abonnement Unibet Coolblue
pi_178864388
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 13:48 schreef Klummie het volgende:
Misschien is de instructeur, als hij/zij het al is, wel onwel geworden?
Ja, midden op een overweg, net op het moment dat zijn leerling weer eens de motor liet afslaan. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 15:08:29 #27
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178864555
quote:
BUSSUM - Een drama op de spoorwegovergang aan de Herenstraat. Een trein botste daar even na elf uur op een lesauto. De rijinstructeur overleefde het ongeval niet.

De auto stond nog half op het spoor op het moment dat de intercity vanuit Hilversum naderde. De treinmachinist toeterde flink om de bestuurder van de auto te waarschuwen. Dat bleek tevergeefs, de auto kon niet meer wegkomen. De machinist trapte hard op de rem, maar knalde vervolgens wel hard op de auto. De zwaargehavende auto kwam verderop tot stilstand. De bestuurster van de auto, een leerling, kon zichzelf op tijd redden. De rijinstructeur lukte dat niet en overleed nagenoeg meteen ter plaatse. De leerlinge was totaal in shock.

De passagiers van de trein bleven ongedeerd, maar waren vanzelfsprekend erg geschrokken. De passagiers konden na anderhalf uur hun reis vervolgen. De toedracht van het ongeval wordt nog onderzocht.
https://www.bussumsnieuws(...)auto-aan-herenstraat
De overlevende was dus van het vrouwelijk geslacht.
pi_178864619
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:08 schreef Kopiko het volgende:

[..]

https://www.bussumsnieuws(...)auto-aan-herenstraat
De overlevende was dus van het vrouwelijk geslacht.
Onvermijdelijk
pi_178864673
Als het de intercity was, dan was de knal ook wel hard. Die rijdt namelijk behoorlijk hard op dat stukje. Als je op Naarden-bussum staat te wachten op het station, razen de intercity's je altijd hard voorbij.
Somebody that I used to know
pi_178864861
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:12 schreef Postbus100 het volgende:
Als het de intercity was, dan was de knal ook wel hard. Die rijdt namelijk behoorlijk hard op dat stukje. Als je op Naarden-bussum staat te wachten op het station, razen de intercity's je altijd hard voorbij.
De machinist heeft nog hard op de rem getrapt, toeterde maar het mocht niet baten.
pi_178864956
Ik heb ook een keer tijdens het lessen meegemaakt dat de leerling voor me in pure paniek vol op de rem trapte toen de slagbomen dicht gingen en zodoende midden op de overweg tot stilstand kwam. Wagen sloeg nog af ook. De instructeur bleef ijzig kalm, startte de boel weer op en toen tuften we weer verder. ‘Ja, je hebt nog even voordat de trein komt, niks aan de hand.’
pi_178864963
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:16 schreef Cherni het volgende:

[..]

De machinist heeft nog hard op de rem getrapt, toeterde maar het mocht niet baten.
Alsof dat uitmaakt op 300 meter met zo'n gevaarte enzo. Misschien rekt hij een halve seconde en hij waarschuwt, maar op tijd stil /zacht krijgt hij de trein met geen mogelijkheid (is natuurkundig ook gewoon uit te rekenen). Zie ook het treinongeluk in Dalfsen.
Somebody that I used to know
pi_178865031
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Alsof dat uitmaakt op 300 meter met zo'n gevaarte enzo. Misschien rekt hij een halve seconde en hij waarschuwt, maar op tijd stil /zacht krijgt hij de trein met geen mogelijkheid (is natuurkundig ook gewoon uit te rekenen). Zie ook het treinongeluk in Dalfsen.
Weet ik maar het stond zo in het artikel omschreven en vond het wel apart om het zo te omschrijven.
pi_178865076
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:19 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb ook een keer tijdens het lessen meegemaakt dat de leerling voor me in pure paniek vol op de rem trapte toen de slagbomen dicht gingen en zodoende midden op de overweg tot stilstand kwam. Wagen sloeg nog af ook. De instructeur bleef ijzig kalm, startte de boel weer op en toen tuften we weer verder. ‘Ja, je hebt nog even voordat de trein komt, niks aan de hand.’
Zouden ze zo'n situatie ook oefenen in hun eigen opleiding? :o
Somebody that I used to know
  dinsdag 1 mei 2018 @ 15:35:39 #35
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_178865610
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:02 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ja, midden op een overweg, net op het moment dat zijn leerling weer eens de motor liet afslaan. :')
Het is niet uit te sluiten vooralsnog.
pi_178865656
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:35 schreef Klummie het volgende:

[..]

Het is niet uit te sluiten vooralsnog.
Nee, maar het zou wel heel erg toevallig zijn.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178865906
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 13:48 schreef Klummie het volgende:
Misschien is de instructeur, als hij/zij het al is, wel onwel geworden?
Dacht ik ook aan.

Maar misschien dacht hij de auto (en trein) nog te kunnen redden.
pi_178865990
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:43 schreef Physsic het volgende:

[..]
en trein) nog te kunnen redden.
treinen hoef je niet te redden. Die redden zichzelf.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 15:47:52 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_178866042
https://www.ad.nl/binnenl(...)it-lesauto~a31b5795/

Meisje was net een seconde de auto uit en was volgens getuigen al aan het bellen. Kan dus best geweest zijn dat die vent onwel is geworden en dat het meisje door blinde paniek midden op een overgang de auto heeft stilgezet terwijl ze 112 belt.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 15:49:33 #40
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_178866094
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:47 schreef Twiitch het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)it-lesauto~a31b5795/

Meisje was net een seconde de auto uit en was volgens getuigen al aan het bellen. Kan dus best geweest zijn dat die vent onwel is geworden en dat meisje door blinde paniek midden op een overgang de auto heeft stilgezet?
Beelden worden niet getoond. Hulde!
pi_178866222
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:47 schreef Twiitch het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)it-lesauto~a31b5795/

Meisje was net een seconde de auto uit en was volgens getuigen al aan het bellen. Kan dus best geweest zijn dat die vent onwel is geworden en dat het meisje door blinde paniek midden op een overgang de auto heeft stilgezet terwijl ze 112 belt.
Ah, ja. Vond het al vreemd hoe ze zo snel aan het bellen kon zijn, maar mogelijk deed ze dat in de auto al.
pi_178866832
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 15:49 schreef Klummie het volgende:

[..]

Beelden worden niet getoond. Hulde!
Dit.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 16:29:46 #43
8781 crew  Frutsel
pi_178867453
quote:
Dodelijk ongeluk Bussum gefilmd: meisje echt nét op tijd uit lesauto

Het dodelijke ongeluk met een leswagen in Bussum, waarbij vandaag een rijleraar om het leven kwam, is gefilmd door een omstander. Op de beelden is te zien dat het meisje aan de bestuurderskant van de auto uitstapt en de rijleraar nog lijkt te waarschuwen. De volgende seconde ramt de trein de wagen. Het hele tafereel duurt negen seconden.

Op de beelden, die ad.nl heeft gezien, is te zien dat de leswagen op het spoor tot stilstand komt. De motor van de blauwe leswagen lijkt af te slaan. De spoorbomen komen vervolgens naar beneden. Na enkele seconden stapt de jonge vrouw met witte jas uit de auto, aan de kant van de bestuurder.

Verfrommeld
Ze rent een paar meter weg en draait zich vlak voor het spoor om. Ze lijkt dan zelfs al te bellen en wijst nog naar de auto en de aanstormende trein. Voor de rijleraar is het echter te laat. Meteen ramt de intercity de auto die totaal wordt verfrommeld. Het gebeurt allemaal op enkele meters afstand voor de ogen van het meisje, dat even later totaal in shock wordt opgevangen.

,,Ik hoorde heel lang getoeter en voordat ik zag wat er aan de hand was, belde ik al 112'', zegt een man die vlak bij het spoor woont en vaker treinbotsingen heeft meegemaakt. Hij was als een van de eersten bij de geramde auto. ,,Het meisje hebben we in een andere auto gezet en opgevangen. Het viel me op dat er al aardig wat mensen waren, maar niemand deed wat. Ik ben vervolgens zelf met een verpleegkundige naar de auto gelopen, maar ik zag het meteen: die man was niet meer te redden.''

De omstander heeft de beelden aan de politie overgedragen. Het AD heeft samen met de maker van de beelden besloten ze niet te publiceren.
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 16:31:20 #44
8781 crew  Frutsel
pi_178867490
quote:
’Spoorwegovergang Bussum levensgevaarlijk’

BUSSUM - Omwonenden van de spoorwegovergang in Bussum waar dinsdag een lesauto werd aangereden door een intercity noemen de overgang ,,levensgevaarlijk”. Een fietser vertelt dat het er vaak „best druk is, waardoor er filevorming ontstaat. Ook óp het spoor.”

Volgens de 38-jarige Anton, die komt kijken naar de ravage, was het ‘wachten op ongelukken’. ,,Een lesauto slaat per uur wel tien keer af. Misschien moeten ze niet meer over spoorwegovergangen rijden?”

ProRail: juist veilig
Volgens Mercedes Grootscholten van ProRail staat de spoorwegovergang in het centrum van Bussum juist bekend als een ‘behoorlijk veilige’. ,,Hij is niet te breed”, vertelt ze terwijl ze naar de overgang wijst waar twee sporen een redelijk drukke weg kruisen.

,,De laatste aanrijding hier was eind jaren negentig. Toen was er geen dodelijk slachtoffer te betreuren. Nu wel, en dat is verschrikkelijk.” Er wordt minutieus onderzoek gedaan, vertelt ze.
pi_178867727
Een spoorwegovergang waar dan ook is altijd levensgevaarlijk. Saneren die ondingen waar het mogelijk is. Maar dat moet technisch en mbt de kosten ook mogelijk zijn.

En als ProRail zegt dat het laatste ongeval eind jaren 90 heeft plaats gevonden valt het nog mee op die plaats. En dan kun je in die zin inderdaad over veilig spreken.

Maar spoorwegovergangen waar dan ook zijn gevaarlijk en zorgen bovendien voor storingen.
pi_178868312
Als de leerlinge aan het bellen was en de voorbijganger lang getoeter hoorde, dan geeft dat de indruk dat de rijleraar misschien onwel is geworden. Misschien dat daardoor een rem of iets degelijks is ingedrukt, waardoor de auto tot stilstand kwam?
pi_178868369
Wordt (hier in Bussum) al best lang gesproken over die overgangen, het spoor zou verzonken moeten worden, dit dat (beetje een raadsel hoe dat zou moeten dan, maar goed...).

Paar maanden terug was op diezelfde overgang een bejaarde in het spoor blijven hangen met het wieltje van haar rollator :'( :') , die ontkwam nog net.

Ik weet niet, elke overgang is potentieel gevaarlijk en al helemaal niet in te richten om domme pech of domheid uit te sluiten, lijkt me.
pi_178868864
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 13:36 schreef Geralt het volgende:
Waarvan deze natuurlijk het bekendste voorbeeld is:

Klassieker :)

Als instructeur moet je natuurlijk ook als de sodemieter maken dat je wegkomt.
pi_178869006
Iemand de beelden gezien?
pi_178869040
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 16:58 schreef Jojoke het volgende:
Als de leerlinge aan het bellen was en de voorbijganger lang getoeter hoorde, dan geeft dat de indruk dat de rijleraar misschien onwel is geworden. Misschien dat daardoor een rem of iets degelijks is ingedrukt, waardoor de auto tot stilstand kwam?
We horen het nog weleens van de leerling als die het ook met de media wil horen en als de pers daar tenminste in geinteresseerd is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')