abonnement Unibet Coolblue
pi_178865725
In september willen wij met de auto op vakantie naar Corsica. Nu kun je vanaf diverse plaatsen in Frankrijk en Italië met de auto op de boot. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen wat de beste plaats is om op de boot te gaan (qua prijs, kwaliteit, ervaring etc.). Qua afstand maakt het nl. niet erg veel uit of we nou naar Marseille, Nice of Genua rijden.
pi_178865871
hoe groot is je auto? rijdt je auto op lpg?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178866070
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:42 schreef oranjevogel1 het volgende:
hoe groot is je auto? rijdt je auto op lpg?
seat leon diesel :)
  dinsdag 1 mei 2018 @ 19:04:48 #4
476709 Ik2
Gradueel
pi_178872158
Livorno.
Gewoon..Italië _O_
Ik zeg niets meer, dat was het.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 19:06:20 #5
476709 Ik2
Gradueel
pi_178872205
en ga naar het noorden, en neem dan de westkust zuidwaarts!
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_178873388
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:42 schreef oranjevogel1 het volgende:
hoe groot is je auto? rijdt je auto op lpg?
Even inhaken, mag je met LPG niet de boot op?
pi_178879812
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:04 schreef Ik2 het volgende:
Livorno.
Gewoon..Italië _O_
Dat is wel weer een stukje verder dan de andere genoemde plaatsen. We reizen ook met ons dochtertje van 1 jaar die niet te lang in de auto kan stilzitten. Het wordt dus sowieso een reis in meerdere etappes. We moeten nog even denken hoe we dat precies gaan doen. Misschien eerst een lang stuk 's nachts rijden zodat ze slaapt, dan ergens overnachten en dan nog 2 dagen uittrekken voor het resterende stuk tot de boot. Maar 200km extra wordt dan wel een dingetje wat het wel waard moet zijn zeg maar... ;)

Heb je nog specifieke redenen waarom Livorno kiezen boven Marseille, Toulon, Nice of Genua?

Ben verder nog wel benieuwd naar andere ervaringen. Prijs is natuurlijk ook wel belangrijk, maar niet doorslaggevend. Vanaf Livorno zal de reistijd met de boot denk ik korter zijn dan vanaf Marseille, echter is dat niet zo belangrijk, want dan kan de kleine gewoon rondrennen ;)
pi_178879895
Zo'n 16 jaar geleden vanaf Genua met de boot naar Bastia gegaan. Was een lange vaartijd, maar best bijzonder als jonge pre-puber. Was wel prima te doen. Restaurantjes en barretjes aan boord.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2018 23:13:27 ]
  woensdag 2 mei 2018 @ 06:30:06 #9
476709 Ik2
Gradueel
pi_178883303
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 23:08 schreef Palomar het volgende:

[..]

Dat is wel weer een stukje verder dan de andere genoemde plaatsen. We reizen ook met ons dochtertje van 1 jaar die niet te lang in de auto kan stilzitten. Het wordt dus sowieso een reis in meerdere etappes. We moeten nog even denken hoe we dat precies gaan doen. Misschien eerst een lang stuk 's nachts rijden zodat ze slaapt, dan ergens overnachten en dan nog 2 dagen uittrekken voor het resterende stuk tot de boot. Maar 200km extra wordt dan wel een dingetje wat het wel waard moet zijn zeg maar... ;)

Heb je nog specifieke redenen waarom Livorno kiezen boven Marseille, Toulon, Nice of Genua?

Ben verder nog wel benieuwd naar andere ervaringen. Prijs is natuurlijk ook wel belangrijk, maar niet doorslaggevend. Vanaf Livorno zal de reistijd met de boot denk ik korter zijn dan vanaf Marseille, echter is dat niet zo belangrijk, want dan kan de kleine gewoon rondrennen ;)
nee, ik heb er alleen zelf mooie herinneringen aan.

Buon viaggio!
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_178891335
Ik zou ook voor Livorno kiezen, omdat dat het kortste varen is. En ik zit liever in de auto dan op de boot. Zeker als daar rondrennende kinderen zijn, haha.

Al diverse malen gedaan, prima overtochtje en dan heb je nog wat aan de dagen.

200 km extra is natuurlijk ook maar twee uurtjes rijden. Met de boot een stuk langer.
pi_178891470
Ok thanks! Livorno hou ik dan wel als optie. Wellicht te overwegen om eerst aldaar nog een dagje te blijven.

Andere optie die ik ook lees is de nachtboot. Iemand daar ervaringen mee?
pi_178891514
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 14:42 schreef Palomar het volgende:
Ok thanks! Livorno hou ik dan wel als optie. Wellicht te overwegen om eerst aldaar nog een dagje te blijven.

Andere optie die ik ook lees is de nachtboot. Iemand daar ervaringen mee?
Ja ooit van Genua naar Palermo genomen. Ook prima te doen. Maar dan moet je wel een hut er bij nemen, kun je gewoon slapen.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 11:33:15 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_178931062
Ik ga komende zomer met de nachtboot naar Sardinië, vergelijkbaar als de boot naar Corsica. Lijkt me juist heel relax om 's avonds in Genua aan te komen en op de boot te gaan, hutje erbij en slapen en de volgende ochtend ben je op je bestemming
pi_178960941
Ik ben in Genua op de nachtboot naar Sardinie geweest. Behalve het zoeken van de ingang van de haven, was het niet zo spannend. Airco gekoelde hut ennde volgende ochtend kun je fris weer op pad.
.
pi_179041229
Nachtboten gaan prima. Al een paar gehad. Maar dan moet je wel een hut boeken. Ooit een gezin gezien op de boot van Frankrijk naar Ierland die dat niet hadden en dat was echt vreselijk sneu voor de kinderen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_179041490
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Even inhaken, mag je met LPG niet de boot op?
Op sommige boten mag het met een lege tank. Op sommige boten helemaal niet.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179052514
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:49 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Op sommige boten mag het met een lege tank. Op sommige boten helemaal niet.
Ok, bedankt voor de tip! Rijd zelf op LPG en we gaan misschien ook een eilandje aandoen. Maar denk dat ik een cabrio koop voor de vakantie, alleen als dat niet lukt moeten we toch met m'n daily.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')