abonnement Unibet Coolblue
pi_178928958
IT consultant start Horecazaak in Veghel (2* project op hcn)
https://horecacrowdfundin(...)TORIA-DA-ROBERTO.pdf
https://nl.linkedin.com/in/robertwallet
pi_178929071
Tsja 8 jaar is lang, maar wel lekker rustige belegging (hopelijk) zonder veel zorgen en omkijken.
Zekerheid wordt steeds beter door aflossing. Bij kortere projecten moet je ook maar weer iets nieuws zien te vinden van vergelijkbare kwaliteit..... :)

In de crisisjaren heb ik deposito's afgesloten met ruim 5% rente voor 20 jaar, nooit spijt van gehad :)
Pecunia non olet
pi_178930080
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 09:24 schreef kopersneek het volgende:
Deze is wel interessant, leuk restaurantje, goede dingen over gehoord..

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/39891

Jammer dat 2017 er niet bij staat en dat er niet wordt vermeld of de Sligro lening achtergesteld is of niet....
Heb je deze nog gedaan? Staat nu open namelijk. Ik twijfel gezien bovenstaande opmerking.

Het dashboard is nu wel weer volledig bijgewerkt bij mij.

[ Bericht 3% gewijzigd door SunnyCrowder op 04-05-2018 11:02:41 ]
pi_178930324
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 10:13 schreef djh77 het volgende:
Ijszaak op GvE die al 10 dagen te laat is met betalen. Radiostilte vanuit GvE:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na bijna 3 weken radiostilte eindelijk antwoord van GvE. Ondernemer is net nu het mooie week begint :? gestopt en betaald niet meer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
34 van de 60 termijnen voldaan; 5s; 7%; Nog E 33.250 terug te betalen.
pi_178930551
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:22 schreef obligataire het volgende:
Tsja 8 jaar is lang, maar wel lekker rustige belegging (hopelijk) zonder veel zorgen en omkijken.
Zekerheid wordt steeds beter door aflossing. Bij kortere projecten moet je ook maar weer iets nieuws zien te vinden van vergelijkbare kwaliteit..... :)

In de crisisjaren heb ik deposito's afgesloten met ruim 5% rente voor 20 jaar, nooit spijt van gehad :)
Helemaal mee eens.
pi_178930563
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 00:59 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Hmmm met rentepercentages tussen de 0,75% en 12,95%, waarbij ze niet helder zijn over wat jouw rente wordt. Waarschijnlijk dus duur en hoger dan SiG.
Daar zou ik maar niet op rekenen. Er komen in hoog tempo nieuwe kapers op de kust met dalende rentes tot gevolg (meer concurrentie + geld wat over de plinten klotst = dalende rente).

Ook met wat aanvullende voorwaarden maar tegen 3.85% (van verzekeraar Achmea):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Horsemen op 04-05-2018 11:23:36 ]
pi_178930569
quote:
Hadden we deze al besproken? Ik sla 'm sowieso over vanwege te weinig zekerheden en te lage rente voor het risico.
Pecunia non olet
pi_178930692
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 10:33 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
Op woensdag 2 mei 2018 09:24 schreef kopersneek het volgende:
Deze is wel interessant, leuk restaurantje, goede dingen over gehoord..
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/39891
Jammer dat 2017 er niet bij staat en dat er niet wordt vermeld of de Sligro lening achtergesteld is of niet....

/475508]SunnyCrowder[/url] het volgende:

Op woensdag 2 mei 2018 09:24 schreef kopersneek het volgende:

Deze is wel interessant, leuk restaurantje, goede dingen over gehoord..

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/39891

Jammer dat 2017 er niet bij staat en dat er niet wordt vermeld of de Sligro lening achtergesteld is of niet....
Ik vermoed van niet. Toch meegepakt vanwege het interessante verhaal en de goede rente. Gecalculeerd gokje :)
Pecunia non olet
pi_178931813
Snap fitness verlaagt doelbedrag met 40k:
quote:
"Het doelvermogen verlagen we van ¤240.000,- naar ¤200.000,- Wij kunnen dit doen
omdat we een goed eerste kwartaal achter de rug hebben met onze andere 8 vestigingen
en omdat we de kans hebben een deel van de beoogde investeringen in een later
stadium te verrichten. De inrichting van ruim 10% van de vloeroppervlakte kunnen we
namelijk uitstellen totdat we 75% van het begrote totale ledenaantal hebben. Dit heeft
geen invloed op het dienstenaanbod en de verwachte ledengroei, maar zorgt er wel voor
dat we op dat moment de liquiditeiten zelf beschikbaar hebben om dit te betalen.

Doordat we de borgstelling van 120.000,- al hadden geregeld , kunnen we dit zo houden,
zodat de relatieve positie van de investeerder aanzienlijk stijgt. We willen dit
vertrouwen graag als signaal afgeven.

De vestiging starten we met vestigingsmanager Nicole. Zij is een in de regio bekende
fitnesschoolhoudster die inziet dat stand-alone vestigingen het moeilijk krijgen. De groei
in de fitnessbranche komt terecht bij de ketens, die groot genoeg zijn om de elkaar snel
opvolgende productontwikkelingen bij te kunnen benen. En dit kan en gebeurt bij Snap
Fitness, onderdeel van de Amerikaanse franchiseformule met 2200 vestigingen worldwide.
Haar ledenbestand zal ze 'meenemen' naar de Snap Fitness vestiging.
https://www.geldvoorelkaa(...)l_17825_1_104158.pdf
100% funding wordt nog steeds een uitdaging, maar zoals ze zelf zeggen:
quote:
"Risico's zijn er nauwelijks. Zelfs als de groei tegen zou vallen, bereiken we het break-even punt misschien een paar maanden later"
Vandaag 116.500 gestort door een investeerder en hij is vol

[ Bericht 17% gewijzigd door djh77 op 05-05-2018 13:46:15 ]
pi_178932595
Nieuwe SiG:

Nieuw project in Rotterdam live over 48 uur; 6 mei om 13.00

Vandaag plaatsen wij een nieuw project aan de Moerkerkestraat 15 B01 te Rotterdam dat over 48 uur live gaat.

In afwijking van wat SamenInGeld standaard aanbiedt tot 80% van de marktwaarde in verhuurde staat is dit aanbod tot 88% van de marktwaarde in verhuurde staat.
De reden dat hier toe overgegaan is zit in de totale waarde van het onroerend goed in bezit bij de eigenaar en de daarop aanwezige hypotheekschulden. Met deze lening erbij is de totale schuld verhouding nog altijd onder de 80% in verhuurde staat over het geheel bekeken. De waarde van de privé woning en de daarop aanwezige hypotheekschuld is hierin nog niet verwerkt. Deze hypotheek is aanzienlijk lager dan 80% van de vrije markt waarde. Omdat de aanvragers in privé mee tekenen is SamenInGeld ervan overtuigd dat dit een goede investering is. Voor het percentage boven de 80% is een nieuwe schijf aangemaakt. In deze schijf "4" ontvangt u een hogere rente, maar u loopt ook een groter risico dan in schijf 1 of 2.
Aanvullende informatie:
Voor schijf 2 en 4 is door SamenInGeld de zekerheid afgegeven aan de projectaanvrager, dat deze schijven, indien niet volledig gevuld tijdens de fundingperiode, het ontbrekende bedrag door SamenInGeld aangevuld zal worden.
De vergoeding aan SamenInGeld hiervoor is eenmalig ¤ 1.264,-

Het betreft een 3-kamer bovenwoning gelegen op de 1e en 3e verdieping, waarin 3 studio's gesitueerd zijn.

https://investeren.sameni(...)-15-b01-te-rotterdam
pi_178932646
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 12:56 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe SiG:
Voor schijf 2 en 4 is door SamenInGeld de zekerheid afgegeven aan de projectaanvrager, dat deze schijven, indien niet volledig gevuld tijdens de fundingperiode, het ontbrekende bedrag door SamenInGeld aangevuld zal worden.
Met gedeeltelijke fundingszekerheid. De inschrijver heeft het geld zeker nodig. Voor E 8.800 een aanvullende schijf 4 ingezet.

quote:
Het object Moerkerkestraat 15 B te Rotterdam is onlangs aangekocht en gefinancierd met geld van de succesvolle projecten via SamenInGeld, o.a. Schiedamseweg 218D en andere projecten in Rotterdam
quote:
Het project is gefinancierd met eigen middelen.
:?
pi_178932908
Ze worden wel steeds creatiever bij SIG.
De overall financiering is nog wel 80%.
En inderdaad moet er schijnbaar geld binnenkomen want voor slechts 8800 (maar ondertussen wel 1250eu extra betalen voor fundingszekerheid) een creatief verhaaltje over de overall financiering + de extra schijf (met hogere rente).

Ik vind het een vreemd project
pi_178933027
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 12:59 schreef djh77 het volgende:

[..]

[..]

:?
Ik begrijp er uit dat het pand al met eigen middelen is aangekocht.
quote:
Daar we door goede connecties in Rotterdam weer een pand op goede locatie kunnen kopen die tegen uitstekend rendement te verhuren is, willen we dit pand herfinancieren. De huurinkomsten uit dit project zijn veel hoger dan alle kosten tezamen, inclusief de uitgaven voor herfinanciering. Nu willen wij geld vrijmaken om een andere woning aan te kopen.
pi_178933281
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 12:59 schreef djh77 het volgende:

[..]

Met gedeeltelijke fundingszekerheid. De inschrijver heeft het geld zeker nodig. Voor E 8.800 een aanvullende schijf 4 ingezet.

[..]

Waar ik mij meer zorgen over maak is dat SiG nu dus klaarblijkelijk zelf ook gaat investeren in projecten mat alle risico’s van dien voor de bedrijfsvoering als het onverhoopt fout loopt met een, of in de toekomst meerdere, projecten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:11 schreef jsuijker het volgende:
Ze worden wel steeds creatiever bij SIG.
De overall financiering is nog wel 80%.
En inderdaad moet er schijnbaar geld binnenkomen want voor slechts 8800 (maar ondertussen wel 1250eu extra betalen voor fundingszekerheid) een creatief verhaaltje over de overall financiering + de extra schijf (met hogere rente).

Ik vind het een vreemd project
Ja, een beetje een lul verhaal m.b.t. die 88%. Zolang het geen bedrijf/B.V. is tekenen ze altijd hoofdelijk. Maar goed, aan de andere kant prima dat er een 4e schijf vooor is gemaakt dan weet iedereen precies waar hij/zij aan toe is.
pi_178933282
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik begrijp er uit dat het pand al met eigen middelen is aangekocht.

[..]

Aha, dat stukje gaat weer over een ander pand. Bij SiG vonden ze het ook een beetje lastig lezen gezien de disclaimer:
quote:
* de informatie is door de aanvrager zelf aangeleverd.
pi_178933489
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:25 schreef djh77 het volgende:

[..]

Aha, dat stukje gaat weer over een ander pand. Bij SiG vonden ze het ook een beetje lastig lezen gezien de disclaimer:

[..]

Huurinkomsten zijn trouwens E 1.900 per maand voor een huisje in Charlois 8)7

Hierbij de woning van aanvrager 1: https://www.google.nl/map(...)1.8613119!4d4.528401

Aanvrager 2 staat in Hamburg ingeschreven. Deze woning is geblurred door Google: https://www.google.nl/map(...).5491072!4d9.9374479

[ Bericht 14% gewijzigd door djh77 op 06-05-2018 11:33:23 ]
pi_178933738
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:31 schreef djh77 het volgende:

[..]

Huurinkomsten zijn trouwens E 1.900 per maand voor een huisje in Charlois 8)7
Daar viel ik ook stijl van achterover... En da's dan nog de kale huur. Maar in Rotterdam Zuid kom je natuurlijk de gekste dingen tegen.

Overigens ben ik het met Horsemen eens: zolang iedereen maar weet waar hij aan toe is, heb ik geen enkel bezwaar tegen een hogere LTV, zeker niet als daar een extra schijf voor wordt aangemaakt. Dat is wel zo helder. Daar is dat hele verhaal over het gemiddelde over de hele portefeuille niet eens voor nodig.

PS. Iets doet mij vermoeden dan de extra zekerheid al voor meerdere projecten heeft bestaan, maar dat SIG daar nu pas, na vragen van ons uit, eerlijk en open over is. Ik doel dan op de projecten die op het laatste moment plotseling volliepen. Maar dat is misschien een veel te negatieve interpretatie.
pi_178933986
Ik mis nog een paar betalingen van SiG: aflosvrije deel Vlasstraat en Harnas....
pi_178933992
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:41 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Daar viel ik ook stijl van achterover... En da's dan nog de kale huur. Maar in Rotterdam Zuid kom je natuurlijk de gekste dingen tegen.

Overigens ben ik het met Horsemen eens: zolang iedereen maar weet waar hij aan toe is, heb ik geen enkel bezwaar tegen een hogere LTV, zeker niet als daar een extra schijf voor wordt aangemaakt. Dat is wel zo helder. Daar is dat hele verhaal over het gemiddelde over de hele portefeuille niet eens voor nodig.

PS. Iets doet mij vermoeden dan de extra zekerheid al voor meerdere projecten heeft bestaan, maar dat SIG daar nu pas, na vragen van ons uit, eerlijk en open over is. Ik doel dan op de projecten die op het laatste moment plotseling volliepen. Maar dat is misschien een veel te negatieve interpretatie.
Ik heb ze daarover gemaild en zij hebben dat toen ontkent. Ik had/heb hetzelfde vermoeden als jij en had daarom ook mijn investering toendertijd teruggetrokken.

Ik kijk nog wel naar de projecten en investeer evt lagere bedragen maar kijk er wel iets kritischer naar.

quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Waar ik mij meer zorgen over maak is dat SiG nu dus klaarblijkelijk zelf ook gaat investeren in projecten mat alle risico’s van dien voor de bedrijfsvoering als het onverhoopt fout loopt met een, of in de toekomst meerdere, projecten.

[..]

Ja, een beetje een lul verhaal m.b.t. die 88%. Zolang het geen bedrijf/B.V. is tekenen ze altijd hoofdelijk. Maar goed, aan de andere kant prima dat er een 4e schijf vooor is gemaakt dan weet iedereen precies waar hij/zij aan toe is.
wat zie jij als mogelijke problemen/risicos voor de bedrijfsvoering?
Bedoel je dat er bij verlies mogelijk faillisement volgt v het platform? Of uitbetaling van de projecten?
pi_178934035
De top 10 van week 18:
pi_178934194
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:53 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Ik heb ze daarover gemaild en zij hebben dat toen ontkent. Ik had/heb hetzelfde vermoeden als jij en had daarom ook mijn investering toendertijd teruggetrokken.

Ik kijk nog wel naar de projecten en investeer evt lagere bedragen maar kijk er wel iets kritischer naar.

[..]

wat zie jij als mogelijke problemen/risicos voor de bedrijfsvoering?
Bedoel je dat er bij verlies mogelijk faillisement volgt v het platform? Of uitbetaling van de projecten?
Ik denk inderdaad aan de continuïteit die in gevaar zou kunnen komen. Ook vraag ik mij af of dit een wenselijke situatie is en of dit past binnen de AFM vergunning.
pi_178934200
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Waar ik mij meer zorgen over maak is dat SiG nu dus klaarblijkelijk zelf ook gaat investeren in projecten mat alle risico’s van dien voor de bedrijfsvoering als het onverhoopt fout loopt met een, of in de toekomst meerdere, projecten.

[..]

Ja, een beetje een lul verhaal m.b.t. die 88%. Zolang het geen bedrijf/B.V. is tekenen ze altijd hoofdelijk. Maar goed, aan de andere kant prima dat er een 4e schijf vooor is gemaakt dan weet iedereen precies waar hij/zij aan toe is.
Ik vind een beetje 'skin-in-the-game' eigenlijk wel lekker. Als het misloopt zullen ze extra hun best doen om het geld terug te halen. Daarnaast ligt er blijkbaar genoeg geld bij SiG om dit te doen.


Ik sla trouwens deze keer wel over omdat ik al aan max zit bij deze aanvrager, en ook meer naar andere platformen wil gaan spreiden.
pi_178934255
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad aan de continuïteit die in gevaar zou kunnen komen. Ook vraag ik mij af of dit een wenselijke situatie is en of dit past binnen de AFM vergunning.
KNAB doet het ook. 10% per project wordt geinvesteerd, Ik weet niet zo zeker of SiG zelf de funding van dit project gaat doen. Kan ook weer een relatie zijn en dat ze slechts bemiddelen. SiG mag wel wat meer info geven over dit soort zaken. KNAB is hier een stuk helderder in,
pi_178934327
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:03 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik vind een beetje 'skin-in-the-game' eigenlijk wel lekker. Als het misloopt zullen ze extra hun best doen om het geld terug te halen. Daarnaast ligt er blijkbaar genoeg geld bij SiG om dit te doen.

Dat ben ik met je eens maar investeer dan een vast percentage in ieder project en niet incidenteel in de hoogste risico categorie als de crowd het niet ziet zitten en niet (voldoende) wil investeren.
pi_178934383
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

KNAB doet het ook. 10% per project wordt geinvesteerd, Ik weet niet zo zeker of SiG zelf de funding van dit project gaat doen. Kan ook weer een relatie zijn en dat ze slechts bemiddelen.
Ja precies, een vast percentage in ieder project, prima.

Als ze bemiddelen dan moeten ze dat zeggen en niet zeggen dat ze het zelf gaan aanvullen zoals nu wel in de pitch staat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')