Ze zorgden samen wel voor een spannende race inderdaad.quote:Op maandag 30 april 2018 12:24 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik zie het alleen liever bij andere teams.
Dan is het genieten. Gisteren stond ik tot het uitvallen strak van spanning
Er waren inderdaad maar 2 racers gisterenquote:Op maandag 30 april 2018 12:27 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ze zorgden samen wel voor een spannende race inderdaad.
Ik zit anders niet te wachten op een Nederlandse Bottas.quote:Op maandag 30 april 2018 12:44 schreef Smoofie het volgende:
Max moet nu wel wat minder naïef zijn en toch wat rustiger aan doen tho.
Dat is meteen weer een extreem.quote:Op maandag 30 april 2018 12:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zit anders niet te wachten op een Nederlandse Bottas.
Dat is een goede verliezer, Max een slechte.quote:Op maandag 30 april 2018 12:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zit anders niet te wachten op een Nederlandse Bottas.
Hij deed rustig, en toen had hij Daniel in z'n kofferbakquote:Op maandag 30 april 2018 12:44 schreef Smoofie het volgende:
Max moet nu wel wat minder naïef zijn en toch wat rustiger aan doen tho.
Beide reprimande.quote:Op maandag 30 april 2018 13:00 schreef XL het volgende:
Hebben de race stewards al een uitspraak over het akkefietje?
Wat niet kan volgens hun eigen regels eigenlijk:quote:
Falersquote:Unless it is clear to the stewards that a driver was wholly or predominantly to blame for an incident no penalty will be imposed.
Dat is het probleem voor degene die achter rijdt en niet voor degene die voorop rijdt.quote:Op maandag 30 april 2018 13:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
zodra je op snelheid voor een F1 auto rijd, heeft diegene achter je geen downforce, dus geen grip op de voorbanden en kan hij of zij niet remmen.
Max krijgt een oranje vlag achter z'n auto, net als kinderen op een driewieler.quote:Op maandag 30 april 2018 13:00 schreef XL het volgende:
Hebben de race stewards al een uitspraak over het akkefietje?
Die kun je dan ook uitleggen dat Ric te dicht op Max zat op dat moment. Als hij geen downforce wilde verliezen, had hij daar niet moeten zitten.quote:Op maandag 30 april 2018 13:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
uit de uitleg van SkyF1 begrijp ik dat Max het grootste aandeel heeft. zodra je op snelheid voor een F1 auto rijd, heeft diegene achter je geen downforce, dus geen grip op de voorbanden en kan hij of zij niet remmen.
dan zou je diegene nog kunnen verwijten niet op tijd te hebben uitgeweken maar dan heb je nog de vraag of Max dan ook had gewisseld van richting. ik denk zomaar dat Ric gedacht had dat Max wel terug zou gaan.
Jamaar die uitspraak hadden ze helemaal niet kunnen doen volgens hun eigen regels. Volgens de regels hadden ze dit moeten betitelen als een race-incident. Wat ze nu gedaan hebben kan niet eens.quote:Op maandag 30 april 2018 13:10 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Gelukkig hebben een officiële uitspraak. Allebei schuldig.
quote:Op maandag 30 april 2018 13:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is het probleem voor degene die achter rijdt en niet voor degene die voorop rijdt.
Mja, daar kan ik ze niet voor aanklagen en RBR vindt het blijkbaar ook prima.quote:Op maandag 30 april 2018 13:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar die uitspraak hadden ze helemaal niet kunnen doen volgens hun eigen regels. Volgens de regels hadden ze dit moeten betitelen als een race-incident. Wat ze nu gedaan hebben kan niet eens.
Juist, maar goed Connelly.quote:Op maandag 30 april 2018 13:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar die uitspraak hadden ze helemaal niet kunnen doen volgens hun eigen regels. Volgens de regels hadden ze dit moeten betitelen als een race-incident. Wat ze nu gedaan hebben kan niet eens.
Het was niet Grosjean die de schuld bij Ericsson legde (maar zijn engineer). Foutje van Olav.quote:Op maandag 30 april 2018 13:14 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Mja, daar kan ik ze niet voor aanklagen en RBR vindt het blijkbaar ook prima.
Enige wat ik kan is enorm balen dat het is gebeurt. In de eerste plaats omdat ik enorm RBR fan ben en ze de punten had gegund. In de tweede plaats omdat alle sneue trolls en onwetenden nu weer brandstof hebben om Max af te branden. Dat terwijl dit een race-incident is en Grosjean bijvoorbeeld letterlijk zelf de muur opzocht en daarvoor LeClerq Ericsson de schuld wilde geven Als mensen dan willen klagen over domme acties...
Oh, had ik niet door. Maar vond het vooral mooi dat Ericsson op dat moment niet eens in de buurt was. LeClerq zat er achter.quote:Op maandag 30 april 2018 13:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het was niet Grosjean die de schuld bij Ericsson legde (maar zijn engineer).
Precies. Dan valt die reprimande nog mee natuurlijk. Ongetwijfeld dat hij direct Max de schuld wilde geven.quote:
Olav was toen ook veel te enthousiast om stokbrood af te zeiken.quote:Op maandag 30 april 2018 13:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Oh, had ik niet door. Maar vond het vooral mooi dat Ericsson op dat moment niet eens in de buurt was. LeClerq zat er achter.
Die is uiteindelijk 6de geworden (ipv Grosjean). Ericsson reed toen 15de of zo.quote:Op maandag 30 april 2018 13:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Olav was toen ook veel te enthousiast om stokbrood af te zeiken.
En was het LeClerq achter Grosjean!? Haha dat had niemand door
Nou nou nouquote:Op maandag 30 april 2018 13:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Precies. Dan valt die reprimande nog mee natuurlijk. Ongetwijfeld dat hij direct Max de schuld wilde geven.
Ik hoorde net dat alleen Max de reprimande heeft gekregen, staat in de F1 announcement.quote:Op maandag 30 april 2018 13:10 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Die kun je dan ook uitleggen dat Ric te dicht op Max zat op dat moment. Als hij geen downforce wilde verliezen, had hij daar niet moeten zitten.
En zo blijven we in cirkels bewegen. Gelukkig hebben een officiële uitspraak. Allebei schuldig.
Oh? Linkje?quote:Op maandag 30 april 2018 13:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik hoorde net dat alleen Max de reprimande heeft gekregen, staat in de F1 announcement.
nee allebeiquote:Op maandag 30 april 2018 13:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik hoorde net dat alleen Max de reprimande heeft gekregen, staat in de F1 announcement.
Klopt RIC zat er te dicht op, dan wordt je ook extra naar de auto voor je toe gezogen.quote:Op maandag 30 april 2018 13:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat ik me afvraag: zaten ze wel in de braking zone? Op de onboard van Ricciardo is goed te zien dat het pas misging toen Verstappen ging remmen. De regels over twee keer van lijn veranderen slaan op de braking zone, en volgens mij waren ze nog niet aan het remmen toen Max heen en weer ging. Al heb ik geen telemetrie gezien.
Dan had Max ook nog eens minder kans gehad om hem terug te pakken.quote:Op maandag 30 april 2018 13:40 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Klopt RIC zat er te dicht op, dan wordt je ook extra naar de auto voor je toe gezogen.
RIC had iets meer geduld moeten hebben, hij kon gewoon wachten tot de laatste paar rondes en dan de aanval doen. Voor de pits kwam die er wel goed langs, nu wilde die zo graag binnendoor proberen....
Vind ik ook, maar misschien was het wel een overstuur correctie, dat weten we ook niet.quote:Op maandag 30 april 2018 13:41 schreef wawowiewa het volgende:
Enigste fout van verstappen was die wheelbang actie, daar gaf die RIC wel echt te weinig ruimte
Daar had het team al in moeten grijpen. Maar goed achteraf makkelijk zeggen natuurlijk.quote:Op maandag 30 april 2018 13:41 schreef wawowiewa het volgende:
Enigste fout van verstappen was die wheelbang actie, daar gaf die RIC wel echt te weinig ruimte
Er zijn inderdaad twee reports van de stewards, een voor Ricciardo en een voor Verstappen.quote:
Ook gewoon 2xquote:Op maandag 30 april 2018 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
Gasly Magnussen, de beelden:
https://www.formula1.com/(...)rous-azerbaijan.html
Die HAAS vibreerde gewoon te veel wat een bagger auto.quote:Op maandag 30 april 2018 14:16 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ook gewoon 2x
Je ziet hem in de spiegel kijken, dus hij weet dat hij er zit. Levensgevaarlijk.
Als hij hem niet gezien had, was het wel heel toevallig dat hij 2x naar buiten stuurt op het moment dat Gasly er naast zit.quote:Op maandag 30 april 2018 14:33 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die HAAS vibreerde gewoon te veel wat een bagger auto.
Niet zozeer rustiger als wel slimmer en realistischer.quote:Op maandag 30 april 2018 12:44 schreef Smoofie het volgende:
Max moet nu wel wat minder naïef zijn en toch wat rustiger aan doen tho.
WTF! OMG zo rijden ze als je F1 online speelt lol xDquote:Op maandag 30 april 2018 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
Gasly Magnussen, de beelden:
https://www.formula1.com/(...)rous-azerbaijan.html
Ja maar dit kan toch niet ?quote:Op maandag 30 april 2018 14:16 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ook gewoon 2x
Je ziet hem in de spiegel kijken, dus hij weet dat hij er zit. Levensgevaarlijk.
In de stad ga je geen 300+quote:Op maandag 30 april 2018 15:04 schreef ondeugend het volgende:
Aan de andere kant....
Wanneer ik auto rij in een matig drukke stad dan kom ik 10 Magnussens tegen. Op fiets,in auto's lopend, in de bus.
Beetje relativeren ja!
misschien denken die 10 wel dat jij juist Magnussen bent.quote:Op maandag 30 april 2018 15:04 schreef ondeugend het volgende:
Aan de andere kant....
Wanneer ik auto rij in een matig drukke stad dan kom ik 10 Magnussens tegen. Op fiets,in auto's lopend, in de bus.
Natuurlijk nietquote:Op maandag 30 april 2018 15:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
misschien denken die 10 wel dat jij juist Magnussen bent.
http://en.mclarenf-1.com/quote:Op maandag 30 april 2018 15:26 schreef Justevo het volgende:
Er is zo'n website waar je na de race coureurs met elkaar kan vergelijken, alle rondetijden met grafieken etc. Heeft iemand die link?
Valt me nog mee.quote:Op maandag 30 april 2018 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
Gasly Magnussen, de beelden:
https://www.formula1.com/(...)rous-azerbaijan.html
Kijk eens naar hoe die spiegels bij KMag trillen, daar zie je toch helemaal niks door.quote:Op maandag 30 april 2018 15:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Valt me nog mee.
Grappig is wel dat Ricciardo bijna hetzelfde deed tegen Verstappen.
Waarom stuurt hij dan wel 2x bewust in?quote:Op maandag 30 april 2018 15:53 schreef Karstman het volgende:
[..]
Kijk eens naar hoe die spiegels bij KMag trillen, daar zie je toch helemaal niks door.
Als deze ja maar dat heb je niet in de hand. Ik kan me ook de nodige leuke races in Monaco herinneren maar ook de nodige slaapverwekkende.quote:Op maandag 30 april 2018 16:03 schreef Crazy-M het volgende:
Wat mij betreft: Meer straatraces zoals deze
Dit is dus niet waar. Die regel geld gewoon op het hele circuit.quote:Op maandag 30 april 2018 13:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De regels over twee keer van lijn veranderen slaan op de braking zone
Klopt! Er zijn, volgens mij, sinds het afschaffen van de 'Verstappen regel' geen aparte regels voor de braking zone meer.quote:Op maandag 30 april 2018 16:37 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dit is dus niet waar. Die regel geld gewoon op het hele circuit.
Het was even zoeken (uiteindelijk in Appendix L van de International Sporting Code), maar je hebt gelijk.quote:Op maandag 30 april 2018 16:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt! Er zijn, volgens mij, sinds het afschaffen van de 'Verstappen regel' geen aparte regels voor de braking zone meer.
Soms verwart men die regels blijkbaar wel eens.
Of gewoon dit artikel lezen:quote:Op maandag 30 april 2018 17:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het was even zoeken (uiteindelijk in Appendix L van de International Sporting Code), maar je hebt gelijk.
Ik zoek graag naar de originele bron.quote:Op maandag 30 april 2018 17:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Of gewoon dit artikel lezen:
https://www.motorsport.co(...)-for-f1-2017-884973/
Ik was vrij kritisch op de acties van VER de afgelopen races en initieel dacht ik ook dat dit duidelijk de fout was van VER. Na een paar herhalingen heb ik toch mijn mening herzien. Het is van beiden niet handig. De analyse op Sky behandelde dat ook prima. Maar dit is nou eenmaal wel wat je krijgt als je coureurs aan elkaar gewaagd zijn en je laat ze vrij racen. Net als bij FI is het heerlijk voor de neutrale toeschouwer, maar als team moet je je toch afvragen of dit nou zo verstandig is. Als RB en Renault nog goede stappen weten te maken dan zouden ze in mijn ogen best kunnen meestrijden om de constructeurstitel, maar dit soort acties kosten je gewoon heel veel onnodige punten.quote:Op maandag 30 april 2018 16:48 schreef zoem het volgende:
Het valt me op dat op veel buitenlandse social media en discussiefora men heel stellig overtuigd is van Max als dé boosdoener. Allemaal slap onderbouwd met de meeste vergezochte argumenten die je maar kan bedenken. En dat alleen maar omdat hij de laatste paar races een negatieve karma heeft opgebouwd. Pure onzin natuurlijk. Het anti-max kamp is net zo blind als wij met onze oranje bril. Objectiviteit is links én rechts ver te zoeken. De komende dagen lees ik met een boog om al die onzin heen. Hopelijk brengt Spanje over 2 weken daar eindelijk positieve verandering in.
Max heeft nu gewoon een aantal goede races nodig zonder incidentenquote:Op maandag 30 april 2018 17:49 schreef zoem het volgende:
Het is vooral de pavlov-reactie van "Max is erbij betrokken dus hij zal het wel weer gedaan hebben" die ik hekel. Zowel Max, Ric als de teamleiding hebben er schuld aan. Als één van de drie ingegrepen had was er waarschijnlijk niets voorgevallen. Maar dat is achteraf natuurlijk.
Renault.quote:Op maandag 30 april 2018 17:50 schreef THEFXR het volgende:
Ik vroeg me af, met wat voor Motoren RB volgend jaar gaat rijden aangezien dit voor 15 Mei moet zijn bekend gemaakt.
Honda zeker? Een motorenleverancier die geen eigen team in F1 heeft is wel sowieso het beste voor RBRquote:Op maandag 30 april 2018 17:50 schreef THEFXR het volgende:
Ik vroeg me af, met wat voor Motoren RB volgend jaar gaat rijden aangezien dit voor 15 Mei moet zijn bekend gemaakt.
Absoluutquote:Op maandag 30 april 2018 17:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Max heeft nu gewoon een aantal goede races nodig zonder incidenten
Gek genoeg zijn de buitenlandse media en discussiefora daar helemaal blind voor. Daar wordt zwart-wit afgereageerd op Max. De divebombs van RIC zijn erg risicovol. Zie vorige race met Bottas.quote:Op maandag 30 april 2018 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
Wat mij betreft deed Verstappen niets verkeerd. Ricciardo probeert de dummy te verkopen maar Verstappen trapt er gewoon niet in. 100% Ricciardo's schuld. Het was slechts een kwestie van tijd voordat zijn domme divebombs een ongeluk zouden opleveren.
die zijn nog niet up to date, dus dat zou een enorme gok zijnquote:Op maandag 30 april 2018 17:51 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Honda zeker? Een motorenleverancier die geen eigen team in F1 heeft is wel sowieso het beste voor RBR
Verstappen verdedigde de hele race gewoon de binnenkant omdat hij weet dat Ricciardo gewoon anders de binnenkant in duikt en er een crash volgt. Dat ging goed tot de crash.quote:Op maandag 30 april 2018 17:54 schreef zoem het volgende:
[..]
Absoluut
[..]
Gek genoeg zijn de buitenlandse media en discussiefora daar helemaal blind voor. Daar wordt zwart-wit afgereageerd op Max. De divebombs van RIC zijn erg risicovol. Zie vorige race met Bottas.
nou ja, blijkbaar wel als je er zo vanaf geschoven wordtquote:Op maandag 30 april 2018 13:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is het probleem voor degene die achter rijdt en niet voor degene die voorop rijdt.
Daarom zei ik al; met die divebombs neemt hij risico's met de auto van de voorligger als inzet.quote:Op maandag 30 april 2018 18:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
nou ja, blijkbaar wel als je er zo vanaf geschoven wordt
De leveranciers moeten op 15 mei bij de FIA aangeven aan wie ze gaan leveren, maar er kan daarna nog van afgeweken worden, zoals Toro Rosso en McLaren vorig jaar lieten zien.quote:Op maandag 30 april 2018 17:50 schreef THEFXR het volgende:
Ik vroeg me af, met wat voor Motoren RB volgend jaar gaat rijden aangezien dit voor 15 Mei moet zijn bekend gemaakt.
Als de verstappenfans het allemaal heel prima vinden en de rest van de wereld niet, dan is de kans groter dat de rest van de wereld gelijk heeft dan de verstappenfans.quote:Op maandag 30 april 2018 17:54 schreef zoem het volgende:
Gek genoeg zijn de buitenlandse media en discussiefora daar helemaal blind voor. Daar wordt zwart-wit afgereageerd op Max. De divebombs van RIC zijn erg risicovol. Zie vorige race met Bottas.
Het is niet alsof de mensen die op dergelijke platformen reageren heel erg objectief en genuanceerd zijn natuurlijk.quote:Op maandag 30 april 2018 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de verstappenfans het allemaal heel prima vinden en de rest van de wereld niet, dan is de kans groter dat de rest van de wereld gelijk heeft dan de verstappenfans.
Just saying.
Dat is foutief. Net zoals jij hebben haters het vrijwel altijd fout.quote:Op maandag 30 april 2018 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de verstappenfans het allemaal heel prima vinden en de rest van de wereld niet, dan is de kans groter dat de rest van de wereld gelijk heeft dan de verstappenfans.
Just saying.
Zekerquote:Op maandag 30 april 2018 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de verstappenfans het allemaal heel prima vinden en de rest van de wereld niet, dan is de kans groter dat de rest van de wereld gelijk heeft dan de verstappenfans.
Just saying.
Of de regels kennen.quote:Op maandag 30 april 2018 19:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet alsof de mensen die op dergelijke platformen reageren heel erg objectief en genuanceerd zijn natuurlijk.
Nou ja, dat doen de stewards ook niet .quote:
Ik zie geen reden om aan te nemen dat Ricciardo de bocht zou ‘missen’, maar misschien zie ik iets over het hoofd.quote:Op maandag 30 april 2018 19:10 schreef trein2000 het volgende:
Ricciardo had die bocht toch nooit meer gehaald? Als Verstappen gewoon had ingestuurd in die bocht dan had ricciardo hem in de zijkant geboord.
Het is niet alsof Verstappen aan de kant moet als ricciardo er aan komt.
Verstappen was al aan het remmen voor de bocht ten tijde van de boem. Ricciardo niet, en hij ging nog harder ook.quote:Op maandag 30 april 2018 19:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zie geen reden om aan te nemen dat Ricciardo de bocht zou ‘missen’, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Ricciardo doet dit toch regelmatig en ik kan mij van de laatste paar jaar geen geval herinneren waar het mislukte
zou data dat niet hebben uitgewezen met als gevolg een straf voor Ricciardo?quote:Op maandag 30 april 2018 19:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen was al aan het remmen voor de bocht ten tijde van de boem. Ricciardo niet, en hij ging nog harder ook.
Context: de grootste Verstappenhater was steward en de beslissing slaat objectief nergens op.quote:Op maandag 30 april 2018 19:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zou data dat niet hebben uitgewezen met als gevolg een straf voor Ricciardo?
Hebben ze net die pagina aangepast ofzo? Ik zie die regel niet meer staanquote:Op maandag 30 april 2018 10:00 schreef Geralt het volgende:
More than one change of direction to defend a position is not permitted. If a driver has moved off the racing line while defending their position, they may move back but must ensure there is at least one car’s width between their own car and the edge of the track.
Een klassieke argumentum ad populum Supporters van beide kanten zijn zeer biased, dus de groepsgrootte is dan logischerwijs geen bruikbare graadmeter meer.quote:Op maandag 30 april 2018 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de verstappenfans het allemaal heel prima vinden en de rest van de wereld niet, dan is de kans groter dat de rest van de wereld gelijk heeft dan de verstappenfans.
Just saying.
De rest van de wereld? Ja joh....quote:Op maandag 30 april 2018 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de verstappenfans het allemaal heel prima vinden en de rest van de wereld niet, dan is de kans groter dat de rest van de wereld gelijk heeft dan de verstappenfans.
Just saying.
Ik had vanmorgen hetzelfde.quote:Op maandag 30 april 2018 19:38 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hebben ze net die pagina aangepast ofzo? Ik zie die regel niet meer staan
In Appendix L. Pagina 24quote:Op maandag 30 april 2018 19:38 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hebben ze net die pagina aangepast ofzo? Ik zie die regel niet meer staan
Connolly beslist niet in zijn eentjequote:Op maandag 30 april 2018 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Context: de grootste Verstappenhater was steward en de beslissing slaat objectief nergens op.
quote:Op maandag 30 april 2018 19:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In Appendix L. Pagina 24
https://www.fia.com/file/66613/download/12831?token=-BWJjhY3
Misschien dat Geralt volgende keer het hele addendum kan posten ipv alleen wat hem bevaltquote:b) Overtaking, according to the circumstances, may be carried out
on either the right or the left.
A driver may not deliberately leave the track without justifiable
reason.
More than one change of direction to defend a position is not
permitted.
Any driver moving back towards the racing line, having earlier
defended his position off-line, should leave at least one car
width between his own car and the edge of the track on the
approach to the corner.
However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as
deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or
any other abnormal change of direction, are strictly prohibited.
Any driver who appears guilty of any of the above offences will
be reported to the Stewards.
Verstappen liet te weinig ruimte na zijn beweging terug en Ricciardo was te laat met zijn actie, wat hij ook zelf heeft toegegeven. Gevolg: beide een waarschuwing.quote:Op maandag 30 april 2018 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Context: de grootste Verstappenhater was steward en de beslissing slaat objectief nergens op.
Wel of geen crash maakt niks uit. De FIA zou wegvliegende dingen moeten monitoren. Dit stukje kan door de wind of een andere auto naar achteren zijn gevoerd na de crash van RIC en Max of gewoon van een andere wagen zijn gevlogen. Vooral daar bij de start/finish zou het extra in de gaten gehouden moeten worden.quote:Op zondag 29 april 2018 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar Bottas zijn lekke band opliep, was volgens mij geen crash oid geweest. Dus daar kan de wedstrijdleiding niet veel aan doen imo
Dat zeg ik al tijden.quote:Op maandag 30 april 2018 19:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Connolly beslist niet in zijn eentje
Alleen doet dat vetgedrukte deel hier niet ter zake want dat was niet het geval.quote:Op maandag 30 april 2018 20:00 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
[..]
Misschien dat Geralt volgende keer het hele addendum kan posten ipv alleen wat hem bevalt
True... Ricciardo was te laat voor een move die niet meer kon werken.quote:Op maandag 30 april 2018 20:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen doet dat vetgedrukte deel hier niet ter zake want dat was niet het geval.
Dat was eerder de reden van de straf van Magnussen.
USA vorig jaar met Bottas twee keer, Barcelona met Vettel die nog maar net kon uitwijken, Rosberg Hongarije 2016... genoeg voorbeelden.quote:Op maandag 30 april 2018 19:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ricciardo doet dit toch regelmatig en ik kan mij van de laatste paar jaar geen geval herinneren waar het mislukte
Dat is zwarte vlag waardig gedrag, levensgevaarlijk.quote:Op maandag 30 april 2018 20:13 schreef Gezicht het volgende:
Tering jantje ik zie dit net pas voor het eerst voorbij komen
https://www.instagram.com/p/BiM8IfuBzOC/?taken-by=f1
En dan durven mensen nog te zeggen dat Verstappen gevaarlijk rijdt
Niet zo overdrijven dramaqueen.quote:Op maandag 30 april 2018 20:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat is zwarte vlag waardig gedrag, levensgevaarlijk.
beter hadden ze de strategie gesplitst.quote:Op maandag 30 april 2018 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
Red Bull had discussed clash prospect before the race
https://www.motorsport.co(...)-verstappen-1032120/
Ik zie toch liever teamorders dan nutteloze battles.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
quote:Op maandag 30 april 2018 20:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Uitleg over de man met snor die elke week bij Rondo zit.Gaat bij de publieke omroep al jaaaaaaaren zo hoor. Wie heeft er dan ook zin om in zo'n studio naar dat domme gelul te zitten luisteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
Ligt ook een beetje aan het circuit gok ik. Lange rechte stukken en/of hoog snelheids circuits zullen ze niet kunnen winnen, tenzij er een mazzeltje voorbij komt.quote:Op maandag 30 april 2018 20:25 schreef nils7 het volgende:
Wie heeft er het idee dat die Red Bull echt zo goed is?
De winst in China was puur geluk. Maar op race pace, die op de vrijdag zo goed lijkt, leggen ze het echt af!
Ik denk dat dat voor elk circuit geldt dit jaar.quote:Op maandag 30 april 2018 20:37 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan het circuit gok ik. Lange rechte stukken en/of hoog snelheids circuits zullen ze niet kunnen winnen, tenzij er een mazzeltje voorbij komt.
Komt dit jaar ook nog bij dat ze elkaar niet teveel tegen moeten komenquote:Op maandag 30 april 2018 20:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor elk circuit geldt dit jaar.
Natuurlijk niet, maar zoals het argument naar voren werd gebracht, dat is niet echt overtuigend.quote:Op maandag 30 april 2018 19:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet alsof de mensen die op dergelijke platformen reageren heel erg objectief en genuanceerd zijn natuurlijk.
Kan het ook zijn dat Renault aan een ander team gaat leveren? ik bedoel dus, dat het niet beperkt blijft tussen renault of Honda?quote:Op maandag 30 april 2018 18:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De leveranciers moeten op 15 mei bij de FIA aangeven aan wie ze gaan leveren, maar er kan daarna nog van afgeweken worden, zoals Toro Rosso en McLaren vorig jaar lieten zien.
Die datum is er alleen maar om er voor te zorgen dat alle teams een motor hebben voor het jaar erop om problemen zoals in 2015 met Red Bull Racing te voorkomen.
Dus zelfs als Renault 15 mei bekend maakt aan RBR te leveren hoeft dat volgend jaar nog niet zo te zijn.
RBR heeft al aangegeven pas in de zomer een beslissing te maken.
https://www.formule1.nl/n(...)-motor-en-ricciardo/
Mensen die het niet met je eens zijn haters noemen is ook een beetje afgezaagd.quote:Op maandag 30 april 2018 19:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is foutief. Net zoals jij hebben haters het vrijwel altijd fout.
Ziggo en verstappen hebben een commerciële overeenkomt, dus daar zal het nooit objectief worden. iedereen vreet uit dezelfde ruif, daarzoquote:Op maandag 30 april 2018 20:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Max gaat z'n pa achterna. De appel 🍎 valt niet ver van de Boom 🌴
Hij heeft het in ieder geval niet van een vreemde.
Nu bij Ziggo peptalk zal hij het hele incident weglachen. Hoe voel je je dan als je bij RBR werkt
Ik verzon het niet, die rest van de wereld. Ik reageer er alleen maar op.quote:Op maandag 30 april 2018 19:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
De rest van de wereld? Ja joh....
Op fora heb je tal van fanboys van 1 bepaalde coureur, als een concurent van die coureur iets discutabels doet, grijpen ze dat masaal aan om die cuncurent aan te pakken. Daarbij is weinig objectiviteit.
Niemand?quote:Op maandag 30 april 2018 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Heeft iemand trouwens die onboard van Verstappen's inhaalactie op Ricciardo? Die was erg fijn trouwens. Geeft nog maar weer eens aan dat er niets mis is met zijn 'racecraft'.
Verslaggever die Rici-ardo zegt en Blekemolen die zegt dat er nu teamorders komen. Kan het niet serieus nemen.quote:Op maandag 30 april 2018 21:25 schreef VEM2012 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-een-beetje-intomen
Welke? Die in lap 6 of die latere waarbij RIC max voorbij komt , ze wielbumpen en dan weer terug pakt?quote:
Die eerste.quote:Op maandag 30 april 2018 21:35 schreef CrashO het volgende:
[..]
Welke? Die in lap 6 of die latere waarbij RIC max voorbij komt , ze wielbumpen en dan weer terug pakt?
Thanks, maar heb je de onboard ook?quote:
Die inhaalactie is niet onboard uitgezonden op de normale TV voor zover ik weet.quote:
Volgens mij bij Davidson's analyse.quote:Op maandag 30 april 2018 21:40 schreef CrashO het volgende:
[..]
Die inhaalactie is niet onboard uitgezonden op de normale TV voor zover ik weet.
En dat speciale onboard-only kanaal heb ik niet
Bleekemolen zegt naar mijn idee niets verkeerd. hij lijkt objectief en legt het in ieder geval tot in detail uit.quote:Op maandag 30 april 2018 21:30 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Verslaggever die Rici-ardo zegt en Blekemolen die zegt dat er nu teamorders komen. Kan het niet serieus nemen.
Jep, dank u.quote:
In het begin van de race hadden beiden problemen met de batterij, waardoor de Renaults voorbij kwamen, maar later in de race was de racepace imho wel in orde. Verstappen en Ricciardo waren bijvoorbeeld sneller dan Hamilton. Beiden reden toen ook een keer de snelste raceronde, die later weer verbeterd werd door Bottas.quote:Op maandag 30 april 2018 20:25 schreef nils7 het volgende:
Wie heeft er het idee dat die Red Bull echt zo goed is?
De winst in China was puur geluk. Maar op race pace, die op de vrijdag zo goed lijkt, leggen ze het echt af!
Uit hetzelfde artikel:quote:Op maandag 30 april 2018 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
Red Bull had discussed clash prospect before the race
https://www.motorsport.co(...)-verstappen-1032120/
Ik zie toch liever teamorders dan nutteloze battles.
Tamelijk dom lijkt mij omdat Vettel en anderen duidelijk niet mee konden komen na hun stop, veroorzaakt door het lastig bandenwarmen verhaal. Red bull stopte zo laat, dat hadden ze eenvoudig kunnen analyseren. Maar ja, het team was te hard bezig met het managen van de rijders waarschijnlijk.. ahumquote:Horner also confirmed that the team hadn't expected Verstappen to jump ahead of Ricciardo at the pitstops, an outcome that led to the crash as it left the Australia behind on tyres that had got up to temperature faster.
Hier bewwegt RIC ook naar rechts tijdens het remmen. Max kon dit blijkbaar voorspellen em zorgt dat hij beide opties heeft tot het laatste moment.quote:
Ik denk het niet. Toro Rosso blijft bij Honda en Red Bull kiest voor Renault of Honda. Andere veranderingen zie ik niet.quote:Op maandag 30 april 2018 20:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Kan het ook zijn dat Renault aan een ander team gaat leveren? ik bedoel dus, dat het niet beperkt blijft tussen renault of Honda?
Niet helemaal, de Renaults hadden betere banden op dat moment (ultrasoft). Die kwamen beter op temperatuur dan de supersoft. Verstappen gebruikte al zijn energie om Sainz af te houden, daarna gebruikte Ricciardo al zijn energie om Verstappen (onsuccesvol) in te halen. Daarna normaliseerde het en reed Verstappen weg bij Ricciardo.quote:Op maandag 30 april 2018 22:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In het begin van de race hadden beiden problemen met de batterij, waardoor de Renaults voorbij kwamen
Uiteindelijk haalde Ric hem toch wél in en mocht plots als eerste de pit in.quote:Op maandag 30 april 2018 22:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet helemaal, de Renaults hadden betere banden op dat moment (ultrasoft). Die kwamen beter op temperatuur dan de supersoft. Verstappen gebruikte al zijn energie om Sainz af te houden, daarna gebruikte Ricciardo al zijn energie om Verstappen (onsuccesvol) in te halen. Daarna normaliseerde het en reed Verstappen weg bij Ricciardo.
Banden speelt inderdaad ook mee, maar beiden klaagden over de batterij.quote:Op maandag 30 april 2018 22:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet helemaal, de Renaults hadden betere banden op dat moment (ultrasoft). Die kwamen beter op temperatuur dan de supersoft. Verstappen gebruikte al zijn energie om Sainz af te houden, daarna gebruikte Ricciardo al zijn energie om Verstappen (onsuccesvol) in te halen. Daarna normaliseerde het en reed Verstappen weg bij Ricciardo.
Dat klopt. Hun pace was gewoon vergelijkbaar. De suggestie dat Verstappen Ricciardo voorbij had moeten laten gaan is dan ook onzin.quote:Op maandag 30 april 2018 22:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Uiteindelijk haalde Ric hem toch wél in en mocht plots als eerste de pit in.
Max rijdt dan 3,5 seconde sneller in de laatste ronde voor én zijn inlap en komt voor Ric weer de baan op
Dat klopt, die laadde niet snel genoeg op naar hun zin. Maar ja, daar kunnen ze niet zoveel aan doen.quote:Op maandag 30 april 2018 22:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Banden speelt inderdaad ook mee, maar beiden klaagden over de batterij.
Inderdaad. Dat kun je echt vergeten bij Max en Daniel gaat het ook niet zo maar doen.quote:Op maandag 30 april 2018 22:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt. Hun pace was gewoon vergelijkbaar. De suggestie dat Verstappen Ricciardo voorbij had moeten laten gaan is dan ook onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |