abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179015960
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb een fiets nodig om post te bezorgen. Ik woon in Den Haag, wat raden jullie aan en waar koop ik deze.
Gefeliciteerd
pi_179016051
Delivery bike. :Y heb de mijne nog steeds. Dingen zijn praktisch onverwoestbaar.
Geen idee waar je die in den haag kan halen.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 18:06:45 #53
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179018923
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 16:05 schreef Goudgeil het volgende:
Ik heb een fiets nodig om post te bezorgen. Ik woon in Den Haag, wat raden jullie aan en waar koop ik deze.
Huren, als je er dan genoeg van hebt kun je hem zo weer kwijt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 8 mei 2018 @ 18:06:48 #54
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179018924
Bij de fietsenwinkel. Even googlen waar er een in Den Haag zit.

Ik heb een Postbike Pro via postbike.nl Het duurt een week ongeveer eer je hem hebt, maar hij is oersterk. Ik heb er meteen een postrek met krat op latrn zetten.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 18:09:13 #55
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179018990
Ik ben redelijk gesmolten. Ha het enorm warm.M'n voeten zijn 2x zo dik als normaal.
Kwam een collega tegen in lange broek, zware schoen, shirt en postnl hesje er over. Die moet haast half dood zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_179024953
quote:
Met een beetje geluk kun je via marktplaats voor een habbekrats een tweedehands postcodeloterijfiets op de kop tikken. Of, nog beter, een Batavus personal bike.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 22:15:32 #57
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179027610
De service bij de pakketdienst is ook aan bezuinigingen onderhevig. Dat rembours- en andere verkenzendingen uit China niet langer bij de geadresseerde worden bezorgd, maar rechtstreeks naar de retailer gaan is al een tijdje zo, en ergens ook wel begrijpelijk omdat daar nauwelijks wat op verdiend wordt, maar blijkbaar doen ze dit nu bij alle buitenlandse verrekenzendingen. En zelf kiezen bij welke retailer je het ophaalt, kan ook niet. Er zit er hier eentje vlakbij, in het dorp, maar ik mag een half uur fietsen naar een buurgemeente. Ja, hemelsbreed is het dichterbij, maar er ligt wel een rivier tussen. :{
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179027718
Viel me bij sommige wijken hier ook al op als ik een briefje uitschreef. Die voorgedrukte kaartjes gaven daar ook een ander adres aan (met kanaal daartussen). Kunnen die mensen 2 retailers af :X
  dinsdag 8 mei 2018 @ 22:25:36 #59
Bijdehand mannetje
pi_179028122
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 22:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Viel me bij sommige wijken hier ook al op als ik een briefje uitschreef. Die voorgedrukte kaartjes gaven daar ook een ander adres aan (met kanaal daartussen). Kunnen die mensen 2 retailers af :X
Het suffe is dat ik helemaal geen briefje gehad heb. Ik zag het toevallig in de PostNL app. Nu is het gelukkig een tamelijk licht pakket, maar ik heb ook wel eens grote en zware pakketten. Dan moet ik die op de fiets gaan meezeulen. En itt die Chinese pakjes waar mensen niet of nauwelijks verzendkosten voor betalen (zodat je ook niet te veel mag verwachten qua service), gaat het hier om een pakket uit de VS waar ik godbeterd bijna $ 80,- verzendkosten voor heb moeten betalen. Dat pakket heeft een slordige 8000 km moeten afleggen om hier te komen, maar die laatste paar kilometer is kennelijk teveel moeite voor PostNL.

En dan klaag je bij PostNL, en dan krijg je een of ander marketing-leuterpraatje over het continue streven naar een kwalitatief goede en betaalbare dienstverlening. Zeg dan gewoon dat de aandeelhouders meer poen willen zien en dat daarom de dienstverlening zo min mogelijk mag kosten. :(
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_179030284
quote:
Station, daar heb je er genoeg van in DH
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  woensdag 9 mei 2018 @ 00:46:18 #61
Bijdehand mannetje
pi_179032452
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 10:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij mij staat er ook niks bij de berichten. En er is ook niet doorgegeven dat het woensdag een piekdag zou zijn. Nu heb ik gelukkig maar 3 wijken, maar ik heb ook collega's die er woensdag vaak wel 5 of 6 hebben.
Net wat ik dacht, de Admie heeft gewoon lopen plannen alsof woensdag een daldag is. Er zijn morgen postbezorgers die 8 uur loopwerk hebben, en dat waarschijnlijk morgen pas gaan ervaren, omdat er aan hun ook niet is doorgegeven dat het morgen een piekdag wordt. Ongetwijfeld omdat mensen anders zouden eisen dat er wijken af gaan. Dus daar ben je mooi klaar mee, zeker in die tyfushitte.
pi_179032787
quote:
De plaatselijke junk.
pi_179034347
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 00:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Net wat ik dacht, de Admie heeft gewoon lopen plannen alsof woensdag een daldag is. Er zijn morgen postbezorgers die 8 uur loopwerk hebben, en dat waarschijnlijk morgen pas gaan ervaren, omdat er aan hun ook niet is doorgegeven dat het morgen een piekdag wordt. Ongetwijfeld omdat mensen anders zouden eisen dat er wijken af gaan. Dus daar ben je mooi klaar mee, zeker in die tyfushitte.
Hier pas gisteren een smsje dat het een piekdag is
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  woensdag 9 mei 2018 @ 08:37:42 #64
Bijdehand mannetje
pi_179034738
Ik heb trouwens de laatste tijd steevast veel meer scanpakjes dan er in mijn takenlijst staan. Meestal wel 50% meer. En afgelopen zaterdag had ik er zelfs 9, terwijl er maar 1 in de app stond.
  woensdag 9 mei 2018 @ 08:43:51 #65
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179034790
Ik neem een spuitflesje water mee. Tip van een vriendin die ook bij de post werkt. Bij elke straat even op de kleding, nek en in het gezicht spuiten en dan kun je weer even tegen de warmte.

En genoeg water mee om te drinken.
pi_179034986
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 22:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het suffe is dat ik helemaal geen briefje gehad heb. Ik zag het toevallig in de PostNL app. Nu is het gelukkig een tamelijk licht pakket, maar ik heb ook wel eens grote en zware pakketten. Dan moet ik die op de fiets gaan meezeulen. En itt die Chinese pakjes waar mensen niet of nauwelijks verzendkosten voor betalen (zodat je ook niet te veel mag verwachten qua service), gaat het hier om een pakket uit de VS waar ik godbeterd bijna $ 80,- verzendkosten voor heb moeten betalen. Dat pakket heeft een slordige 8000 km moeten afleggen om hier te komen, maar die laatste paar kilometer is kennelijk teveel moeite voor PostNL.

En dan klaag je bij PostNL, en dan krijg je een of ander marketing-leuterpraatje over het continue streven naar een kwalitatief goede en betaalbare dienstverlening. Zeg dan gewoon dat de aandeelhouders meer poen willen zien en dat daarom de dienstverlening zo min mogelijk mag kosten. :(
Er kwam toevallig afgelopen zaterdag een mevrouw naar me toe met de vraag of ik haar buitenlandse pakketje bij me had. Ze had namelijk net als jij geen briefje gehad, maar wel een e-mail dat er een pakketje bij de retailer lag.
Ik heb behalve met pakjes uit Azi nog niet meegemaakt dat ze rechtstreeks naar de retailer werden gebracht.
Binnenkort mogen we onze buitenlandse pakketjes zelf uit het laadruim van het vliegtuig halen.

quote:
Ik kan alleen als tip geven dat je geen herenfiets moet nemen. :)

Ik zie dat al die postbikes e.d. van collega's hier binnen een paar jaar zijn veranderd in een bonk roest. Blij dat ik destijds heb gekozen voor een aluminium fiets. 8-)
pi_179035072
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 09:02 schreef Rafierafie het volgende:
Ik kan alleen als tip geven dat je geen herenfiets moet nemen. :)

Ik zie dat al die postbikes e.d. van collega's hier binnen een paar jaar zijn veranderd in een bonk roest. Blij dat ik destijds heb gekozen voor een aluminium fiets. 8-)
Die postfietsen mankeren ook altijd hetzelfde als een 'normale' fiets die voor de post gebruikt wordt.
Lekke band, spaakbreuk, ketting eraf en dat soort dingen.
Het frame zal dan wel extra stevig zijn, maar daar mankeert toch nooit wat aan bij een fiets.

Ik zou gewoon even bij de fietsenmaker gaan kijken voor een leuke tweedehands (aluminium) fiets. Zo'n basic ding zonder al te veel overbodige onderdelen die anders toch alleen maar kapot kunnen gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sick_Little_Monkey op 09-05-2018 09:14:31 ]
pi_179035133
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 09:08 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Die postfietsen mankeren ook altijd hetzelfde als een 'normale' fiets die voor de post gebruikt wordt.
Lekke band, spaakbreuk, ketting eraf en dat soort dingen.
Het frame zal dan wel extra stevig zijn, maar daar mankeert toch nooit wat aan bij een fiets.
Vriend van me heeft een frame gebroken met de bezorging :X
Maar ja die nam ook bijna 70kg achterop en 25kg voorop mee.
pi_179035170
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2018 09:12 schreef dud0r het volgende:

[..]

Vriend van me heeft een frame gebroken met de bezorging :X
Maar ja die nam ook bijna 70kg achterop en 25kg voorop mee.
Godver :')
pi_179035332
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 09:15 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Godver :')
Terug gaan naar het depot is voor mensen die niet kunnen inpakken! :P
pi_179035363
quote:
8s.gif Op woensdag 9 mei 2018 09:24 schreef dud0r het volgende:

[..]

Terug gaan naar het depot is voor mensen die niet kunnen inpakken! :P
Helemaal mee eens. _O-
Dit was mijn fiets afgelopen zaterdag:
Zo2hG6n.jpg
pi_179035739
Ik probeer ook zoveel mogelijk mee te nemen :D al raad ik nieuwe bezorgers wel aan om er mee uit te kijken. We hadden hier een keer eentje die op de eerste dag zelf lopen (zaterdag) de fiets te vol had gedaan en die ging dus stuk. Die bezorger kwam niet meer terug :')

Volgende week donderdag wel HAH zie ik ;( hoeveel hangt een beetje er vanaf of je ook nog lokale folders erbij hebt.

Ik heb niks meer gehoord van ze, dus ik heb nu 2 dagen vrij en aan mijn zaterdagdienst zullen ze waarschijnlijk niets meer willen veranderen (want ik haal zo mijn uren al niet). Heb de TL nog wel doorgegeven dat die mededeling over die piekdag van vandaag niet bij ons onder berichten stond.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_179036544
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 09:26 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. _O-
[ afbeelding ]
Netjes!
  woensdag 9 mei 2018 @ 10:31:17 #74
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179036562
Bij ons is dat bericht over piekdag vandaag uit de berichten "verdwenen."

Gisteren had ik erg veel, dus ik hoop maar dat vandaag meevalt. Heb drie grote wijken die op een normale daldag wel te doen zijn, maar op een piekdag? :N

Als ik het mij vorige week donderdag gerealiseerd had dat het morgen Hemelvaart is, had ik een bezwaar ingediend. De admi is met vakantie (zij wel haha) dus het is te laat om nog aan de bel te trekken.
pi_179037107
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 09:26 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. _O-
[ afbeelding ]
Ik deed dat nog wel toen je reparatiekosten aan je fiets kon declareren. Nu kan het niet meer uit, dan liever een keer extra terug naar het depot en de tijd schrijven
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')