je aan kinderen begint, dan er later achter komen. Jullie doen hier net alsof het een breekpunt zou moeten zijn in een keuze voor kinderen.

Maar ik begrijp dus dat alle ouders hier, voordat ze aan kinderen begonnen, niet alleen serieus hebben overwogen wat ze zouden doen in een of ander doemscenario, maar die overwegingen dus ook daadwerkelijk mee hebben laten spelen in hun keuze voor kinderen?

"Hej schat, als jij dood gaat en ik raak arbeidsongeschikt, gaat een gezin leiden toch wel heel lastig worden. Zullen we dat hele kinderen krijgen maar afblazen dan?"
"Pools are perfect for holding water"
pi_178922834
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:41 schreef probeer het volgende:

[..]

Hulp in zijn omgeving zoeken, desnoods bij instanties. Net zoals elke alleenstaande ouder die tegen problemen oploopt die hij/zij niet alleen het hoofd kan bieden.

En ja, beter zoiets goed overwegen voordat je aan kinderen begint, dan er later achter komen. Maar jullie doen hier net alsof het een breekpunt zou moeten zijn in een keuze voor kinderen.
Persoonlijk vind ik het bij een ernstige aandoening als schizofrenie wel een breekpunt. Welzijn van de kinderen moet altijd op nummer 1 staan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178922839
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:41 schreef probeer het volgende:

[..]

Hulp in zijn omgeving zoeken, desnoods bij instanties. Net zoals elke alleenstaande ouder die tegen problemen oploopt die hij/zij niet alleen het hoofd kan bieden.

En ja, beter zoiets goed overwegen voordat je aan kinderen begint, dan er later achter komen. Maar jullie doen hier net alsof het een breekpunt zou moeten zijn in een keuze voor kinderen.
Dat is anders wel hoe ik er over denk. Het is niet zomaar iets, je zadelt er wel je kinderen mee op. Met je eigen problemen, en mogelijk ook die van hen want helaas is het erfelijk, in potentie. Als ik zulke problemen had zou ik er in het belang van het niet-bestaande kind voor kiezen om kinderloos te blijven. Je weet zelf hoe vervelend die aandoening is, waarom dan een ander ermee opzadelen?
pi_178922853
Kinderen krijgen is geen recht, maar een geschenk
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178922933
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:43 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat is anders wel hoe ik er over denk. Het is niet zomaar iets, je zadelt er wel je kinderen mee op. Met je eigen problemen, en mogelijk ook die van hen want helaas is het erfelijk, in potentie. Als ik zulke problemen had zou ik er in het belang van het niet-bestaande kind voor kiezen om kinderloos te blijven. Je weet zelf hoe vervelend die aandoening is, waarom dan een ander ermee opzadelen?
Omdat er genoeg voordelen aan het leven zitten, buiten eventuele last van psychische klachten en/of erfelijke aandoeningen.

Jullie doen net alsof een kind met een ouder met dit soort problematiek echt geen tot weinig kwaliteit van leven kan kennen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178922967
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het bij een ernstige aandoening als schizofrenie wel een breekpunt. Welzijn van de kinderen moet altijd op nummer 1 staan
Excuses als ik hier een hele gevoelige snaar raak. Maar gezien je post over je moeder, had jij dus liever niet geboren willen worden?
"Pools are perfect for holding water"
pi_178922985
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:46 schreef probeer het volgende:

[..]

Omdat er genoeg voordelen aan het leven zitten, buiten eventuele last van psychische klachten en/of erfelijke aandoeningen.

Jullie doen net alsof een kind met een ouder met dit soort problematiek echt geen tot weinig kwaliteit van leven kan kennen.
We hebben het hier niet over een onschuldig iets, maar om een serieuze aandoening die een grote invloed op iemands leven en functioneren heeft. Vind het meer dan terecht om dan te besluiten je potentiële kinderen daar niet mee te belasten. Plus het feit dat je als ouder er niet altijd kan zijn voor je kinderen wanneer nodig. Ook emotioneel gezien.
pi_178923061
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over een onschuldig iets, maar om een serieuze aandoening die een grote invloed op iemands leven en functioneren kan hebben, maar waar met de juiste medicatie en goede hulp genoeg patiënten ook een prima leven kunnen leiden.
Even verbeterd.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178923092
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

1. Ik weet niet of de kans perse groot is. Elke keer dat ik een terugval krijg, komt het door fouten met mijn medicatie. Als dat goed blijft gaan, geen terugval. Ik ken mensen die CEO zijn of eigen bedrijf hebben, of hoogopgeleid zijn met goede baan, die ook schizofrenie hebben. Ze hebben jaren geen terugval.
Ik ken vrouwen die hun hele zwangerschap drugs hebben gebruikt, alcohol gedronken hebben en gerookt hebben en toch kern gezonde kinderen hebben gekregen.

Vergelijk het met het oversteken van een snelweg met een blinddoek voor, er zullen er heus een aantal zijn die zonder kleerscheuren de overkant halen.. dat betekent niet dat het veilig is..

quote:
Maar daarom is het ook belangrijk om de juiste partner te hebben, als ik tijdelijk uitgeschakeld ben. Dan kan die persoon het overnemen.
Nee zo werkt het niet. Jij stelt jouw kinderwens boven het belang van de kinderen. Dat is egoïstisch.

quote:
Op dat laatste opmerking:

Dat is gewoon een feit. Misschien heeft de ouder geen schizofrenie, maar een gokprobleem of depressie of schulden of een andere ziekte. Veel kinderen groeien weleens op met een ouder die niet alles voor kan betekenen altijd. Mijn nicht had bijvoorbeeld een moeder die kanker had. Uiteindelijk is die moeder ook gestorven. Toch is het mijn nicht gelukt om dokter te worden.
Geef eens een bron voor deze bewering..

quote:
Een andere vraag: Mogen mensen met een gevoeligheid voor kanker ook geen kinderen krijgen?
Mensen die kanker hebben en weten dat ze niet meer beter worden en waarschijnlijk niet volledig voor hun kinderen zouden kunnen zorgen zouden er wmb niet bewust voor moeten kiezen om aan kinderen te beginnen.
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:52:16 #136
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178923111
Ik ben ondanks mijn psychische kwetsbaarheid heel blij dat ik er ben. Ik denk ook dat ik een goede vader kan zijn.

Uiteraard zijn er ook momenten geweest waar Ik wou dat ik dood was en dat ik twijfelde of ik vader wou worden. Maar probeer omschrijft de argumenten goed. Als iedereen met een kwetsbaarheid geen kinderen mocht nemen dan kregen de meeste mensen geen kinderen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178923126
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Excuses als ik hier een hele gevoelige snaar raak. Maar gezien je post over je moeder, had jij dus liever niet geboren willen worden?
Als ik kijk naar mijn ouders (moeder veel depressies, autistisch. Vader schizofrenie en verslaafd) en zie welke invloeden dat op mij heeft gehad. Als ik kijk naar hoe mijn leven is verlopen en wat zij me (weliswaar niet expres maar vanuit hun ziekte) hebben aangedaan. Ja. Dan had ik niet geboren willen worden. 100% zeker. Ik neem ze niks kwalijk, ze kunnen er niks aan doen. Alleen ik ben het wel met mijn moeder eens. Ik had beter niet geboren kunnen worden
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178923147
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:50 schreef probeer het volgende:

[..]

Even verbeterd.
Zoals hier al werd aangegeven zijn er een hoop situaties denkbaar waarin het dus juist mis gaat met de medicatie. En daar loopt alles weer mis. Wie moet dat oplossen dan? Fijn ook voor die kinderen. Die zijn de dupe.
pi_178923159
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:51 schreef madam-april het volgende:
Nee zo werkt het niet. Jij stelt jouw kinderwens boven het belang van de kinderen. Dat is egoïstisch.
Is kinderen krijgen (in deze huidige wereld) per definitie niet egoïstisch?
"Pools are perfect for holding water"
pi_178923202
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Is kinderen krijgen (in deze huidige wereld) per definitie niet egoïstisch?
Dat sowieso, maar kinderen krijgen terwijl je weet dat er bepaalde ernstige problemen een rol gaan spelen en misschien overgedragen worden op kinderen vind ik nog veel egoïstischer.
pi_178923207
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Is kinderen krijgen (in deze huidige wereld) per definitie niet egoïstisch?
Ja. Alleen in sommige gevallen meer dan in andere
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:55:11 #142
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178923217
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:51 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik ken vrouwen die hun hele zwangerschap drugs hebben gebruikt, alcohol gedronken hebben en gerookt hebben en toch kern gezonde kinderen hebben gekregen.

Vergelijk het met het oversteken van een snelweg met een blinddoek voor, er zullen er heus een aantal zijn die zonder kleerscheuren de overkant halen.. dat betekent niet dat het veilig is..

[..]

Nee zo werkt het niet. Jij stelt jouw kinderwens boven het belang van de kinderen. Dat is egoïstisch.


Nee hoor. Ik ben ervan overtuigd dat ik een goede vader kan worden. Ondanks mijn kwetsbaarheid. Ik ken genoeg voorbeelden die ook met schizofrenie goede ouders zijn, net kinderen die vwo doen en kerngezond en gelukkig zijn. Verder heb ik ook goede genen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178923307
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Als ik kijk naar mijn ouders (moeder veel depressies, autistisch. Vader schizofrenie en verslaafd) en zie welke invloeden dat op mij heeft gehad. Als ik kijk naar hoe mijn leven is verlopen en wat zij me (weliswaar niet expres maar vanuit hun ziekte) hebben aangedaan. Ja. Dan had ik niet geboren willen worden. 100% zeker. Ik neem ze niks kwalijk, ze kunnen er niks aan doen. Alleen ik ben het wel met mijn moeder eens. Ik had beter niet geboren kunnen worden
Volgens mij ervaar ik nu iets wat ik zou omschrijven als plaatsvervangende pijn, bij het lezen van je woorden. Zoals ik je hier als user ken (zelfs met kennisneming van jouw topics/problematiek) ben ik iig heel erg blij dat je er wel bent.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja. Alleen in sommige gevallen meer dan in andere
Mee eens.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178923424
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:53 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zoals hier al werd aangegeven zijn er een hoop situaties denkbaar waarin het dus juist mis gaat met de medicatie. En daar loopt alles weer mis. Wie moet dat oplossen dan? Fijn ook voor die kinderen. Die zijn de dupe.
De patiënt, icm met medische professionals, eventueel ondersteund door sociale omgeving. Zoals bij elke medicatie waarbij het mis kan gaan. Wat zo'n beetje bij elke vorm van medicatie kan gebeuren.

Stel nou even dat er een test zou zijn om schizofrenie bij de baby al tijdens het begin van de zwangerschap vast te stellen. Zou dat dan volgens jou ook een valide reden voor abortus zijn?
"Pools are perfect for holding water"
pi_178923538
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Volgens mij ervaar ik nu iets wat ik zou omschrijven als plaatsvervangende pijn, bij het lezen van je woorden. Zoals ik je hier als user ken (zelfs met kennisneming van jouw topics/problematiek) ben ik iig heel erg blij dat je er wel bent.

[..]

Mee eens.
Dank je wel, dat vind ik heel erg lief :* en ik ben er en doe mijn best om zo goed mogelijk mens voor anderen te zijn en in mijn keuzes altijd anderen voorop te stellen en ik doe mijn best om alles uit het leven te halen
En ik ben blij dat ik leef en ik heb best een goed leven gezien de omstandigheden. Veel zit me mee. Alleen ik ben het met mijn moeder eens. Ik had er niet moeten zijn en meestal wil ik er niet zijn.

En zeker als het schizofrenie betreft (mijn vader dacht een keer dat ik een psychose/hallucinatie was en hij vond me heel vervelend. Hij brandde zich met een sigaret zodat ik weg zou gaan. Zulke dingen zou ik ook een kind aan doen en dat zou ik nooit, maar dan ook nooit willen) moet een ouder goed nadenken. Een psychose kan een kind slopen. Het is zo eng om die bij een ander te zien. Ik heb de pech veel psychoses als kind te zien gehad te hebben (slechte zin, I know). Zowel bij mijn vader als mijn broer. Dat maakt me doodsbang om moeder te worden. Op dit moment heb ik geen seksleven, en volgens de gynaecoloog ben ik onvruchtbaar, toch ben ik elke maand opgelucht als het de stopweek van de maand is en ik een bloeding heb

Dat Keep Walking een goede of slechte vader zou zijn, kan ik niet beoordelen. Ik hoop een goede. Alleen ik denk dat je met een ernstige aandoening (van welke aard dan ook) je twee keer achter de oren moet krabbelen. Ik hoop voor hem, zijn (toekomstige) partner en het meest voor het kind dat hij gelijk heeft.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 3 mei 2018 @ 22:06:07 #146
474151 pitebuell85
Korte tekst...
pi_178923556
Succes morgen Keep_Walking
Oude user in een nieuw jasje.
pi_178923559
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 22:01 schreef probeer het volgende:

[..]

De patiënt, icm met medische professionals, eventueel ondersteund door sociale omgeving. Zoals bij elke medicatie waarbij het mis kan gaan. Wat zo'n beetje bij elke vorm van medicatie kan gebeuren.

Stel nou even dat er een test zou zijn om schizofrenie bij de baby al tijdens het begin van de zwangerschap vast te stellen. Zou dat dan volgens jou ook een valide reden voor abortus zijn?
Ja. Net zoals dat het syndroom van Down of andere ernstige afwijking een reden kan zijn om een zwangerschap af te breken.
  donderdag 3 mei 2018 @ 22:08:09 #148
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178923620
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 22:06 schreef pitebuell85 het volgende:
Succes morgen Keep_Walking
Misschien dat het morgen niet doorgaat, maar verschoven wordt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_178923685
Succes dan, ik denk alleen dat je er wel vanuit moet gaan dat dit niet gaat werken. Omdat geloof zo belangrijk is voor haar.
pi_178923842
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 22:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dank je wel, dat vind ik heel erg lief :* en ik ben er en doe mijn best om zo goed mogelijk mens voor anderen te zijn en in mijn keuzes altijd anderen voorop te stellen en ik doe mijn best om alles uit het leven te halen
En ik ben blij dat ik leef en ik heb best een goed leven gezien de omstandigheden. Veel zit me mee. Alleen ik ben het met mijn moeder eens. Ik had er niet moeten zijn en meestal wil ik er niet zijn.

En zeker als het schizofrenie betreft (mijn vader dacht een keer dat ik een psychose/hallucinatie was en hij vond me heel vervelend. Hij brandde zich met een sigaret zodat ik weg zou gaan. Zulke dingen zou ik ook een kind aan doen en dat zou ik nooit, maar dan ook nooit willen) moet een ouder goed nadenken. Een psychose kan een kind slopen. Het is zo eng om die bij een ander te zien. Ik heb de pech veel psychoses als kind te zien gehad te hebben (slechte zin, I know). Zowel bij mijn vader als mijn broer. Dat maakt me doodsbang om moeder te worden. Op dit moment heb ik geen seksleven, en volgens de gynaecoloog ben ik onvruchtbaar, toch ben ik elke maand opgelucht als het de stopweek van de maand is en ik een bloeding heb.
Mjah, ik heb hier nu een beetje het gevoel alsof ik met mijn mond vol tanden sta. Eigen schuld ook, ik vroeg er immers zelf naar. Ik kijk iig naar je op, om je openheid en kracht naar zowel jezelf als anderen waarmee je jouw moeilijkheden te lijf gaat en blijft gaan. Klinkt raar om zo te zeggen, maar het voelt nu voor mij als belangrijk dat je weet dat ik dat zo zie.

quote:
Dat Keep Walking een goede of slechte vader zou zijn, kan ik niet beoordelen. Ik hoop een goede. Alleen ik denk dat je met een ernstige aandoening (van welke aard dan ook) je twee keer achter de oren moet krabbelen. Ik hoop voor hem, zijn (toekomstige) partner en het meest voor het kind dat hij gelijk heeft.
Absoluut. Ik ook. En hoewel ik die bedachtzaamheid nu nog niet echt tussen zijn zinnen terug lees, heb ik er vertrouwen in dat mocht die tijd van het overwegen van kinderen daadwerkelijk aanbreken, hij daar goed over na zal denken en zowel voor hem, als zijn vriendin én potentiële kinderen, een juiste keuze zal maken.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')