abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 4 juni 2018 @ 15:47:04 #51
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_179602092
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 23:30 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

LinkedIn vond ik perfect werken hiervoor. Je kunt aangeven dat je beschikbaar bent, dat is dan alleen zichtbaar voor recruiters maar (in principe) niet zichtbaar voor jouw eigen organisatie, mocht je al een baan hebben. Wel zorgen dat je een goed LinkedInprofiel hebt.

Ik heb trouwens een baan, werd vrijdag gebeld *O*
Dinsdag nog wel een sollicitatiegesprek ergens anders :+
Gefeliciteerd, dus bij Fok! ontstaat binnenkort weer een vacature?!
I ALWAYS FELT CLOSER TO KLB THAN I DID TO CUL!!!
pi_179602151
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 15:41 schreef Koningin het volgende:

[..]

Nee, het gebeurde net voor de zomer, dus het was lekker om bij de kids thuis te zijn. Na de zomer ben ik toen langzaam begonnen. Ik had ook altijd nog 2 jaar WW achter de hand.
Oh dat is prettig!
So which way is the wind blowin',
And what does your heart say?
pi_179602184
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 15:47 schreef MCH het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, dus bij Fok! ontstaat binnenkort weer een vacature?!
Dankjewel MCH :D

Voor zover ik weet niet. Maar mocht je interesse hebben dan zou ik een open sollicitatie sturen.
Niet verkeerd hoor een auto van de zaak, Lexus :9
pi_179606967
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:49 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Dankjewel!

Weer ‘iets’ met communicatie :+
Laat ik niet te vroeg juichen trouwens, de arbeidsovereenkomst is nog niet rond.

Die andere functie lijkt me nóg leuker. Meer verantwoordelijkheid, meer variatie in taken, beter te bereiken en beter salaris. Morgen gesprek en dan zien we wel.

Het was prettig om veel tijd voor mezelf te hebben maar ben, ongeacht welke baan het definitief wordt, erg blij dat ik weer aan het werk kan! *O*
Toch alvast een voorzichtige felicitatie dan!

Hier nog weinig concreets. Ik heb wel een goede vaststellingsovereenkomst aangeboden gekregen maar die moet ik officieel nog tekenen. Ben sowieso nog wel een paar weken aan de slag.

Maar de hulp vliegt me wel om de oren. Verschillende managers hebben al aangegeven om positieve referenties te willen verstrekken, inclusief mijn eigen manager. Vandaag een interessante interne vacature gespot, denk dat ik het wel ga proberen. Het zou een klein stapje omhoog zijn maar de functie heeft zeker te bieden wat ik erg leuk vond aan m'n huidige functie. M'n favoriete recruiter kwam ook nog met 2 externe vacatures die goed aansluiten bij het werk dat ik deed. M'n advocaat staat klaar om de vaststellingsovereenkomst te checken (just in case, wordt betaald door m'n werkgever) en staat straks klaar met het nodige advies. En van m'n privé-netwerk heb ik ook nog hier en daar wat tips gekregen.
  maandag 4 juni 2018 @ 19:59:14 #55
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_179607057
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 19:55 schreef Daboman het volgende:

[..]

Hier nog weinig concreets. Ik heb wel een goede vaststellingsovereenkomst aangeboden gekregen maar die moet ik officieel nog tekenen. Ben sowieso nog wel een paar weken aan de slag.

Maar de hulp vliegt me wel om de oren. Verschillende managers hebben al aangegeven om positieve referenties te willen verstrekken, inclusief mijn eigen manager. Vandaag een interessante interne vacature gespot, denk dat ik het wel ga proberen. Het zou een klein stapje omhoog zijn maar de functie heeft zeker te bieden wat ik erg leuk vond aan m'n huidige functie. M'n favoriete recruiter kwam ook nog met 2 externe vacatures die goed aansluiten bij het werk dat ik deed. M'n advocaat staat klaar om de vaststellingsovereenkomst te checken (just in case, wordt betaald door m'n werkgever) en staat straks klaar met het nodige advies. En van m'n privé-netwerk heb ik ook nog hier en daar wat tips gekregen.
Is die betaalde advocaat je eigen advocaat of eentje aangereikt door je werkgever?
pi_179607842
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 19:59 schreef MCH het volgende:

[..]

Is die betaalde advocaat je eigen advocaat of eentje aangereikt door je werkgever?
Eigen. Maar ik kies er toch voor om deze mogelijkheid te gebruiken; het gaat natuurlijk wel om duizenden euro's waar je over bezig bent.
pi_179607844
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 19:55 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dank! Inmiddels is het rond :7

Drukke en spannende tijden voor jou, zo te lezen :D . Ik zou ook nog eens onafhankelijk juridisch advies inwinnen als ik jou was. Al is het maar bij de rechtswinkel.
Succes!
pi_179610547
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:23 schreef Mryc het volgende:

[..]

Oké, dus het kan nog. Maar maken werkgevers/recruiters hier ook nog gebruik van? Of zoeken ze tegenwoordig anders naar potentiële kandidaten?
Jazeker.
Ik maak dagelijks gebruik van LinkedIn.
Hoe succesvol dit is, hangt af van de branche waarin je werkzaam bent.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179617226
Ik kom hier ook even binnen vallen :s)

Een aantal maanden geleden ontslag genomen op werk (had het er absoluut niet naar mijn zin) en na een tijdje 'tijd voor mezelf genomen te hebben' nu weer flink aan het solliciteren. Heb volgende week een eerste gesprek staan bij een ministerie en de week daarna een tweede gesprek voor een traineeship. Fingers crossed *O*
  woensdag 6 juni 2018 @ 22:00:59 #60
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_179645286
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 11:34 schreef electronique het volgende:
Ik kom hier ook even binnen vallen :s)

Een aantal maanden geleden ontslag genomen op werk (had het er absoluut niet naar mijn zin) en na een tijdje 'tijd voor mezelf genomen te hebben' nu weer flink aan het solliciteren. Heb volgende week een eerste gesprek staan bij een ministerie en de week daarna een tweede gesprek voor een traineeship. Fingers crossed *O*
Wat is je opleiding?
Not all those who wander are lost.
pi_179663164
Nou de uitnodiging voor het eerste gesprek sinds mijn ontslag is binnen. Schijnt dat de "buren" heel veel mensen nodig hebben. Er zijn verschillende functies en ook op verschillende niveaus beschikbaar.
pi_179671690
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:00 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat is je opleiding?
Ik heb je een PM gestuurd :)

Iets anders; ik krijg tijdens sollicitaties vaak de vraag waar ik mezelf over 5 jaar zie, maar ik vind het vaak lastig om daar een goed antwoord op te geven. Ik weet het simpelweg ook nog niet. Ik ben super gedreven, werk super hard maar sta nog in het begin van mijn carrière, ben nog een beetje zoekende in wat ik interessant vind en uiteindelijk wil gaan doen en wil in de komende jaren ook nog een master halen (in deeltijd). Wat is jullie ervaring daarmee?
pi_179676675
Gewoon zeggen wat je hier zegt.
pi_179678731
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 11:58 schreef electronique het volgende:

[..]

Iets anders; ik krijg tijdens sollicitaties vaak de vraag waar ik mezelf over 5 jaar zie, maar ik vind het vaak lastig om daar een goed antwoord op te geven. Ik weet het simpelweg ook nog niet. Ik ben super gedreven, werk super hard maar sta nog in het begin van mijn carrière, ben nog een beetje zoekende in wat ik interessant vind en uiteindelijk wil gaan doen en wil in de komende jaren ook nog een master halen (in deeltijd). Wat is jullie ervaring daarmee?
Ben zelf recruiter en je wilt gewoon een goed beeld van de sollicitant krijgen en tegelijkertijd een realistisch beeld voor de sollicitant te scheppen. Niet alle ambities zijn direct of überhaupt haalbaar. Maar het geeft ook aan hoe iemand nadenkt over zijn werk en carrière. Uiteindelijk wil je gewoon gemotiveerde mensen. Als je dan aangeeft niet perse direct ambities te hebben kan dat ook goed zijn, het gaat er gewoon om dat je erover nadenkt of nagedacht hebt. Als werkgever wil je gewoon de meest geschikte match en risico's van een mismatch zo klein mogelijk maken. Jouw antwoord is in deze trouwens gewoon heel helder. Vooral zo verwoorden. Wees jezelf. Wat ik verder wel fijn/belangrijk vind, als een kandidaat zich ingelezen heeft, oprechte interesse toont en zelf vragen stelt. Het is fijn als er een echt gesprek ontstaat ipv een interview.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stefanovich op 08-06-2018 19:17:50 ]
pi_179678909
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 11:58 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik zeg altijd dat ik geen concreet beeld heb en niet zo'n 'uitgestippeld' persoon ben. Ik leef in het hier en nu en kijk waar de kansen en mogelijkheden liggen. Dat heeft me tot nu toe altijd naar interessante functies geleid.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 23:14:20 #66
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179701380
Bij een vacature die ik op het oog heb, staat dat het gesprek in het Engels zal zijn. De vacaturetekst is gewoon in het Nederlands. In welke taal moet ik nu mijn brief schrijven? :')

En bij een andere vacature die wel Engelstalig is, solliciteer ik bij een Nederlandstalig persoon bij een Nederlandstalig bedrijf. Echt héél af en toe zal ik te maken hebben met Engelstaligen. Wat moet ik hier?
  zondag 10 juni 2018 @ 00:08:01 #67
138876 Andromache
don't give up Andro
pi_179702318
Als je nou eens belt?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
>>>> Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken <<<<
Don't give up: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
  zondag 10 juni 2018 @ 01:12:11 #68
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179702847
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 00:08 schreef Andromache het volgende:
Als je nou eens belt?
Het is weekend hè. En ik wil juist dit weekend eraan werken nu ik eindelijk tijd heb. Maar zal maandag doen dan.
  zondag 10 juni 2018 @ 10:24:22 #69
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_179705344
quote:
99s.gif Op zondag 10 juni 2018 01:12 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Het is weekend hè. En ik wil juist dit weekend eraan werken nu ik eindelijk tijd heb. Maar zal maandag doen dan.
Gewoon schrijven in de taal van de vacaturetekst, niet dit uitstelgedrag vertonen. Dat bellen komt ook zo onzeker over.
pi_179705399
Wij zoeken nog steeds goede consultants , heb jij gedegen kennis van Azure , Office 365 , Sharepoint , Intune/ EmS. Kom werken bij ons ! We zijn dit jaar verkozen tot de nr 1 country partner of the year van microsoft! Super leuk bedrijf , toffe collega’s , teamdagen , Bbq op kantoor etc! Einde Promotie , kijk zelf !

www.werkenbijinspark.nl
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_179705409
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 10:24 schreef MCH het volgende:

[..]

Gewoon schrijven in de taal van de vacaturetekst, niet dit uitstelgedrag vertonen. Dat bellen komt ook zo onzeker over.
Onzeker, nee eerder efficiënt.
Mensen die iets doen op basis van een aanname :{
  zondag 10 juni 2018 @ 13:10:27 #72
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_179707447
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 10:24 schreef MCH het volgende:

[..]

Uitstelgedrag? :') Typte die post meteen nadat ik die vacature las, omdat ik er meteen aan wilde beginnen. Maar als jij tijd hebt om vier brieven te schrijven, prima. Ik heb ook andere dingen te doen. :O

quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 10:30 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Onzeker, nee eerder efficiënt.
Mensen die iets doen op basis van een aanname :{
Inderdaad. :|W
pi_179749044
En alweer een aanknopingspunt, maar deze is lastiger. Er circuleren geruchten voor een leuke interne functie die ik heel goed zou kunnen vervullen. Alleen ik kan er geen grip op krijgen; hij staat niet online op ons intranet. Er is wel een vacature voor een manager voor de afdeling waar die volgens mij zou zijn. Maar als er geen manager is om de vacature online te zetten schiet het niet op.
pi_179756954
Nog altijd trotse starter van dit topic, haha!

Ken je goede eigenschappen, doe er wat mee en ik hoop dat je vooral niet ongelukkig bent op je werk!
pi_179757376
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 00:09 schreef JDx het volgende:
Nog altijd trotse starter van dit topic, haha!

Ken je goede eigenschappen, doe er wat mee en ik hoop dat je vooral niet ongelukkig bent op je werk!
Yup het gaat goed maar vooral door de aandelenhandel wat maak ik veel daarmee de laatste tijd :D :D :D :7
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')