Geen winstdeling. Wij noemen het liever resultaatafhankelijke uitkering.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 06:36 schreef Globetrottertje het volgende:
Bedankt Kramerica! Dat is dan duidelijk.
In juni krijgen we nog winstdeling? Hoeveel procent was dat ook weer?
*ik heb nu de eurotekens in mijn ogen staan*
Dat komt omdat het tegenwoordig niet alleen meer van de winst afhankelijk is maar ook van klanttevredenheid.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 09:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Geen winstdeling. Wij noemen het liever resultaatafhankelijke uitkering.
Die is volgens dit artikel 2,1 procent.
Kijk, nu snap ik waar alles vandaan komt. Thanks!quote:Op vrijdag 18 mei 2018 00:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Inderdaad. De eenmalige uitkering is het achterstallig loon over oktober t/m december 2017, en de herberekening over januari t/m april 2018.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nobody ever seems to remember life is a game we play
Volgens de nieuwe werkinstructie mag je de post ook niet meer lopend controleren, ivm de veiligheid. Hier gaan ze de looptijden op aanpassen. Totale verwachte besparing is 75 fte landelijk. Hier zijn de extra kosten van het hogere verloop ongetwijfeld niet bij inbegrepen. Ik ben natuurlijk maar een eenvoudige ongeschoolde arbeider, maar het komt me voor als een hoop extra moeite, voor een zeer minimale besparing. (In 2016 werkten er 23.933 mensen bij PostNL, omgerekend naar FTE, dus wat is nou 75 fte?)quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Combibundels is dus definitief...
Ik wens ze veel plezier met de planning. Die ze nu vaak op zaterdag al niet rond krijgen.
Dat leek me ook al een zeer laag aantal inderdaad. Ik kan me vergissen hoor. Maar officieel mag je nu toch ook al niet lopend de post bekijken? Dat iedereen dat wel doet is een ander verhaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens de nieuwe werkinstructie mag je de post ook niet meer lopend controleren, ivm de veiligheid. Hier gaan ze de looptijden op aanpassen. Totale verwachte besparing is 75 fte landelijk. Hier zijn de extra kosten van het hogere verloop ongetwijfeld niet bij inbegrepen. Ik ben natuurlijk maar een eenvoudige ongeschoolde arbeider, maar het komt me voor als een hoop extra moeite, voor een zeer minimale besparing. (In 2016 werkten er 23.933 mensen bij PostNL, omgerekend naar FTE, dus wat is nou 75 fte?)
Pas als je stilstaat voor de deur.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:33 schreef bmp80 het volgende:
Hoe moet je de post dan controleren? Ik heb hier nog nooit iets over gehoord.
Zouden mensen dat niet gek vinden als je bij alle deuren uitgebreid stil gaat staan?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Pas als je stilstaat voor de deur.
Ik denk dat ze eerst heel vreemd naar je buidel zitten te kijkenquote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:35 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Zouden mensen dat niet gek vinden als je bij alle deuren uitgebreid stil gaat staan?
veiligheid waarvanquote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens de nieuwe werkinstructie mag je de post ook niet meer lopend controleren, ivm de veiligheid. Hier gaan ze de looptijden op aanpassen. Totale verwachte besparing is 75 fte landelijk. Hier zijn de extra kosten van het hogere verloop ongetwijfeld niet bij inbegrepen. Ik ben natuurlijk maar een eenvoudige ongeschoolde arbeider, maar het komt me voor als een hoop extra moeite, voor een zeer minimale besparing. (In 2016 werkten er 23.933 mensen bij PostNL, omgerekend naar FTE, dus wat is nou 75 fte?)
Van de bezorgers. Niet dat ze oprecht bezorgd zijn, maar als er dan weer eens iemand van een trap af flikkert met allerlei blessures tot gevolg, dan hebben ze zich juridisch ingedekt. Dan kunnen ze zeggen dat je in strijd met de werkinstructie hebt gehandeld.quote:
ah oke trappen ja...die had ik niet in mijn wijk gelukkigquote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Van de bezorgers. Niet dat ze oprecht bezorgd zijn, maar als er dan weer eens iemand van een trap af flikkert met allerlei blessures tot gevolg, dan hebben ze zich juridisch ingedekt. Dan kunnen ze zeggen dat je in strijd met de werkinstructie hebt gehandeld.
de 4 k vacatures moet dan vast wel mogelijk zijn (behalve dan degenen die het echt moeten doen)quote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Van de bezorgers. Niet dat ze oprecht bezorgd zijn, maar als er dan weer eens iemand van een trap af flikkert met allerlei blessures tot gevolg, dan hebben ze zich juridisch ingedekt. Dan kunnen ze zeggen dat je in strijd met de werkinstructie hebt gehandeld.
Is een bericht op mijn werk, die "kangaroezak" wordt zoals ik het lees niet verplicht, je krijgt 4 opties...quote:Op vrijdag 18 mei 2018 19:03 schreef V__L_N het volgende:
Waar staat dat dat combibundel doorgevoerd gaat worden. En wordt die kangaroezak dan ook verplicht?
Zie mezelf al bij elke oprit die zak afdoen en tussen de autos doorhuppelen.
rond de 190 fte weg uit vb. en er komen rond de 115fte bezorgen bij, dat denken ze tis nu al drama,quote:Op vrijdag 18 mei 2018 19:03 schreef V__L_N het volgende:
Waar staat dat dat combibundel doorgevoerd gaat worden. En wordt die kangaroezak dan ook verplicht?
Zie mezelf al bij elke oprit die zak afdoen en tussen de autos doorhuppelen.
Drie bundels, lekker. Hier zijn nog steeds zaterdagmedewerkers(zoals ik), maar ze kunnen geen nieuwe meer vinden. Zometeen gaan ook nog de laatste zaterdagmedewerkers weg en hebben de normale bezorgers geen weekend meer met hun gezin?quote:Op vrijdag 18 mei 2018 19:29 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
rond de 190 fte weg uit vb. en er komen rond de 115fte bezorgen bij, dat denken ze tis nu al drama,
geef het een paar maanden dan is er geen hond meer,btw met hah loop je met 3 bundels
ze hadden beter wat marktonderzoek kunnen doen voordat er beslissingen werden genomenquote:Op vrijdag 18 mei 2018 19:38 schreef k0fferbak het volgende:
[..]
Drie bundels, lekker. Hier zijn nog steeds zaterdagmedewerkers(zoals ik), maar ze kunnen geen nieuwe meer vinden. Zometeen gaan ook nog de laatste zaterdagmedewerkers weg en hebben de normale bezorgers geen weekend meer met hun gezin?
Leuk ook voor mensen die flexibel zijn en elke dag een of twee andere wijken moeten doen. De opstakels zijn niet zo bekend en de wijk uiteraard ook niet. Dan ben je nog langer bezig.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 20:07 schreef V__L_N het volgende:
Toch wel fijn. 2 keer zo lang gaan doen over de zelfde wijk. Ik zie een loonstijging aankomen.
Goed advies van uw echtgenoot,ik kom soms misschien wat negatief over,quote:Op vrijdag 18 mei 2018 21:29 schreef Globetrottertje het volgende:
Mijn man zei al vanmiddag van als het onveilig wordt of veel te lastig, dan zoek je maar een ander baantje. Desnoods stop je als ze beginnen met die combibundel. En daarna maar naar een uitzendbureau.
Onderweg mag je niet in de post kijken,dat bepaal je toch zelf wat je doet.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 21:15 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Leuk ook voor mensen die flexibel zijn en elke dag een of twee andere wijken moeten doen. De opstakels zijn niet zo bekend en de wijk uiteraard ook niet. Dan ben je nog langer bezig.
Buiten dat. Het lijkt mij een dure grap, die duizenden kangaroezakken die geproduceerd moeten worden.
Was er niet iemand van de trap gedonderd?quote:Alle methodes zijn arbotechnisch verantwoord uit de test gekomen.
En dat is ook precies wat ze willen. Want denk maar niet dat ze echt, zoals ze in dat nieuwsbericht beweren, de looptijden gaan ophogen omdat je met dat vest langer bezig bent. Ik voorspel dat ze weer dat zelfde geintje gaan flikken als destijds met die smartphone: ze zeggen gewoon dat de volumes zo hard gedaald zijn dat ze er in september eigenlijk weer tijd af zouden halen, maar dat ze dat deze keer niet doen. En, je gelooft het niet wat een toeval, maar laat nou net de tijdsbesparing die je hebt doordat er minder post is, op de minuut (!) nauwkeurig overeen komen met de extra tijd die je nodig hebt door die combibundel. Dus die looptijden blijven exact hetzelfde, zodat je wel gedwongen wordt om toch al lopend de post te controleren, als je de tijd tenminste nog een beetje wil halen. Maar dat is dus, zoals gezegd, precies wat ze willen. Het zal ze namelijk een rotzorg zijn hoe je het doet, maar het gaat er om dat wanneer jij van de trap pleurt PostNL alle kritiek kan pareren door te zeggen dat het vest volkomen veilig is, zolang het maar volgens de werkinstructie hebt gebruikt. En dat het ongeluk veroorzaakt is doordat een medewerker de instructie genegeerd heeft. Maar wat je dus eigenlijk zou moeten doen is toch gewoon precies volgens die instructie gaan werken, en vervolgens vette uitloop schrijven. Wellicht als blijkt dat de besparing in de praktijk er totaal niet is, dat ze er weer op terugkomen. Hoewel ik bang ben van niet, want die combibundel is denk ik vooral om mensen al vast te laten wennen aan de volgende fase, waarin de kleine post op volgorde wordt gesorteerd door de SMK (zoals nu al gebeurt) en de grote post op volgorde door de SMX. Dan staan de voorbereiders straks in feite alleen nog pakketjes en wat reject te sorteren (dat handjevol voorbereiders wat er dan nog is).quote:Op vrijdag 18 mei 2018 21:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Onderweg mag je niet in de post kijken,dat bepaal je toch zelf wat je doet.
Als je bij elk huis stil moet staan om dan pas actie te ondernemen ben je 12 uur pd bezig
Op de MZ-pagina staat al een bericht. De leegloop was al begonnen, dus we gaan een versnellinkje hoger.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:36 schreef Rafierafie het volgende:
Ik ben benieuwd of ze nog een bericht gaan plaatsen op mijnpostnl hierover. Zo'n bericht waar mensen een reactie onder kunnen plaatsen. Ik vermoed dat ze dat bewust niet hebben gedaan.
Ik zeg: laat de grote leegloop maar beginnen!
Gevonden! https://mijnpostnl.mijnpo(...)viescombibundel.aspxquote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:51 schreef SnawyHoulet het volgende:
[..]
Op de MZ-pagina staat al een bericht. De leegloop was al begonnen, dus we gaan een versnellinkje hoger.
Lijkt mij een “welles nietus” verhaalquote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Van de bezorgers. Niet dat ze oprecht bezorgd zijn, maar als er dan weer eens iemand van een trap af flikkert met allerlei blessures tot gevolg, dan hebben ze zich juridisch ingedekt. Dan kunnen ze zeggen dat je in strijd met de werkinstructie hebt gehandeld.
Het bedrijf leest hier vast mee, daarom wil ik graag laten weten dat het vooruitzicht van de 'combibundel' (eufemisme voor post die je zelf op straat nog moet samenvoegen) en het postvest de grootste reden is dat ik gestopt ben als postbezorger. Postpetje af voor collega's die er wel mee om kunnen gaan.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 23:51 schreef SnawyHoulet het volgende:
[..]
Op de MZ-pagina staat al een bericht. De leegloop was al begonnen, dus we gaan een versnellinkje hoger.
Bij ons was het niet anders. Wij zouden er afgelopen september mee gaan werken, en er hebben toen ook veel mensen opgezegd, hoewel de uiteindelijke invoering toen is uitgesteld. En nog steeds zitten we met een structureel tekort, vooral op zaterdag, zodanig dat er weer regelmatig post blijft staan. Tot maandag, en vaak zelfs tot dinsdag, omdat hier ook het animo om op maandag te gaan lopen tot het absolute nulpunt gedaald is.quote:Op zondag 20 mei 2018 08:47 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Het bedrijf leest hier vast mee, daarom wil ik graag laten weten dat het vooruitzicht van de 'combibundel' (eufemisme voor post die je zelf op straat nog moet samenvoegen) en het postvest de grootste reden is dat ik gestopt ben als postbezorger. Postpetje af voor collega's die er wel mee om kunnen gaan.
Het steevast aangevoerde argument is dat de bezorgers nu eenmaal veel goedkoper zijn dan voorbereiders. Maar volgens mij gaat dat al lang niet meer op. Vroeger, toen de voorbereiding grotendeels gedaan werd door postbodes in schaal 2 of 3, toen nog wel, maar die zijn al grotendeels weggesaneerd, en de nieuwe voorbereiders zitten allemaal gewoon in schaal 1. En aangezien de TOT ook flink versoberd is, verdienen ze per uur ongeveer hetzelfde als de bezorgers, namelijk iets boven het minimumloon. En van die besparingscijfers geloof ik ook niet veel. Dit is waarschijnlijk gebaseerd op de zelfde onrealistische rekenmodellen die ze altijd gebruiken. Nu al is het zo dat de officiële voorbereidingstijden bij lange na niet gehaald worden, en dat zal straks niet anders zijn.quote:Op zondag 20 mei 2018 10:50 schreef Jordy-B het volgende:
Ik begrijp niet waarom ze dat nou nog doorzetten. Naar verluidt is er al jaren een chronisch gebrek aan bezorgers, met name in de Randstad. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd als je meer werkzaamheden naar buiten gaat verplaatsen, waardoor je nog meer bezorgers nodig hebt? Mensen die binnenwerk doen, zijn hoogstwaarschijnlijk maar mondjesmaat bereid te vinden om naar buiten te gaan.
Je kan beter bij postnl zelf inkiezen hiervoor. Sowieso zijn er volgens mij weinig tot geen pakketbezorgers hier en als je via het bedrijf gaat kom je wel bij iemand uit die je deze vragen tot in de details kan beantwoorden.quote:Op zondag 20 mei 2018 20:51 schreef nillzy100 het volgende:
Hoi iedereen. Voor ons schoolproject zijn wij aan het onderzoeken hoe wij een betere inschatting kunnen maken van de tijd van het bezorgmoment. Wij zijn daarom geïnteresseerd in het verloop van een werkdag van een bezorger. Wij willen graag de volgende dingen weten:
- Mogen jullie zelf bepalen hoe jullie de route rijden voor een dag?
- Hoe komt het dat het lastig is om in te schatten hoe laat een pakketje precies aankomt?
- Wat zijn de oorzaken van vertragingen tijdens een werkdag?
- Hoe werkt het systeem waarbij jullie bijhouden welke ritjes er moeten worden gereden?
Als laatst zou het enorm waardevol zijn als wij een interview mogen afnemen bij een bezorger. Zou iemand hiertoe bereid zijn?
Enorm bedankt!
De officiële voorbereidingstijden zijn dan ook onrealistisch. Hier gebruiken we nog geen codeerregel, dus het werk is nauwelijks veranderd sinds de invoering van de HSM. Andere tassen, meer pakjes, maar de werkzaamheden zijn in de basis onveranderd.quote:Op zondag 20 mei 2018 11:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het steevast aangevoerde argument is dat de bezorgers nu eenmaal veel goedkoper zijn dan voorbereiders. Maar volgens mij gaat dat al lang niet meer op. Vroeger, toen de voorbereiding grotendeels gedaan werd door postbodes in schaal 2 of 3, toen nog wel, maar die zijn al grotendeels weggesaneerd, en de nieuwe voorbereiders zitten allemaal gewoon in schaal 1. En aangezien de TOT ook flink versoberd is, verdienen ze per uur ongeveer hetzelfde als de bezorgers, namelijk iets boven het minimumloon. En van die besparingscijfers geloof ik ook niet veel. Dit is waarschijnlijk gebaseerd op de zelfde onrealistische rekenmodellen die ze altijd gebruiken. Nu al is het zo dat de officiële voorbereidingstijden bij lange na niet gehaald worden, en dat zal straks niet anders zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |